Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2010, 20:34
Verwijderd
Citaat:
en dat is mijn ogen: "niet zo bijster veel". Natuurlijk, een klein kind schrikt er misschien even van, en dat is heel jammer, maar dat doe je van een Saw-poster ook, maar dat is dan weer iets anders (zei je eerder).
nee. Sommige kinderen schrikken inderdaad misschien alleen.

Als ik mezelf even als voorbeeld neem toen ik 5 was (en ik neem aan dat ik niet uniek daarin was) ga ik daarover nadenken, word ik bang als ik mijn schoen gezet heb, want wat nou als die enge Sinterklaas in huis komt?
Kinderen hebben een rijke fantastie, zeker rond de Sinterklaasperiode. Dat ís al heel erg spannend voor kleine kinderen, laat staan als ze een enge poster hebben zien hangen.
Advertentie
Oud 20-10-2010, 20:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Helemaal goed en jij grotendeels fout. Want waarom zou ik geen kinderwens hebben?
Meeste.

Citaat:
Ik snap sowieso niet dat ouders hun kinderen niet direct leren dat wat er op TV is allemaal nep is, behalve het nieuws. Ik geloofde echt geen een van de sprookjes (ik kon er wel van genieten hoor, maar het was allemaal nep en daarom niet echt).
Oh, ik geloofde ook niet dat sprookjes echt waren hoor. Dat was juist het fijne aan sprookjes.. ze stonden ver van je af en liepen altijd goed af. En dat is precies wat er tegen deze evil sint is. Die staat niet ver van je af (als kind).
Oud 20-10-2010, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Mannen zijn rationeler en hebben dus gelijk.
Ik ben blij dat ik dit niet zeg
Verwijderd
maar goed, hiermee wil ik dus niet zeggen dat ik tegen die film ben, maar wel dat je de angst van kinderen niet moet onderschatten.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Hij drinkt Heineken met liefde.
<3
Geel
Geel is offline
Citaat:
nee. Sommige kinderen schrikken inderdaad misschien alleen.

Als ik mezelf even als voorbeeld neem toen ik 5 was (en ik neem aan dat ik niet uniek daarin was) ga ik daarover nadenken, word ik bang als ik mijn schoen gezet heb, want was als die enge SInterklaas in huis komt?
Kinderen hebben een rijke fantastie, zeker rond de Sinterklaasperiode. Dat ís al heel erg spannend voor kleine kinderen, laat staan als ze een enge poster hebben zien hangen.
Volgens mij ben je aardig uniek, maar dat doet er niet toe.

Een hele simpele oplossing: Zeg dat het sint niet is en dat die meneer op de poster niet bestaat en nep is.
Verwijderd
Citaat:
Kijk, ik wil echt niet vervelend doen, maar jullie kunnen je echt niet zo goed inleven in kinderen hoor.

Als je 3/4 jaar bent, heilig in Sinterklaas gelooft, en een beetje bang aangelegd bent, dan kan je best last krjigen van zo'n poster, of als je de film-trailer per ongeluk ziet.

Ik zeg niet dat dit een wereldramp is, ik zeg ook niet dat die film niet gemaakt had moeten worden!
Hoezo? Je zegt gewoon: "het is nep, en Sinterklaas bestaat niet".
Verwijderd
Citaat:
maar goed, hiermee wil ik dus niet zeggen dat ik tegen die film ben, maar wel dat je de angst van kinderen niet moet onderschatten.
En jij moet het niet overschatten
Verwijderd
Ik vond net een papier met daarop allerlei dingen die klasgenoten over mij gezegd hebben over mijn leiderschap(/docentschap/regisseursschap). Best interessant en confronterend en bij vlagen egostrelend. Er stond in elk geval ook bij dat er een 'programmeurtje' in me zat.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Maar ik héb dus geen gebrek aan inlevingsvermogen, want ik snap wel wat jullie bedoelen en ik zie ook in wat voor gevolgen kan hebben, alleen weeg ik óók realistisch af wat dat uiteindelijk nu betekent voor het kind, en dat is mijn ogen: "niet zo bijster veel". Natuurlijk, een klein kind schrikt er misschien even van, en dat is heel jammer, maar dat doe je van een Saw-poster ook, maar dat is dan weer iets anders (zei je eerder).
Ja, dat vind ik anders. Saw is een abstracter iets voor een kind dan Sinterklaas.
Verwijderd
Citaat:
idem. Ik was ook een kutkind tijdens dramales En zelfs het nieuws is alles behalve "echt"; maar dat is een wat andere discussie
Ja okay, maar aan de mededeling dat er bij een busongeluk 40 man omgekomen zijn kan je weinig dusdanig verkwanselen dat het uit een duim gezogen zou zijn
Oud 20-10-2010, 20:36
Carn
Carn is offline
Citaat:
"They all FLOAT down here!"
carn reminder IT weer lezen
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja okay, maar aan de mededeling dat er bij een busongeluk 40 man omgekomen zijn kan je weinig dusdanig verkwanselen dat het uit een duim gezogen zou zijn
juh je strekking was me duidelijk
Verwijderd
Citaat:
En jij moet het niet overschatten
Ik heb het over een minderheid van kinderen. Ik overschat niks.
Verwijderd
Citaat:
<3
Zie je Geel (en Jasper / Sherlock naamzoek)

Die arme jongen is helemaal de weg kwijt
Oud 20-10-2010, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij ben je aardig uniek, maar dat doet er niet toe.
Hoezo? Je hebt gewoon een hoop kinderen die bang worden en nachtmerries krijgen van bepaalde dingen hoor.
Geel
Geel is offline
Citaat:
Wel als je bijvoorbeeld Rusland bent!
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat vind ik anders. Saw is een abstracter iets voor een kind dan Sinterklaas.
Ja, maar kinderen leggen dus heel vaak de link met Sinterklaas niet. Zo werkt hun psyche.
Carn
Carn is offline
Citaat:
maar goed, hiermee wil ik dus niet zeggen dat ik tegen die reclames ben, maar wel dat je de angst van vrouwen niet moet onderschatten.
zo, nu is het ook op vrouwen van toepassing die teveel zeuren over het feit dat er alleen maar lekkere wijven op posters en magazine covers staan en in reclames voorkomen.
Verwijderd
Citaat:
Absinthe naamzoek, dat autistische raaaaarrarrararrrre meisje van the voice of hollan is nu in real life voice of holland en ze is echt raar. Ze deed mee maar had het aan niemand verteld omdat 'ze niet herkend wou worden' nu staat ze ook nog in de krant met iets vreemds? Na de break op rtl 4, archont naamzoek too.
Ik had het ook opstaan ja. Maar ik heb bij haar op een gegeven moment gewoon weggezapt, ik kan ook echt niet naar haar zielige zeikstemmetje luisteren, omg
Rationeel
Rationeel is offline
het punt is dat er een mogelijkheid wordt gecreëerd voor kinderen om sinterklaas te associëren met iets kwaadaardigs. dat is m.i. niet wenselijk. handen af van sintje (s imago)
Oud 20-10-2010, 20:38
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja, maar kinderen leggen dus heel vaak de link met Sinterklaas niet. Zo werkt hun psyche.
Jij denkt dat ze sinterklaas niet zien in die poster? :
Verwijderd
Citaat:
Kijk, ik wil echt niet vervelend doen, maar jullie kunnen je echt niet zo goed inleven in kinderen hoor.

Als je 3/4 jaar bent, heilig in Sinterklaas gelooft, en een beetje bang aangelegd bent, dan kan je best last krjigen van zo'n poster, of als je de film-trailer per ongeluk ziet.

Ik zeg niet dat dit een wereldramp is, ik zeg ook niet dat die film niet gemaakt had moeten worden!
En jullie kunnen je beter inleven in kinderen? Onzin.

Een kind geeft daar niet zo heel veel aandacht aan. Ziet misschien de Sint niet eens staan en anders zeg je dat het de ''nepsint is'' of zijn gemene neef voor mijn part.

Als kinderen nog in de Sint geloven slikken ze het merendeel van deze mooie verhalen als zoete koek.
Geel
Geel is offline
Citaat:
Hoezo? Je hebt gewoon een hoop kinderen die bang worden en nachtmerries krijgen van bepaalde dingen hoor.
Zucht. Kinderen krijgen alleen die nachtmerries als ouders dat toelaten. Een kind gelooft zijn ouders heel erg. Dus als ouder kun je die poster zo ongedaan maken.
Verwijderd
Citaat:
Dat.

Die poster lijkt niet eens op de Sint.

En anders zouden ze ook moeten schrikken van de paus. Wat nu?
Oud 20-10-2010, 20:39
Verwijderd
Ik stel voor dat we 50 kinderen opofferen om te kijken wat de poster met ze doet.
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het je zal verbazen hoe weinig de link gaan leggen.
Verwijderd
Zo, terug! Ik heb met potlood mijn tussenevaluatie ingevuld, morgen nog even naar kijken en dan het gesprek
Oud 20-10-2010, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Zucht. Kinderen krijgen alleen die nachtmerries als ouders dat toelaten. Een kind gelooft zijn ouders heel erg. Dus als ouder kun je die poster zo ongedaan maken.
Je praat peop. Nachtmerries kan je overal over krijgen en dat komt heel vaak niet door iets of iemand. Iets kan wel triggerend werken.
Verwijderd
Citaat:
En jullie kunnen je beter inleven in kinderen? Onzin.

Een kind geeft daar niet zo heel veel aandacht aan. Ziet misschien de Sint niet eens staan en anders zeg je dat het de ''nepsint is'' of zijn gemene neef voor mijn part.

Als kinderen nog in de Sint geloven slikken ze het merendeel van deze mooie verhalen als zoete koek.
Citaat:
En jullie weten alles van pedagogiek en kinderen?

Nee, ik ook niet, maar nogmaals, als ik mezelf als voorbeeld neem, kan het heel erg eng zijn voor kinderen. En ik neem aan dat ik niet het enige kind in Nederland was die bang was voor Sinterklaas en Zwarte piet. Dat moet je dan niet extra gaan voeden door enge posters.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat.

Kinderen zouden eerder denken dat de paus ook sinterklaas is dan dat ze in die poster sinterklaas niet zouden herkennen volgens mij Zeker aangezien het sinterklaas-tijd is waarin ze continu geconfronteerd worden met sinterklaas.
Verwijderd
Citaat:
het punt is dat er een mogelijkheid wordt gecreëerd voor kinderen om sinterklaas te associëren met iets kwaadaardigs. dat is m.i. niet wenselijk. handen af van sintje (s imago)
Ik neem geen kinderen, maar mocht het onverhoopt toch misgaan zeg ik dat ze tegen hun klasgenoten moeten zeggen dat sinterklaas niet bestaat.
Verwijderd
Citaat:
Klopt, kinderen leggen dit verband niet instant. Zij zien de Sint als iets goeds en denken aan de mooie rode mijter en mantel.

Hier zien ze iets zwarts wat enkel een abstracte vorm van de Sint weergeeft. En kinderen zijn geen helden in abstract nadenken
Verwijderd
Citaat:
Dat is echt niet waar. Kinderen krijgen al nachtmerries van het Sinterklaasjournaal, ook al zeggen ouders dat Sint echt wel komt en wordt dat op school ook telkens gezegd.
Verwijderd
Citaat:
Ik stel voor dat we 50 kinderen opofferen om te kijken wat de poster met ze doet.
Oud 20-10-2010, 20:41
Carn
Carn is offline
Citaat:
Schrok men maar van de Paus; dat is pas een horrorfiguur. Qua uiterlijk en gedachtengoed.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Klopt, kinderen leggen dit verband niet instant. Zij zien de Sint als iets goeds en denken aan de mooie rode mijter en mantel.

Hier zien ze iets zwarts wat enkel een abstracte vorm van de Sint weergeeft. En kinderen zijn geen helden in abstract nadenken
Nu onderschatten jullie de kindjes volgens mij

Waarom nemen ze eigenlijk niet gewoon deze poster:

Daar zou toch niets mis mee zijn?
Verwijderd
Citaat:
Goed plan
Verwijderd
Citaat:
Ik neem geen kinderen, maar mocht het onverhoopt toch misgaan zeg ik dat ze tegen hun klasgenoten moeten zeggen dat sinterklaas niet bestaat.
Het is maar goed dat je geen kinderen 'neemt' dan.
Oud 20-10-2010, 20:42
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dat.

nee, een man met baard en wit haar met een tabberd aan en mijter op en staf in de hand op een paard lijkt totaal niet op sinterklaas
Verwijderd
25 november komt ie?! Hallo hoe kan ik dan op 12 november een sinterklaas date hebben?
Verwijderd
In de redenering die Holmes net heeft gevoerd zitten een stuk of 10 stereotypen die in nog geen 50% van de gevallen waar zijn
Verwijderd
Citaat:
Opvallend gegeven is wel dat de meeste vrouwen tegen zijn en de meeste mannen voor.

Hmm
Ik ben niet tegen die film, laat dat even duidelijk zijn.
Verwijderd
Citaat:
Nu onderschatten jullie de kindjes volgens mij

Waarom nemen ze eigenlijk niet gewoon deze poster:

[afbeelding]

Daar zou toch niets mis mee zijn?
Niet hun fantasie, onschuld en concreet denkvermogen.

Wel hun abstracte denkvermogen
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
kusje
Geel
Geel is offline
Citaat:
Je praat peop. Nachtmerries kan je overal over krijgen en dat komt heel vaak niet door iets of iemand. Iets kan wel triggerend werken.
Als je het zo bekijkt praat ik misschien inderdad peop. Maar als ouder heb je wel de macht om 'a-triggerend' te werken, lijkt me.
Verwijderd
Citaat:
Kinderen zouden eerder denken dat de paus ook sinterklaas is dan dat ze in die poster sinterklaas niet zouden herkennen volgens mij Zeker aangezien het sinterklaas-tijd is waarin ze continu geconfronteerd worden met sinterklaas.
Dat is goed mogelijk, alleen wat moeten we dan nu doen? De paus bijschminken omdat ie mogelijk een angstopwekkend beeld veroorzaakt bij de tere kinderziel?
Verwijderd
Citaat:
Ik ben niet tegen die film, laat dat even duidelijk zijn.
En de filmposters?
Verwijderd
Citaat:
In de redenering die Holmes net heeft gevoerd zitten een stuk of 10 stereotypen die in nog geen 50% van de gevallen waar zijn
Maar Holmes is cool!
Verwijderd
Citaat:
Het is maar goed dat je geen kinderen 'neemt' dan.
Hoezo?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten