Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2008, 23:19
Elbows
Citaat:
Ik snap het niet zo goed De heks is aan de kant van de weerwolven, bedoel ej de tovenaar waar je hier heks zegt? En dat de ziener dan zou verraden wie de tovenaar is? Dan kan de ziener ook tegelijkertijd een of twee wolven verdacht maken, da's wel heel riskant spelen als je de ziener al denkt gevonden te hebben.
Ik kijk even vanuit het perspectief van de weerwolven
Advertentie
Oud 11-05-2008, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Ik kijk even vanuit het perspectief van de weerwolven
Ja maar als weerwolf zijnde wil je je heks niet kwijt en wel de tovenaar
Oud 11-05-2008, 23:21
Flowtje
Flowtje is offline
Het verhaal is gaaf en ik dacht nog "Straks komt Soija al het speelgoed inpikken" en dat gebeurde gewoon nog echt!
Oud 11-05-2008, 23:25
Elbows
Ja.. Maar als je heks dood is krijg je een heksenleerling. Als de ziener of tovenaar dood is krijg je hun leerlingen(dus voordeel dorpelingen), en daar schiet je in de 2de ronde nog niet zoveel mee op. Als je eerst een heksenleerling hebt dan kan de tovenaar/ziener niet meer trugkomen. Of snap ik het spel nou verkeerd?
Oud 11-05-2008, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Ja.. Maar als je heks dood is krijg je een heksenleerling. Als de ziener of tovenaar dood is krijg je hun leerlingen(dus voordeel dorpelingen), en daar schiet je in de 2de ronde nog niet zoveel mee op. Als je eerst een heksenleerling hebt dan kan de tovenaar/ziener niet meer trugkomen. Of snap ik het spel nou verkeerd?
Nee dit klopt inderdaad maar het is altijd riskant een ziener die je kent langer erin te houden, die kan al bepaalde informatie hebben en die eigenlijk in een keer naar buiten brengen, een leerlingziener krijgt geen informatie van de vorige.
Oud 11-05-2008, 23:27
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dat is ook wel waar. Daar had ik niet aan gedacht.
Oud 11-05-2008, 23:28
Elbows
Ja, dat is ook zo.. Maar er is maar 1 leerling toch?
Verwijderd
ja
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is ook zo.. Maar er is maar 1 leerling toch?
Ik zei al dat het klopte, waarom vraag je dit nu alweer? En dan klopt het toch nog steeds wat ik zeg? Ik vind je ietwat vreemd doen
Oud 11-05-2008, 23:29
Elbows
Citaat:
Ik zei al dat het klopte, waarom vraag je dit nu alweer? En dan klopt het toch nog steeds wat ik zeg? Ik vind je ietwat vreemd doen
sorry, maar het is de eerste keer dat ik hieraan meedoe
Oud 11-05-2008, 23:30
Cherry Springs
Ik vind Elbows niet verdacht, denk ik, alleen groen. Heel groen. Awww
Oud 11-05-2008, 23:31
Verwijderd
Sorry Elbows ik weet dat nieuw bent, dat ben ik ook, maar jij bent wel erg verdacht bezig. Mijn stem gaat toch naar jou mochten er geen andere mooie theorieën naar boven komen.
Oud 11-05-2008, 23:34
Elbows
Citaat:
Ik vind Elbows niet verdacht, denk ik, alleen groen. Heel groen. Awww
hahahaha <<hij is ook groen
Oud 11-05-2008, 23:35
Verwijderd
Ja nu ben je niet alleen dom maar ook nog irritant en aangezien ik weinig andere dingen heb waarop ik mensen nu kan veroordelen... Ik háát het als mensen gewoon vragen gaan stellen die duidelijk in de regels staan, of hetn iet gewoon aan een spelleider sturen. En nu dit gespam, bla ik stem op je.
Oud 11-05-2008, 23:37
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Jongens, blijven jullie alsjeblieft een beetje ontopic?

Elbows, vragen kan je pm'en naar de spelleiders, daar is het topic niet voor bedoeld.
Oud 11-05-2008, 23:39
Elbows
sorry

ontopic: Dus Lisaaah en Matige Muis stemmen op me alleen omdat ik iets vroeg? Klopt niet echt met het spel hè
Oud 11-05-2008, 23:39
Spelleider
Spelleider is offline
Elbows, wil je ajb niet spammen in het topic?
Verder had ik in je pm aangegeven dat als je vragen hebt je deze ook (beter) via pm kunt stellen.
Je hebt gelijk; er is idd maar één leerling. In dit geval wordt de leerling een ziener omdat de ziener als eerste dood is. Deze leerling krijgt echter niet de info die Hanneke al had en begint dus blanco. Dit ter bevestiging. Wat jouw theorien hier verder over zijn en wat je wel/niet handig lijkt is verder natuurlijk aan jou om te bepalen en om achter te komen tijdens het spel.
Oud 11-05-2008, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Ja nu ben je niet alleen dom maar ook nog irritant en aangezien ik weinig andere dingen heb waarop ik mensen nu kan veroordelen... Ik háát het als mensen gewoon vragen gaan stellen die duidelijk in de regels staan, of hetn iet gewoon aan een spelleider sturen. En nu dit gespam, bla ik stem op je.
Ach, doe mij er ook maar zo een
Verwijderd
Citaat:
sorry

ontopic: Dus Lisaaah en Matige Muis stemmen op me alleen omdat ik iets vroeg? Klopt niet echt met het spel hè
Nee, omdat het er op lijkt dat je je van de domme houdt om onschuldig over te komen. En dat vind ik ook. Dus mijn stem wordt voorlopig voor jou gereserveerd, tenzij iemand anders zich in de komende x uur meer verdacht maakt.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Oud 11-05-2008, 23:41
Evilblue
Evilblue is offline
Citaat:
Niet zo gemeen doen tegen die groen kindje.
Oud 11-05-2008, 23:42
Verwijderd
Elbow
Matige_muis (?)
Lisaaah
Dun Hout
Katje (?)
Oud 11-05-2008, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Ach, doe mij er ook maar zo een
Als het kon, als het kon.
Citaat:
Nee, omdat het er op lijkt dat je je van de domme houdt om onschuldig over te komen. En dat vind ik ook. Dus mijn stem wordt voorlopig voor jou gereserveerd, tenzij iemand anders zich in de komende x uur meer verdacht maakt.
Ja precies dit.
Citaat:
Niet zo gemeen doen tegen die groen kindje.
Wat een crappost, evilblue. Bovendien sta ik algemeen bekend om mijn gemeenheid want ik heb geen hart.

Ik vind gewoon niet dat mensen anderen altijd maar zielig moeten vinden, je speelt maar gewoon mee op een bepaald niveau of anders niet, klaar. Als je het niet snapt zit je fout en als je het speelt verberg je iets.
Oud 11-05-2008, 23:44
Verwijderd
Geen vraagtekens achter de namen in lijsten plx. Krijg je achteraf die onzekerheid of diegene ook echt op die speler heeft gestemd en bla.
Oud 11-05-2008, 23:45
Verwijderd
Elbow
Matige_muis
Lisaaah
Dun Hout
Katje

Zo.
Oud 11-05-2008, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Geen vraagtekens achter de namen in lijsten plx. Krijg je achteraf die onzekerheid of diegene ook echt op die speler heeft gestemd en bla.
Heb je sowieso niet. Je kunt in het topic heel iets anders zeggen dan in een pm. Wolven kunnen ook bluffen...
Oud 11-05-2008, 23:49
Evilblue
Evilblue is offline
Citaat:
Wat een crappost, evilblue. Bovendien sta ik algemeen bekend om mijn gemeenheid want ik heb geen hart.
I was agreeing with you
Oud 11-05-2008, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Heb je sowieso niet. Je kunt in het topic heel iets anders zeggen dan in een pm. Wolven kunnen ook bluffen...
Doh. Maar wat ik bedoel is dat er mensen dan gaan zeggen "oeh maar bij jantje en pietje stond een vraagteken dus misschien hebben die wel iets anders gestemd" en als je dan zegt "nee hoor" dan is het van "ja, how convenient for you".
Oud 11-05-2008, 23:50
Verwijderd
Citaat:
I was agreeing with you
Nee je plaatst een inhoudsloze post, nu opnieuw, wat mij aan het denken zet, je wilt van jezelf laten horen en niets foutzeggen, misschien een overpanische dorpeling, misschien wel een weerwolf die gezellig meeblaat. Maar goed, eerst even die irritant weetikveel eruitkicken, dan zien we wel verder.
Oud 11-05-2008, 23:51
Verwijderd
Evilblue maakt zichzelf een beetje verdacht, moet ik eens goed op letten.
Oud 11-05-2008, 23:51
Spelleider
Spelleider is offline
Hee, jullie, ontopic!
Oud 11-05-2008, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Hee, jullie, ontopic!
Wie gaat er offtopic dan
Oud 11-05-2008, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Evilblue maakt zichzelf een beetje verdacht, moet ik eens goed op letten.
Ach, om heel eerlijk te zijn heb ik jou ook nog niet echt een boeiende post zien maken. Dat, en wat in het begin van het spel voorkwam, maakt mij dat ik ook nog steeds op jou let.
Oud 11-05-2008, 23:53
Spelleider
Spelleider is offline
Die hele discussie van Evilblue en Lisaaah enzo is niet bepaald ontopic.
Oud 11-05-2008, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Eh, ik wel, ik gaf al aan dat ik zijn eigen post inhoudsloos vond.
Citaat:
Nee je plaatst een inhoudsloze post, nu opnieuw, wat mij aan het denken zet, je wilt van jezelf laten horen en niets foutzeggen, misschien een overpanische dorpeling, misschien wel een weerwolf die gezellig meeblaat. Maar goed, eerst even die irritant weetikveel eruitkicken, dan zien we wel verder.
Als je deze post offtopic vindt ben je een crappy spelleider.
Verwijderd
Citaat:
Grapje zeker?

Citaat:
Hier wordt een theorie gebrouwen, lijkt me perfect ontopic.
Verwijderd
Citaat:
Ach, om heel eerlijk te zijn heb ik jou ook nog niet echt een boeiende post zien maken. Dat, en wat in het begin van het spel voorkwam, maakt mij dat ik ook nog steeds op jou let.
Wat voor boeiends heb jij dan allemaal al gepost?
Oud 11-05-2008, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Wat voor boeiends heb jij dan allemaal al gepost?
Lees maar terug, ik ga het niet allemaal opnoemen natuurlijk.
Oud 11-05-2008, 23:57
Verwijderd
Afgezien van een doodnormaal antwoord op een vraag, niet echt iets.
Oud 12-05-2008, 00:04
Evilblue
Evilblue is offline
Lisaaah, je zoekt echt in alles een reden om boos te worden.
Ik ga op jou stemmen omdat je altijd met je stom humeur komt. Die kind is groen en je wilt hem uit, goed, reason enough, maar leuk is het niet, al is ie wolf of niet, ik praat hier puur uit de hoek van een leuke spel. En ik stem op jou omdat je gemeen doet, reason enough for me.

Laatst gewijzigd op 12-05-2008 om 05:17.
Oud 12-05-2008, 00:36
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:

.

Weerwolven hebben ook niet bepaald een goed hart misschien stem ik op jou. Ok, nu de werkelijke reden: ik vind het echt vet lullig van je tegen Elbows. Nou en dattie een paar vragen stelt sheesh

Citaat:
Ik vind gewoon niet dat mensen anderen altijd maar zielig moeten vinden, je speelt maar gewoon mee op een bepaald niveau of anders niet, klaar. Als je het niet snapt zit je fout en als je het speelt verberg je iets

kan best zijn, maar vindt het nog steeds lame. Hij post ook lekker actief enzo sinds hij meedoet en nu wil je hem direct eruit gooien. Om een rotreden in mijn ogen. Daarnaast maak je heel vaak gemene opmerkingen, waar ik me al heel vaak aan heb doodgeergerd. En nu is Elbows de pineut. Omdat hij een paar vraagjes stelt, wow.

Daarnaast vind ik Dun Hout verdacht, dus ik zie wel op wie van jullie 2 ik stem.
Oud 12-05-2008, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah, je zoekt echt in alles een reden om boos te worden.
Ik ga op jou stemmen omdat je altijd met je stom humeur komt. Die kind is groen en je wilt hem uit, goed, reason enough, maar leuk is het niet, al is ie wolf of niet, ik praat hier puur uit het hoek van een leuke spel. En ik stem op jou omdat je gemeen doet, reason enough for me.
Citaat:
Weerwolven hebben ook niet bepaald een goed hart misschien stem ik op jou. Ok, nu de werkelijke reden: ik vind het echt vet lullig van je tegen Elbows. Nou en dattie een paar vragen stelt sheesh

kan best zijn, maar vindt het nog steeds lame. Hij post ook lekker actief enzo sinds hij meedoet en nu wil je hem direct eruit gooien. Om een rotreden in mijn ogen. Daarnaast maak je heel vaak gemene opmerkingen, waar ik me al heel vaak aan heb doodgeergerd. En nu is Elbows de pineut. Omdat hij een paar vraagjes stelt, wow.

Daarnaast vind ik Dun Hout verdacht, dus ik zie wel op wie van jullie 2 ik stem.
Haha jongens misschien moet één van jullie een éigen mening kopen

Overigens is mijn hele punt dat ie maar wat blaat, dus daar gaat je actieve posten. Als ik zin heb gemeen te doen om wat dan ook, zoek ik het tenminste nog zo uit dat mensen het echt verdienen. Ja, ik had aardiger kunnen doen, maar nou en, zoals je zelf zegt.
Oud 12-05-2008, 00:43
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Haha jongens misschien moet één van jullie een éigen mening kopen

.

hm mja, ik wist wel dat je zoiets zou zeggen. Prima, ik vind wat ik vind daarmee uit, maakt me niet uit hoe Evilblue erover denkt en maakt me ook niet uit wat jij ervan denkt

Edit:

Citaat:
\. Als ik zin heb gemeen te doen om wat dan ook, zoek ik het tenminste nog zo uit dat mensen het echt verdienen. \zegt.
Wie doet dat niet dan? Ik doe nooit gemeen

Laatst gewijzigd op 12-05-2008 om 00:50.
Oud 12-05-2008, 02:34
Verwijderd
Tering, ziener eruit. Geen man overboord omdat we de leerling nog hebben, in het vorige spel hadden we ook gewonnen met de leerlingziener, dus het kan nog alle kanten op, maar toch. Jammer van de eventuele informatie die nu verloren is gegaan, ondanks dat het maar een paar functies zijn geweest.
Verder heb ik Hannekes posts even teruggelezen en ik kan kan ook niet echt iets ontdekken waar haar functie eventueel uit zou kunnen blijken. Hopelijk is het een toevalstreffer, anders hebben we wellicht te maken met een ervaren wolf of misschien zelfs meerdere ervaren wolven.

Dat hele gedoe met Elbows/Neko*, Lisaaah en CS vind ik ook maar vreemd.

CS is verdacht door dat hele verhaal met Minke. In de vorige ronde waren meerdere mensen het daar over eens, maar nu kraait er geen haan meer naar, behalve Elbows.

Elbows doet pas een paar uur mee en gedraagt zich nu al enigszins vreemd. Hij stort zich vol in het spel, wat natuurlijk goed is, maar lijkt hierbij al vingerwijzend naar anderen haast te schreeuwen dat hij onschuldig is. Hij is nieuw, dus zijn speelstijl ken ik niet, maar ik vind het dubieus gedrag. Bovendien is dat gespam wel irritant, ja.

Lisaaah vindt ongeveer hetzelfde, maar gaat er wel héél erg fel op in. Nu staat zij inderdaad bekend als iemand die wel vaker fel is, zowel aanvallend als verdedigend. Dat is dus in principe niet verdacht, maar zo'n reputatie is volgens mij wel een goede dekmantel voor een wolf.

Evilblue en ***ailá*** verdedigen Elbows. Dat is op zich niet bijzonder, maar voor het overzicht zet ik dit erbij. Later in het spel kan het misschien van belang zijn.

Ik denk dat we uit de dood van Elbows het meeste kunnen afleiden, omdat er nogal veel mensen zijn die iets van hem vinden. Bovendien gedraagt hij zich verdacht, dus hopelijk hebben we er dan gelijk een slechte functie uit. Mijn stem is voor hem.

Elbows
Matige_muis
Lisaaah
Dun Hout
Katje
Paranoide

Lisaaah
Evilblue
Oud 12-05-2008, 09:07
Cherry Springs
Lisaah gedraagt zich zacht gezegd ongezellig, maar dat is verder niet echt nieuws.
Elbows vind ik niet per se verdacht maar ook geen leuke speler. Verder weet ik niet echt iemand te verdenken. Ik denk dus dat ik ook maar op Elbows stem.
Oud 12-05-2008, 11:02
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik moet nu weg en denk niet dat ik voor half negen terug ben, dus stem nu maar, zonder het allemaal goed doorgelezen te hebben. Elbow is dus alleen verdacht omdat ie onwetend en irritant is? Maar de spelleiders hebben wel veel moeite gedaan om een vervanger te regelen --> bij een gewone dorpeling zouden ze dat misschien niet doen. Ik ga (zie vorige ronde) nog steeds voor CS.
Oud 12-05-2008, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Elbow is dus alleen verdacht omdat ie onwetend en irritant is?
Nou nee, het gaat er niet om dat hij onwetend is, maar dat hij volgens mij zich onwetender voordoet dan hij is, om onschuldig over te komen. Bijvoorbeeld die vraag of er maar één leerling is, ik neem aan dat hij wel even de spelregels heeft gelezen voordat hij zich in het spel stortte, dus dan weet hij dat heel goed. Ik vertrouw het zaakje iig niet

Iemand hierboven zei iets over Lisaaah wat mij ook al opviel trouwens. Doordat haar posts zo hart-op-de-tong overkomen, vind ik haar meestal niet verdacht. En nu ook niet, eigenlijk.

Na Elbows vind ik CS denk ik het meest verdacht, maar dat is eigenlijk alleen onderbuikgevoel. En sowieso speelt ze actief mee, terwijl heel veel spelers nog amper niets hebben gepost. Ik ben zelf ook wat minder fanatiek dit spel merk ik, combinatie van het warme weer, schooldrukte en trouwdingen natuurlijk ;x
Maarhet nadeel aan weinig verschillende mensen die posten is dat het lastiger gaat om theorieen op te bouwen, omdat we nu weinig hebben om informatie uit te gaan. Maar goed, ik begin nu slap te zeveren. Eerst maar eens Elbows ophangen, en kijken of we daar iets uit kunnen halen.
Oud 12-05-2008, 12:38
Flowtje
Flowtje is offline
Het nadeel van dit mooie weer is dat er veel minder mensen posten, waardoor de mensen die wel posten al veel sneller verdacht worden, aangezien ze gewoon opvallen.

Wat Dun Hout betreft weet ik het niet zo goed meer. Ik denk dat ik toch maar voor Elbows ga, doordat hij zich iets te onschuldig gedraagt en ik vind hem irritant posten.
Oud 12-05-2008, 12:49
Lethe
Lethe is offline
De vraag van Elbow over de leerling was volgens mij een retorische. Ik vind zijn posts in ieder geval niet verdacht, toen ik het spel voor het eerst speelde begreep ik er de eerste ronde ook nog niet zoveel van (ondanks het veelvuldig doorlezen van de spelregels).
Aan de andere kant vind ik wel dat Zoemzoem een punt heeft. De spelleiders hebben veel moeite gedaan zo snel mogelijk een vervanger te regelen, het zou daarom goed kunnen dat Elbow een belangrijke functie heeft. Al hoeft die functie niet per se in het nadeel van de dorpelingen te zijn natuurlijk. Lastig. Cherry Springs hou ik ook nog in de gaten. Ik wacht even af.
Oud 12-05-2008, 13:41
Verwijderd
ik vind katjes gedrevenheid om elbows op te hangen wel apart en daarbij komt het ook dat ik het een beetje lullig vind: dan val je in, word je meteen afgemaakt. aan de andere kant zie ik wel wat in haar argumenten
verder is idd het weer niet echt bevorderlijk voor het spel. ik ga zo ook lekker naar buiten en van de zon genieten en aan het postaantal hier te zien hebben meer mensen soortgelijke plannen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten