Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2009, 13:59
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
300 euro in de maand is dan toch best goedkoop voor een kamer van 20/30 vierkante meter in de Koestraat of Roggeveenhof? (incl. keuken en badkamer is zeker wel ideaal!)
nou, 30 m^2 is het niet hoor, en 20 ook niet volgens mij, maar toch best royaal. Kamers zijn sowieso allemaal vrij nieuw (gerenoveerd) enzo en in Roggeveen en Koestraat heb je inderdaad een eigen keukentje en badkamer. Dat is pure luxe en je merkt dat het best een luxe positie is als je na RA zelf een kamer moet zoeken ergens.

Citaat:
Utrecht is dan misschien wel levendiger, maar ik denk dat als je je gewoon mengt onder de studenten van RA, dat je dan ook goed kunt chillen/feesten. Minder is dat je inderdaad was geďsoleerder bent - voor mij duurt het wel een tijdje voor ik dan weer bij mijn ouders in Nijmegen kan zijn - maar je ligt wel lekker dicht bij België! Inderdaad heel persoonlijk ja.
Er wordt zeker goed gefeest en gechilled. Er zijn in absolute aantallen wel minder cafe's dan in Utrecht, maar de kwaliteit en variatie is wel prima. Er is een hard rock-achtig cafe, twee leuke cafe's met pooltafel en bordspelletjes, een danscafe, een geweldig biercafe (De Mug een van de beste in Nederland, ook met geweldig winkeltje erbij), en dan is er nog het studentencafe van de studentenvereniging. Speciale feesten zijn er ook regelmatig bij verschillende locaties in de omgeving.

Citaat:
Bij de RA hoef je dus niet elke zomer je kamer uit? Ik vind het best belachelijk dat dat moet, want waar moet je dan ineens terecht? Voor Nederlandse studenten is dit makkelijker denk ik dan voor de internationale studenten.
Bij RA is er trouwens toch de mogelijkheid om een bed te huren, maar die moet je in principe toch zelf mee brengen?
Nou, voor internationale studenten zou het meestal geen probleem zijn om in de zomer hun kamer uit te gaan, omdat ze toch het grootste gedeelte van de zomer naar hun thuisland gaan. Veel nederlandse studenten zijn in de zomer ook weg uit Middelburg, maar ik ben eigenlijk beide zomers op een paar weekjes na vooral in Middelburg geweest (gewerkt) en dat was prima. Standaard zorgt Woongoed (zij verzorgen de kamers) voor een bed, maar je kan een eigen bed meenemen en dan het standaard bed door Woongoed laten opslaan. Speciaal voor internationale studenten is er in de de introductie week een Ikeatrip met aanhangers enzo waarbij men meubels kan kopen .

Citaat:
Ik denk, nu vanalles gelezen te hebben, dat ik in de eerste instantie voor RA zal gaan. Ik bezoek in Maart wel gewoon de openday en kijk of de sfeer en de campus etc. mij aanspreekt. Al weet ik toch bijna 100% zeker dat dit is wat ik wil.
Open dag is zeker een goed idee. Je kan dan ook eventueel nog een "Student for a Day" dag doen, dan loop je een dagje (en als je wil een avond) mee met een student. Heb het zelf niet gedaan, maar het is waarschijnlijk wel de beste manier om een beetje een gevoel voor de sfeer enzo te krijgen.
Advertentie
Oud 14-12-2009, 15:25
Fietsfrikandel
Fietsfrikandel is offline
Ra is dus zeker beter
Oud 14-12-2009, 15:30
SamH
SamH is offline
Maar kijk je bij de Open Day ook naar de campus of is dat alleen bij Student for a Day?
Haha, een ikea-trip, geweldig!
Ja, Café de Mug hebben we hier in Nijmegen ook. Wel chill. Bedankt voor het antwoorden van mijn vragen! Nu maar wachten tot 17 maart, dan ein-de-lijk de opendag!
Oud 14-12-2009, 15:38
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Maar kijk je bij de Open Day ook naar de campus of is dat alleen bij Student for a Day?
Je kan ook bij de Open Day verschillende campus locaties bezoeken. En als je nog iets specifieks wil zien of weten kan je dat altijd even vragen aan een student ofzo.
Oud 14-12-2009, 17:12
SamH
SamH is offline
Citaat:
Je kan ook bij de Open Day verschillende campus locaties bezoeken. En als je nog iets specifieks wil zien of weten kan je dat altijd even vragen aan een student ofzo.
Oké, chill, dan weet ik dat. Als je de campus bezoekt, wordt je dan door iemand van de RA rondgeleid of door een student? En zijn die studenten dan Nederlands of zijn er ook internationale studenten die de rondleiding doen? Wordt het ook in het engels gedaan? sorry voor al mijn vragen by the way Haha.
Oud 14-12-2009, 17:17
MizZoo
MizZoo is offline
Ik heb het ook gedaan, je krijgt een algemene introductie, een mini-lesje en een rondleiding over de campus, dus je loopt dan gewoon door Middelburg. Ik kreeg overigens geen kamers te zien, alleen de locaties van de woongelegenheden. Als ik me het goed herinner was het in het engels, maar dat kan ik me niet helemaal meer herinneren. Het werd wel door Nederlandse studenten gedaan in mijn geval.

Wees overigens niet te snel met beslissen op basis van wat je op het internet leest. Ik had ook vrij snel mijn mening gevormd maar ik kan je vertellen dat open dagen je beeld erg kunnen veranderen en veel verheldering bieden. Ik zou sowieso alle University Colleges nog bezoeken (je bent 16, dus ik neem aan dat je nog een jaartje hebt voor je moet beslissen?)
Oud 14-12-2009, 17:28
SamH
SamH is offline
Ja klopt. Ik heb nog tijd om te kijken wat ik doe.
Je hebt ook gelijk wanneer je zegt dat ik niet kan beslissen aan de hand van wat ik op het internet lees. Ik ken iemand die zelf ook RA heeft gedaan, en die vertelde dat de keuze voor haar tussen UCU en RA heel veel af hing van de sfeer en de persoonlijke voorkeur. Dit moet ik dan ook maar ervaren, en dus de open dagen bezoeken.
Jij hebt dus uiteindelijk wel voor Middelburg gekozen?
Oud 14-12-2009, 20:33
MizZoo
MizZoo is offline
Ik moet nog kiezen, maar ik ga me aanmelden voor Utrecht en Amsterdam. Ik neig nu het meeste naar Utrecht.
Oud 14-12-2009, 20:46
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Oké, chill, dan weet ik dat. Als je de campus bezoekt, wordt je dan door iemand van de RA rondgeleid of door een student? En zijn die studenten dan Nederlands of zijn er ook internationale studenten die de rondleiding doen? Wordt het ook in het engels gedaan? sorry voor al mijn vragen by the way Haha.
Rondleidingen worden gedaan door studenten. Die studenten kunnen Nederlands zijn of niet. Als alle mensen in het groepje dat rondgeleid wordt Nederlands zijn, en de begeleiders ook, dan wordt er waarschijnlijk ook wel Nederlands gesproken. Presentaties op de open dag zijn volgens mij allemaal in het Engels (behalve een vraag- en antwoordsessie met eventuele ouders), maar als jij een Nederlandse student aanspreekt kan dat best in het Nederlands.
Oud 15-12-2009, 15:13
SamH
SamH is offline
Citaat:
Rondleidingen worden gedaan door studenten. Die studenten kunnen Nederlands zijn of niet. Als alle mensen in het groepje dat rondgeleid wordt Nederlands zijn, en de begeleiders ook, dan wordt er waarschijnlijk ook wel Nederlands gesproken. Presentaties op de open dag zijn volgens mij allemaal in het Engels (behalve een vraag- en antwoordsessie met eventuele ouders), maar als jij een Nederlandse student aanspreekt kan dat best in het Nederlands.
Oh oké. Dat is wat makkelijker als je het niet precies weet te verwoorden, maar het leek me al logisch dat het in het engels zou zijn.

Citaat:
Ik moet nog kiezen, maar ik ga me aanmelden voor Utrecht en Amsterdam. Ik neig nu het meeste naar Utrecht.
Wist niet dat er ook een in A'dam was. Wou eerst ook voor Utrecht gaan, maar heb het nu meer op RA. Utrecht is wel wat duurder, niet?
Oud 15-12-2009, 17:56
MizZoo
MizZoo is offline
Roosevelt Academy en Maastricht zijn het goedkoopst, want die hebben naar mijn weten geen extra fees buiten het standaard collegegeld. Amsterdam heeft een extra institutional fee van ongeveer €2000, en Utrecht van €800, maar daar betaal je weer vrij veel voor de dining hall. Volgens mij ben je wel wat goedkoper uit als je zelf je eten moet koken (helemaal als je ervan uitgaat dat er in Amsterdam ook wel veel gezamenlijk zal worden gekookt/gegeten.) Dus ik denk dat Utrecht en Amsterdam wel ongeveer op dezelfde jaarlijkse kosten uit zullen komen, plusminus een paarhonderd euro.

Ik zou je overigens niet laten leiden door die paarduizend euro die het meer zou kosten, maar dat spreekt voor zich.

Laatst gewijzigd op 16-12-2009 om 12:16.
Oud 15-12-2009, 21:38
ickeicke
ickeicke is offline
Tja, die extra fees. Ergens zijn ze best te verdedigen (kleinschaligheid is nu eenmaal vrij duur), maar ze zorgen wel enigzins voor het stereotype beeld van UC's als "rijkeluisschooltjes". Als RA of een van haar studenten het verwijt te horen krijgt dat het niet te betalen is voor "gewone mensen" ofzo (niet dat het me ooit overkomen is overigens), kan je gewoon zeggen: "Dat is feitelijk onjuist, ik betaal alleen het standaard collegegeld, niets extra's." Als je op UCU of AUC zit moet je met argumenten komen; "ja, ik betaal wat meer, maar...".

En ook al zijn sommige UC's misschien iets duurder dan gewone opleidingen, uiteindelijk kan een UC Bachelor toch best goedkoper zijn dan een gewone Bachelor. Een UC Bachelor haal je namelijk bijna gegarandeerd in 3 jaar (ruim 90% ofzo in Middelburg), terwijl men over een gewone Bachelor gemiddeld wel 4 a 5 jaar doet. Dat is dan dus 1 a 2 jaar extra collegegeld, huisvesting, etc.
Oud 16-12-2009, 12:15
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Tja, die extra fees. Ergens zijn ze best te verdedigen (kleinschaligheid is nu eenmaal vrij duur), maar ze zorgen wel enigzins voor het stereotype beeld van UC's als "rijkeluisschooltjes". Als RA of een van haar studenten het verwijt te horen krijgt dat het niet te betalen is voor "gewone mensen" ofzo (niet dat het me ooit overkomen is overigens), kan je gewoon zeggen: "Dat is feitelijk onjuist, ik betaal alleen het standaard collegegeld, niets extra's." Als je op UCU of AUC zit moet je met argumenten komen; "ja, ik betaal wat meer, maar...".

En ook al zijn sommige UC's misschien iets duurder dan gewone opleidingen, uiteindelijk kan een UC Bachelor toch best goedkoper zijn dan een gewone Bachelor. Een UC Bachelor haal je namelijk bijna gegarandeerd in 3 jaar (ruim 90% ofzo in Middelburg), terwijl men over een gewone Bachelor gemiddeld wel 4 a 5 jaar doet. Dat is dan dus 1 a 2 jaar extra collegegeld, huisvesting, etc.
Voor een gewone bachelor staat nog steeds gewoon 3 jaar, en een béétje gemotiveerde student haalt dat volgens mij makkelijk. Ik denk dat de massale studievertraging meer te wijten is aan de studenten zelf dan aan de opleiding. Al wordt je op een University College natuurlijk wel ongeveer verplicht om het in 3 jaar te halen, wat toch weer een soort stok achter de deur biedt die je anders niet zou hebben.

Ik vind die extra fee overigens helemaal te begrijpen hoor, heb er niks tegen. Het is nog steeds goedkoper dan de Amerikaanse en Britse universiteiten, dus wat dat betreft hebben we in Nederland niks te klagen naar mijn mening.
Oud 16-12-2009, 13:04
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Voor een gewone bachelor staat nog steeds gewoon 3 jaar, en een béétje gemotiveerde student haalt dat volgens mij makkelijk. Ik denk dat de massale studievertraging meer te wijten is aan de studenten zelf dan aan de opleiding.
Volgens mij haalt ruim 70% zijn Bachelor niet binnen 3 jaar, het is echt niet alleen een kwestie van gebrek aan motivatie. Het is niet alleen de motivatie etc. van individuele student, maar ook de sfeer en mindset van de studentengemeenschap. Op een UC zijn mensen vaak meer gericht of hogere cijfers en goed presteren, terwijl het op veel andere plekken vooral draait om het "halen" van een vak. De omgeving heeft zo ook veel invloed op de gedachten en het handelen van mensen.
Oud 18-12-2009, 14:26
julia#
julia# is offline
Ik ben 23 jaar oud. Is dat niet een beetje te oud voor een UC? Ik ben bang geen aansluiting te hebben.
Oud 18-12-2009, 14:51
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Ik ben 23 jaar oud. Is dat niet een beetje te oud voor een UC? Ik ben bang geen aansluiting te hebben.
Ik denk dat UC's in het algemeen vrij homogeen zijn qua leeftijd van de studenten. Op gewone universiteiten heb je nog wel eens "uitschieters" van boven de 30 enzo, in principe kan iedereen daar namelijk studeren en er zijn vaak ook part-time opties die je op een UC niet hebt (en de totale populatie is sowieso groter). Hoewel je met 23 waarschijnlijk wel in de oudste 10% zit, zal je waarschijnlijk niet de enige zijn. Op RA waren er volgens mij ook wel een paar mensen die met die met 23 jaar begonnen zijn. Het hangt er denk ik vooral hoe je er mee omgaat, maar ik denk dat het opzich wel meevalt. Aan de ene kant zijn er best veel mensen die nog maar 17/18 zijn en voor het eerst op kamers wonen en dat geeft misschien wat frictie, maar aan de andere kant is het onderlinge contact tussen studenten wel redelijk intensief, wat de aansluiting wel ten goede komt natuurlijk.
Oud 27-12-2009, 17:46
Loes*
Loes* is offline
Even een vraagje.. bij RA vragen ze op het application form niet alleen bij welke andere universiteiten je je ook hebt aangemeld, maar ze willen ook weten welke je voorkeur heeft. Nu zou ik heel graag naar RA willen, maar nog liever naar UCU of AUC, dus heb ik RA onderaan gezet. Ze zeggen wel dat het geen invloed op je application heeft, maar ik ben er toch niet helemaal van overtuigd. Hebben jullie die volgorde eerlijk ingevuld?

Eerlijk duurt het langst, moet ik maar onthouden denk ik (A)
Oud 28-12-2009, 09:52
Loes*
Loes* is offline
En nog een vraagje; ik heb voor AUC het application form gisteren ingevuld (online), maar ik krijg maar geen mailtje. Hoort dat een automatisch verstuurd mailtje te zijn, of is het niet raar dat ik geen mailtje krijg nu meteeen (vanwege de vakantie)?
Oud 29-12-2009, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Even een vraagje.. bij RA vragen ze op het application form niet alleen bij welke andere universiteiten je je ook hebt aangemeld, maar ze willen ook weten welke je voorkeur heeft. Nu zou ik heel graag naar RA willen, maar nog liever naar UCU of AUC, dus heb ik RA onderaan gezet. Ze zeggen wel dat het geen invloed op je application heeft, maar ik ben er toch niet helemaal van overtuigd. Hebben jullie die volgorde eerlijk ingevuld?

Eerlijk duurt het langst, moet ik maar onthouden denk ik (A)
Ik heb het gewoon eerlijk ingevuld maar de roosevelt stond bij mij bovenaan maargoed ik ga er van uit dat als ze iemand tegenkomen die ongeveer even 'goed' of 'geschikt' is als jij dat ze voor diegene kiezen die roosevelt het hoogste op z'n lijstje heeft staan, het is denk ik niet zo dat ze iemand niet uitnodigen op een gesprek omdat die de roosevelt op tweede of derde plek heeft gezet ^_^
Oud 02-01-2010, 08:11
Emily__
Emily__ is offline
Citaat:
Daar hoef je denk ik echt niet bang voor te zijn! Er zijn sowieso de oudere studenten die in het tweede of derde jaar zitten (ook al zijn die dan misschien nog niet 23 allemaal), en je hebt natuurlijk altijd mensen die zich 'ouder' gedragen dan hun leeftijd!
Ook zijn er denk ik flink wat transfer studenten van waar dan ook, die ouder zijn en misschien wel jouw leeftijd hebben. En verder, leeftijd is natuurlijk altijd ondergeschikt aan persoonlijkheid, je vindt vast wel vrienden, wie weet ook wel mensen van 18!
Dus ik zou me gewoon aanmelden als ik jou was
Oud 02-01-2010, 08:16
Emily__
Emily__ is offline
Citaat:

Roosevelt Academy was nog wel een optie voor mij, maar is uiteindelijk afgevallen. Het feit dat het in Middelburg is heeft zeker meegewogen, voor sommige is dat kleine, ons-kent-ons gevoel misschien heel fijn, maar ik hou wel van de anonimiteit van een grote stad. Daarnaast komt het aanbod in courses erg overeen met UCU, maar biedt UCU toch net iets meer aan en sluiten de vakken beter aan op mijn interesses, dus op dat gebied heeft UCU de overhand.
Leuk om te lezen waarom je precies voor Utrecht en Amsterdam hebt gekozen, ik herken echt heel veel! Ik heb zelf voor Roosevelt gekozen omdat ik heel veel antropologie wil gaan doen, en dat bieden ze eigenlijk alleen op RA heel uitgebreid aan op een manier die ik leuk vind. Utrecht en Amsterdam zijn voor mij nu afgevallen (alhoewel ik me daar eerst ook voor wilde aanmelden) doordat ze heel veel duurder zijn (en om redenen die voor mij echt niet belangrijk zijn: dat je in Utrecht bijv. verplicht in de Dining Hall moet eten, dat hoef ik echt niet) en doordat je in Utrecht je kamer uit moet in de zomer en elk jaar moet wisselen. Amsterdam viel voor mij meer af door de courses, die spraken mij niet aan.
Maastricht wilde ik eerst heel graag naar toe, maar uiteindelijk heb ik toch het vakkenaanbod van RA zwaarder laten wegen dan de geweldige stad Maastricht, waar ik heel graag naar toe had willen verhuizen.. Ik ben ook niet gek van Middelburg en vooral de grootte (hou ook meer van grotere steden), maar ik denk dat het toch wel heel gezellig zou worden als ik wordt toegelaten
Oud 02-01-2010, 12:12
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Ik ben ook niet gek van Middelburg en vooral de grootte (hou ook meer van grotere steden), maar ik denk dat het toch wel heel gezellig zou worden als ik wordt toegelaten
Goede insteek! Middelburg is zo leuk als je het zelf maakt (dit geldt voor andere steden en dingen ook).
Oud 02-01-2010, 23:48
Anonymous John
Anonymous John is offline
Gerelateerd....

Studeer fulltime op de University of New Hampshire in Amerika, een van de scholen waarmee UCU een uitwisselings programma heeft. Mocht iemand geinteresseerd zijn om hier een semester naar toe komen, stel gerust vragen.
Oud 06-01-2010, 07:50
Emily__
Emily__ is offline
Even voor alle mensen die nu al op een UC zitten, hoe lang duurde het totdat jullie een uitnodiging kregen voor een interview nadat jullie je aanmelding op de post hadden gedaan?
Oud 07-01-2010, 10:12
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Als ik aan word genomen op een UC, ben ik ook inmiddels 20 als ik begin. En ik denk dat er wel meer zijn die zoiets zullen hebben, op universiteiten ligt de leeftijd nu eenmaal wat gespreider. Met 23 ben je nog geen bejaarde, he
Oud 07-01-2010, 10:59
Man-dy
Man-dy is offline
MizZoo, ik ben het helemaal mee eens met jouw argumenten, ik vind precies het zelfde qua amsterdam en utrecht. heb me ook maar voor beide aangemeld

Het wordt pas een groot probleem als ik voor beide wordt aangenomen, maar dat zien we dan wel
Oud 10-01-2010, 11:19
Emily__
Emily__ is offline
Citaat:
Ik ben dus al uitgenodigd voor de RA (voor een gesprek) en ik wil eigenlijk ook wel naar de UCU maar het is zo vervelend dat ze daar moeten bezuinigen maar ik ga er wel voor applyen dus ik ga in de vakantie leuk wat formuliertjes invullen ^_^
Wanneer heb je je gesprek? Ben benieuwd hoe het gaat!
Oud 11-01-2010, 14:36
Loes*
Loes* is offline
Heeft iemand zich al aangemeld voor AUC? Hoe lang duurde het voordat je bericht kreeg dat je application was ontvangen? Want ik hoor maar niks..
Oud 13-01-2010, 13:58
Loes*
Loes* is offline
Uitgenodigd voor een interview op RA!
Vorige week donderdag volgens mij op de post gedaan, vandaag gehoord dat alles binnen was en een paar uur later een uitnodiging voor een interview. Maar bij AUC heb ik nog niet eens gehoord dat alles binnen is.. begin me een beetje zorgen te maken dat het met de post verloren is gegaan..
Oud 13-01-2010, 18:12
MizZoo
MizZoo is offline
Ze gaan pas beginnen met interviewen in Maart/April, dus ik zou me pas echt zorgen gaan maken als je dan nog niks gehoord hebt.
Oud 13-01-2010, 18:47
Verwijderd
cool gefeliciteerd wanneer heb jij je interview??
Oud 14-01-2010, 07:49
Emily__
Emily__ is offline
Citaat:
Uitgenodigd voor een interview op RA!
Vorige week donderdag volgens mij op de post gedaan, vandaag gehoord dat alles binnen was en een paar uur later een uitnodiging voor een interview. Maar bij AUC heb ik nog niet eens gehoord dat alles binnen is.. begin me een beetje zorgen te maken dat het met de post verloren is gegaan..
Wow dat is snel zeg! Ik wordt er wel een beetje zenuwachtig van moet ik zeggen, als ik hoor dat jij een paar uur later hebt gehoord dat je uitgenodigd bent voor een interview! Ik hoop niet dat dat normaal is.. anders kan ik de hoop wel opgeven
Mag ik vragen of jij een soort super speciale goede aanmelding hebt ingestuurd ofzo? Heb je enorm veel buitenlandse ervaring, hele speciale dingen gedaan op school/buiten school of een andere geweldige prestatie? Ben benieuwd of ze dan misschien daardoor gelijk wisten van: die willen we!
Oud 14-01-2010, 14:48
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Wow dat is snel zeg! Ik wordt er wel een beetje zenuwachtig van moet ik zeggen, als ik hoor dat jij een paar uur later hebt gehoord dat je uitgenodigd bent voor een interview! Ik hoop niet dat dat normaal is.. anders kan ik de hoop wel opgeven
Mag ik vragen of jij een soort super speciale goede aanmelding hebt ingestuurd ofzo? Heb je enorm veel buitenlandse ervaring, hele speciale dingen gedaan op school/buiten school of een andere geweldige prestatie? Ben benieuwd of ze dan misschien daardoor gelijk wisten van: die willen we!
Volgens mij hoef je nergens zenuwachtig voor te zijn hoor, die procedures zijn volgens mij soms gewoon een beetje raar Zo ben ik zelf ook zenuwachtig omdat ik van AUC nog niet eens heb gehoord dat het is aangekomen. (Hoor je dat uberhaupt wel, begon ik me af te vragen?)
Qua "super speciale goede aanmelding", het zal er vast mee te maken hebben dat ik op dit moment in Italie studeer. Mijn Canadese huisgenote heeft dan ook mijn personal statement nagekeken En verder heb ik niet zoveel bijzonders, niet veel speciale dingen buiten school, wel een 7.7 gemiddeld, maar voor Engels maar een 7. Ik zou je gewoon niet te veel zorgen maken! Mijn interview is ook pas half/eind februari
Oud 16-01-2010, 09:59
Emily__
Emily__ is offline
Hoop idd dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar we zullen het wel zien Maar dat je in Italie studeert! Dat vinden ze vast inderdaad helemaal geweldig! Doe je daar een deel van je studie/je hele studie en wil je RA of AUC daarna nog gaan doen? Of ben je tussen je middelbare school een jaartje in Italie gaan studeren ofzo?
Leuk in ieder geval Doe je het in het italiaans of engels?
Oud 16-01-2010, 16:24
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Hoop idd dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar we zullen het wel zien Maar dat je in Italie studeert! Dat vinden ze vast inderdaad helemaal geweldig! Doe je daar een deel van je studie/je hele studie en wil je RA of AUC daarna nog gaan doen? Of ben je tussen je middelbare school een jaartje in Italie gaan studeren ofzo?
Leuk in ieder geval Doe je het in het italiaans of engels?
Ik heb na mijn eindexamen gekozen voor een gap-year, eventjes wat anders en ervaringen opdoen. En het bevalt me prima tot nu toe! Ik leer hier Italiaans op een talenschool, ik zit vanaf begin afgelopen november tot begin mei in Florence, daarna ga ik een maandje reizen door Italie en daarna nog 8 weken in Rome!
En hierna wil ik dus heel graag naar een UC, ik weet niet zo goed welke ik het liefste wil, scheelt per dag haha. Jij wil het liefste RA? Eerst trok RA me helemaal niet, maar ging toch maar naar de open dag "voor het idee" en ik vond de sfeer eigenlijk wel heel goed! Maar mijn hersenen zeggen dat ik beter in een grotere stad kan studeren. Moeilijk kiezen dus!
Oud 18-01-2010, 15:16
Sunesia
Sunesia is offline
Ik ben momenteel een student bij AUC. Een reactie op mijn Application form duurde niet lang, hoogstens een paar weken, maar ik had me ook in de laatste fase van studenten uitkiezen aangemeld..

Mvg,
Oud 18-01-2010, 15:27
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Ik ben momenteel een student bij AUC. Een reactie op mijn Application form duurde niet lang, hoogstens een paar weken, maar ik had me ook in de laatste fase van studenten uitkiezen aangemeld..

Mvg,
Maar dat was bericht dat je "pakketje" goed was ontvangen? Want dat heb ik namelijk nog niet gehoord, en ben bang dat het verloren is gegaan bij de post.
Oud 18-01-2010, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Maar dat was bericht dat je "pakketje" goed was ontvangen? Want dat heb ik namelijk nog niet gehoord, en ben bang dat het verloren is gegaan bij de post.
Dan zou ik een mail sturen. Ik ontving het bevestigingsmailtje ook niet, maar na een mail gestuurd te hebben bleek het ook dat ze mn e-mail adres fout gelezen hadden
Oud 19-01-2010, 20:57
East
East is offline
Hey allemaal! Leuk om te zien dat iedereen weer zo druk is met overpeinzingen over de verschillende UC's!
Misschien kan ik jullie nog een beetje van dienst zijn bij die afweging. Ik heb vorig jaar ook moeten kiezen tussen UCU en AUC (was bij beide aangenomen) en ik heb uiteindelijk voor AUC gekozen. Nu woon ik inmiddels zo'n 5 maanden in Amsterdam. Dusss als je vragen hebt over het AUC of Amsterdam of iets anders gerelateerds, dont hesitate want ze zijn meer dan welkom

Succes met de studiekeuze in ieder geval!
Oud 22-01-2010, 20:59
Verwijderd
Nog 1 vraag.... wanneer en hoe hoor ik of ik word uitgenodigd voor een interview bij UCU? Pas na de deadline van 1 februari? Per e-mail of per post?

Bedankt.

Laatst gewijzigd op 23-01-2010 om 14:30.
Oud 23-01-2010, 09:10
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Nog 1 vraag.... wanneer en hoe hoor ik of ik wordt uitgenodigd voor een interview bij UCU? Pas na de deadline van 1 februari? Per e-mail of per post?

Bedankt.
Ik heb vorige week al te horen gekregen, per email, dat ik 9 februari een interview heb. Vond ik wel een beetje raar, want op internet staat inderdaad dat je dat pas na de deadline zou horen.
Oud 23-01-2010, 13:16
East
East is offline
Citaat:
Hoi East,

Ik heb mij aangemeld voor UCU en twijfel erover om me bij AUC aan te melden (ik heb nog tot maart).
Ik heb alles al klaarliggen, het essay, de motivatiebrief, etc.
Toch vraag ik me af of ik als ik University College ga doen, wel genoeg vrije tijd over houd, omdat het zo'n intensieve studie lijkt te zijn. (56 uur studielast per week?) hoogstwaarschijnlijk geen tijd voor een bijbaantje/ veel stappen enz.
Ook ben ik bang teveel met school bezig te zijn & er een minder leuk studentenleven op na te houden (qua uitgaan enzo) doordat je op campus moet wonen.

Is de campus van AUC ver weg van het centrum?
Bij UCU valt het mee, 15 min. fietsen ofzo..
& Is het niet vervelend om in zo'n flatgebouw met allemaal studiegenoten te wonen? Is het er stil (om te studeren?)

Het programma van university college vind ik trouwens wel geweldig, omdat ik niet kan kiezen tussen recht/ psychologie en talenstudies (taalkunde, spaans als foreign language)

Bovendien ben ik gewend aan onderwijs in het Engels.
Hey!

Ik denk dat AUC en UCU wel vergelijkbaar zijn, wat jouw vragen betreft. Het centrum is zo'n 15 minuten fietsen vanaf de campus, maar je zit het grootste deel van de tijd natuurlijk op de uni en die ligt gewoon in het centrum. Dat is wel ideaal, je kunt vanuit daar in 5 minuten op de Dam zijn
Verder is het hier in het gebouw heel goed te doen om te studeren, alle kamers hebben een geluidsdichte deur en die sluit het meeste geluid wel uit. Als er een feestje op je gang is, is dat natuurlijk anders maar dat is overal zo Dan kun je natuurlijk altijd nog uitvluchten naar een bieb (zit er eentje om de hoek, dat is ook wel chill).

Je hebt zeker gelijk dat het een zware studie is, dat is mij ook tegengevallen dit jaar. Ze rekenen op ongeveer 10 uur voorbereid per vak per week, dus dat is 40 + nog collegeuren. Komt ongeveer neer op 56 uur, inderdaad. Het is maar net van je voorbereiding maakt, natuurlijk, en we gaan echt wel uit natuurlijk UC lijkt me trouwens wel moeilijk te combineren met een studentenvereniging. Er zijn er wel die het doen, maar 't is wel heel druk denk ik. Je studentenleven is hier zeker anders dan het reguliere Nederlandse studentenleven, maar zeker niet minder leuk vind ik.. genoeg feestjes en mooie avonturen We gaan volgende week met een grote groep bv liften naar Parijs. Voor dat soort dingen is er heus wel tijd!

Ik hoop dat dit je vragen/twijfels een beetje beantwoord
Oud 23-01-2010, 14:15
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Hoi East,

Ik heb mij aangemeld voor UCU en twijfel erover om me bij AUC aan te melden (ik heb nog tot maart).
Ik heb alles al klaarliggen, het essay, de motivatiebrief, etc.
Toch vraag ik me af of ik als ik University College ga doen, wel genoeg vrije tijd over houd, omdat het zo'n intensieve studie lijkt te zijn. (56 uur studielast per week?) hoogstwaarschijnlijk geen tijd voor een bijbaantje/ veel stappen enz.
Ook ben ik bang teveel met school bezig te zijn & er een minder leuk studentenleven op na te houden (qua uitgaan enzo) doordat je op campus moet wonen.

Is de campus van AUC ver weg van het centrum?
Bij UCU valt het mee, 15 min. fietsen ofzo..
& Is het niet vervelend om in zo'n flatgebouw met allemaal studiegenoten te wonen? Is het er stil (om te studeren?)

Het programma van university college vind ik trouwens wel geweldig, omdat ik niet kan kiezen tussen recht/ psychologie en talenstudies (taalkunde, spaans als foreign language)

Bovendien ben ik gewend aan onderwijs in het Engels.
Ik zal hierop ook even reageren. Ik ben nu derdejaars UCU (de tijd gaat te snel ) en ben lid van Veritas sinds m'n tweedejaar. Ook ben ik lid van TC de Uithof (studenten-tennisclub, sinds m'n eerstejaar) en USHC (studenten-hockeyclub, ook sinds vorig jaar). Moet eerlijk toegeven dat ik op die 3 verenigen niet het meest actieve lid ben, vooral vanwege m'n drukke studie inderdaad. Toch heb ik elke dinsdagavond jaarclubeten (+uitgaan), train ik met de tennis 1x per week en hockey ik ook 1x per week (+tenniscompetitie op zondag in het voorjaar). Als ik tijd/zin heb ga ik donderdags ook uit in Utrecht.

Ik wil dus alleen laten zien dat het prima te combineren is. In mijn eerstejaar begon ik te twijfelen of UCU wel bij mij paste aangezien ik hard moest werken terwijl mijn vriendinnetjes van mijn middelbare school genoeg tijd schenen te hebben om te doen wat ze wilden, niet naar colleges te gaan, hele dagen feesten etc. In plaats van minder avonden per week weg te gaan ben ik juist méér sociale dingen gaan plannen (hockey + Veritas), het was wel vrij druk maar ik had zoveel leuke dingen om m'n studie heen dat ik juist prima kon leren als 'het echt moest' en ben ook echt Utrecht gaan verkennen (want anders zit je toch zo opgesloten op die campus).

Maar idd zoals East al zegt, op campus zijn er ook genoeg dingen te doen zoals vele goede feestjes, sporten etc. maar soms denk ik dat het juist wel goed is om van de campus af te gaan .

Ik vind het gaaf om te wonen met al je studiegenoten. Het is wel zo dat mensen je makkelijk opbellen of zomaar onaangekondigd langskomen waardoor je geen tijd hebt om te leren maar het voordeel is vaak wel dat iedereen het op dezelfde momenten druk heeft waardoor het dan ook echt muisstil is op campus. En anders kun je idd altijd in de bibliotheek (of Voltaire op UCU) gaan leren, want daar stoort niemand je.

Om een lang verhaal kort te maken: Ja je kunt wel een studentenleven naast je studie hebben, al zal het wel in mindere mate zijn dat sommige andere studenten aangezien die ook dingen kunnen herkansen + een jaar langer erover doen en dat kan gewoon niet op een UC dus je zult er wel wat voor over moeten hebben. Maar ik vind dat je van een UC ook veel dingen terugkrijgt (hoog academisch niveau + veel vrienden + leuke sfeer op campus + goede feestjes etc.). Maar ik raad iedereen altijd wel even aan om te kijken op campus (loop een dag mee met een student) omdat sommige mensen niet echt passen op een campus.
Oud 23-01-2010, 14:29
Verwijderd
fijn dat je binnenkort een interview hebt, succes!

Laatst gewijzigd op 24-01-2010 om 17:06.
Oud 23-01-2010, 16:01
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Ik kreeg gisterenochtend een ontvangstbevestiging, waarin stond dat mijn application die dag "processed" zou worden. Nu ben ik dus best zenuwachtig. Ik vraag me af wanneer ik hier iets over hoor en of het feit dat ik aan het einde van de dag (gisteren) nog geen e-mail heb gehad slecht nieuws is!
Ik zou me geen zorgen maken joh, ik kreeg het mailtje dat alles aan was gekomen op 5 januari, en het mailtje dat ik op gesprek mocht komen kwam op de 20e. Bij mij spraken ze wel niet van "processed", maar "you will be enrolled in our admissions procedure". Al lijkt me dat het in feite op hetzelfde neerkomt, zou wel moeten toch?
Oud 24-01-2010, 12:26
East
East is offline
Citaat:
Bedankt voor jullie reacties

Maar moet je dan ook heel goed zijn en snel je huiswerk kunnen doen, om ook een sociaal leven ernaast te hebben?

Ik kan namelijk niet goed tegen stress...

& raak je zo af en toe niet ontzettend geďrriteerd door mede-studenten (doordat je met z'n allen woont)?
Eerlijk gezegd denk ik dat je wel enigszins stressbestendig moet zijn. Dat heeft volgens mij te maken met twee dingen. Ten eerste moet je (voor de meeste vakken) ontzettend veel lezen, en zijn er veel meer toetsmomenten dan bij een reguliere studie. Ten tweede is het natuurlijk zo dat er op zo'n campus al gauw een stresssfeer ontstaat rondom de midterms en de finals. Iedereen is dan gestresst en dat heeft natuurlijk ook z'n weerslag op jou, althans, dat merk ik bij de meesten hier.

Oh, en tuurlijk irriteer je je wel eens aan een mede-student maar bedenk wel dat je als student altijd met anderen samenwoont Dat hoort gewoon bij volwassen worden denk ik, dat je ook met die irritaties om leert gaan. We hebben hier op AUC dan nog wel het geluk dat je echt een eigen badkamertje en keuken hebt, dus als je 't echt niet meer trekt kan je je gewoon even opsluiten in je eigen hok.
Oud 24-01-2010, 13:21
Verwijderd
fijn dat je bij AUC een eigen keuken en badkamer hebt.

ben je veel tijd kwijt aan boodschappen + koken? (in vergelijking met UCU dan)

En is het een saai, betonnen gebouw of valt dat wel mee?

Ja, ik had ook niet anders verwacht dan dat er behoorlijk je behoorlijk veel moet studeren en veel toetsen hebt, maar ik ben daar met mijn huidige opleiding wel aan gewend. Ik raak juist gestressed als ik geen structuur heb zegmaar (beetje lastig uit te leggen) en denk dat het programma van UC wel veel structuur geeft.

Ik hoorde trouwensdat je in de winter 2 maanden vrij hebt, klopt dat?

Dat is dan een perfecte gelegenheid voor een baantje, als je daar de rest van het jaar geen tijd voor hebt Of moet je dan ook nog wat studeren?
Oud 25-01-2010, 09:28
East
East is offline
Nee, die bibliotheek is best kalm en rustig. Ze hebben ook aparte kamertjes waar je in je eentje gewoon kunt werken. Ik ga zelf meestal naar de ub in centrum, ik vind de sfeer daar beter.. maar daar is het ook weer wat drukker.

Wat betreft de tijd die je kwijt bent aan boodschappen doen en koken, ik heb geen flauw idee en 't maakt me ook niet echt uit. Ik vind het heel belangrijk om die mogelijkheid te hebben, en ik vind 't ook heel fijn om ook dat soort kleine dingen te kunnen doen als afleiding ipv alleen maar studie studie studie. Ik vind dat iedere student zelfstandig moet kunnen leven, en niet afhankelijk moet zijn van een dining hall (hoe oud zijn we nu eenmaal) en dat is ook een van de redenen waardoor ik voor AUC heb gekozen.

Helaas hebben we op AUC maar 2 weken kerstvakantie.. maar daar wordt nu heftig over gediscussieerd omdat het eigenlijk veel te weinig is relatief aan de hoeveelheid en intensiteit van het werk waarvan we moeten uitrusten. UCU heeft geloof ik 6 weken vakantie, dus dat is wel beter geregeld.

Over het gebouw, onze faculteit is een heel mooi, oud, klassiek gebouw aan het water en met een groot park er voor. De dorms zijn geloof ik in 2007 afgebouwd, dus best wel modern. Maar het is natuurlijk social housing dus we hebben geen marmeren vloeren
Oud 25-01-2010, 15:51
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:

Helaas hebben we op AUC maar 2 weken kerstvakantie.. maar daar wordt nu heftig over gediscussieerd omdat het eigenlijk veel te weinig is relatief aan de hoeveelheid en intensiteit van het werk waarvan we moeten uitrusten. UCU heeft geloof ik 6 weken vakantie, dus dat is wel beter geregeld.
UCU heeft ook gewoon 2 weken kerstvakantie. Lijkt mij overigens wel genoeg om uit te rusten. Daar heb je dan wel weer 3 volle maanden zomervakantie. Wat weer een groot voordeel is, omdat je dan genoeg tijd hebt om én te werken én te reizen/naar summer school te gaan of wat je ook wilt doen. Dat wordt met 8 weken zomervakantie toch wel een stuk moeilijker.
Oud 25-01-2010, 17:48
Verwijderd
Citaat:
UCU heeft ook gewoon 2 weken kerstvakantie. Lijkt mij overigens wel genoeg om uit te rusten. Daar heb je dan wel weer 3 volle maanden zomervakantie. Wat weer een groot voordeel is, omdat je dan genoeg tijd hebt om én te werken én te reizen/naar summer school te gaan of wat je ook wilt doen. Dat wordt met 8 weken zomervakantie toch wel een stuk moeilijker.
Ik weet niet of ik ergens anders aan denk maar UCU heeft gewoon 6 weken kerstvakantie hoor
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten