Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarom neem ik dus aan dat de mol nooit een rood scherm kan krijgen. Wanneer ze gisteren de normale gang van zaken hebben aangepast en ze hebben de mol een rood scherm gegeven, dan vind ik dat stom. Joris zei zelf ook;'Wanneer ik een rood scherm zal krijgen, zal niemand me meer verdenken,' daaruit maak ik ook weer op dat een rood scherm automatisch betekent dat je de mol niet meer kan zijn (want een mol kan geen rood scherm krijgen). Als het toch Joris is, dan ben ik echt teleurgesteld en vind ik dat ze de regels van het spel te veel hebben opgerekt. Dat zou net zo zijn wanneer bv. Georgina ineens terugkomt en de mol blijkt te zijn; zoiets kán gewoon niet. |
![]() |
|
Volgens mij is de enige regel dat de mol het spel nooit verlaat, ik heb nog nooit gehoord dat de mol geen rood scherm kan krijgen!
Daarbij zei Joris volgens mij "Als ik een rood scherm krijg zal niemand me meer verdenken" omdat hij dan datgene zou doen wat in iedereens voordeel was, en dus geen mollenstreek zou uithalen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Desondanks denk ik niet dat Joris de mol is ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik denk dat je het rode scherm niet moet verbinden met wie eruit vliegt, maar met wie de slechtste score heeft. voor iedereen behalve de mol geldt een slechte score als eliminatie. aangezien de mol indien hij joris is, de test in tegenstelling tot normaal, slecht gemaakt heeft, krijgt hij een rood scherm. maar omdat de mol niet het spel verlaat betekent een rood scherm voor hem niks. uitgaan van dit principe maakt een groot verschil ten overstaan van het principe 'rood scherm is exit'.
toch weet ik niet of ik joris verdacht genoeg vindt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nah, ik geloof echt niet dat ze het zo zullen doen. Voor mezelf weet ik nu wel zeker dat Joris de mol niet meer kan zijn, want de mol krijgt geen rood scherm. (Als dat uiteindelijk anders blijkt te zitten dan vind ik het flauw dat ze kennelijk de regels aanpassen wanneer ze daar zin in hebben.) |
![]() |
|
Ik dacht dat de mol geen rood scherm kreeg omdat hij alle antwoorden toch al weet en die snel kan geven, niet dat het automatisch zo was. Iemand zei hierboven dat sommige vragen best vaag zijn en dat de mol die dus best fout kan doen, maar dat geloof ik niet, want alle vragen gaan specifiek over de mol, dus voor de mol zijn het gewoon simpele vragen als 'in welke groep zat jij tijdens deze opdracht?' of 'ben je een man of een vrouw?'.
Zelfs als een andere speler dan met zekerheid weet wie de mol is, zal hij of zij bij sommige vragen (zoals 'in welke tent sliep de mol vannacht?') toch even moeten nadenken, terwijl de mol alleen maar de vragen vanuit zijn of haar eigen perspectief moet beantwoorden en dus altijd sneller is. De kans dat de mol er dan uitvliegt is zo goed als niet bestaand, en mócht dat ooit voorkomen dan zouden ze denk ik pas iets gaan bedenken om dat tegen te houden. In dat geval kan de mol het dus best expres helemaal verkeerd doen als hij toch een vrijstelling heeft, en kan Joris dus best de mol zijn. En dat zou dan ook kunnen verklaren waarom hij zijn best deed voor die opdracht met die telefoonnummers: nu heeft hij zich behoorlijk onverdacht gemaakt bij de andere spelers, én ervoor gezorgd dat de vrijstelling niet door iemand gebruikt kan worden die er ook echt iets aan heeft (als ze de opdracht niet succesvol afgerond hadden en Regina dus gewoon haar vrijstelling had mogen behouden). Overigens denk ik niet dat Joris de mol is.
|
Joris mag dan wel niet de mol zijn, hij is wel veel te veel bezig met mol te spelen. Ik stoor me er echt aan dat ze bijna allemaal zichzelf liever verdacht maken dan geld te verdienen, en Joris voorop. De mol hoeft niks te doen, de rest doet het werk wel.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je zeker weet dat Joris de vrijstelling krijgt, dan kan je hem best een rood scherm krijgen, mocht hij de mol zijn. Die topito's zijn ook een nieuwe regel is het spel, waarom zou dit dan niet kunnen? |
![]() |
||
Citaat:
ja maar als ze gewoon altijd de mol de instructie geven de test goed te maken, dan is die kans ontzettend nihil. Ik geloof overigens niet dat joris de mol is, maar als hij het uitindelijk blijkt te zijn weten we dus zeker dat een mol wel een rood scherm kan krijgen. Overigens, bedenk wat PJ zei aan het begin van de uitzending, namelijk dat alles omgekeerd zou zijn. iets wat op dit voorval natuurlijk perfect van toepassing is. maar tocgh, ik geloof niet dat hij de mol is ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
de topito regel is uitgelegd, ik heb niets over een rood scherm gehoord ![]() anyway, het lijkt mij gewoon absoluut niet waarschijnlijk. |
![]() |
|
het rode scherm stamt dan ook al van de allereerste uitzending af. het kan goed zijn dat er nooit iets over is uitgelegd, maar wel over het verlaten van eht spel door de mol, wat dus nopoit gebeurd. aangezien ze nooit hebben gezegd dat een mol geen rood scherm kan krijgen kan hij dit dus in principe krijgen.
||
Citaat:
Overigens lijkt het me een véél vreemdere regel dat iemand in het spel kan blijven terwijl iedereen weet dat die persoon onmogelijk de mol kan zijn, dan dat de mol bij het slecht maken van de test een rood scherm kan krijgen. En de regels in dit programma worden sowieso niet altijd zo nauw genomen, en dat maakt het ook juist gaaf. Liever een regel een beetje oprekken om te zorgen voor een goede mindfuck, dan altijd maar de regeltjes opvolgen en daarmee het programma een stuk saaier maken. De regel dat er iedere aflevering iemand uitvliegt is ook behoorlijk opgerekt met alle vrijstellingen die te verdienen zijn, en dat is toch ook gaaf?
|
nou aan het begin van elke serie leggen ze wel uit dat de mol het spel niet kan verlaten maar over de rode schermen hebben ze het nooit.
|
Dat kan ook heel goed, dat ze bij het invullen van de test alle kandidaten filmen en ook de mol, en dat het net lijkt of de mol ook de test maakt, maar ondertussen zit hij gemene limericks over de overige mensen te maken. Want zo is 'ie hč, die mol!
|
er was eens een edo de dikke
die zei 'de mol zal mij niets flikken' 'die mol zal mij niets doen, 't is toch geen oen en zoja ga ik op zijn hoofd zitten'. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik dacht altijd zo was dat de mol de test 'voor de show' op tv maakt, maar hij hem eigenlijk helemaal niet maakt omdat zijn resultaten uberhaupt niet meetellen. Het zou best lullig zijn als de mol een keer per ongeluk een rood scherm krijgt omdat hij de test slechter heeft gemaakt dan een ander. Maar misschien dat ik dat zelf ooit heb bedacht.
![]() |
![]() |
|
ach het zal vast in zijn contract staan onder het vakje contractbreuk als hij zonder dat het de bedoeling is een rood scherm krijgt.
|||
Citaat:
Citaat:
En over deze ep: wat zat Joris (zoals gewoonlijk) weer ontzettend te (nep)mollen! En wel apart dat hij telkens weer in een positie komt waar hij dat ook zo makkelijk kan doen! Hij stond ook al op de uitkijkpositie in dat graanveld. En in deze ep weer op de hoge positie, en hij kreeg de kans om met die vrijstelling te experimenteren met zijn verdachten! Verdenkt de groep hem dan helemaal niet? Ik verdenk hem ook niet hoor, maar toch! Pfff ik weet het niet meer hoor!
|
nouja zoals al werd gezegd, het kan ook zijn dat de makers na het maken van de test eerst controleren of de mol wel een groen scherm krijgt, en dan besluiten of hij deze wel of niet krijgt. maarja, ondanks al die verdachte zaken rondom dat scherm ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat joris het is
![]()
|
ja dat je hem verdenkt en daarom juist niet verdenkt en daarom dan juist weer wel, dat is nogal kut want je weet niet of je hem nou wel of niet moet verdenken
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar voor het kijken mogen ze er wel uit, ik vind ze de minst leuke. |
![]() |
|
ja daarom wil ik ze er ook uit, ze hebben helmaal geen rol in heel het verhaal. beetje saai zelfs. dan liever twee jorissen die tegen elkaar gaan frotten haha.
||
Citaat:
![]() Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen; WIJ hebben door dat Joris molt vanwege al die stukjes er tussen door, die gesprekjes, en omdat we kunnen zien wat hij doet. Als jij als speler mee zou doen zou je echt niet zien dat hij aan het mollen is, dus in die zin is hij best een goeie mol (als hij de mol is). Natuurlijk krijgen we de echt obvious moldingen (zoals bij Yvon bij het lasergamen, dat bij haar die dingen uit stonden) niet te zien, maar in sommige gevallen zien we een stuk meer dan de andere spelers.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
[pool] WIDM '13 WolterB | 239 | 15-03-2013 18:11 | |
Films, TV & Radio |
[pool] WIDM '12 WolterB | 268 | 12-03-2012 11:41 | |
Films, TV & Radio |
Wie is de Mol, 2011! Signy | 483 | 07-07-2011 14:57 | |
De Kantine |