Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2009, 18:29
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ik kan ook op zijn Biertanks zeggen dat ik de wolf ben, mag best hoor, alleen niemand gelooft het.
Ja ok . Maar t hoort niet.
Oud 18-04-2009, 18:31
Verwijderd
Spamsletten, zijn jullie eigenlijk ook.
Oud 18-04-2009, 18:31
Severus
Severus is offline
Citaat:
En daarna bedenk je wel weer een nieuwe reden om LL verdacht te vinden, omdat hij het woord 'weer' gebruikte, maar de eerste theorie werd ontkracht.
Toen Lucky Luciano mij ervan beschuldigde stemlijstjes te hebben vervalst, stoorde ik me eigenlijk vooral aan de misleidende manier waarop hij dat deed: hij maakte een statement, maar gaf er geen argumentatie bij. Dát vond ik verdacht, en dat werd niet zozeer ontkracht door het feit dat ik later inderdaad per ongeluk wat dingen over het hoofd had gezien (en dat staat niet meteen gelijk aan opzettelijke vervalsing, waar ik wel meteen van werd beschuldigd - nogal zwart/wit, zeg ).

Eigenlijk vind ik dat dat bij jou ook wel een beetje het geval was, toen je daarstraks ook een statement (die bewust een beetje vaag bleef, met dat "bepaalde reden") maakte zonder daar direct de argumentatie bij te geven. Dat vind ik wat minder. Het is misschien maar een mierenneukerig klein detail, maar ik houd het wel in mijn achterhoofd. Zelfs de kleine dingetjes kunnen namelijk soms de doorslag geven.

Citaat:
En je hebt het spel een tijd terug toch gespeeld?
Ja, ongeveer anderhalf jaar geleden voor het laatst. >.< Ik moet er weer een beetje inkomen, hoor!
Oud 18-04-2009, 18:37
Severus
Severus is offline
Citaat:
Dit hoor je eigenlijk niet zo in het topic te zeggen.
Dat bepaal ik zelf wel - iedereen heeft zijn eigen speelwijze en iedere tactiek en strategie is geoorloofd, zolang die maar binnen de spelregels valt. Voor zover ik weet, houd ik me aan de spelregels, dus het vertellen wat mijn functie is is geen overtreding van de spelregels (er zijn in de geschiedenis van het spel wel meer mensen geweest die bezwoeren dat ze dorpeling waren en dat ook daadwerkelijk waren). Bovendien ben ik tóch stervende én is dorpeling zijn best saai, dus ik vind het best als mensen het nu al te horen krijgen.
Oud 18-04-2009, 19:57
Spelleider
Spelleider is offline
Haven van Luciano
Luciano zag de auto voor zijn neus ontploffen. ‘Neeeeeee!’ schreeuwde hij het uit. ‘Niet Fizzle-fluffy, niet mijn liefje.’ Snikkend stortte hij neer op de grond. Zijn handlangers kijken hem verbaasd aan. Zo hadden ze hun baas nog nooit gezien. Normaal toonde hij geen enkele emotie.
‘Nu!’ riep Severus. Dit was het moment waarop ze gewacht hadden. Ze konden nu zonder problemen de maffialeden overrompelen. Waar ze echter niet op hadden gerekend, was dat Bas tijdens de ontploffing achter hen was geslopen. Terwijl het team van Severus zich voorbereidde om alle maffialeden in de boeien te slaan, richtte Bas zijn mitrailleur en begon te schieten. Het team van Severus vluchtte snel terug en nam de benen. Hier konden ze niet tegenop. De tegenstand was te groot en ze waren bijna helemaal omsingeld.

Villa van Lucky Luciano
Boos sloeg Luciano de deur van zijn huis achter zich dicht. ‘Verdomme’ mopperde hij. Verschrikt kwam zijn dochter aanrennen. ‘Wat is er pappie?’ vroeg ze een beetje bang. ‘Laat me met rust!’ schreeuwde hij, ‘Ik moet nadenken.’ Hij stormde zijn kantoor in en sloeg de deur met een harde klap dicht. De tranen sprongen Lisa in de ogen. ‘Het zou toch niet dat...’ dacht ze ongerust. Ze besloot om haar beste vriendinnetje om advies te vragen. Snel sprong ze in haar cabrio. Ze was dan nog geen 18, maar van haar pappie had ze een mooie auto gekregen en de politie zou haar toch nooit controleren. Dat haar pappie aan haar beloofd. ‘Waarom zou ik wachten op zo’n slome chauffeur als ik ook zelf naar haar kan rijden’ dacht ze bij zichzelf en racete naar haar vriendin.

Huis van Light fighter
Aangekomen bij het huis van haar vriendin, rende Lisa naar de deur en trommelde er ongeduldig op. Al snel deed er een meisje open die blij verrast was om Lisa opeens voor haar deur te zien staan. ‘Hey Lisa, wat doe jij hier. Ik had niet gedacht dat je vanmiddag al zou komen. Ik had je pas vanavond verwacht’ zei Light fighter. Lisa stortte zich huilend in Light fighters armen. ‘Mijn pappie kwam heel boos thuis’ snikte ze. ‘Ik ben bang dat hij mijn geheim ontdekt heeft.’ Light fighter keek haar beste vriendin geschrokken aan. ‘Oh my god, neeee, dat kan niet. Ik hoop echt dat het niet zo is’ Light fighter probeerde Lisa een beetje te kalmeren. ‘Lisa toch, misschien valt het wel mee. Wat zei hij dan?’ ‘Hij wilde met rust gelaten worden’ snikte Lisa. ‘Ow, maar dan valt het toch mee. Als hij echt iets wist, had hij dat vast en zeker gezegd’ stelde Light fighter vast in de hoop haar vriendinnetje een beetje te kalmeren. ‘Hmm, misschien heb je wel gelijk’ antwoordde Lisa, terwijl ze nog een beetje nasnifte.

Restaurant Silicone
‘Mama Mia’ riep Don Soija uit. Het was nog nooit zo druk geweest in hun restaurant. Er was net een bus vol met Amerikanen gestopt en ze wilden allemaal tegelijk hun pizza hebben. Ze probeerden hun klanten zo snel mogelijk te bedienen, maar het ging niet helemaal zoals gewenst. Hanneke stond te zweten in de keuken. Als La Mama was zij de enige die wist hoe alle pizza’s bereid moesten worden en welke geheime ingrediënten erin moesten. De Amerikanen waren wel tevreden over het restaurant. Er waren mooie serveersters en ze aten echte Italiaanse pizza’s. Niet iedereen was echter tevreden. In een hoekje zat een dikke Amerikaanse man nors voor zich uit te kijken. ‘Ober!’ riep hij boos. Don Soija besloot om zelf naar de man toe te gaan, want de serveersters waren druk bezig met andere tafels te bedienen. ‘Waarmee kan ik u van dienst zijn?’ vroeg Don Soija, terwijl hij probeerde om zijn grootste glimlach op zijn gezicht te toveren. ‘Mijn pizza is smerig! Welke debiel heeft dit recept verzonnen en deze pizza gemaakt?’ riep de Amerikaan, terwijl zijn plofferige gezicht rood aanliep. ‘Ik wens de kok te spreken. Ga hem halen’ commandeerde hij Don Soija. Don Soija liep geschrokken naar de keuken. Nog nooit eerder had een klant commentaar gehad over hun pizza’s. ‘Liefje? We hebben een probleem. Zo’n Amerikaan vindt de pizza niet lekker en wilt jou spreken’ zei hij timide tegen Hanneke. Hanneke schrok hiervan. Haar pizza’s waren de beste pizza’s ter wereld. ‘Wie dat dan?’ stamelde ze. ‘Die dikke daar’ wees Soija. Hanneke liep naar de tafel waar de boze Amerikaan aanzat. ‘U wenste mij te spreken?’ vroeg ze, terwijl ze haar bevende handen probeerde te verbergen. Ze was heel erg geschrokken van het feit dat iemand haar pizza’s niet lekker vond. ‘De pizza is smerig. Ik hou helemaal niet van kaas op mijn pizza. Welke idioot heeft verzonnen om kaas op de pizza te doen?’ schreeuwde de Amerikaan uit. Hanneke keek de man een beetje vreemd aan. ‘Kaas hoort toch op pizza’s?’ dacht ze bij zichzelf. ‘Wij maken onze pizza’s volgens traditioneel Italiaans recept en kaas vormt samen met tomaten de basis van elke pizza. Mocht u een pizza zonder kaas willen, dan kan ik die wel voor u maken’ stelde ze aan de man voor. ‘Doe dat’ beval de man en hij ging weer achterover hangen in zijn stoel. ‘En snel een beetje!’ riep hij naar Hanneke, terwijl zij weer naar de keuken snelde. ‘Een pizza zonder kaas is toch eigenlijk geen pizza’ dacht ze boos bij zichzelf en ze begon de pizza te maken. Het deeg was al vanmorgen gekneed, dus ze hoefde alleen nog maar een bodem te vormen en deze te beleggen. Behendig maakte ze een pizzabodem en begon met het snijden van de ingrediënten. Hanneke was nog altijd een beetje van streek door de dikke Amerikaan en lette niet goed op bij het snijden van de tomaten. Het mes glipte uit haar vingers en ze sneed zichzelf. Het bloed gutste uit haar arm. Ze zakte onderuit op de grond en mompelde ‘Een echte pizza heeft kaas.’

Spelers
1. Lucky Luciano
2. Severus
3. Mr Soija
4. Katje
5. Biertank 52
6. Wammus
7. ~~Fantôme~~ (dorpeling)
8. Lisa
9. fizzle-fluffy (tovenaar)
10. Flyaway
11. MartinV
12. Heksjuh
13. Kazet Nagorra/Pippeloen
14. light fighter
15. arPos (leerling)
16. Hanneke (wolfsbane)
17. Reuff
18. Bas
19. Barabas

Opgehangen
Opgegeten

De wolven hebben voor het eerst iemand opgegeten en ze hebben hun buikje gevuld met de wolfsbane. De dorpelingen mogen nu proberen wraak te nemen en een wolf op te hangen. Ze hebben tot morgenavond 20.30 uur de tijd om hun stem door te geven.
Oud 18-04-2009, 20:04
Verwijderd
Hmm. Dus Fizzle heeft één keer iemand beschermd. Ik vind het opvallend dat er nu opeens zo veel gepraat wordt tijdens eetrondes. Wat ik nog opvallender vind is dat Mr Soija ontzettend vriendelijk is en niet voortdurend mensen uitscheldt, terwijl hij dit normaal wel doet. Ik denk dat ik maar voor Mr Soija ga.
Oud 18-04-2009, 20:15
Severus
Severus is offline
Ik leef nog! Maar ergens toch wel weer een typische wolvenzet, want ze anticiperen toch erop dat het feit dat ik nog leef me nóg verdachter maakt en ik snel opgehangen word.

Citaat:
Wat ik nog opvallender vind is dat Mr Soija ontzettend vriendelijk is en niet voortdurend mensen uitscheldt, terwijl hij dit normaal wel doet. Ik denk dat ik maar voor Mr Soija ga.
Volgens mij betekent het dat Soija geen bijzondere functie heeft - ik meen me te herinneren dat men in het vorige spel heeft gezegd dat Soija alleen een grote mond heeft wanneer hij een speciale functie heeft.
Oud 18-04-2009, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Ik leef nog! Maar ergens toch wel weer een typische wolvenzet, want ze anticiperen toch erop dat het feit dat ik nog leef me nóg verdachter maakt en ik snel opgehangen word.
Ja en dat je het op deze manier brengt vind ik dan weer raar. Eigenlijk. Wat moeten we nou met dat zinnetje? Moet dit de mensen die jou verdacht vonden overhalen dat je onschuldig bent?

Maar goed, Hanneke heeft dr functie dus wel goed vervuld als bane zijnde. Jammer dat het dus niet twee keer een bescherming van fizzle was, maarja.
Oud 18-04-2009, 21:49
Verwijderd
ai
waarom hanneke? was ze iets op het spoor of was het gewoon random?
en waarom is er eigenlijk nog geen geupdate stemlijstje bas??
Oud 18-04-2009, 21:58
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ja en dat je het op deze manier brengt vind ik dan weer raar. Eigenlijk. Wat moeten we nou met dat zinnetje? Moet dit de mensen die jou verdacht vonden overhalen dat je onschuldig bent?
Cranky much? En nee, ik wou het er gewoon even bij zeggen. Nou en?
Oud 18-04-2009, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Cranky much? En nee, ik wou het er gewoon even bij zeggen. Nou en?
Excuse me, je hoeft niet iedereen af te zeiken die iets tegen je zegt
Oud 18-04-2009, 22:12
Severus
Severus is offline
Citaat:
Excuse me, je hoeft niet iedereen af te zeiken die iets tegen je zegt
Sorry hoor, maar de toon van jouw laatste twee zinnen in die post schoten me een beetje in het verkeerde keelgat. Misschien zijn 't m'n hormonen, want in deze tijd van de maand wil ik nog wel eens snel uit mijn slof schieten. >.>
Oud 18-04-2009, 22:15
Verwijderd
Oud 18-04-2009, 22:17
Verwijderd
Het lijkt me duidelijk dat Severus eruit gaat morgen?
Oud 18-04-2009, 22:18
Hanneke
Hanneke is offline
Ik had inderdaad al verwacht dat ik de eerste was die de wolven probeerden te eten. Jammer, maar helaas!
Oud 19-04-2009, 01:35
MartinV
MartinV is offline
Een logische zet van de wolven: hanneke was niet erg opvallend of verdacht. Bovendien komen ze er op deze manier achter wie de wolfsbane is, dit had in hun ogen ook nog de andere mislukte poging kunnen zijn.

Cranky much: ik stem severus.
Oud 19-04-2009, 08:20
Verwijderd
Ik denk dat ik wederom voor Severus ga. Ik heb niet echt nieuwe verdachten, en ik vind dat ze wel erg benadrukt dat ze een dorpeling is en dat ze er ingeluisd wordt door de wolven, ze post het ook direct er is nog helemaal geen discussie over. Het lijkt me eerder dat ze de onderling afgesproken set-up wil benadrukken.
Oud 19-04-2009, 08:32
Verwijderd
Hmja, ik was het eerst niet helemaal van plan maar na severus' reactie stem ik waarschijnlijk toch op haar. Ik denk er nog even over na, dit keer zal ik nog wel online zijn voor vanavond.
Oud 19-04-2009, 08:48
Severus
Severus is offline
Jullie worden geplayed door de weerwolven en lopen er allemaal met open ogen in.
Oud 19-04-2009, 10:21
Verwijderd
Hanneke. ;(
Citaat:
Hmm. Dus Fizzle heeft één keer iemand beschermd. Ik vind het opvallend dat er nu opeens zo veel gepraat wordt tijdens eetrondes. Wat ik nog opvallender vind is dat Mr Soija ontzettend vriendelijk is en niet voortdurend mensen uitscheldt, terwijl hij dit normaal wel doet. Ik denk dat ik maar voor Mr Soija ga.
Lieve schat, vorig spel en die twee daarvoor was ik dat ook niet. Toen hoorde ik je ern iet over, want nee, toen had ik je na ronde 1 al te pakken als wolf.

Citaat:
Volgens mij betekent het dat Soija geen bijzondere functie heeft - ik meen me te herinneren dat men in het vorige spel heeft gezegd dat Soija alleen een grote mond heeft wanneer hij een speciale functie heeft.
Haha, echt niet hoor. Ik ben intelligenter dan dat. Speel like al twee maanden niet zo agressief meer. Ik ben overall minder 'vervelend' op het forum.

Ik herinner me wel nog heel goed, als de dag van gisteren, Severus' laatste weerwolf-zijn. En toen seelde ze echt anders. Dus voor haar ga ik niet. Maar ik moet nog bijlezen.
Oud 19-04-2009, 10:51
flyaway
flyaway is offline
Apart... misschien de posts van Hanneke maar eens nalezen, misschien was ze iets op het spoor.
Oud 19-04-2009, 10:57
Verwijderd
Goed, ik stem flyaway denk ik.
Oud 19-04-2009, 10:59
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Apart... misschien de posts van Hanneke maar eens nalezen, misschien was ze iets op het spoor.
Denk t niet flyaway, de keuze op hanneke was om er zeker van te zijn dat de bane zijn krachten heeft gebruikt, en dat het niet 2x de tovenaar was. Daar de tovenaar er al uit was, konden ze nu veilig iemand kiezen die ze al geprobeerd hadden op te eten, dat zou dan sowieso lukken. En ze weten nu dus dat het om de bane ging.
Oud 19-04-2009, 12:02
Verwijderd
Ik heb mijn stem doorgegeven, geen tijd om alles bij te lezen.
Oud 19-04-2009, 12:47
Severus
Severus is offline
Ik ga uiteraard niet op mezelf stemmen, dus ik stem vanavond rond een uur of 20:00 op een ander persoon die meer dan één stem heeft. Als mijn leven niet in gevaar was geweest, was ik voor óf Lucky Luciano, óf Barabas, óf MartinV gegaan. Andere mensen vind ik niet echt verdacht, alhoewel ik wel kan begrijpen waarom sommige mensen Flyaway een beetje verdacht vinden.
Oud 19-04-2009, 12:52
Verwijderd
Nou bijgelezen, en ik vind eigenlijk reuff, barabas, martinv, lisa wel verdacht. M.n. die eerste drie. LL weet ik niet zo goed.

Ik zou haast switchen naar Barabas, maar nee, ik blijf bij mijn eerste ingeving, zoals dat hoort.
Stem nu flyaway dus.
Oud 19-04-2009, 13:41
Verwijderd
ik ga ook voor flyaway
Oud 19-04-2009, 13:51
MartinV
MartinV is offline
Flyaway zou idd ook wel kunnen. Maar ik blijf voorlopig bij men stem.
Oud 19-04-2009, 14:33
flyaway
flyaway is offline
En waarom ben ik opeens verdacht?
Oud 19-04-2009, 17:48
Verwijderd
Ik kan niet namens MartinV spreken, ik vind zijn reactie maar verdacht.
Oud 19-04-2009, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Ik kan niet namens MartinV spreken, ik vind zijn reactie maar verdacht.
je stemt zelf toch ook op flyaway?
Oud 19-04-2009, 17:55
Verwijderd
Ja, en ik ben dus benieuwd naar MartinV's argument, daar hij kennelijk erg meegaand is. Ik wil wel weten of ie klakkeloos napraat of niet.
Oud 19-04-2009, 18:13
Verwijderd
net als katje !
Oud 19-04-2009, 18:14
flyaway
flyaway is offline
Ik ga dan maar mee op Severus, om te proberen mijn eigen hachje te redden. Ik vind Severus een actieve speler, dus vind het zonde. Maar dan maar dus uit eigenbelang.
Oud 19-04-2009, 18:24
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik ga dan maar mee op Severus, om te proberen mijn eigen hachje te redden. Ik vind Severus een actieve speler, dus vind het zonde. Maar dan maar dus uit eigenbelang.
Goed, dan vind je het vast ook niet erg dat ik op jou stem.
Oud 19-04-2009, 18:25
Verwijderd
het lijkt er nu inderdaad op dat sev er uit gaat, momenteel met 4 stemmen
Oud 19-04-2009, 18:27
Severus
Severus is offline
Citaat:
het lijkt er nu inderdaad op dat sev er uit gaat, momenteel met 4 stemmen
Vergeet niet dat er onder mijn stemmers minimaal één wolf zit (dus minimaal één fake stem), dus het is nog niet te laat voor mij. Als er nog twee of meer mensen op Flyaway stemmen, kan ik vast nog wel in het spel blijven.
Oud 19-04-2009, 18:28
Verwijderd
Citaat:
net als katje !
Haar post is neutraler. Maar ja, ik weet Katje nooit te peilen, eigenlijk. Dus.
Oud 19-04-2009, 18:30
Heksjuh
Heksjuh is offline
Mr Soija: waarom stem jij dan op Flyaway?
Oud 19-04-2009, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Vergeet niet dat er onder mijn stemmers minimaal één wolf zit (dus minimaal één fake stem), dus het is nog niet te laat voor mij. Als er nog twee of meer mensen op Flyaway stemmen, kan ik vast nog wel in het spel blijven.
je wil wel graag blijven he?
Oud 19-04-2009, 18:39
Severus
Severus is offline
Citaat:
je wil wel graag blijven he?
Mag dat dan soms niet? Waarom die reeks emoticons? Het lijkt me toch wel logisch dat wanneer iemand in levensgevaar verkeert, hij zoveel mogelijk probeert te overleven. Dat doet Flyaway nu ook (door uit eigenbelang op mij te stemmen), en dat is volkomen begrijpelijk - maar waarom stel je daar bij haar geen vraagtekens bij? Hmm... lijkt wel een beetje op met twee maten meten.
Oud 19-04-2009, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija: waarom stem jij dan op Flyaway?
Ik zal antwoorden, als Martin heeft geantwoord, om copycatting, of beter gezegd 'copydogging', te voorkomen.
Oud 19-04-2009, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Mag dat dan soms niet? Waarom die reeks emoticons? Het lijkt me toch wel logisch dat wanneer iemand in levensgevaar verkeert, hij zoveel mogelijk probeert te overleven. Dat doet Flyaway nu ook (door uit eigenbelang op mij te stemmen), en dat is volkomen begrijpelijk - maar waarom stel je daar bij haar geen vraagtekens bij? Hmm... lijkt wel een beetje op met twee maten meten.
die reeks emoticons komt van onzin af, daar gebruiken we er altijd duizend ipv 1!
ik snap best dat jij dol graag wil blijven hoor
Oud 19-04-2009, 18:46
Verwijderd
martinv stemt overigens op severus en niet op jou dus je kan best ej reden vertellen, als hij dan nog zou switchen is het wel erg copydogging!
Oud 19-04-2009, 18:50
Verwijderd
Citaat:
martinv stemt overigens op severus en niet op jou dus je kan best ej reden vertellen, als hij dan nog zou switchen is het wel erg copydogging!
Oud 19-04-2009, 18:59
Verwijderd
dus kommaar op met je redenatie!!
Oud 19-04-2009, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Ik zal antwoorden, als Martin heeft geantwoord, om copycatting, of beter gezegd 'copydogging', te voorkomen.
Copywolving.
Oud 19-04-2009, 19:04
Severus
Severus is offline
Hmm... zou Reuff de onervaren junior-wolf zijn? Ik zat eerst te denken aan Lucky Luciano, MartinV en Barabas als weerwolven-trio, maar Reuff zou er eigenlijk ook nog best in passen (maar in wiens plaats hij dan van mijn verdachten zou komen, zou ik niet kunnen zeggen - ik vind ze allemaal verdacht ). Hmm... hij kan ook altijd nog verrader zijn of iets dergelijks.
Oud 19-04-2009, 19:09
Wammus
Wammus is offline
Ik ben weer terug.

Ik heb alles eens doorgelezen en ik vind het wonderbaarlijk knap hoe jullie al die theorieën en verdachtmakingen weten te onderbouwen. Ik heb echt de tijd niet om er zo uitgebreid naar te kijken.

Ik vind dat Severus zich goed verdedigt heeft en daarom zal ik niet op haar stemmen deze keer. Dat betekend dus dat ik op iemand anders uit moet komen en aangezien ik Severus vertrouw kom ik dus op Lucky Luciano uit (een van haar eerste verdachten).
Oud 19-04-2009, 19:13
Verwijderd
Beter stem je dan op Flyaway, om gelijkspel te voorkomen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten