Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2009, 17:34
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Kan je dit uitleggen? Ik snap het niet helemaal.
Sure. Stel, iemand zegt 'als wolf zou zijn zou ik wel op iemand stemmen die nog geen stemmen heeft, want dat is veel slimmer.'

Dan bedenk je voor jezelf dus al dat een wolf waarschijnlijk op iemand zal stemmen met 0 stemmen nog. Anderen bedenken zich dat ook. Dus kan je als wolf dat ook gebruiken, stemmen op iemand die meerdere stemmen heeft, en dan zeggen 'ja als ik wolf zou zijn dan zou ik wel op iemand stemmen met 0 stemmen!' en dus daar gebruik van maken. (beetje lame voorbeeld overigens)

Oftewel, reverse psychologie. Je weet dus niet of iemand het als wolf of als dorpeling wel of niet zou doen, want het is gewoon manipulatie.

Ik hoop dat je nu wel snapt wat ik bedoelde, het is een beetje moeilijk om goed uit te leggen.
Oud 15-10-2009, 18:07
Verwijderd
jeps, ik snap het, tnx
Oud 15-10-2009, 18:21
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik snap echt heel erg weinig van al jullie theorieën...
Ik vind Archont gewoon verdacht, onderbuiksgevoel ofzo...
Oud 15-10-2009, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Ik snap echt heel erg weinig van al jullie theorieën...
Ik vind Archont gewoon verdacht, onderbuiksgevoel ofzo...
Eerst probeer je mij te beschuldigen dat ik iemand dek.

Dan kan je daarmee NIET met quotes of bewijzen komen.

En nu ga je het weer gooien op onderbuiksgevoel, kom op zeg! Probeer eerst wat argumenten te verzinnen want dit slaat natuurlijk nergens op.

Het is dat je (nóg) geen verdachte van mij bent anders zou ik door deze domme post op je stemmen.
Oud 15-10-2009, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Random stemmen is stom Ik ga voor Hanneke, moet ze zich maar niet als 13e aanmelden
Geweldig.

Citaat:
ggcy8
1. Hanneke (onder voorbehoud)
2. Wammus
3. Archont
4. Mutsieprutsie
5. Tink*

Na lang nadenken concludeer ik uit dit rijtje dat Hanneke en Wammus nog zowel goed als slecht kunnen zijn
Dus ze kunnen zowel goed als slecht zijn? Wat een vondst sherlock!
Citaat:
Volgens mij beschermt Archont mutsieprutsie ergens op pagina 3, en aangezien ik dat wel erg vroeg in het spel vind om iemand te beschermen, zou ik het liefst op hem stemmen. Maar dat heeft nu dus weinig nut.

Jurre is irritant maar inderdaad niet echt verdacht als slechterik, dus op haar stemmen wil ik ook niet, Allure heeft beterschap belooft, dus die hoeft er deze ronde van mij ook nog niet uit, blijven mutsieprutsie en tink als verdachten over. Dan ga ik dus maar voor Tink, omdat die al 2 stemmen heeft.
Quotes?? argumenten?? bewijzen?? Je roept maar wat of niet?
Daarnaast weer een mooi staaltje schaapgedrag.

Kijk zoemzoem ga eerst even goed nadenken of je iets nuttigs te melden hebt.
Oud 15-10-2009, 18:46
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Geweldig.
Ik stem altijd op nr 13...

Citaat:
Dus ze kunnen zowel goed als slecht zijn? Wat een vondst sherlock!
Quotes?? argumenten?? bewijzen?? Je roept maar wat of niet?
Daarnaast weer een mooi staaltje schaapgedrag.
Kijk zoemzoem ga eerst even goed nadenken of je iets nuttigs te melden hebt.
Oh, jij vind deze post van jezelf erg nuttig zeker? En even 2x achter elkaar posten zodat je postcount omhoog gaat in het wwlijstje? Je voelt je wel heel erg aangesproken en bedreigd voor een onschuldige dorpeling...
Oud 15-10-2009, 18:51
Verwijderd
Citaat:

Oh, jij vind deze post van jezelf erg nuttig zeker? En even 2x achter elkaar posten zodat je postcount omhoog gaat in het wwlijstje? Je voelt je wel heel erg aangesproken en bedreigd voor een onschuldige dorpeling...
Neehoor, ik voel mij helemaal niet bedreigd. Zeker niet deze ronde.

Enkel was ik voor de lol jouw posts is na aan het gaan en toen vond ik deze rommel.

Daarnaast heb ik een hekel aan vreselijk grote posts aangezien ze niet lekker lezen (sorry severus). Ten tweede ben ik een van de meest actieve spelers in het wwspel dus is mijn postaccount áltijd groot in het wwspel.
Oud 15-10-2009, 18:52
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik vind het dubbelposten van Archont ook nogal nutteloos, dat heb ik eerder ook al aangegeven (iets subtieler verwoord, though.)

Verder vind ik zoemzoem niet echt verdacht of typisch spelen, hooguit wat stil. Maar dat zijn wel erg veel spelers, en nog wel een stuk stiller ook.
Oud 15-10-2009, 18:55
Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind dat tot nu toe de argumenten sowieso eigenlijk nergens op slaan.

Of nee, dat moet ik nuanceren. Ze slaan soms wel ergens op maar ze zijn veeeeerre van waterdicht. Sommige mensen vinden dat de stemmers op Jurre verdacht zijn, want het waren vaak onlogische argumenten (zoals "Ze is irritant). Anderen vinden weer dat de stemmers op Tink en Allure verdacht zijn want Jurre ging eruit dus de stemmen onder Tink en Allure moeten vals zijn. En dan zijn er nog een paar die die mensen verdacht vinden die op iemand gestemd hebben die maar 1 stem kreeg.

Nou is overal wel wat voor te zeggen hoor. Het klinkt allemaal even logisch. Maar laten we nou niet doen alsof er ook maar iemand is die echt iets zinnigs doet

Overigens vind ik het ook raar dat Jurre eruit ging, wat mij betreft deed ze niets wat haar verdacht maakte. Ze was inderdaad een beetje irritant maar dat heeft er niet zoveel mee te maken, lijkt me.

Van Tink vind ik nog steeds dat ze vaag doet. Eerste ronde schaapje spelen, tweede ronde niet stemmen. Of ik volgende keer op d'r ga stemmen weet ik nog niet maar ze valt me wel op.

Verder vind ik het erg raar dat Jasper gaat proberen de aandacht te vestigen op mensen die weinig posten terwijl hij zelf nog geen woord gezegd heeft. Dat vind ik niet direct verdacht maar wel vreemd.

Verder weet ik het zo snel even niet

*gaat verder studeren*
Oud 15-10-2009, 18:58
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Overigens vind ik het ook raar dat Jurre eruit ging, wat mij betreft deed ze niets wat haar verdacht maakte. Ze was inderdaad een beetje irritant maar dat heeft er niet zoveel mee te maken, lijkt me.
Mwah, dat was wel een reden waarom ik op hem stemde hoor.

En verder vind ik dat je gelijk hebt dat een hoop argumenten echt verre van geweldig zijn.
Oud 15-10-2009, 19:03
Daboman
Daboman is offline
Maar dat betekent natuurlijk niet dat je het niet moet proberen.
Oud 15-10-2009, 19:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Maar dat betekent natuurlijk niet dat je het niet moet proberen.
Uiteraard. Uiteindelijk stemmen we allemaal, en stemmen we allemaal op iemand met een bepaalde reden (hoe zinnig of onzinnig die reden ook mag zijn).
Oud 15-10-2009, 19:08
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Uiteraard. Uiteindelijk stemmen we allemaal, en stemmen we allemaal op iemand met een bepaalde reden (hoe zinnig of onzinnig die reden ook mag zijn).
Dat men (onzin) theorieën bedenkt en n.a.v. daarop stemt, prima. Het probleem is dat veel mensen die onzin theorieën maar naschapen, en dat is wel nogal dodelijk voor de dorpelingen.

Ik ben gewoon nogal tegen het schaapgedrag, I guess.
Oud 15-10-2009, 19:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik denk trouwens dat er minstens 1 wolf zit bij de mensen die afgelopen hangronde ineens zeiden niet te hebben gestemd.
Oud 15-10-2009, 20:08
Spelleider
Spelleider is offline
De patiënten zagen toe hoe dokter Jörmungandr in de ambulance het land af werd gevoerd. De enige die miste, was de aanrichtster van dit alles. Allure was huilend de trap opgelopen, terug haar kamer in. Er heerste een onrustige sfeer in de grote zaal. ‘Tragisch’, noemde Lentekriebel het geval. Daboman knikte terwijl hij een arm om haar heen sloeg. 'Dat kun je wel zeggen', hikte Wammus erachteraan. De immer nuchtere Dark Phoenix vond het allemaal wel meevallen. ‘Er sterven elke dag mensen. Boeien. En waarschijnlijk sterft de dokter niet eens. Wát een drama.’ Absinthe snapte niet hoe Dark Phoenix er zo licht over kon denken. De dokter zou wellicht voor de rest van haar leven verlamd zijn. Arme vrouw.

Absinthe stond op, ‘Ik neem aan dat we nu wel weg mogen; het onderzoek kan moeilijk verder gaan zonder Dokter Jörmungandr.’ Toen ze de zaal uit wilde lopen, werd ze tegengehouden door Barabas. ‘Niet zo snel, jongedame. Het huis verlaten is nergens voor nodig. Ik assisteerde de dokter, ik ken het hele onderzoek. Dat kan ik prima zelf voltooien.’

Ondertussen sloop Allure het huis uit. Ze keek even door het raam om er zeker van te zijn dat niemand haar opmerkte. Stilletjes kroop ze naar het hek. Er stond een vage schim te wachten, die zij binnenliet. De twee kwamen de villa binnen via de achterdeur, die naar een geheime kamer leidde. ‘Goed gedaan Allure, erg overtuigend.’ ‘Nou, jij kon er ook wat van, Jurre. Je hebt me echt kwaad weten te krijgen. Ik had Wammus bijna geraakt.’ Ze moesten lachen.

Barabas had de patiënten inmiddels verlaten. De meesten waren al naar boven gegaan. Jasper, Testout en Zoemzoem zaten nog op de bank na te praten. Zoemzoem vond het allemaal wel gaaf wat er gebeurde. Veel medeleven had ze niet. Dat was ook niet nodig, vond ze. Je moest realistisch zijn. Wat dat betreft was ze het eens met Dark Phoenix. Testout was heel anders dan haar zus, zij vond het maar griezelig en eng.

Vanuit de verborgen kamer luisterden Allure, Jurre en Barabas naar het gesprek dat de drieling voerde. Barabas nam alles op. Dokter Jörmungandr maakte aantekeningen in haar notitieblok. De ruimte hing vol met monitors, waarop elk vertrek in het huis te zien was. Allure merkte op hoe in de oude kamer van Abzg, Archont en Wammus aan het vrijen waren. Hoewel haar aanval op Jörmungandr, eerder op de avond in scène was gezet, was haar woede wel gemeend. Maar al te graag had ze Wammus toen met het zwaard geslacht. Nu zij hem bezig zag met een andere man, werd ze weer kwaad. Ze drukte het beeld weg. 'We moeten alles observeren, Alluur', zei Dokter Jurre terwijl ze het scherm weer aandeed.

De drieling was nog steeds niet opgehouden over de gebeurtenissen die onlangs hadden plaatsgevonden. Ze besloten het gesprek in de slaapkamer te vervolgen. Zoemzi en Testi liepen vast de trap op, terwijl Jaspi wat te drinken hield uit de keuken. Bovenaan de trap zagen de zussen een muis langs hun voeten rennen. Testi begon hysterisch te krijsen en te springen. Ze gaf Zoemzi onbedoeld een duw, waarna zij 83 treden naar beneden viel. Toen een tweede muis zich zichtbaar maakte, piste Testi in haar broek. Zij gleed uit over de plas, van haar plas, en kelderde zelf ook van de mooie trap af. Jasper haastte zich naar de hal. Daar zag hij zijn twee zussen onder de pis liggen. Aan hun chagrijnige koppen te zien, waren ze ongedeerd.

De uitslag:
Spoiler
Oud 15-10-2009, 20:09
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Tovenaar of Wolfsbane

Verhaal eerst maar eens lezen.
Oud 15-10-2009, 20:11
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Haha jezus dat verhaal.
Oud 15-10-2009, 20:12
Hanneke
Hanneke is offline
Wolven zullen toch niet zo stom zijn geweest om Jör opgegeten te hebben Ik gok wolfsbane
Oud 15-10-2009, 20:15
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Moooooi
Oud 15-10-2009, 20:18
Verwijderd
Oud 15-10-2009, 20:25
Sherlock
Sherlock is offline
Netjes!
Oud 15-10-2009, 20:26
Lorelei
Lorelei is offline
Yay. Dus de wolven hebben iemand proberen op te eten die of wolfsbane was of beschermd werd, ja?

Da's dan weer een mooie meevaller
Oud 15-10-2009, 20:40
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik heb even nagedacht, en ik ga deze ronde denk ik voor een van de stillere spelers die onduidelijk zijn met hun stemmen, of niet hebben gezegd op wie ze gaan stemmen. Die voegen weinig toe en volgens mij zit er minimaal 1 wolf in dat groepje.

Ik denk dat ik voorlopig maar voor testout.com ga. Ik heb een beetje raar gevoel bij haar, al heb ik daar niet echt een reden voor.

Edit; en nogmaals wil ik graag mensen aanmoedigen om zelf een theorie te bedenken of hun eigen ideeën en gevoelens te volgen, in plaats van domweg mee te schapen.

Laatst gewijzigd op 15-10-2009 om 20:49.
Oud 15-10-2009, 21:34
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Wolven zullen toch niet zo stom zijn geweest om Jör opgegeten te hebben
nou, prima uitslag dus
Oud 15-10-2009, 21:37
Aapje*
Aapje* is offline
ik ga trouwens niet voor Tink* de komende keer. Ondanks dat ze zich (voor mij) wel verdacht heeft lopen maken, is ze nu ook wel actief en zie ik het ook wel gebeuren dat de fanatieke spelers eruit worden gestemd en dat de wolven niets anders hoeven te doen dan zich op de achtergrond houden.
dus dan ehh testout.com of allureV, ZoemZoem of Wammus denk ik... ik wil nog even hun posts lezen en daarna beslissen.
Oud 15-10-2009, 22:37
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ga denk ik op JasperD stemmen. Best veel posts, geen enkele met inhoud over wat hij denkt of wat hij gaat doet. Alleen maar achteraf "Misschien had ik duidelijker moeten zeggen op wie ik gestemd heb". Ik vind het vaag. En ik vind het raar als een dorpeling vaag is want die hebben niets om vaag over te doen.
Oud 15-10-2009, 22:56
Verwijderd
Ja jammer wolfjes, dat lukt niet he.

Ik gok op onervaren wolven met 1 ervaren wolf. Mijn stem gaat naar een van de volgende:
Biertank
Wammus
ZoemZoem
Allure
Testout.com

Mijn vorige lijstje:

Allure
Tink
Biertank
Wammus
Hanneke
Testout.com

Eerlijk gezegd moet ik over mijn eerste lijstje nog nadenken..

Daarnaast Dark Phoenix moeten we wél oppassen dat we er gewoon iemand uitknallen en niet een gelijkspel nú veroorzaken denk ik. Hmm moeilijk is dit..

Ik bedoel hiermee te zeggen dat we niet allemaal lijstjes moeten hebben met 1 of 2 stemmen maar minimaal 3/4/5 stemmen. Zodoende kunnen we meer uit de lijstjes halen.

We moeten trouwens óók naar de geliefden kijken jongens en meisje! Als daar al minimaal 1 wolf of slechterik bij zit is dit 2 vliegen in 1 klap. Ik heb dit niet eerder gezegd aangezien we dan weer het gezeur krijgen van ''jij wilt de wolven er niet uit maar enkel de geliefdes''.

Wolven hebben prioriteit 1, maar laten we ook is nadenken wie ggcy8 heeft kunnen kiezen voor de geliefdes. Hier kan een slechterik bij zitten máár dan nog horen ze niet bij de dorpelingen.

Daarnaast wil ik Jurre's mening nog is horen!?

(ps. 4x gewijzigd voor DP, zodat ik maar 1x post )

Laatst gewijzigd op 15-10-2009 om 23:03.
Oud 15-10-2009, 23:10
Verwijderd
Btw nu heb ik het verhaal gelezen, ik vrij met wammus!
Oud 15-10-2009, 23:13
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Daarnaast Dark Phoenix moeten we wél oppassen dat we er gewoon iemand uitknallen en niet een gelijkspel nú veroorzaken denk ik. Hmm moeilijk is dit..
Ik heb niks beweerd over niet oppassen voor gelijkspel. Maar met z'n allen maar op iemand stemmen omdat de anderen dat doen, daar help je wolven alleen maar mee. Dus hoop ik dat mensen wat meer zelf gaan nadenken. Meer eigen theorieën posten. En daardoor effectiever spelen, hopelijk.

Citaat:
We moeten trouwens óók naar de geliefden kijken jongens en meisje! Als daar al minimaal 1 wolf of slechterik bij zit is dit 2 vliegen in 1 klap. Ik heb dit niet eerder gezegd aangezien we dan weer het gezeur krijgen van ''jij wilt de wolven er niet uit maar enkel de geliefdes''.
De geliefdes zijn op dit moment nog niet echt belangrijk, en je erop focussen ze te vinden is niet erg nuttig. Zolang er 4 wolven en meer dan zat dorpelingen zijn zijn de geliefdes vooral gevaarlijk voor de wolven. En jij gaat in mijn verdachtenlijstje omdat je zo snel in het spel de geliefdes noemt, mensen die functies noemen hebben er vaak zelf wat mee te maken.

Citaat:
(ps. 4x gewijzigd voor DP, zodat ik maar 1x post )
Je mag best vaker posten, maar je hebt nu meermalen 2 keer vlak achter elkaar exact dezelfde dingen gepost. Dat is niet zo handig. Maar dankje hoor.
Oud 15-10-2009, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niks beweerd over niet oppassen voor gelijkspel. Maar met z'n allen maar op iemand stemmen omdat de anderen dat doen, daar help je wolven alleen maar mee. Dus hoop ik dat mensen wat meer zelf gaan nadenken. Meer eigen theorieën posten. En daardoor effectiever spelen, hopelijk.

De geliefdes zijn op dit moment nog niet echt belangrijk, en je erop focussen ze te vinden is niet erg nuttig. Zolang er 4 wolven en meer dan zat dorpelingen zijn zijn de geliefdes vooral gevaarlijk voor de wolven. En jij gaat in mijn verdachtenlijstje omdat je zo snel in het spel de geliefdes noemt, mensen die functies noemen hebben er vaak zelf wat mee te maken.

Je mag best vaker posten, maar je hebt nu meermalen 2 keer vlak achter elkaar exact dezelfde dingen gepost. Dat is niet zo handig. Maar dankje hoor.
1e deel klopt. Maar we moeten dadelijk ook natuurlijk geen 1 of 2 stemmers lijstje krijgen.

Ten tweede: natuurlijk dit ligt voor de hand, ik waarschuwde mijzelf hiervoor ook in de post want ik was de enige die het het vorige spel aangaf. En de geliefdes eruit halen is natuurlijk nooit een nadeel. Maargoed, ik zal denk ik bij de meeste mensen (door mijn manier van actieve spelen) wel op een verdachtenlijstje staan)

Daarnaast noem ik nog wat functies:

Tovenaar
Ziener
Wolfsbane
Dorpeling
Dorpsgek

Zo nu heb ik volgens jouw theorie er ook iets mee te maken
Oud 16-10-2009, 00:25
Verwijderd
Ha, goed nieuws!
Ik ben het met Archont eens dat gelijkspel alleen informatie oplevert op het moment dat er minstens vier spelers in een stemlijstje staan. Natuurlijk is Biertank nog steeds mijn belangrijkste verdachte (vanuit mijn eigen theorie, jaja ), maar ik wil nog even wachten met stemmen, júist omdat ik even wil zien wat anderen doen.
Oud 16-10-2009, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Daarnaast wil ik Jurre's mening nog is horen!?
Dark Phoenix is volgens mij de verrader. Ik zal uitleggen waarom.

Eén van de tactieken van de verrader is om de dorpelingen zoveel mogelijk mee te krijgen op één persoon (die natuurlijk onschuldig is) door die persoon publiekelijk verdacht lopen te maken. Een beproefde tactiek, die zó vaak gedaan is dat iedereen er nu wel bekend mee is en het dus een trucje is dat een verrader niet meer zo gemakkelijk kan doen als vroeger (die manier gebeurt nu meestal in het begin van een spel, dan valt het nog niet meteen zo hard op).
Echter, de verrader kan het ook over een andere boeg gooien en op een andere manier proberen gelijkspel uit te lokken... juist door het tegenovergestelde. Pleiten dat iedereen voor zichzelf denkt en niet te veel gaat meeschapen. Dit is precies de tactiek die ík als verrader hanteerde in Weerwolfspel #24 (lees vanaf pagina 8), en bij het lezen van de laatste paar posts van Dark Phoenix kreeg ik een déja vu van mijn eigen posts in dat spel. Het gaat me hier met name om deze post van Dark Phoenix (en het beginstukje van deze post). Natuurlijk zou je door die post op het eerste gezicht denken dat hij alleen maar zelfstandig nadenken stimuleert, waardoor hij onschuldig lijkt. Maar in werkelijkheid is hij gewoon een Trojaans paard, een wolf in schaapskleren. Daarnaast vind ik dat hij door zijn manier van posten een bepaalde controle over het spel probeert te verkrijgen, het voelt aan alsof hij iedereen zijn ideeën opdringt en hij gedraagt zich ook een beetje alwetend/superieur. Vind ik wel typerend voor een verrader. En dat terwijl hij zeker niet de ziener kan zijn, want de ziener zou nooit op mij hebben gestemd of zo achter me aan hebben gezeten.

Lees deze twee citaten van mij uit Weerwolfspel #24, die in de kern hetzelfde zijn als die ene post van Dark Phoenix.

"Ja, en daar komt ook nog bij dat we met zulk groepjesgedoe pech kunnen hebben: het gevaar bestaat immers dat we de suggesties van een "verkeerd persoon" opvolgen, dus de weerwolven of de verrader. Ik denk dat we beter moeten uitkijken naar wie we luisteren voor het stemmen voor een volgende ophangeling."

"Immers, ik heb gewaarschuwd dat de dorpelingen op moeten passen naar wie ze luisteren en niet alles klakkeloos moeten overnemen (en dus zelf gaan nadenken) - dat is juist iets goéds [...] De dorpelingen zijn vrij gemakkelijk te manipuleren, dus als jij je zin krijgt, lig ik er straks uit. Vaak komt het namelijk voor dat als één of twee personen een suggestie maken, het merendeel die suggestie overneemt. Dat valt mij bij ieder spel weer op; en ook dit spel vormt geen uitzondering. Als ik moet sterven omdat ik geprobeerd heb om de dorpelingen wat meer na te laten denken (en het spel dus ook iets interessanter te maken), dan zij het zo....."

Komt het niet een beetje bekend voor?

Maar dat zijn dus mijn gedachten. Jullie kunnen twee dingen doen: Dark Phoenix opknopen, of hem nog even in het spel laten in de hoop dat hij onbedoeld nog wat meer informatie verschaft over de wolven. Het is aan jullie. Ik zou in ieder geval niet meer al te veel naar hem gaan luisteren.

Verder wil ik, jawel, Biertank opgeknoopt zien, want naast dingen die anderen al over hem hebben gezegd, is hij wel erg stil. Heel erg gemakkelijk, want zo lift hij een eind mee met het spel zonder écht moeite te hoeven doen. (En ik vind dat je juist bij dit spel wel moeite moet doen, anders kan je wat mij betreft oppleuren.) Misschien is hij dit spel wel de stille wolf.

Laatst gewijzigd op 16-10-2009 om 00:41. Reden: Nog extra link toegevoegd.
Oud 16-10-2009, 00:43
Verwijderd
Ik vind het ergens wel fijn dat Severus dorpsgek is, want ze is een slimme speler en nu weten we tenminste zeker dat ze aan de goede kant staat, dus weten we ook wat we aan haar posts hebben.
Weet nog niet echt wat ik met haar theorie over DP moet, vind het misschien wat vergezocht (om het met een lang geleden gebruikte tactiek van haar te vergelijken). Maar omdat ze aan de goede kant staat ga ik het sowieso nog wel even onthouden en DP een beetje in de gaten houden.
Oud 16-10-2009, 01:40
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dark Phoenix is volgens mij de verrader. Ik zal uitleggen waarom.
Klopt.

Citaat:
Eén van de tactieken van de verrader is om de dorpelingen zoveel mogelijk mee te krijgen op één persoon (die natuurlijk onschuldig is) door die persoon publiekelijk verdacht lopen te maken. Een beproefde tactiek, die zó vaak gedaan is dat iedereen er nu wel bekend mee is en het dus een trucje is dat een verrader niet meer zo gemakkelijk kan doen als vroeger (die manier gebeurt nu meestal in het begin van een spel, dan valt het nog niet meteen zo hard op).
Ik heb de eerste ronde op degene gestemd die op mij stemde, terwijl niemand daarop stemde. De tweede ronde heb ik krachtig op jou gestemd, als allereerste, o.a. omdat je vreselijk irritant was in mijn ogen. Deze ronde heb ik aangegeven op een stille speler te willen stemmen, maar nog niet precies te weten wie (maar het voorlopig te houden op testout.com)

Citaat:
Echter, de verrader kan het ook over een andere boeg gooien en op een andere manier proberen gelijkspel uit te lokken... juist door het tegenovergestelde. Pleiten dat iedereen voor zichzelf denkt en niet te veel gaat meeschapen.
Ik ben altijd tegen schapen geweest. Bovendien zei ik nergens dat iedereen op een ander moest gaan stemmen, maar dat men zelf moest nadenken. Van schapende mensen wordt misbruik gemaakt.

Citaat:
Dit is precies de tactiek die ík als verrader hanteerde in Weerwolfspel #24 (lees vanaf pagina 8), en bij het lezen van de laatste paar posts van Dark Phoenix kreeg ik een déja vu van mijn eigen posts in dat spel. Het gaat me hier met name om deze post van Dark Phoenix (en het beginstukje van deze post). Natuurlijk zou je door die post op het eerste gezicht denken dat hij alleen maar zelfstandig nadenken stimuleert, waardoor hij onschuldig lijkt.
Nogmaals, meeschapen is dom.

Citaat:
Maar in werkelijkheid is hij gewoon een Trojaans paard, een wolf in schaapskleren.
Wat een beschuldigingen voor iemand die mijn functie niet weet.

Citaat:
Daarnaast vind ik dat hij door zijn manier van posten een bepaalde controle over het spel probeert te verkrijgen, het voelt aan alsof hij iedereen zijn ideeën opdringt en hij gedraagt zich ook een beetje alwetend/superieur.
Ehm? Ik ga rustig discussies aan, maar dat ik jou toevallig nou achterlijk vind spelen wil nog niet zeggen dat ik me superieur opstel. Vertel dan meteen even over jouw verstuurde pm's, ook niet geheel irrelevant.

Oh en natuurlijk probeer ik controle over het spel te krijgen. Dat probeerde jij ook. En Archont ook. En bijna iedere andere speler die zelf theorieën bedenkt ook. Daarbij kan ik goed zitten of fout zitten, maar als je me nu verdacht vindt omdat ik zelf met ideeën kom en als eerste op iemand zeg te stemmen, dan is dat wel een beetje typisch, vind je niet?

Citaat:
Vind ik wel typerend voor een verrader. En dat terwijl hij zeker niet de ziener kan zijn, want de ziener zou nooit op mij hebben gestemd of zo achter me aan hebben gezeten.
Ik ben de ziener ook absoluut niet, en als ik dat wel was geweest had ik de moeite niet genomen om jou op te vragen én nog steeds op je gestemd.

Citaat:
Maar dat zijn dus mijn gedachten. Jullie kunnen twee dingen doen: Dark Phoenix opknopen, of hem nog even in het spel laten in de hoop dat hij onbedoeld nog wat meer informatie verschaft over de wolven. Het is aan jullie. Ik zou in ieder geval niet meer al te veel naar hem gaan luisteren.
Ik zou ook niet naar mij luisteren. Luister liever naar Testout.com. En Allure. En al die andere mensen die al zo óntzettend veel hebben toegevoegd aan het spel.

Citaat:
Verder wil ik, jawel, Biertank opgeknoopt zien
Verrassend, ja.

Citaat:
want naast dingen die anderen al over hem hebben gezegd, is hij wel erg stil. Heel erg gemakkelijk, want zo lift hij een eind mee met het spel zonder écht moeite te hoeven doen. (En ik vind dat je juist bij dit spel wel moeite moet doen, anders kan je wat mij betreft oppleuren.) Misschien is hij dit spel wel de stille wolf.
Zie mijn eerder geplaatste postrijtje, mensen als Testout.com hebben nog aanzienlijk minder en vooral minder zinvols geplaatst. Grappig dat je je oude rivaal Biertank wel noemt, maar die mensen niet. Typisch, typisch.

Verder hoop ik dat iedereen wat ik zeg niet meer serieus neemt, dat we met z'n allen mee gaan schapen op iemand die toevallig net 1 of 2 keer verkeerd staat in een stemrijtje, en dat we met z'n allen elkaar afslachten. Want ja, er zijn maar 4 wolven, en volgens de rijtjes zijn er nu al een stuk of 8 wolven.

Oh, en "Jurre", misschien wordt het tijd dat je vecht als een man, en geen "theorieën" maakt over mensen die je toevallig net tegen de haren instrijken. Toevallig dat je zowel mij als Biertank zo spoedig mogelijk weg wilt hebben, terwijl je mij vuile pm's stuurt en Biertank niet mag vanwege zijn screenshot actie.
Oud 16-10-2009, 07:46
Hanneke
Hanneke is offline
Geliefden zijn pas belangrijk als één van de groepen bijna wint. Maar toch, hoe verder het spel vordert hoe meer invloed ze krijgen. Als er één Archont/DP bij zit (als in; iemand die actief mensen gaat verdenken) is bij een kleine groep de kans heel groot dat degene die zij als verdachte naar voren schuiven eruit gaat. Niet onbelangrijk dus, om op te letten.
DP is inderdaad altijd tegen het meeschapen, daar zie ik tot nu toe nog niks verdachts in. Wel opvallend vind ik het dat Biertank zich zo op de vlakte houdt. Van te voren verheugde hij zich zo op dit spel.
Oud 16-10-2009, 09:48
Tink*
Tink* is offline
Ja maar doet Biertank dat niet altijd? Gewoon af en toe een beetje 'huil naar de maan' posten en verder niet echt veel zeggen? Dat ene spel met dat screenshot toen hij lang overbleef begon hij ook pas naar het eind toe actiever te worden, want ja dan wordt het erg belangrijk om een onschuldige ervan te overtuigen niet op jou te stemmen. Ik zie er iig nog niet veel anders in dan anders. En waarom ben je nou zo fel tegen Biertank Absinthe?

En Archont is altijd op zoek naar de geliefden, ik vind in tegenstelling tot DP dat hij ze nu niet snel noemt, maar er juist laat mee is.

Ik denk dat ik iig voor een stille willie ga.
Oud 16-10-2009, 10:03
Verwijderd
Mja, misschien heb je gelijk.

In elk geval hebben zich voor mij inmiddels al een paar redenen opgestapeld om op hem te stemmen:
- Na zijn post vóór het spel zouden de spelleiders hem misschien wel eens een wolf (of andere slechterik, een leuke functie in elk geval) gemaakt kunnen hebben.
- Dat hij zoveel verwarring zaait met zijn 'verdachte' posts. Los van of hij dat altijd doet, het zaait verwarring en dat kan hij heel goed expres doen in een slechte functie.
- Hij is dus ook niet echt een speler waar we iets aan hebben, want nuttige dingen post hij niet.
- Wat Jurre zegt; hij is wel erg stil op dit moment. Kan hij ook vaker doen, maar het valt mij op dat hij stil is geworden, nadat hij in het begin nog vrij veel postte (onzin-dingen, maar toch).
Nieuwe theorie; misschien heeft ggcy8 hem wel geliefde gemaakt. Ik kan ernaast zitten natuurlijk, maar ik heb het idee dat hij zich sinds die tijd zo'n beetje gedeisd houdt.

Ik weet niet. Hij kan natuurlijk van alles zijn. Feit is dat ik geen goed gevoel bij hem heb, al vanaf het begin van het spel.
Oud 16-10-2009, 10:27
Tink*
Tink* is offline
Hmm ik ben vooral met je laatste twee punten. Maar ik zie er idd nog wel heil in om op hem te stemmen deze ronde. Hij zou idd geliefde kunnen zijn.
Oud 16-10-2009, 11:24
Verwijderd
Hmm, weetje wat het probleem is. Ik wil niet te nimmer nooit klakkeloos de theorie van iemand zelf overnemen of zogenaamd mee ga schapen. Enkel ik zie er wél iets in om Biertank (of Wammus!) op te hangen. Ze hebben beiden enkel nog maar veilig gestemd, 2x apart op 1 iemand. Terwijl de rest in rijtjes gingen staan.

Ik gok op onervaren wolven met 1 ervaren wolf.

Biertank
Wammus
ZoemZoem
Allure
Testout.com

Mijn stem zal gaan naar Biertank of Wammus.

(btw 4 wolven! is wel veel, we mogen nu onderhand wel is een slechte vangen.)
Oud 16-10-2009, 11:29
Daboman
Daboman is offline
Ik vind DP ergens wel een punt hebben over de geliefden en wil er nog aan toevoegen dat hij dan ook wolf kan zijn. Wolven zijn ook wat meer met de geliefden bezig dan de gemiddelde dorpeling.

Zelf ga ik waarschijnlijk op biertank stemmen.
Oud 16-10-2009, 11:30
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Wat betreft dat Biertank stiller is sinds de geliefdes zijn uitgedeeld.. volgens mij was hij vooral fel in discussie met "Jurre", en is hij na diens dood stiller geworden. Geen zin om het nu terug te zoeken, maar zo kwam het op mij over.

Verder snap ik dat ook wel als ik de post van o.a. "Jurre" zie, want de actieve spelers zijn in het algemeen degene die het snelst worden opgehangen of opgegeten, terwijl de mensen die nauwelijks posten vaak lang overleven. Actieve mensen vallen gewoon meer op, en doen dus sneller iets wat 'verdacht' is. Mij boeit het vrij weinig of ik door mijn activiteit verdacht word of niet, ik heb altijd gezegd dat ik liever actief speel en dan lol in het spel heb dan dat ik lang overleef door stil te zijn. Maar ik kan me voorstellen dat anderen graag zo lang mogelijk in het spel willen blijven, op elke mogelijke manier.

Wel zou ik nu graag eens een reactie van de tot nu toe 'verdachte' mensen lezen, want voor mijn gevoel blijven die jammerlijk uit. O.a. Biertank naamzoek dus.

Edit:
Citaat:
(btw 4 wolven! is wel veel, we mogen nu onderhand wel is een slechte vangen.)
Er zijn pas 2 (semi)-dorpelingen dood?
Oud 16-10-2009, 11:54
Sherlock
Sherlock is offline
Mijn stem gaat naar zoemzoen
Oud 16-10-2009, 12:01
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Mijn stem gaat naar zoemzoen
Dank je voor de uitgebreide uitleg, theorieën en redenen. Hier hebben we echt wat aan.

Edit: vooral nadat je hebt beloofd actiever te worden, en sindsdien 2 niet spelgerelateerde posts hebt gedaan, 1 verdediging voor jezelf, en nu dit.
Oud 16-10-2009, 12:45
Sherlock
Sherlock is offline
Ze heeft nutteloze posts en ze komt over als een ontiegelijke n00b terwijl ze dat volgend mij niet is!

Btw: ik heb nooit beweerd actiever te zijn alleen dat ik niet meer vergeet te stemmen
Oud 16-10-2009, 12:48
Lorelei
Lorelei is offline
Jurre, maak jij nog steeds de stemlijstjes?
Oud 16-10-2009, 12:49
Allure
Allure is offline
Het is jammer dat Tink de afgelopen ronde haar stem niet doorgegeven heeft, want dan was het gelijkspel geweest en hadden we wel iets uit de stemlijstjes kunnen halen (voor mij persoonlijk is het misschien minder jammer aangezien ik dan weggestemd had kunnen zijn).
Oud 16-10-2009, 12:53
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ze heeft nutteloze posts en ze komt over als een ontiegelijke n00b terwijl ze dat volgend mij niet is!

Btw: ik heb nooit beweerd actiever te zijn alleen dat ik niet meer vergeet te stemmen
Citaat:
Ja inderdaad erg veel. Maarja
Iedereen heeft gezegt actiever te worden (en ik beloof het te onthouden) dus we zullen de volgende ronde wel weer zien.
Ik doelde hierop. Ik nam gek genoeg aan dat jij onder 'iedereen' viel.
Oud 16-10-2009, 14:12
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik ga denk ik op JasperD stemmen. Best veel posts, geen enkele met inhoud over wat hij denkt of wat hij gaat doet. Alleen maar achteraf "Misschien had ik duidelijker moeten zeggen op wie ik gestemd heb". Ik vind het vaag. En ik vind het raar als een dorpeling vaag is want die hebben niets om vaag over te doen.
Stem bij dezen bevestigd. Ik heb straks geen tijd meer dus ik geef 'm nu vast door.
Oud 16-10-2009, 14:38
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik stem altijd op nr 13...

Op deze posts heb ik het gebaseerd. want als beginnende speler probeer je meestal niet om domme dingen te zeggen maar dit is echt heel erg...

Maar het kan natuurlijk ook gewoon heel erg noob zijn

Citaat:
Ik doelde hierop. Ik nam gek genoeg aan dat jij onder 'iedereen' viel.
Ik ben een klasse apart
Oud 16-10-2009, 14:56
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Biertank naamzoek
Bij deze.

Ik heb geen zin om veel uit te wijden, stil zijn bevalt me goed en als ik daarmee overleef, vind ik het prima. Waarschijnlijk nu niet, dus kan ik net zo goed zeggen dat ik een bepaalde functie heb. En met functie bedoel ik net zo goed dorpeling als weerwolf en alles wat er tussen zit. Een van die ben ik.

Citaat:
(En ik vind dat je juist bij dit spel wel moeite moet doen, anders kan je wat mij betreft oppleuren.)
Ik moet niets. Met stil zijn heb ik vorig spel ook van je gewonnen en ook deze keer heb je al verloren. Misschien moet je weer met je echte nick meedoen. Maak er wel een screenshot van als bewijs.

Maar goed, je bent niet uit op wraak gelukkig.

Regels voor berichten