Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Zo, de stadswandeling duurde niet 2,5 maar 3,5 uur. Gossiepietje. Maar het was wel tof.
Maar ook wel veel slechte stukjes. Maar ook mooie stukjes. En stiekem is Tilburg écht wel een mooie stad, kom je dan op zo'n avond achter. Plekjes waarvan ik dus echt niet wist dat ze bestonden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Er worden veel onderzoeken gedaan naar alternatieven, maar ondertussen zijn er al muziekscholen, musea en theatergezelschappen gesneuveld, omdat ze zichzelf nu eenmaal niet in stand kunnen houden.
Of bedoel je hoe ik zou bezuinigen? Ik zou vooral eens even heel goed nadenken over wáárop te bezuinigen. Er zijn nu een aantal grote gezelschappen in Nederland die in een leuk vierjarenplan zitten en behoorlijk wat subsidie vangen en een hoop sterrenspelers in hun vaste cast hebben zitten waar je ook aardig wat publiek mee trekt. Productiehuizen zijn imo onmisbaar, waar jonger en onbekender talent zich kan ontwikkelen. Verder is er in de Nederlandse film ook veel geks aan de hand. Films die sowieso wel goed gaan scoren vangen nu de subsidie, waar juist de kleine en interessante concepten niet eens de kans krijgen om uitgevoerd te worden. Beetje rare verdeling, toch? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk welzeker dat er alternatief is, ik noem net al wat. De subsidieverdelers moeten de boel gewoon weer eens goed doorhalen. Die grote gezelschappen - ik noem een Toneelgroep Amsterdam - zijn misschien niet meer weg te denken uit het theateraanbod, maar ik kan nou ook niet echt zeggen dat ze erg verrassende dingen maken. Kwaliteit heeft het wel hoor, en publiek trekt het ook, maar hun decors lijken allemaal op elkaar en kosten fortuinen. Waarom wordt op dát soort gezelschappen niet bezuinigd dan?
Kunst en cultuur moet in ontwikkeling blijven, en dat wordt nu onmogelijk gemaakt. Overigens heb ik Silo 8 opgezocht en never nooit dat ik daarnaartoe ga ![]() 1. het is in Almere 2. het deed me in de eerste oogopslag al heel amateuristisch aan 3. toen ik de naam van de regisseur zag wist ik het zeker dat ik het niet moest zien, want na twee (drie?) voorstellingen van hem te hebben gezien heb ik mezelf gezworen nooit meer naar iets van hem te gaan. Verschríkkelijk slechte regisseur met een wansmaak van heb ik jou daar. Dus ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wel een extreem toffe voorstelling, veel special effects en zelfs gebruik van hijskranen en enorme stellages. Erg de moeite waard, vond ik het, maar goed, ik ben een theaternoob, ik ben misschien al snel onder de indruk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder: belast de rijken.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik word al naar van de foto's ![]() En nee, ik heb de voorstelling niet gezien, maar ik ben theaternietn00b genoeg om alvast een oordeel te vellen, vind ik. Slecht he? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() 2, hoezo amateuristisch? 3. wat waren je eerdere ervaringen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb het idee dat er maar weinig inhoudelijk onderzoek gedaan wordt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder denk ik eerder dat er bezuinigd kan worden op de enorme hoeveelheid koffieslurpende ambtenaren die we in dit land hebben. Die bureaucratische poppenkast kost alleen maar geld, we hebben echt niet zoveel bestuurslagen nodig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 2. Dat kan ik niet zo goed uitleggen, maar ik vind de site amateuristisch overkomen, slecht lettertype, teksten die passen bij voorstellingen van amateurverenigingen (veel openluchttheater is overigens ook amateur) en foto's waarop het meer lijkt op een bonte avond dan op theater 'dat me raakt'. 3. Ehm, Hurly Burly (ik denk dat die wel in de top 3 staat van slechtste stukken die ik ooit heb gezien), Blessuretijd (en die in de top 5) en ik dacht nog eentje maar die ben ik vergeten. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Niet dat ik denk dat we iedere ambtenaar die er is nodig hebben, hoor. Ik schiet alleen in een reflex als ik iemand 'bureaucratische poppenkast' of 'koffieslurpende ambtenaren' hoor zeggen.
||
Citaat:
Then again, we moeten rijkdom niet behandelen als iets wat bestraft moet worden met enorme belastingtarieven en andere fiscale lasten. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je keihard gewerkt hebt om je rijkdom te vergaren (waaronder een goede opleiding en veel verantwoordelijkheid dragen in je werk), dat je dan zoiets hebt van: 'waarom moet IK voor de kosten van de maatschappij opdraaien, laat die luie uitkeringstrekkers maar eens wat doen!~'. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
De naam is wel gigantisch kut ![]()
|
|