Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2008, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Ik heb al twee literflessen water op vandaag.
Meer eten?
Advertentie
Oud 02-07-2008, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Meer eten?
Dat zou kunnen
Oud 02-07-2008, 12:18
Verwijderd

wat is deze?
Oud 02-07-2008, 12:18
Verwijderd
ik hoop dat het een baby uil is
Oud 02-07-2008, 12:20
Flind0r
Flind0r is offline
Hij heeft een kuif
Oud 02-07-2008, 12:21
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]
wat is deze?
Wat een gek beest
Oud 02-07-2008, 12:25
Verwijderd
Tering wat een hitte. Hebben treinen airco?
Oud 02-07-2008, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Tering wat een hitte. Hebben treinen airco?
Meestal wel, ook raampjes, maar ligt een beetje aan welk treinstel.
Oud 02-07-2008, 12:39
Verwijderd
Knakerbrod met sla, ei, champignon, tomaat en paprika.
Oud 02-07-2008, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Meestal wel, ook raampjes, maar ligt een beetje aan welk treinstel.
Pffffff ik hoop het dubbeldekker naar Maastricht, duimen voor airco - want 1,5 uur in de hitte zitten, dan smelt ik echt denk ik.
Oud 02-07-2008, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Pffffff ik hoop het dubbeldekker naar Maastricht, duimen voor airco - want 1,5 uur in de hitte zitten, dan smelt ik echt denk ik.
Haha ja, veel plezier!

En als het ècht heel heet is moet je gewoon een brief schrijven naar de NS, die mensen vinden het vaak al leuk genoeg dat ze een klachtenbrief krijgen die niet over vertraging gaat dat ze je gelijk je geld teruggegeven.
Oud 02-07-2008, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Knakerbrod met sla, ei, champignon, tomaat en paprika.
Mag ik een hapje?
Oud 02-07-2008, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Mag ik een hapje?
Kom maar halen, als je opschiet
Oud 02-07-2008, 12:48
Verwijderd
*holt richting Schijndel*
Oud 02-07-2008, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Haha ja, veel plezier!

En als het ècht heel heet is moet je gewoon een brief schrijven naar de NS, die mensen vinden het vaak al leuk genoeg dat ze een klachtenbrief krijgen die niet over vertraging gaat dat ze je gelijk je geld teruggegeven.
Ben jij ook al zo'n treingast?
Oud 02-07-2008, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Ben jij ook al zo'n treingast?
Mijn papa werkt bij de NS.
Oud 02-07-2008, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Mijn papa werkt bij de NS.
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1608728
Oud 02-07-2008, 12:54
Verwijderd
Nou nee, dat dan weer niet.
Oud 02-07-2008, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Nou nee, dat dan weer niet.
Oud 02-07-2008, 12:58
Verwijderd
Is niet leuk!
Weet je nog, die gesprekjes als kind.

"Mijn papa werkt bij de brandweer!"
"Mijne bij de politie!"
"Oh, nou ja, eeh, mijn papa eeh, werkt bij de eeh NS.."

En dan kwam mijn papa ook altijd te laat om me op te halen van school, hoe typisch!
Oud 02-07-2008, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Is niet leuk!
Weet je nog, die gesprekjes als kind.

"Mijn papa werkt bij de brandweer!"
"Mijne bij de politie!"
"Oh, nou ja, eeh, mijn papa eeh, werkt bij de eeh NS.."

En dan kwam mijn papa ook altijd te laat om me op te halen van school, hoe typisch!
Oud 02-07-2008, 12:59
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
En dan is het eerste dat je gaat doen inloggen op het forum om een heel verhaal erover te typen, in plaats van op te schieten en proberen het te redden?

Nouja, succes hoor.
Jah durr, wat moet ik dan. Ik had naar school kunnen fietsen maar dan was ik alsnog te laat geweest en dan had ik mijn moeder ook misgelopen die flink gebaald zou hebben dat ik er dan niet was om mee te gaan naar mijn oma.
Nou uiteindelijk reed mijn moeder nog even langs school om me daar even af te zetten waardoor ik uitendelijk nog 2 cijfers heb kunnen ontdekken. Ik mis er nu nog 2 en ik heb mij dus nog niet ingeschreven voor een herkansing.

Oh en mijn oma was heel erg afwezig en slaperig en ik vind het zo zielig voor haar, het duurde echt 2 minuten voor ze doorhad dat er bezoek was. Het klinkt heel lullig maar ik vind het zo zielig voor haar dat ze nog niet dood is, ofzo.
Oud 02-07-2008, 13:02
Verwijderd
Beterschap met je oma.

En bij mij op school is het ook kut geregeld, alle tijden moet ik van een klasgenoot horen die toevallig het zoontje van een leraar is. Er staat niks op de site, dus als wij die gozer niet hadden wisten we ook niet wat we moesten doen..
Oud 02-07-2008, 13:04
Verwijderd
Wij kregen het rooster voor de proefwerkweek pas na het tweede proefwerk. We zijn de hele school doorgelopen.
Oud 02-07-2008, 13:05
Cherry Springs
Ohja de site werkt trouwens niet goed, blijkbaar zouden al die dingen al op het web moeten staan, maar dan verschijnen ze iig niet bij mij.
Onderwijs is echt slecht geregeld. En dan denken ze dat méér uren de oplossing is.

En beterschap is eigenlijk niet echt nodig, ze gaat echt al snel dood, dat weet ik zeker, maar het is alleen nog een kwestie van wanneer dan? En mijn oom en mijn moeder hebben er discussies over omdat mijn oom wil dat ze naar het ziekenhuis gaat en een infuus krijgt en mijn moeder heeft meer zoiets van, ja, wat heeft ze er nog aan? Dan leeft ze misschien langer maar daar wordt ze echt niet beter van.
Frustrerend.
Oud 02-07-2008, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Die hebben airco
Oud 02-07-2008, 13:13
Verwijderd
Citaat:
En dan denken ze dat méér uren de oplossing is.
Bij ons hebben ze het 'kwt-systeem', je moet 23 uur in de week maken (een uur is 70 minuten) en als je er 22 hebt moet je je schoolpasje scannen in de mediatheek en daar gaan werken, en dan staat er dus in de computer dat je 23 uur hebt. Maar omdat er zó veel uitvalt moet je gemiddeld 7 keer kwt-en in een week. Alleen dat systeem deugt van geen kant, als je nooit kwt't, gaat je 'saldo' juist omhoog. Dus eigenlijk maak ik maar 15 uur in de week en kom ik ook nooit aan die 1000 uur per week. Ik vind 't wel best.

Citaat:
En beterschap is eigenlijk niet echt nodig, ze gaat echt al snel dood, dat weet ik zeker, maar het is alleen nog een kwestie van wanneer dan? En mijn oom en mijn moeder hebben er discussies over omdat mijn oom wil dat ze naar het ziekenhuis gaat en een infuus krijgt en mijn moeder heeft meer zoiets van, ja, wat heeft ze er nog aan? Dan leeft ze misschien langer maar daar wordt ze echt niet beter van.
Frustrerend.
Okée, wat een kutsituatie. Sterkte voor jou dan!
Oud 02-07-2008, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Bij ons hebben ze het 'kwt-systeem', je moet 23 uur in de week maken (een uur is 70 minuten) en als je er 22 hebt moet je je schoolpasje scannen in de mediatheek en daar gaan werken, en dan staat er dus in de computer dat je 23 uur hebt. Maar omdat er zó veel uitvalt moet je gemiddeld 7 keer kwt-en in een week. Alleen dat systeem deugt van geen kant, als je nooit kwt't, gaat je 'saldo' juist omhoog. Dus eigenlijk maak ik maar 15 uur in de week en kom ik ook nooit aan die 1000 uur per week. Ik vind 't wel best.
70?
Dat is veel.
Oud 02-07-2008, 13:17
Verwijderd
Klopt. Jullie 45 of 50 ofzo?
Oud 02-07-2008, 13:21
Cherry Springs
Wij hebben 50 minuten. Er gingen geruchten dat ze een 70-minutenrooster in gingen voeren maar dat was op de lange termijn ofzo.
Oud 02-07-2008, 13:25
Verwijderd
Wij hebben ook 50. Ik ken een school die een 40-minutenrooster heeft, wat ook niet fijn is, lijkt mij.
Oud 02-07-2008, 13:27
Cherry Springs
Wij hebben alleen eens in de zoveel tijd een 40-minuten rooster voor een dagje, omdat er dan vergaderingen zijn. Opzich is het wel lekker dat die leseen zo snel klaar zijn maar echt veel gedaan krijg je dan niet.

Oh god, ik krijg volgend jaar trouwens 4 uur Grieks per week. Van een nare leraar, met nog maar 1 andere leerling erbij. Grieks in de bovenbouw populair? Nah.
Oud 02-07-2008, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Wij hebben alleen eens in de zoveel tijd een 40-minuten rooster voor een dagje, omdat er dan vergaderingen zijn. Opzich is het wel lekker dat die leseen zo snel klaar zijn maar echt veel gedaan krijg je dan niet.
Dat hebben wij idd ook.
Oud 02-07-2008, 13:28
Verwijderd
Opzich is 70 minuten niet eens zo erg hoor, veel minder zware tas, relatief meer gym. En dat de lessen te saai zijn bij 70 minuten, tsja, wij maken het zelf wel leuk.
Oud 02-07-2008, 13:29
Verwijderd
Citaat:

Oh god, ik krijg volgend jaar trouwens 4 uur Grieks per week. Van een nare leraar, met nog maar 1 andere leerling erbij. Grieks in de bovenbouw populair? Nah.
Met twee leerlingen Grieks? Oef, weinig
Oud 02-07-2008, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Opzich is 70 minuten niet eens zo erg hoor, veel minder zware tas, relatief meer gym. En dat de lessen te saai zijn bij 70 minuten, tsja, wij maken het zelf wel leuk.
Ik hou 50 minuten bij mijn leraren al niet uit.
Oud 02-07-2008, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Ik hou 50 minuten bij mijn leraren al niet uit.
Bij ons hebben de leraren nauwelijks invloed, als wij geen zin hebben om op te letten dan doen we dat ook niet en dan kan de leraar doen wat -ie wil.
Oud 02-07-2008, 13:33
Cherry Springs
Met 70 minuten moet je toch ook weer zelfstandig doen? Het was iig niet zo dat je dan IPV 50 minuten gelul 70 minuten gelul krijgt en dan je huiswerk moet gaan doen thuis, die leraren krijgen ook geen 70 minuten vol.
Met Grieks doen we alles de hele tijd samen met die gast en dan kan ik het al helemaal niet meer uitstaan.
Oud 02-07-2008, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Bij ons hebben de leraren nauwelijks invloed, als wij geen zin hebben om op te letten dan doen we dat ook niet en dan kan de leraar doen wat -ie wil.
Precies waarom ik altijd zo graag zo snel mogelijk van school af wilde
Oud 02-07-2008, 13:35
Verwijderd
Bij ons gaat iedereen zitten, pakt z'n boeken voor zich en gaat 'n beetje zitten praten. Af en toe wordt er gekeken of iedereen z'n huiswerk af heeft en als iemand iets vraagt wordt het persoonlijk uitgelegd. Behalve als het blijkt dat meer mensen dat probleem hebben.
Dus voornamelijk zelfstandig, maar omdat het 70 minuten is hoef je niet bepaald door te werken, want de werkdruk is een stuk minder hoog.
Oud 02-07-2008, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Bij ons gaat iedereen zitten, pakt z'n boeken voor zich en gaat 'n beetje zitten praten. Af en toe wordt er gekeken of iedereen z'n huiswerk af heeft en als iemand iets vraagt wordt het persoonlijk uitgelegd. Behalve als het blijkt dat meer mensen dat probleem hebben.
Dus voornamelijk zelfstandig, maar omdat het 70 minuten is hoef je niet bepaald door te werken, want de werkdruk is een stuk minder hoog.
Nieuwe avatar, gelukkig.
Oud 02-07-2008, 13:37
Cherry Springs
Werkdruk..? Dat kennen we hier niet eens, we hebben nooit zoiets dat je aan het einde van de les af moet hebben ofzo. Maar is het dan dat je het idee hebt dat je in de les dan nog wel tijd hebt, dat niet zo blijkt te zijn en je alsnog even veel moet doen thuis?
Oud 02-07-2008, 13:40
Verwijderd
Ik heb alles al in de les af, dat is wel fijn. en anders ga ik vaak nog even in de mediatheek zitten, dan heb ik tenminste mijn huiswerk af voordat ik naar huis ga.
Oud 02-07-2008, 13:41
Verwijderd
Nja, ik denk dat ik zelf ook wel liever het 45-minutenrooster (wat wij hadden) terug wil. Vooral omdat die tijden veel makkelijker waren.
Toen had je: 8:25-9:15, 9:15-10:00, etc.
Nu heb je: 8:25-9:35, 9:35-10:45, etc.
Oud 02-07-2008, 13:43
Verwijderd
Inderdaad airco, gelukkig. Maar al dat gedoe met de treinen altijd, dat ze het even omroepen als het ineens een stoptrein is. :') nou heb ik nog geen lunch. Oh welk?
Oud 02-07-2008, 13:44
Verwijderd
Argh internetten met telefoon is fail voor je spelling.
Oud 02-07-2008, 13:45
Cherry Springs
Sidhe slaat even een stukje over.
Oud 02-07-2008, 13:45
Verwijderd
Vanaf waar reis je naar Maastricht?
Oud 02-07-2008, 13:47
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Wij hebben 50 minuten. Er gingen geruchten dat ze een 70-minutenrooster in gingen voeren maar dat was op de lange termijn ofzo.
Elk jaar een minuut of vijf minuten langer?

Wij hebben 50 minuten, twee lessen per week voor de meeste vakken. Maar ze gaan er wel vanuit dat je ook nog een KWT-uur voor elk vak inroostert waardoor de lessen voornamelijk gebruikt worden voor uitleg
Oud 02-07-2008, 13:49
Verwijderd
Vanaf oss, overstap in den bosch. Maar de treinen vanuit nijmegen zijn heel vaak te laat, dus lastig overstappen enzo.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten