Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2011, 23:07
Verwijderd
Ik werd vannacht wakker omdat ik aan het huilen was, in mijn slaap dus. Toen heb ik me omgedraaid en ben weer verder gaan slapen.
Advertentie
Oud 19-11-2011, 14:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Visser ontslagen na verzoek 'heidens' Radio 538

Laatste update: 19 november 2011 09:05
AMSTERDAM - Een visser is ontslagen omdat hij een plaatje aanvroeg bij radiozender 538. Dat is volgens zijn baas een 'heidense zender'.

Dat schrijft het Nederlands Dagblad zaterdag.

In een nachtelijk programma draait radiopresentator Martijn Muijs verzoekjes van vooral vrachtwagenchauffeurs. "En in dit geval ook van een visser", zegt Muijs in de krant.

De visser had woensdagnacht 99 Luftballons van de Duitse zangeres Nena aangevraagd. Zijn streng-christelijke baas vertelde hem dat hij daar niet naar mocht luisteren.

"Het was nog een Duitse plaat ook", zou de baas hebben gezegd. De visser heeft een advocaat in de arm genomen om zijn achterstallige loon op te eisen.

en:

Citaat:
"Het was nog een Duitse plaat ook", zou de baas hebben gezegd.
wtf?
Oud 19-11-2011, 14:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Neeeee
Oud 19-11-2011, 14:12
Vowel
Vowel is offline
Citaat:

en:

wtf?
Omg.
Oud 19-11-2011, 23:53
Röps
Röps is offline

fffffff
Oud 22-11-2011, 19:41
Verwijderd
Citaat:

en:

wtf?
Volgens mij gaat dat nóóóóit standhouden bij de kantonrechter.
Oud 30-11-2011, 10:33
Noedelhap
Noedelhap is offline
Raddraaiers die vorig jaar met oud en nieuw de fout in gingen moeten dit jaar preventief worden aangepakt. Dat vindt PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch. Hij doelt op overlastgevers die geweld hebben gebruikt tegen hulpverleners. Volgens Marcouch moeten deze jongeren huisarrest krijgen, een gebiedsverbod of een nachtje in de cel doorbrengen.

Marcouch wil dat de burgemeesters actie ondernemen. Volgens hem is de kans groot dat overlastgevers komende jaarwisseling daadwerkelijk preventief in de cel worden gezet.

Ja, dat is ook echt rechtsgeldig
Oud 30-11-2011, 12:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hállo, een nachtje in de cel omdat je een jaar geleden iets hebt gedaan?
Oud 30-11-2011, 12:46
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hállo, een nachtje in de cel omdat je een jaar geleden iets hebt gedaan?
Ze willen die mensen met oud en nieuw in de cel zodat ze het nieuwjaarsfeest niet vergallen voor anderen en geen hulpverleners lastigvallen. Prima plan.
Oud 30-11-2011, 12:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja, natuurlijk ben ik ervoor dat er iets gedaan wordt tegen dat buitensporige geweld. Maar of dit nou de oplossing is..
Oud 30-11-2011, 12:53
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, natuurlijk ben ik ervoor dat er iets gedaan wordt tegen dat buitensporige geweld. Maar of dit nou de oplossing is..
Waarom niet? Als er een reële kans op recidive is vind ik best dat je iemand dan huisarrest of een nachtje cel mag geven (als je vermoedt dat iemand zich niet aan zijn huisarrest houdt). Het geweld dat tegen sommige hulpverleners wordt gebruikt is buitensporig en absurd, die mensen hebben het al druk zat op zo'n avond en verdienen het om goed beschermd te worden.
Oud 30-11-2011, 12:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Uiteraard. En ik ben het tot op zekere hoogte met je eens. Ik vind wel dat alleen erg 'zware gevallen', die meerdere malen zijn opgepakt of veroordeeld voor dit soort misdrijven, op zo'n manier mogen worden aangepakt.
Oud 30-11-2011, 12:59
Martiño
Martiño is offline
Ik vind dat als je geweld gebruikt tegen een hulpverlener per definitie al een zwaar geval bent.
Oud 30-11-2011, 13:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
He verdorie, druk me niet zo in de verdediging Je hebt helemaal gelijk! Ik vraag me alleen af of bijvoorbeeld meelopertjes die weinig deden maar wel aanwezig waren bij het incident ook op dezelfde manier gestraft kunnen worden.
Oud 30-11-2011, 15:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ze willen die mensen met oud en nieuw in de cel zodat ze het nieuwjaarsfeest niet vergallen voor anderen en geen hulpverleners lastigvallen. Prima plan.
Ik vind het helemaal geen prima plan. Je kunt niet zomaar mensen preventief gaan opsluiten als ze nog niet (opnieuw) de fout in zijn gegaan.
Oud 30-11-2011, 15:23
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb op zich geen problemen met het plan, maar dan moet het wel vooraf opgelegd worden, en niet retroactief toegepast worden. Dat laatste zal juridisch ook wel niet mogelijk zijn.
Oud 30-11-2011, 15:32
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik vind dat als je geweld gebruikt tegen een hulpverlener per definitie al een zwaar geval bent.
Eens. En ik vind het plan op zich niet verkeerd, maar ik vraag me af hoe ze gaan beslissen wie er wel en wie er niet wordt aangepakt.
Oud 30-11-2011, 15:39
snoopy
snoopy is offline
WTF? Kunnen makelaars niet lezen ofzo?! Als je een mail stuurt en zegt: Graag reageren via email! Hoe komt het dan dat 99% tóch belt? (en helaas ben je verplícht je telefoonnummer te geven als je wilt reageren)
Oud 30-11-2011, 16:17
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind het helemaal geen prima plan. Je kunt niet zomaar mensen preventief gaan opsluiten als ze nog niet (opnieuw) de fout in zijn gegaan.
Opsluiten is misschien een wat ernstig middel, maar waarom geen huisarrest, gebiedsverbod of meldplicht? Dat doen ze ook met die voetbalmongolen.
Oud 30-11-2011, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet? Als er een reële kans op recidive is vind ik best dat je iemand dan huisarrest of een nachtje cel mag geven (als je vermoedt dat iemand zich niet aan zijn huisarrest houdt). Het geweld dat tegen sommige hulpverleners wordt gebruikt is buitensporig en absurd, die mensen hebben het al druk zat op zo'n avond en verdienen het om goed beschermd te worden.
Geen redenen om mensenrechten te schenden. Als men dit echt wil moet het in een wet geregeld worden dat een rechter in de straf kan bepalen dat zo iemand volgend jaar zich moet melden.

Citaat:
Opsluiten is misschien een wat ernstig middel, maar waarom geen huisarrest, gebiedsverbod of meldplicht? Dat doen ze ook met die voetbalmongolen.
Dat is niet hetzelfde, zo'n huisarrest is onderdeel van een straf, maar dat is dan wel bij een veroordeling door een rechter. Dat is iets anders dan nu ineens bedenken dat X en Y ooit veroordeeld zijn en dat je ze dus nog maar eens extra straft, zonder wettelijke grondslag.

Citaat:
Ik heb op zich geen problemen met het plan, maar dan moet het wel vooraf opgelegd worden, en niet retroactief toegepast worden. Dat laatste zal juridisch ook wel niet mogelijk zijn.
Precies.
Oud 30-11-2011, 18:00
Martiño
Martiño is offline
Mja, ik zeg ook niet dat er mensenrechten moeten worden geschonden, maar ik zou geen bezwaar hebben tegen een wet die het mogelijk maakt om het in de toekomst wel te doen.
Oud 30-11-2011, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Mja, ik zeg ook niet dat er mensenrechten moeten worden geschonden, maar ik zou geen bezwaar hebben tegen een wet die het mogelijk maakt om het in de toekomst wel te doen.
Ik zeg ook niet dat jij dat wil, maar als je dit gewoon zo doet als het voorstel is, dit jaar nog, dan worden er dus automatisch mensenrechten geschonden. En zelfs bij wet kun je die bevoegdheid niet aan een Burgemeester geven, tenzij misschien als je kunt hardmaken dat iedere oud op nieuw een noodtoestand is etc.
Oud 30-11-2011, 18:13
Martiño
Martiño is offline
Maar hoe is het dan geregeld met die supporters?
Oud 01-12-2011, 10:25
Noedelhap
Noedelhap is offline

Wat een sukkel is het eigenlijk. Zelfs als het als grap is bedoeld, maar ik vrees dat ie echt zo dom is.
Oud 01-12-2011, 12:58
Verwijderd
Een online shop wil heel graag dat ik deze wanstaltige monsters koop, want ik krijg 'm als reclamebanner op allerlei sites

hij heeft haar. Een laars met een kapsel.
Oud 01-12-2011, 13:39
Martiño
Martiño is offline
Jezus, alles vloekt aan die laars
Oud 01-12-2011, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Een online shop wil heel graag dat ik deze wanstaltige monsters koop, want ik krijg 'm als reclamebanner op allerlei sites

[afbeelding]

Oud 01-12-2011, 14:44
snoopy
snoopy is offline
Citaat:

[afbeelding]

Nou, ik dacht niet dat ik het ooit zou zeggen, maar ik vind het haar aan de bovenkant niet eens het lelijkste aan die laars!
Oud 01-12-2011, 15:18
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:

[afbeelding]

ik vind hem stiekem wel leuk ergens. ik zou hem alleen wel eerst naar de kapper sturen als ik hem zou kopen
Oud 01-12-2011, 15:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vind ze echt lelijk, maar ik denk wel dat het hele fijne, warme winterschoenen zouden zijn
Oud 01-12-2011, 15:51
SacredRose
SacredRose is offline
ze zien er idd ook heel warm uit. maar daar heb ik slechte ervaring mee .

en eigenlijk als ik er nog een keer naar kijk heeft dat kapsel ook nog wel iets eigenlijk.
Oud 01-12-2011, 15:57
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Brein dreigt individuele uploaders aan te pakken

Laatste update: 1 december 2011 14:25 info

AMSTERDAM – Stichting Brein zal in samenwerking met rechthebbenden individuele uploaders van auteursrechtelijk beschermd materiaal gaan aanklagen als er geen downloadverbod komt.

Foto: ANP
Volgens de stichting die waakt over auteursrechten is er geen andere mogelijkheid als de politiek een downloadverbod niet gaat steunen, zo schrijft Brein in een reactie op het debat van woensdag.
Staatssecretaris Fred Teeven (Justitie) wil het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal onrechtmatig maken. Op die manier kunnen de aanbieders van dit materiaal, bijvoorbeeld the Pirate Bay, offline gedwongen worden via providers.
Veel politieke partijen vrezen echter dat ook de individuele downloader vervolgd gaat worden en een Kamermeerderheid is daarom tegen het zogenaamde downloadverbod. Teeven wil een uitgeklede versie echter alsnog invoeren door garanties in te bouwen waardoor de consument beschermd wordt.

Vervolgen

Als ‘illegaal’ downloaden niet onrechtmatig wordt, ziet Brein geen andere optie dan individuele uploaders te vervolgen.
“Als downloaden uit evident illegale bron niet onrechtmatig wordt en de toegang tot sites die illegaal downloaden faciliteren niet geblokkeerd mag worden, zit er voor rechthebbenden die hun recht willen handhaven niets anders op dan de huidige wetgeving te gebruiken voor het privaatrechtelijk vervolgen van individuele gebruikers die illegaal uploaden.”
De Tweede Kamer zal later verder debatteren over het downloadverbod.

Misleidend

In de verklaring omschrijft Brein de term downloadverbod als misleidend. “Het woord downloadverbod is misleidend en afkomstig van anti-auteursrechtactivisten die vinden dat alles op internet voor iedereen gratis toegankelijk moet zijn ongeacht of het met toestemming van de rechthebbenden op het internet geplaatst is.”
Jezus, Brein begint zich ook steeds meer als een soort pseudopolitie op te werpen en dictatoriale trekjes te vertonen
Oud 01-12-2011, 16:19
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Jezus, Brein begint zich ook steeds meer als een soort pseudopolitie op te werpen en dictatoriale trekjes te vertonen
Brein is sowieso kut omdat ze veel te ver gaan, maar als je doelbewust dingen illegaal gaat uploaden, moet je niet raar opkijken als je dan wordt gearresteerd wegens schending van het auteursrecht.

Overigens ben ik misschien dan wel hypocriet dat ik met liefde dingen downloadt, maar ja, dan had ik het überhaupt al niet gekocht.
Oud 01-12-2011, 16:21
Martiño
Martiño is offline
Nouja, doelbewust, als je met torrents downloadt kun je het uploaden nooit helemaal uitschakelen
Oud 01-12-2011, 16:43
Vowel
Vowel is offline
Citaat:

[afbeelding]

Oh jezus, wat een gedrocht.
Oud 01-12-2011, 18:13
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

[afbeelding]

Ik verslikte me
Oud 01-12-2011, 18:48
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik kreeg net een e-mail van mijn moeder, waarin ze vertelde dat haar (Duitse) collega (mijn moeder runt een bejaardentehuis net over de grens) een procesverbaal had gekregen van 7000 euro voor uploaden. *ril* En dat is dan in Duitsland, waar zowel down- als uploaden verboden is. Ik wil niet denken aan de toestanden die we hier in Nederland zouden krijgen, als Brein en Teeven slagen in hun opzet.
Oud 01-12-2011, 19:42
Noedelhap
Noedelhap is offline
Trouwens, over rechtenorganisaties gesproken, voorzitter Jochem Gerritsen van Buma/Stemra is een corrupte hond:

http://www.dumpert.nl/mediabase/1857...ma_stemra.html

Blijkt dat ze een muziekje van een componist hebben gebruikt in een filmpje, waar diegene geen royalties over heeft ontvangen. Nu kan de componist zeker 1 miljoen euro eisen, en nu wil de voorzitter in ruil voor 1/3e van het geëiste bedrag, de eis afhandelen.
Oud 01-12-2011, 19:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
En :

In een nieuwe botsing over fatsoen in de Tweede Kamer heeft PVV-Kamerlid Harm Beertema de GroenLinks-fractie donderdag weggezet als aanhangers van de communistische Rode Khmer. Kamervoorzitter Gerdi Verbeet moest ingrijpen.

Woensdag werd het PVV-voorstel om leerlingen 'u' te laten zeggen tegen leraren door de Tweede Kamer weggehoond, omdat de PVV in de Kamer zelf niet bepaald het toonbeeld van fatsoen zou zijn. Donderdag kwam Beertema op het onderwerp terug, naar aanleiding van het antwoord van CDA-onderwijsminister Marja van Bijsterveldt.

GroenLinks-Kamerlid Jesse Klaver herhaalde het standpunt dat scholen zelf moeten weten hoe leerlingen en docenten met elkaar omgaan. Beertema reageerde door de GroenLinks-fractie 'aanhangers van Pol Pot' te noemen, de vroegere Cambodjaanse communistische dictator en leider van de gevreesde Rode Khmer.

Voorzitter Verbeet riep hem tot de orde. Ze wees Beertema erop dat hij weliswaar zelf zijn teksten mag kiezen, maar dat er zo niet omgegaan dient te worden met gekozen volksvertegenwoordigers.

Oud 01-12-2011, 19:47
Martiño
Martiño is offline
Jezus, wat een eikel. Rode Khmer...
Oud 01-12-2011, 19:48
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
En :

In een nieuwe botsing over fatsoen in de Tweede Kamer heeft PVV-Kamerlid Harm Beertema de GroenLinks-fractie donderdag weggezet als aanhangers van de communistische Rode Khmer. Kamervoorzitter Gerdi Verbeet moest ingrijpen.

Woensdag werd het PVV-voorstel om leerlingen 'u' te laten zeggen tegen leraren door de Tweede Kamer weggehoond, omdat de PVV in de Kamer zelf niet bepaald het toonbeeld van fatsoen zou zijn. Donderdag kwam Beertema op het onderwerp terug, naar aanleiding van het antwoord van CDA-onderwijsminister Marja van Bijsterveldt.

GroenLinks-Kamerlid Jesse Klaver herhaalde het standpunt dat scholen zelf moeten weten hoe leerlingen en docenten met elkaar omgaan. Beertema reageerde door de GroenLinks-fractie 'aanhangers van Pol Pot' te noemen, de vroegere Cambodjaanse communistische dictator en leider van de gevreesde Rode Khmer.

Voorzitter Verbeet riep hem tot de orde. Ze wees Beertema erop dat hij weliswaar zelf zijn teksten mag kiezen, maar dat er zo niet omgegaan dient te worden met gekozen volksvertegenwoordigers.

Maar hij zei zeker wel braaf 'u'?
Oud 01-12-2011, 19:49
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Jezus, wat een eikel. Rode Khmer...
De PVV-aanhangers weten het verschil tussen het rode kruis en de Rode Khmer niet dus mja, wat kun je dan verwachten...

Jammer alleen dat al dat gezeik ze geen stemmen gaat kosten want nogmaals, de PVV-stemmers weten niet eens wat er gezegd wordt.
Oud 01-12-2011, 19:54
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

Wat een sukkel is het eigenlijk. Zelfs als het als grap is bedoeld, maar ik vrees dat ie echt zo dom is.
Dit is gewoon Clarkson ten voeten uit, hij heeft al wel vaker zulke dingen geroepen. Je moet dit dus ook niet al te serieus nemen.

Laatst gewijzigd op 01-12-2011 om 20:01.
Oud 02-12-2011, 18:49
Verwijderd
mn tas meenemen naar buiten en mn mobiel en geschiedenisboek in de kantine laten liggen op school iemand uit de klas kwam ze me persoonlijk brengen, ik moet echt eens mn spullen niet vergeten gaan. anders lagen ze er nu nog als niemand ze had meegenomen.
Oud 02-12-2011, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Dit is gewoon Clarkson ten voeten uit, hij heeft al wel vaker zulke dingen geroepen. Je moet dit dus ook niet al te serieus nemen.
Hij is dan ook een ongelooflijk conservatieve lul!
Oud 02-12-2011, 21:22
Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je even de hele context beschouwt is het zó duidelijk dat hij niet serieus is...
Oud 03-12-2011, 17:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
WTF, ik was vandaag hostess bij een castingauditie en zwarte piet kwam auditie doen.
Oud 03-12-2011, 17:54
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Haha, ze hebben een reactie bij dat levend begraven.
Oud 06-12-2011, 13:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Is mooi, want vinden meiden die bier drinken niet mooi uitzien.

Stel je voor: een meid met een blikje bier in d'r klauwen
Ja, STEL je voor, ver-schrik-ke-lijk lelijk!
Oud 13-12-2011, 19:29
Miekje*
Miekje* is offline
Dit verhaal. Wat de neuk .

Regels voor berichten