Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2011, 13:54
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Advertentie
Oud 18-04-2011, 15:29
always-midnight
always-midnight is offline
Ahhhhhh <33

Wat word ie al groot!
Oud 19-04-2011, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het wel een fijn programma, verschillende stellen, maar toch ook weer erg hetzelfde. Ik vind ze allemaal erg leuk overkomen Ik vind dat het jongste stel het ook echt goed doet samen, weliswaar met hulp van zijn ouders, maar ik vind dat die jongen echt goed z'n verantwoordelijkheid neemt Ik heb wel eens anders gezien bij vaders (maar ook moeders) van die leeftijd! Alleen die tattoo met de verkeerde datum
Ik vond het in de eerste aflevering alleen akelig dat Lisenka (moeder van Jamie) telkens in de verleden tijd sprak. Ze had het natuurlijk over haar bevalling en kraamperiode, en dat lag in het verleden, maar ze zei telkens iets als 'en toen waren we echt een gezin...'. En toen hadden ze dat kindje dus nog helemaal niet laten zien, alleen wat foto's kwamen langs.

Ik vind die ouders van Silvijn trouwens ook heel leuk, dat meisje vind ik wel wat naïef-ig, maar op een lieve, leuke manier. En die vader is ook zo cute!

Sowieso; vaders met hun baby's, awww <3 Ik vond het zo schattig toen - ik geloof - Alexander (vader van Dominique) zijn dochter uit bed ging halen en kleren uit ging zoeken enzo. Super lief <3
Heb het nu ook eens gekeken omdat jullie het er telkens over hadden, maar ik vind het wel een bizar concept zeg. Dat je zelf mediageil bent, okee, maar ik snap niet dat die stellen niet zoiets hebben van, wacht, misschien vindt mijn kind het wel helemaal niet léuk om door heel Nederland gekend te worden. En misschien gaat hij/zij daar wel problemen mee krijgen doordat klasgenootjes precies zien hoe je thuis bent, bijvoorbeeld. En welke puber wil in godsnaam met z'n eerste kus op tv?!

Maar dat gezegd hebbend vond ik het toch wel ontroerend hoe al die vaders keken na de bevalling En zelf wil ik geen kinderen meer. "Dat doet écht pijn!" tijdens de bevalling, en dan ietsje te vaak. Brrrrr!
Oud 20-04-2011, 08:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, dat is het moeilijke aan het programma, hoe ethisch het eigenlijk is, ze filmen die kinderen vrolijk nakend & wel...
Ik vind het zelf nogal stom dat ze er maar vanuit gaan dat al die pubers sowieso wel zullen kussen voor hun achttiende, wie weet wacht dat kind daar nog jaren mee. Maar verder vind ik het gewoon een te leuk programma
Oud 20-04-2011, 15:24
Verwijderd
Oh, ik vind dat ze nog niet 'te veel' hebben laten zien ofzo. Kan me voorstellen dat dat later wat lastiger wordt, maar vooralsnog vind ik het programma geen grenzen overgaan.
Oud 23-04-2011, 11:11
Signy
Signy is offline
Duitse baby overleeft geboorte na 21 weken
Uitgegeven: 23 april 2011 12:00
Laatst gewijzigd: 23 april 2011 12:00

FULDA - De Duitse baby Frieda is toegetreden tot een bijzonder select gezelschap door te overleven nadat ze was geboren tijdens de 21e week van de zwangerschap van haar moeder. Dat meldden media in Duitsland zaterdag.

Frieda woog 469 gram en had een lengte van 28 centimeter toen ze vorig jaar werd geboren op 7 november. Haar tweelingbroertje Kilian overleed zes weken na de voortijdige geboorte.

Het jongetje bezweek aan hart- en darmproblemen. De baby's werden intensief behandeld door een team van artsen in het ziekenhuis van de stad Fulda.

Nu, vijf maanden na de geboorte van de baby's, gaat het zo goed met Frieda dat zij de kliniek mocht verlaten. Het meisje weegt op dit moment ongeveer 3700 gram. Ze heeft een lengte van 50 centimeter. Volgens de artsen gaat het goed met het meisje en kan ze zich ontwikkelen als elk ander gezond kind.
Oud 23-04-2011, 12:12
miekmuis
miekmuis is offline
Omg, dat is een halve zwangerschap Het lijkt me zo ontzettend eng om je kindje zo ontzettend klein en kwetsbaar te zien zijn terwijl je hem nog 20 weken zou moeten beschermen in je lichaam.
Oud 23-04-2011, 13:19
drukknoopje
drukknoopje is offline
Wow, na 21 weken... Ik vraag me af of zo'n kindje niet altijd een achterstand houdt?
Oud 23-04-2011, 20:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dochtertje van een collega van me is twee jaar terug geboren na 26 weken. Tot ze twee jaar is/was rekenden de artsen met een gecorrigeerde leeftijd maar daarna zou ze alles ingehaald moeten hebben en gewoon te vergelijken zijn met een baby die op tijd geboren was.
Oud 24-04-2011, 13:45
Verwijderd
Dat soort kindjes hebben in meer dan de helft van de gevallen wel een blijvende achterstand, bijvoorbeeld door een hersenbeschadiging doordat de stress van geboren worden te veel was voor de onderontwikkelde hersentjes, of doordat ze lang aan de beademing hebben gelegen. Maar niet per definitie, inderdaad.

(edit: ik heb het nu over kindjes die na 21-24 weken geboren worden, en reken degenen die overlijden dan even niet mee - dat is helaas de grote meerderheid)

Laatst gewijzigd op 27-04-2011 om 13:05.
Oud 26-04-2011, 18:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben geboren na 34 weken en de artsen hebben toen erg getwijfeld of ze wel of niet iets bij moesten spuiten voor de rijping van m'n longen. Uiteindelijk hebben ze dat niet gedaan. Nu heb ik een vrij ernstige vorm van astma en de longarts merkte op dat het effect daarvan bij mij nog groter is omdat m'n longen vergeleken met gemiddeld erg klein zijn. M'n moeder zit zich nu de hele tijd af te vragen of die twee dingen iets met elkaar te maken kunnen hebben. Denk dus dat je er wel degelijk iets van over kan houden. Wil ook wel zeggen dat m'n collega echt onwijs veel geluk gehad heeft. Zelf zegt ze dat ze denkt dat haar kindje het zo goed gedaan heeft omdat ze altijd borstvoeding heeft gehad. Ze heeft ook nooit een infectie ofzo gehad.
Oud 26-04-2011, 20:52
Catch
Catch is offline
Mijn nichtje is na 26 weken ook geboren en heeft helaas wel een achterstand, maar ze functioneert wel en is niet echt gehandicapt. Ze loopt gewoon achter en moet naar speciaal onderwijs.
Oud 27-04-2011, 21:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dochtertje van een collega van me is twee jaar terug geboren na 26 weken. Tot ze twee jaar is/was rekenden de artsen met een gecorrigeerde leeftijd maar daarna zou ze alles ingehaald moeten hebben en gewoon te vergelijken zijn met een baby die op tijd geboren was.
Als ik kinderen test op hun verstandelijk functioneren moet ik tot 2 jaar inderdaad ook een correctie maken voor prematuriteit. Daarna gaat men er vanuit dat (ook?) cognitief de achterstand is ingehaald na 2 jaar.
Daarbij zitten natuurlijk niet de kinderen inbegrepen die een verstandelijke handicap hebben als gevolg van de prematuriteit, want die zullen de achterstand nooit inhalen.

En ontopic: ik ken nu 7 mensen die zwanger zijn en allemaal binnen een tijdsbestek van 10 weken uitgerekend. Poeh, wel een beetje veel van het goede, al dat geklets over de eerste schopjes enzo. Ik vrees voor de periode waarin ik alle bevallingsverhalen mag aanhoren
Oud 08-05-2011, 21:12
Verwijderd
Oei oei, het topic was bijna van de pagina verdwenen!

Hoe gaat het hier met alle baby's en kindjes?

En de zwangeren? Drukknoopje? Gaat ook niet heel lang meer duren he!
Oud 09-05-2011, 09:48
drukknoopje
drukknoopje is offline
Hier is alles prima, nog 6.5 week te gaan.
Oud 09-05-2011, 13:29
Verwijderd
en hoe is het met fleurop?
Oud 13-05-2011, 21:19
Verwijderd

Gezellig met vijf knuffels en een pop slapen. <3
Oud 13-05-2011, 22:44
Volk
Volk is offline
In mijn inbox kom ik zojuist wel 5 mailtjes tegen over dat mijn nichtje 3 uur geleden haar eerste woordje heeft gezegd

Haar eerste woordje is "bah"
Oud 15-05-2011, 12:48
Verwijderd
Ik mag me hier ook melden!
Morgen 9 weken zwanger.
Oud 15-05-2011, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Morgen 9 weken zwanger.

Gefeliciteerd!!
Oud 15-05-2011, 13:04
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Morgen 9 weken zwanger.
Oooh gefeliciteerd! Hoe verloopt de zwangerschap tot nu toe?
Oud 15-05-2011, 13:22
Verwijderd
Bedankt!! Het was in 1 maand raak. Hadden we beiden niet verwacht, omdat mijn vriend een chromosoomafwijking heeft en daardoor waarschijnlijk een verminderde zaadkwaliteit. Ook was de kans op miskramen een stuk groter, maar volgens de vk ben ik nu over een punt heen dat de kans dat het goed blijft gaan 98-99% is. Binnenkort gaan we met een klinisch geneticus praten omdat we waarschijnlijk een vlokkentest willen laten doen maar ik eerst nog even percentages wil weten van de kans op afwijkingen.

Dit is 'm:

Van links naar rechts:
Het eerste rondje dat apart ligt is het.. Ben even de naam kwijt. Bij kippen is dit de eierdooier maar zo noem je het in dit geval niet
Daarna zie je het kind, hoofdje eerst. Het is nu ongeveer 2 cm groot!

Qua klachten heb ik pijnlijke borsten, en 's ochtends en 's avonds een 'katergevoel'. Misselijk omdat ik dan te lang niet gegeten heb. Verder een beetje depri. Maar mag niet klagen, heb liever klachten dan niks
Oud 15-05-2011, 16:08
Catch
Catch is offline
Oh gefeliciteerd! En na een maand al wauw!
Oud 15-05-2011, 19:26
Verwijderd
Gefeliciteeerd Wat spannend allemaal. Ik hoop dat alles goed gaat.
Oud 15-05-2011, 19:44
Verwijderd
Wow, ben je expres voor een jongere leeftijd gegaan door die chromosoom afwijking of wilde je altijd al zo jong moeder worden? Je mag deze rechtdoorzee vraag ook negeren als je het niet uit wil leggen
Oud 15-05-2011, 21:51
Verwijderd
@Lúthien Alcarin: Gefeliciteerd!!! Wat leuk!
Oud 16-05-2011, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Wow, ben je expres voor een jongere leeftijd gegaan door die chromosoom afwijking of wilde je altijd al zo jong moeder worden? Je mag deze rechtdoorzee vraag ook negeren als je het niet uit wil leggen
Ik zat al op deze vraag te wachten
Het is een beetje van beiden. Doordat het bij de zussen van mijn vriend allemaal wat moeilijker gaat/ging door de afwijking met veel miskramen etc. hadden wij idd verwacht dat het wel even zou gaan duren maar het is niet zo dat we er nu nog niet klaar voor zijn (voor zover je je er op kunt voorbereiden dan). Zijn net verhuisd naar een nieuw appartement, vriend werkt fulltime met vast contract, ik hoop volgende maand af te studeren. Verder wou ik idd altijd al jong moeder worden (morgen ben ik jarig trouwens). Plus dat mijn vriend 8 jaar ouder is dan ik
Oud 16-05-2011, 10:11
Verwijderd
Gister hebben we het trouwens aan de familie verteld en de reacties waren gelukkig allemaal positief en leuk Mijn schoonzus is ook zwanger dus dat is ook wel gaaf. En mijn vader zei dat hij altijd al een voorgevoel had dat ik jong moeder zou worden! Wel grappig om te horen.
Oud 16-05-2011, 10:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dat zul je altijd zien natuurlijk, dat je dan denkt: nou, het zal vast een tijd duren, dus laten we bijtijds beginnen en dat je dan direct zwanger bent. Maar leuk hoor, gefeliciteerd en veel succes de komende tijd!
Oud 16-05-2011, 10:47
drukknoopje
drukknoopje is offline
Gefeliciteerd, Lúthien Alcarin! Wanneer ben je precies uitgerekend?
Oud 16-05-2011, 21:03
Verwijderd
19 december
Oud 17-05-2011, 13:35
Verwijderd
Citaat:
19 december
Dubbel gefeliciteerd!
Oud 17-05-2011, 15:34
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Dubbel gefeliciteerd!
Dit ja!

En ik ben al heel lang niet geweest, sorry Het gaat hier prima. Sarah wordt alweer bijna 2 en Julia is eind deze maand alweer een halfjaar! De twee meisjes kunnen het samen goed vinden, zo leuk om te zien!

Zal even een mail kopieren+plakken van 3 weken geleden, daarin had ik een uitgebreide update gedaan:

Zal even update doen van hier. Het gaat prima hier! Sarah is een echte peuter, die lekker loopt te kletsen. Haar lievelingswoordje is 'Juja' ook wel 'beebieJuja'
Verder vindt ze 'operu' (opruimen) érg leuk en is ze een echte knuffelkont. Vooral Julia vindt ze erg lief, die wil ze graag op schoot en als er muziek komt gaat ze Julia's handjes pakken en met haar dansen. Oké, soms komt er een mep bij kijken, maar over het algemeen zijn ze heel lief samen. Julia vindt Sarah ook heul interessant, zo schattig!

Oh, Sarah's nieuwste kunstje: koprollen! Dat doet ze het liefst op de bank...

Julia kan ook al heel veel, die rolt al om (allebei de kanten op) en pakt haar voetjes vast. En ze lacht superlief!
Wel is ze veel ziek geweest. Een maand geleden flinke buikgriep en vorige week de 6e ziekte (vlekjes dus).
Ze slaapt dus de afgelopen week belabberd. Tussen 2 en 6 uur 's nachts is ze élk halfuur wakker Hopelijk gaat dat steeds beter.
We hebben ook nog enorm gedoe gehad met de fles die ze niet wilde (wat erg lastig was, aangezien ik gepland had om 1 april weer langzaamaan wat uurtjes te gaan werken). Gek genoeg pakt ze 'm wel nu we flesvoeding in de fles doen ipv afgekolfde melk. Ze krijgt dus nu af en toe fv. Wel jammer, want ik had graag weer 9 maanden volledige bv gegeven, maar als ze niet uit de fles drinkt kan ik 9 maanden niet werken!

Sarah's vinger is weer helemaal beter. Iemand die van niets weet zal het niet aan haar kunnen zien, je moet erg goed kijken. Wel hebben we weer in het ziekenhuis gezeten met haar omdat ze blaasontsteking heeft gehad. Blijkbaar is dat nogal zorgwekkend voor kindjes onder de 3. Nou ja, over 3 weken terug... Maar ze heeft iig wel een behoorlijke witte-jassenfobie nu...
Oud 18-05-2011, 10:41
Fleurop
Fleurop is offline
He dames,
Ik kom hier niet heel vaak meer. Maar las net toevallig dat iemand vroeg hoe het met mij gaat.
Ondertussen alweer ruim 20 weken zwanger en het gaat allemaal goed! Net de 20 weken echo gehad en hierop leek ook alles goed te zijn. Zo gek om alweer op de helft te zijn, het gaat ook zo ontzettend snel!!!
Ik heb het idee dat mijn buik nog niet heel hard groeit, hoewel ik overal om me heen al wel hoor dat ik zo'n mooi zwanger buikje heb. Ik vind het ook heerlijk moet ik zeggen, om mooi dik te zijn

Mochten jullie het leuk vinden, hier buikfoto's. Elke 4 weken probeer ik er 1 te maken (alleen de eerste maanden niet gedaan omdat ik toen nog niet zo trots was op mijn buik, achteraf wel jammer). mijn buik is vooral wat hoger en ronder geworden. (kun je goed zien door die ene sproet op mijn buik)
Oud 18-05-2011, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Ik zat al op deze vraag te wachten
Het is een beetje van beiden. Doordat het bij de zussen van mijn vriend allemaal wat moeilijker gaat/ging door de afwijking met veel miskramen etc. hadden wij idd verwacht dat het wel even zou gaan duren maar het is niet zo dat we er nu nog niet klaar voor zijn (voor zover je je er op kunt voorbereiden dan). Zijn net verhuisd naar een nieuw appartement, vriend werkt fulltime met vast contract, ik hoop volgende maand af te studeren. Verder wou ik idd altijd al jong moeder worden (morgen ben ik jarig trouwens). Plus dat mijn vriend 8 jaar ouder is dan ik
Succes (en dank je )! Is er een grote kans dat het defect door wordt gegeven, met één drager?
Oud 18-05-2011, 16:51
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
gefeliciteerd, Lúthien Alcarin!
en fleurop, leuk!!
Oud 18-05-2011, 19:34
snoopy
snoopy is offline
Superleuk fleurop! Mooie buik idd. En fijn dat alles goed gaat
Oud 19-05-2011, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Succes (en dank je )! Is er een grote kans dat het defect door wordt gegeven, met één drager?
Bij mijn vriend zitten 2 chromosomen op de verkeerde plek, wat een translocatie genoemd wordt. Dit geeft verder geen problemen bij hem, omdat hij alles heeft en dus gewoon gezond is. Bij hem wordt dit een gebalanceerde translocatie genoemd.
Voor zijn vruchtbaarheid kon het wel problemen geven, hij zou verminderd vruchtbaar kunnen zijn (is dus niet zo, maar goed het kan ook dat we deze keer enorm veel geluk gehad hebben natuurlijk) en hij heeft zaad waar een ongebalanceerde translocatie in zit, dus bijvoorbeeld 2 chromosomen teveel of te weinig oid, wat dus een gehandicapt kind geeft. De kans dat wij daadwerkelijk een gehandicapt kind krijgen is 0,5 procent hoger dan bij andere stellen, omdat het miskraamgehalte zo hoog ligt. Een kindje met een ongebalanceerde translocatie groeit meestal uit zichzelf al niet goed en kan zich niet ontwikkelen, waardoor het heel vaak op een miskraam in de vroege weken (6-7) uitdraait. Dus vandaar dat de kans maar 0,5 procent is.
Maar sowieso hebben we woensdag een gesprek met een klinisch geneticus, ik wil nog wat meer informatie over het laten doen van een evt. vlokkentest.

@Fleurop: Mooi buikje al! Ik moet ook maar eens beginnen met foto's maken, 's ochtends zie je een heeeel klein bolletje die er voorheen niet zat, maar 's avonds ben ik echt enorm opgeblazen door al het vocht en eten dat het al heel wat lijkt
Oud 20-05-2011, 11:41
Verwijderd
Wat leuk Fleurop!

En Lúthien Alcarin ook. Spannend allemaal. Ik hoop dat jullie kindje helemaal gezond zal zijn. Maar als ik het goed lees is de kans dat het nu goed gaat redelijk groot toch?

Maud heeft een nieuwe kast:
Oud 20-05-2011, 11:41
Verwijderd
En ze vind appelstroop lekker!

Oud 20-05-2011, 16:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Leuke foto's Wat heeft Sarah mooi haar en wat zitten jullie er relaxed bij terwijl je toch twee kleintjes hebt, knap hoor
Oud 20-05-2011, 19:11
Verwijderd
Ja in de kinderstoel, anders wil ze gaan staan

Ik zag een Sophie de giraf En rupsje nooitgenoeg. Die heeft Maud ook allebei!

En Sarah haar haren zijn zo mooi!
Oud 21-05-2011, 07:55
snoopy
snoopy is offline
@ Daantje: dankje! Hihi, relaxed... Dat is niet altijd hoor Op welke foto's vind je dat dan?

@ testout: jaja, Sophie is favoriet hier, helemaal te gek!
Enneh... wij hebben zelfs een tuigje voor Sarah voor op straat. Soms wil ze per se lopen, maar geen handje geven op een gevaarlijk stuk dus ik heb er toch maar eentje gekocht
Oud 21-05-2011, 10:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vooral op deze:
https://picasaweb.google.com/marjoli...85936871333186
https://picasaweb.google.com/marjoli...94860581978610
https://picasaweb.google.com/marjoli...94874329599266

Maar deze vind ik echt uberlief trouwens:
https://picasaweb.google.com/marjoli...50766513544690

Had al verwacht dat het misschien schijn was
Oud 21-05-2011, 18:17
snoopy
snoopy is offline
Nou ja, op die foto's waren we idd ontspannen. En meestal gaat het ook heel goed. Maar soms niet
Oud 21-05-2011, 19:34
Verwijderd
Ik zou je ook een beetje eng vinden hoor, als je altijd relaxed en ontspannen was met een baby en een 2-jarige
Oud 22-05-2011, 00:30
Signy
Signy is offline
snoopy die foto van jou en sarah die op de kantine staat is zo lief.
Oud 22-05-2011, 06:32
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
snoopy die foto van jou en sarah die op de kantine staat is zo lief.
dankje!
Oud 23-05-2011, 09:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Leuke foto's Wat heeft Sarah mooi haar en wat zitten jullie er relaxed bij terwijl je toch twee kleintjes hebt, knap hoor
Als alles super hectisch en druk is, is dat ook niet echt het juiste moment om foto's te gaan maken, denk ik

Regels voor berichten