Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2008, 12:42
Verwijderd
Citaat:
De vraag van Elbow over de leerling was volgens mij een retorische. Ik vind zijn posts in ieder geval niet verdacht, toen ik het spel voor het eerst speelde begreep ik er de eerste ronde ook nog niet zoveel van (ondanks het veelvuldig doorlezen van de spelregels).
Aan de andere kant vind ik wel dat Zoemzoem een punt heeft. De spelleiders hebben veel moeite gedaan zo snel mogelijk een vervanger te regelen, het zou daarom goed kunnen dat Elbow een belangrijke functie heeft. Al hoeft die functie niet per se in het nadeel van de dorpelingen te zijn natuurlijk. Lastig.
Hier ben ik het ook wel mee eens eigenlijk. Maar Elbows had zich net zo goed kunnen inlezen als ik, hij had een pm moeten sturen naar de spelleider als hij een vraag had, is zelfs nog gezegd in dit topic dat hij daarover een pm had gekregen.
Wel apart trouwens dat hij een theorie plaatst uit het oogpunt van de wolven, iets wat hij pas zei toen we zijn theorie afkeurden...
Advertentie
Oud 12-05-2008, 13:21
Elbows
Citaat:
Hier ben ik het ook wel mee eens eigenlijk. Maar Elbows had zich net zo goed kunnen inlezen als ik, hij had een pm moeten sturen naar de spelleider als hij een vraag had, is zelfs nog gezegd in dit topic dat hij daarover een pm had gekregen.
Wel apart trouwens dat hij een theorie plaatst uit het oogpunt van de wolven, iets wat hij pas zei toen we zijn theorie afkeurden...
Ik had het in het begin al over de goeie gok van de weerwolven, dus redeneer ik door op wat ook een goede tactiek had kunnen zijn
Oud 12-05-2008, 13:36
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Aan de andere kant vind ik wel dat Zoemzoem een punt heeft. De spelleiders hebben veel moeite gedaan zo snel mogelijk een vervanger te regelen, het zou daarom goed kunnen dat Elbow een belangrijke functie heeft. Al hoeft die functie niet per se in het nadeel van de dorpelingen te zijn natuurlijk. Lastig. Cherry Springs hou ik ook nog in de gaten. Ik wacht even af.
Ik denk eigenlijk niet dat Elbow een wolf is. Als Neko wolf was geweest dan hadden de wolven haar afhaken waarschijnlijk onderling opgelost. Ik bedoel, er hoeft maar één wolf door te geven wie er gegeten wordt, en als Neko op het einde de laatste overlevende wolf blijkt, wel dat zien ze dan wel weer.
Het kan natuurlijk best zijn dat ze een belangrijke functie had, maar dat was dan iig geen wolf. Maar zelfs dan denk ik dat Allure hier te kort door de bocht gaat: ook een dorpeling moet zo snel mogelijk vervangen worden. Maar als Neko een functie had, en wolf valt af, dan is de kans wel aanwezig dat het een goede functie was. Ik wil Elbow er daarom eigenlijk nog even inhouden. De meeste mensen stemmen op hem omdat hij irritant is. Dat kan nog in de eerste ronde, maar nu moeten we toch echt met betere redenen komen mensen, want zo spelen we de wolven alleen maar in de kaart.

Ik heb zojuist de posts van Hanneke eens doorgelezen, maar daar is helaas helemaal niets uit te halen. Ze vond Dun Hout verdacht maar dat was in de eerste ronde. Toen had ze dus nog geen functies opgevraagd. Haar dood is denk ik ook meer een toeval. Ze heeft nog totaal geen mensen aangewezen dus het lijkt me sterk dat de wolven dachten dat ze ziener was.
Ik vind Dun Hout dan ook niet echt verdacht. Zijn posts komen mij meer n00B dan wolf over.

Ik denk dat ik voor Lisaaah ga. Meestal is ze redelijk stil, maar nu is ze ineens heel agressief. Normaal wordt ze pas agressief als ze in het nauw gedreven wordt. Maar nu is ze meteen heel fel. Daar zit meer achter dan lijfsbehoud denk ik. Een wolf zou echter niet zo de aandacht naar zichzelf toetrekken. Ik denk daarom eerder dat Lisaaah de verrader is.
Cherry Springs vind ik ook enigzins verdacht. Ik weet het verder ook niet echt, maar ik heb bij haar een beetje het idee dat ze de massa zit te manipuleren. Ze wijst zelf niet echt mensen aan, maar praat een beetje mee met iedereen. Volgens mij komt het haar heel goed uit dat iedereen nu massaal voor Elbow gaat. Maar omdat Evilblue ook voor Lisaaah gaat stem ik nu ook op haar.

Elbows
Matige_muis
Lisaaah
Dun Hout
Katje
Paranoide

Lisaaah
Evilblue
Eye of Sauron
Oud 12-05-2008, 13:54
Verwijderd
Ik vind eigenlijk helemaal niemand verdacht, dus ik stem gewoon op AllureV, net als de vorige keer.
Oud 12-05-2008, 14:12
Missy
Missy is offline
Ik zie geen gegronde reden om op Elbows te stemmen, behalve dat ie het spel nog niet onder de knie heeft. Ik ga, denk ik, voor Lisaaah, omdat ze redelijk fel reageert.

Laatst gewijzigd op 12-05-2008 om 16:54.
Oud 12-05-2008, 14:13
Verwijderd
Hm, volgens Minke moesten we haar dood niet voor niets laten zijn. Zij wees CS aan, in mindere mate ook Dun Hout.

Citaat:
Het verhaal is gaaf en ik dacht nog "Straks komt Soija al het speelgoed inpikken" en dat gebeurde gewoon nog echt!
IK heb nog niet gelezen, schrok wel ff toen ik mn naam zag.

Even het topic verder bijlezen, in etappes.
Oud 12-05-2008, 14:29
Flowtje
Flowtje is offline
Ik stem nu alvast Elbows, want ik moet er vandoor. Als ik vanavond tijd heb zal ik het topic nog eens doorlezen en mijn stem eventueel nog veranderen.
Oud 12-05-2008, 14:30
Verwijderd
Pfft, bijgelezen eindelijk.

Nou, wat ik zei dus, Cherry Springs en Dun Hout waren Minkes verdachten (ze zei ook nog iets tegen zoemzoem). Wel meer mensen vonden hen verdacht, maar nu stemt kennelijk ineens niemand meer op ze. Het liefst zou ik op een van deze twee stemmen, maar om te voorkomen dat Lisaaah wordt gehangen, stem ik Elbows.

Hoewel ik Elbows posts al vanaf het begin snapte, en ik het een beetje achterlijk vind van het volk dat zij hem zo raar vonden redeneren. Maar het zou best wolferig kunnen zijn dat hij het spel vanuit de perspectief van de wolven bekeek, al doe ik dat gewoonlijk elk spel.
Lisaaah wil ik dr niet uit, omdat ze heerlijk fel en bitchy reageert op de spelers, wanneer ze hen dom vindt. Zo hoort dat. Doe ik ook altijd in dezelfde gevallen.

Elbows
Matige_muis
Lisaaah
Dun Hout
Katje
Paranoide
Cherry Springs
Flowtje
Mr Soija

Lisaaah
Evilblue
Eye of Sauron
Missy

Cherry Springs
zoemzoem

AllureV
Elpida
Oud 12-05-2008, 14:40
Elbows
Nou het is duidelijk wie eraan gaat
Oud 12-05-2008, 14:41
Lethe
Lethe is offline
Elbows
Matige_muis
Lisaaah
Dun Hout
Katje
Paranoide
Cherry Springs
Flowtje
Mr Soija
AllureV

Lisaaah
Evilblue
Eye of Sauron
Missy

Cherry Springs
zoemzoem

AllureV
Elpida

Elpida, ik wist niet dat jij de vorige ronde op mij gestemd hebt. Het staat je vrij uiteraard, maar waarom eigenlijk?
Oud 12-05-2008, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Elpida, ik wist niet dat jij de vorige ronde op mij gestemd hebt. Het staat je vrij uiteraard, maar waarom eigenlijk?

Ik had gewoon de eerste naam die ik zag staan eruit gepikt, verder niet hoor, maar het maakt toch niets uit want de meerderheid stemt al op iemand anders.
Oud 12-05-2008, 16:26
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik begin nu te twijfelen of ik op Lisaaah of op Elbows ga stemmen. Het kan zijn dat Elbows echt een n00b is en dat hij niet zo goed nadenkt over wat hij allemaal doet, wat ik niet echt onwaarschijnlijk vind, gezien zijn leeftijd, maar het kan dus ook gewoon dat hij maar doet alsof om onschuldig te lijken. Wat niet zo moeilijk zou zijn, hij komt verder niet zo vaak op de kantine dus de mensen hier kennen hem ook niet zo goed. Toch denk ik niet dat dat het geval is, in de rest van zijn posts komt hij ook niet over als iemand die heel erg lang en goed nadenkt over dingen.
Als ik op Lisaaah zou stemmen dan zou dat zijn omdat ik haar zo agressief vind, en ik dat associëer met wolven, hoewel dat eigenlijk stom is omdat ze eigenlijk altijd zo speelt, en wolven denk ik minder op zouden willen vallen. Dan zou het wel vreemd zijn als ik op haar stemde alleen omdat ik haar "niet lief vind".
Ik denk dat ik toch maar voor Elbows ga, dan. En hopen daar wat uit te kunnen afleiden, en op iemand anders stemmen heeft (tenzij het lisaaah is,) sowieso al geen zin, geloof ik.

En EOS, wat bedoel je met dat ik niet echt iemand aanwijs en maar met iedereen meepraat? Ik begon geloof ik over Minke, vorige hangronde. En daarvoor was ik de eerste die LL noemde, random. Juist daarom vinden mensen mij verdacht, geloof ik, omdat ik steeds mensen roep die onschuldig blijken te zijn!
Oud 12-05-2008, 17:50
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
En EOS, wat bedoel je met dat ik niet echt iemand aanwijs en maar met iedereen meepraat? Ik begon geloof ik over Minke, vorige hangronde. En daarvoor was ik de eerste die LL noemde, random. Juist daarom vinden mensen mij verdacht, geloof ik, omdat ik steeds mensen roep die onschuldig blijken te zijn!
Ik heb hier even een paar quotes van jou onder elkaar gezet:

Citaat:
Dat is waar ja, als ze wisten dat hanneke ziener was, was het inderdaad niet zo slim om die meteen op te eten en de leerling in te schakelen. Niet dat het wel slim was als ze de heks opaten zodra ze wisten wie het was, maar als ze dan toch wat moeten...
Hier praat je mee met Elbows. Je komt niet echt met nieuwe dingen, je herhaalt alleen wat hij gezegd heeft.

Even later praat je een beetje mee met Lisaaah. Weer zeg je niks nieuws, maar bevestig je alleen maar wat zij al gezegd heeft.
Citaat:
Dat is ook wel waar. Daar had ik niet aan gedacht.
Citaat:
Lisaah gedraagt zich zacht gezegd ongezellig, maar dat is verder niet echt nieuws.
Elbows vind ik niet per se verdacht maar ook geen leuke speler. Verder weet ik niet echt iemand te verdenken. Ik denk dus dat ik ook maar op Elbows stem.
Uiteindelijk stem je lekker veilig op Elbows, geen enkel risico want er stemmen al meer mensen op hem.
Misschien is het niets maar het viel me wel op.

Maar nu ga ik, ik ga uit eten met Vlinder ivm haar verjaardag. Ik heb definitief mijn stem uitgebracht op Lisaaah.
Oud 12-05-2008, 18:18
Spelleider
Spelleider is offline
Mensen, het spijt me heel erg, maar het verhaal komt vanavond wat later. Dit is normaal gesproken niet mijn stijl, maar ik moet even iets doen wat belangrijker is, sorry.
Oud 12-05-2008, 19:19
Elbows
k vind het stom dat ik wordt opgehangen.. En eigenlijk alleen; omdat ik iets niet begreep. En zowiezo is het onlogisch. Als ik een wolf zou zijn zou ik toch juist proberen om niet op te vallen, of wel? Als je nou kijkt naar Light Fighter of Missy, die hebben (bijna) nog niks gepost! Ik zou hen juist verdenken. Ik stem in ieder geval op één van die twee. Niet dat het wat uitmaakt.. Ik hang waarschijnlijk toch vanavond
Oud 12-05-2008, 19:26
Cherry Springs
Ik heb definitief op Elbows gestemd, ik denk, ik zeg het nu alvast in plaats van dat ik dat later kan roepen en mensen denken "Ja dat komt mooi uit dat je dat nu kan zeggen he! "
Oud 12-05-2008, 19:30
Verwijderd
Ik ook.

Elbows, op wie heb jij eigenlijk uiteindelijk gestemd?
Oud 12-05-2008, 20:08
***ailá***
***ailá*** is offline
ik heb uiteindelijk op lisaaah gestemd
Oud 12-05-2008, 20:25
Verwijderd
Kggg ik vind het spannend, maar ik moet gaan slapen want ik moet morgen naar de tandarts en ik heb vannacht al de nacht doorgehaald
Oud 12-05-2008, 21:21
Spelleider
Spelleider is offline
De groep keek Mr Soija met grote ogen aan. Niemand wist wat te zeggen dus het bleef doodstil. Flowtje was de eerste die de stilte verbrak. 'Hij is eindelijk gek geworden.' zei ze rustig. Mr Soija begon druk met zijn hoofd te schudden. 'Nee, nee, echt niet, het speelgoed leeft, heus!' De rest keek hem ongelovig aan. Mr Soija begreep dat hij niet geloofd werd en bedacht zich hoe ongeloofwaardig het verhaal eigenlijk was. 'Wacht maar!' riep hij 'ik ben zo terug!' en hij rende de kamer aan. De rest keek hem na. 'Dusssss...' zei zoemzoem, 'wie heeft er zin in een spelletje truth or dare?'

Mr Soija had enorme haast om het speelgoed te pakken. Hij wist niet meer zeker waar hij het nou had gelaten, maar hij moest en zou het bewijzen. Toen hij een beetje gekalmeerd was bedacht hij zich waar het moest zijn, en ging zo snel mogelijk terug naar de kamer.

Mr Soija kwam daar midden in een spelletje truth or dare terecht. Flowtje glimlachte vals. 'Neko*... wat is jouw volledige naam?' ze grijnsde. Mr Soija wist waarom Flowtje deze vraag aan haar stelde, ze waren er al tijden op uit om de tweede naam van Neko* te leren. Neko* keek even moeilijk, maar nam toen een besluit. 'Ik heet... dit zal jullie waarschijnlijk verrassen, maar mijn echte naam is Elbow Maria Huizen.' Er viel een stilte. Zelfs Mr Soija maakte geen bijdehandte opmerking. Uiteindelijk was het zoemzoem die zei: 'Je... je heet dus helemaal geen Neko*?' Neko* schudde triest haar hoofd. 'Het spijt me' zei ze zachtjes.

Toen begon het drietal ineens te lachen. Hard te lachen. Neko* Elbow keek ze bang aan. zoemzoem, Flowtje en Mr Soija begonnen haar alledrie te pesten. Ze zongen liedjes met haar namen. Ze bleven maar doorgaan. Ze merkten het nauwelijks toen Neko* Elbow huilend weg rende. Uiteindelijk stopten ze ermee, ze kregen eindelijk door dat het meisje verdwenen was. Hoewel zoemzoem even bezorgd was verdween dat meteen weer toen Mr Soija opeens weer over het levende speelgoed begon. Mr Soija pakte Cherry Springs, bij haar borsten dit keer (Cherry Springs kon het niet laten haar tong uit te steken naar AllureV terwijl ze overdreven zuchtte), en liet het speelgoed aan de vrienden zien. 'Kijk, het lijkt gewoon speelgoed' begon hij, 'maar als je hier knijpt...' (hij kneep hierbij hard waar de tepel van Cherry hoorde te zitten), Cherry Springs gaf een harde gil. Zoemzoems mond viel letterlijk open en Flowtje mompelde alleen maar 'gaaf...' Mr Soija grijnsde tevreden. Dit zou hem pas populair maken.

Ondertussen, buiten ergens.
Neko* Elbow huilde hard. Haar eigen vrienden... ze had het ze in vertrouwen verteld.. en ze hadden haar zo verraden. Morgen zou iedereen het weten, ze wist het zeker. Ze wilde niet meer. Ze keek op. Waar was ze eigenlijk? Ze zag een groot gebouw. Ze besloot het wat beter te bekijken. Het bleek een gigantisch klooster te zijn. Ze werd bang, maar bedacht zich toen dat kloosters er waren om mensen te helpen.

Bang, maar ook nieuwsgierig liep ze naar binnen. Ze liep naar de mevrouw bij de balie, die volledig in het zwart gekleed was. 'Ik.. ik heb hulp nodig.. kunnen jullie me helpen..?'

1 CS
2 Dun Hout
3 aila
4 Minke (dorpeling)
5 AllureV
6 Lisaah
7 Katje
8 EvilBlue
9 sterrenmeisje
10 Hanneke (ziener)
11 Coolkast (dorpeling)
12 Paranoide
13 EoS
14 Flowtje
15 Missy
16 Lucky Luciano (dorpeling)
17 Mr Soija
18 Neko* / Elbow (weerwolf)
19 Elpida
20 Matige_muis
21 Lightfighter
22 zoemzoem

blauw = opgehangen
rood = opgegeten

Goed gedaan dorpelingen, jullie hebben de eerste weerwolf opgehangen. De wolven mogen morgen wraak nemen en hebben hiervoor tot 20.30u de tijd.

Dan nog even de volgende dingen:

Het spijt me dat het verhaal vandaag zo laat is geworden. Door persoonlijke dingetjes kon ik het gewoon niet eerder schrijven, sorry daarvoor. Ik hoop dat verhaal in ieder geval het wachten waard was.

Ten tweede: het zou heel fijn zijn als jullie geen spelleiderdingen meer als argument nemen om iemand verdacht te noemen. Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat er nergens wat uit af te leiden valt, en het is dan voor ons heel moeilijk om niet te reageren op beschuldigingen als 'die en die heeft zijn functie eerder gekregen' of 'er is veel moeite gedaan om iemand te vervangen dus diegene heeft vast een belangrijke functie'. We hadden bijvoorbeeld hetzelfde gedaan als Neko* dorpeling was geweest. Alvast bedankt voor het meewerken.

En nu is het tijd voor de dorpelingen om feest te vieren en voor de wolven om wraakplannen te beramen!
Oud 12-05-2008, 21:24
Verwijderd
w00t w00t
Oud 12-05-2008, 21:27
Elbows
Hé, ik ben een jongen! Maar leuk verhaal! Jammer dat ik dood ben
Oud 12-05-2008, 21:28
Cherry Springs
Booya!

Booya was het eerste wat me te binnen schoot. Elbows, jij gluipert.
Oud 12-05-2008, 21:29
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
k vind het stom dat ik wordt opgehangen.. En eigenlijk alleen; omdat ik iets niet begreep. En zowiezo is het onlogisch. Als ik een wolf zou zijn zou ik toch juist proberen om niet op te vallen, of wel? Als je nou kijkt naar Light Fighter of Missy, die hebben (bijna) nog niks gepost! Ik zou hen juist verdenken. Ik stem in ieder geval op één van die twee. Niet dat het wat uitmaakt.. Ik hang waarschijnlijk toch vanavond
eerder in het topic heb ik de reden genoemd waarom ik niet kon posten, ik ben druk bezig met bij lezen aangezien ik een weekend weg ben geweest.
Oud 12-05-2008, 21:33
Verwijderd

Ok, nu denk ik EoS, en ik zal niet de enige zijn. En ik denk aan het duo evilblue/aila wat mij graag heel gemeen noemt
Oud 12-05-2008, 21:38
Lethe
Lethe is offline
Oh mooi dit.

En ik verdenk Eye of Sauron ook, Want hij vond dat ik te kort door de bocht ging met mijn theorie en was er nogal van overtuigd dat Elbows geen wolf zou zijn. Maar wel dus.
Oud 12-05-2008, 22:08
light fighter
light fighter is offline
wat als lisaah de leerling is, en nu dus ziener. Dan is er goede kans dat ze de functie van neko*/elbows heeft opgevraagd.
Echter de andere verdenkingen zouden of gewoon theorieen zijn of een kwestie van het opvragen van juiste functies zijn geweest.

Voor de rest moet ik zeggen dat ik er erg weinig uithalen tot nu toe
Oud 12-05-2008, 22:13
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Bitchfight!!

En goed dat er een wolf dood is. Die had ik duidelijk niet zien aankomen. Ik dacht echt dat Elbows alles behalve wolf was
Ik snap dat ik mezelf nu goed verdacht heb gemaakt. Maar als ik ook wolf was, zou ik dan zo'n verhaal gaan typen als het toch al zeker was dat Elbows dood zou gaan? Er stonden toen al vijf mensen voor Elbows en pas één voor Lisaaah. Als ik wolf was dan zou ik braaf meegeschaapt zijn.
Oud 12-05-2008, 22:17
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
wat als lisaah de leerling is, en nu dus ziener. Dan is er goede kans dat ze de functie van neko*/elbows heeft opgevraagd.
Dit is sowieso onmogelijk. De vorige eetronde ging Hanneke de ziener eraan, de leerlingziener heeft dus nog geen enkele functie kunnen opvragen.
Lisaaah ging alleen maar voor Elbows omdat ze 'm irritant vond.
Oud 13-05-2008, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Get a Topic!

okeej, ik ben weer bijgelezen en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat er nou allemaal is gebeurd. er is een wolf dood. *jeej* de ziener is dood *ow nee*, maar de leerling staat nu tenminste aan onze kant *jeej*

op dit moment vind ik een paar mensen verdacht: eos (om de reden die allureV noemde) en light fighter (omdat die al lang meespeelt, maar een rare redenatiefout maakt wat betreft de leerlingziener) en mensen als lisaaah en aila lijken me minder verdacht. ik denk ook niet dat lisaaah een speciale functie heeft of iets dergelijks, dan zou ze waarschijnlijk wel ietsje minder actief spelen. tenzij ze de bane is natuurlijk... wie zei nou vorig spel dat de bane moest uitdagen?

ik vind CS trouwens ontzettend leuk enthousiast posten. net alsof ze zich helemaal thuisvoelt dit spel
Oud 13-05-2008, 07:59
Flowtje
Flowtje is offline
Ha! Weerwolf eruit.

Ik denk trouwens ook niet dat Lisaaah en Aila wolf zijn, lijkt me dat ze zich dan niet zo opvallend zouden gedragen. Ze spelen beide toch wel lang genoeg mee om te weten hoe ze zich moeten gedragen als ze wolf zijn. (Tenzij er reverse psychology wordt gebruikt, hmm.)

EoS is bij deze weer flink gestegen op mijn verdachtenlijstje en verder ga ik nog even kijken van wie het de laatste ronde niet bekend is op wie er gestemd is.
Oud 13-05-2008, 09:46
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Dit is sowieso onmogelijk. De vorige eetronde ging Hanneke de ziener eraan, de leerlingziener heeft dus nog geen enkele functie kunnen opvragen.
Lisaaah ging alleen maar voor Elbows omdat ze 'm irritant vond.
damnit daar heb je gelijk in idd, daar had niet naar gekeken. mhhh nu weet ik het helemaal niet meer.

het slaapgebrek van het weekend heeft mijn hersens aangetast
Oud 13-05-2008, 11:33
Verwijderd
Yeahhhh, wolf eruit!

EoS vind ik niet echt verdacht, eerlijk gezegd. Hij is eerder een onwetende dorpeling die Elbows simpelweg niet verdacht vond, want zijn post had totaal geen (wolvige) functie in het spel. Elbows beschermen zat er allang niet meer in, want er stemden al veel te veel mensen op hem. En zichzelf beschermen is hier ook niet van toepassing, want met zijn post zet hij zijn eigen veiligheid juist op het spel. Niks voor een wolf, dat gedrag.
Oud 13-05-2008, 12:52
Cherry Springs
Gelieve geen persoonlijke discussies en geflame te houden hier. Daar heb je pm's voor. Ik heb de posts verwijderd, als Lisaaah en Aila wat nuttigers willen zeggen dat wél gezellig is, dan mag dat. Laat het niet meer gebeuren.
Oud 13-05-2008, 15:58
Verwijderd
Neuh, ik ga niet voor EoS, zo verdacht was Elbows helemaal niet, en EoS is een leuke speler.

CS is me toch iets te aanwezig om wolf te zijn, ik dek dat ze verrader is en zal haar vanaf nu derhalve negeren.

Niemand die het toevallig vindt dat Elbows tien minuten voor de deadline ineens light fighter en Missy 'verdenkt'? Missy was ook nog eens een van de Lisaaah-stemmers.

Mgoed, ik zal eerst de wolven afwachten, waarschijnlijk stem ik toch Dun Hout.
Oud 13-05-2008, 16:33
Verwijderd
Mooi, ik ga zo lezen, maar eerst eten
Oud 13-05-2008, 16:33
Verwijderd
o, niet mooi soija
Oud 13-05-2008, 16:41
Verwijderd
Kusje.
Oud 13-05-2008, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Mooi, ik ga zo lezen, maar eerst eten
Vanavond om half 9 zeker?
Oud 13-05-2008, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Dram toch eens niet zo door.
Oud 13-05-2008, 19:29
Spelleider
Spelleider is offline
Nog steeds bij mr. Soija thuis
Mr. Soija stond nog altijd met barbie Cherry Springs in zijn hand, met een glimlach van oor tot oor en zo trots als een pauw op zijn bevindingen. Flowtje was verbaasd dat het speelgoed leefde. Al toen ze heel jong was speelde zij niet meer met speelgoed maar was zij met veel interessantere dingen bezig zoals muziek maken, rekenen, de kranten bijhouden en discussies voeren. “Leeft ál het speelgoed?” vroeg ze twijfelend. “Ja, als het speelgoed leeft” antwoorde mr. Soija” “Dus ook Dun Hout, het trommeltje?” vroeg Flowtje verbaast, gelijk de link leggend met haar eigen ‘echte’ muziekinstrumenten. “Ja, het trommeltje ook, die heeft nogal vaak koppijn” grijnsde mr. Soija terug waarna hij Cherry Springs neerzette.
Zoemzoem stuiterde door de kamer, ze had het zich niet verbeeld! Iedere keer dat haar speelgoed kwijt was en ze weer een verwijt naar d’r toe kreeg van haar moeder… Het speelgoed leefde en verplaatste zich natuurlijk ook! Zij kon er helemaal niets aan doen. Het was goed voor haar zelfvertrouwen en stelde de gedachte dat ze vroeg dement zou worden nog maar even uit.

Elpida wilde nog steeds graag het weerwolfspel spelen. Nu waren er natuurlijk nog wel erg weinig kinderen over, maar als het speelgoed toch leefde… Dan konden er daar natuurlijk een paar van meedoen. Zo gezegd, zo gedaan en mr. Soija ging al zijn speelgoed halen. Elpida nam het woord: “Lief speelgoed, zojuist ben ik er van overtuigd dat jullie leven en dat komt goed uit want dan kunnen we gezellig weerwolven”.

Het brandweerautootje Lightfighter reed zenuwachtig voor en achteruit en liet haar motor afslaan, Lisa trilde maar had haar batterij daarvoor niet nodig, Dun Hout vergat plots zijn hoofdpijn nadat Eye of Sauron zojuist enkele uren op zijn hoofd had getrommeld. Eye of Sauron wilde het liefst verder trommelen omdat hij daarmee alle pijnlijke gebeurtenissen van de afgelopen weken kon vergeten. Hij nam het zichzelf nog steeds kwalijk dat hij, per ongeluk, het lieve meisje Hanneke had vermoord. Matige muis begon ineens erg te lijken op zijn broertje minimuis, zo klein maakte hij zich. Aila verstopte zich achter Katje, maar Katje de reuze knuffelleeuw kon van angst niet meer op haar benen staan en ging, pardoes op Aila zitten. Omdat Aila niet iedereen wilde verraden besloot ze, zo lang ze kon haar adem in te houden, hopend dat de grote Katje snel weer zou opstaan. De Missy was niet aanwezig, want toen mr. Soija hem kwam ophalen had zij zich snel verstopt. Ze was nog niet klaar met het borstelen van haar haar, en zo kon zij zich niet vertonen. Sterrenmeisje stond voor de verandering op twee benen omdat ze, op dit moeilijke moment, écht haar evenwicht niet kon bewaren op één been. Cherry Springs en AllureV zochten steun bij elkaar. Dat dit geheel tegen hun natuur inging, deed er op dit moment niet toe. Paranoide rolde zachtjes heen en weer, al haar kracht om te stuiteren was uit haar lichaam verdwenen en misschien op dit moment maar goed ook…

Alleen superman Evil Blue dacht dat het nodig was om de held uit te hangen. Met grote stappen stapte hij naar voren en antwoordde Elpida: “Dat klopt. Wij leven. Het is een lang bewaard geheim gebleven en dat mag, hoe dan ook, niet veranderen.”
Mr. Soija, die van plan was geld te verdienen met dit wonder, was het hier niet mee eens: “Nee, ik ga de krant bellen en dit feit openbaar maken. Ik gebruik de tere zieltjes Cherry Springs en AllureV om het te bewijzen, zij piepen toch al bij ieder pijntje”. Paranoide begon weer zachtjes te stuiteren en fluisterde in Sterremeisjes oor: “Wat als we nu aanbieden voor ze te werken. Dan bezorgen wij hun folders, ruimen het huis op en spelen het weerwolfspel met ze enz. Als ze het maar niet bekend maken”. Sterrenmeisje die het gevoel had de moeder te zijn van al het speelgoed, vond het een goed plan en stelde dit voor aan de kinderen.

De kinderen keken elkaar aan en fluisterden.
Ondertussen voelde Katje iets prikken in haar kont maar ze vond het ook zo genant in bijzijn van al het speelgoed haar kont te krabben en deed of er niets aan de hand was, totdat ze op gegeven moment een beet in haar kont voelde. Katje sprong op een brulde, Aila hapte naar adem en zakte door haar voorpoten. Superman Evil Blue schoot Aila direct te hulp… Als hij zo’n mooie meid kon helpen deed hij het graag.

Zoemzoem nam het woord: “Uiteraard mogen jullie allerlei klusjes voor ons doen, graag zelfs” met het gevoel van hebzucht en rijkdom in haar achterhoofd “maar” vervolgde ze “we gaan dit wel bekend maken…”

AllureV kwam er op dat moment achter dat zij zich nog steeds achter Cherry Springs verschuilde en schuivelde er, onopvallend, dacht ze, achter vandaan. Cherry Springs, die alles feilloos aanvoelde, maakte er uiteraard een opmerking over: “Wat ben je toch eigenljik een mietje ook he?!” De twee kregen de grootste ruzie maar AllureV is sterker dan de kleinere Cherry Springs. Toen AllureV bovenop Cherry lag kwam daar Superman Evil Blue aan. Hij kon het niet aanzien dat zijn mooie lieve Cherry zo mishandeld werd en greep AllureV in de kraag. Hij was van plan haar het raam uit te gooien maar omdat hij niet nog een moord op zijn geweten wilde hebben, speelde hij het anders… Hij bond haar vast aan Dun Hout en zette Dun Hout in het midden van de kamer. Dit trok de aandacht van de draak Eye of Sauron die maar wat graag wilde drummen. Hij drumde al zijn emotie eruit op Dun Hout’s schattige koppie… Dat AllureV er aan onderdoorging door het harde geluid, had hij niet door…

De wolven hebben AllureV opgegeten. Vast een smakelijk en betoverend hapje. Zij was namelijk de tovenaar!
De dorpelingen hebben tot morgen 20.30 uur de tijd voor een wraakactie!

1 CS
2 Dun Hout
3 aila
4 Minke (dorpeling)
5 AllureV (tovenaar)
6 Lisaah
7 Katje
8 EvilBlue
9 sterrenmeisje
10 Hanneke (ziener)
11 Coolkast (dorpeling)
12 Paranoide
13 EoS
14 Flowtje
15 Missy
16 Lucky Luciano (dorpeling)
17 Mr Soija
18 Neko* / Elbow (weerwolf)
19 Elpida
20 Matige_muis
21 Lightfighter
22 zoemzoem

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
Oud 13-05-2008, 19:37
Verwijderd
Oud 13-05-2008, 19:40
Missy
Missy is offline
Dat, ja.
Oud 13-05-2008, 19:42
Lethe
Lethe is offline
Waaaaaaaaaaat.

Sukkels.
Oud 13-05-2008, 19:45
Verwijderd
En nu geen leerling meer
Oud 13-05-2008, 20:09
Verwijderd
Jezus, de tovenaar. Ik ga zo maar even door de posts van AllureV bladeren, misschien kunnen we daar iets uit halen. Maar volgens mij is het heel moeilijk om aan de posts van iemand te zien dat diegene tovenaar is, omdat het zo'n ondergrondse functie, zeg maar. Pfff.
Oud 13-05-2008, 20:12
Cherry Springs
Shit!
Oud 13-05-2008, 20:23
Cherry Springs
Terwijl paranoide door allureV's posts bladert, kan ik nu even "veilig" mijn theorie over EoS posten. Ik vind hem niet per se verdacht omdat hij Elbows verdedigde, ik vond Elbows ook niet overduidelijk wolf-ig, en hij zou makkelijk kunnen hebben gelooft dat hij gewoon een onschuldig, onwetend jongetje was.
Wat ik wél een beetje verdacht vind, is zijn reden om mij te verdenken. Ik snap het wel als mensen mij verdenken, maar dan lijkt het mij logisch dat dat is om het verhaal met Minke, en LL, waartegen ik begon, en de rest blijkbaar volgde, maar ze allebei onschuldig bleken te zijn. Dat wist ik dus niet toen ik ze ophing, maar ik weet wel dat dat verdacht overkomt.
Hij verdenkt mij echter, omdat ik niet echt iemand aanwijs en maar met iedereen meepraat, en qoute wat dingen waarin ik niet echt nieuwe dingen toevoeg, en zegt dat ik maar "veilig" op Elbows stem.
Het kan zijn dat hij dat echt vind en dat hij mij daarom verdenkt, maar wat in theorie ook kan:
Hij vertelt mij dat ik niets nieuws zeg, en suggereert daarmee dat ik het veilig probeer te spelen en ook dat ik daarom wolf zou kunnen zijn. Misschien dat hij bewust een totaal nieuwe reden noemt om mij te verdenken, om ons te laten geloven dat hij in elk geval geen wolf is, want hij neemt een risico en zegt wat nieuws. Zo zou hij kunnen verbergen dat hij eigenlijk wél een wolf is.

Maar misschien zit ik er dan natuurlijk helemaal naast.
Oud 13-05-2008, 20:32
Verwijderd
Aww

Even over EoS: Ik vond de theorie echt vreemd die hij had over het vervangen van Neko, dat vond ik echt iets wat ik zelf als argument zou gooien als ik weerwolf was, of zo van wanneer zij het aangaf dat ze het misschien onderling wilden oplossen en hij zélf zei dat ze dat juist niet moesten doen zodat zij zelf (en nu haar vervanger) minder verdacht werd.

Dat hij CS dan verdenkt vind ik dan weer niet heel gek, ik denk dat sowieso een van hen twee weerwolf is, als niet de een: dan de ander.
Oud 13-05-2008, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Deze en andere van matige_muis posts maken het dat ik zeer waarschijnlijk op hem stem.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten