Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2009, 20:58
Spelleider
Spelleider is offline
Oud 17-05-2009, 21:04
Verwijderd
Hoeveel deceptie volgt er nog? :')
Oud 17-05-2009, 21:06
geen punt :|
geen punt :| is offline
F5!
Oud 17-05-2009, 21:09
Spelleider
Spelleider is offline
We zijn bijna klaar hoor±!
Oud 17-05-2009, 21:16
Vytan
Vytan is offline
Citaat:
We zijn bijna klaar hoor±!
Citaat:
Sorry dat het nou alweer later is! Maar hierna zal de uitslag netjes op tijd komen

liefs
Spelleider fizzle
Oud 17-05-2009, 21:17
Spelleider
Spelleider is offline
Wat vinden jullie dán op tijd!
Oud 17-05-2009, 21:20
Verwijderd
9 uur is op tijd.
Oud 17-05-2009, 21:22
Vytan
Vytan is offline
Citaat:
9 uur is op tijd.
Oud 17-05-2009, 21:25
Severus
Severus is offline
Citaat:
Wat vinden jullie dán op tijd!
21:30 uur maximaal.
Oud 17-05-2009, 21:28
Verwijderd
Jezus, wat kunnen mensen toch zeiken op de spelleiders.
Laat ze gewoon rustig hun verhaal schrijven en doe niet zo ongeduldig.
Spelleiders hebben ook een leven!
Oud 17-05-2009, 21:28
Spelleider
Spelleider is offline
De Eerwraak van Soija

Mr Soija zat aan een grote houten tafel in een groot vertrek. Aan zijn linkerhand zat zijn dochter Allure. Ze zaten in stilte te eten. Op tafel stonden schalen met eten dat de huishoudster had bereid; een groot stuk rood vlees en een schaal aardappelen. En een bak heide, ter nagedachtenis aan de dorpsgek die dacht dat hij een schaap was. Het was een mooi vertrek, chique ingericht maar met een enigszins pessimistische sfeer. Allure had al de hele avond het gevoel dat haar vader haar iets ging vertellen of vragen. Hij keek erg ontevreden. Hij keek eigenlijk altijd ontevreden sinds de dood van haar oudere zuster, Sens. Maar vanavond keek hij specifiek erg ontevreden. Al sinds de uiensoep zat Allure in spanning te wachten, maar er kwam niks. En nu, bij het hoofdgerecht, had hij nog steeds geen woord gesproken. Ze waren gewend in stilte te eten, maar deze keer was de stilte pijnlijker dan normaal. Toen het toetje op tafel kwam, een rijstepudding, staarde Allure haar vader aan. Na een paar happen keek haar vader geërgerd op van zijn eten. Vader nam langzaam nog een paar happen, terwijl Allure naar hem bleef kijken en hij terugkeek. Toen Mr Soija zijn pudding op had, veegde hij zijn mond af met zijn servet en schoof zijn stoel naar achteren. Allure had zin in haar pudding en had nu spijt dat ze er over begonnen was voor ze haar pudding had gegeten.
‘Die jongen he,’ zei mr. Soija. Allure reageerde: ‘hij heeft een naam, vader.’ Mr Soija negeerde dat. ‘Die jongen, ik wil hem hier niet meer zien.’ Allure keek geschokt. ‘Dat kan niet, vader! Ik houd van hem!’ Mr Soija liep rood aan en sprong overeind: 'Ik verbied het je!' Allure schoot in tranen. 'Ik houd van hem pa en daar kun je niets aan veranderen!' ‘Je zult zien wat ik daaraan kan veranderen!’ bulderde mr Soija, met zijn vuist op tafel bonkend om zijn uitspraak te ondersteunen. De blik in haar vaders ogen beangstigde haar en ze voelde dat ze te ver was gegaan. Allure sloeg haar ogen neer en begon op haar knokkels te bijten. Op dat moment gingen de deuren van de eetzaal open, de huishoudster stapte aarzelend naar binnen. 'Volk,' fluisterde ze. Vytan liep achter haar de zaal in.

Intussen is de heide rondom Ville Morvitam gevuld met geluid van schapen en hun hoeders, insecten, vogels en hier en daar een reiziger. Langs de beek zit een vrouw op haar knieën. Ze is niet alleen, maar er is geen levende ziel die dat weet. Naast haar zit een man die eens een trotse ram was, maar nu slechts een schim van zijn vroegere gestalte. Ze lijkt in zichzelf te praten, maar Severus kan doden zien dus zij kan Archont vertellen dat ze met iemand in gesprek is, hoewel het gesprek vooral van haar kant komt. Ze zijn op zoek naar de schaapsvacht van de man, die hij verloor toen hij verdronk.
‘Waar klom je precies de beek uit? Waarschijnlijk ben je daar verdronken, dus daar in de buurt zal je vacht nog liggen.’ Cherry Springs, de roodharige zigeunerin, staat op en loopt stroomafwaarts. Matige Muis blijft zitten waar hij zit en schudt hevig het hoofd. ‘Ik verdronk niet, ik klom de beek ui-ui-... oo.. ui- uit!’ ‘Matigemuis, je bent wel verdronken,’ zei Cherry Springs. ‘Nee, ik klom de beek uit, ik was even wat kroos eten.’ Cherry Springs zucht. ‘Goed, waar klom je de beek uit nadat je kroos had gegeten?’ De voormalige dorpsgek laat zich voorover van de steen vallen en kruipt op handen en knieën naar de plaats waar hij verdronken is. Daar gaat hij weer zitten en hij wijst. Op de bodem ziet Cherry springs inderdaad een stuk van een schapenvacht boven het zand uitsteken. Gelukkig is de vacht vrij snel naar de bodem gezonken en niet afgedreven. Cherry Springs tilt haar rokken op en stapt het ijskoude water in. Algauw raken haar rokken het water, dat er meteen in omhoog trekt. Cherry Springs huivert. Ze duikt onder en vist de vacht op. Het is loodzwaar door al het water. Ze tilt het omhoog; zigeuners zijn sterk. Even later ligt de vacht op de kant te drogen, terwijl er een dolblije geest omheenstuitert.

‘Ze komen hierheen,’ zegt Severus. ‘Wat?’ Archont kijkt haar verbaasd aan. ‘Cherry Springs komt met die muis naar het kerkhof!’ De altijd goed ingelichte Archont staat het stel al op te wachten bij de poort. ‘Dus jij gelooft niet dat je dood bent?’ zegt hij tegen de lucht naast Cherry Springs.

‘Zo, Kyran, wat doe jij hier?’ Zegt Soija op een vernietigende toon. ‘Vytan!’ bijt Allure haar vader toe, terwijl ze naar haar geliefde toerent. 'Ga bij haar weg! Ik wil dat je niet meer bij mijn dochter in de buurt komt, Vytan!' Soija staat op en loopt langzaam naar het jonge stel toe, terwijl zijn hand zich naar het heft van zijn zwaard begeeft. 'Vader, waarom doet u me dit aan? Ik heb mijn zuster verloren, moet ik ook mijn geliefde verliezen?' smeekt Allure. 'Ik heb een dochter verloren en dat gebeurt me niet nog een keer!' buldert meneer Soija. Vytan duwt zijn geliefde weg en trekt zijn mes. Hij beseft dat hij weinig kans heeft tegen het brede zwaard van zijn schoonvader. Huilend wendt Allure zich af, terwijl het scherpe ijzer tegen elkaar slaat. Wanneer ze zich omdraait, valt Vytan juist met een doffe klap op de grond.

Archont heeft Cherry Springs en Matige Muis naar de laatste zijn graf gebracht, en nu zijn schep gepakt. Hij steekt hem in de grond, terwijl wederom zijn stem door de straten galmt op de maat van zijn schop:

In de dromen van een menig meisje van het platteland,
Zie ik een knappe blonde edelman te paard.
Hij zingt voor haar en vraagt haar vader om haar hand,
En voert haar met hem mee, ver weg van huis en haard.

Hij streelt haar en begeert haar,
Ontvoert haar en onteert haar,
Maar wat is hij intrigerend, wat
Een stuk, die jongen uit de stad!

En elke nacht ontmoet zij hem,
Ziet zijn gestalte, hoort zijn stem,
Zij drukt haar lippen op zijn wang,
Hij drukt haar hart met zijn gezang.

Maar de vader komt erachter en de vader is niet blij:
Scheer je weg, vies stadsgespuis, dat meisje is van mij!
Hij sluit zijn dochter op en sluit de deuren voor het volk;
En hij beschermt zijn kind en eer met woord en daad en dolk.

En gaarne trekt de prins te paard
Speciaal voor zíjn prinses zijn zwaard.
Dan vecht hij als een edelman,
Ik graaf het graf hier van Vytan.

Vytan:

Een onschuldige dorpeling werd slachtoffer van de verdenkingen van velen! De wolven mogen tot morgen 20:30 uur stemmen.

1. Light Fighter
2. Wammus
3. Eye of Sauron
4. Katje
5. arPos
6. Severus
7. Ghidorah
8. VeGs
9. Allure
10. Kazet Nagorra (/Pippeloen)
11. Matige Muis (ziener)
12. Archont
13. Vytan (dorpeling)
14. Mr Soija
15. Cherry Springs
16. Absinthe
17. kleinepierik (cupido)
18. Tink*
19. geen punt
20. Daboman
21. Biertank 52
22. Sens.

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten

Laatst gewijzigd op 17-05-2009 om 21:44.
Oud 17-05-2009, 21:29
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Jezus, wat kunnen mensen toch zeiken op de spelleiders.
Laat ze gewoon rustig hun verhaal schrijven en doe niet zo ongeduldig.
Spelleiders hebben ook een leven!
dankjewel
Oud 17-05-2009, 21:30
Vytan
Vytan is offline
Verrassend. Succes mensen.
Oud 17-05-2009, 21:32
Verwijderd
Hm, beetje jammer.
Oud 17-05-2009, 21:34
ja jammer
Oud 17-05-2009, 21:40
VeGs
VeGs is offline
Gaaf, van de dochter van de waard veranderd naar de dooie dochter van Mr.Soija.
Oud 17-05-2009, 21:42
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Heb ik daar gelukkig geen schuldgevoel over. Nou ja, ik vind het ook weer niet zo'n groot verlies, nieuwe spelers zijn nogal lastig om dingen uit af te leiden en daarom ook onhandig.
Oud 17-05-2009, 21:43
Spelleider
Spelleider is offline
Onder de spoiler een portrettengalerij van alle personages, voor wie dat leuk vindt:
Spoiler
Oud 17-05-2009, 21:44
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Gaaf, van de dochter van de waard veranderd naar de dooie dochter van Mr.Soija.
he bah! Het lijkt ook zo op elkaar ;x aangepast hoor!
Oud 17-05-2009, 21:45
Verwijderd
Oeh, ik heb een mooie man.
Oud 17-05-2009, 21:47
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Oeh, ik heb een mooie man.
Daarom blijf je ook bij hem spoken
Oud 17-05-2009, 21:57
Verwijderd
Oud 17-05-2009, 21:58
Allure
Allure is offline
Ik zie er wel mooi uit.

Gaaf verhaal trouwens. En jammer van onze dorpeling.
Oud 17-05-2009, 22:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dankjewel! Ja mooi he
Oud 17-05-2009, 22:05
Verwijderd
De titel deed me wel schrikken trouwens, dus eerst het verhaal gelezen, toen pas de uitslag.
Oud 17-05-2009, 22:07
Verwijderd
Haha, Kapip in die foto's.
Oud 17-05-2009, 22:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
De titel deed me wel schrikken trouwens, dus eerst het verhaal gelezen, toen pas de uitslag.
Dat is goed, dan werkt de titel!
Citaat:
Haha, Kapip in die foto's.
Oud 17-05-2009, 22:11
Verwijderd
Oud 17-05-2009, 23:43
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
God wat ben ik toch een knappe gozer zeg

En je hebt een foutje gemaakt. Kapip staat bij de levenden maar die man op de foto is overduidelijk al jaren dood
Oud 17-05-2009, 23:57
Verwijderd
Wow, wow. Lag ik er bijna uit ofzo.

Dat jullie 1 zinnetje zo verdacht vinden ofzo, ik post nu eenmaal zo. Jullie graven wel heel diep..

Maar ik wil het best uitleggen, ik als eerste keer meespeler weerwolfspel, had er liever Soija uit dan Vytan omdat dat natuurlijk ook een n00b is als ik. Beter wat ervaren spelers eruit (kan dit mij ook de kop kosten haha).

Maargoed omdat ik nog steeds geen enkel idee heb wie de bad guys zijn heb ik maar gewoon mijn stem op Soija gelaten, écht omdat het random was en ik voor de volgende keer een volgende reden nodig zou hebben was het maar mijn ''1e ingeving''. Wat tillen jullie zwaar aan woorden hehe

Maargoed blijkbaar moet ik nu of dezelfde redenen voortaan hebben of gewoon een normale goede hebben om te stemmen, weet ik dit ook weer.

Daarnaast is het ''opofferen van Vytan'' gewoon als een grapje bedoel (zo post ik nou eenmaal) en zat er geen achterliggende gedachte achter, enkel dat ik zelf er niet uit wil uiteraard

Maargoed helaas is een mededorpeling heengegaan RIP Vytan. De mensen die op hem gestemd hebben kwam het wel goed uit trouwens dat hij ''rare noobopmerkingen'' maakte, ofniet?

(ps: let niet op spel/stijl fouten aangezien er alcohol in mijn bloed zit )

Laatst gewijzigd op 17-05-2009 om 23:58. Reden: spelfouten
Oud 18-05-2009, 07:09
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
God wat ben ik toch een knappe gozer zeg

En je hebt een foutje gemaakt. Kapip staat bij de levenden maar die man op de foto is overduidelijk al jaren dood

+
Nou en, Katje is toch ook niet dood, die hoort gewoon bij de doden
gekkie toch
Oud 18-05-2009, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Wow, wow. Lag ik er bijna uit ofzo.

Dat jullie 1 zinnetje zo verdacht vinden ofzo, ik post nu eenmaal zo. Jullie graven wel heel diep..

Maar ik wil het best uitleggen, ik als eerste keer meespeler weerwolfspel, had er liever Soija uit dan Vytan omdat dat natuurlijk ook een n00b is als ik. Beter wat ervaren spelers eruit (kan dit mij ook de kop kosten haha).
En waarom zou dat beter zijn?
Citaat:
Maargoed omdat ik nog steeds geen enkel idee heb wie de bad guys zijn heb ik maar gewoon mijn stem op Soija gelaten, écht omdat het random was en ik voor de volgende keer een volgende reden nodig zou hebben was het maar mijn ''1e ingeving''. Wat tillen jullie zwaar aan woorden hehe
Het punt is hier, dat je liegt, lieverd. Niet dat je random/intuïtief stemt. Want je beweert eerst nog dat je mij "nog steeds verdacht" vindt. En je stem had dus weinig met verdenkingen te maken.

Citaat:
Maargoed blijkbaar moet ik nu of dezelfde redenen voortaan hebben of gewoon een normale goede hebben om te stemmen, weet ik dit ook weer.
Neuh, je moet gewoon niet liegen.

Citaat:
Daarnaast is het ''opofferen van Vytan'' gewoon als een grapje bedoel (zo post ik nou eenmaal) en zat er geen achterliggende gedachte achter, enkel dat ik zelf er niet uit wil uiteraard

Maargoed helaas is een mededorpeling heengegaan RIP Vytan. De mensen die op hem gestemd hebben kwam het wel goed uit trouwens dat hij ''rare noobopmerkingen'' maakte, ofniet?

(ps: let niet op spel/stijl fouten aangezien er alcohol in mijn bloed zit )
Mijn volgende stem gaat sowieso naar jou in ieder geval, ik vind jou en Ghidorah iets te verliefd doen.
Oud 18-05-2009, 08:45
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Mijn volgende stem gaat sowieso naar jou in ieder geval, ik vind jou en Ghidorah iets te verliefd doen.
Oud 18-05-2009, 09:49
Verwijderd
Citaat:
En waarom zou dat beter zijn?
Het punt is hier, dat je liegt, lieverd. Niet dat je random/intuïtief stemt. Want je beweert eerst nog dat je mij "nog steeds verdacht" vindt. En je stem had dus weinig met verdenkingen te maken.

Neuh, je moet gewoon niet liegen.

Ik ben niet zo goed in het maken van die tussenquotes dus wil zo wel reageren.

Nogmaals je mijn stem had weinig met verdenkingen te maken en nog steeds, ik denk wel dat mijn volgende stem naar een van de stemmers van Vytan gaat aangezien een dorpeling is vermoord.

Ghidorah? Hoe kom je hier nu weer bij?
Oud 18-05-2009, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Zo, Atchont en Ghidorah posten twee keer hetzelfde.

1. Beiden stemmen op mij, beiden met tegenstrijdige gevoelens; de één zegt sorry, de ander kijkt verdrietig.

2. Beiden vinden mij nog steeds verdacht, terwijl hun eerste stem soort van 'random' was.
Beiden vervolgen hun verdenkingen met een rare algemene opmerking over wolven.

Zijn ze gelielden? Of zijn ze zelfs één persoon! Ze doen alletwee mijn naam met een puntje schrijven.

3. Archont vindt het aan de ene kant zielig voor een nieuwe speler om meteen eruit gestemd te worden, maar vindt het opofferen van Vytan niet erg.

Edit:
4.Ik heb nooit op jou gestemd? Wel op Archont, maar hem ben jij niet, dus?

Nee, serieus, Tink* ip-check naamzoek.
Oh lees het net! Haha, maar jij wordt dus wantrouwig/achterdochtig en gaat proberen mensen eruit te spelen (wat je blijkbaar wel goed kan) als mensen op jóú stemmen? Komen er rare theorieen. Stel ik moet er door een hetze van jou uit gaan en die theorieen kloppen níét weet de rest wel waar hij dan op moet stemmen natuurlijk he!
Oud 18-05-2009, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Nogmaals je mijn stem had weinig met verdenkingen te maken en nog steeds, ik denk wel dat mijn volgende stem naar een van de stemmers van Vytan gaat aangezien een dorpeling is vermoord.

Ghidorah? Hoe kom je hier nu weer bij?
Dat is het punt dus, want je beweerde eerst van wel.
Prima, maar mijn stem blijft bij jou.

Ehm, als je terugleest, zie je hoe ik aangeef hoe jij en Ghidorah dezelfde verdachte dingen doen. En andere opmerkelijkheden.
Oud 18-05-2009, 09:56
Verwijderd
● Vytan
Severus
Absinthe
KaPip
Eye of Sauron
arPos

De nieuwe verdachten??
Oud 18-05-2009, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Oh lees het net! Haha, maar jij wordt dus wantrouwig/achterdochtig en gaat proberen mensen eruit te spelen (wat je blijkbaar wel goed kan) als mensen op jóú stemmen? Komen er rare theorieen. Stel ik moet er door een hetze van jou uit gaan en die theorieen kloppen níét weet de rest wel waar hij dan op moet stemmen natuurlijk he!
Neen, ik verdenk jullie vanwege jullie leugens en tegenstrijdige posts. Net zoals een aantal jou verdacht om diezelfde reden. Heeft er niks mee te maken dat jullie op mij stemmen, want dat geef ik dan gewoon aan, zoals ik dat in de eerste ronde ook deed.
Oud 18-05-2009, 13:25
arPos
arPos is offline
Citaat:
ik denk wel dat mijn volgende stem naar een van de stemmers van Vytan gaat aangezien een dorpeling is vermoord.
Vreemde reden
Citaat:

Vytan

Severus
Absinthe
Kazet nagorra
EoS
arPos

Archont
Light fighter
Vytan dorpeling
Tink*
Geen punt
Als alle stemmen op jou legitiem zijn, dan betekent dat dat alle stemmen bij vytan legitiem moeten zijn om alsnog vytan op te hangen, als er 1 stem bij jou vals is dan kan er een stem vals zijn bij vytan

de grote vraag is of dabo ook op vytan heeft gestemt, dan is er nog meer mogelijk.
Oud 18-05-2009, 14:11
Oh daboman heeft z'n stem niet bekend gemaakt, en hij is niet de enige als ik even tel?

Sowieso krijgt één van die mijn stem.
Oud 18-05-2009, 14:25
arPos
arPos is offline
Citaat:
Oh daboman heeft z'n stem niet bekend gemaakt, en hij is niet de enige als ik even tel?
Sowieso krijgt één van die mijn stem.
Nee daboman zei dat hij vytan wel verdacht vond, ik heb dat niet meegerekend als expliciete stem, maar hij heeft het wel laten weten.
Ditzelfde geldt voor Vegs die naar KaPip neigde.

degene die niet hebben laten weten op wie ze hebben gestemd zijn;
HR1: wammus
HR2: Katje, biertank
Oud 18-05-2009, 14:33
Verwijderd
Wtf ik weet zeker dat ik gepost heb gisteren maar die post is nu weg ofzo ik heb op Vytan geschaapstemd.
Oud 18-05-2009, 14:34
Verwijderd
Overigens had ik het idee dat Daboman níet op Vytan ging stemmen.

Biertank was volgens mij weg toch dit weekend?
Oud 18-05-2009, 14:37
Daboman
Daboman is offline
Ik twijfelde. Eigenlijk wilde ik op iemand stemmen die het had opgenomen voor vytan. Maar uiteindelijk wilde hij me er zo per se uit hebben dat ik begon te denken dat ik misschien een bad guy door had ofzo. Ik had een gevoel, zijn posts kwamen op me over dat het meer om overleven dan over wolven ophangen ging. Dus toen heb ik alsnog op vytan gestemd.
Oud 18-05-2009, 14:45
Wammus hangronde 1 na de deadline voor de uitslag herinner ik me; en verder komt het allemaal niet heel geloofwaardig over
Oud 18-05-2009, 14:53
arPos
arPos is offline
Citaat:
Wammus hangronde 1 na de deadline voor de uitslag herinner ik me; en verder komt het allemaal niet heel geloofwaardig over
Ik heb het gedubbelcheckt maar als je twijfel hebt kan ik alleen maar opperen om het zelf nogmaals na te lopen.
Oud 18-05-2009, 15:05
Sens.
Sens. is offline
Jammer van Vytan.
Oud 18-05-2009, 15:06
@ Arpos:

Deze bedoelde ik:
Citaat:
Ik heb op Light Figter gestemd.
Oud 18-05-2009, 19:18
arPos
arPos is offline
Citaat:
@ Arpos:
Deze bedoelde ik:
Nee inderdaad die was maar een beetje mwoa mwoa, maar kan best waar zijn LF was een veilige toen.
Citaat:
Katje
Wtf ik weet zeker dat ik gepost heb gisteren maar die post is nu weg ofzo ik heb op Vytan geschaapstemd.

Daboman
Ik twijfelde. Eigenlijk wilde ik op iemand stemmen die het had opgenomen voor vytan. Maar uiteindelijk wilde hij me er zo per se uit hebben dat ik begon te denken dat ik misschien een bad guy door had ofzo. Ik had een gevoel, zijn posts kwamen op me over dat het meer om overleven dan over wolven ophangen ging. Dus toen heb ik alsnog op vytan gestemd.
Dan is het dus;
Citaat:
Vytan
Severus
Absinthe
Kazet nagorra
EoS
arPos
Daboman
Katje

Archont
Light fighter
Vytan dorpeling
Tink*
Geen punt

Laatst gewijzigd op 18-05-2009 om 19:24.
Oud 18-05-2009, 19:22
Verwijderd
Maar nu begin ik het te snappen een beetje. Je hoeft dus niet altijd je stem bekend te maken?? Maar mag het ook pmen naar de spelleider?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten