Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De rest van de onderbouwing heb ik na herhaaldelijke verzoeken nog altijd niet gezien en die zou ik wel graag willen.
||
Citaat:
Ik ga mijn reden om jou als evilziener te zien niet posten, daarmee zou ik jou en je wolvengang in de hand spelen. Ik ga je verder gewoon negeren en vraag de overige good guys wanneer ze het met me eens zijn dat ook te doen, want we kunnen beter wolven gaan ophangen.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Testout, ik ga op lentekriebel stemmen nu. Ik vertrouw je, hoop dat je mij ook vertrouwt, want ik denk niet dat we nog iets van mutsieprutsie horen. En als we samen voor lentekriebel gaan voorkomt dat gelijkspel.
||
Citaat:
||
Citaat:
Anyway, lentekriebels woorden verdraai je dus ook al.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Mijn pc/internet heeft besloten het leuk te vinden dat het 2 minuten kost om een pagina te openen. Zodoende kostte het me ongeveer 5 minuten om de spelleider een PM te sturen. Die om 20.31 bij hun binnenkwam en dus:
Citaat:
Mooi balen, maar ik kon hier ook niks aan doen! |
![]() |
||
Citaat:
|
Nu ook Barabas was overleden, was er niemand meer die verstand had van het huis, wat ze hier deden en wat de bedoeling was. De groep werd steeds kleiner. Met tien waren ze nog. ‘We gaan elke deur die nu op slot is, openen met de sleutels, hoe lang we ook moeten proberen’, zei Tink*. Absinthe vond het een minder goed idee. ‘Wat als dat ook een valstrik is? We zullen uiteindelijk van het terrein af moeten. Weg van al deze trucjes en geheime kamers. Er zullen alleen maar meer doden vallen op deze manier.’ ‘Denk toch eens ná. Kun je dat wel? Dit huis was één groot spel voor Jörmungandr, ze keek toe hoe wij één voor één stierven. We moeten het ook op háár manier oplossen, want zomaar over het hek klimmen zal niet lukken. Denk aan Biertank, aan Dark Phoenix, aan grl. Het gaat niet op de makkelijke manier.’ Voor de rest het wist liep Tink* al voorop naar de eerste onbekende deur. ‘Welke sleutel zou het moeten zijn?’ Ze probeerde in gehaast tempo een stuk of zes sleutels op de deur. De rest stond vertwijfeld toe te kijken. Toen Tink* beter naar de sleutels keek, stonden er haast onzichtbare lettertjes op. ‘Kan iemand dit lezen?’ ‘Hier, ik weet wat.’ Testout haalde een oogpotlood uit haar tasje tevoorschijn en streepte over een sleutel. Er verschenen nu veel beter zichtbare lettertjes. Ze begon dat te doen met alle sleutels. Tink* nam eveneens een potlood en kraste boven het slot van de deur. Hier kwam ‘Marco’ te staan. ‘Snel, zoek een sleutel met ‘Polo’ erop.’ Na een tijdje zoeken vonden ze de juiste sleutel. Tink* draaide snel de sleutel om, glimlachte, en opende de deur. Een grote bijl zwaaide naar voren en Tink*’s hoofd, inclusief glimlach, werd in tweeën gespleten.
De overige negen zagen weer iemand voor hun ogen sterven. Hanneke, de levenspartner van Tink* schreeuwde dramatisch. ‘Dit is absurd. We gaan zo niet verder. We moeten bij elke stap die we zetten, nadenken’, zei Wammus. Terwijl Wammus een speech hield, keek Absinthe de groep rond. Plots viel haar blik op Allure. Allure, die Jörmungandr aanviel, die later geen schrammetje meer had. Allure, die vlak daarna nergens meer te vinden was. Allure, die weer weg was toen ze besloten samen te komen om de uitgang te zoeken, en na een half uur met íedereen zoeken nog steeds niet te vinden was. Telkens Allure. ‘Ik wil graag wat zeggen’, zei Absinthe. ‘Of eigenlijk vragen. Allure?’ Allure keek verschrikt haar kant op. ‘Jij viel de dokter aan. Maar ze had achteraf niks. Later was je enkele keren gewoon verdwenen, nergens in huis meer te vinden. Waar was je? En was je betrokken bij de plannen van de dokter?’ ‘Ik.. eh..’. Allure liep helemaal rood aan. ‘Zeg op!’, zei Daboman woest. Wammus kwam erbij staan en samen grepen ze Allure vast. ‘We moeten haar ondervragen’, zei Absinthe wijs. Allure werd op een stoel gezet. Hanneke was nogal wraakzuchtig, aangezien haar liefste Tink* net was overleden. ‘Laat mij maar, ik weet wel hoe ik het uit haar krijg. Allure, zeg op, wat weet je, hoe komen we hier uit? Als je te sloom bent met vertellen, breek ik een voor een je vingers. Daarna trek ik je nagels eruit.’ Allure keek angstig. ‘Ik weet niks, ik heb niks gedaan..’, stamelde ze. Maar niemand in de groep geloofde haar. Allure zat op de stoel met haar armen vastgetaped aan de leuningen. Hanneke pakte Allures wijsvinger en buigde die onmogelijk, waarna er een vieze knak te horen was. Allure schreeuwde het uit. Maar ze zei nog steeds, tot ergernis van Hanneke en de rest. Lentekriebel vond het zo weerzinwekkend dat ze wegkeek en haar handen over haar oren deed. Na nog drie vingers was Hanneke het zat en pakte een mes tevoorschijn. Allure smeekte haar het niet te doen, maar wist verder niets te melden wat de groep tevreden stelde. Plots maakte Hanneke een grote beweging en plantte het mes in Allures hand. Deze gilde het uit. Het bloed stroomde uit haar hand. ‘Zeg op!’ riep Hanneke. Daboman en Wammus stonden ernaast boosaardig te kijken. Maar Allure hield het niet meer en zakte weg. ‘Volgens mij valt ze flauw van de pijn’, zei Absinthe. Maar de fijngebouwde Allure viel niet flauw, ze bezweek aan het, in verhouding tot haar lichaamsgrootte, enorme bloedverlies. ‘Nu weet ik wat mijn lieve heer Jezus heeft moeten doorstaan’, ging er nog door haar heen. De uitslag:
Spoiler
|
Lentekriebel
Allure Daboman Zoemzoem Hanneke Hanneke Absinthe Allure Wammus Lentekriebel hmmm. I'm completely confused ![]() We hebben ook niet echt iets gehoord van zoemzoem en mutsieprutsie. Het zou fijn zijn als zij licht op de zaak schijnen. Allure dus good guy zoals ik al dacht, en ik weet van mezelf dat ik het ook ben. Dus dat betekent minimaal 2 stemmen op lentekriebel dus ook minimaal 2 echte stemmen op Allure. Kan natuurlijk nog steeds dat wammus dan de evilziener is, maar hoe verklaar ik dan lentekriebel ![]() EDIT: oh wait misschien waren ze omgekeerd. Hanneke dus evilziener en wammus wolf. Dan heeft hanneke - uiteraard - gelogen over haar stem op zoemzoem en wammus gedekt. Want ik geloof gewoon niet dat testout.com slecht is, haar situatie lijkt erg op die van allure en allure was ook gewoon goed. Absinthe weet ik nog niet, maar ik geloof eigenlijk niet dat zij als bad guy 100% terecht de leerlingverrader beschuldigt en dat die daarna wordt opgegeten. En de wolven hebben dan obviously grl gegeten om zo allure verdacht te maken. En dan houden we dus de bekende 4 bad guys over en wie er dan precies evilziener is? Nouja hanneke lijkt wel redelijk te passen. Hmmm laat maar dan klopt het natuurlijk ook voor geen meter want dan had lentekriebel eruit moeten gaan, omdat er dan 2 wolven op allure hebben gestemd. Als mutsieprutsie en zoemzoem beiden niet hebben gestemd moet iemand uit het rijtje wammus, lentekriebel onschuldig zijn. Maar wie dan en waarom? Lentekriebel kan ik geen hoogte van krijgen, en wammus is me veel te agressief naar mensen die onschuldig bleken. Ik kom er gewoon niet uit. Volgende keer maar eens scenario's met absinthe als wolf of evilziener onderzoeken, want ik vertrouw testout.com nog net wat meer.
Laatst gewijzigd op 25-10-2009 om 22:18. |
![]() |
||
Citaat:
![]() De stemlijst Lentekriebel Allure Daboman Zoemzoem Hanneke Hanneke Absinthe Allure Wammus Lentekriebel We weten nu zeker dat de stem van Allure echt is en dat er dus ook minimaal 1 echte stem op Lentekriebel moet zijn. Ik ga er vooralsnog vanuit dat Mutsieprutsie en Zoemzoem geen stem hebben doorgegeven en dat mijn stem ook goed is. Of jullie dat nu nog geloven moeten jullie voor jezelf maar bepalen. Als Lentekriebel wel een weerwolf is zou dat betekenen dat de stem van Daboman ook nep is. Lentekriebel kan dan immers niet stemmen en omdat het gelijkspel is moet er 1 stem op Lentekriebel nep zijn. Als Lentekriebel geen weerwolf is is die van Daboman ook echt omdat ze dan wel gestemd heeft en het dan 2-2 is geworden. Nu Allure onschuldig blijkt te zijn ben ik bereid te geloven dat Daboman dat ook is aangezien hij zowel Allure, Mutsieprutsie als Testout.com vrijpleit. Zijn stem zal dus wel echt zijn waardoor die van Lentekriebel dus ook echt moet zijn. Als we de wegstreepmethode hanteren komt daar het volgende uit lentekriebel zoemzoem Absinthe Hanneke Daboman, Testout.com, Mutsieprutsie en ik zijn dan de 4 overgebleven goede spelers waarvan er 1 tovenaar is. Aangezien er nog 3 wolven en 1 evilziener in het spel zijn kan het volgens deze analyse niet anders dan dat Lentekriebel de evilziener is en zoemzoem, Absinthe en Hanneke de 3 overgebleven weerwolven zijn.
|
Ik denk dat je best wel eens gelijk zou kunnen hebben
![]() ![]() Dat is inderdaad een scenario waar ik maar niet op kon komen. Ik ben nu bereid om je schuldigheid in twijfel te trekken maar tot die conclusie was ik zoals je ziet onafhankelijk van die post ook al gekomen. Want als iemand die ik niet weg had gestreept goed is moet dus iemand die ik wel had weggestreept slecht zijn en dan leek mij dus ook absinthe toch wel het meest waarschijnlijk. Toch nog een vraag, waarom zou hanneke dan zo overduidelijk voor zoemzoem gaan? En ik ben dus echt nieuwsgierig naar een eventuele verklaring, ik bedoel dit niet verwijtend. Als je geen verklaring kunt geven omdat je zo de dorpelingen in gevaar brengt heb ik daar uiteraard alle begrip voor.
Laatst gewijzigd op 25-10-2009 om 22:40. |
![]() |
|
Reverse.
Door consequent voor zoemzoem te gaan pleit ze zichzelf in feite vrij. Omdat zoemzoem een weerwolf is zullen mensen haar veel minder snel verdacht vinden als zoemzoem er in de hangronde uit gaat. Hierdoor blijft ze zelf buiten schot en zullen mensen haar eerder vertrouwen.
|
Hé, jullie zijn er eindelijk ook van overtuigd dat Zoemzoem wolf moet zijn, dat was ik tien rondes geleden al.
![]() ![]() Lentekriebel Allure Daboman Zoemzoem Hanneke Hanneke Absinthe Wammus (veranderd naar Allure) Allure Wammus Lentekriebel Als we er vanuit gaan (of moeten die spaties anders? ![]() Maar goed, Zoemzoem zijn we het in ieder geval over eens, dus laten we die eerst ophangen.
|
‘Dat was behoorlijk stom, Hanneke. Nou is ze dood en weten we helemaal niks.’ Wammus keek afkeurend. Daboman knikte heftig. ‘Is het voorbij?’ vroeg Lentekriebel, nadat ze voorzichtig haar handen van haar oren haalde. ‘Ze is dood, ja. Niet zo handig’, zei Daboman. ‘En nu?’, vroeg Zoemzoem. ‘Nu gaan we verder, maar zijn we uiterst voorzichtig’, zei Absinthe. ‘En jij vooral.’ Ze keek naar Hanneke. Die kookte van binnen nog steeds van woede, maar hield haar mond dicht. De groep volgde Absinthe door het huis terwijl de schemering viel.
De uitslag:
Spoiler
Ik wil iedereen die niks (meer) met het spel te maken heeft vriendelijk verzoeken hier niet meer te posten. Dus ook geen - OMG zijn jullie nog bezig - Up voor inactiviteit Ter herinnering: - Alleen wanneer je leeft mag je spelinhoudelijk posten - En wanneer je sterft mag je nog kort niet-inhoudelijk reageren. De rest mag niet en kan worden bestraft dus laat het niet zo ver komen.
Laatst gewijzigd op 26-10-2009 om 20:42. |
![]() |
|
Laat ik mijn eigen wegstreeplijst er weer eens bij pakken.
lentekriebel zoemzoem Hanneke Wammus Goed dit is mijn meest recente lijst en die moet absoluut eens bij worden gewerkt. We zijn nu met 8 spelers, 4 goed en 4 slecht. Tevens zijn er 4 mensen weggestreept als good guy, en 4 mensen aangeduid als slecht. Ten eerste klopt deze lijst niet meer. Want het is me 100% zeker dat wammus of lentekriebel goed is. Als ik een van hen zou wegstrepen zou ik nog maar 3 bad guys over houden, terwijl er 4 in het spel zitten. Dus dan moet ik iemand ten onrechte hebben weggestreept. Er is gewoon geen scenario meer mogelijk waarin ik alle bad guys goed had. En ik denk dat het waarschijnlijk is dat dat absinthe is. Haar eerste reactie op mijn wegstreepmethode was me wat emotioneel. Plus dat absinthe nu wel kan zeggen dat ze dacht dat grl de leerlingverrader was. Maar als ze wolf is, meent ze dat misschien helemaal niet. Ik dacht al dat de lijst niet 100% nauwkeurig was. Maarja, wie uit de lijst wammus/lentekriebel is goed en waarom? Dat is iets waar ik me later wel zorgen om ga maken. Vooralsnog vertrouw ik wammus het meest. Testout.com lijkt me echt goed. Ik denk niet dat ik meer mensen ten onrechte wegstreep. Dat betekent dat er naast 1 uit wammus/lentekriebel geen good guys meer zitten tussen de mensen die ik heb weggestreept. De overgebleven bad guys zijn dan hanneke, zoemzoem, absinthe en 1 uit wammus/lentekriebel. Tevens denk ik dat het niet eten een gevolg kan zijn van inactieve wolven, die allicht te laat hun lunch hebben doorgegeven. Dat onderstreept des te meer een inactief wolventeam. Ik vind dat er wat zit in de theorie van wammus dat de wolven elkaar vanuit een reverse-oogpunt verdacht maken. Absinthe die al een hele tijd hanneke eruit wil. Hanneke die al een hele tijd zoemzoem eruit wil. Barabas die hanneke eruit wilde. Hoe ze het precies bedoelen kunnen we denk ik het beste negeren. Toch ben ik over zoemzoem het zekerste dus ik denk dat ik dan toch maar met hanneke mee ga.
|
Verwijderd
|
Het verhaal waar wammus mee kwam vind ik ook wel wat inzitten.
Dat als daboman en wammus ook goed zijn, dat hanneke, zoemzoem, absinthe en lentekriebel dan slecht moeten zijn. Natuurlijk weet ik het nooit zeker van daboman en wammus, want of ze zijn allebei goed, of allebei slecht. Ik ben er nog niet helemaal zeker van wat het is, maar voor deze ronde ga ik er even vanuit dat ze goed zijn. Overigens ging de vorige ronde het gelijkspel tussen lentekriebel en allure. Toen hebben de wolven ervoor gekozen allure op te eten. Daardoor denk ik dat lentekriebel wolf is. Ik ga dus deze ronde wel op tijd stemmen. En dat ga ik nu doen, op Lentekriebel. En ik hoop natuurlijk dat er nog iemand met me mee gaat. Maar dat zal ik vanavond wel merken, aangezien ik nu bezig ga voor het etentje wat hier vanavond is! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jezus, ho, wacht even.
Ik moest snel even bijlezen na mijn zeer bijzondere cruise, en nu moet ik dus beslissen op wie ik ga stemmen. Iedereen lijkt hier voor zoemzoem te gaan. Ik vind het jammer dat men nu dus achter Hanneke aanloopt terwijl ik haar echt voor geen meter vertrouw. Wammus zat wederom gruwelijk fout met Allure, van Lentekriebel verwacht ik nu ook niet meer zomaar dat ze wolf is aangezien er maar twee spelers onder Allure stonden... En ik wil toch ook graag nog even zeggen dat ik al die tijd gelijk had over Allure! Ondertussen is men juist míj nu gaan verdenken. ![]() Maar goed. Wammus dus. Verdacht. Hanneke ook nog steeds verdacht. Mja, en zoemzoem zou dan goed de derde bad guy kunnen zijn, maar dan kom ik weer in de knoop met Hanneke. En dan moet er nog een evilziener zijn. Ik vind het opvallend dat Dabo na een nieuwe theorie van Wammus érg makkelijk in Wammus' onschuld gelooft. Zou hij evilziener zijn en Wammus hebben opgevraagd? Ik weet het niet zo goed meer. Feit blijft dat ik Hanneke blijf verdenken, en dus gewoon weer op haar stem. Ik moet wat. |
![]() |
|
Dat de wolven niemand hebben opgegeten is uiteraard een gunstige uitslag.
![]() Ik denk dat het nu het belangrijkste is om de evilziener eruit te gooien omdat die met de stemlijstjes kan kloten. Ik stem daarom met Testout.com mee op Lentekriebel. De stemlijst zoemzoem Hanneke Daboman Lentekriebel Testout.com Wammus
|
Ik zit me nu te bedenken of het verstandig is om te blijven staan of alsnog op lentekriebel te stemmen. Aan de ene kant kan het best wel dat het gelijkspel zou worden tussen 2 bad guys en zegt het allicht iets meer over hanneke. Aan de andere kant moet die evilziener er wel uit.
Alleen; winnen de wolven dan niet als ze succesvol eten? Dan houd je 3 wolven vs 3 dorpelingen over. Nee dus, lees ik net, want ze moeten echt in de meerderheid zijn. Toch wil ik eerst meer zekerheid over wammus/lentekriebel, ik weet dat 1 van hen goed is en de ander zeer waarschijnlijk slecht, maar ik weet nog niet goed wie. @testout.com: als lentekriebel wolf is, moet ze gedekt zijn door de evilziener, anders was het geen gelijkspel.
Laatst gewijzigd op 27-10-2009 om 17:20. |
![]() |
|
Lentekriebel was blij dat het over was. Maar ze was ook blij dat ze van Allure af waren. 'Net goed voor d'r. Een gevaarlijke slet was ze.' Ze sloot haar ogen terwijl ze, arrogant, haar kin schuin omhoog tilde. Daboman vond het maar smakeloos. Hij en Lente stonden kort erna alweer te bekvechten. Wammus en Absinthe halen ze uit elkaar. 'We kunnen het beste op zoek gaan naar de hek-sleutel', zei Testout, 'Het handigste is om alle sleutels direct mee te nemen naar buiten.' Hanneke had geen zin om al die sleuteltjes te dragen: 'Heb je wel gezien hoeveel het er zijn? Die kunnen we nooit allemaal tegelijk met ons meenemen.' 'Wel daarin!' Testout wees naar een juten zak die tegen het hoekje van de kamer op de grond lag. Haar zus Zoemzoem liep naar de zak toe. Ze opende de zak in het midden van de kamer. Zij hield de zak open zodat de anderen die konden vullen. Nadat alle aanwezige sleutels verzameld waren, zat de zak voor de helft vol. Zoemzoem keek even om zich heen: 'Ok, wie draagt het?' Wammus bood zich aan. 'Ik draag het wel.' Hij sleepte de zware tas door de gangen, via de grote zaal, naar de voordeur. Absinthe hield de deur voor hem open. Wammus kreeg de zak moeilijk vooruit over het grind. Hanneke hielp hem met trekken. Bij het hek probeerde de groep één voor één alle sleutels in het sleutelgat. Na anderhalf uur hadden ze bijna alle sleutels geprobeerd, maar nog geen enkele had gepast. Lentekriebel pakte een volgende sleutel uit de zak en stak die in het slot. Ze voelde iets bewegen, maar het slot ging niet open. Toen zag ze iets zwarts uit het sleutelgat kruipen. Een smerige dikke spin kroop op haar hand en beet erin. Haar hand begon meteen te tintelen. De tinteling ging over in een steeds hevigere pijn en uiteindelijk een verlamming. Zwaar lijdend viel ze verlamd neer. Haar hart stopte met kloppen.
De uitslag:
Spoiler
|
Weerwolf
![]() Blij dat ik veranderd heb, anders had die evilziener wel weer lopen kloten denk ik. Ik pak even weer de lijst van de vorige hangronde erbij: Lentekriebel Allure Daboman Zoemzoem Hanneke Hanneke Absinthe Wammus (veranderd naar Allure) Allure Wammus Lentekriebel Obviously klopt dit niet meer. Aangezien ik van mezelf weet dat ik goed ben moet de ziener lentekriebel gedekt hebben. Dat wijst naar zoemzoem, hanneke of absinthe. Zoemzoem geeft aan afk te zijn, die zal dan wel geen evilziener zijn. Dus is ze wolf. Wammus kan nu nooit wolf zijn, want dan had allure er nooit uit gegaan. Wammus kan ook geen evilziener zijn, want ook dan had allure er nooit uit kunnen gaan. Dan had wammus nooit lentekriebel kunnen dekken, want hij kan niet 2 keer op allure stemmen. Dus pak ik mijn wegstreeplijst er weer bij: zoemzoem Absinthe Hanneke Testout.com is de enige die ik niet met 100% zekerheid kan wegstrepen. Maar gezien het feit ze verdacht is gemaakt door 2 verraders, met het risico dat ze eruit ging, geloof ik eigenlijk niet dat ze wolf of evilziener is. Ook het feit dat ze "vergat" te stemmen leek me oprecht, gezien ze gefrustreerd op me over kwam. Nagenoeg case closed wat mij betreft.
Laatst gewijzigd op 27-10-2009 om 21:47. |
![]() |
|
Even iets totaal anders. Volgens mij is het beter om de evilziener gewoon in leven te laten en echt op de wolven te gaan stemmen. Het is nog een beetje onduidelijk wie het is, maar stel dat we nu alleen nog maar succesvol weerwolven ophangen en de wolven eten succesvol ziet het spel er als volgt uit.
Na de eetronde: 2 wolven + evilziener vs 3 dorpelingen Na de hangronde: 1 wolf + evilziener vs 3 dorpelingen Na de eetronde: 1 wolf + evilziener vs 2 dorpelingen En de 2 dorpelingen moeten dan unaniem op de laatste wolf stemmen voor een dorpelingenvictory. Als we de evilziener wel ophangen, als eerst: Na de eetronde: 2 wolven + evilziener vs 3 dorpelingen Na de hangronde: 2 wolven vs 3 dorpelingen Na de eetronde: 2 wolven vs 2 dorpelingen Na de hangronde: 1 wolf vs 2 dorpelingen Na de eetronde: 1 wolf vs 1 dorpeling En volgens de regels is een hangronde met 1 wolf vs 1 dorpeling gelijkspel! Al kan de tovenaar natuurlijk gunstigere omstandigheden creëeren.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #63 Verwijderd | 500 | 19-10-2009 17:40 |