Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik kon die prelude ook wel waarderen. En de rest van de film ook wel. maar het eerste gedeelte was duidelijk sterker dan het tweede. En ik vond Charlotte Gainsbourg té hysterisch, jankerig, zeikerig etc. Waar Kirsten Dunst natuurlijk veel heftigere emoties had, maar haar vond ik niet irritant, gewoon heel goed.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En in eerste instantie vond ik de eerste helft toch wel zo sterk dat de tweede helft het niet echt kon verpesten. Ik vond 't echt een fijne film, maar ik ken ook mensen die 'm al drie keer zijn gaan kijken: zo fijn/goed vond ik hem nu ook weer niet. |
![]() |
||
Citaat:
Maar de sfx van BR zijn nog steeds niet gedateerd, dat is waar. Maar ik denk dat als je vandaag de dag de landschap-shots in cgi zou renderen ipv met schaalmodellen, dat het dan realistischer wordt. Het zou alleen de charme van old-skool sfx weghalen, maar dat is meer psychologisch. OT: The Magdalene Sisters Best een goeie film, die het wel en wee van Ierse meisjes in de jaren '60 op een streng klooster waar (psychologische en fysieke) mishandeling en slavenarbeid aan de orde van de dag was. Heel dramatisch allemaal, en daardoor interessant. 7,5/10
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Ik weet het niet, hoor. In Watchmen zitten een aantal exterieurshots waarvan ik meteen dacht: "Jezus, wat een lelijke cgi." Als dat schaalmodellen geweest waren, had ik dat denk ik niet gemerkt, omdat je die gewoon identiek aan de werkelijkheid kan laten zijn. Kijk maar naar Coppola's Dracula; daar zit geen enkel echt gebouw in, allemaal decors en schaalmodellen, en dat zou niemand vermoeden bij het zien van die film.
|
Star Wars is idd een mooi voorbeeld hoe traditionele effectshots met modellen superieur kunnen zijn aan hedendaagse cgi. Niet alleen ziet het er soms "nep" uit, er wordt vaak zoveel cgi gebruikt in één scene dat je door de kakofonie aan kleuren en beweging niet meer ziet wat er daadwerkelijk gebeurt, daarnaast worden er ook meer en meer fantastische ontwerpen gebruikt waardoor ze steeds minder realistisch overkomen (maw, ze zien er niet meer functioneel of té onwaarschijnlijk uit). Helaas is het gebruiken van fysieke modellen veel te duur geworden, dus weinig kans dat daar nog veel films mee gemaakt worden. Het mooiste zou zijn als ze gewoon één model maken en dat inscannen, zoals ze bij Star Trek hebben gedaan. Daar zie je veel moeilijker het verschil tussen model en cgi, maar cgi biedt wel veel meer mogelijkheden.
Overigens vind ik het gebruik van CGI ipv matte-shots wel een verbetering, matte-schilderingen vind ik er toch al snel nep uit zien.
|
Het is natuurlijk ook maar de vraag of je realisme beoogt met je special effects. De decors in The Wizard of Oz zijn prachtig, en zouden er niet beter op zijn als ze realistisch waren.
Tegenwoordig zijn zowel realisme als esthetiek meestal ondergeschikt aan geld. Zelfs bloed wordt vaak met cgi gedaan, omdat het goedkoper is dan nepbloed. Doorgaans geen gezicht.
|
Verwijderd
|
Drive
Die was potdikkeme goed! Om de redenen die Uice al genoemd heeft. Beetle Juice Ik ben geen Burton-fan en dat ben ik nu nog steeds niet, maar ik vond hem toch wel aardig. Grappige rol van Michael Keaton en het is allemaal net wat minder voorspelbaar dan veel van zijn andere films. |
![]() |
|
![]() |
Drive - 8/10
Het woord sereen is uitgevonden voor deze film. Maar om je niet in slaap te laten vallen wordt de rust soms verstoord door niet al te laffe scenes ![]() Laatst Gosling al gezien in The Ides of March en daar deed hij het ook al goed ![]() ![]() Alleen
Spoiler
|
![]() |
|
Paranormal Activity: Tokyo Night - 4/10
Japanse sequel op PA 1, over een Japanse uitwisselingsstudente die terugkeert uit San Diego en naar het schijnt iets met zich mee heeft gebracht. Met dank aan Evil Katie. En dan krijg je dus PA in Japan. En dat is vooral heel erg.....PA.
||||
Citaat:
Ik vond Avatar niet storend qua effecten, maar het is wel een film die over pak m beet 5 jaar er al weer gedateerd uit zal zien. Ik kan mezelf doorgaans wel vinden in een combi van CGI en practical effects. Citaat:
Citaat:
|
W.
Wat een vreselijk acteerwerk. Echt, ze zitten er compleet naast met de casting, zowel qua uiterlijk als qua karakters, en om het nog maar een beetje erger te maken gaan ze het op het karikaturale gooien. Je moet de spanning kunnen voelen tijdens die vergaderscene's waar Rice, Cheney, Powers en Rumsfeld de invasie van Irak plannen, maar het is allemaal maar slappe hap. Het lijkt een beetje op een satirisch programm waar de grappen uit zijn gehaald. Verder een lauwe plot die niet lang kan boeien en eigenlijk maar een beetje nergens over gaat, behalve over de daddy-issues van Bush.
|
Verwijderd
|
Mulan
We hadden deze film vroeger op video, en dus als kind vaak gezien. Staat nog steeds vind ik. Mooie sfeer, goede muziek een aantal sterke actiescenes en een leuk en origineel thema. Soms wel iets teveel kinderachtige grapjes en dingetjes. Had hem iets sterker gevonden als hij in zijn geheel iets volwassener was geweest, zoals bijvoorbeeld Hunchback of the Notre Dame. Maar het blijft natuurlijk een Disneyfilm. 8/10 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Midnight in Paris
Tegenvaller zeg. Het begon nog best sfeervol allemaal, maar heel het gegeven werd hoe langer hoe storender. Voor de kunstkenner is het nog best vermakelijk af en toe, maar erg flauw en inhoudsloos uitgewerkt. Ook erg irritant geacteerd door vooral Wilson. Nee, een klein mislukkinkje, wat mij betreft. Doordat hij er wel mooi uitzag en af en toe nog wel vermakelijk was 5,5/10 Laatst gewijzigd op 10-11-2011 om 01:09. |
![]() |
|
Midnight in Paris
Mooie beelden die doen denken aan Before Sunset, inclusief de Seine en de Arc de Triomphe...en dan vervalt het in een kluchtig verhaaltje met ééndimensionale, slecht geacteerde personages die de hoofdpersoon niet snappen. Het
Spoiler
Woody Allen maakt de laatste tijd maar matige films, teveel (flauwe)plotconstructies en te weinig humor. 3/10
|
Entre Les Murs
In documentaire-stijl gefilmd verhaal over een docent Frans in les geeft aan een multi-cultiklas op een Parijse middelbare school. De kinderen zijn de makkelijkste niet, en komen van gebroken of arme allochtoonse gezinnen. Ik ergerde me aan de ongeschikte leraar, die ondanks goede bedoelingen, te veel fouten maakte: - hij ging klassikaal in discussie met leerlingen die niet luisterden - hij schold twee meisjes uit voor 'domme mutsen' omdat ze iets deden wat niet mocht - hij confronteerde ze op het schoolplein ten overstaan van de klas met hun gedrag, wat leidde tot nog meer discussie en gezichtsverlies - hij besprak privé-aangelegenheden (van zichzelf en leerlingen) in de klas - hij ging een fysieke confrontatie aan Als film was het soms dus ergerniswekkendom te zien hoe slecht hij de klas wist te beheren. Het verhaal had weinig om het lijf, slechts wat typische klas-conflictjes. Het was allemaal erg goed geacteerd, want het kwam heel natuurlijk over. 6,5/10
|
HP7.2
Matig einde van een toch al matige filmreeks. 7.1 was nog wel mooi, en by far het beste deel uit de reeks, maar 7.2 is een warrige, bij vlagen lelijke film, die nergens echt bijzonder is. Ook het eindduel en het einde zelf zijn slecht uitgewerkt. 6/10
|
Verwijderd
|
Komt een vrouw bij de dokter
Ik vond de film ontzettend irritant beginnen. Vreselijk popi-jopi, vreselijke teksten, ronduit walgelijke stukjes. Gelukkig werd het later beter. Goed geacteerd door Barry en Carice en de visuele stijl sprak me wel aan. De film ademt een heel modern sfeertje, wat ook erg goed bij het boek past. Nergens heel bijzonder maar toch niet slecht voor een regiedebuut. 7/10 |
![]() |
|
The Immortals
Had wel goede potentie. Er zaten wel wat brute scenes in, maar vergeleken met 300 was het nogal tam. Wel een van de eerste films waar het 3D me niet echt stoorde. Ben bij Pirates na 20 minuten weggelopen omdat ik het niet trok. 6/10
|
Verwijderd
|
La solitudine dei numeri primi
Het verhaal intrigeert me. Dat vond ik ook al bij het boek, alleen vond ik het op den duur toch gaan tegenvallen. De theaterversie vond ik ook tegenvallen, en de film misschien toch ook wel een beetje. Wel veel indringende beelden, past bij de zware thematiek. Mooie mensen, goed gecast ook (zelfde types als ik in mijn hoofd had tijdens het lezen van het boek). Het trage vond ik mooi, maar het maakte ook dat veel verhaallijntjes veel te vluchtig verteld werden, omdat sommige andere momenten zoveel aandacht en tijd kregen, dat er nog maar weinig over was voor deze, ofzo. Ik weet niet, blijf wederom een beetje met een onvoldaan gevoel achter. En dat is niet omdat
Spoiler
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #148 Verwijderd | 500 | 16-08-2009 11:10 |