Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2008, 19:50
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ja dat hoef je mij niet te vertellen, ik ben er ook wel een beetje lachgassupporter
Tis meer dat ik me afvraag waarom je als je al zo'n zeik hebt (met drugs) op school je whatsoever risico zou willen lopen. Ik denk eerlijk gezegd ook dat iemand die als teamleider met jeugd werkt wel het een en ander over drugs zal weten, of in ieder geval eens richting drugsinfo geloerd zal hebben. Om over de onontkoombare drugsvoorlichting op scholen nog maar te zwijgen.

De gemiddelde concierge zie ik er echter voor aan de patronen voor kogels oid aan te zien, en ook dat wil je niet

Ik denk trouwens ook wel dat zolang je er geen gewoonte van maakt je best een keer tijdens een tussenuur een ballonnetje kunt gebruiken zonder dat je studie of gedrag daar verder onder lijden. Maar wanneer de combinatie drugs en school in een akkefietje resulteert zullen ze je al dan niet terechte argumenten waarschijnlijk als het probleem zelf zien. Ik zal je mn sticker besparen (ik heb tenslotte maar 1 velletje ) maar kijk uit man.
Oud 06-03-2008, 19:59
coopergirl
coopergirl is offline
Morgen naar de sauna... Is het gebruikelijk om high te worden van alle naakt- en warmheid?
Oud 06-03-2008, 20:02
Verwijderd
High van de menthol-dampen, hihiii.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 20:11
Verwijderd
Mja, ik ga er gemakshalve maar een beetje van uit dat het me wel lukt om alles te verbergen, dat ik nu niet zoveel risico loop. Ik pas er wel voor op dat ze me geen tweede keer met zooi op school pakken, 1x was gezeik genoeg. En altijd nog, een doosje lachgasvullingen (in de originele doos nog) met een slagroomspuit denk ik toch wel te kunnen verdedigen.
Ik snap wat je bedoelt, maar maar verschillende gebruikers (oa een paar goede vrienden) hebben al zovaak verteld dat je vooral op school uit moet kijken dat ik altijd wel 3x nadenk waar ik mee bezig ben. Maak je over mij geen zorgen.

ja en nu zou ik weer wel ontopic willen ;p
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 20:17
Wammus
Wammus is offline
Sauna is heel fijn. Al die naakte mensen om je heen daar moet je goed schijt aan hebben. Dat hebben zij namelijk ook.

@ Ir de Narie:

Ik weet niet of het je ooit is opgevallen maar mensen beschouwen mij als wandelende tegenstrijdigheid waar ik ze vanuit hun oogpunt gezien geen ongelijk in kan geven maar voor mezelf is het volslagen logisch. Empathie schijnt dat genoemd te worden maar daar ben ik voor mezelf ook nog niet helemaal uit so correct me if i'm wrong.

In deze ben ik er voor mezelf trots op dat ik het nu voor de 4e achtereenvolgende dag nog altijd zonder al teveel moeite vol weet te houden om niet te blowen. Aan de andere kant vind ik het voor Adri leuk dat hij weer eens stoned is want schijnbaar is het voor hem ook een lange tijd geleden dat hij het gedaan heeft en ik gun hem zijn pleziertje zeker wel ondanks dat ik het zelf voorlopig even zonder zal moeten stellen.

@ mrboot:

Het gaat er niet om of je gepakt word tijdens het gebruiken van drugs in de pauze/tussenuur. Dat is je eigen keuze en daarin ben je tegenover ons geen verantwoording schuldig.

De vraag die echter veel belangrijker is is of het wel zo verantwoord is om in de pauze drugs te gebruiken (in welke vorm dan ook, de vorm op zich maakt in deze niet uit). Het gaat nu niet om het specifieke geval van lachgas wat al dan niet z'n bijwerkingen heeft op jouw leervermogen maar om drugsgebruik in het algemeen.

Hou daarbij in je achterhoofd dat je nu misschien denkt dat je het bij lachgas kunt houden (nogmaals het gaat niet om de drug lachgas specifiek maar om het idee drugs gebruiken in de pauze) maar de ervaring leert nou een keer (en ja dat klinkt heel bekrompen maar neem van me aan dat ik het niet zo bedoel) dat mensen die op jonge leeftijd bij het een beginnen (er vanuit gaande dat je leeftijd die je aangeeft klopt) al heel snel gaan denken dat het ander dan ook geen kwaad kan en daar schuilt het grote gevaar in.
Oud 06-03-2008, 20:40
Verwijderd
Citaat:
@ mrboot:

Het gaat er niet om of je gepakt word tijdens het gebruiken van drugs in de pauze/tussenuur. Dat is je eigen keuze en daarin ben je tegenover ons geen verantwoording schuldig.

De vraag die echter veel belangrijker is is of het wel zo verantwoord is om in de pauze drugs te gebruiken (in welke vorm dan ook, de vorm op zich maakt in deze niet uit). Het gaat nu niet om het specifieke geval van lachgas wat al dan niet z'n bijwerkingen heeft op jouw leervermogen maar om drugsgebruik in het algemeen.

Hou daarbij in je achterhoofd dat je nu misschien denkt dat je het bij lachgas kunt houden (nogmaals het gaat niet om de drug lachgas specifiek maar om het idee drugs gebruiken in de pauze) maar de ervaring leert nou een keer (en ja dat klinkt heel bekrompen maar neem van me aan dat ik het niet zo bedoel) dat mensen die op jonge leeftijd bij het een beginnen (er vanuit gaande dat je leeftijd die je aangeeft klopt) al heel snel gaan denken dat het ander dan ook geen kwaad kan en daar schuilt het grote gevaar in.
Helaas was ik al veel verder dan lachgas.

Nee, dat is niet verantwoord, ik weet het. Een poosje geleden heb ik een paar keer doordeweeks pep gedaan, het was dan gewoon een paar dagen elke pauze een lijntje leggen op de wc. Maar toen al bedacht ik me dat dat natuurlijk heel erg de foute kant op ging en ik ben er mee gestopt. De laatste keer pep op school is misschien al 1,5 maand geleden (uberhaupt, mn laatste keer pep was op MoH op 16 febr). Blowen deed ik in die tijd ook dagelijks, maar daar ben ik ook maar mee gestopt, simpelweg omdat het (allebei) gewoon slopend is voor je schoolresultaten.

Sinds MoH heb ik dan ook geen harddrugs meer gedaan. Alleen een paar keer 's avonds nog een jointje, en op zaterdagavond. Maar wat ik gisteravond merkte, 4 man zaten hard te blowen, de wiet lag voor me op tafel. Ik had totaal geen behoefte om er ook eentje te draaien. En zo heb ik het al vaker gehad.

Nu wil ik niet opschepperig klinken, maar ik denk dat ik zo best verantwoord bezig ben. Maar zeg het me alsjeblieft als dat niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 20:56
Wammus
Wammus is offline
Het is niet aan ons om te bepalen of jij verantwoord bezig bent of niet. Dat kan ook niet om de doodsimpele reden dat het voor ons niet mogelijk is om een duidelijk inzicht te krijgen in jouw gebruikspatroon omdat je vast niet alles hier zal posten (wat je uiteraard goed recht is). Dat zul je voor jezelf moeten bepalen. Ik denk dat het überhaupt niet verantwoord is aan drugs te beginnen voor je 18e omdat je hersenen dan nog in de groei zijn en drugs (voor zover bekend uiteraard) daar nadelige invloed op uit kunnen oefenen. Maarja wat je daarmee doet moet je zelf maar weten dat ga en kan ik niet voor je beslissen.
Oud 06-03-2008, 21:14
Verwijderd
zatheid
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 21:16
Verwijderd
Ja oke...daar heb je ook weer wel een punt. Laten we het hier maar op houden. Ik denk dat ik wel duidelijk heb gemaakt dat ik echt niet zomaar vanalles door m'n neus jaag, in rook op laat gaan of whatever, maar dat ik er echt wel over nadenk. Of ik goed bezig ben is een tweede, maar daar zal ik zelf ooit achter moeten komen.
Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 21:23
Verwijderd
Citaat:
dan moet ik 'm ff opnieuw maken
doe dan!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 21:26
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
zatheid
Jij vieze pad!!!

@ mrboot: We have an agreement.

Ik ga de kroeg in want gezelligheid kent geen tijd.
Oud 06-03-2008, 22:34
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Ik weet niet of het je ooit is opgevallen
[wijnmodus]
Ik kom hier langer dan vandaag kerel, en ongeacht hoe (on)persoonlijk ik je ken, de meeste regulars hoop ik wel te kunnen relativeren zonder dat men zich hoeft te legetimeren, zo U ook

So no sweat. Geldt ook enigzins voor meneerlaarsch

aboot that; @mrboot
Ondanks dat ik je repliek begrijp en wij (zeker in dit topic) hier elkaar enerzijds de les niet dienen te lezen en anderzijds ons niet plegen te bewijzen ten overstaande van elkander, *hips*, wil ik je er wel even subtiel op wijzen dat drie weken geen harddrugs gebruiken niet als een prestatie gezien kan worden.

Desalniettemin wil ik blijven voorbijgaan aan het studie- en gezondheidsaspect (die lobby is immers al breeduit weggemaaid door wimmes ) maar benadrukken dat als je lachgas in de pauze of tussenuur wilt gebruiken terwijl je al gezeik hebt op school je je gear beter om het hoekje achter een bosje of electriciteitskastje kunt verbergen.

Ik zou nu eenmaal niet graag zien dat ze je naar [inkop] mrbootcamp [/inkop] sturen
[/wijnmodus]
Oud 06-03-2008, 23:20
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
wodka-modus
MEETIIIIIIIIIING FTWacko's
vraagt om: datum
wie: merel aka hmm-hmm
waarom: izaadc..

wodka-modus
kusje
Oud 07-03-2008, 14:02
Verwijderd
Tijd voor een meeting-topic dan
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 15:17
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Is er al maar moet geschopt worden. ~

Offtopic: Offtopic maar daarom niet minder relevant: revenge of the killer squirls
Oud 07-03-2008, 15:29
Verwijderd
Lol @ nieuwsbericht <3

Vanavond uit in Maastricht, hell yes. Hele nacht dansen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 16:13
Verwijderd
Killer squirls
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 18:13
adri1200
adri1200 is offline
Citaat:
In deze ben ik er voor mezelf trots op dat ik het nu voor de 4e achtereenvolgende dag nog altijd zonder al teveel moeite vol weet te houden om niet te blowen. Aan de andere kant vind ik het voor Adri leuk dat hij weer eens stoned is want schijnbaar is het voor hem ook een lange tijd geleden dat hij het gedaan heeft en ik gun hem zijn pleziertje zeker wel ondanks dat ik het zelf voorlopig even zonder zal moeten stellen.

het is me gegund haha

het Was aardig lang geleden maandje of 14
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 18:26
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
IZZADC

K kreeg bij 'n winkel een plastic doosje mee met van die blauwe dunne blaadjes erin mee. Dus ik denk: He, menthol dingen
Stop ik zo'n ding in mn mond, blijkt het zeep te zijn! GATVERDAMME
Oud 07-03-2008, 18:29
Verwijderd
ik dacht net dat ik een vliegtuig was
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 18:35
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
IZZADC

K kreeg bij 'n winkel een plastic doosje mee met van die blauwe dunne blaadjes erin mee. Dus ik denk: He, menthol dingen
Stop ik zo'n ding in mn mond, blijkt het zeep te zijn! GATVERDAMME
Epic fail.

Ik heb gisteravond ook gefaald. Maar maar een klein beetje.
Oud 07-03-2008, 19:03
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Epic fail.

Ik heb gisteravond ook gefaald. Maar maar een klein beetje.
Deel het met ons!
Oud 07-03-2008, 19:23
Verwijderd
Citaat:
het is me gegund haha

het Was aardig lang geleden maandje of 14
Omfg Jij hier. Lekkere bever!
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Deel het met ons!
Het gaat vast om vrouwdingen
Met citaat reageren
Verwijderd
Oh neej, Wim! Wettefek. Je bent weer met haar naar huis gegaan
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 20:28
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Nee zo erg is het ook weer niet. Was het vorige keer maar zo erg dan was er iig nog geneukt. Ik gok achteraf gezien dat ze naar huis gevlucht is om d'r polsen door te snijden ofzo.

Ik had me zegmaar voorgenomen minstens een week nuchter te blijven maar ben blijven steken om 3 dagen achtereenvolgend.
Oud 07-03-2008, 20:53
adri1200
adri1200 is offline
Citaat:
Omfg Jij hier. Lekkere bever!

Terug gevallen in me oude patroon
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Nee zo erg is het ook weer niet. Was het vorige keer maar zo erg dan was er iig nog geneukt. Ik gok achteraf gezien dat ze naar huis gevlucht is om d'r polsen door te snijden ofzo.

Ik had me zegmaar voorgenomen minstens een week nuchter te blijven maar ben blijven steken om 3 dagen achtereenvolgend.
3 dagen is ook alweer bijna de helft
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 01:37
Verwijderd
Citaat:
Terug gevallen in me oude patroon
En terecht

Citaat:
:') Hij is toch een beetje in zijn oude wijf terechtgekomen gok ik.

Jasper/HTID is hier bijna aan het kotsen xD
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 08:55
zoef de haas
zoef de haas is offline
geef jasper een kusje!
Oud 08-03-2008, 10:06
Verwijderd
Citaat:
:') Hij is toch een beetje in zijn oude wijf terechtgekomen gok ik.

Jasper/HTID is hier bijna aan het kotsen xD

En, hoe is dat afgelopen?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 12:27
Verwijderd
*gloeit nog na van roes gisteren*
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 12:28
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
het eerste exemplaar van de 'asosjaal' is vandaag uitgebracht

hoe gaat jullie weekend eruit zien? de bekende 3 b's ?
Oud 08-03-2008, 12:29
Verwijderd
bips, brood en boter?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 12:29
Verwijderd
Citaat:
geef jasper een kusje!
doe ik
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 12:45
zoef de haas
zoef de haas is offline
buiten bieren blowen.
Oud 08-03-2008, 12:49
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
bier, blowen en bonken
Oud 08-03-2008, 12:50
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
Citaat:
bips, brood en boter?
of billen borsten en benen?
Oud 08-03-2008, 15:49
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
True true

Nee het waren een paar hijsjes in de kroeg en ik was ook niet helemaal stoned als wat ofzo dus het valt wel mee allemaal (het lijkt nu dramatischer dan dat het in werkelijkheid is) maar ik moet er wel op letten dat ik nu niet te snel weer in m'n oude gedrag verval want dat was echt niet goed.

@ Deadlock:

Nee ik ben alleen een keer met d'r gegaan op m'n verjaardag en ik had (bezopen als ik was) de hoop dat het op sex uit zo draaien wat niet gebeurde en sindsdien heb ik niets meer van d'r gehoord en ik vind het wel best zo. Ik heb al een ander op het oog die wel knap is.
Oud 08-03-2008, 17:22
Verwijderd
Citaat:
buiten bieren blowen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 02:25
Verwijderd
gmj hoi ;o o wazig hied en ik zie met 1 oo g dubbel
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 10:20
zoef de haas
zoef de haas is offline
Als de zon weer schijnt over een paar weken!
Oud 09-03-2008, 13:39
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
*zondagucht

geen bbb in 's lands pauperstad, echt, ik heb rechtgeaard rondgekeken maar kwam nie verder dan bbs
Oud 09-03-2008, 22:22
Verwijderd
pffffffffffffff
Gister met 5 man in de Cremers (den haag) na al drie bier op te hebben.
Toen 2 blows, een dikke blunt, een biertje, 3 pitchers (1.5 liter), toen kregen we omdat er één van ons jarig was een gratis pitcher en een gratis fles champagne (das standaard als er iemand jarig is, normaal 60 pleuro zo'n fles). Daarna nog 3 pitchers naar binnen plus nog een zooitje blows. Toen voelde ik hem goed zitten .
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 01:28
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
Citaat:
*zondagucht

geen bbb in 's lands pauperstad, echt, ik heb rechtgeaard rondgekeken maar kwam nie verder dan bbs
bovenop bed slapen?
Oud 10-03-2008, 17:00
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Spoiler

Oud 10-03-2008, 21:38
Verwijderd
holy shit! gister met wat gasten 40 euro H2O gehaald, we moesten het een keer testen.
en serieus damn! een mini beetje en spacen voor het vaderland! echt letterlijk spacen! erg vet!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 23:26
Wammus
Wammus is offline
Als alles goed gaat ga ik komend weekend aan alle drie de b's voldoen.
Oud 10-03-2008, 23:59
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
holy shit! gister met wat gasten 40 euro H2O gehaald, we moesten het een keer testen.
en serieus damn! een mini beetje en spacen voor het vaderland! echt letterlijk spacen! erg vet!
N2O?
Reageren

Regels voor berichten