Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Jerney Kaagman heeft voor een rel gezorgd door Idols-finaliste Nathalie een 'zwarte muts' te noemen. Er is aangifte tegen haar gedaan wegens discriminatie.
In het Radio 538-programma Gordon on Air vroeg Gordon aan Jerney wie er volgens haar uit Idols zou verdwijnen. Hierop antwoorde ze dat 'die zwarte muts er wel uit zou gaan'. Toen Gordon vervolgens vroeg of ze dat echt meende, bleef Jerney bij haar uitspraak. "Ja, ze is toch zwart, en het is een muts." Ondanks excuses van Jerney Kaagman voor haar uitspraak over de donkere finalist, doet het Amsterdamse PvdA-gemeenteraadslid Jerry Straub toch aangifte wegens discriminatie. Volgens het Buma-cultuurfonds, waarvan Kaagman voorzitter is, wordt het geheel nogal uit zijn verband getrokken. "Mevrouw Kaagman bedoelde het niet discriminerend. Op de vraag wie er uit Idols zal worden weggestemd bedoelde ze met 'die zwarte muts' het nephaar van Natalie dat eruit ziet als een zwarte muts", zegt een woordvoerder van het Buma-cultuurfonds. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nou ja.. doet er ook niet toe, raar verhaal gewoon. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben benieuwd of Jerney dit voorval noemt in de liveshow ![]() |
![]() |
|
Ik vind de verklaring wel geloofwaardig. Of Jerney het Racistisch™ bedoelde is natuurlijk onmogelijk objectief vast te stellen als ze het niet zelf eerlijk toegeeft, maar ik kan me wel wat bij haar verklaring voorstellen. Dit soort misverstanden treden vaak op in compleet andere stituaties en in die gevallen is een enkele verklaring meestal ook afdoende.
Wel ironisch dat men blanke mensen altijd onmiddelijk verdenkt van Racisme™ wanneer ze een dubbelzinnig op te vatten opmerking plaatsen. Vooroordelen enzo.
||
Citaat:
Gordon legde het heel anders uit op televisie. Hij zei dat Jerney antwoordde op zijn vraag in zijn radioshow maar ipv haar naam te zeggen haar haar aanraakte en die zwarte 'muts' zei. Dus op deze manier doelend op haar haar. En op de radio zie je dat er natuurlijk niet bij. Jerney heeft haar excuses aangeboden en Natalie ook geaccepteerd. Zij dacht ook dat Jerney het niet zo bedoelde. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Idd, hooguit schelden, en dan dat 'muts'. Of mag je tegenwoordig geen huidskleur meer noemen?
Hoe dan ook is Nathalie niet eens zwart maar mooi lichtbruin ![]() Ik kan trouwens niet kiezen! Nathalie doet die energieke nummers echt gewéldig goed, echt heel goed. Maar Nikki raakt me véél meer met de rustige. Ze zijn gewoon niet te vergelijken, ze moeten een ander repertoire hebben. Het maakt me dus ook vrij weinig uit wie er gaat winnen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat gospelliedje was misschien wel fout, maar het was wél superlekker, dat heeft ze ook echt goed gezongen. hele koor trouwens, geweldig. Wat boeit die tekst nou, de gemiddelde songtekst is echt niet briljanter. Ik hou van jou, ik blijf je trouw, blaat.
Ik heb ook op Nathalie gestemd, maar het maakte me weinig uit ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb op Nikki gestemd, ik vond die optredens van Nathalie net iets te overdreven. Die single heeft inderdaad veel weg van Step right up. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens, waarom zou je meedoen in de sms-gekte? |
![]() |
|
Terechte winnares wat mij betreft. Nikki was erg goed gisteren. Dat gospelliedje vond ik echt top!
Ergerde me echt dood aan Nathalie tijdens de uitslag, toen ze ineens zo'n Bambihoofd trok toen het geluidje kwam dat je niet meer kon stemmen. Kom op zeg, doe niet zo belachelijk nep. ![]() ![]() Vond Gordons opmerking in de backstage show overigens echt briljant. Jerney krijgt een complimentje van Wendy hoe ze eruit ziet, zegt Gordon 'ze had alleen nog een zwarte muts op moeten doen'. ![]()
|
Hmm ik ben dus niet de enige die dacht dat ze een andere tekst op Step Right Up hadden gezet. Dat vond ik al een zaadlied, maar dit waarschijnlijk na 5 keer ook wel. Alleen het einde is (live) echt wel super.
Nikki wordt waarschijnlijk nu wel net zo'n eendagsvlieg als zangeressen als Judith (die van You), Hind en Rafaella. Nathalie kan met het goede nummer (en dus niet met Step Right Up) wel een internationaal niveau bereiken, maarja mensen houden an sich niet van verliezers. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Idols forum hot or not Shitonya | 31 | 02-05-2004 08:55 | |
Films, TV & Radio |
Wie is de Mol in Idols 2 ?? Verwijderd | 21 | 18-03-2004 15:52 | |
Films, TV & Radio |
'mol' in idols? Fleurop | 9 | 19-02-2004 22:16 | |