![]() |
|
Verwijderd
|
Niet mijn favoriete vorm van alternatieve muziek, maar ik smaak het wel van tijd tot tijd en heb er één en ander van de Buzzcocks staan.
![]() 2 Belgen - Lena (1985 Club Edition) Tja, als Belg op een Nederlands forum, stoef ik wel eens graag met onze kleine maar geduchte Zwarte Brigade... (A) |
Advertentie | |
|
![]() |
|
^weet niet precies
http://www.youtube.com/watch?v=-OZt0l3mmpM Green Day - Wake me up when September ends |
![]() |
|
Verwijderd
|
Over Nick Cave:
In één woord: tijdsloos Ik ben gek op die vent zijn muziek, al blijft het altijd heel eigenzinnig. ![]() Over Green Day: Ja wat moet ik er nog van zeggen. Zeker geen onaardige muziek, maar toch kan ik me niet van het gevoel ontdoen dat de nummers op die plaat, inclusief September, zich een beetje gedragen als een klein rustig beekje. Je zou er een steen in moeten smijten wil je echt hevige golven over je lijf krijgen. ![]() Eens iets totaal anders: Righeira - Vamos A La Playa De meesten zullen dit nummer in zijn eurohouse versie van Miranda (1999) kennen. Mensen met smaak zullen de originele versie van Los Juano prefereren, maar ik verkies dus deze kitcherige Italo Disco versie van Righeira! ![]() Let ook even op de lyrics die hier mooi in het Nederlands vertaald zijn. Niet wat je zou verwachten van een nummer dat werd verkocht als 'een domme meezinger voor in de zomer'. De koude oorlog was in die tijd (1983) op zijn hoogtepunt he. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ja Tom Waits, wat kan ik nog over die man zeggen... geniaal, vooral van z'n oudere werk kan ik nog steeds de koude rillingen krijgen. Even in een compleet ander hoekje, maar dit stond op de shuffle toen ik dit topic opende: Sowieso een van mijn favoriete bands als het op metal aankomt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik en Jazzmuziek...?
Ik weet hoeveel muzikanten eindeloos over dit soort muziek kunnen zitten doordrammen. Hoe bijzonder de techniek wel niet is ect. Punt blijft evenwel dat ik dit soort dingen altijd een draak vind om naar te luisteren. Net een uit de hand gelopen bouwpakket waar geen begin noch eind aan te knopen is... ![]() Tim Cappello - I Still Believe De 80ies... Europa kleurde ravenzwart, maar in de VSA werd alles dus stroopplakkerig. Maar als je je kan verzoenen met dep lakkerigheid, dan kan je zeggen dit dit wel een vrij tijdsloos deuntje is dat weet te smaken. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En dan nu het ultieme nummer.
|
Verwijderd
|
Over Jazz:
En de Ford T was de eerste productie wagen, maar desondanks zal ik het nooit een goede wagen noemen. Jazz mag dan wel revolutionair en belangrijk voor de muziekwereld zijn, als genre opzich heeft het zo zijn beperkingen. Het is pas wanneer je de blauwdrukken gaat gebruiken om andere dingen mee te Creeëren, dat het genre ook echt de kracht krijgt mensen ruimer dan zijn natuurlijke fanbase aan te spreken. ![]() Over Zappa: Hét schoolvoorbeeld van wat ik hierboven gezegd heb. Een genie die instaat was mesen aan te spreken. Tot lang na zijn dood... Nog een onsterfelijke legende: The Doors - The End Hét nummer om te vertrekken. De allerboeiendste dichter van de Nedertalen deed het danook, té lang geleden al. Maar dat is nog een ander verhaal... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Ook omdat het dat ook is, maar goed. Ik ga even alto doen dus;
|
Verwijderd
|
Als Metallica fan van het eerste uur vind ik dit natuurlijk brilliant gewoon. Al is het nog niet mijn favoriet van diep laat. Harvester of Sorrow heeft die eer namelijk.
![]() Het is moeilijk om Heavy Metal te vinden die even diep gaat als Metallica, maar wat mij toch altijd wist te verrassen was een nummer van een niets eens zo heel goede Spaanse band: Barricada - Oveja Negra (Balas Blanca) (Voor zover ik weet is een veja negra een zwart schaap en zijn 'balas blanca' witte oftewel blanke kogels. Het is een nummer dat handelt over fascisme en rascisme...) |
![]() |
|
Nouja, als mijn spaans beter zou zijn geweest had ik het waarschijnlijk wel gewaardeerd.
Ik kan vrij weinig met muziek/zang als ik het niet verstaan kan.. Om even een genre aan te kaarten wat ik nog niet zo veel gezien heb in deze topic: Stratovarius - Forever |
![]() |
|
Fijne muziek, al zou ik het niet erg vinden als de zang weg zou worden gelaten al word die na 4 minuten al wat aangenamer..
Dream theater - Forsaken (live) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dream theater? Nja, dat lig ik dus enkel op als ik weer eens niet kan slapen...
![]() Als we hier toch met Heavy Metal bezig zijn, dan het maar gelijk helemaal goed doen: Motorhead - Killed By Death 1984, rebellse teksten, snoeiharde gitaren en een stem als een kettingzaag. Eat that! ![]() Laatst gewijzigd op 24-01-2010 om 19:07. |
![]() |
|
![]() |
Dream Theater, waar moet ik beginnen, een stel hoog afgestudeerde muzikanten. Die waanzinnige Progressive Metal maken. Een stel goden voor dit genre
![]() ![]() Rush - Bravest Face Voor de rustige luisteraars onder ons ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Sorry ik zag de nieuwe reactie niet was te druk schrijven met mijn reactie. I m sorry! By Motorhead denken we aan Lemmy, die in dit nummer een waanzinnig werk levert! Met z´n grote wrat haha
The Devin Townsend Project / Addictedhttp://www.youtube.com/watch?v=TpfPpxjEhb8 goed werk van Devin |
![]() |
|
Verwijderd
|
Rush weet ik wel te smaken, Devin Townsend vind ik nogal monotoom klinken, maar dat is uiteraard kwestie van smaak...
Lacrimosa - Copycat |
![]() |
|
![]() |
MIKE PATTON!!!!! De meest bizare en beste zanger ter wereld
![]() Nu we het over aparte muziek hebben, moeten we dit geluisterd hebben. ![]() Diablo Swing Orchestra - A Tap Dancer's Dilemma |
![]() |
|
Jeumig, lang geleden dat ik dit gehoord heb. Eigenlijk is het wel een goed nummer, tatu maakt in het algemeen wel muziek die ik oke vind.
Dit nummer is voor iedereen bekend lijkt me.. Liquido - Narcotic |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was er gek van toen ik het voor het eerst hoorde en zoveel jaren later ben ik dat nog steeds. Een puik nummer waar menig persoon prachtige herinneringen aan zal hebben. Liquido had zichzelf overtroffen...
Theatre Of Tragedy - Siren |
![]() |
|
Jaren geleden luisterde ik dit soort muziek nog wel veel, vind het heerlijke muziek in bed of tijdens het leren.
Ville Valo, the rasmus & Apocalyptica - Bittersweet
|
Verwijderd
|
Ik behoor zeker niet tot de Joplin fans, verre van maar -vooraleer de jazz&blues brigade mij executeerd- ik geef toe dit dit oerdegelijke muziek is.
![]() Enya - Orinoco Flow (Sail Away) Zo bekend geworden dat het misschien wel wat afgezaagd is geworden, maar het blijft adembenemend nummmer! Prachtige Honda Integra gen 1 in de aftermarket video ook. Mijn pa heeft er nog zo één gehad. ![]() |
![]() |
|
Enya maakt sowieso wel fijna muziek.. Dit nummer is natuurlijk erg nice!
Jamie Cullum - Everlasting love
||
Citaat:
@Topic Gitaar spel geweldig maar de zang mag vooral weg gelaten worden. Andrew W.K. - She is beautifull
||
Citaat:
On topic: Op zich wel geinig maar wel weer heel standaard, heb echt het gevoel alsof ik dit al tientallen malen eerder heb gehoord |
![]() |
|
Ik moet altijd lachen als ik iemand hoor grunten. En dat is omdat het zo belachelijk klinkt. Ongelooflijk kut, dus.
Radiohead - Paranoid Andriod |
![]() |
||
Citaat:
![]() @Nummer hierboven.. Ik verwachte iets rustigst, misschien door je manier van je naam <3, maar dat is het dus totaal niet. In het begin dacht ik even aan een hardcore nummer oid maar naarmate het nummer.. Tering wat vind ik dit nummer klote! (Al is hardcore enigszins even klote) Intwine ft Brainpower - Cut me loose Ondanks zijn ''bekendheid'' door Idols vind ik het jammer dat Intwine niet echt gewaardeerd word..
||
Waarom is ieder nummer met 'ft.' erin altijd volslagen kut?
J.J. Cale - Cocaine Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Omdat nummers met feat doorgaans alleen gemaakt zijn om zoveel mogelijk singles te verkopen.
![]() Well, Cale is niet mijn muziekgenre, zoals Ford Mustangs ook niet mijn autotype zijn. Maar is het daarom ook slecht? dacht het niet. Klassiekers blijven klassiekers he. ![]() Stiff Kittens - Eternat Blue Een vergeten band. Onterecht zou ik durven zeggen, maar wie ben ik ook he? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Je nieuwste ontdekking Verwijderd | 365 | 12-04-2014 18:31 | |
Muziek |
Beoordeel het nummer wat de persoon boven je luistert Tar Anárion | 171 | 30-10-2012 11:50 | |
Muziek |
Original vs Cover PunkyFunkyDucky | 18 | 06-07-2012 20:43 | |
Muziek |
Beoordeel het nummer wat de persoon boven je luistert Verwijderd | 500 | 17-11-2011 18:35 | |
Muziek |
Beoordeel het nummer wat de persoon boven je luistert Verwijderd | 500 | 29-11-2010 21:27 | |
De Kantine |
Wat vind jij niet saai? Schrijf een saai voor de forumer boven je! CTRL+SAAI=? #824 Martińo | 500 | 19-01-2010 19:11 |