Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja, dat is het moeilijke aan het programma, hoe ethisch het eigenlijk is, ze filmen die kinderen vrolijk nakend & wel...
Ik vind het zelf nogal stom dat ze er maar vanuit gaan dat al die pubers sowieso wel zullen kussen voor hun achttiende, wie weet wacht dat kind daar nog jaren mee. Maar verder vind ik het gewoon een te leuk programma ![]()
|
Duitse baby overleeft geboorte na 21 weken
Uitgegeven: 23 april 2011 12:00 Laatst gewijzigd: 23 april 2011 12:00 FULDA - De Duitse baby Frieda is toegetreden tot een bijzonder select gezelschap door te overleven nadat ze was geboren tijdens de 21e week van de zwangerschap van haar moeder. Dat meldden media in Duitsland zaterdag. Frieda woog 469 gram en had een lengte van 28 centimeter toen ze vorig jaar werd geboren op 7 november. Haar tweelingbroertje Kilian overleed zes weken na de voortijdige geboorte. Het jongetje bezweek aan hart- en darmproblemen. De baby's werden intensief behandeld door een team van artsen in het ziekenhuis van de stad Fulda. Nu, vijf maanden na de geboorte van de baby's, gaat het zo goed met Frieda dat zij de kliniek mocht verlaten. Het meisje weegt op dit moment ongeveer 3700 gram. Ze heeft een lengte van 50 centimeter. Volgens de artsen gaat het goed met het meisje en kan ze zich ontwikkelen als elk ander gezond kind.
|
Dochtertje van een collega van me is twee jaar terug geboren na 26 weken. Tot ze twee jaar is/was rekenden de artsen met een gecorrigeerde leeftijd maar daarna zou ze alles ingehaald moeten hebben en gewoon te vergelijken zijn met een baby die op tijd geboren was.
|
Verwijderd
|
Dat soort kindjes hebben in meer dan de helft van de gevallen wel een blijvende achterstand, bijvoorbeeld door een hersenbeschadiging doordat de stress van geboren worden te veel was voor de onderontwikkelde hersentjes, of doordat ze lang aan de beademing hebben gelegen. Maar niet per definitie, inderdaad.
(edit: ik heb het nu over kindjes die na 21-24 weken geboren worden, en reken degenen die overlijden dan even niet mee - dat is helaas de grote meerderheid) Laatst gewijzigd op 27-04-2011 om 13:05. |
![]() |
|
Ik ben geboren na 34 weken en de artsen hebben toen erg getwijfeld of ze wel of niet iets bij moesten spuiten voor de rijping van m'n longen. Uiteindelijk hebben ze dat niet gedaan. Nu heb ik een vrij ernstige vorm van astma en de longarts merkte op dat het effect daarvan bij mij nog groter is omdat m'n longen vergeleken met gemiddeld erg klein zijn. M'n moeder zit zich nu de hele tijd af te vragen of die twee dingen iets met elkaar te maken kunnen hebben. Denk dus dat je er wel degelijk iets van over kan houden. Wil ook wel zeggen dat m'n collega echt onwijs veel geluk gehad heeft. Zelf zegt ze dat ze denkt dat haar kindje het zo goed gedaan heeft omdat ze altijd borstvoeding heeft gehad. Ze heeft ook nooit een infectie ofzo gehad.
||
Citaat:
Daarbij zitten natuurlijk niet de kinderen inbegrepen die een verstandelijke handicap hebben als gevolg van de prematuriteit, want die zullen de achterstand nooit inhalen. En ontopic: ik ken nu 7 mensen die zwanger zijn en allemaal binnen een tijdsbestek van 10 weken uitgerekend. Poeh, wel een beetje veel van het goede, al dat geklets over de eerste schopjes enzo. Ik vrees voor de periode waarin ik alle bevallingsverhalen mag aanhoren ![]()
|
Verwijderd
|
Bedankt!! Het was in 1 maand raak. Hadden we beiden niet verwacht, omdat mijn vriend een chromosoomafwijking heeft en daardoor waarschijnlijk een verminderde zaadkwaliteit. Ook was de kans op miskramen een stuk groter, maar volgens de vk ben ik nu over een punt heen dat de kans dat het goed blijft gaan 98-99% is.
![]() Dit is 'm: ![]() Van links naar rechts: Het eerste rondje dat apart ligt is het.. Ben even de naam kwijt. Bij kippen is dit de eierdooier maar zo noem je het in dit geval niet ![]() Daarna zie je het kind, hoofdje eerst. Het is nu ongeveer 2 cm groot! ![]() Qua klachten heb ik pijnlijke borsten, en 's ochtends en 's avonds een 'katergevoel'. Misselijk omdat ik dan te lang niet gegeten heb. Verder een beetje depri. Maar mag niet klagen, heb liever klachten dan niks ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is een beetje van beiden. Doordat het bij de zussen van mijn vriend allemaal wat moeilijker gaat/ging door de afwijking met veel miskramen etc. hadden wij idd verwacht dat het wel even zou gaan duren maar het is niet zo dat we er nu nog niet klaar voor zijn (voor zover je je er op kunt voorbereiden dan). Zijn net verhuisd naar een nieuw appartement, vriend werkt fulltime met vast contract, ik hoop volgende maand af te studeren. Verder wou ik idd altijd al jong moeder worden (morgen ben ik jarig trouwens). Plus dat mijn vriend 8 jaar ouder is dan ik ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gister hebben we het trouwens aan de familie verteld en de reacties waren gelukkig allemaal positief en leuk
![]() |
![]() |
|
Dat zul je altijd zien natuurlijk, dat je dan denkt: nou, het zal vast een tijd duren, dus laten we bijtijds beginnen en dat je dan direct zwanger bent. Maar leuk hoor, gefeliciteerd en veel succes de komende tijd!
||
Citaat:
En ik ben al heel lang niet geweest, sorry ![]() Zal even een mail kopieren+plakken van 3 weken geleden, daarin had ik een uitgebreide update gedaan: Zal even update doen van hier. Het gaat prima hier! Sarah is een echte peuter, die lekker loopt te kletsen. Haar lievelingswoordje is 'Juja' ook wel 'beebieJuja' Verder vindt ze 'operu' (opruimen) érg leuk en is ze een echte knuffelkont. Vooral Julia vindt ze erg lief, die wil ze graag op schoot en als er muziek komt gaat ze Julia's handjes pakken en met haar dansen. Oké, soms komt er een mep bij kijken, maar over het algemeen zijn ze heel lief samen. Julia vindt Sarah ook heul interessant, zo schattig! Oh, Sarah's nieuwste kunstje: koprollen! Dat doet ze het liefst op de bank... Julia kan ook al heel veel, die rolt al om (allebei de kanten op) en pakt haar voetjes vast. En ze lacht superlief! Wel is ze veel ziek geweest. Een maand geleden flinke buikgriep en vorige week de 6e ziekte (vlekjes dus). Ze slaapt dus de afgelopen week belabberd. Tussen 2 en 6 uur 's nachts is ze élk halfuur wakker Hopelijk gaat dat steeds beter. We hebben ook nog enorm gedoe gehad met de fles die ze niet wilde (wat erg lastig was, aangezien ik gepland had om 1 april weer langzaamaan wat uurtjes te gaan werken). Gek genoeg pakt ze 'm wel nu we flesvoeding in de fles doen ipv afgekolfde melk. Ze krijgt dus nu af en toe fv. Wel jammer, want ik had graag weer 9 maanden volledige bv gegeven, maar als ze niet uit de fles drinkt kan ik 9 maanden niet werken! Sarah's vinger is weer helemaal beter. Iemand die van niets weet zal het niet aan haar kunnen zien, je moet erg goed kijken. Wel hebben we weer in het ziekenhuis gezeten met haar omdat ze blaasontsteking heeft gehad. Blijkbaar is dat nogal zorgwekkend voor kindjes onder de 3. Nou ja, over 3 weken terug... Maar ze heeft iig wel een behoorlijke witte-jassenfobie nu...
|
He dames,
Ik kom hier niet heel vaak meer. Maar las net toevallig dat iemand vroeg hoe het met mij gaat. ![]() Ondertussen alweer ruim 20 weken zwanger en het gaat allemaal goed! Net de 20 weken echo gehad en hierop leek ook alles goed te zijn. Zo gek om alweer op de helft te zijn, het gaat ook zo ontzettend snel!!! Ik heb het idee dat mijn buik nog niet heel hard groeit, hoewel ik overal om me heen al wel hoor dat ik zo'n mooi zwanger buikje heb. Ik vind het ook heerlijk moet ik zeggen, om mooi dik te zijn ![]() Mochten jullie het leuk vinden, hier buikfoto's. Elke 4 weken probeer ik er 1 te maken (alleen de eerste maanden niet gedaan omdat ik toen nog niet zo trots was op mijn buik, achteraf wel jammer). mijn buik is vooral wat hoger en ronder geworden. (kun je goed zien door die ene sproet op mijn buik) ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor zijn vruchtbaarheid kon het wel problemen geven, hij zou verminderd vruchtbaar kunnen zijn (is dus niet zo, maar goed het kan ook dat we deze keer enorm veel geluk gehad hebben natuurlijk) en hij heeft zaad waar een ongebalanceerde translocatie in zit, dus bijvoorbeeld 2 chromosomen teveel of te weinig oid, wat dus een gehandicapt kind geeft. De kans dat wij daadwerkelijk een gehandicapt kind krijgen is 0,5 procent hoger dan bij andere stellen, omdat het miskraamgehalte zo hoog ligt. Een kindje met een ongebalanceerde translocatie groeit meestal uit zichzelf al niet goed en kan zich niet ontwikkelen, waardoor het heel vaak op een miskraam in de vroege weken (6-7) uitdraait. Dus vandaar dat de kans maar 0,5 procent is. Maar sowieso hebben we woensdag een gesprek met een klinisch geneticus, ik wil nog wat meer informatie over het laten doen van een evt. vlokkentest. ![]() @Fleurop: Mooi buikje al! Ik moet ook maar eens beginnen met foto's maken, 's ochtends zie je een heeeel klein bolletje die er voorheen niet zat, maar 's avonds ben ik echt enorm opgeblazen door al het vocht en eten dat het al heel wat lijkt ![]() |
![]() |
|
hihi, en ze heeft een tuigje om of niet?
![]() Foto's, dat wil ik ook! https://picasaweb.google.com/marjoli...uliaApril2011# https://picasaweb.google.com/marjoli...arahApril2011# https://picasaweb.google.com/marjoli.../JuliaMei2011# https://picasaweb.google.com/marjoli.../SarahMei2011#
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zag een Sophie de giraf ![]() En Sarah haar haren zijn zo mooi! |
![]() |
|
@ Daantje: dankje! Hihi, relaxed... Dat is niet altijd hoor
![]() @ testout: jaja, Sophie is favoriet hier, helemaal te gek! Enneh... wij hebben zelfs een tuigje voor Sarah voor op straat. ![]() ![]() ![]()
|
Vooral op deze:
https://picasaweb.google.com/marjoli...85936871333186 https://picasaweb.google.com/marjoli...94860581978610 https://picasaweb.google.com/marjoli...94874329599266 Maar deze vind ik echt uberlief trouwens: https://picasaweb.google.com/marjoli...50766513544690 Had al verwacht dat het misschien schijn was ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|