Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2011, 22:47
Sherlock
Sherlock is offline
Goedeavond
Oud 09-06-2011, 23:04
Carn
Carn is offline
Citaat:
Welke range? Als hij in de buurt van de console moet blijven dan functioneert hij dus niet helemaal als een handheld.

Wat een nutteloze functie
De Wii U streamt de boel naar de controller..dus, correct
Oud 09-06-2011, 23:05
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Welke range? Als hij in de buurt van de console moet blijven dan functioneert hij dus niet helemaal als een handheld.

Wat een nutteloze functie
Het gaat om het idee dat papa lekker voetbal kan kijken terwijl de kindertjes leuk door kunnen gaan met wii sports;p
Oud 09-06-2011, 23:06
Verwijderd
paranoide reageer je please op mijn pm?
Oud 09-06-2011, 23:08
Carn
Carn is offline
Citaat:
Het gaat om het idee dat papa lekker voetbal kan kijken terwijl de kindertjes leuk door kunnen gaan met wii sports;p
Kindertje, maar 1 controller. En volgens mij zal niet elke game het ondersteunen ;o
Oud 09-06-2011, 23:13
Verwijderd
Citaat:
paranoide reageer je please op mijn pm?
Komt eraan
Oud 09-06-2011, 23:19
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Kindertje, maar 1 controller. En volgens mij zal niet elke game het ondersteunen ;o
Zoals ik op games al zei. Beter gooien ze er naast die tablet ook nog een nieuwe soort wireless controller in anders koopt toch niemand het
Oud 09-06-2011, 23:19
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wtf, bij een dom programma op RTL5 laat iemand vrijwillig een champagnefles ontkurken onder zijn ballen. The Pain Game heet het.
Oud 09-06-2011, 23:22
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Wtf, bij een dom programma op RTL5 laat iemand vrijwillig een champagnefles ontkurken onder zijn ballen. The Pain Game heet het.
Heb je onder een steen gelegen de afgelopen anderhalve maand?
Oud 09-06-2011, 23:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Heb je onder een steen gelegen de afgelopen anderhalve maand?
Sinds wanneer is RTL5 wereldnieuws dan?
Oud 09-06-2011, 23:25
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Sinds wanneer is RTL5 wereldnieuws dan?
Naja je kan moeilijk ontkennen dat The Pain game niet veel aandacht heeft gehad.
Oud 09-06-2011, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Komt eraan
Oud 09-06-2011, 23:27
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Naja je kan moeilijk ontkennen dat The Pain game niet veel aandacht heeft gehad.
Waar dan?
Oud 10-06-2011, 00:05
Noedelhap
Noedelhap is offline
Laat ik de koffiepot vallen, alle koffie over de keukenvloer
Oud 10-06-2011, 00:09
MiBe
MiBe is offline
Wat voor soort vloer?
Oud 10-06-2011, 00:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wat voor soort vloer?
Zeil, maar dat maakt het niet minder fail.
Oud 10-06-2011, 00:13
Uice
Uice is offline
Ik heb ook alleen van The Pain Game gehoord omdat het toevallig een keer op TV was toen ik in een huis met een TV was.
Oud 10-06-2011, 00:17
Verwijderd
Zo, de stadswandeling duurde niet 2,5 maar 3,5 uur. Gossiepietje. Maar het was wel tof.
Maar ook wel veel slechte stukjes. Maar ook mooie stukjes. En stiekem is Tilburg écht wel een mooie stad, kom je dan op zo'n avond achter. Plekjes waarvan ik dus echt niet wist dat ze bestonden.
Oud 10-06-2011, 00:25
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Zeil, maar dat maakt het niet minder fail.
Misschien niet minder fail, maar wel minder kut wat het opruimen betreft
Oud 10-06-2011, 00:40
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Misschien niet minder fail, maar wel minder kut wat het opruimen betreft
Ja, het was in 2 seconden opgezogen. Maar toch, mijn Kanis en Gunnik is me heilig!
Oud 10-06-2011, 00:48
Noedelhap
Noedelhap is offline
@ Absinthe:

Om niet gelijk dat andere topic te offtopicen, ff hier verder:

Wat stel jij eigenlijk voor qua bezuinigingen? Want roepen dat het allemaal kapotgaat is één ding, maar is er wel een alternatief?
Oud 10-06-2011, 00:54
MiBe
MiBe is offline
Eerlijk is eerlijk, de cultuursector voorziet niet in primaire levensbehoeften, ik vind het daarom toch wel een van de geschiktere sectoren om op te bezuinigen.
Oud 10-06-2011, 00:59
Verwijderd
Er worden veel onderzoeken gedaan naar alternatieven, maar ondertussen zijn er al muziekscholen, musea en theatergezelschappen gesneuveld, omdat ze zichzelf nu eenmaal niet in stand kunnen houden.
Of bedoel je hoe ik zou bezuinigen?

Ik zou vooral eens even heel goed nadenken over wáárop te bezuinigen. Er zijn nu een aantal grote gezelschappen in Nederland die in een leuk vierjarenplan zitten en behoorlijk wat subsidie vangen en een hoop sterrenspelers in hun vaste cast hebben zitten waar je ook aardig wat publiek mee trekt. Productiehuizen zijn imo onmisbaar, waar jonger en onbekender talent zich kan ontwikkelen.
Verder is er in de Nederlandse film ook veel geks aan de hand. Films die sowieso wel goed gaan scoren vangen nu de subsidie, waar juist de kleine en interessante concepten niet eens de kans krijgen om uitgevoerd te worden. Beetje rare verdeling, toch?
Oud 10-06-2011, 01:01
Verwijderd
Citaat:
Eerlijk is eerlijk, de cultuursector voorziet niet in primaire levensbehoeften, ik vind het daarom toch wel een van de geschiktere sectoren om op te bezuinigen.
Ja, en dit soort discussies ga ik niet eens meer aan, want als je alles alleen vanuit praktisch nut gaat zitten beredeneren, dan win je daarop deze discussie, natuurlijk, maar ben je wel verschrikkelijk kortzichtig. En kunnen we allemaal net zo goed robots worden.
Oud 10-06-2011, 01:04
Verwijderd
En @Noedel: Silo 8? Wat was dat?
Oud 10-06-2011, 01:07
MiBe
MiBe is offline
Maarja, zo zegt Noedelhap ook al: Is er wel een alternatief? In iedere sector waar je financieel gaat snijden doet het pijn dusja...
Oud 10-06-2011, 01:13
Verwijderd
Ik denk welzeker dat er alternatief is, ik noem net al wat. De subsidieverdelers moeten de boel gewoon weer eens goed doorhalen. Die grote gezelschappen - ik noem een Toneelgroep Amsterdam - zijn misschien niet meer weg te denken uit het theateraanbod, maar ik kan nou ook niet echt zeggen dat ze erg verrassende dingen maken. Kwaliteit heeft het wel hoor, en publiek trekt het ook, maar hun decors lijken allemaal op elkaar en kosten fortuinen. Waarom wordt op dát soort gezelschappen niet bezuinigd dan?
Kunst en cultuur moet in ontwikkeling blijven, en dat wordt nu onmogelijk gemaakt.

Overigens heb ik Silo 8 opgezocht en never nooit dat ik daarnaartoe ga
1. het is in Almere
2. het deed me in de eerste oogopslag al heel amateuristisch aan
3. toen ik de naam van de regisseur zag wist ik het zeker dat ik het niet moest zien, want na twee (drie?) voorstellingen van hem te hebben gezien heb ik mezelf gezworen nooit meer naar iets van hem te gaan. Verschríkkelijk slechte regisseur met een wansmaak van heb ik jou daar.

Dus
Oud 10-06-2011, 01:14
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En @Noedel: Silo 8? Wat was dat?
Openluchttheater die een paar maanden op Muiderzand in Almere speelt. Nja, ik vermoed dat de abri's met de reclame daarvoor allemaal in Almere en 't Gooi hangen...

Wel een extreem toffe voorstelling, veel special effects en zelfs gebruik van hijskranen en enorme stellages. Erg de moeite waard, vond ik het, maar goed, ik ben een theaternoob, ik ben misschien al snel onder de indruk
Verwijderd
Citaat:
Maarja, zo zegt Noedelhap ook al: Is er wel een alternatief? In iedere sector waar je financieel gaat snijden doet het pijn dusja...
... en dit gaat dus wel wat verder dan pijn, het gaat kapot
Uice
Uice is offline
Citaat:
Er zou bijvoorbeeld aardig wat geld bespaard kunnen worden als de regering zich niet zo intensief bezighield met vergroten van het drugsprobleem.

Verder: belast de rijken.
Oud 10-06-2011, 01:15
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik denk welzeker dat er alternatief is, ik noem net al wat. De subsidieverdelers moeten de boel gewoon weer eens goed doorhalen. Die grote gezelschappen - ik noem een Toneelgroep Amsterdam - zijn misschien niet meer weg te denken uit het theateraanbod, maar ik kan nou ook niet echt zeggen dat ze erg verrassende dingen maken. Kwaliteit heeft het wel hoor, en publiek trekt het ook, maar hun decors lijken allemaal op elkaar en kosten fortuinen. Waarom wordt op dát soort gezelschappen niet bezuinigd dan?
Ik weet het fijne niet van toneelgroepen en dergelijken maar ben het wel met je eens dat er dan ook evenredig op de cultuursector bezuinigd moet worden. Niet op de een bezuinigen en de ander blijven subsidiëren.
Oud 10-06-2011, 01:16
Verwijderd
Citaat:
Openluchttheater die een paar maanden op Muiderzand in Almere speelt. Nja, ik vermoed dat de abri's met de reclame daarvoor allemaal in Almere en 't Gooi hangen...

Wel een extreem toffe voorstelling, veel special effects en zelfs gebruik van hijskranen en enorme stellages. Erg de moeite waard, vond ik het, maar goed, ik ben een theaternoob, ik ben misschien al snel onder de indruk
Ik denk in elk geval dat ik het echt walgelijk vind
Ik word al naar van de foto's En dat komt niet per se door het spektakel hoor, als dat goed gebruikt wordt in een voorstelling, top. Maar als een voorstelling het daarvan moet hebben, is het foute boel.
En nee, ik heb de voorstelling niet gezien, maar ik ben theaternietn00b genoeg om alvast een oordeel te vellen, vind ik. Slecht he?
Oud 10-06-2011, 01:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Kunst en cultuur moet in ontwikkeling blijven, en dat wordt nu onmogelijk gemaakt.

Overigens heb ik Silo 8 opgezocht en never nooit dat ik daarnaartoe ga
1. het is in Almere
2. het deed me in de eerste oogopslag al heel amateuristisch aan
3. toen ik de naam van de regisseur zag wist ik het zeker dat ik het niet moest zien, want na twee (drie?) voorstellingen van hem te hebben gezien heb ik mezelf gezworen nooit meer naar iets van hem te gaan. Verschríkkelijk slechte regisseur met een wansmaak van heb ik jou daar.

Dus
1, hmm, muiderzand is wel een toffe locatie hoor, half buiten Almere
2, hoezo amateuristisch?
3. wat waren je eerdere ervaringen?
Oud 10-06-2011, 01:17
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het fijne niet van toneelgroepen en dergelijken maar ben het wel met je eens dat er dan ook evenredig op de cultuursector bezuinigd moet worden. Niet op de een bezuinigen en de ander blijven subsidiëren.
Nou ja, evenredig vind ik denk ik niet het juiste woord. Ik heb vooral het idee dat er mensen aan het hakken zijn, die weinig verstand van zaken hebben en denken 'ach, dit is niet nodig want daar komt toch geen hond naartoe, kan wel weg. Ah, die trekt wel volle zalen, vooruit, die mag - voorlopig - blijven!'
Ik heb het idee dat er maar weinig inhoudelijk onderzoek gedaan wordt.
Oud 10-06-2011, 01:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik denk in elk geval dat ik het echt walgelijk vind
Ik word al naar van de foto's En dat komt niet per se door het spektakel hoor, als dat goed gebruikt wordt in een voorstelling, top. Maar als een voorstelling het daarvan moet hebben, is het foute boel.
En nee, ik heb de voorstelling niet gezien, maar ik ben theaternietn00b genoeg om alvast een oordeel te vellen, vind ik. Slecht he?
Hehe, nah, het verhaal is zeker wel vermakelijk hoor en het leunt niet op de sfx, die komen grotendeels in het slot.
Oud 10-06-2011, 01:19
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Er zou bijvoorbeeld aardig wat geld bespaard kunnen worden als de regering zich niet zo intensief bezighield met vergroten van het drugsprobleem.

Verder: belast de rijken.
De rijken worden al buitenproportioneel meer belast in Nederland. Als het economisch slecht gaat met een land dient iedereen daar voor op te draaien, niet alleen de bovenklasse.

Verder denk ik eerder dat er bezuinigd kan worden op de enorme hoeveelheid koffieslurpende ambtenaren die we in dit land hebben. Die bureaucratische poppenkast kost alleen maar geld, we hebben echt niet zoveel bestuurslagen nodig.
Oud 10-06-2011, 01:20
Verwijderd
Citaat:
1, hmm, muiderzand is wel een toffe locatie hoor, half buiten Almere
2, hoezo amateuristisch?
3. wat waren je eerdere ervaringen?
1. Ja, zal best, maar voor mij een beetje ver bedoel ik Ik wil best reizen voor een voorstelling, maar dan moet ik wel overtuigd zijn dat ik naar iets heel bijzonders ga.
2. Dat kan ik niet zo goed uitleggen, maar ik vind de site amateuristisch overkomen, slecht lettertype, teksten die passen bij voorstellingen van amateurverenigingen (veel openluchttheater is overigens ook amateur) en foto's waarop het meer lijkt op een bonte avond dan op theater 'dat me raakt'.
3. Ehm, Hurly Burly (ik denk dat die wel in de top 3 staat van slechtste stukken die ik ooit heb gezien), Blessuretijd (en die in de top 5) en ik dacht nog eentje maar die ben ik vergeten.
Oud 10-06-2011, 01:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
De rijken worden al buitenproportioneel meer belast in Nederland.
Nee, absoluut niet buitenproportioneel.

Citaat:
Verder denk ik eerder dat er bezuinigd kan worden op de enorme hoeveelheid koffieslurpende ambtenaren die we in dit land hebben. Die bureaucratische poppenkast kost alleen maar geld, we hebben echt niet zoveel bestuurslagen nodig.
Vertel.
Oud 10-06-2011, 01:22
Verwijderd
Citaat:
Hehe, nah, het verhaal is zeker wel vermakelijk hoor en het leunt niet op de sfx, die komen grotendeels in het slot.
Het enige wat me nog wel interessant lijkt eraan, is dat er volgens mij wel wat mimespelers inzitten, maar de enige daarvan die ik écht ken, heeft ooit een voorstelling begeleid waar ik in speelde en ik vond hem echt ontzettend domme dingen zeggen
Oud 10-06-2011, 01:27
Verwijderd
Pff, ik moet gaan slapen anders stort ik morgen in.
Truste!
Oud 10-06-2011, 01:27
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Vertel.
52% belasting over de top van je inkomen vind ik best een grote hap uit je zuurverdiende geld.

Laatst gewijzigd op 10-06-2011 om 01:34.
Oud 10-06-2011, 01:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Pff, ik moet gaan slapen anders stort ik morgen in.
Truste!
Slaap lekker!
Oud 10-06-2011, 01:30
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik vind ieder systeem met een progressief belastingstelsel buitenproportioneel, waar de rijken sowieso meer betalen omdat ze meer verdienen moeten ze dan ook procentueel nog meer afstaan waardoor het gat wel erg groot wordt. Een vlaktaks vind ik persoonlijk dan ook de meest eerlijke oplossing. Daarmee wordt iedereen met een gelijk percentage belast, als je meer verdient betaal je dus sowieso al meer belasting.

Citaat:
Vertel.
177.000 gemeenteambtenaren om maar een voorbeeld te noemen.
Oud 10-06-2011, 01:31
MiBe
MiBe is offline
@Absinthe: Truste
Oud 10-06-2011, 01:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
177.000 gemeenteambtenaren om maar een voorbeeld te noemen.
Maar waar haal je vandaan dat die alleen maar koffie drinken?

Niet dat ik denk dat we iedere ambtenaar die er is nodig hebben, hoor. Ik schiet alleen in een reflex als ik iemand 'bureaucratische poppenkast' of 'koffieslurpende ambtenaren' hoor zeggen.
Oud 10-06-2011, 01:40
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik vind ieder systeem met een progressief belastingstelsel buitenproportioneel, waar de rijken sowieso meer betalen omdat ze meer verdienen moeten ze dan ook procentueel nog meer afstaan waardoor het gat wel erg groot wordt. Een vlaktaks vind ik persoonlijk dan ook de meest eerlijke oplossing. Daarmee wordt iedereen met een gelijk percentage belast, als je meer verdient betaal je dus sowieso al meer belasting.
Dat vergroot wel de kloof tussen arm en rijk.

Then again, we moeten rijkdom niet behandelen als iets wat bestraft moet worden met enorme belastingtarieven en andere fiscale lasten. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je keihard gewerkt hebt om je rijkdom te vergaren (waaronder een goede opleiding en veel verantwoordelijkheid dragen in je werk), dat je dan zoiets hebt van: 'waarom moet IK voor de kosten van de maatschappij opdraaien, laat die luie uitkeringstrekkers maar eens wat doen!~'.
Oud 10-06-2011, 02:10
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Maar waar haal je vandaan dat die alleen maar koffie drinken?

Niet dat ik denk dat we iedere ambtenaar die er is nodig hebben, hoor. Ik schiet alleen in een reflex als ik iemand 'bureaucratische poppenkast' of 'koffieslurpende ambtenaren' hoor zeggen.
Ik zeg ook niet dat ze alle 177.000 constant koffiedrinken, het is meer bij wijze van. Op het moment dat het efficiënter ingedeeld wordt denk ik dat je met minstens 10% minder gemeenteambtenaren toe kunt.

Citaat:
Dat vergroot wel de kloof tussen arm en rijk.

Then again, we moeten rijkdom niet behandelen als iets wat bestraft moet worden met enorme belastingtarieven en andere fiscale lasten. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je keihard gewerkt hebt om je rijkdom te vergaren (waaronder een goede opleiding en veel verantwoordelijkheid dragen in je werk), dat je dan zoiets hebt van: 'waarom moet IK voor de kosten van de maatschappij opdraaien, laat die luie uitkeringstrekkers maar eens wat doen!~'.
Het ligt er maar net aan waar je mee vergelijkt of die kloof groter wordt. Als je vergelijkt met het huidige progressieve stelsel vergroot ieder ander stelsel de kloof. Aan de andere kant kun je dan ook te raden gaan (zoals je zelf in het tweede deel van je post ook al aangeeft) of dat niet terecht is. Ik denk wel dat een degressief stelsel waarbij je ieder een gelijk bedrag (i.p.v. percentage) aan belasting zou laten betalen onrealistisch is, dan wordt de kloof wel te groot. Vlaktaks daarentegen kan, mits juist ingevoerd, een zeer gunstig effect op de economie hebben.
Oud 10-06-2011, 06:43
Elmp
Elmp is offline
Citaat:
Ja, blijkbaar. Wat een fancy schmancy onzin allemaal. En dan natuurlijk met kiddy kutgraphics zoals de Wii die ook heeft.
Nee jullie hebben het verkeerd. dat streamen op de controller is gewoon een extra bijding omdat ze anders gingen zeuren waarom het er niet bij zit. De hardware is beter als de PS3 en Xbox360 (is al bevestigd). Ook is het zo goed als zeker dat de PS4 en xbox720 wel betere graphics krijgen als de Wii U maar niet zo opziendbarend veel vergeleken met wat er nu is (xbox360, ps3, wii) en daar zijn genoeg redenen voor maar dan moet ik jullie een link naar een ander forum geven en moeten jullie dat ff doorlezen. Dus weet niet of je daar zin in hebt :]. De controller schijnt super fijn in de hand te zitten en je hebt er maar 1 controller nodig. de rest kan gewoon met een Wii remote verder gamen. Ik vind eigenlijk niet dat jullie zo moeten vooroordelen.

De naam is wel gigantisch kut
Oud 10-06-2011, 07:17
Verwijderd
Haha gaat de opvolger van de 360 echt 720 heten? En dan, 1.44/2.88? Al dan niet met indrukwekkende DD/HD-toevoegingen in de naam </nerdgrapje>
Oud 10-06-2011, 07:54
Rationeel
Rationeel is offline
Goeeeeedemorgen!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten