Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2009, 17:49
drukknoopje
drukknoopje is offline
@Daantje: dat had ik dus ook gedaan, haha. De assistente reageerde ook al zo van ...tja dus? Maar die ging toen netjes uitleggen dat ik de verloskundigenpraktijk moest bellen enzo.
Oud 20-12-2009, 12:22
Verwijderd
Ja het lijkt mij ook wel handig als de huisarts dat weet eigenlijk.
Sowieso vind ik het wel netjes als de huisarts een zwangere vrouw ook een paar keer tijdens de zwangerschap spreekt over hoe het nu gaat, niet omdat dat voor de vrouw nodig is (want daar is de verloskundige voor) maar zodat de huisarts goed op de hoogte blijft.
Oud 20-12-2009, 12:53
Verwijderd
Volgens mij hebben de meeste huisartsen weinig tijd en ze worden vast ook op de hoogte gesteld door de verloskundige (mag ik hopen in ieder geval), dus dan is het een beetje 'dubbelop' (qua informatie, niet qua persoonlijk contact).

Ik weet niet meer wat ik gedaan heb...volgens mij heb ik wel de huisarts gebeld...inderdaad om hem op de hoogte te stellen, maar ook omdat ik via hem regelmatig mijn bloed moest laten controleren en hem in die zin dus wel nodig had. Verder was ik toen nog in het ziekenhuis onder controle en ben ik pas later naar een verloskundige gegaan.

Mijn huisarts kwam trouwens nog op huisbezoek na de geboorte...schijnt vrij bijzonder te zijn, de meeste huisartsen doen het niet ivm tijdgebrek (en te veel geboortes, daar allemaal langsgaan redden ze niet).
Oud 20-12-2009, 13:04
Verwijderd
Mjah het is inderdaad vooral voor het persoonlijke contact.
En ach of je er tijd voor hebt is ook een kwestie van prioriteiten. Even een zwangere patiente uit je bestand opbellen hoeft maar vijf minuutjes te duren en dan ben je aan het eind van de middag dus vijf minuten later klaar met je administratie. Ik zou dat er wel voor over hebben maar het is inderdaad niet echt noodzakelijk.
Oud 20-12-2009, 14:27
Verwijderd
Ik dacht ook dat je altijd even naar de huisarts moest voor een test en informatie, maar dat is dus helemaal niet zo Ok, weer wat geleerd
Oud 20-12-2009, 15:18
Verwijderd
@Sarah: Eén patiënt kost inderdaad niet zoveel tijd, maar zo zullen er nog weet ik het hoeveel patiënten zijn waarbij dat persoonlijke contact fijn/eigenlijk nodig is...en als het bij één ('soort') patiënt(en) doet, dan moet je het bij de rest eigenlijk ook doen...en dan kost het dus veel tijd.
Oud 20-12-2009, 16:05
Verwijderd
Ja, ik vind ook dat een huisarts niet alleen bij zwangere vrouwen elke paar maanden moet checken voor het persoonlijke contact maar bv. ook bij mensen van wie de partner overleden is bijvoorbeeld. Boeiend dat dat tijd kost, dat is gewoon deel van je werk
Oud 20-12-2009, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik vind ook dat een huisarts niet alleen bij zwangere vrouwen elke paar maanden moet checken voor het persoonlijke contact maar bv. ook bij mensen van wie de partner overleden is bijvoorbeeld. Boeiend dat dat tijd kost, dat is gewoon deel van je werk
En bij mensen die net een kind verloren hebben, bij bejaarden die alleen wonen, mensen die ongeneeslijk ziek zijn, mensen met een ongeneeslijk ziekte partner, mensen met een ongeneeslijk ziek kind, en en en.
Oud 20-12-2009, 16:58
Verwijderd
Ja, precies. Die ook.

Een secretaresse gaat toch ook niet klagen dat het zo veel tijd kost om de telefoon op te nemen elke keer dat die rinkelt?

Laatst gewijzigd op 20-12-2009 om 17:05.
Oud 20-12-2009, 17:04
Nona
Nona is offline
Ik snap de argumenten voor en tegen. Maar de reactie van "nou en" als je de huisarts belt bij zwangerschap vind ik wel wat vreemd. Het lijkt me dat toch een groot deel van de mensen dat doet...?
Oud 20-12-2009, 18:09
Verwijderd
Citaat:

Een secretaresse gaat toch ook niet klagen dat het zo veel tijd kost om de telefoon op te nemen elke keer dat die rinkelt?
Dat ik anders; een huisarts klaagt ook niet bij mensen die zijn praktijk bezoeken (als het goed is ), of wel?

Misschien moet de huisarts dan maar een secretaresse/telefoniste nemen om alle mensen die dat nodig hebben af te bellen?

De reactie 'nou en' vind ik inderdaad wel raar, geef dan gewoon uitleg met hoe het gaat...hoe moet iemand die voor de eerste keer zwanger dat weten...? Ja, van horen zeggen of van een topic als deze, maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op.
Oud 20-12-2009, 19:58
Verwijderd
Ja, misschien moet hij ook maar een secretaresse nemen om te bepalen wat voor ziektes zijn patiënten hebben en ze de juiste medicijnen te geven

Het sociaalmaatschappelijke gebeuren is een deel van de taken van de huisarts. Het sociaal checken hoe het gaat met ongeneeslijk zieke patiënten, patiënten die een gezinslid hebben verloren, etc. Sommige huisartsen breiden dat uit naar het checken hoe het gaat met zwangere patiënten, maar niet allemaal. Ik vind het goed als ze dat wel doen, maar het hoeft niet per se. De dingen die jij noemde moeten allemaal wél per se.
Oud 20-12-2009, 20:22
Verwijderd
Gelukkig dat dat moet. Ik vind zwangerschap ook echt iets anders: als zwangere vrouw ben je (in principe) niet ziek.
Oud 20-12-2009, 20:56
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Mijn huisarts kwam trouwens nog op huisbezoek na de geboorte...
Mijnes ook.

En opzich vind ik het niet heel erg als een HA niet belt als je zwanger bent, want zoals Leonoor al zegt, je bent niet ziek. Ik zou het wel erg leuk vinden, maar er zijn vast belangrijker dingen die ze doen kan.
Oud 20-12-2009, 21:45
Kaa
Kaa is offline
Dat is wel erg grappig allemaal want ik dacht juist dat je de huisarts NIET moest bellen en had dus al gewoon contact met de VK, maar na 19 weken belde de huisartsassistente op, lichtelijk geirriteerd, waarom ik hun nog niet gemeld had dat ik zwanger was . Puur voor de administratie denk ik...maar ik was me van geen kwaad bewust
Oud 21-12-2009, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Dat is wel erg grappig allemaal want ik dacht juist dat je de huisarts NIET moest bellen en had dus al gewoon contact met de VK, maar na 19 weken belde de huisartsassistente op, lichtelijk geirriteerd, waarom ik hun nog niet gemeld had dat ik zwanger was . Puur voor de administratie denk ik...maar ik was me van geen kwaad bewust
Dat vind ik dan ook weer een suffe reactie van ze hoor, ze kunnen toch normaal iets vragen als;'Ik hoorde dat je zwanger bent, klopt dat?' en je dan feliciteren ofzo

Ik denk dat ik zelf wel m'n huisarts zou bellen, want tja, ze willen 't vast wel ergens noteren in mijn dossier ofzo, lijkt me... en als ze dat niet willen, dan hoor ik dat dan wel

En ik zou het ook wel vriendelijk vinden als mijn huisarts daar eens 5 minuutjes over zou willen praten, maar zeker niet noodzakelijk. Ik zou het wel heel erg waarderen als een huisarts na een bevalling even een beschuitje zou komen eten en kennis zou maken met z'n nieuwe patientje, maar ook dat vind ik niet noodzakelijk.
Oud 21-12-2009, 14:02
Verwijderd
Onze sneeuwprinses:
Oud 21-12-2009, 14:22
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Onze sneeuwprinses:
[afbeelding]
Aaah... sgattig
Oud 21-12-2009, 15:50
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Geweldige foto inderdaad
Oud 21-12-2009, 16:10
snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
Onze sneeuwprinses:
[afbeelding]
Ze lijkt door hoe ze ligt wel een beetje op zo'n engeltje die je in de kerstboom kunt hangen, haar armpjes liggen zo grappig

Lief meisje
Oud 21-12-2009, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Onze sneeuwprinses:
[afbeelding]
aaaahw
Oud 21-12-2009, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Onze sneeuwprinses:
[afbeelding]
wat kijkt ze vrolijk
Oud 21-12-2009, 21:53
jolly good
jolly good is offline
Citaat:
Onze sneeuwprinses:
[afbeelding]
hahahhh!
Oud 22-12-2009, 00:52
Verwijderd
Heel mooi, Leonoor.
Oud 22-12-2009, 18:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat een superleuke foto Leonoor
Oud 22-12-2009, 20:29
snoopy
snoopy is offline
Ghehe... Had net foto's op de comp gezet en daar mogen jullie fijn in delen

Sarah de reus:

Sarah is verliefd op papa:

Maar stiekem ook op mama:

Onze sneeuwfoto's:

(let niet op m'n muts, die had ik van m'n man voor sinterklaas gekregen en ik moést m op van hem )

Wij hadden trouwens ook zo'n foto van Sarah die in de sneeuw ligt, maar de onze is mislukt

En de laatste:

Laatst gewijzigd op 23-12-2009 om 14:02.
Oud 22-12-2009, 23:17
Lorelei
Lorelei is offline
Wat een geweldig mooi meisje, Snoopy! Ze wordt steeds mooier, als dat in dit tempo zo doorgaat..
Oud 23-12-2009, 00:03
Sade
Sade is offline
Misschien ligt het aan het feit dat mijn biologische klok nog niet tikt, maar het hele idee van je kindje in de sneeuw leggen heeft imo wel een heel hoog Anne Geddes gehalte?
Oud 23-12-2009, 07:50
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Misschien ligt het aan het feit dat mijn biologische klok nog niet tikt, maar het hele idee van je kindje in de sneeuw leggen heeft imo wel een heel hoog Anne Geddes gehalte?
Ghehe... Kan me voorstellen dat je dat vindt hoor Het was (bij ons iig) om te laten zien hoeveel sneeuw er lag

en @ grl:
Oud 23-12-2009, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Vind je? Dan zou je je kindje volgens mij toch wel ietsje anders in de sneeuw moeten leggen dan hem/haar gewoon neerleggen...?

Wat wel een hoog Anne Geddes gehalte heeft is dit:

Oud 23-12-2009, 09:48
Nona
Nona is offline
Whaha.

Maar wat Anne Geddes ook met vreemde babies doet, met je eigen kind is het anders. Ik zou ook geen foto's van vreemde babies door mijn huis heen hangen, alleen van babies die ik ken.
Oud 23-12-2009, 09:57
I C U
I C U is offline
De foto's zijn echt cute! Mooie babies hier...

Hier kriebelt er nog niets, maar het gaat ooit echt kriebelen, dat weet ik zeker!
Oud 23-12-2009, 11:05
miekmuis
miekmuis is offline
@ Snoopy: Inderdaad een enorm mooi kindje hebben jullie, maar zijn sommige van de foto's op je website niet een beetje te prive voor een forum?
Oud 23-12-2009, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Whaha.

Maar wat Anne Geddes ook met vreemde babies doet, met je eigen kind is het anders. Ik zou ook geen foto's van vreemde babies door mijn huis heen hangen, alleen van babies die ik ken.
Inderdaad, ik vind het heel gek om een foto van een baby die je niet kent in zo'n rare positie (in een of andere bloem ofzo ) in je huis te hangen, maar zodra het je eigen kindje is, is het toch al heel anders.
Oud 23-12-2009, 13:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb een Anna Geddes verjaardagskalender voor m'n verjaardag gekregen, best grappig. Maar ben niet extreem fan. Vind het eigenlijk wel wat te ver gaan. Ik zou die foto's sowieso niet van m'n eigen foto maken, maar ze even in de sneeuw zetten en een foto maken is juist leuk.
Oud 23-12-2009, 14:02
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
@ Snoopy: Inderdaad een enorm mooi kindje hebben jullie, maar zijn sommige van de foto's op je website niet een beetje te prive voor een forum?
Bedoel je die van m'n man in bad met Sarah? Dacht dat het wel meeviel omdat je niks ziet, maar zal de link weghalen.
Oud 23-12-2009, 14:20
Verwijderd
Wat heb je toch een ongelooflijk knappe dochter snoopy.
Oud 23-12-2009, 14:24
Verwijderd
Oh wat cute Leonoor en Snoopy <3 Mooie meiden!
Oud 23-12-2009, 14:58
Nona
Nona is offline
Citaat:
Bedoel je die van m'n man in bad met Sarah? Dacht dat het wel meeviel omdat je niks ziet, maar zal de link weghalen.
Aw, net gemist.
Oud 23-12-2009, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Aw, net gemist.
Me 2
Oud 23-12-2009, 20:47
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Die ook, maar ook eentje waar Sarah bloot op bed ligt te slapen. Ik vind het niet erg hoor, vind het allemaal reuze schattig, maar je weet nooit wat voor viezerds er op dit forum maakijken. Maar ik ben daar misschien wel een beetje paranoide in
Oud 23-12-2009, 22:42
Verwijderd
Nou ja die kunnen toch overal blote kinderen zien... ik vind het inderdaad wel heel paranoide om nergens meer kinderen bloot te laten zijn omdat er iemand misschien zich op gaat af lopen trekken. Ja daarmee maak je het leven ontspannen en plezierig, altijd maar bang zijn voor iets wat jou niet eens raakt... nja.
Oud 24-12-2009, 12:53
groovy
groovy is offline
Ik begrijp die gedachte opzich wel van Miekmuis, maar je kunt je er ook teveel door laten beperken zoals Freyja zegt. Dat vind ik dan meer gelden voor een (naakt)strand oid; ik ga mijn kind niet extra kleren aandoen zodat anderen zich niet aan hem/haar kunnen opgeilen bijv. Maar ik zou bijv. niet zo snel foto's van mijn vriend met kind in bad op het internet laten circuleren. Afgezien van de reden die Miekmuis noemt, zou ik ook niet de behoefte voelen om foto's van mijn man in bad met mijn kind op een forum te zetten. Dat soort momenten hou ik dan liever voor mezelf, maar dat is ieder haar eigen voorkeur . Al zou ik het natuurlijk wel heel leuk vinden om mooie foto's op internet te zetten van de baby zelf in mooie kleertjes enz. .

Ot: Vanmorgen trouwens ook mijn petekindje in bad gedaan . Ze lacht zo leuk dan, ze vindt het helemaal geweldig in bad. Daarna het flesje gegeven en toen lekker samen geknuffeld en tv gekeken. Als ze me zo stralend aankijkt met haar grote blauwe ogen, ben ik helemaal verliefd op haar <3.
Oud 24-12-2009, 13:59
snoopy
snoopy is offline
Hm. Mag ik dan even zeggen dat ik dat echt onzin vind? Ben gewoon zo supertrots dat ik alle leuke foto's wil laten zien. En tsja, ik vind een foto van een blote baby echt niet gek, maar goed... Wie weet hoe kwaad ze later op me wordt

Deze dan: http://www.youtube.com/watch?v=8C33HJdOMEA
Oud 24-12-2009, 17:24
Verwijderd
Wat wordt Sarah al een grote meid! Heel erg lief.
Jinthe ook!

Oooh, ik wil de laatste tijd weer zo graag een baby. Maar goed, ben nu nog veel te jong, het kan nog lang niet.
Oud 24-12-2009, 20:07
Lorelei
Lorelei is offline
Grappig hoeveel moeite het zo'n kind kost om zich om te draaien eigenlijk.
Oud 27-12-2009, 13:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dat filmpje

Ik vind het trouwens pas Anne Geddes als er bloempotten aan te pas komen.
Oud 27-12-2009, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Dat filmpje

Inderdaad!
Oud 27-12-2009, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Een dierenpakje voldoet wat mij betreft ook.
Oud 29-12-2009, 15:47
Rika Aqua
Rika Aqua is offline
Hallo!

Hopelijk mag een dergelijk topic hier, anders hoor ik het wel.

Ik vroeg me eigenlijk af wat mensen vinden van bepaalde dingen m.b.t. zwangerschap. Dingen zoals:
-Hoe oud "moet" je zijn?
-Moet je al een huis hebben of voldoet bijv. een appartement ook prima?
-Hoeveel geld moet je ongeveer hebben om een kind goed te kunnen verzorgen?

-Hoe voelde jij je toen je zwanger bleek te zijn (bijv. blij/angstig/onzeker enz)?
-Hoe heb jij je voorbereid op het kindje?
-Hoe oud was je zelf toen je een kind kreeg? Vond je dit een goede leeftijd?
-Hoe dachten je familie/vrienden erover?

Dit zijn dus een aantal vragen, maar als je zelf wat leuks weet te vertellen mag het ook.
Ik stel deze vragen omdat ik me afvraag wat anderen er nou van vinden en omdat mensen misschien tips kunnen geven wat betreft de voorbereiding als je een kind krijgt of misschien tips voor als je een kindje hebt.
Ik wil nu trouwens nog geen kinderen, maar over een paar jaar wel. Vandaar deze nieuwsgierigheid.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten