Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2010, 19:37
Verwijderd
Citaat:
En? Was het opgroeien in een dorp leuk?
Ik heb een superleuke jeugd gehad ja. Maar het is ook niet zo heel dorps daar, veel import, mijn ouders waren niet de enige die zo dachten
Advertentie
Oud 21-07-2010, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Is het ook wel Ik ken mensen die van de utrechts heuvelrug (die toch ook al best wel mooi is) naar de achterhoek zijn verhuisd omdat ze het daar zo mooi vonden

Maar je zit wel echt meteen.. in the middle of nowhere
Als mijn ouders weer een x op vakantie zijn nodig ik de hele wwwww uit voor een weekendje achterhoek & dan zul je zien dat het best meevalt. Of nou ja eignelijk valt het helemaal niet mee, maar het is er wel heel mooi & er zijn veel leuke dingen te doen
Oud 21-07-2010, 19:38
Rivka
Rivka is offline
Ik heb mijn DigiD aangemaakt! Nu is het wachten op de brief .
Oud 21-07-2010, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een superleuke jeugd gehad ja. Maar het is ook niet zo heel dorps daar, veel import, mijn ouders waren niet de enige die zo dachten
Ik ben ook in een dorp opgegroeid. Diep in zuid limburg...
Maar ik zou er nooit meer terug willen.
Oud 21-07-2010, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook in een dorp opgegroeid. Diep in zuid limburg...
Maar ik zou er nooit meer terug willen.
Nou ja als ik de dorpen om het dorp van mijn ouders heen zie krijg ik ook rillingen hoor. Maar ik zou wel willen overwegen om ooit terug te gaan, als ik like 55+ ben ofzo. En ik vind het heerlijk om er een paar dagen te zijn. Maar dat komt waarschijnlijk ook door het huis & de gigantische tuin en het bos en en en. Nou ja
Oud 21-07-2010, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Nou ja als ik de dorpen om het dorp van mijn ouders heen zie krijg ik ook rillingen hoor. Maar ik zou wel willen overwegen om ooit terug te gaan, als ik like 55+ ben ofzo. En ik vind het heerlijk om er een paar dagen te zijn. Maar dat komt waarschijnlijk ook door het huis & de gigantische tuin en het bos en en en. Nou ja
Daardoor vergrijzen die dorpen zo Allemaal van die "spijtoptanten" die terugkeren
Oud 21-07-2010, 19:46
Verwijderd
Zo stom, ik wil eigenlijk even bij m'n vader langs maar ik weet niet of ie thuis is en ik vind het nu raar om daarvoor te bellen Omdat ik vroeger ook gewoon langs ging en maar zag of er iemand was.
Oud 21-07-2010, 19:46
Verwijderd
Maar ik denk dat een dorp ook een perfecte plek is om gepensioneerd te zijn

De oude buren van mijn ouders zijn na hun pensioen naar Pieterburen verhuisd. Daar hebben ze nu een enorme tuin en ze maken lange lange wandelingen. Dat lijkt me ook wel mooi
Oud 21-07-2010, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Daardoor vergrijzen die dorpen zo Allemaal van die "spijtoptanten" die terugkeren
Nja, de hele straat van mijn ouders is leeggelopen richting bejaardentehuis en daar wonen nu allemaal jonge stellen met kleuters.
Oud 21-07-2010, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Zo stom, ik wil eigenlijk even bij m'n vader langs maar ik weet niet of ie thuis is en ik vind het nu raar om daarvoor te bellen Omdat ik vroeger ook gewoon langs ging en maar zag of er iemand was.
Ga gewoon langs, dat vindt ie vast een leuke verassing
Lorelei
Lorelei is offline
Ik wil eerlijk gezegd met kinderen ook liever in een dorp wonen. Maar wel dichtbij een stad. Wat dat betreft is mijn geboorteplaats best een goede keuze geweest van mijn ouders
Verwijderd
jah. Maar in limburg is het zo dat veel voorzieningen zoals winkels, banken etc verdwijnen. Waardoor met name bejaarden die minder mobiel worden steeds grotere moeilijkheden krijgen om zelfstandig te zijn. En vanwege het ontbreken van dergelijke dingen is het voor veel jonge stellen met kinderen ook niet echt interessant, want vinexwijken bij steden daar zijn dan veel beter voorzien.
Verwijderd
Citaat:
Ik snap dat het raar voelt maar ik denk dat het niet zo raar ís als je wat meer belt met een 'he ik kom even langs, ben je thuis?'-instelling en niet zozeer met een 'ik wil graag een afspraak maken om op visite te komen'-instelling.
Oud 21-07-2010, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Ga gewoon langs, dat vindt ie vast een leuke verassing
Ja, vast wel Maar misschien is ie er niet, maar op zich is het ook niet echt ver ofzo dus ik moet niet overal een probleem van maken
Verwijderd
Ik ben opgegroeid in een dorpse wijk binnen een stad, dat was ook best een goede keuze.
Verwijderd
Citaat:
Ik wil eerlijk gezegd met kinderen ook liever in een dorp wonen. Maar wel dichtbij een stad. Wat dat betreft is mijn geboorteplaats best een goede keuze geweest van mijn ouders
mwah ik wil wel in de stad blijven wonen als (en dat is nog maar de vraag) er kinderen komen. Maar dan wel in een rustige wijk, met veel groen & veel kindjes om mee te spelen. Oh wacht, ik haat zulke wijken
Oud 21-07-2010, 19:50
Verwijderd
Ik ben echt een stadskindje dat alleen maar koeien kent van vakanties of als je in de trein/auto zat. Ik heb ook een keer in een heel verlaten vakantiehuisje in de Ardennen gezeten en ik vond het buiten bijna eng stil
Oud 21-07-2010, 19:50
Verwijderd
Citaat:
mwah ik wil wel in de stad blijven wonen als (en dat is nog maar de vraag) er kinderen komen. Maar dan wel in een rustige wijk, met veel groen & veel kindjes om mee te spelen. Oh wacht, ik haat zulke wijken
Nouja je hebt dat soort wijken volgens Almerevinexmodel en je hebt ze ook wel, eh, op andere manieren
Oud 21-07-2010, 19:51
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Haha. Nah.. De Bilt of Bilthoven of Zeist.. of een dergelijk dorp vlakbij een andere grote stad.. lijkt me heerlijk met kinderen Dan kunnen ze gewoon op straat en vanaf een bepaalde leeftijd zelf naar vriendjes toe en zo. Mijn neefje en nichtje zijn opgegroeid in Amsterdam.. die konden zelf echt nergens heen. Lijkt me zowel voor kinderen als voor ouders niet fijn.
Verwijderd
Pffff, ik ben zo moe dat ik wel kan huilen.
Verwijderd
Citaat:
In zulke reservaten ben ik opgegroeid, wél heel stads maar dan geen negers in je straat
Verwijderd
Citaat:
jah. Maar in limburg is het zo dat veel voorzieningen zoals winkels, banken etc verdwijnen. Waardoor met name bejaarden die minder mobiel worden steeds grotere moeilijkheden krijgen om zelfstandig te zijn. En vanwege het ontbreken van dergelijke dingen is het voor veel jonge stellen met kinderen ook niet echt interessant, want vinexwijken bij steden daar zijn dan veel beter voorzien.
Ja dat is wel logisch in het dorp van mijn ouders zijn al 17 jaar (sinds ik er woon tot nu) de zelfde winkels, af en toe komt er 1 bij, af en toe gaat er 1 weg, maar ik heb absoluut niet het idee dat er voorzieningen ontbreken of dat het minder is geworden ofzo. Alles wat nodig is, is er, een aantal supermarkten, wat kroegjes, restaurantjes, 3 bakkers, een groenteboer, 2 slagers, wat kledingwinkels, drogisterijen, een bibliotheek, benzinepompen, prima . maar het is er ook vrij toeristisch, dat heeft er vast mee te maken
Oud 21-07-2010, 19:52
Rivka
Rivka is offline
Ik woon in een heel groot dorp , naast een superruige stad.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ga dan lekker naar bed met een kopje thee
Verwijderd
Citaat:
Ik ben echt een stadskindje dat alleen maar koeien kent van vakanties of als je in de trein/auto zat. Ik heb ook een keer in een heel verlaten vakantiehuisje in de Ardennen gezeten en ik vond het buiten bijna eng stil
Oh ja, jij moet ook mee voor dat weekendje. Het wordt tijd dat je koeien in het echt gaat zien
Verwijderd
Citaat:
Ja dat is wel logisch in het dorp van mijn ouders zijn al 17 jaar (sinds ik er woon tot nu) de zelfde winkels, af en toe komt er 1 bij, af en toe gaat er 1 weg, maar ik heb absoluut niet het idee dat er voorzieningen ontbreken of dat het minder is geworden ofzo. Alles wat nodig is, is er, een aantal supermarkten, wat kroegjes, restaurantjes, 3 bakkers, een groenteboer, 2 slagers, wat kledingwinkels, drogisterijen, een bibliotheek, benzinepompen, prima . maar het is er ook vrij toeristisch, dat heeft er vast mee te maken
En dan is het probably een groot dorp. Want het dorp waar ik het over heb, telt misschien 1500 zielen. 2000 max.
Verwijderd
Citaat:
Nouja je hebt dat soort wijken volgens Almerevinexmodel en je hebt ze ook wel, eh, op andere manieren
Ik haat kinderen, dat is een beetje het probleem
Oud 21-07-2010, 19:53
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
*tissues en hoofdkussen geeft*
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Verwijderd
Het dorp van mijn ene oma heeft ook zat voorzieningen. Maar dat is ook een redelijk groot dorp (ong 15.000 inwoners)
Het dorp van mijn andere oma heeft ongeveer alleen een bakker, slager en spar, maar meer heeft ze ook niet nodig.
Verwijderd
Citaat:
Haha. Nah.. De Bilt of Bilthoven of Zeist.. of een dergelijk dorp vlakbij een andere grote stad.. lijkt me heerlijk met kinderen Dan kunnen ze gewoon op straat en vanaf een bepaalde leeftijd zelf naar vriendjes toe en zo. Mijn neefje en nichtje zijn opgegroeid in Amsterdam.. die konden zelf echt nergens heen. Lijkt me zowel voor kinderen als voor ouders niet fijn.
Mijn beste vriendinnetje groeide op in Amsterdam Zuid, ben daar een paar x geweest & dat leek verrekt veel op het dorp waar ik ben opgegroeid. Alleen is een huis daar een x of duizend duurder maar wel veel groen, speeltuintjes, rustige straten, prima.
Oud 21-07-2010, 19:54
Verwijderd
Citaat:
En dan is het probably een groot dorp. Want het dorp waar ik het over heb, telt misschien 1500 zielen. 2000 max.
Oh nee, bij ons een stuk of 10.000 en de gemeente zo rond de 25.000 geloof ik
Verwijderd
Ik vind Tilburg ook best een prima plek om op te groeien. Geen reusachtige stad, maar wel een stad, en dus genoeg keuze aan scholen, vrienden, bezigheden, kunst en cultuur etc.

En ik heb m'n vader gesmst en nu belt ie net terug met de vraag of ik meega naar de Muzenconcerten
Verwijderd
Citaat:
*knuff*
Lorelei
Lorelei is offline
Ja maar.. Amsterdam Nee, ik ben echt een dorpstrut hoor Ik vind de stad prima zolang ik studeer.. en ik wil ook absoluut dichtbij een stad blijven wonen.. maar van mij mag het wel in een dorp ernaast
Verwijderd
Citaat:
dat is toch wel bekend hier?
Oud 21-07-2010, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Ik vind Tilburg ook best een prima plek om op te groeien. Geen reusachtige stad, maar wel een stad, en dus genoeg keuze aan scholen, vrienden, bezigheden, kunst en cultuur etc.

En ik heb m'n vader gesmst en nu belt ie net terug met de vraag of ik meega naar de Muzenconcerten
gaaf
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Een kleine stad zou op zich ook wel kunnen inderdaad

Maar Amsterdam of Rotterdam of zo.. echt niet dus
Verwijderd
Citaat:
Ja maar.. Amsterdam Nee, ik ben echt een dorpstrut hoor Ik vind de stad prima zolang ik studeer.. en ik wil ook absoluut dichtbij een stad blijven wonen.. maar van mij mag het wel in een dorp ernaast
Oh nee, bweuh. Ik wil eventueel best naar een kleinere stad dan Utrecht, maar eigenlijk wil ik hier, of in Amsterdam, of Haarlem wellicht, de komende 15 jaar iig nog blijven, zeker niet naar een dorp .
Verwijderd
Citaat:
als je alle kinderen haat moet je ze zelf ook niet nemen dus hoef je daar ook niet te gaan wonen
en als je je eigen kinderen wél leuk zou vinden (die zijn in elk geval goed opgevoed, nietwaar) dan eh. Dan moeten ze maar gewoon jong leren om naar de volgende wijk te fietsen.
Oud 21-07-2010, 19:56
Verwijderd
Citaat:
ze zijn gewoon h0rr0r
Oud 21-07-2010, 19:56
Verwijderd
Citaat:
amstelveen
Oud 21-07-2010, 19:57
Verwijderd
Citaat:
als je alle kinderen haat moet je ze zelf ook niet nemen dus hoef je daar ook niet te gaan wonen
en als je je eigen kinderen wél leuk zou vinden (die zijn in elk geval goed opgevoed, nietwaar) dan eh. Dan moeten ze maar gewoon jong leren om naar de volgende wijk te fietsen.
ja daar twijfel ik dus ernstig over (of ik mijn eigen kinderen wel leuk zou vinden). Ik vind slechtgemanierde kinderen iig HORROR.
Verwijderd
Citaat:
ze zijn gewoon h0rr0r
Vooral die pareltjes bij ons in de straat
Lorelei
Lorelei is offline
Sann, ik vind ook niet alle kinderen leuk hoor
Verwijderd
Knuffel voor Medeia.
En ik ben er weg van!
Oud 21-07-2010, 19:58
Verwijderd
na 4 jaar les te hebben gegeven, kan ik jullie vertellen uit eigen ervaring dat in elk geval andermans kinderen nare etters kunnen zijn
Oud 21-07-2010, 20:00
Verwijderd
Anonieme kinderen die op straat lopen te krijsen vind ik ook niet leuk maar míjn kinderen zouden dat nooit doen natuurlijk.

(ja ja realisme bla. Maar ik ben opgevoed volgens het boekje en Theodoor heeft straks een bachelor ontwikkelingspsychologie én een pabo-diploma, dus als het dan nog niet lukt...)
Verwijderd
Boah wat gaat dit topic snel!

Citaat:
Ga dan lekker naar bed met een kopje thee
Mja, ga ik zo ook doen, alleen dat slapen is het probleem. Ik kan al weken niet inslapen, word tussendoor wakker, veel te vroeg wakker...
Citaat:
*knuff*
Citaat:
Knuffel voor Medeia.
En ik ben er weg van!

Je hebt een nieuw stopwoordjeuitdrukking hè.
Verwijderd
of anonieme kinderen die in de supermarkt met hun kinderwinkelwagentje over je tenen crossen terwijl je lekker slippers aanhebt
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten