Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2010, 14:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar Sarah! Wat is een normaal zuurstofgehalte voor je bloed dan!
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Oei, en ik heb je nog wel in een ongemakkelijke pose gedwongen op de meet.
Hm is dat zo? Maar zoals ik zei, leuke mensen aanraken is prima
Verwijderd
Citaat:
WAT?! Een lijk dat rechtop ging zitten?
ja dat kan gebeuren als ie bepaalde medicijnen heeft geslikt. ik weet niet welke trouwens. maar het kan gebeuren. Of dat er in ene een arm in de lucht gaat, nah dan schrik je je toch kapot.
Verwijderd
Citaat:
wintervachtje!

Onze konijnen zijn nu de konijnenhemel aan het overnemen MUITERIJ!
gespierd wintervachtje
Oud 02-02-2010, 14:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
In de crematieoven gebeurt dat ook (dat bewegen)

Mijn moeder heeft ervoor gezorgd dat ik me nooit laat cremeren, met haar verhalen over lijken met uitgekookte ogen die rechtop gaan zitten en met openklappende kaken enzo
Verwijderd
oh sarah, kan een lijk ook bewegen zonder dat diegene medicijnen heeft geslikt?
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
deze quote zonder zn context
Ik zie de grap nu pas
Verwijderd
Citaat:
ja dat kan gebeuren als ie bepaalde medicijnen heeft geslikt. ik weet niet welke trouwens. maar het kan gebeuren. Of dat er in ene een arm in de lucht gaat, nah dan schrik je je toch kapot.
OMG wat eng.
Tink*
Tink* is offline
Ik heb bij overleden mensen altijd het idee dat ze zo weer rechtop gaan zitten en leven.
Oud 02-02-2010, 14:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik zie de grap nu pas
Oud 02-02-2010, 14:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
lijkt mij ook nogal scary de barry!
Mwah, het was wel een klein beetje raar, maar ik had er geen problemen mee.

Even later kwam ik wel weer door die kamer, en toen keek ik wel even vreemd op, want opeens was het deken weg en lag er een man in het bed. Dat bleek dus de volgende patiënt te zijn.
Oud 02-02-2010, 14:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Mwah, het was wel een klein beetje raar, maar ik had er geen problemen mee.

Even later kwam ik wel weer door die kamer, en toen keek ik wel even vreemd op, want opeens was het deken weg en lag er een man in het bed. Dat bleek dus de volgende patiënt te zijn.
ew
Oud 02-02-2010, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb daarom ook bewondering voor mensen die in de zorg werken want dat lijkt me echt heel smerig
Gewoon patientencontact tot een minimum beperken
Oud 02-02-2010, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Ik was toen ook zo bang dat het lijk zou gaan bewegen, omdat m'n oma (verpleegkundige) weleens heeft meegemaakt dat een lijk rechtop ging zitten (door medicijnen) en daar was ik dus heel erg bang voor.
Dat lijkt me stug, misschien probeerde ze je bang te maken
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Gewoon patientencontact tot een minimum beperken
ja
"hier, hebt u een schone luier, daar is de wc, gaat u maar even verschonen!"
"Maar ik heb net een heupoperatie gehad, ik moet rusten!"
"En wat heb ik daarmee te maken?"
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me stug, misschien probeerde ze je bang te maken
Hee appel
Verwijderd
Citaat:
Maar Sarah! Wat is een normaal zuurstofgehalte voor je bloed dan!
Gemiddeld is 97-98%, het is ook wel normaal om 100% aan te tikken af en toe, maar misschien liet de huisarts je dingen doen waarvan het lager had moeten worden?
het getal is je zuurstofverzadiging, dat wil zeggen een percentage van hoeveel zuurstof er maximaal in je bloed kán.
Oud 02-02-2010, 14:14
Martiño
Martiño is offline
Ach, het geeft aan dat het leven juist doorgaat.
Verwijderd
Citaat:
oh sarah, kan een lijk ook bewegen zonder dat diegene medicijnen heeft geslikt?
Ik vraag me sterk af welke medicijnen dat zullen zijn, want bij een normaal persoon is het niet mogelijk. (Aangenomen dat hij al enige tijd dood is).
Verwijderd
Citaat:
Hee appel
Hee aapje, je telefoon staat uit!
Oud 02-02-2010, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Hee aapje, je telefoon staat uit!
Klopt, hij is leeg. Had je me gebeld?
Oud 02-02-2010, 14:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Gemiddeld is 97-98%, het is ook wel normaal om 100% aan te tikken af en toe, maar misschien liet de huisarts je dingen doen waarvan het lager had moeten worden?
het getal is je zuurstofverzadiging, dat wil zeggen een percentage van hoeveel zuurstof er maximaal in je bloed kán.
Oh is het een percentage?
En hij tikte de 100 niet af en toe aan, hij was gewoon constant 100, tikte af en toe de 99 aan. Hij liet me geen dingen doen waarvan het lager werd, maar ik voelde me heel rustig.
Oud 02-02-2010, 14:17
Verwijderd
Ik weet niet wat ik vanavond moet eten dus ik dacht, ik kijk even in dat topic op Eten & Drinken. Ik verbaas me nog altijd hoe bepaalde mensen bepaalde shizzle combineren.
Verwijderd
Citaat:
Ik had op een gegeven moment 39%, daar kon ik toch niet zo om lachen toen. Nu wel trouwens, want nu heb ik iets van 70%
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet wat ik vanavond moet eten dus ik dacht, ik kijk even in dat topic op Eten & Drinken. Ik verbaas me nog altijd hoe bepaalde mensen bepaalde shizzle combineren.
Oh dat doe ik ook altijd hoewel er maar zelden goede ideeen instaan.
Oud 02-02-2010, 14:18
Verwijderd
Hm, ik ben m'n oplader kwijt!
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ach, het geeft aan dat het leven juist doorgaat.
Jamaar weet die man dat hij in een bed ligt waar even daarvoor nog een lijk lag?
Verwijderd
als iemand net dood is kunnen wel spierspasmes optreden, ook zonder medicatie, maar ik weet niet of dat krachtig genoeg kan zijn om helemaal van overeind te zitten. Om overeind te gaan zitten zonder je handen te gebruiken moet je namelijk meerdere spieren tegelijkertijd aanspannen en redelijk kracht zetten, de meeste oude mensen kunnen het niet eens als ze nog leven.
Verwijderd
Ik ga vanavond verse linguini eten met verse spinazie, prei, quornstukjes, pesto en creme fraiche
Oud 02-02-2010, 14:19
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik had op een gegeven moment 39%, daar kon ik toch niet zo om lachen toen. Nu wel trouwens, want nu heb ik iets van 70%
Jij hebt het omgekeerde van wat ik heb!

Mijn moeder noemde hyper- en hypoventilatie altijd 'angst om te sterven' en 'angst om te leven'.
Verwijderd
Citaat:
70% is ook wel laag om zomaar vrolijk mee achter een computer te zitten, heb je dan ook blauwe lippen? *nieuwsgierig*
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou! Ik heb trouwens het kookvocht van de boerenkool bewaard, en dat is in combinatie met een bouillionblokje een best lekker soepje.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
als iemand net dood is kunnen wel spierspasmes optreden, ook zonder medicatie, maar ik weet niet of dat krachtig genoeg kan zijn om helemaal van overeind te zitten. Om overeind te gaan zitten zonder je handen te gebruiken moet je namelijk meerdere spieren tegelijkertijd aanspannen en redelijk kracht zetten, de meeste oude mensen kunnen het niet eens als ze nog leven.
die willen gewoon te graag!
Citaat:
Ik ga vanavond verse linguini eten met verse spinazie, prei, quornstukjes, pesto en creme fraiche
oh lekker waar woon je
*fles zelfgebrouwen bier inpak*
Oud 02-02-2010, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Nou! Ik heb trouwens het kookvocht van de boerenkool bewaard, en dat is in combinatie met een bouillionblokje een best lekker soepje.
ieuw
Verwijderd
Citaat:
70% is ook wel laag, heb je dan ook blauwe lippen? *nieuwsgierig*
Nee!
Met 39% wel een beetje geloof ik. Maar mijn huid is van zichzelf vrij donker, dus het valt niet op
Verwijderd
Citaat:
Ja sommige mensen eten echt vies Al vind ik Absinthe en Larry Flint altijd wel goede gerechten posten.
Verwijderd
Citaat:
Zit daar veel smaak aan dan? En bouillon
Verwijderd
:huisvrouw:
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Was dat niet een recept van Absinthe of Grl ofzo? Dat met die bouillon
Oud 02-02-2010, 14:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Jamaar weet die man dat hij in een bed ligt waar even daarvoor nog een lijk lag?
Waarschijnlijk niet. Wat is het nut om iemand op de eerste hulp, die zijn heup heeft gebroken, te vertellen dat er een uur of twee geleden iemand is overleden aan een hartstilstand? Het is een ziekenhuis, er gaan mensen dood er worden mensen beter, en alles wat daar tussenin zit. Waarom zou je patiënten informeren over het lot van al die mensen die ooit in die kamer hebben gelegen?
Oud 02-02-2010, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Ja sommige mensen eten echt vies Al vind ik Absinthe en Larry Flint altijd wel goede gerechten posten.
Uhuh! En die ene ook, met die geel-oranje bloempjesava en Chinese sig, want veel vers en vegetarisch.
Verwijderd
Citaat:
Klopt, hij is leeg. Had je me gebeld?
Nee, ik zag het via met telegrafische gave
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar Sarah, hoe kan ik in rust aan 100% zitten en dan soms nog hoger zitten? Je kunt toch niet meer zuurstof opnemen dan het maximum? Dus wat gebeurt er dan? De dokter zei dat mijn lichaam dan zwak voelt en dat ik daarom een adrenalinestoot krijg waardoor mijn hart sneller gaat kloppen en ik nog hoger ga ademen maar als ik al aan 100% zit standaard kan dat toch helemaal niet? Zijn het wel percentages?
Oud 02-02-2010, 14:23
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Waarschijnlijk niet. Wat is het nut om iemand op de eerste hulp, die zijn heup heeft gebroken, te vertellen dat er een uur of twee geleden iemand is overleden aan een hartstilstand? Het is een ziekenhuis, er gaan mensen dood er worden mensen beter, en alles wat daar tussenin zit. Waarom zou je patiënten informeren over het lot van al die mensen die ooit in die kamer hebben gelegen?
Nou ik zou echt meteen dat bed uitspringen, heupfractuur of niet!
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me stug, dat is niet gezond.
Verwijderd
Citaat:
Uhuh! En die ene ook, met die geel-oranje bloempjesava en Chinese sig, want veel vers en vegetarisch.
Ik ben geen vegetariër maar eet wel eens vegetarisch en zij ja
Oud 02-02-2010, 14:24
Tink*
Tink* is offline
De studieadviseur mailen was echt het beste idee ooit, hij gaat me intekenen voor vakken en voor de basiscursus LO moet ik even het UOCG bellen. Dan kost het me geen geld.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ze is toch ook niet gezond?
Verwijderd
Citaat:
Waarvoor had je me gebeld dan? Ik kan m'n oplader niet vinden, straks heb ik 'm bij m'n ouders laten liggen
Verwijderd
Citaat:
Nou ik zou echt meteen dat bed uitspringen, heupfractuur of niet!
Je wil in een ziekenhuis in bed liggen waar nog niemand in heeft gelegen/gestorven for that matter.?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten