Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2011, 22:08
Verwijderd
huh??? ik vat hem niet, na 8uur ben ik traag van begrip mar heb last van de bijdehandheid.
Advertentie
Oud 14-07-2011, 22:09
Verwijderd
Ik ben echt met iets onmogelijks bezig. Ik zoek een gedicht waarvan ik zowel de auteur als de titel niet weet, en ik kan me ook niks herinneren uit het gedicht

Heel vaag herinner ik me dat het van J.C. Bloem was, maar dat levert nog niet echt iets op behalve heel veel andere gave gedichten.
Oud 14-07-2011, 22:10
Verwijderd
Dan denk ik niet dat je het gaat vinden.
Oud 14-07-2011, 22:12
Verwijderd
Kan best hoor . Je moet gewoon even wachten sann! Ik heb het vaak met liedjes dan sta je 's ochtends op, en dan heb je ineens een zinnetje in je hoofd!
Oud 14-07-2011, 22:12
Verwijderd
ziezo ik ben weer thuis van werk. Nu is het 3 dagen lang weekend
Oud 14-07-2011, 22:13
Verwijderd
quincyweekend that is
Oud 14-07-2011, 22:14
Verwijderd
Fuck yeah, ik ben awesome. Inmiddels weet ik de auteur zeker, J.P. Rawie. Even verder zoeken
Oud 14-07-2011, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Fuck yeah, ik ben awesome. Inmiddels weet ik de auteur zeker, J.P. Rawie. Even verder zoeken

Maar hoe kom je dan bij Bloem ?
Oud 14-07-2011, 22:16
Verwijderd
Citaat:

Maar hoe kom je dan bij Bloem ?
Geen idee
Oud 14-07-2011, 22:17
Verwijderd
Hm het is wel een beetje een deceptie, ik geloof dat ik het gedicht gevonden heb maar ik vind het niet meer zo mooi als ik het vond.
Oud 14-07-2011, 22:19
Verwijderd
Bezit

Waar ik mijn hart aan heb verpand
in mijn verspild verleden,
het ging voorbij, het hield geen stand,
het is als zand vergleden.

Ik heb mij steeds het meest gehecht
aan sterfelijke zaken,
aan dingen die ik nimmer echt
tot mijn bezit kon maken.

Maar alles wat zo dierbaar was
dat ik het heb verloren,
is mij sinds ik het kwijt ben pas
voorgoed gaan toebehoren.
Oud 14-07-2011, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Bezit

aan sterfelijke zaken,

dat ik het heb verloren,
Ik vind het heel mooi! <3
Oud 14-07-2011, 22:24
Verwijderd
aahw mooi gedicht ja
Oud 14-07-2011, 22:27
Verwijderd
Ik vind het ook nog steeds heel mooi hoor, maar het maakte toen echt INDRUK. En nu niet meer zo erg. Maarreh, wel hulde voor mijn zoekskillz Ben er zeker een uur mee bezig geweest
Oud 14-07-2011, 22:36
Geel
Geel is offline
omg

Citaat:
Bezit

aan sterfelijke zaken,

dat ik het heb verloren,
Mnee, het is best een cliché gedicht. Hoewel wel hulde voor zijn dichtskillz.
Oud 14-07-2011, 22:37
Verwijderd
Wel super dat je het gevonden hebt. Ik vind het ook heel mooi , alhoewel ik niet zo'n fan ben van gedichten eigenlijk .
Verwijderd
Ik kan niks met de meeste gedichten. Ik ben daar te nuchter voor. Dan zullen jullie zeggen, huh, Ste en nuchter?!?!

maar met sommige zaken wel.
Verwijderd
Citaat:
Boeiennnnd. Het heeft een fijne dreun <3
Oud 14-07-2011, 22:38
Geel
Geel is offline
En, hoi! Ik heb weer alles bijgelezen.

Volgens Firefox is 'bijgelezen' geen woord?
Verwijderd
Gvd, nu moet ik morgen een ns-vrouwtje gaan bellen omdat mijn treinticket toch niet klopt en het wel al geboekt is en aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh, hoeveel kan er mis gaan in een avond, werkelijk!!!

Citaat:
Bezit

aan sterfelijke zaken,

dat ik het heb verloren,
OH wat walgelijk. Je vindt het zeker mooi door de juridische referenties!
Geel
Geel is offline
Citaat:
Boeiennnnd. Het heeft een fijne dreun <3
Ja, daar doelde ik ook op! Dat is het enige wat fijn is aan het gedicht.
Oud 14-07-2011, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het oprecht mooi!

Citaat:
Ja, daar doelde ik ook op! Dat is het enige wat fijn is aan het gedicht.
En heel veel zinnen beginnen met een klinker. Daar houd ik wel van.
Verwijderd
Citaat:
omg

Waarom dan hulde?

Citaat:
Ik kan niks met de meeste gedichten. Ik ben daar te nuchter voor. Dan zullen jullie zeggen, huh, Ste en nuchter?!?!

maar met sommige zaken wel.
Oh dat geloof ik best. Zelf dacht ik dat ook heel lang van mezelf, dat ik te nuchter ben voor het dichterlijke gezweef, maar inmiddels ben ik erachter dat het een kwestie is van de juiste dichters en gedichten vinden. Het is niet allemaal een pot nat, namelijk, en juist dichters kunnen enorm nuchter en droog zijn.
Verwijderd
Citaat:
Gvd, nu moet ik morgen een ns-vrouwtje gaan bellen omdat mijn treinticket toch niet klopt en het wel al geboekt is en aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh, hoeveel kan er mis gaan in een avond, werkelijk!!!

Misschien wel Dat valt me nu pas op
Oud 14-07-2011, 22:41
Verwijderd
Maar ik vind het ook wat cliche ofzo, daarom vind ik het ook niet (meer) zo mooi. Maar nog steeds wel echt heel gaaf. maar ik ben verder geen kenner ofzo.
Oud 14-07-2011, 22:41
Geel
Geel is offline
Citaat:
Waarom dan hulde?
Omdat ik nooit van mijn leven een gedicht in elkaar zet dat zo loopt en zo rijmt - ondanks dat de inhoud best cliché is.
Oud 14-07-2011, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Oh dat geloof ik best. Zelf dacht ik dat ook heel lang van mezelf, dat ik te nuchter ben voor het dichterlijke gezweef, maar inmiddels ben ik erachter dat het een kwestie is van de juiste dichters en gedichten vinden. Het is niet allemaal een pot nat, namelijk, en juist dichters kunnen enorm nuchter en droog zijn.
Ohhhmmmm. Maar ik ben juist een heel zweverig, wazig figuur, maar ik vind jouw gedichten heel mooi!
Oud 14-07-2011, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Misschien wel Dat valt me nu pas op

Citaat:
Maar ik vind het ook wat cliche ofzo, daarom vind ik het ook niet (meer) zo mooi. Maar nog steeds wel echt heel gaaf. maar ik ben verder geen kenner ofzo.
Hahahaha, je drukt je schattig uit. Je hoeft ook geen kenner te zijn om iets al dan niet mooi te vinden, natuurlijk.

Citaat:
Omdat ik nooit van mijn leven een gedicht in elkaar zet dat zo loopt en zo rijmt - ondanks dat de inhoud best cliché is.
Huh, maar een beetje op een bepaald ritme rijmen is toch juist het makkelijkste? Of ben ik nou weer zo raar daarin. Ik vind het echt een sinterklaasgedichtje en dat is geen compliment.
Verwijderd
Volgens mij is het best een bekende dude die het schreef.
Noedelhap
Noedelhap is offline
De meeste poëzie doet me niet zoveel, meestal vind ik het clichë gekunstel met woordjes die er vooral inzitten omdat het daardoor gewichtiger klinkt. Echt creatief gegoochel met taal kom je maar zelden tegen.
Oud 14-07-2011, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Ohhhmmmm. Maar ik ben juist een heel zweverig, wazig figuur, maar ik vind jouw gedichten heel mooi!
Ik schrijf zelf ook lang niet zo nuchter als ik zou willlen. Maar bijvoorbeeld Herzberg, of Zwagerman, die kunnen echt heel droogkloterig zijn, heerlijk.
En trouwens, als je op een en dezelfde forumpagina dit gedicht en mijn gedichte mooi noemt, weet ik niet of ik het nog langer als compliment moet opvatten dat je vaak zo lyrisch bent over wat ik schrijf.
Verwijderd
Citaat:

Hahahaha, je drukt je schattig uit. Je hoeft ook geen kenner te zijn om iets al dan niet mooi te vinden, natuurlijk.

Huh, maar een beetje op een bepaald ritme rijmen is toch juist het makkelijkste? Of ben ik nou weer zo raar daarin. Ik vind het echt een sinterklaasgedichtje en dat is geen compliment.
Dat is waar Maar dit soort dingen vind ik dus MOOI. Denk daar maar eens over na als ik nog eens zeg dat ik een gedicht van je mooi vind
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dober: Je kunt het beter zelf doen kusje hoor!

Interglot: Nee, ik heb in totaal maar een uurtje gespeeld ofzo de hele tijd tussen de bedrijven door. Ga zo weer verder
Verwijderd
Ik heb echt een heel erg wintergevoel
Oud 14-07-2011, 22:46
Geel
Geel is offline
Citaat:
Nee, ik ben degene die raar is hier. Ik heb heel veel moeite met rijmen. Ik snap zelf ook niet waarom, maar het is zo.
Oud 14-07-2011, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Dober: Je kunt het beter zelf doen kusje hoor!

Interglot: Nee, ik heb in totaal maar een uurtje gespeeld ofzo de hele tijd tussen de bedrijven door. Ga zo weer verder
Hij heeft net al mijn opgeslagen spellen verwijderd , dus ik kan overnieuw beginnen .
Oud 14-07-2011, 22:47
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Bezit

aan sterfelijke zaken,

dat ik het heb verloren,

Het verleden is nooit verspild..
Oud 14-07-2011, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is het best een bekende dude die het schreef.
Bekendheid is dan ook geen garantie voor kwaliteit. Er zijn heeeeel veel slechte dichters.

Citaat:
De meeste poëzie doet me niet zoveel, meestal vind ik het clichë gekunstel met woordjes die er vooral inzitten omdat het daardoor gewichtiger klinkt. Echt creatief gegoochel met taal kom je maar zelden tegen.
Eens. Ik ging eerst schrijven, toen pas lezen. En nog steeds ken ik betrekkelijk weinig dichters die ik wel kan waarderen. Er zijn er ook gewoon te veel en ze zijn te pretentieus.
Oud 14-07-2011, 22:48
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het verleden is nooit verspild..
Jawel hoor, aan saaie dagen dat je de hele dag ligt te slapen terwijl je in theorie zoveel kunt doen.
Oud 14-07-2011, 22:49
Geel
Geel is offline
Oh, ik was trouwens vandaag bij de diploma-uitreiking van mijn broer.

En, over dichters gesproken; ik ken héél weinig dichters. En ik lees ook best wel weinig gedichten.
Verwijderd
Citaat:
Ik schrijf zelf ook lang niet zo nuchter als ik zou willlen. Maar bijvoorbeeld Herzberg, of Zwagerman, die kunnen echt heel droogkloterig zijn, heerlijk.
En trouwens, als je op een en dezelfde forumpagina dit gedicht en mijn gedichte mooi noemt, weet ik niet of ik het nog langer als compliment moet opvatten dat je vaak zo lyrisch bent over wat ik schrijf.
Gekke Quis! Ik heb een heel brede smaak qua gedichten, geloof ik.
Verwijderd
Citaat:
Dat is waar Maar dit soort dingen vind ik dus MOOI. Denk daar maar eens over na als ik nog eens zeg dat ik een gedicht van je mooi vind
Ja die conclusie trok ik zelf ook al.

Citaat:
Nee, ik ben degene die raar is hier. Ik heb heel veel moeite met rijmen. Ik snap zelf ook niet waarom, maar het is zo.
Wellicht omdat Nederlands niet je eerste taal is.

Goed, en nu ga ik weer, mijn vrouw wil aandacht.

Kusjes!

PS: we moeten het maar eens vaker over poeyie hebben hier, dat is leuk!
Oud 14-07-2011, 22:51
Verwijderd
Citaat:
meh
Geel
Geel is offline
Citaat:

Wellicht omdat Nederlands niet je eerste taal is.

[...]

Mja, misschien. Maar ik denk niet dat ik in het Tsjetsjeens wél kan rijmen Maar dan, ik kan überhaupt niet dichten in het Tsjetsjeens....

En, mee eens!
Verwijderd
Citaat:
Eens. Ik ging eerst schrijven, toen pas lezen. En nog steeds ken ik betrekkelijk weinig dichters die ik wel kan waarderen. Er zijn er ook gewoon te veel en ze zijn te pretentieus.
Ik ging eerst luisteren naar hoe mensen praten, en welke zinnen ik mooi vind klinken en welke niet. Geloof ik. Ik weet eigenlijk niet meer.
Oud 14-07-2011, 22:52
Verwijderd
PS ik haat Duitse toetsenborden met hun z en y op een andere plek. grrr.
Oud 14-07-2011, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Ik heb echt een heel erg wintergevoel
ik ook. Ik was vanmiddag op het werk, en iedereen zat lekker te lezen aan de tafel/tv te kijken en ik schonk thee en bakte eieren. Toen dacht ik ha, heerlijk herfst. Blij dat ik gezellig binnen ben.
wel een beetje jammer allemaal toen ik naar buiten moest.
Oud 14-07-2011, 22:53
Verwijderd
Ja, ik vind het met dit weer echt een vreemd idee dat ik bijna jarig ben

naja, jij zal dat ook wel hebben
Oud 14-07-2011, 22:54
Verwijderd
Citaat:
PS ik haat Duitse toetsenborden met hun z en y op een andere plek. grrr.
Hebben Duitsers hun z en y op een andere plaats?
Oud 14-07-2011, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik vind het met dit weer echt een vreemd idee dat ik bijna jarig ben

naja, jij zal dat ook wel hebben
idd
maar joh, als wij jarig zijn is het vast weer snikheet en alles. jij de 27e toch??
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten