Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb het ook gedaan, je krijgt een algemene introductie, een mini-lesje en een rondleiding over de campus, dus je loopt dan gewoon door Middelburg. Ik kreeg overigens geen kamers te zien, alleen de locaties van de woongelegenheden. Als ik me het goed herinner was het in het engels, maar dat kan ik me niet helemaal meer herinneren. Het werd wel door Nederlandse studenten gedaan in mijn geval.
Wees overigens niet te snel met beslissen op basis van wat je op het internet leest. Ik had ook vrij snel mijn mening gevormd maar ik kan je vertellen dat open dagen je beeld erg kunnen veranderen en veel verheldering bieden. Ik zou sowieso alle University Colleges nog bezoeken (je bent 16, dus ik neem aan dat je nog een jaartje hebt voor je moet beslissen?) |
![]() |
|
![]() |
Ja klopt. Ik heb nog tijd om te kijken wat ik doe.
Je hebt ook gelijk wanneer je zegt dat ik niet kan beslissen aan de hand van wat ik op het internet lees. Ik ken iemand die zelf ook RA heeft gedaan, en die vertelde dat de keuze voor haar tussen UCU en RA heel veel af hing van de sfeer en de persoonlijke voorkeur. Dit moet ik dan ook maar ervaren, en dus de open dagen bezoeken. Jij hebt dus uiteindelijk wel voor Middelburg gekozen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Roosevelt Academy en Maastricht zijn het goedkoopst, want die hebben naar mijn weten geen extra fees buiten het standaard collegegeld. Amsterdam heeft een extra institutional fee van ongeveer €2000, en Utrecht van €800, maar daar betaal je weer vrij veel voor de dining hall. Volgens mij ben je wel wat goedkoper uit als je zelf je eten moet koken (helemaal als je ervan uitgaat dat er in Amsterdam ook wel veel gezamenlijk zal worden gekookt/gegeten.) Dus ik denk dat Utrecht en Amsterdam wel ongeveer op dezelfde jaarlijkse kosten uit zullen komen, plusminus een paarhonderd euro.
Ik zou je overigens niet laten leiden door die paarduizend euro die het meer zou kosten, maar dat spreekt voor zich. Laatst gewijzigd op 16-12-2009 om 12:16. |
![]() |
|
![]() |
Tja, die extra fees. Ergens zijn ze best te verdedigen (kleinschaligheid is nu eenmaal vrij duur), maar ze zorgen wel enigzins voor het stereotype beeld van UC's als "rijkeluisschooltjes". Als RA of een van haar studenten het verwijt te horen krijgt dat het niet te betalen is voor "gewone mensen" ofzo (niet dat het me ooit overkomen is overigens), kan je gewoon zeggen: "Dat is feitelijk onjuist, ik betaal alleen het standaard collegegeld, niets extra's." Als je op UCU of AUC zit moet je met argumenten komen; "ja, ik betaal wat meer, maar...".
En ook al zijn sommige UC's misschien iets duurder dan gewone opleidingen, uiteindelijk kan een UC Bachelor toch best goedkoper zijn dan een gewone Bachelor. Een UC Bachelor haal je namelijk bijna gegarandeerd in 3 jaar (ruim 90% ofzo in Middelburg), terwijl men over een gewone Bachelor gemiddeld wel 4 a 5 jaar doet. Dat is dan dus 1 a 2 jaar extra collegegeld, huisvesting, etc. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind die extra fee overigens helemaal te begrijpen hoor, heb er niks tegen. Het is nog steeds goedkoper dan de Amerikaanse en Britse universiteiten, dus wat dat betreft hebben we in Nederland niks te klagen naar mijn mening. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Even een vraagje.. bij RA vragen ze op het application form niet alleen bij welke andere universiteiten je je ook hebt aangemeld, maar ze willen ook weten welke je voorkeur heeft. Nu zou ik heel graag naar RA willen, maar nog liever naar UCU of AUC, dus heb ik RA onderaan gezet. Ze zeggen wel dat het geen invloed op je application heeft, maar ik ben er toch niet helemaal van overtuigd. Hebben jullie die volgorde eerlijk ingevuld?
Eerlijk duurt het langst, moet ik maar onthouden denk ik (A) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ook zijn er denk ik flink wat transfer studenten van waar dan ook, die ouder zijn en misschien wel jouw leeftijd hebben. En verder, leeftijd is natuurlijk altijd ondergeschikt aan persoonlijkheid, je vindt vast wel vrienden, wie weet ook wel mensen van 18! Dus ik zou me gewoon aanmelden als ik jou was ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maastricht wilde ik eerst heel graag naar toe, maar uiteindelijk heb ik toch het vakkenaanbod van RA zwaarder laten wegen dan de geweldige stad Maastricht, waar ik heel graag naar toe had willen verhuizen.. Ik ben ook niet gek van Middelburg en vooral de grootte (hou ook meer van grotere steden), maar ik denk dat het toch wel heel gezellig zou worden als ik wordt toegelaten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Gerelateerd....
Studeer fulltime op de University of New Hampshire in Amerika, een van de scholen waarmee UCU een uitwisselings programma heeft. Mocht iemand geinteresseerd zijn om hier een semester naar toe komen, stel gerust vragen. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Uitgenodigd voor een interview op RA!
Vorige week donderdag volgens mij op de post gedaan, vandaag gehoord dat alles binnen was en een paar uur later een uitnodiging voor een interview. Maar bij AUC heb ik nog niet eens gehoord dat alles binnen is.. begin me een beetje zorgen te maken dat het met de post verloren is gegaan.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Mag ik vragen of jij een soort super speciale goede aanmelding hebt ingestuurd ofzo ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Qua "super speciale goede aanmelding", het zal er vast mee te maken hebben dat ik op dit moment in Italie studeer. Mijn Canadese huisgenote heeft dan ook mijn personal statement nagekeken ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hoop idd dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar we zullen het wel zien
![]() Leuk in ieder geval ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En hierna wil ik dus heel graag naar een UC, ik weet niet zo goed welke ik het liefste wil, scheelt per dag haha. Jij wil het liefste RA? Eerst trok RA me helemaal niet, maar ging toch maar naar de open dag "voor het idee" en ik vond de sfeer eigenlijk wel heel goed! Maar mijn hersenen zeggen dat ik beter in een grotere stad kan studeren. Moeilijk kiezen dus! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Hey allemaal! Leuk om te zien dat iedereen weer zo druk is met overpeinzingen over de verschillende UC's!
Misschien kan ik jullie nog een beetje van dienst zijn bij die afweging. Ik heb vorig jaar ook moeten kiezen tussen UCU en AUC (was bij beide aangenomen) en ik heb uiteindelijk voor AUC gekozen. Nu woon ik inmiddels zo'n 5 maanden in Amsterdam. Dusss als je vragen hebt over het AUC of Amsterdam of iets anders gerelateerds, dont hesitate want ze zijn meer dan welkom ![]() Succes met de studiekeuze in ieder geval! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat AUC en UCU wel vergelijkbaar zijn, wat jouw vragen betreft. Het centrum is zo'n 15 minuten fietsen vanaf de campus, maar je zit het grootste deel van de tijd natuurlijk op de uni en die ligt gewoon in het centrum. Dat is wel ideaal, je kunt vanuit daar in 5 minuten op de Dam zijn ![]() Verder is het hier in het gebouw heel goed te doen om te studeren, alle kamers hebben een geluidsdichte deur en die sluit het meeste geluid wel uit. Als er een feestje op je gang is, is dat natuurlijk anders maar dat is overal zo ![]() Je hebt zeker gelijk dat het een zware studie is, dat is mij ook tegengevallen dit jaar. Ze rekenen op ongeveer 10 uur voorbereid per vak per week, dus dat is 40 + nog collegeuren. Komt ongeveer neer op 56 uur, inderdaad. Het is maar net van je voorbereiding maakt, natuurlijk, en we gaan echt wel uit natuurlijk ![]() ![]() Ik hoop dat dit je vragen/twijfels een beetje beantwoord ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik wil dus alleen laten zien dat het prima te combineren is. In mijn eerstejaar begon ik te twijfelen of UCU wel bij mij paste aangezien ik hard moest werken terwijl mijn vriendinnetjes van mijn middelbare school genoeg tijd schenen te hebben om te doen wat ze wilden, niet naar colleges te gaan, hele dagen feesten etc. In plaats van minder avonden per week weg te gaan ben ik juist méér sociale dingen gaan plannen (hockey + Veritas), het was wel vrij druk maar ik had zoveel leuke dingen om m'n studie heen dat ik juist prima kon leren als 'het echt moest' en ben ook echt Utrecht gaan verkennen (want anders zit je toch zo opgesloten op die campus). Maar idd zoals East al zegt, op campus zijn er ook genoeg dingen te doen zoals vele goede feestjes, sporten etc. maar soms denk ik dat het juist wel goed is om van de campus af te gaan ![]() Ik vind het gaaf om te wonen met al je studiegenoten. Het is wel zo dat mensen je makkelijk opbellen of zomaar onaangekondigd langskomen waardoor je geen tijd hebt om te leren maar het voordeel is vaak wel dat iedereen het op dezelfde momenten druk heeft waardoor het dan ook echt muisstil is op campus. En anders kun je idd altijd in de bibliotheek (of Voltaire op UCU) gaan leren, want daar stoort niemand je. Om een lang verhaal kort te maken: Ja je kunt wel een studentenleven naast je studie hebben, al zal het wel in mindere mate zijn dat sommige andere studenten aangezien die ook dingen kunnen herkansen + een jaar langer erover doen en dat kan gewoon niet op een UC dus je zult er wel wat voor over moeten hebben. Maar ik vind dat je van een UC ook veel dingen terugkrijgt (hoog academisch niveau + veel vrienden + leuke sfeer op campus + goede feestjes etc.). Maar ik raad iedereen altijd wel even aan om te kijken op campus (loop een dag mee met een student) omdat sommige mensen niet echt passen op een campus.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oh, en tuurlijk irriteer je je wel eens aan een mede-student maar bedenk wel dat je als student altijd met anderen samenwoont ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
fijn dat je bij AUC een eigen keuken en badkamer hebt.
ben je veel tijd kwijt aan boodschappen + koken? (in vergelijking met UCU dan) En is het een saai, betonnen gebouw of valt dat wel mee? Ja, ik had ook niet anders verwacht dan dat er behoorlijk je behoorlijk veel moet studeren en veel toetsen hebt, maar ik ben daar met mijn huidige opleiding wel aan gewend. Ik raak juist gestressed als ik geen structuur heb zegmaar (beetje lastig uit te leggen) en denk dat het programma van UC wel veel structuur geeft. Ik hoorde trouwensdat je in de winter 2 maanden vrij hebt, klopt dat? Dat is dan een perfecte gelegenheid voor een baantje, als je daar de rest van het jaar geen tijd voor hebt ![]() |
![]() |
|
![]() |
Nee, die bibliotheek is best kalm en rustig. Ze hebben ook aparte kamertjes waar je in je eentje gewoon kunt werken. Ik ga zelf meestal naar de ub in centrum, ik vind de sfeer daar beter.. maar daar is het ook weer wat drukker.
Wat betreft de tijd die je kwijt bent aan boodschappen doen en koken, ik heb geen flauw idee en 't maakt me ook niet echt uit. Ik vind het heel belangrijk om die mogelijkheid te hebben, en ik vind 't ook heel fijn om ook dat soort kleine dingen te kunnen doen als afleiding ipv alleen maar studie studie studie. Ik vind dat iedere student zelfstandig moet kunnen leven, en niet afhankelijk moet zijn van een dining hall (hoe oud zijn we nu eenmaal) en dat is ook een van de redenen waardoor ik voor AUC heb gekozen. Helaas hebben we op AUC maar 2 weken kerstvakantie.. maar daar wordt nu heftig over gediscussieerd omdat het eigenlijk veel te weinig is relatief aan de hoeveelheid en intensiteit van het werk waarvan we moeten uitrusten. UCU heeft geloof ik 6 weken vakantie, dus dat is wel beter geregeld. Over het gebouw, onze faculteit is een heel mooi, oud, klassiek gebouw aan het water en met een groot park er voor. De dorms zijn geloof ik in 2007 afgebouwd, dus best wel modern. Maar het is natuurlijk social housing dus we hebben geen marmeren vloeren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studeren in het buitenland (Engeland) ferdinandV | 83 | 17-04-2015 09:22 | |
Studeren |
University College #10 Diamera | 500 | 30-11-2013 09:00 | |
Studeren |
University College #8 MizZoo | 500 | 21-03-2011 22:50 | |
Studeren |
University College #5 SchelefrieS | 500 | 18-02-2008 19:17 | |
Studeren |
University College #3 kiss_the_sky | 493 | 15-01-2007 15:57 | |
Studeren |
International Economic Studies vs. International Business -::SyrinX-NL::- | 27 | 12-10-2004 17:31 |