Advertentie | |
|
![]() |
|
Hoi allemaal! Ben weer terug, duurde langer dan verwacht allemaal maar ben er weer
![]() Fijne vakantie gehad, lekker in de zon gezeten, tot rust gekomen en véél gelezen. Nu weer in Utrecht, fijn om weer op mijn eigen mooie kamer te zijn. Langzaam gaat alles weer beginnen, FI-mentorschap staat voor de deur, selectiedag voor de KT a.s. weekend al, bezig met opruimen en ordenen in huis samen met huisgenoten om het hier college startklaar te maken. Voelt fijn, heb weer de energie om te beginnen, om door te gaan. Kijk ook wel uit naar de herfst/winter, lekker koud weer (jaja, lievelingsseizoen ![]()
|
Ik heb er echt spijt van dat ik toegezegd heb langer te blijven op mijn werk.
Anders had ik nu nog 2 dagen gemoeten, nu kan het nog max. 2 maanden zijn. Ik ben het echt zat, ze plannen steeds teveel mensen in terwijl het hartstikke rustig is, als ik de hele dag druk bezig was, wil ik best werken, maar ik zit me nu echt te vervelen. Internet lag er ook nog eens uit vanmiddag, dus heb echt 2 uur naar m'n beeldscherm zitten staren. Dan werk ik liever niet hoor, zit ik liever thuis bij vriend en kat. Ik ga morgen even kijken met hoeveel man we donderdag zijn, kijken of ik anders die dag vrij mag. En dan maar eens kijken hoelang ik nog blijf, ik krijg een 0-urencontract vanaf september, dus zit nergens aan vast verder. Denk dat de manager het zelfs nog begrijpt ook als ik zeg dat ik het niet meer volhoud... Heb nu echt zin naar huis te gaan, mis m'n vriend en hier krijg ik straks weer allemaal vragen over m'n baan-zoekactivteiten. Ik waardeer het wel dat m'n ouders meezoeken, maar ik heb er nu even helemaal geen zin in en wil gewoon naar huis. Edit: en inderdaad ![]() Laatst gewijzigd op 24-08-2010 om 18:23. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had een berichtje terug van dr. W. met een uitnodiging om langs te komen als ik volgende week weer even in San Diego ben. Is het heel sneu dat ik daar eigenlijk best wel heel gelukkig mee ben? Echt, ik wou bijna dat ik verliefd op die man was of zo, lekker straightforward, want dit gevoel dat ik wel bij hem heb snap ik zelf ook helemaal niet.
![]() En verder geloof ik dat het best wel ... gaat? Huh. Blijf dodelijk vermoeid en lusteloos (al kan ik tegenwoordig een dag doorkomen zonder middagdutje!) en heb zo mijn twijfels over die dagbehandeling, maar ik geloof dat ik merk dat ik weer meer helderheid in mijn hoofd heb, dat ik een beetje kan nadenken zonder direct in een zee van wanhoop te verdrinken. Ik heb veel liever een dramatische verandering, dat ik weer zingend en dansend door het leven spring of zo (niet dat ik dat ooit heb gedaan, maar goed), maar misschien moeten we klein beginnen. |
![]() |
|
Ik wil weer kunnen kauwen..
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Sterkte met je herstel, Droomvlucht!
OT: Nou, het was me het dagje wel weer. ![]() ![]() En ik heb weer eens een vertrouwenscrisis wat die dagbehandeling betreft. Ik wil weg daar, weg weg weg van al die therapeuten die verwachten dat ik er zo in de groep even uitgooi wat mij dwars zit. Ik kan het gewoon niet. Ik kan het echt niet. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een docent gemaild dat ik graag dinsdag aanstaande al een individueel gesprek met hem wil, ook al zijn volgende week eigenlijk nog de introductielessen en heeft voor de rest denk ik niemand al behoefte aan een gesprek. Dan zouden ze me maar opdringerig en fanatiek vinden. Ik bén fanatiek en ambitieus en ze mogen het weten ook. Nu maar hopen dat hij kan, want ik wil echt echt ECHT heel graag die afspraak en zo snel mogelijk aan de slag gaan.
|
![]() |
|
Dankjewel Friday.
Heb je ook al eens buiten je eigen Ggz gekeken naar dag(deeltijd)behandelingen die bij jou zouden kunnen passen, of ambulante behandelingen? Morgen hele dag alleen.. moet veel opruimen want broer komt vrijdag langs en man moet morgen overwerken. Heb in ieder geval al weer minder last aan de rotplek van waar een verstandskies was getrokken. De andere twee plekken doen al helemaal geen pijn meer en durf ik nu voorzichtig te kauwen. Baal wel ook voor mijn man.. die eet nu soep en dergelijke mee omdat hij het niet leuk vindt om zelf iets lekkers/anders te eten en ik dan niet. Maargoed ik kan hem toch niet overhalen. Ben in ieder geval blij dat ik wat variatie in mijn eten heb gevonden. De eerste dagen bestonden vooral uit zuivel en dat kwam me al heel snel -figuurlijk natuurlijk- de neus uit.
|
Bah... Ik ben deze maand 270 euro kwijt aan collegegeld omdat mijn nieuwe opleiding al in augustus begint met afschrijven en van mijn vorige opleiding is augustus de laatste maand. Mijn nieuwe opleiding weigert alles een maandje te verplaatsen, dus nu heb ik een gigantisch gat in mijn begroting
![]() |
![]() |
|
Waarom mislukt het inschrijven bij twee universiteiten terwijl het bij anderen wel gewoon lukt
![]() ![]() Woensdag is het al 1 september, ik denk niet dat mijn inschrijvingen voor die tijd geregeld zijn. Morgen ga ik naar Utrecht en ik hoop dat het dan geregeld is. Dan alleen Amsterdam nog, ik hoop dat ik voor de vakken nog nageplaatst kan worden, Maar daar zal ik ook wel achteraan moeten bellen, in plaats van dat ze het mij even laten weten. Ik word helemaal gek van al dat gedoe.
|
@Heksjuh & Volk: Hm, dus jullie kampen ook al met al dat universitaire regelgedoe en bureaucratie en zo, wat een gedoe is het ook allemaal... Succes.
Ik snap het eigenlijk niet, met die ov-kaart, ik weet niet of ik die moet activeren, of ze er dan automatisch zo'n reisproduct opzetten, ik hoop van wel, maar ik weet niet waar dat kan, want degene die ik ken, is kapot en op het station kon ik dat hele apparaat niet meer vinden ![]()
|
Verwijderd
|
Ik trek het even héél slecht dat het wéér mijn lichaam is dat het laat afweten. Mogen de gezonde 23 jaar aanbreken aub? Ik wil ook wel eens langer dan een week bruisen van energie en niet van het ene vage gedoe in het andere vallen en intussen stomme gewrichten hebben. Bah.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Pfff, het is alsof ik nu nog zenuwachtiger voor ballet ben dan de eerste keer.
![]() Ik ben ook zenuwachtig voor school. Ik heb het gevoel dat ik echt geen tijd te verliezen heb, omdat ik zo bang ben voor dat grote 'niets' waar iedereen me zo nadrukkelijk voor gewaarschuwd heeft. ![]() Morgen ga ik papier halen, dan kan ik dit weekend aan de slag en als ik dan iets heb om volgende week mee te nemen naar school dan heb ik ook een uitgangspunt voor het gesprek met die docent - als dat doorgaat tenminste. Ik moet gewoon een basis hebben, dan komt de rest vanzelf wel. Zaterdag weer werken. Gelukkig beginnen we nu een half uur later, dus ik kan voortaan tot 06:10 uur 'uitslapen', in plaats van tot 05:40. Dat waardeer ik erg. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Succes!
|
gisteren avond nog even naar de kermis geweest.
met me moeder en wat familie dat was gezellig. wel wat te laat naar bed gegaan maar dagbehandeling ging goed. daarna lichttherapie gehad. vandaag maar lekker vroeg in bed tv kijken. morgen weer werken en dan hoop ik dat me angsten wegblijven. want tot nu toe krijg ik ze niet weg. zelfs niet met afleiding zoeken. dus ik hoop dat het werk morgen leuk word. en dat ik daar genoeg afleiding vind.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Jeetje, ik schrik. Las mijn (voor laatste) bericht terug, drie maanden geleden. Wat is er veranderd?
Weinig. Heb uiteindelijk bijna drie maanden opgenomen gezeten, ben er toen tegen advies in weggegaan. Constant tussen andere eetgestoorden zitten trok ik niet meer. Ben zes weken thuis geweest, in die tijd ook weer wat afgevallen, thuis ging niet zo goed. Toen in de vijf daagse deeltijd begonnen, zit daar nu in mijn vierde week. Anorexia is weer terrein aan het winnnen en niet zo'n beetje ook. Zit onder het startgewicht van de deeltijd en als ik op dit tempo blijf afvallen zit ik binnenkort op mijn startgewicht van de kliniek, het gewicht wat ik begin april had. Mijn anorectische streef ligt nog lager, ik wil weer terug naar mijn laagste gewicht. Ben sinds twee weken aan de efexor, omdat ik steeds depressiever werd. Het gaat niet goed en het kan me niets schelen. Als ik op een bepaald gewicht kom is het einde behandeling en daar ben ik bijna. Ik doe er niets aan om weer op het goede pad te komen, stuur hier zelfs op aan. Weet dat als ik nog een paar kilo afval ik weer in de apathie van vorig jaar terecht kom en ik wil niets liever. Voel te veel en het bevalt me niet. Ben te bang om normaal te leven, dus geef me de apathie van de vorige winter terug. Toen leefde ik in een bel, de wereld bestond alleen uit vaagheid en zware ondervoeding. Gestoord, maar ik durf niet anders. Morgen weer weegdag, ik ben benieuwd. Het gaat niet goed, maar zo voelt het niet. Ik kan niet meer bij de gezonde ik komen, ik kan geen motivatie meer vinden om te knokken. Anorexia overheerst, anorexia wint en ik vind het prima, ga graag in die stroom mee.
||
Citaat:
|
Gooi het eruit! Maak van je hart geen moordkuil! Lucht je hart!
![]() Maar serieus: gewoon vertellen wat er aan de hand is kan soms best helpen. Anderen hebben vaak een realistischere kijk op wat je van jezelf zou moeten verwachten, en je realiseren dat anderen ook niet perfect zijn en dezelfde fouten maken als jij (en meer) kan bemoedigend werken. En: pffff. De volledige aandacht van iemand hebben is leuk, maar ook eng en inspannend, en een beetje vreemd. En waarom ik? Ik zie wel dat het goed gaat en dat ik snel vooruit ga, maar ik ben ook bang op een zeker moment te staken daarin en teleur te stellen. Gewoon lekker trainen zoals ik nu doe ja, en geen zorgen maken. Maar dat is de simpele weg, en dat lukt niet altijd. ![]()
||
Citaat:
![]() Praten werkt heel goed, heb ik vanavond al gemerkt.
|
![]() |
@ Redhair: jemig meid, wat heftig allemaal. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik het heel erg herken. Heb je niet iets wat je heel leuk vindt, wat je gaaf vindt om te doen en waar je voor wilt knokken? Misschien dat je AD wat gaan helpen. Iig heel veel succes en sterkte!
Ik kom net thuis van een dag in het zuiden. Mijn fornuis is zeiknat en maakt kortsluiting en zit dus heel irritant te tikken. Mijn keukenkastjes zitten onder het water. En heb net veel kletsnat eten weggegooid. Ben weer bezig met een mail naar de beheerder. Ik snap ook wel dat dakbedekkers met dit weer niet het dak op gaan, maar ze zouden afgelopen dinsdag een nieuw dak plaatsen en dat is niet gebeurd, misschien waaide het toen te hard, maar ze kunnen me toch op de hoogte houden?! Grrr. Wel een hele gave wikkelrok en een tuniek/jurkje gekocht. Fysio heeft weer rug gekraakt, het zit tenminste weer even allemaal op zijn plek. Hij zei ook dat het voor mijn klachten niet goed is om zwaar te zijn. Tralala voor mij dus een reden om mijn slechte eten van de laatste tijd alleen maar door te zetten. Maar ik val verdomme niet genoeg af. Ik weet wel dat sinds ik enigszins normaal ging eten, en misschien ook wel sinds mijn AD verhoogd zijn, ik enorm ben aangekomen. En dan zeggen ze dat ik maar meer moet bewegen en sporten. Ja als dat pijn doet is dat ook niet fijn. |
![]() |
|
Lekkage op het werk, dus daar heb ik me gisteren aan het eind van de dag mee bezig gehouden in plaats van met de dingen waar ik me mee bezig had willen houden. Nu moeten die dingen dus vanmiddag of in het weekend nog... En het is maar afwachten hoe de plassen water er nu uit zien, als ik straks binnenkom...
Daarnaast voel ik me hartstikke beroerd: ik ben moe en erg verkouden en haast een beetje grieperig. Douchen verlichtte wel wat, maar ik zal blij zijn als het weekend is straks. |
![]() |
|
Knallende ruzie met mijn ouders. Geweldig, zeker omdat ze allebei werken vandaag en er dus niets te praten valt de hele dag.
Zometeen komen er twee vriendinnen en gaan we 'gezellig' cupcakes bakken. ![]() Ik hoop zo dat ik het niet verpest voor ze door mijn huidige stemming. Dat wordt flink mijn best doen. En lieve jongen, ik weet niet hoe ik dit nu moet gaan doen op je feest. Wat verwacht je van me? Als mevrouwtje er ook is... Volgens mij heb je niet door hoe lastig dit is. Laat haar alsjeblieft je feest niet verpesten, zeker niet nu je er zo'n zin in hebt. En dan nog die klassenindeling van dit jaar. Hoe kunnen ze? Ik als enige van mijn vriendengroep tussen de vreselijkste koters van heel 5vwo. Great. Hè. Wat een crapstemming.
|
Verwijderd
|
Het voelt zo raar dat ik nu zo onverschillig ben ten opzichte van x. Nog geen paar maanden geleden maakte ik zowat vreugdesprongen als ik bijvoorbeeld een mailtje van hem kreeg, en nu checkte ik net mijn mail en zag dat hij wat had gestuurd en ik dacht: 'care, daar kijk ik straks wel naar.' Ik voel me daar wel klein beetje schuldig over.
![]() Ballet was weer heel leuk! De docente is superaardig en het groepje is ook echt leuk. Ik ben wel steeds bang dat ik er het minst van bak van iedereen, maar dat is natuurlijk onzin om te denken, helemaal omdat het pas de tweede les is. Ben echt blij dat ik dit ben gaan doen. ![]() |
![]() |
|
@ Heksjuh: wat vervelend dat het nu nog steeds allemaal niet rond is. In Utrecht hoef je toch alleen maar heringeschreven te worden? En Amsterdam, dat duurt ook al een paar maanden inmiddels. Waar ligt dat dan aan?
@ Vogelvrij: heb je nog recht op een OV-kaart nu je weer gaat studeren of heb je zelf een voordeelurenabonnement aangevraagd? En die automaten staan vaak op stations, in de ah, op het postkantoor (of bij de Bruna, Primera etc.). Anders even op internet kijken waar ze nog meer staan bij jou in de buurt? Google maps geeft ze ook aan, zag ik laatst toen ik wat op moest zoeken. OT: ik heb vandaag vrij en ik doe eigenlijk niks. Ben gisteravond naar huis gegaan, morgen ga ik weer naar m'n ouders. Verjaardagvierweekend enzo. Toch fijn om één dagje even thuis te zijn. Zo nog maar eens wat nuttigs doen, de was en boodschappen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
@redhair dat was lang geleden.
rot voor je dat je eetstoornis alles weer overheerst. ik herken het wel wat je typt. maar kun je niet proberen aan andere dingen te denken?. ot. het werk ging goed en het was gezellig. ik zat de hele dag bij leuke collegas in de buurt. ben nou erg moe want het was toch wel vermoeiend een hele dag. dadelijk even naar het dorp. en verder zie ik nog wel wat ik ga doen vandaag.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
ok tussen me ouders is het weer mis.
ik kreeg er helemaal schrik. me moeder is nou naar boven toe. me vader is nog beneden en ik weet niet hoe ik me nou moet gedragen. van dit soort dingen krijg ik schrik. terwijl ik de hele avond geen last van angsten had.
|
Verwijderd
|
Morgen heb ik sinds lange tijd weer 'ns een optreden en ik heb er zin in! De aanvraag kwam pas afgelopen maandag, dus ik had super weinig tijd om wat te regelen en de gitarist waar ik normaal gesproken mee werk kon niet, dus ze hebben zelf een gitarist uitgezocht, en los van het feit dat ik nog nooit met 'm gespeeld heb, vind ik 'm eigenlijk ook niet zo goed en heb ik spijt dat ik mijn vader niet gevraagd heb om me te begeleiden
![]() Maar goed, het gaat om een halfuurtje muziek, we doen mooie liedjes dus ik weet zeker dat we er iets van gaan maken ![]() Verder sta ik versteld van hoe vrolijk ik ben en hoe goed ik me voel. Soms word ik heel even overspoeld met een ellendig gevoel, alsof ik me nu pas realiseer hoe heftig het afgelopen jaar is geweest, hoe slecht het met me ging en hoeveel ik daardoor gemist heb... |
![]() |
|
Verwijderd
|
oef, the girlfriends borderline is a bitch! sjezus
ik heb het erover gehad met mijn beste vriendin, en die zegt ook dat dit wel heel erg is, ik wil geen snijder-anorexia-apatish vriendinnetje ![]() ik hou heel veel van haar, maar het is toch zo dat ik het ook moet volhouden? ![]() heb d'r gevraagd of ze wel van zichzelf houd (in een/haar neutrale bui!). daar kwam een volmondige duidelijke nee op zoals dat zeldzaam is voor iemand die EXTREME stemmingswisselingen heeft ![]() ![]() ![]() hoe kan je van iemand anders houden als je niet eerst van jezelf houd, vroeg ik.. ohhh wat moet ik hier nou mee ![]() ![]() ![]() ze gaat echt halfdood zonder mij als vriendje.. dat weet ik, maar mijn liefdesregel nr. 1 is; nooit bij iemand blijven uit medelijden .. help? ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |