Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2008, 16:07
studente**
studente** is offline
Het is nu inderdaad bevestigd!! Ik ben ook toegelaten!!!
Tot in September
Advertentie
Oud 24-06-2008, 16:13
Raymz
Raymz is offline
Ik heb ook die brief ontvangen

Gefeliciteerd iedereen
Oud 24-06-2008, 20:46
hetstuudje
Avatar van hetstuudje
hetstuudje is offline
Krijgen we nou nog bericht Ib-groep dat we onze cijferlijsten en diploma (kopie) moeten sturen, of moeten we dat uit ons zelf doen?
Oud 24-06-2008, 20:49
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Krijgen we nou nog bericht Ib-groep dat we onze cijferlijsten en diploma (kopie) moeten sturen, of moeten we dat uit ons zelf doen?
nogmaals gefeliciteerd meid was het niet grappig toen we gingen blind daten in de medische bieb van de EUR
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 25-06-2008, 13:34
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik wil iedereen van harte feliciteren met hun toelating tot de Geneeskunde-opleiding! Goed werk, jongens
__________________
Haters gonn' hate
Oud 25-06-2008, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Ik wil iedereen van harte feliciteren met hun toelating tot de Geneeskunde-opleiding! Goed werk, jongens
Oud 25-06-2008, 16:12
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Voor degenen die niet zijn geplaatst: als je een jaar biomedische wetenschappen (BW) gedaan hebt, is het veel en veel makkelijker om je decentraal te plaatsen. Daar is meestal ook een loting maar gezien het lage aantal aanmeldingen is er weinig kans dat je niet wordt ingeloot. In Utrecht is er volgens mij geen loting voor BW dus daar zou je je misschien nog last minute in kunnen schrijven.

Verder wordt het volgens mij ook mogelijk om met een bachelor BW aan de master geneeskunde te beginnen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 25-06-2008, 16:37
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Gefeliciteerd voor iedereen die geplaatst is
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 25-06-2008, 16:45
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Voor degenen die niet zijn geplaatst: als je een jaar biomedische wetenschappen (BW) gedaan hebt, is het veel en veel makkelijker om je decentraal te plaatsen. Daar is meestal ook een loting maar gezien het lage aantal aanmeldingen is er weinig kans dat je niet wordt ingeloot. In Utrecht is er volgens mij geen loting voor BW dus daar zou je je misschien nog last minute in kunnen schrijven.

Verder wordt het volgens mij ook mogelijk om met een bachelor BW aan de master geneeskunde te beginnen.
Dit is inderdaad een goede tip Ik denk dat Biomedische wetenschappen goed aansluit op Geneeskunde.
__________________
Haters gonn' hate
Oud 25-06-2008, 18:14
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Ik ben ook door!

Hoewel ik een 5,3 voor rekenen met hypertensie had (terwijl ik dacht dat dat mijn best gemaakte tentamen was), had ik verder geen onvoldoendes en een gemiddelde van 5,8; dus door!

Woohoo, tot september mensen!
Oud 25-06-2008, 18:28
hetstuudje
Avatar van hetstuudje
hetstuudje is offline
Citaat:
nogmaals gefeliciteerd meid was het niet grappig toen we gingen blind daten in de medische bieb van de EUR
Dankjewel, mede mogelijk gemaakt door jou. De medische bieb, het was zeker leuk, mn eerste blind date hahaha
Oud 25-06-2008, 18:51
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Oww zin in september!!!
__________________
...
Oud 25-06-2008, 20:13
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Ik ben ook door!

Hoewel ik een 5,3 voor rekenen met hypertensie had (terwijl ik dacht dat dat mijn best gemaakte tentamen was), had ik verder geen onvoldoendes en een gemiddelde van 5,8; dus door!

Woohoo, tot september mensen!
Geen LVNL
Oud 25-06-2008, 20:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dit is inderdaad een goede tip Ik denk dat Biomedische wetenschappen goed aansluit op Geneeskunde.
Ik heb een jaar (medische) biologie in Nijmegen gedaan (uitgelood in de 2e ronde BMW) en ik heb daar echt geen spijt van gehad. Geen vrijstellingen oid gekregen, maar het was toch een nuttig jaar.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 26-06-2008, 14:05
Isnogood
Isnogood is offline
Huh ik snap er niks van, hoe kan iedereen zijn punten weten? Op mijn blaadje stonden geen scores..

maar ben wel door hehe
Oud 26-06-2008, 18:54
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
Geen LVNL
Nop... Ben door alle testen gekomen, toen nog 'even' de medische keuring: álles was oké, behalve m'n ogen, helaas...

Máár, geneeskunde stond wel op een hele 'hoge tweede plek' zeg maar; ik wil het wel heel graag.
Oud 26-06-2008, 21:41
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Voor degenen die niet zijn geplaatst: als je een jaar biomedische wetenschappen (BW) gedaan hebt, is het veel en veel makkelijker om je decentraal te plaatsen. Daar is meestal ook een loting maar gezien het lage aantal aanmeldingen is er weinig kans dat je niet wordt ingeloot. In Utrecht is er volgens mij geen loting voor BW dus daar zou je je misschien nog last minute in kunnen schrijven.

Verder wordt het volgens mij ook mogelijk om met een bachelor BW aan de master geneeskunde te beginnen.
In Utrecht zijn nog 10 plekjes over en Leiden en Nijmegen zitten geloof ik vol. Dus Amsterdam is nog beschikbaar, maar of je daar wilt zitten.. Daar zit het vol met uitgelootte mensen, lekkere motivatie.. Maar het is inderdaad wel een betere kans om je decentraal te kunnen plaatsen. Ookal is het ze niet allemaal gelukt hoor bij ons, helaas..
Oud 27-06-2008, 10:32
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
In Utrecht zijn nog 10 plekjes over en Leiden en Nijmegen zitten geloof ik vol. Dus Amsterdam is nog beschikbaar, maar of je daar wilt zitten.. Daar zit het vol met uitgelootte mensen, lekkere motivatie.. Maar het is inderdaad wel een betere kans om je decentraal te kunnen plaatsen. Ookal is het ze niet allemaal gelukt hoor bij ons, helaas..
Overal zitten uitgelootte mensen voor geneeskunde. Ook in Leiden en ook in Utrecht. Verder was bij ons wel iedereen die het decentraal probeerde geplaatst. Er waren wel mensen die het niet decentraal probeerden en toch weer waren uitgeloot...

Maar goed natuurlijk kun je falen op de decentrale selectie na een jaar BW, maar we zijn het er in ieder geval over eens dat de kans daarop een stuk kleiner is
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 29-06-2008, 17:50
Floortje1
Floortje1 is offline
Ik ben gelukkig ook geselecteerd voor de VU . Ik las in berichten van mensen die voor de Erasmus zijn geselecteerd dat de status op studielink.nl veranderd was. Bij mij staat daar nog steds: wacht op resultaat decentrale selectie. Hebben meer mensen dat?
Oud 30-06-2008, 09:13
LV*
LV* is offline
Citaat:
Ik ben gelukkig ook geselecteerd voor de VU . Ik las in berichten van mensen die voor de Erasmus zijn geselecteerd dat de status op studielink.nl veranderd was. Bij mij staat daar nog steds: wacht op resultaat decentrale selectie. Hebben meer mensen dat?
Dat heb ik ook nog steeds staan. Ik ben ook geselecteerd bij de VU, dus je bent niet de enige én ik gelukkig dus ook niet
Oud 01-07-2008, 13:22
Anais
Anais is offline
Heeft iemand al inschrijvingspapieren enzo gehad (van de EUR)? Waneer zouden we dat eigenlijk krijgen? Ik hoop voordat ik op vakantie ga...(13 juli)
Oud 01-07-2008, 13:51
hetstuudje
Avatar van hetstuudje
hetstuudje is offline
18 juli krijg je bericht van IBg wat je verolgens naar Erasmus sturen. En dan krijg je van hun inschrijvingspapieren enzo. Zo heb ik het tenminste begrepen.


Oud 01-07-2008, 19:52
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Citaat:
18 juli krijg je bericht van IBg wat je verolgens naar Erasmus sturen. En dan krijg je van hun inschrijvingspapieren enzo. Zo heb ik het tenminste begrepen.


Dat klinkt wel logisch, tegelijk met de lotingsuitslag
Dan kan iedereen ongeveer tegelijk inschrijven
__________________
...
Oud 03-07-2008, 23:03
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
In Utrecht zijn nog 10 plekjes over en Leiden en Nijmegen zitten geloof ik vol. Dus Amsterdam is nog beschikbaar, maar of je daar wilt zitten.. Daar zit het vol met uitgelootte mensen, lekkere motivatie.. Maar het is inderdaad wel een betere kans om je decentraal te kunnen plaatsen. Ookal is het ze niet allemaal gelukt hoor bij ons, helaas..
dat was juist leuk hoor beetje saamhorigheid. En de meesten gingen er gwn voor, i mean, waarom doe je anders die studie. ik heb ook veel aan dat jaar gehad
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 07-07-2008, 09:29
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Pff wachten duurt lang, wil me inschrijven ja!
__________________
...
Oud 07-07-2008, 13:56
Verwijderd
Ja, ik wil me ook inschrijven!
Weet iemand trouwens bij welk e-mailadres (ofzo) ik terecht kan voor eventuele vrijstellingen aan de VU? Kan het niet vinden op de website..
Oud 07-07-2008, 15:05
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Vrijstellingen moet je in de meeste gevallen bij de examencommissie aanvragen, zal denk ik bij de VU niet anders zijn.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 07-07-2008, 16:18
Verwijderd
Ja weet ik, maar dat emailadres/telefoonnummer kan ik nergens vinden.. maargoed ik bel binnenkort wel even naar de vu
Oud 07-07-2008, 16:19
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Denk dat dat soort dingen aan het begin van het jaar ook wel duidelijk worden. Bij wie je het kan regelen enzo. Ik kan ook vrijstellingen krijgen denk ik, maar vind het nog een beetje vroeg Ben nog niet eens ingeschreven
__________________
...
Oud 07-07-2008, 20:41
Isnogood
Isnogood is offline
ik heb een beetje rare papieren van de erasmus en ib-groep gekregen.. Ik krijg nu papieren dat ik ingeschreven sta voor de loting en van de Erasmus kreeg ik een brief "Beste student, Om komend collegejaar (2008-2009) opnieuw ingeschreven te staan moet je in studielink een verzoek tot her-inschrijving indienen."

Ik ben decentraal geselecteerd dus vind ik deze 2 brieven een beetje maf.

Ff bellen dan maar? (Ja ik heb diploma + cijferlijst dit jaar ingestuurd en beiden zijn ok)
Oud 07-07-2008, 23:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ja weet ik, maar dat emailadres/telefoonnummer kan ik nergens vinden.. maargoed ik bel binnenkort wel even naar de vu
Meestal zijn die dingen wel te vinden in de studiegids die je aan het begin van het jaar krijgt. Anders iets van een studie service centrum, waar je met al je vragen terecht kan.
Meestal moet je het met een brief doen, richten aan de examencommissie.

Citaat:
ik heb een beetje rare papieren van de erasmus en ib-groep gekregen.. Ik krijg nu papieren dat ik ingeschreven sta voor de loting en van de Erasmus kreeg ik een brief "Beste student, Om komend collegejaar (2008-2009) opnieuw ingeschreven te staan moet je in studielink een verzoek tot her-inschrijving indienen."

Ik ben decentraal geselecteerd dus vind ik deze 2 brieven een beetje maf.

Ff bellen dan maar? (Ja ik heb diploma + cijferlijst dit jaar ingestuurd en beiden zijn ok)
Zou ik doen. Studielink is een drama en ik heb zelf niet het idee dat het dit jaar beter is. (Ik heb nog helemaal niks over herinschrijven gehoord, terwijl dat vorig jaar heel vroeg was)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 08-07-2008, 09:32
pino123
pino123 is offline
Citaat:
(Ik heb nog helemaal niks over herinschrijven gehoord, terwijl dat vorig jaar heel vroeg was)
feli nog mensen . Het is een erg leuke studie

(Huh? ik heb van de week een brief gehad over her-inschrijven, jij niet? Maar nu wordt het aangehouden vanwege bsa, terwijl ik dik > 40 punten heb)
__________________
Jacob lovesss you
Oud 08-07-2008, 11:14
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
feli nog mensen . Het is een erg leuke studie

(Huh? ik heb van de week een brief gehad over her-inschrijven, jij niet? Maar nu wordt het aangehouden vanwege bsa, terwijl ik dik > 40 punten heb)
Nog niet, maar zal dan wel komen. Ben nu ook niet op mijn kamer, dus kan er misschien ook wel zijn nu.
Ik heb me niet uitgeschreven oid vanwege de wachttijd voor mijn co-schappen dus daarom verwacht ik het wel. (Ik vind het te kort om langs dat gedoe van uit en inschrijven te gaan) Als ik het niet heb hangt het misschien ergens daarmee samen, maar goed, dan bel ik van de week wel even.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 08-07-2008, 11:47
pino123
pino123 is offline
moet je lang wachten op je co-schappen? Wel erg vervelend.

Maar je bent dus bijna een co-assistent? Spannend hoooooor
__________________
Jacob lovesss you
Oud 08-07-2008, 12:48
Isnogood
Isnogood is offline
ff langs geweest bij de ib-groep, ze zeiden dat het in hun bestand oke uitzag namelijk: "Sel. Decentraal 'J" en bij Sel. Fixus: Geen Keuze. Alleen had die vrouw zoiets nog niet meegemaakt (Ik was de enige van mijn gemeente die dit jaar decentrale selectie heeft gedaan) dus ze zou nog even bellen om een definitief antwoord te vellen. Stelt weer gerust, maar toch snap ik die rare brieven niet.
Oud 08-07-2008, 14:43
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
moet je lang wachten op je co-schappen? Wel erg vervelend.

Maar je bent dus bijna een co-assistent? Spannend hoooooor
Valt mee, 2 maanden ongeveer. En ik vind het wel heel prima, heb nu een reis naar Japan geboekt. (Heb altijd iets bijzonders willen doen in de wachttijd, die heb je vrijwel zeker toch en het is de meest ideale tijd omdat je niets hoeft.)
De wachttijd in Rotterdam komt vaak neer op 0 tot 6 maanden, dus nog wel te doen.

Dat zeker, maar van mijn jaargenootjes die al wel met co-schappen begonnen zijn hoor ik dat het erg leuk is. Ik ben nu bezig met onderzoek en hopelijk ben ik daar eind deze maand mee klaar.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 08-07-2008, 17:43
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Ja weet ik, maar dat emailadres/telefoonnummer kan ik nergens vinden.. maargoed ik bel binnenkort wel even naar de vu
Examencommissie van de VU:

Het VUmc kent voor de opleiding geneeskunde een examencommissie. De raad van bestuur benoemt de voorzitter en de leden. De examencommissie stelt regels vast met betrekking tot de goede gang van zaken bij tentamens en stelt de uitslag van de examens vast. Zij wijst examinatoren aan en kan aan hen richtlijnen geven met betrekking tot de beoordeling van tentamens.

Post voor de examencommissie kan gestuurd worden naar
mw. C. Uiterloo, secretaresse
p/a Onderwijsinstituut, MF-A114
Van der Boechorststraat 7
1081 BT Amsterdam
Tel. 020 - 4441780
examencommissie@vumc.nl

Zie ook pdf voor meer info.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Standaardbrief_vrijstellingen_2007-2008_def__22okt_.pdf (56.9 KB, 10x gelezen)
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 08-07-2008, 22:57
Isnogood
Isnogood is offline
Voor diegene die decentraal geselecteerd zijn: Decentrale selectie en voldoen aan alle andere eisen zijn geen verzekering tot plaatsing... Ik werd vandaag gebeld door de IB-groep omdat ik ff wilde checken of alles goed was gegaan met mijn diploma verzenden etc en toen vertelden ze mij dat decentraal geselecteerden verstoten kunnen worden door mensen met lotingsklasse A (Cum laude).
Oud 08-07-2008, 23:03
at4789
at4789 is offline
Heb vandaag een niet zo fijne brief ontvangen:
----------------------

Beste geneeskundekandidaat,

Op 23 juni hebben wij je een brief gestuurd met de mededeling dat je geselecteerd bent voor een opleidingsplaats Geneeskunde aan het VUmc voor collegejaar 2008-2009

Wij hebben ondertussen van de IB-groep vernomen dat wettelijk bepaald is dat 50% van het aantal opleingsplaatsen gereserveerd dient te worden voor centrale loting (175 plaatsen). De overige 175 plaatsen worden eerst toegewezen aan kandidaten met een 8 of hoger eindexamengemiddelde een daarna aan decentraal geselecteerde kandidaten. Wij hebben een fout gemaakt door hier geen rekening mee te houden en zijn daarmee helaas tot de conclusie gkomen dat wij meer kandidaten decentraal geselecteerd hebben dan wij plaatsen kunnen garanderen.

Op dit moment weten wij nog niet hoeveel kandiodaten met een 8 of hoger als eerste voorkeur het VUmc hebben opgegeven. Daardoor kunnen wij nog niet bepalen welke kandidaten niet direct een gegarandeerde plek krijgen bij het VUmc.

Wat betekent dit voor jou?
- Wij kunnen je momenteel geen opleidingsplaats garanderen voor collegejaar 2008-2009 Geneeskunde aan het VUmc.
- Mocht je afvallen vanwege de plaatsing van een 8+er, dan doe je wel automatisch eme aan de decentrale loting voor het collegejaar 2009-2009.
- Mocht een 8+ of een andere decentralse selectiekandidaat afvallen ( door bv niet slagen voor het eindexamen of door terugtrekking vanwege het besluiten tot het volgen van een adnere studie), dan komt deze plaats weer ten goede aan een andere decentralse selectie kandidaat.
- Ook wanneer een lotingsplek vrijkomt door het afvallen van een lotingskandidaat, wordt die plek opnieuw verloot.
- Mocht je toch tot de groep behoren die dit jaar niet wordt geplaatst via decentrale selectie of via loting, dan garanderen wij je een opleidingsplaats voor collegejaar 2009-2010 aan het VUmc. Je moet je dan wel opnieuw aanmelden voor de decentrale selectie bij het VUmc.

Wij bieden onze excusus aan voor deze vervelende gang van zaken.
Wij zullen ons uitereste best doen de juiste oplossing voor iedereen te vinden.

Voor vragen kan je contact opnemen met....

-------------------------

Der zitten vast wel typfouten in.. sorry daarvoor ^^.

Maar dit betekent dus dat ik so wie so geneeskunde ga studeren, maar misschien nog een extra jaar daartussen heb >.>.. heb er net al 1 gehad en ik wil eigenlijk gewoon aan de slag met die studie. Na het goede nieuws moest ik nog vanalles regelen.. begin ik nou net een beetje alles voor elkaar te krijgen (geld opgespaard, huisje geregeld) dan komt dit bericht.
Ik had gemiddeld maar een 6.1 dus ik vrees dat de kans groot genoeg is om te vrezen voor een extra jaartje wachten.
Als t zo ver komt ga ik denk ik maar een jaarte ergens in het buitenland doorbrengen.

Maarja, als ik dit jaar een jaartje extra moet wachten, dat betekent dan ook dat als ze deze fout niet hadden gemaakt dat ik niet door de selectie heen was gekomen.

Maar alsnog.. ik weet niet of ik daardoor blij of verdrietig moet zijn...

Laatst gewijzigd op 08-07-2008 om 23:21.
Oud 09-07-2008, 08:13
pino123
pino123 is offline
dit is echt belachelijk!!

is dit het eerste jaar dat ze decentraal selecteren? Haddden ze beter Erasmus om advies kunnen vragen
__________________
Jacob lovesss you
Oud 09-07-2008, 11:03
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Wat een rotsituatie zeg! Dus de 175 plaatsen voor de decentraal zijn 175 plaatsen voor decentraal EN mensen met een 8 gemiddeld. Dus als er 20 mensen met gemiddelt een 8 zijn zijn het 155 plaatsen voor de decentraal. Dus met decentraal kunnen ze er nooit 175 selecteren. Tricky. Iig wel positief dat als je afvalt je iig volgend jaar een plaats krijgt, maar het blijft naar. Het is te hopen voor jullie dat er niet veel mensen met >8 aan de VU willen studeren.
Overgens vraag ik me af hoe ze bepalen wie van de decentraal ze dan laten afvallen.

Citaat:
is dit het eerste jaar dat ze decentraal selecteren? Haddden ze beter Erasmus om advies kunnen vragen
Volgens mij niet en doen ze het ook samen (Vorig jaar volgens mij al) wat betreft toetsen. Zo te lezen hebben ze alleen een zooitje gemaakt van de toewijzing.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 09-07-2008, 14:20
froukeishier
froukeishier is offline
Ha ik kreeg ook gisteren de brief dat ik toch niet direct geplaatst ben decentraal
wat een KUT brief zeg, echt ik vind dat ze dit niet kunnen maken.
heb vandaag gebeld en ze willen ook niets loslaten, over de hoeveelheid VWO'ers, hoeveel plekken er nog niet toegewezen zijn, hoeveelste je op de lijst staat en hoeveel kans je dus maakt.
heb het idee dat ik in een achtbaan zit, eerst ben je blij dat je bent toegelaten, twee weken later toch maar weer niet...
greetz

ps wie heeft er ook gebeld??
Oud 09-07-2008, 14:35
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
WAAAAAT!?!?!?
Ik heb die brief nog niet gekregen maar dat zou ik serieus echt kut vinden...
Maar ik vind het dan ook raar, 175 plekken voor decentraal én 8+ (dan moeten ze het niet "verkopen" als zijnde alleen plekken voor decentraal).
Nou weet ik dat er vorig jaar maar 94 mensen ofzo decentraal geselecteerd waren, misschien heeft dat ook hiermee te maken?

Shit he wacht je er al drie jaar op, ben je vet blij dat je door bent, lees je dit
__________________
...
Oud 09-07-2008, 16:35
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, wel een heel stomme fout. Ik vind dat ze het 'goed' oplossen en dat je sowieso volgend jaar geneeskunde mag studeren, maar dan nog iets het best een schok. Ze hadden beter de 8 en hoger bij die andere 175-plaatsen groep kunnen zetten voor deze keer...
Oud 09-07-2008, 16:39
lalalala1988
lalalala1988 is offline
WTF..
mensen die deze brief hebben gehad, wat waren jullie gemiddelden?
zouden ze het op basis daarvan doen? dat de laagsten afvallen zeg maar..?
of met een loting onder de 175 decentraal geselecteerden
Oud 09-07-2008, 19:31
annefrances
annefrances is offline
Hee. Ik heb ook deze mail ontvangen. Stond een 6,2 gemiddeld voor de toetsen. Heb vandaag de VU gebeld: Er zijn in totaal minder dan 175 mensen decentraal ingeloot, hoeveel precies wilden ze bij de VU niet vertellen. Van het aantal mensen dat decentraal is ingeloot, hebben de 30 mensen met de laagste gemiddelden een brief ontvangen over het feit dat er niet met zekerheid een plaats gegarandeerd kan worden. Ze zijn bij de VU druk bezig met het zoeken naar mogelijke oplossingen. Waarschijnlijk is ergens volgende week bekend wie er decentraal en centraal zijn ingeloot. Met de mensen die eerst decentraal waren ingeloot en uiteindelijk helemaal niet ingeloot zijn wordt dan telefonisch contact gezocht om samen naar een mogelijke oplossing te zoeken voor komend jaar. Ik geloof dat dit kort samengevat is wat mij aan de telefoon is verteld. Nu maar hopen dat ik door ben (jullie ook trouwens) en druk zoeken of er juridisch nog stappen te ondernemen zijn voor het geval dat niet zo is
Oja, op de UVA is het probleem nog groter, daar hadden ze precies 175 mensen decentraal toegelaten...
Oud 09-07-2008, 19:58
Isnogood
Isnogood is offline
Op zich maak ik me er niet zo'n zorgen om want bij Erasmus zijn 205 plekken gereserveerd voor decentraal geselecteerden (en dus blijkbaar ook cum laude geslaagden).. Ik hoorde op Decentrale selectie zelf dat er maar 150 mensen door waren naar de 2e ronde, en dat ze verwachten dat ongeveer 70%, dus iets meer dan 100 daadwerkelijk geselecteerd zouden worden. Wat dus plek overlaat voor meer dan 100 cum laude geslaagden.. Ben geen expert maar lijkt me sterk dat zich zo veel mensen cum laude geslaagd aan rotterdam voor geneeskunde aanmelden, althans ik hoop het ook wel een beetje. Echt zorgen maak ik me niet omdat ik geloof ik best hoog gescoord heb op die testen maar het gevoel van onzekerheid is wel een beetje naar..
Oud 09-07-2008, 22:09
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Rotterdam is opzich buiten de decentraal opzich niet echt een populaire stad om te studeren voor Geneeskunde geloof ik.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 09-07-2008, 23:01
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Hmm ik heb de brief niet gekregen maar mijn gemiddelde is ook een 6.0?
Beetje raar, morgen maar even de post afwachten en anders ook maar de vu even lastigvallen om er naar te vragen!
__________________
...
Oud 10-07-2008, 11:44
LV*
LV* is offline
Ik val van mijn stoel! Dat dit kan gebeuren, terwijl er al zo veel jaar ervaring is met decentrale selectie, 8+ers en loting?

@ *Wally Woop*: kan het zijn dat jij al je toetsen voldoende hebt gemaakt en andere mensen wel één onvoldoende hebben, dat zij daarom eerst "geselecteerd" zijn om misschien GEEN opleidingsplaats te krijgen dit jaar?
Ik vind dit echt heel raar én héél vervelend voor die mensen die een brief gehad hebben!

Ik heb nog geen brief gehad (en hoop dat dat ook niet gaat gebeuren).
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Decentrale selectie geneeskunde VU / EUR
Ninalove
2 23-12-2014 15:55
Studeren 100% Decentrale Selectie
itel
0 27-06-2014 22:08
Studeren Decentrale selectie geneeskunde 2009/2010
Ghislaine91
26 14-11-2009 14:52
Algemene schoolzaken Decentrale selectie VU
brigittemanuela
1 22-01-2008 15:25
Studeren Biomedische wetenschappen: UU of VU?
kiek
19 30-07-2006 16:50
Algemene schoolzaken Decentrale Selectie
fractuur
3 10-11-2004 15:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.