Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2010, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Sorry voor de dubbele post, maar ik heb hier overheen gescrolld.

Kun je me ook precies vertellen waarom je mij het meest verdacht vind?
Ik nog wel zo mijn twijvels als het bij Wammus aankomt en ik verdenk ook jou als een boosdoenertje. Moet sowieso iemand kiezen en in mijn ogen ben jij meer verdacht kwa het hele ggcy8 gebeuren.
Advertentie
Oud 23-04-2010, 13:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik nog wel zo mijn twijvels als het bij Wammus aankomt en ik verdenk ook jou als een boosdoenertje. Moet sowieso iemand kiezen en in mijn ogen ben jij meer verdacht kwa het hele ggcy8 gebeuren.
Het hele ggcy8 gebeuren? Het feit dat ik de moeite heb genomen om mijn verdenkingen op een rijtje te zetten om het duidelijk te maken (ipv zomaar random iemand om een kutreden verdenken)?

Nou, goede keus dan man
Oud 23-04-2010, 13:42
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Waarom vind je mijn storend, kun je me dat uitleggen?
Ik vind je het meest storend van ggcy8 en jou ja, en dat heeft te maken met een zeker verschil in postgedrag tussen jou en ggcy8:

GGCY8:

Citaat:
Ten eerste, leuk verhaal, Spelleiders!

Hmm, jammer van testout.com. Waarom hebben de wolven haar opgegeten? Het is in ieder geval beter dan als er een goeierik met een functie eruit was gegaan.
Little Phoebe:

Citaat:
Jammer van testout.com (en nu reageer ik niet alsof het 'het einde van de wereld' is, omdat we haar zelf niet hebben opgehangen en er weinig aan kunnen doen. Voor jullie weer wat te zeiken hebben
Zie je wat ik bedoel? Jij voelt je door de reacties van anderen op jou vorige reactie aangevallen, en gaat op een hele overdreven manier reageren. En, om even te mierenneuken (dwz: dit zet ik niet in als argument, maar speelt onbewust wel mee):

Citaat:
Voor jullie weer wat te zeiken hebben
oftewel: Je hoort niet bij de rest, je hebt een functie?
Oud 23-04-2010, 13:43
Verwijderd
Corrigeer me als ik een foutje heb gemaakt.

Hangronde 2.

ggcy8
Little Phoebe
Dott
Femke Sjekkie

Wammus
Daboman
Siorin --
Dark Phoenix
ggcy8

Heksjuh
Wammus

Dott
Toddish

Little Phoebe
Dingaantouwtje --
Queasy --
Rode Panda

-- achter de naam: Nog niet definitief.

Nog niet gestemd
Heksjuh
Biertank 52
Neko*

Laatst gewijzigd op 23-04-2010 om 16:12.
Oud 23-04-2010, 13:45
Dingaantouwtje
Neko heeft serieus nog maar 3 posts. Wat moeten we daar nou weer mee dan?
Oud 23-04-2010, 13:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind je het meest storend, en dat heeft te maken met een zeker verschil in postgedrag tussen jou en ggcy8:

GGCY8:
<quote>

Little Phoebe:
<quote>

Zie je wat ik bedoel? Jij voelt je door de reacties van anderen op jou vorige reactie aangevallen, en gaat op een hele overdreven manier reageren. En, om even te mierenneuken (dwz: dit zet ik niet in als argument, maar speelt onbewust wel mee):

<quote>

oftewel: Je hoort niet bij de rest, je hebt een functie?
Ik zie wat je bedoelt! Maar jij snapt hoop ik toch ook wel dat ik nu zo reageer, omdat anderen het de vorige ronde verdacht vonden. Er is helemaal geen reden om mij verdacht te vinden, en zeker niet over hoe ik reageer op de dood van iemand.
Dan heb ik er natuurlijk bijgezet, dat ik het nu ook minder erg vond, omdat we er niks aan konden doen. Mean hebben we eigenhandig opgehangen en dat vind ik toch een stuk vervelender dan als het uit je handen is (ik ben even de correcte term kwijt ) snap je?

En dat wat je mierenneukt, snap heel goed dat je dat aanhaalt, maar ik had ook kunnen zeggen 'wij'. Alleen het punt is, dat ík niet op mezelf zat te zeuren
Oud 23-04-2010, 13:55
Dingaantouwtje
Hoe dan ook, ik zal moeten kiezen tussen jou en ggcy8, en op dit punt heb jij een agressieve indruk gemaakt en ggcy8 een progressieve. Dat heeft echter niks te maken met het aantal theorieën, Siorin is ook erg progressief terwijl ze best veel theorieën en meningen plaatst. Progressiviteit is natuurlijk een goede wolventechniek, maar als ik nu moet kiezen, kies ik voor jou.
Oud 23-04-2010, 13:58
Verwijderd
Wat bedoel je precies met progressief? Of bedoel je agressief? Agressief is zeker niet mijn bedoeling, maar zo kom ik wel over. Eigenlijk al vanaf mijn eerste spel (ask Archont. ). Dus het kan ook aan mijn speelstijl zelf liggen, ik ben nogal fanatiek.

Als je wel progressief bedoelt dan snap ik die 'terwijl' niet.

Edit: Of bedoel je dat LP agressief overkomt OMDAT ze veel theorieën post, terwijl ik dat ook doe maar progressief overkom?

Edit2: Het lijstje is zo wel erg verdeeld, trouwens, dus we hebben wel hele grote kans op gelijkspel als het zo doorgaat.
Oud 23-04-2010, 14:02
Dingaantouwtje
Citaat:
Wat bedoel je precies met progressief? Of bedoel je agressief? Agressief is zeker niet mijn bedoeling, maar zo kom ik wel over. Eigenlijk al vanaf mijn eerste spel (ask Archont. ). Dus het kan ook aan mijn speelstijl zelf liggen, ik ben nogal fanatiek.

Als je wel progressief bedoelt dan snap ik die 'terwijl' niet.
LP zei eerder dat ze erg veel theorieën post, en ik leg nu uit dat ik het wel goed vind dat je veel theorieën post, maar dat zij het agressief doet en dat dat niet goed is. Als tegenpool gebruik ik jou, jij post óók veel theorieën, maar jij doet dit op een progressieve manier.
Oud 23-04-2010, 14:04
Dingaantouwtje
Progressief dus: Streven naar progressie, vooruitgang, het spel goed willen laten verlopen. Niet gelijk met duizend contra-theorieën komen op iemand anders theorie.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hoe dan ook, ik zal moeten kiezen tussen jou en ggcy8, en op dit punt heb jij een agressieve indruk gemaakt en ggcy8 een progressieve. Dat heeft echter niks te maken met het aantal theorieën, Siorin is ook erg progressief terwijl ze best veel theorieën en meningen plaatst. Progressiviteit is natuurlijk een goede wolventechniek, maar als ik nu moet kiezen, kies ik voor jou.
In dat geval hoop ik dat je er goed over nagedacht hebt en niet de verkeerde ophangt.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Kan je dit misschien voor een leek als ik uitleggen? Waar hij het doet en waarom dat hem wolf zou maken?
Hij viel in de eerste ronde talloze mensen aan met verdenkingen, waarvan lang niet allemaal goed onderbouwd of met een goede reden. Dit is al een aantal keer in het topic genoemd. Ook voor deze ronde vindt hij talloze mensen verdacht.

De uitleg waarom dit hem verdacht maakt heb ik ook al gepost, offense is the best defense. Door mensen aan te vallen heb je meer kans dat mensen zoiets hebben van 'oh ja, daar zit wat in' en dan meeschapen. Daardoor kan hij vrij makkelijk de stemmen beïnvloeden zonder met goede uitgebreide redenen te komen.
Oud 23-04-2010, 14:08
Dingaantouwtje
Citaat:
In dat geval hoop ik dat je er goed over nagedacht hebt en niet de verkeerde ophangt.
Ik weet niet hoor, maar:

Spoiler

Ik hang helemaal niemand op Het staat 3-3-3 en ik ga niet op het laatste moment nog meeschapen op Wammus, het is echt jij of ggcy8, en op basis van wat je allemaal gezegd hebt ben jij de meest logische keuze.
Edit: Als iemand behalve ggcy8 of LP het daar niet mee eens is, ben ik één en al oor!
Oud 23-04-2010, 14:10
Verwijderd
Jongens breng er is wat meer structuur in aan (sukkeltjes )
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik weet niet hoor, maar:

Spoiler

Ik hang helemaal niemand op Het staat 3-3-3 en ik ga niet op het laatste moment nog meeschapen op Wammus, het is echt jij of ggcy8, en op basis van wat je allemaal gezegd hebt ben jij de meest logische keuze.
Ik vind mezelf op basis van wat ik gezegd heb, juist de minst logische keuze maar zoals ik zei, ik hoop dat je er goed over nadenkt, het zou lullig voor jullie zijn als ik opgehangen word en achteraf toch gelijk zou hebben.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Jongens breng er is wat meer structuur in aan (sukkeltjes :bloos)
Archont, je mag helemaal niet posten hier, opzouten
Oud 23-04-2010, 14:30
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:
Hij viel in de eerste ronde talloze mensen aan met verdenkingen, waarvan lang niet allemaal goed onderbouwd of met een goede reden. Dit is al een aantal keer in het topic genoemd. Ook voor deze ronde vindt hij talloze mensen verdacht.

De uitleg waarom dit hem verdacht maakt heb ik ook al gepost, offense is the best defense. Door mensen aan te vallen heb je meer kans dat mensen zoiets hebben van 'oh ja, daar zit wat in' en dan meeschapen. Daardoor kan hij vrij makkelijk de stemmen beïnvloeden zonder met goede uitgebreide redenen te komen.
Ok, maar eerder reageerde je dáár nog vrij gelaten op. Ik ging je posts teruglezen om je redenen te achterhalen, en die heb ik ook wel gevonden, maar elke post is ongeveer beschouwend. Aan de ene kant... aan de andere kant... en nu valt schijnbaar toch het kwartje naar de ene kant bij Wammus. Maar later mocht hij onschuldig blijken kan je toch weer terugvallen op dat je die andere kant ook al was opgevallen. Zoals "wolven posten in de regel heel secuur en zullen geen mensen noemen die niet eens meedoen" -- dus nu begrijp ik dat je dan weer denkt dat Wammus de uitzondering op de regel vormt? Dit zijn maar wat hersenspinsels, maar die beschouwende posts wekken bij mij een beetje argwaan op
Oud 23-04-2010, 14:39
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ok, maar eerder reageerde je dáár nog vrij gelaten op. Ik ging je posts teruglezen om je redenen te achterhalen, en die heb ik ook wel gevonden, maar elke post is ongeveer beschouwend. Aan de ene kant... aan de andere kant... en nu valt schijnbaar toch het kwartje naar de ene kant bij Wammus. Maar later mocht hij onschuldig blijken kan je toch weer terugvallen op dat je die andere kant ook al was opgevallen. Zoals "wolven posten in de regel heel secuur en zullen geen mensen noemen die niet eens meedoen" -- dus nu begrijp ik dat je dan weer denkt dat Wammus de uitzondering op de regel vormt? Dit zijn maar wat hersenspinsels, maar die beschouwende posts wekken bij mij een beetje argwaan op
Ik houd niet van mensen die zeggen 'ja wolven doen standaard dit of dat', ik kan alleen zeggen dat wolven vaak bepaalde trucjes gebruiken. Zoals ik ook al heb gepost, ze kunnen iets doen vanwege reverse psychology of juist reverse reverse, of misschien zijn het wel noobs.

Op dit moment vind ik Wammus de verdachtste met zijn posts en verdenkingen, dus stem ik op hem. Als hij later onschuldig blijkt te zijn vind ik het zonde, maar dat doet niet af aan zijn verdachte posts van dit moment.
Oud 23-04-2010, 15:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hey, ik ben vanavond in Amsterdam om de verjaardag van mijn beste vriend te vieren. Ik zal morgen (misschien vannacht als ik niet te moe ben en/of het vergeet) even verder lezen.
Mijn stem is al doorgegeven
Oud 23-04-2010, 15:38
Verwijderd
Mijn stem is nog niet definitief.
En het zou balen zijn als het gelijkspel is. Dan mogen de wolfjes stemmen.
Dat moeten we volgens mij ook weer zien te voorkomen.
Oud 23-04-2010, 15:52
Dingaantouwtje
Ik kan altijd nog op ggcy8 gaan staan als het dreigt gelijkspel te worden.
Oud 23-04-2010, 15:55
Geel
Geel is offline
Citaat:
Jongens breng er is wat meer structuur in aan (sukkeltjes )

Citaat:
Goed, nu heb ik dit topic even door zitten lezen en een aantal dingen vallen me op (ik heb het maar even gespoilerd, anders wordt het zo'n lange kutpost en dat haat ik).

Je bij voorbaat al indekken vind jij misschien heel slim, want ja, een wolvenstem onder iemand die er toch niet uit gaat, valt ook niet op maar dat maakt je toch verdacht.
Hier heb ik al op gereageerd door te zeggen dat ik het (ook voor m'n ego) beter vond om een 'eigen' stem te hebben.
Citaat:
Dus, als het er rond zessen uit had gezien dat Biertank52 eruit zou gaan of het een gelijkspel zou worden, had je je stem veranderd? Want als je op die persoon wil stemmen, zoals jij zegt om latere verdenkingen te voorkomen, waarom zou je dan willen switchen?
Duidelijk dat dit je eerste spel is, daarom neem ik je ook niets kwalijk, maar ik bedoelde dat ik mijn stem zou veranderen mocht het nodig zijn ivm gelijkspel acties e.d.

Citaat:
Wat is dit nou weer voor bullshit reden om iemand in de gaten te houden. Bij Random.org kreeg ik twee keer achter elkaar het nummer 2. Ik heb absoluut (nog) geen reden om haar te verdenken, maar ik vind wel dat jij je uiterste best doet om zelf maar niet verdacht te lijken (dus door middel van onzin redentjes anderen naar voren te schuiven).
Volgens mij had ik er ook bijgezet dat het ontzettend overdreven was. Dat meende ik ook, het was enkel een hersenspinsel.
Citaat:
En trouwens, je zegt zelf nog dit in de quote hierboven:
Dat klopt, maar daaronder zeg ik ook dat ik het toch beter vind om niet mee te schapen.

Citaat:
Zoals het bij jou heel erg opvalt je probeert te hard om goed over te komen door onzinnige theorieën te spuien over mensen die helemaal niet verdacht zijn/doen.
Ik heb nergens gezegd dat ik iemand ontzettend verdacht vind (behalve misschien bij Wammus). Ik heb alleen mijn gedachtengang hier gepost. Jij bent het die er blijkbaar iets in ziet.

Citaat:
En dan nog even dit:

Wijs mij aan waar ze mij verdacht maakt. In mijn ogen is het meer een opmerkingen dan een verdenking. Hieronder de quote van testout.com.

Als jij de verdenking ziet ipv de opmerking die ik zie, moet je het vooral zeggen
Hier moet ik je gelijk geven. testout.com maakte je inderdaad niet direct verdacht. Maar nogmaals, ook ik maakte enkel een opmerkingen door op te merken wat ik opgemerkt heb.

Citaat:
Het ziet er toch echt naar uit dat jij degene bent die mij zwart probeert te maken. Want je zegt wel dat 'ze' testout.com hebben opgegeten omdat ze mij 'verdacht' (lees: opmerkte), maar het is natuurlijk wel heel makkelijk zo te draaien, want iedereen heeft een op- en/of aanmerking gehad op mijn reactie op de dood van Mean.
(Daarmee bedoel ik: Als DP opgegeten was, had je dezelfde theorie kunnen gebruiken, omdat die mijn reactie ook verdacht vond.)

Vergezocht, leuk geprobeerd, maar ik stem op jou de volgende ronde. Je maakt van mij een zondebok, zodat we maar niet opletten hoe wolverig jij bent.
Nu maak je dezelfde fout als ik heb gemaakt: Je zegt dat ik je verdenk, terwijl dat helemaal niet zo is. ik zeg juist:
Citaat:
Ik denk niet meteen dat ze weerwolfs is (het zou wel kunnen), maar een beetje dubieus is het wel.
Nogmaals: Ik vind op dit moment niemand behalve Wammus verdacht. Toen ik een kwartier geleden de post van LP las, dacht ik dat zij wel slecht móest zijn, waarom zou ze anders zo overdreven reageren? Maar ik denk dat dat gewoon haar manier van doen is. Misschien dat ze een beetje te veel dingen ziet die er niet zijn?

Citaat:
3. ggcy8: Hij is al vanaf het begin bezig met proberen onschuldig over te komen en zichzelf in te dekken, en anderen verdacht te maken. Indekken, zoals hier:

Verdacht maken, zoals hier:

en hier:

Ik denk dat heel veel mensen geen idee hebben op wie ze moeten stemmen en meerdere mensen als 'verdacht' bestempelen. Zo werkt dit spel nou eenmaal, vooral in de eerste paar ronden. Om Little Phoebe er dan uit te halen en alleen háár daarop af te rekenen vind ik een beetje wolverig.
Waar precies zie jij dat ik mezelf als onschuldig probeer af te schilderen? En nogmaals2: Het zijn enkel gedachtengangen, ik uit nergens echte verdenkingen jegens LP.

Citaat:
Ik vind dat LP behoorlijk veel en inhoudelijk post voor een nieuweling. Ik ben het wel met haar eens over ggcy8, daar had ik ook al een opmerking over gemaakt. Het was op z'n minst opvallend, en nu heeft ie dan biertank gestemd op voorgevoelens... en dan was het me nog niet eens zo opgevallen dat hij wel erg benadrukt dat hij stemt, definitief stemt, etc.
Hier moet ik toch even op reageren, de reden dat ik zo duidelijk wilde maken dat mijn stem definitief was, is het feit dat ik niet echt 'vrije' toegang heb tot internet. Ik kan sowieso niet na 10uur op internet, en meestal niet eens na een uur of 6. Daarom.

Nu heb ik opeens weer twijfels over wat ik middenaan deze post heb gezegd. Ik twijfel eraan of LP korte teentjes heeft of echte een slechterik is, en dat ze wanhopig zichzelf probeert te redden. Ook twijfel ik aan mijn verdenkingen over Wammus. Wat nou als hij echt goed is?

Het moge duidelijk zijn dat ik op Wammus of op LP ga stemmen. Voorlopig vind ik Wammus verdachter. Ook omdat hij zo kalm reageert op verdenkingen richting hem. Hij probeert nergens de spelers hier écht te overtuigen dat er anderen zijn die verdachter zijn.
Dus mijn stem gaat voor nu naar Wammus
Oud 23-04-2010, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Waar precies zie jij dat ik mezelf als onschuldig probeer af te schilderen? En nogmaals2: Het zijn enkel gedachtengangen, ik uit nergens echte verdenkingen jegens LP.
Met betrekking tot het onschuldig doen en indekken, heb ik het natuurlijk over deze post:
Citaat:
Voor de rest heeft het nu geen zin, denk ik zo, om op iemand anders dan Mean te stemmen. Maar als ik op haar stem, kan dat een reden zijn, later in het spel, om mij te verdenken (want ik zou wolf kunnen zijn en daarom stiekumpjes veilig gaan staan). Om dat te voorkomen ga ik met Queasy mee op Biertank52.
Eerst ga je uitleggen waarom stemmen op Mean slecht zou zijn, omdat je er later verdacht om zou kunnen zijn, en dan ga je op Biertank stemmen om dat te voorkomen. Maar doordat je dit zo zegt, wijs je onbewust op reversed psychology. Alsof je wil dat wij jou niet meer verdacht gaan vinden OMDAT je niet op Mean stemt. Zoiets heet indekken.

Deze oorlog tussen jou en LP is een beetje.. raar. Ik krijg een beetje hetzelfde als Dingaantouwtje heeft, namelijk dat ik me afvraag wie van jullie nu twee slecht is. Wat dat betreft zou een gelijkspel tussen jullie twee wel interessant zijn. Maar het kan ook zijn dat jullie allebei goed zijn en gewoon de aandacht afleiden van de echte wolven (onbewust natuurlijk).

Maar zoals ik al zei: je staat niet bovenaan mijn lijstje. Ik ben overigens ook bang voor een gelijkspel, want die kans is nog steeds zeer groot.. Misschien moeten we daar iets aan gaan doen?

Citaat:
Ik kan altijd nog op ggcy8 gaan staan als het dreigt gelijkspel te worden.
Ik denk niet dat dit gaat helpen, want het gaat nu tussen drie spelers, namelijk Wammus, ggcy8 en Little Phoebe. Als je nu switcht maak je het 4-4. Hoewel ik ook bereid ben om te helpen tegen gelijkspel, maar dan moeten we wel minimaal 2 stemmen verschil hebben, ivm met verrader en/of eventuele wolven. Je kunt natuurlijk ook op Wammus stemmen, dan is gelijkspel al iets minder likely.

Hangronde 2.

ggcy8
Little Phoebe
Dott
Femke Sjekkie

Wammus
Daboman
Siorin --
Dark Phoenix
ggcy8 --
Biertank 52

Heksjuh
Wammus

Dott
Toddish

Little Phoebe
Dingaantouwtje --
Queasy --
Rode Panda

Nog niet gestemd
Heksjuh
Neko*

Laatst gewijzigd op 23-04-2010 om 17:16.
Oud 23-04-2010, 16:27
Geel
Geel is offline
Hmm, ik zie dat je die post inderdaad op kunt vatten als indekken. Dat was niet mijn bedoeling.

En, een oorlog tussen mij en LP? Ik zie dat niet als een oorlog. Ik heb al gezegd dat ik LP niets kwalijk neem, hoogstens dat ze zich zo snel op haar teentjes getrapt voelt.
Oud 23-04-2010, 16:44
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Excuses, ik was het wws een klein beetje vergeten.
Daarom is mijn stem een 'nutteloze', aangezien ik nog totaal niet in het spel zit. Ik stem daarom op degene met op dit moment de meeste stemmen. Dit is Wammus.
Oud 23-04-2010, 17:18
Dingaantouwtje
Zou het volgens andere mensen ook wijs zijn voor mij om nu op Wammus te gaan staan?
Oud 23-04-2010, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Zou het volgens andere mensen ook wijs zijn voor mij om nu op Wammus te gaan staan?
Oh nee, ik bedoelde niet dat ik je dat aanraad. Ik bedoelde meer dat wijzigen van Little Phoebe naar ggcy8 geen nut heeft, omdat het dan alsnog gelijkspel zou kunnen worden tussen Wammus en ggcy8.

Je hoeft natuurlijk niet te stemmen op iemand waarop je niet wil stemmen.

En daarbij ben ik persoonlijk nooit erg tegen gelijkspel geweest, omdat zoiets uiteindelijk ook veel informatie kan verschaffen. Maar dat is een andere discussie.
Oud 23-04-2010, 17:27
Dingaantouwtje
De vraag is nu: Riskeren we gelijkspel, kijken we wat er gebeurd zodat we later kunnen puzzelen met deze lijstjes, of draaien we Wammus de nek om?
Ik riskeer liever geen gelijkspel, ik vind het wel fijn om met lijstjes te kunnen puzzelen (de vorige keer hebben we op die manier wolf JasperJD eruit gehaald), maar ik heb geen glasharde verdenkingen op ggcy8 of LP (ben alleen erg nieuwsgierig omdat LP zo fel is op ggcy8, wat als LP ziener is? of ggcy8? We hebben de leerling ook nog..) dus op Wammus meegaan als het een strategische zet zou zijn vind ik alles behalve erg.
Oud 23-04-2010, 18:04
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik heb echt geen tijd om alles nu bij te lezen, ik ben net thuis en moet zo weer weg.
Ik stem op Wammus vanwege redenen die al eerder genoemd zijn (ook die ik zelf al eerder heb genoemd).
Oud 23-04-2010, 18:06
Dingaantouwtje
6 op Wammus dus, ik denk niet dat ik nog hoef te switchen.
Oud 23-04-2010, 18:07
Verwijderd
Ik gooi het spul even om. Mijn definitieve stem gaat uit naar ggcy8.
Omdat ik absoluut niet geloof dat wammus wolf is. Hij/zij is een van de die op wammus stemt.
ggcy8 schiet daarvan het meeste in de verdediging, en ook zijn reactie op de post van LP voelt bij mij niet helemaal lekker.
Oud 23-04-2010, 18:09
Geel
Geel is offline
Jojo, persoonlijk vind ik het niet nodig dat je je stem wijzigt.

Mijn stem op Wammus is definitief. Ik ga, en ik lees het verhaal + uitslag pas morgen, ergens in de middag.

Edit: Terwijl ik aan het denken was zijn er 3 berichten erbij gekomen. Nu staat het 4-6-2. Nou ja, het verandert weinig aan mijn stem.

Laatst gewijzigd op 23-04-2010 om 18:12. Reden: d/t fout! :o
Oud 23-04-2010, 18:09
Verwijderd
Dan maak ik m'n stem ook maar definitief. Ik heb nog steeds mijn twijfels bij Wammus, maar die heb ik eigenlijk bij alle drie mijn verdachten. En als ik nu nog ga switchen, dan krijgen we misschien gelijkspel, dus bij deze.

Neko* is de enige die nog niets heeft laten horen. Ik zou bijna haar eruit willen stemmen vanwege inactief zijn.

Hangronde 2.

ggcy8
Little Phoebe
Dott
Femke Sjekkie
Queasy

Wammus
Daboman
Siorin
Dark Phoenix
ggcy8
Biertank 52
Heksjuh

Heksjuh
Wammus

Dott
Toddish

Little Phoebe
Dingaantouwtje
Rode Panda

Nog niet gestemd
Neko*
Oud 23-04-2010, 18:12
Dingaantouwtje
Maak mijn stem ook maar definitief, op Little Phoebe dus. het staat 6-4 en ik geloof het allemaal wel. Ben benieuwd.
Oud 23-04-2010, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Jojo, persoonlijk vind ik het niet nodig dat je je stem wijzigt.

Mijn stem op Wammus is definitief. Ik ga, en ik lees het verhaal + uitslag pas morgen, ergens in de middag.

Edit: Terwijl ik aan het denken was zijn er 3 berichten erbij gekomen. Nu staat het 4-6-2. Nou ja, het verandert weinig aan mijn stem.
snap ik dat je dat niet nodig vindt
we zullen zien tonight.
Oud 23-04-2010, 18:30
Geel
Geel is offline
Citaat:
snap ik dat je dat niet nodig vindt
we zullen zien tonight.
Zie je dingen die je graag wilt zien? Als dingaantouwtje op mij gaat stemmen dan staat het nog 6-5....
Oud 23-04-2010, 18:33
Dingaantouwtje
Als ik mijn stem zou wijzigen, zou het naar Wammus zijn, daar heb je waarschijnlijk overheen gelezen.
Oud 23-04-2010, 18:34
Geel
Geel is offline
en dat ^
Oud 23-04-2010, 18:55
Verwijderd
Ik wil weten wat Neko* stemt, en of ze überhaupt stemt. Ik vind het altijd zo jammer als mensen zeggen dat ze meedoen en dan gewoon amper iets laten horen.
Oud 23-04-2010, 19:41
Spelleider
Spelleider is offline
Onze vader..

‘Zo hee, dat was onverwacht!’ zei Dott. ‘Onverwacht? Ze heeft al negen maanden elke repetitie een dikkere buik, hoeveel meer aankondiging had je gewild?’ lachte Little Phoebe, terwijl ze haar trombone leegde op een stukje vloer dat net was drooggedweild door Siorin. ‘Hee!’ zei Neko verbaasd. ‘Wat doet de harpiste op de grond?’ ‘Dweilen,’ zei Little Phoebe terwijl ze haar trombone nog eens goed uitschudde en weer in elkaar schroefde.
Femke likte een sjekkie dicht en draaide zich om naar Toddish, maar die zat niet naast haar. Hij was met ggcy8 geheimzinnig aan het fluisteren, en nu en dan maakte een van hen een vreemd suggestieve beweging, of lieten ze vreemde geluiden horen. Femke trok een wenkbrauw op en baande zich een weg naar de kopersectie. ‘Hee, je loopt me omver, kijk eens uit!’ zei de geest van Queasy zacht, maar Femke hoorde haar niet want geesten kun je niet zien. Femke plofte neer op een stoel en draaide zich om naar Neko en Dott, terwijl ze haar sjekkie aanstak. ‘Niet roken in de repetitiezaal!’ riep Daboman zenuwachtig, terwijl hij zijn voorhoofd afveegde met een gelige zakdoek. Femke dropte haar aspilaar in Neko’s fluitkist en likte met haar tong haar mondhoeken, een teken dat ze op jacht was naar sappige roddels. ‘En, wie is het,’ vroeg ze met gedempte stem, ‘de vader van Testouts kind?’ Neko keek haar aan met toegeknepen ogen. ‘Weet je, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht!’
‘Dott, hier is je kopie van de vijfde van Bruckner,’ klonk een stem. Neko keek op. ‘Dag Rode Panda,’ zei ze, terwijl Dott verward de bladmuziek aannam – hij zat met zijn gedachten in zengende woestijnen, vervuld van geometrische schoonheden. ‘Ben jij de vader?’ Rode panda keek verward. ‘Van testouts kind? Dat lijkt me sterk.’ Femke grijnsde naar neko en bewoog haar lippen zonder geluid te maken: ‘hij is nog maagd’. ‘oh’ mimde Neko grijnzend. ‘Maar ik heb wel een vermoeden van wie het wel is,’ fluisterde Rode Panda, terwijl hij over Dott heen ging hangen en die bijna van zijn stoel wierp.
Maar inmiddels hadden ook dingaantouwtje en Little Phoebe door dat er iets geheimzinnigs aan de hand was, dus Rode Panda haalde zijn wenkbrauwen op en ging op zoek naar flyaway voor een flinke kop koffie.

Intussen klonk er bezorgd gebrom van de percussiesectie. ‘Het komt door mij, door mijn pauken, oh oh oh...’ zuchtte Biertank. Dark Phoenix klopte hem op de rug. ‘het kind is toch niet van jou?’ ‘Ik weet het niet..’ zei Biertank. Dark Phoenix keek bezorgd. ‘Nou, ik zou ontkennen, ook als het van jou is,’ besloot Dark Phoenix terwijl hij instemmend knikte. ‘Waarom?’ ‘Anders moet je alimentatie betalen, die vrouwen zuigen al je geld uit je!’ Zei Dark Phoenix heel serieus. Biertank lachte. ‘ze is niet joods hoor!’ Dark Phoenix grijnsde en klopte Biertank op zijn rug. ‘Niet te hard!’ riep Little Phoebe. ‘Straks breken zijn vliezen nog!’ Gelach steeg op uit het clubje dat de baby van Testout zat te bespreken.

Ongemerkt waren een paar mensen binnengekomen, die nu met Daboman stonden te praten. Even later besteeg Daboman zijn podiumpje. Voor de verandering luisterde iedereen meteen. ‘De verplegers vragen of de vader naar het ziekenhuis wil komen, testout wil dat hij meebeslist over de naam van zijn nieuwe zoon.’ Verwachtingsvol keek iedereen rond. De meeste blikken gingen naar Biertank, die zat te bibberen van de zenuwen. Maar toen stond Wammus op. ‘Ik ben de vader. Maar ik kan niet met lege handen komen...’ verwachtingsvol keek hij om naar Heksjuh. Die glimlachte en trok haar ring, die ze gemaakt had van een snaar van haar allereerste contrabas, van haar vinger. Dankbaar nam Wammus hem aan.

Hij rende naar het podium en zoende Daboman op zijn wangen. Toen schreeuwde hij: ‘Ik heb een zoon! EEN ZOON! Ik ga testout ten huwelijk vragen! Vaarwel allemaal!’ en hij rende de deur uit, op weg naar een lang en gelukkig gezinsleven.

1. Dark Phoenix
2. Mean (dorpeling)
3. ggcy8
4. Femke Sjekkie
5. Heksjuh
6. Biertank 52
7. Dingaantouwtje
8. Dott
9. Queasy
10. Little Phoebe
11. Neko*
12. Rode Panda
13. Sioring
14. Toddish
15. Daboman
16. Wammus (dorpeling)
17. Testout.com (dorpeling)

Wammus is opgehangen! Hij was maar een eenvoudige dorpeling...
Spoiler

Laatst gewijzigd op 23-04-2010 om 21:13.
Oud 23-04-2010, 19:44
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hm onverwacht.

@ Spelleider: dank voor de snelle uitslag
Oud 23-04-2010, 19:55
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Trouwens, ik zat net even terug te lezen en toen zag ik dit:

Citaat:
Ik ben overigens ook bang voor een gelijkspel, want die kans is nog steeds zeer groot.. Misschien moeten we daar iets aan gaan doen?
Citaat:
En daarbij ben ik persoonlijk nooit erg tegen gelijkspel geweest, omdat zoiets uiteindelijk ook veel informatie kan verschaffen. Maar dat is een andere discussie.
Oud 23-04-2010, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Trouwens, ik zat net even terug te lezen en toen zag ik dit:

Lol, ja, ik weet dat andere mensen erg tegen gelijkspel zijn. In mijn eerste spel was ik ook steeds aan het proberen gelijkspel te krijgen en toen vonden mensen me alleen maar verdacht. Dus ik dacht deze keer dat we gelijkspel maar moesten voorkomen. Maar dat neemt niet weg dat ik het zelf helemaal niet erg vind als het gelijkspel wordt. Hoewel, nu Wammus is opgehangen en hij dorpeling bleek (ik had toch naar mijn gevoel moeten luisteren, want na zijn laatste post ging ik twijfelen) was gelijkspel misschien wel beter geweest - dat was gebeurd als ik had gewijzigd. Misschien hadden de wolven hem dan toch opgehangen, als ggcy8 ook wolf was, maar dan hadden we misschien later meer informatie kunnen krijgen uit de stemlijstjes. En dat is dus precies waarom ik normaal gesproken vóór gelijkspel ben.

Trouwens, nog een keertje voor mensen die het gemist hebben: De lijstjes enzo worden hier bijgehouden: Weerwolfspel 68. Maar het staat ook tijdelijk in mijn sig.
Oud 23-04-2010, 20:31
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Goh, beetje jammer dat er nou alweer een dorpeling wordt opgehangen. Zullen we de volgende ronde wel slim spelen of gaan we nog meer onschuldigen verdenken en ophangen?
Oud 23-04-2010, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Goh, beetje jammer dat er nou alweer een dorpeling wordt opgehangen. Zullen we de volgende ronde wel slim spelen of gaan we nog meer onschuldigen verdenken en ophangen?
En wie stel jij dan voor dat we ophangen? Mijn verdenkingen bij alle drie mijn verdachten (Wammus, Rode Panda en ggcy8) zijn at the very best gebaseerd op fouten en domme opmerkingen. Ik had bij Wammus mijn twijfels, maar die heb ik bij de andere twee ook. Dus dat schiet lekker op dan.

Eerst maar eens wachten tot de wolven hebben gegeten.
Oud 23-04-2010, 20:52
Verwijderd
Shit
ik had niet op wammus gestemd, maar dat doet er verder nu niet toe.
Oud 23-04-2010, 21:14
Spelleider
Spelleider is offline
Zo jongens, de uitslag is geupdate, nu met verhaal!
Oud 23-04-2010, 21:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
En wie stel jij dan voor dat we ophangen? Mijn verdenkingen bij alle drie mijn verdachten (Wammus, Rode Panda en ggcy8) zijn at the very best gebaseerd op fouten en domme opmerkingen. Ik had bij Wammus mijn twijfels, maar die heb ik bij de andere twee ook. Dus dat schiet lekker op dan.

Eerst maar eens wachten tot de wolven hebben gegeten.
Ik heb toch al duidelijk gemaakt wie we op zouden moeten hangen, denk ik zo. Verder hou ik me verder stil vanavond, want ik ben op visite en niet erg gezellig voor de rest
Oud 23-04-2010, 23:25
Wammus
Wammus is offline
Toch jammer dat jullie uiteindelijk voor de verkeerde gekozen hebben maar ik heb het wel een beetje aan mezelf te danken. Ik heb hier in ieder geval wel van geleerd dat als je vroeg in het spel theorieën gaat posten je wel even goed moet controleren of ze kloppen. Dit neem ik dus mee voor het volgende spel.

Veel succes dorpelingen.
Oud 24-04-2010, 09:08
Verwijderd
naast het blaadjes uitdelen ben ik ook nog eens maagd en heb een ronde bril, SCORE!

ai dat had ik niet verwacht van wammus, ook niet dat er zoveel mensen op ggcy8 gingen stemmen.
Eens even iedereen in de gaten houden.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten