Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2010, 19:38
Verwijderd
Citaat:
wel eens van gehoord, maar is dat ookal in nederland?
als je in zo'n gehucht woont, lijkt het wel alsof je in een communistisch landje woont, waar je niks meer mee krijgt van de buitenwereld.
*kuch* het was een grapje als reactie op jouw bijdehante opmerking
Advertentie
Oud 24-07-2010, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Ja, dan heb je een slechte geschiedenisleraar gehad.
nou vertel maar eens hoe het wel zit dan.

edit: via internet is het moeilijk in te schatten op wat voor toon iemand iets zegt
Oud 24-07-2010, 19:39
Verwijderd
Wtf, die Love Parade

Dat vond plaats in een tunnel met ruim 500.000 man, en dan gaan ze de tunnel afsluiten

Gevolg, niemand kan er meer uit, mensen krijgen geen lucht en er ontstaat massa-paniek. Handig jongens, goed gedaan
Oud 24-07-2010, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Wtf, die Love Parade

Dat vond plaats in een tunnel met ruim 500.000 man, en dan gaan ze de tunnel afsluiten

Gevolg, niemand kan er meer uit, mensen krijgen geen lucht en er ontstaat massa-paniek. Handig jongens, goed gedaan
Ja jeetje, 15 doden
Oud 24-07-2010, 19:42
Verwijderd
Citaat:
nou vertel maar eens hoe het wel zit dan.

edit: via internet is het moeilijk in te schatten op wat voor toon iemand iets zegt
Nou ja, allereerst is het moeilijk in te schatten wat "echt" communisme is. Kijk je naar de retoriek, of naar de resultaten? Is Noord-Korea een absolutistische monarchie of een communistische staat?

Daarnaast zijn er veel verschillen van land tot land. In China bijvoorbeeld kun je alle westerse goederen gewoon kopen, en Chinezen kunnen vrij reizen naar het buitenland. Maar ja, is China communistisch of simpelweg een dictatuur met een gemengde economie-ideologie?
Oud 24-07-2010, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, allereerst is het moeilijk in te schatten wat "echt" communisme is. Kijk je naar de retoriek, of naar de resultaten? Is Noord-Korea een absolutistische monarchie of een communistische staat?

Daarnaast zijn er veel verschillen van land tot land. In China bijvoorbeeld kun je alle westerse goederen gewoon kopen, en Chinezen kunnen vrij reizen naar het buitenland. Maar ja, is China communistisch of simpelweg een dictatuur met een gemengde economie-ideologie?
oke, volgens mij ben jij expert.
ik heb alleen tot en met de 3e klas geschiedenis gehad.

maar over dat propaganda heb ik toch wel een punt? zeker dat in de tijd van de sovjet-unie
Oud 24-07-2010, 19:49
Verwijderd
Citaat:
oke, volgens mij ben jij expert.
ik heb alleen tot en met de 3e klas geschiedenis gehad.

maar over dat propaganda heb ik toch wel een punt? zeker dat in de tijd van de sovjet-unie
Ik heb ook alleen tot de 3e klas geschiedenis gehad.

Qua propaganda verschilde de Sovjet-Unie nauwelijks van de VS.

Zie bijvoorbeeld: http://en.wikipedia.org/wiki/McCarthyism
Oud 24-07-2010, 19:53
Verwijderd
nou helaas er iets is tussen gekomen en nu gaan we toch niet uit.
Oud 24-07-2010, 19:59
Verwijderd
Citaat:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Propaganda_(communicatie)

lees jij deze eerste zin maar eens.

zo bedoel ik ook dat communistische regimes zich van de buitenwereld afsloten om zo de inwoners voor het communisme te laten winnen.
Oud 24-07-2010, 19:59
Verwijderd
Citaat:
nou helaas er iets is tussen gekomen en nu gaan we toch niet uit.

Ik ben "Lof der zotheid" kwijt, terwijl ik 'm had bewaard als vakantieboek
Oud 24-07-2010, 20:02
Verwijderd
Citaat:

Correctie. De propaganda van de Sovjet-Unie behelsde vooral uitspraken over hoe leuk en tof de Sovjet-Unie wel niet was. De Amerikaanse propaganda was meer van 't mensen bang maken, ze wijzen op hoe fragiel hun vrijheid is, achterdocht opwekken jegens het buitenland, etc. Een totaal andere aanpak.

Maar als je bedoelt dat beide partijen hun hand er niet voor omdraaiden dan heb je natuurlijk wel gelijk.

Zie ook dit, qandy:

Gemaakt door Joseph Barbera en William Hanna, trouwens. De lui die aan de grondslagen van o.a. Scooby Doo, Tom & Jerry, The Flintstones, The Jetsons, de Smurfen en meer van dat soort legendarische tekenfilms stonden.
Oud 24-07-2010, 20:02
Verwijderd
Citaat:

zo bedoel ik ook dat communistische regimes zich van de buitenwereld afsloten om zo de inwoners voor het communisme te laten winnen.
Nou ja, het doel van bijvoorbeeld de Berlijnse Muur was niet om te zorgen dat mensen communisme tof zouden vinden, maar om te zorgen dat ze niet allemaal naar West-Duitsland zouden vertrekken.
Oud 24-07-2010, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Correctie. De propaganda van de Sovjet-Unie behelsde vooral uitspraken over hoe leuk en tof de Sovjet-Unie wel niet was. De Amerikaanse propaganda was meer van 't mensen bang maken, ze wijzen op hoe fragiel hun vrijheid is, achterdocht opwekken jegens het buitenland, etc. Een totaal andere aanpak.

Maar als je bedoelt dat beide partijen hun hand er niet voor omdraaiden dan heb je natuurlijk wel gelijk.
Dat bedoel ik inderdaad.
Citaat:
Gemaakt door Joseph Barbera en William Hanna, trouwens. De lui die aan de grondslagen van o.a. Scooby Doo, Tom & Jerry, The Flintstones, The Jetsons, de Smurfen en meer van dat soort legendarische tekenfilms stonden.
En Birdman, niet te vergeten.
Oud 24-07-2010, 20:04
Verwijderd
para roep eens een leuk onderwerp voor mijn scriptie!!11!!!
Oud 24-07-2010, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, het doel van bijvoorbeeld de Berlijnse Muur was niet om te zorgen dat mensen communisme tof zouden vinden, maar om te zorgen dat ze niet allemaal naar West-Duitsland zouden vertrekken.
vergelijk dit eens met mijn eerste poging:

Citaat:
dat ze zich vaak afsluiten van andere landen, om te zorgen dat de inwoners niet in contact komen met het goeds uit andere landen, omdat de inwoners anders inzien dat het communisme niet werkt en zich tegen het communisme keren. net zoals dat de noord-koreaanse televisie de beelden van hun nationale ploeg alleen uit zouden zenden als ze wonnen.
ik zie daar wel de overeenkomsten in, toch?
Oud 24-07-2010, 20:05
Verwijderd
Citaat:

Dat deed Amerika dus net zo hard, hoor. En Nazi-Duitsland ook. En eigenlijk ieder land dat ooit in een staat van oorlog heeft verkeerd, want de bestuurders willen dan natuurlijk dat het volk niet te kritisch doet.
Oud 24-07-2010, 20:07
Verwijderd
Kazet, heb jij geen geschiedenis1 gehad?
Oud 24-07-2010, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Dat deed Amerika dus net zo hard, hoor. En Nazi-Duitsland ook. En eigenlijk ieder land dat ooit in een staat van oorlog heeft verkeerd, want de bestuurders willen dan natuurlijk dat het volk niet te kritisch doet.
dat van amerika had ik net gelezen, en dat van nazi-duitsland wist ik ook wel, maar dat alles gebeurde toch net zo goed in communistische regimes?

en anders geef ik de moed wel op.
Oud 24-07-2010, 20:13
Verwijderd
Geen enkel volk is totaal gericht op oorlog. Voor oorlog moet je mensen overtuigen dat het gevaar dat bestreden moet worden gevaarlijker/erger is dan de oorlog zelf. En dat lukt nu eenmaal het beste met eenzijdige informatie. Waardoor je je kan afvragen hoeveel legitieme oorlogen er ooit gevoerd zijn.
Oud 24-07-2010, 20:18
Verwijderd
Citaat:
dat van amerika had ik net gelezen, en dat van nazi-duitsland wist ik ook wel, maar dat alles gebeurde toch net zo goed in communistische regimes?

en anders geef ik de moed wel op.
Het verschil is natuurlijk dat communistische regimes, en met name de SU, propaganda gebruikte om de eigen staatsvorm in leven te houden (door het te verheerlijken). Maar dat is dan ook noodzakelijk bij een communistisch systeem.
Oud 24-07-2010, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Het verschil is natuurlijk dat communistische regimes, en met name de SU, propaganda gebruikte om de eigen staatsvorm in leven te houden (door het te verheerlijken). Maar dat is dan ook noodzakelijk bij een communistisch systeem.
oké ik geef het op.
Oud 24-07-2010, 20:23
Verwijderd
Citaat:
para roep eens een leuk onderwerp voor mijn scriptie!!11!!!
Had ik er laatst niet iets over geroepen? *zoekt* Ja, jawel, hier.

Maar anders: hm. Ik wilde een tijdlang onderzoek doen naar auteursrecht. Bijvoorbeeld door uit te zoeken of het vaak voorkomt dat een kunstenaar het goedkeurt dat 'het publiek' z'n kunst manipuleert (zoals literal video's, of zoals een tijd terug met die gast die op hilarische wijze het geluid van brute gitaarsolo's op opnames van liveconcerten van o.a. Iron Maiden en KISS verving met klungelig gepingel, of nouja zulk soort dingen) of via internet verspreidt terwijl het label/de studio het afkeurt. Het gedoe omtrent Kabouter Wesley is daar ook een goed voorbeeld van, de makers vonden het prima dat die shit op YouTube stond want daardoor werd het o.a. opgepikt door DWDD maar Humo, waar ze die filmpjes voor maakten, heeft ze er uiteindelijk toch laten afhalen. Volgens mij is het dus zo dat kunstenaars het meestal geen probleem vinden en de dikke bazen die zelf niets (kunnen) maken wel, dat wilde ik graag in kaart brengen.

Iets vergelijkbaars: ik wilde ook een case study doen naar Ebaumsworld, hun schending van auteursrecht, en de manieren waarop kunstenaars daar op hebben gereageerd. (Met zulk soort filmpjes, o.a.) En dan ook kijken hoe Eric daar op heeft gereageerd, of hij die reacties wel/niet op z'n site heeft gezet, zulk soort dingen.

Dus eh, die onderwerpen kan ik je aanraden. Al is dat misschien wat te academisch voor wat jij wil? Welke kant wil je ongeveer op?

Citaat:
En Birdman, niet te vergeten.
En Harvey Birdman, Attorney at Law, kwam ik net achter ^miljoenmiljard

Moz en Uice naamzoek voor dit gave stukje informatie.
Oud 24-07-2010, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Kazet, heb jij geen geschiedenis1 gehad?
Jawel... duurde dat tot de vierde?
Oud 24-07-2010, 20:32
Verwijderd
En Harvey Birdman is niet van Hanna & Barbera.
Oud 24-07-2010, 20:35
Verwijderd
Citaat:
En Harvey Birdman is niet van Hanna & Barbera.
Jawel.
Oud 24-07-2010, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Jawel... duurde dat tot de vierde?
Ja!
Oud 24-07-2010, 20:41
Verwijderd
Oh, ik keek verkeerd... ik dacht dat Williams Street de schrijver was, maar dat is de naam van de studio.
Oud 24-07-2010, 20:46
Verwijderd
Zo m'n flesje groene wijn is op. Resteren er nog 2 biertje om het af te maken.
Oud 24-07-2010, 20:48
Verwijderd
Wil iemand de keuken voor mij schoon komen maken in ruil voor bramen, aardbeien en meloen?
Oud 24-07-2010, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Wil iemand de keuken voor mij schoon komen maken in ruil voor bramen, aardbeien en meloen?
heb je ipv bramen ook wat anders te bieden?
Oud 24-07-2010, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Als je het schoonmaken van mijn badkamer daaraan toevoegt hebben we een deal.
Verwijderd
Citaat:
Verwijderd
ik vind keukens schoonmaken een prima werkje. Ik heb laatst ook mijn keuken schoongemaakt, inclusief de 80 borden van mijn huisgenoot en nu kunnen we weer koken
Oud 24-07-2010, 20:50
Verwijderd
Citaat:
ik vind keukens schoonmaken een prima werkje. Ik heb laatst ook mijn keuken schoongemaakt, inclusief de 80 borden van mijn huisgenoot en nu kunnen we weer koken
hoi!
Oud 24-07-2010, 20:51
Verwijderd
Ik maak elke avond de keuken schoon. Als je het goed bijhoudt is het goed te doen
Verwijderd
Citaat:
hoi!
ik vind afwassen echt héél leuk. HEEL leuk. maar ik ga niet op tournee door het land denk ik.
Verwijderd
Citaat:
heb je ipv bramen ook wat anders te bieden?
nee, dit is wat op moet voor de vakantie

Citaat:
Als je het schoonmaken van mijn badkamer daaraan toevoegt hebben we een deal.
Mweh, nee, ik vind badkamers denk ik nog erger dan keukens.
Oud 24-07-2010, 20:52
Verwijderd
Er hoeft overigens niet afgewassen te worden, we hebben een vaatwasser!
Oud 24-07-2010, 20:53
Verwijderd
Citaat:
ik vind afwassen echt héél leuk. HEEL leuk. maar ik ga niet op tournee door het land denk ik.
Oud 24-07-2010, 20:53
Verwijderd
Citaat:
nee, dit is wat op moet voor de vakantie
dan is er geen deal, ik hou niet zo van bramen. En alleen aardbeien en meloen vind ik wat te weinig...
Oud 24-07-2010, 20:54
Verwijderd
Citaat:
dan is er geen deal, ik hou niet zo van bramen. En alleen aardbeien en meloen vind ik wat te weinig...
Jij maakte sowieso geen kans, voor je hier bent zijn we 3 uur verder en om 1 uur wil ik wel in bed liggen ipv bramen en aardbeien en meloen aan forummers voeren
Oud 24-07-2010, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Delft is om de hoek!
Oud 24-07-2010, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Er hoeft overigens niet afgewassen te worden, we hebben een vaatwasser!
hebben!
Verwijderd
Citaat:
hebben!
Als je nu hier heen komt, mag je 'm voor een weekje meenemen nadat je de keuken hebt gedaan natuurlijk!
Verwijderd
Citaat:
Jij maakte sowieso geen kans, voor je hier bent zijn we 3 uur verder en om 1 uur wil ik wel in bed liggen ipv bramen en aardbeien en meloen aan forummers voeren
Dat kan natuurlijk beide
Oud 24-07-2010, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Als je nu hier heen komt, mag je 'm voor een weekje meenemen
Ik mag niet meer rijden
Oud 24-07-2010, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Dat kan natuurlijk beide
geen forummers van 16 LL dat zou raar zijn.
Citaat:
Ik mag niet meer rijden
verdorie!
Oud 24-07-2010, 20:57
Verwijderd
Citaat:
en ik had nog zoveel hoop...
Oud 24-07-2010, 20:57
Verwijderd
Citaat:
en ik had nog zoveel hoop...
het spijt me jongen! volgende x beter!
Oud 24-07-2010, 20:58
Verwijderd
Citaat:
geen forummers van 16 LL dat zou raar zijn.
ik had nog zoveel hoop...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten