Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2011, 17:16
Verwijderd
Citaat:
OMG ik bedenk me ineens dat RT 2 hier bij m'n ouders ligt! \

*gaat zoeken*
Ik heb 'm gevonden, OMG
Advertentie
Oud 05-02-2011, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Gheh, die blaadjes als Mijn Geheim en Intiem zijn echt wel de shit hoor
Die lees ik altijd in wachtkamers of de Vriendin of zo.
Oud 05-02-2011, 17:18
Verwijderd
Citaat:
En With a little help from my friends van Joe Cocker dan? Dat is ook een cover en die is niet per se beter maar heeft zeker een heel ander geluid dan het origineel.
/shrug. Een heel ander geluid is natuurlijk wel tof en geeft de cover meer bestaansrecht als je aan de "vibe" weinig kunt/wilt doen.
Verwijderd
De Vriendin is meer een "normaal" damesblaadje, die valt meer in de categorie Viva en Flair enzo.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Gheh, die blaadjes als Mijn Geheim en Intiem zijn echt wel de shit hoor
Geef mij maar Dr. Anne Maas en het 112-team en Campingdokter Monique.
Oud 05-02-2011, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Geef mij maar Dr. Anne Maas en het 112-team en Campingdokter Monique.
Dr. Anne Maas, kinderarts die zie ik ook altijd staan. Campingdokter Monique verzin je nu ter plekke toch? en zo niet, dan wil ik het lezen
Oud 05-02-2011, 17:19
Verwijderd
In de Mijn Geheim staan ook vaak non-issues, die echt pagina's lang doorgaan. Dat maakt het vaak ook grappig.
De Heftige Verhalen in de Tina zijn soms nog heftiger.
Oud 05-02-2011, 17:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dr. Anne Maas, kinderarts die zie ik ook altijd staan. Campingdokter Monique verzin je nu ter plekke toch? en zo niet, dan wil ik het lezen
Nee, nee, Dr. Anne Maas is trauma-arts! En ze werkt op de ambulance, maar haar labjas blijft altijd spierwit! Lidy v/d Poel is de kinderarts (en tevens vrouw, echtgenoot en moeder).

En Campingdokter Monique bestaat echt:

http://www.uitgeverijmarken.nl/uitga...9/campingarts/
Oud 05-02-2011, 17:21
Verwijderd
Mja idd. Er stond een keer een verhaal over een vrouw wier dochter te dik was en ze was vet beledigd dat ze daar op aangesproken werd door andere moeders en de juf en toen ging ze haar dikke dochter dieetkoekjes en thee met zoetjes geven
Oud 05-02-2011, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Een zonnige reeks is de Campingarts-roman zeker. Kleine en grote ongelukjes op en rond de camping Strand en Duin leiden tot vermakelijke toestanden, maar natuurlijk bloeit ook de romantiek tijdens vakanties als nooit tevoren op. Campingarts Monique heeft het er maar druk mee!

Oud 05-02-2011, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Nee, nee, Dr. Anne Maas is trauma-arts! En ze werkt op de ambulance, maar haar labjas blijft altijd spierwit! Lidy v/d Poel is de kinderarts (en tevens vrouw, echtgenoot en moeder).

En Campingdokter Monique bestaat echt:

http://www.uitgeverijmarken.nl/uitga...9/campingarts/
Kut ja, ik bedoelde Lidia v/d Poel
en holy crap @ campingdokter
Oud 05-02-2011, 17:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Als ze niet gecoverd zouden worden zouden minder mensen naar het origineel luisteren en dus nog minder met de nummers te maken hebben.
De kinderen van nu beseffen dat niet eens. Die raken verliefd op de Glee versie en hebben nog nooit van Gene Kelly of Elvis Presley gehoord.

Net zoals een keertje in X-Factor werd geroepen:
"We willen Without You gaan 'performen'!"
- "Ah, dat nummer van Badfinger, en gecoverd door Harry Nilsson!"
"Wie? Nee, van Mariah Carey!"

Hng.
Oud 05-02-2011, 17:24
Verwijderd
Maar met wie en wanneer ga je naar Griekenland Noedel?
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nou nou nou nou nou. Heb je het wel eens gezien? Zo erg is het niet hoor.
Ik zag net de Singin' in the Rain-versie en heb acute AIDS opgelopen.
Verwijderd
Citaat:
Ik zag net de Singin' in the Rain-versie en heb acute AIDS opgelopen.
Not HIV but fuuull bloooown AIIIIDDDS (8)
Oud 05-02-2011, 17:25
Verwijderd
Hoe moet je op Facebook je burgerlijke staat (stand?) aanpassen?
Oud 05-02-2011, 17:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ohh! De eerste keer dat ik ging vliegen was ik vet onder de indruk (hoe irrationeel ook) en deed ik erg m'n best zo casual mogelijk over te komen
Ik zal vast als een flustered hert-in-koplampen bij de verkeerde gate gaan staan zonder mijn bagage ingecheckt te hebben ;P

Citaat:
Maar met wie en wanneer ga je naar Griekenland Noedel?
Met vriendjes en vriendinnetjes, oktober.
Oud 05-02-2011, 17:27
Batave
Batave is offline
Citaat:
De kinderen van nu beseffen dat niet eens. Die raken verliefd op de Glee versie en hebben nog nooit van Gene Kelly of Elvis Presley gehoord.

Net zoals een keertje in X-Factor werd geroepen:
"We willen Without You gaan 'performen'!"
- "Ah, dat nummer van Badfinger, en gecoverd door Harry Nilsson!"
"Wie? Nee, van Mariah Carey!"

Hng.
Bij Glee is het anders wel behoorlijk duidelijk dat het covers zijn. Op een CD is dat minder.
Oud 05-02-2011, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Ik zal vast als een flustered hert-in-koplampen bij de verkeerde gate gaan staan zonder mijn bagage ingecheckt te hebben ;P
Nou, dat was ook eventjes opletten geblazen inderdaad, dat je alleen incheckt met je handbagage op zak (en niet met koffers). Helemaal zuur is het als je dan eerst nog 'n kwartier naar het bagagedepot moet kachelen.
Oud 05-02-2011, 17:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Of "Ik wil graag "I'll always love you" van Whitney Houston gaan zingen"

Nee, van Dolly Parton, gvd!

Of "Nothing Else Matters" van Avril Lavigne.

Nee, van Metallica, gvd!

Het is gewoon verloedering en wansmaak, wat ik je brom.
Oud 05-02-2011, 17:31
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mja idd. Er stond een keer een verhaal over een vrouw wier dochter te dik was en ze was vet beledigd dat ze daar op aangesproken werd door andere moeders en de juf en toen ging ze haar dikke dochter dieetkoekjes en thee met zoetjes geven
In plaats van obesitas en hoge kans op hart- en vaatziekten, anorexia en hoge kans op kanker door de zoetstoffen!
Oud 05-02-2011, 17:32
Verwijderd
Haha, heeft Avril Lavigne Nothing Else Matters gecoverd? Ik dacht Lucie Silvas?

Maar, Noedel, je kan ook te ver doorzeiken wat covers betreft hoor. Dat 'het origineel is per definitie en te allen tijden beter!!!' vind ik zo elitair en vervelend staan.
Oud 05-02-2011, 17:33
Verwijderd
Ik vind Glee leuk! En de covers ook, veel dan. Pokerface vind ik beter in de Glee-versie, bijvoorbeeld. En buiten Glee om kunnen covers ook beter zijn dan het origineel. De cover van 'Country Roads' heb ik bijvoorbeeld liever dan het origineel
Oud 05-02-2011, 17:33
Verwijderd
Het allerergste vind ik nog dat in de Top 2000 van Radio 2 Hurt "van" Johnny Cash op 110 staat (of iets in die geest) maar je het origineel niet eens kon selecteren in de lijst die Radio 2 op de website aanbood voor de stemmers

Nu moet ik natuurlijk wel meteen vermelden dat zowel Nine Inch Nails als Johnny Cash meer muzikaliteit in één schaamhaar hebben dan de hele cast van Glee bij elkaar, maar goed, details schmetails. En om mijn punt kracht bij te zetten: niemand minder dan Schrödinger a.k.a. Kazet Nagorra wist niet eens dat Hurt van NIN is!
Oud 05-02-2011, 17:35
Verwijderd
dat wist ik dan weer wel. Maar ik vind die van Jantje contantje beter.
Oud 05-02-2011, 17:35
Verwijderd
Wat is New Born van Muse een goed nummer. Bliss ook. Heel dat album eigenlijk.
Oud 05-02-2011, 17:39
Verwijderd
Citaat:
dat wist ik dan weer wel. Maar ik vind die van Jantje contantje beter.
Eigenlijk vind ik per definitie dat een cover nooit beter kan zijn dan het origineel; het is (slechts) een interpretatie van ~. Maar een "dit of dat" met Hurt is er eentje waar ik nooit uit ga komen vrees ik. Iemand merkte ooit op dat Trent Reznor een Cash-nummer geschreven heeft met Hurt en ik snap dat volledig. Maar damn, Trent ís dat nummer. En Cash toch ook wel weer. Verwarrend.
Oud 05-02-2011, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk vind ik per definitie dat een cover nooit beter kan zijn dan het origineel; het is (slechts) een interpretatie van ~.
Oneens hoor. Wat als de interpretatie nou veel beter is dan het origineel? Dat kan toch best?
Hoewel beter en slechter natuurlijk in the ear of the beholder zijn.
Oud 05-02-2011, 17:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Haha, heeft Avril Lavigne Nothing Else Matters gecoverd? Ik dacht Lucie Silvas?

Maar, Noedel, je kan ook te ver doorzeiken wat covers betreft hoor. Dat 'het origineel is per definitie en te allen tijden beter!!!' vind ik zo elitair en vervelend staan.
Lucie Silvas, idd. Avril Lavigne deed Knockin' on Heaven's Door :')

Nee, dat is niet waar, want er zijn ook goede covers. Maar als een cover een "eigentijds" popsausje krijgt met een lompe beat eronder is het gewoon zielloos en goedkoop scoren.
Oud 05-02-2011, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Oneens hoor. Wat als de interpretatie nou veel beter is dan het origineel? Dat kan toch best?
Je begrijpt dat een interpretatie een interpretatie is? Oorzaak, gevolg? Laat me een voorbeeld pakken; Wim T. Schippers met z'n pindakaasvloer. Stel nou dat ik het idee goed vind maar niet echt van pindakaas houd, maar wel van marmite. See what I did there? Ik pakte het concept, bedacht door Wim T. Schippers, en gaf daar mijn eigen smaak aan. Hoe kun je dan stellen dat het béter is? Immers; de kans is vrij groot dat ik zónder de pindakaasvloer nooit op een marmitevloer was gekomen. Los van het gegeven dat 't inderdaad in the ear of the beholder zit.
Oud 05-02-2011, 17:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja, dat kan. Maar die zijn schaars. De Without You versie van Harry Nilsson is er zo één, die is beter dan het origineel van Badfinger.
Oud 05-02-2011, 17:45
Verwijderd
Hetzelfde trouwens met nocturnes, Field versus Chopin. Je kunt toch ook niet zeggen dat Chopin béter is dan Field in terms of nocturnes?
Oud 05-02-2011, 17:46
Verwijderd
Dat ding van Wim T. Schippers is vooral een conceptueel iets. Een idee. Een pindakaasvloer zelf is niet bijster interessant om naar te kijken. Als iemand dus een vloer gaat maken met jam, dan is het idee gepikt, en dus niet interessant meer.

Maar met muziek is dat toch een ander verhaal? Wat als het nou beter gezongen is, net iets anders qua instrumenten, net met een andere sfeer, ik noem maar iets? Dan kan het toch dat het origineel Jantje niet aanspreekt, maar de cover wel? Beter en slechter is moeilijk te beoordelen met muziek, maar op die vruchteloze discussie komen we steeds weer terecht.
Oud 05-02-2011, 17:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Maar ik snap het nut van coveren sowieso niet echt. Schrijf gewoon je eigen nummers, denk ik dan, ipv het eindeloos recyclen van nummers waar niets mis mee is.
Oud 05-02-2011, 17:48
Verwijderd
Ik denk dat het met covers vaak ook zo is dat mensen het het origineel al kennen en dat als de standaard zien, en alles wat daar dan in een cover van afwijkt per definitie minder vinden, of raar.
Ik vind dat je gewoon puur naar een nummer op zich moet kijken, en niet per se naar wat er eerst was.
Oud 05-02-2011, 17:48
Verwijderd
Muziek is evengoed conceptueel -- misschien wat complexer maar goed. Dat bewijzen covers wel.

Natuurlijk kan een zanger technisch wellicht mooier zingen. Natuurlijk kan een gitarist een betere gitarist zijn met meer fantasie of verfijndere techniek. Maar dat doet er niet toe. Het gaat juist om het schrijven van muziek. Componeren. Naspelen kan iedereen, al dan niet met een "eigen interpretatie".
Oud 05-02-2011, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Maar ik snap het nut van coveren sowieso niet echt. Schrijf gewoon je eigen nummers, denk ik dan, ipv het eindeloos recyclen van nummers waar niets mis mee is.
ik vind het wel iets hebben, liedjes coveren. Zo'n liedje als house of the rising sun is supertof en ik kan niet zeggen of ik de versie van the animals, jimi hendrix of uh, leadbelly of zo beter of slechter vind. Dat liedje is iets geworden met eigen benen en ik vind het wel tof om die verschillende koppen te zien.
Oud 05-02-2011, 17:56
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik denk dat het met covers vaak ook zo is dat mensen het het origineel al kennen en dat als de standaard zien, en alles wat daar dan in een cover van afwijkt per definitie minder vinden, of raar.
Ik vind dat je gewoon puur naar een nummer op zich moet kijken, en niet per se naar wat er eerst was.
Bepaalde nummers zijn zo in het collectieve geheugen gegrift (net als sommige films) en zo sterk verbonden met herinneringen en gevoelens, dat elke remake of cover of rearrangement mensen iets doet met die mensen, zij het positief of negatief. Dat is nu eenmaal zo. Je moet dan als muzikant wel heel erg sterk in je schoenen staan wil je een alom gewaardeerde klassieker aanraken. Sommige rasartiesten 'pullen het off'. Maar als nietsbetekend popartiestje-zonder-ziel moet je er gewoon vanaf blijven.
Oud 05-02-2011, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Ik geef dan ook af tegen het beleid niet de forumbaas persoonlijk. En dit gaat natuurlijk weinig over stoer doen of ergens tegenaan schoppen ik zie alleen hoe het verloopt. Ik geef DK nog een half jaar
Nou nou.

Maar ik ben het wel met je eens dat het beleid in het fototopic nogal ver wordt doorgetrokken.
Oud 05-02-2011, 17:57
Martiño
Martiño is offline
Ja jongens, laten we ons weer eens druk gaan maken om het beleid!
Oud 05-02-2011, 17:58
Verwijderd
Nou rustig, ik zet het nog netjes in saai neer, omdat ik niet verder offtopic wilde gaan in het fototopic. Iets dat jij niet doet.
Oud 05-02-2011, 17:59
Martiño
Martiño is offline
Je weet het nsdapknopje te vinden!
Oud 05-02-2011, 18:00
Verwijderd
Dat zou wel een beetje ver gaan hè.
Batave
Batave is offline
Verwijderd