Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En Campingdokter Monique bestaat echt: http://www.uitgeverijmarken.nl/uitga...9/campingarts/
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en holy crap @ campingdokter ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Net zoals een keertje in X-Factor werd geroepen: "We willen Without You gaan 'performen'!" - "Ah, dat nummer van Badfinger, en gecoverd door Harry Nilsson!" "Wie? Nee, van Mariah Carey!" Hng. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Het allerergste vind ik nog dat in de Top 2000 van Radio 2 Hurt "van" Johnny Cash op 110 staat (of iets in die geest) maar je het origineel niet eens kon selecteren in de lijst die Radio 2 op de website aanbood voor de stemmers
![]() Nu moet ik natuurlijk wel meteen vermelden dat zowel Nine Inch Nails als Johnny Cash meer muzikaliteit in één schaamhaar hebben dan de hele cast van Glee bij elkaar, maar goed, details schmetails. En om mijn punt kracht bij te zetten: niemand minder dan Schrödinger a.k.a. Kazet Nagorra wist niet eens dat Hurt van NIN is! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoewel beter en slechter natuurlijk in the ear of the beholder zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Nee, dat is niet waar, want er zijn ook goede covers. Maar als een cover een "eigentijds" popsausje krijgt met een lompe beat eronder is het gewoon zielloos en goedkoop scoren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat ding van Wim T. Schippers is vooral een conceptueel iets. Een idee. Een pindakaasvloer zelf is niet bijster interessant om naar te kijken. Als iemand dus een vloer gaat maken met jam, dan is het idee gepikt, en dus niet interessant meer.
Maar met muziek is dat toch een ander verhaal? Wat als het nou beter gezongen is, net iets anders qua instrumenten, net met een andere sfeer, ik noem maar iets? Dan kan het toch dat het origineel Jantje niet aanspreekt, maar de cover wel? Beter en slechter is moeilijk te beoordelen met muziek, maar op die vruchteloze discussie komen we steeds weer terecht. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het met covers vaak ook zo is dat mensen het het origineel al kennen en dat als de standaard zien, en alles wat daar dan in een cover van afwijkt per definitie minder vinden, of raar.
Ik vind dat je gewoon puur naar een nummer op zich moet kijken, en niet per se naar wat er eerst was. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Muziek is evengoed conceptueel -- misschien wat complexer maar goed. Dat bewijzen covers wel.
Natuurlijk kan een zanger technisch wellicht mooier zingen. Natuurlijk kan een gitarist een betere gitarist zijn met meer fantasie of verfijndere techniek. Maar dat doet er niet toe. Het gaat juist om het schrijven van muziek. Componeren. Naspelen kan iedereen, al dan niet met een "eigen interpretatie". |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik ben het wel met je eens dat het beleid in het fototopic nogal ver wordt doorgetrokken. |
![]() |
|
|