Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2011, 15:22
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee, want je denkt dat geladen deeltjes subatomair moeten zijn en dat is niet zo.
Silence!

Oud 18-08-2011, 15:23
Verwijderd
Hai guise! Grmbl ik kan er niet zo goed aan wennen dat andere mensen mijn machines gebruiken, in terms of in- en uitloggen
Oud 18-08-2011, 15:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wat is die lading dan? Ik snap wel dat het energie bevat (is?), maar ik snap niet hoe. Vooral omdat je het niet echt kunt zien en het geen 'stof' is. Elektriciteit, magische entiteit die in stopcontacten woont

Wel raar, want warmte snap ik wel, terwijl dat toch net zoiets is, volgens mij.

We hebben het gehad bij natuurkunde, ooit. Toen haalde ik een 4 ofzo, want toen dacht ik - net als nu - ook alleen maar 'ehhhhh'.
Warmte is in feite het trillen van moleculen.

Lading is op atomair niveau: denk aan de opbouw van atomen met een kern met neutronen en protonen.
Oud 18-08-2011, 15:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat is die lading dan? Ik snap wel dat het energie bevat (is?), maar ik snap niet hoe. Vooral omdat je het niet echt kunt zien en het geen 'stof' is. Elektriciteit, magische entiteit die in stopcontacten woont

Wel raar, want warmte snap ik wel, terwijl dat toch net zoiets is, volgens mij.
Lading is een eigenschap van deeltjes, net zoals rustmassa, spin, etc. Het bevat energie vanwege de kracht die geladen deeltjes op elkaar uitoefenen. Als je bijvoorbeeld 2 geladen deeltjes met tegengestelde lading dichter naar elkaar brengt dan komt daarbij energie vrij. Net zoals er bijvoorbeeld energie vrijkomt wanneer je een appel laat vallen, vanwege de zwaartekracht.
Oud 18-08-2011, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Het trillen van moleculen is toch alleen of iets vast, vloeibaar of gasvormig is?

Citaat:
Lading is op atomair niveau: denk aan de opbouw van atomen met een kern met neutronen en protonen.
Daar kom ik niet veel verder mee

Laatst gewijzigd op 18-08-2011 om 15:40.
Oud 18-08-2011, 15:35
Noedelhap
Noedelhap is offline
[QUOTE=Paranoide;31864311][QUOTE=Noedelhap;31864308]Warmte is in feite het trillen van moleculen.
Citaat:
Het trillen van moleculen is toch alleen of iets vast, vloeibaar of gasvormig is?

Daar kom ik niet veel verder mee
Heb je scheikunde gehad? Daar heb je geleerd dat bijv water verwarmt doordat watermoleculen gaan trillen. Zo'n molecuul H2O bestaat weer uit 2 waterstofatomen (H+) en 1 zuurstofatoom (O2-). Zo'n atoom bestaat uit een kern (nucleus) met daarom heen zwevende/cirkelende/draaiende negatief geladen elektronen. Een kern bestaat weer uit protonen (positief geladen) en neutronen (neutraal).
Oud 18-08-2011, 15:38
Verwijderd
Hoi
Oud 18-08-2011, 15:43
Schrödinger
Schrödinger is offline
Warmte = "trillen" is wel érg simplistisch gezegd, hoor. En elektronen draaien niet om atoomkernen.

Warmte heeft specifiek betrekking tot transport van energie (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Heat). Temperatuur niet. Temperatuur zou je, heel (te) simpel gezegd, kunnen associëren met het trillen van deeltjes.
Oud 18-08-2011, 15:45
Verwijderd
Citaat:

Heb je scheikunde gehad? Daar heb je geleerd dat bijv water verwarmt doordat watermoleculen gaan trillen. Zo'n molecuul H2O bestaat weer uit 2 waterstofatomen (H+) en 1 zuurstofatoom (O2-). Zo'n atoom bestaat uit een kern (nucleus) met daarom heen zwevende/cirkelende/draaiende negatief geladen elektronen. Een kern bestaat weer uit protonen (positief geladen) en neutronen (neutraal).
Hm, ik heb bij scheikunde vooral geleerd hoe onopvallend de hele les te tekenen En bij natuurkunde ook, trouwens. Ik vind het wel interessant, allemaal, maar op een manier die ervoor zorgt dat ik na vijf minuten zoiets heb van 'physics, Y U no comprehensive'.

Oud 18-08-2011, 15:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Naja, de mate waarin ze langs elkaar heen bewegen of niet, bepaalt of een stof vast, vloeibaar of een gas is.

Maar net als mensen kunnen moleculen ook trillend langs elkaar bewegen of trillend op hun plek blijven zitten

@ Schrö: ja, het is wat simpel gezegd, maar daar ben jij dan weer voor, de meer in-depth informatie
Oud 18-08-2011, 15:53
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ja ja. Als je maar nooit meer zegt dat elektronen om atoomkernen draaien.
Oud 18-08-2011, 15:55
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja ja. Als je maar nooit meer zegt dat elektronen om atoomkernen draaien.
Nouja, schematisch heb ik dat altijd zo geleerd! Dat ze erom heen cirkelen, of hangen, of weet ik het. Hoe is het dan werkelijk?
Oud 18-08-2011, 16:17
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nouja, schematisch heb ik dat altijd zo geleerd! Dat ze erom heen cirkelen, of hangen, of weet ik het. Hoe is het dan werkelijk?
Om het maar eenvoudig te houden: stel je hebt een waterstofatoom (een proton met een elektron). Als je dan inzoomt op het atoom, kun je niet zeggen: "dat elektron is daar". Het elektron zit gewoon om het proton heen (overigens heb je een gelijkaardig probleem bij het proton als je verder zou inzoomen). Dat houdt overigens niet in dat het elektron ergens stilstaat, of zo.
Oud 18-08-2011, 16:21
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Om het maar eenvoudig te houden: stel je hebt een waterstofatoom (een proton met een elektron). Als je dan inzoomt op het atoom, kun je niet zeggen: "dat elektron is daar". Het elektron zit gewoon om het proton heen (overigens heb je een gelijkaardig probleem bij het proton als je verder zou inzoomen). Dat houdt overigens niet in dat het elektron ergens stilstaat, of zo.
Maar is dat omdat elektronen geen waarneembare deeltjes zijn? Zijn het uberhaupt fysieke deeltjes? Of is het meer een soort abstract verzinsel om het te beschrijven?
Oud 18-08-2011, 16:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maar is dat omdat elektronen geen waarneembare deeltjes zijn? Zijn het uberhaupt fysieke deeltjes? Of is het meer een soort abstract verzinsel om het te beschrijven?
Elektronen zijn wel waarneembaar en fysiek, zoals alle (bekende) deeltjes. Het heeft te maken met quantumfysica, deeltjes hebben geen "plaats", ze zijn uitgesmeerd over een gebied. Zie de onzekerheidsrelatie van Heisenberg.
Oud 18-08-2011, 16:44
Verwijderd
Heisenberg

Spoiler
Oud 18-08-2011, 17:05
Severus
Severus is offline
Citaat:
Want ik ging the grudge kijken omdat ik SMG leuk vind, en daar heb ik maanden niet lekker van geslapen
Hier precies hetzelfde! Vooral de laatste paar minuten van de film vond ik zo smerig en eng (bijvoorbeeld toen die vrouw van de trap afkwam), gatverdamme, die wil ik nóóit meer zien.
Oud 18-08-2011, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Hier precies hetzelfde! Vooral de laatste paar minuten van de film vond ik zo smerig en eng (bijvoorbeeld toen die vrouw van de trap afkwam), gatverdamme, die wil ik nóóit meer zien.
Ja, dat is een vreselijke film. Ik heb daarna twee weken geslapen met het licht aan. En Ringu was trouwens net zo erg, gadver, wat een ontzettende kutfilm is dat! Die Japanners zijn sowieso ziek in hun hoofd, dus wat dat betreft had ik het kunnen weten.

Ik heb beide films op DVD maar ik heb ze pas één keer gezien, omdat ik me er niet toe kan zetten ze nog een keer te kijken.
Oud 18-08-2011, 17:10
Verwijderd
Jullie zijn een stelletje sissies
Oud 18-08-2011, 17:11
Verwijderd
ik wil echt supergraag even naar mijn ouders maar het blijft maar onweren buiten en het is een uur fietsen
Oud 18-08-2011, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Jullie zijn een stelletje sissies
Ik ben helemaal geen sissy! Ik heb ze toch afgekeken?
Oud 18-08-2011, 17:13
Verwijderd

Mijn hemel wat een fijn liedje <3
Oud 18-08-2011, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Ik ben helemaal geen sissy! Ik heb ze toch afgekeken?
.. En twee weken niet in het donker kunnen slapen
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

Mijn hemel wat een fijn liedje <3
Hmm.. Dat ken ik niet. Eens even zoeken.
Verwijderd
Citaat:
ik wil echt supergraag even naar mijn ouders maar het blijft maar onweren buiten en het is een uur fietsen
Dan download je ze even.
Verwijderd
Citaat:
.. En twee weken niet in het donker kunnen slapen
Ja, nou err, ik vind het donker sowieso eng. En die films hielpen nou niet bepaald.
Oud 18-08-2011, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Hmm.. Dat ken ik niet. Eens even zoeken.
Mnou ja, het is wel een typische "sound" waar je van moet houden I suppose. Ik vind het heel fijn, kan het altijd hebben <3
Oud 18-08-2011, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Ja, nou err, ik vind het donker sowieso eng. En die films hielpen nou niet bepaald.
Come again, sissy?

En nu maar eens douchen en naar de winkel. Brengt me meteen op het volgende drama; voedsel voor zodalijk. Keuzes, keuzes.
Oud 18-08-2011, 17:25
Verwijderd
Gisteren was ik op een feestje en daar hoorde ik twee mensen praten:

- Ja dus gister kwam ik uit de roltrappen en toen stond daar zo'n jood, weet je wel. Een groepje zelfs. Ik moest achter ze staan in de rij voor het pinautomaat en toen gingen ze allemaal over me kletsen in het joods.
- Zo eng is dat hè.
- Ja echt. Laatst ook weer, allemaal joden, ik dacht echt, wat zielig voor die kinderen van hun, die zitten daar de hele dag mee.
- Die kinderen zijn zelf ook joden, die zijn dat gewend.
- Ja dat is waar. Ik vind joden wel leuk trouwens hoor. Tenzij ze allemaal joods doen.
- Maar je weet nooit of ze joods doen, soms is dat stiekem of je merkt het niet.

Dit meenden ze serieus. Mijn oren klapperden ervan.
Oud 18-08-2011, 17:27
Verwijderd
O en ik heb van vrienden van mijn ouders een ronde courgette gekregen. <3
Oud 18-08-2011, 17:33
Verwijderd
Door Arnoud Wokke, donderdag 18 augustus 2011 09:34, views: 35.491

Apple wil dat Samsung al zijn hardware met Android in Nederland uit de winkels haalt. Wie toch nog een Galaxy S II of Galaxy Tab verkoopt, zou volgens Apple in overtreding zijn. Het zou een van Apples eisen zijn in een Nederlandse rechtszaak.

Als Apple de eis krijgt toegewezen, moet Samsung binnen twee weken zijn producten uit Europese winkels halen, schrijft Webwereld op basis van rechtbankdocumenten die het heeft ingezien. Het is onduidelijk in welke zaak Apple deze eis heeft neergelegd. Vermoedelijk gaat het om het kort geding waarvan op 15 september uitspraak komt, maar Apple en Samsung zouden minstens tien zaken tegen elkaar hebben lopen bij de rechtbank in Den Haag. De inbreukmakende producten zijn volgens Apple onder meer de Galaxy S II, Galaxy Mini, Galaxy Europa, Galaxy Tab 10.1v en Nexus S.

Apple en Samsung liggen sinds dit voorjaar met elkaar in de clinch. Apple beweert dat Samsungs smartphones en tablets met Android te veel op de iPhone en iPad lijken, terwijl Samsung beweert dat Apple zijn patenten schendt op gebied van onder meer 3g-technologie. Er lopen zaken in onder meer de Verenigde Staten, Australië, Zuid-Korea, Duitsland en Nederland.

Apple spande in Den Haag vorige week een kort geding aan tegen Samsung, waarin het ging over de Galaxy S, Galaxy Ace en Galaxy Tab 10.1. Op die drie producten zou een verkoopverbod moeten komen. De uitspraak in de zaak wordt verwacht op 15 september, terwijl een eventueel verkoopverbod pas zou ingaan op 13 oktober.

Update 15:01: Het verkoopverbod zou gelden voor heel Europa en niet alleen voor Nederland, zo heeft Webwereld gemeld.

http://webwereld.nl/nieuws/107646/ap...el-europa.html

En hier een uitzetting over het gedrocht dat verantwoordelijk is voor de ruimte die Apple zich hier toedicht. Maar lekker Apple blijven supporten met z'n allen
Oud 18-08-2011, 17:52
Verwijderd
Citaat:
De 24-jarige orthodox-katholieke man van Mexicaanse afkomst heeft zijn paspoort moeten inleveren en moet zich twee keer per dag bij de politie melden.
Hoe kan je orthodox-katholiek zijn?
Oud 18-08-2011, 17:56
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hoe kan je orthodox-katholiek zijn?
De paus is dat toch ook?
Oud 18-08-2011, 17:56
Verwijderd
Citaat:
De paus is dat toch ook?
Nee, die is rooms-katholiek.
Oud 18-08-2011, 18:07
Verwijderd
De term "religieus gehandicapt" past op élk potje
Oud 18-08-2011, 18:15
Verwijderd
Oud 18-08-2011, 18:17
Verwijderd
Oud 18-08-2011, 18:32
Carn
Carn is offline
Citaat:
Door Arnoud Wokke, donderdag 18 augustus 2011 09:34, views: 35.491

Apple wil dat Samsung al zijn hardware met Android in Nederland uit de winkels haalt. Wie toch nog een Galaxy S II of Galaxy Tab verkoopt, zou volgens Apple in overtreding zijn. Het zou een van Apples eisen zijn in een Nederlandse rechtszaak.

Als Apple de eis krijgt toegewezen, moet Samsung binnen twee weken zijn producten uit Europese winkels halen, schrijft Webwereld op basis van rechtbankdocumenten die het heeft ingezien. Het is onduidelijk in welke zaak Apple deze eis heeft neergelegd. Vermoedelijk gaat het om het kort geding waarvan op 15 september uitspraak komt, maar Apple en Samsung zouden minstens tien zaken tegen elkaar hebben lopen bij de rechtbank in Den Haag. De inbreukmakende producten zijn volgens Apple onder meer de Galaxy S II, Galaxy Mini, Galaxy Europa, Galaxy Tab 10.1v en Nexus S.

Apple en Samsung liggen sinds dit voorjaar met elkaar in de clinch. Apple beweert dat Samsungs smartphones en tablets met Android te veel op de iPhone en iPad lijken, terwijl Samsung beweert dat Apple zijn patenten schendt op gebied van onder meer 3g-technologie. Er lopen zaken in onder meer de Verenigde Staten, Australië, Zuid-Korea, Duitsland en Nederland.

Apple spande in Den Haag vorige week een kort geding aan tegen Samsung, waarin het ging over de Galaxy S, Galaxy Ace en Galaxy Tab 10.1. Op die drie producten zou een verkoopverbod moeten komen. De uitspraak in de zaak wordt verwacht op 15 september, terwijl een eventueel verkoopverbod pas zou ingaan op 13 oktober.

Update 15:01: Het verkoopverbod zou gelden voor heel Europa en niet alleen voor Nederland, zo heeft Webwereld gemeld.

http://webwereld.nl/nieuws/107646/ap...el-europa.html

En hier een uitzetting over het gedrocht dat verantwoordelijk is voor de ruimte die Apple zich hier toedicht. Maar lekker Apple blijven supporten met z'n allen

Citaat:
Apple wil verbod op denken aan Samsung producten

AMSTERDAM – Apple wil het in openbaar denken aan Samsung en diens Galaxyproducten verbieden. Nu het Amerikaanse computerfabrikant de grootste ter wereld is, heeft het besloten de eerste stappen te ondernemen naar een algeheel 'denkverbod' aan andere zaken dan de nieuwe Iphone 5.
Oud 18-08-2011, 20:00
Macrador
Macrador is offline
kan je daar mensen mee atheïst maken? Ik koop alles op
Oud 18-08-2011, 20:09
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Huisgenote met nieuwe vriend op de bank zojuist:

Lebberen als otters.
Oud 18-08-2011, 22:47
Verwijderd
Hoe zorg je in Word dat er een minder grote afstand komt tussen je regels als je gewoon op Enter drukt? Op een andere manier dan shift+enter.
Oud 18-08-2011, 22:48
Macrador
Macrador is offline
regelafstand?
Oud 18-08-2011, 22:53
Verwijderd
Ik heb hem al! Het moest via alineainstellingen.
Oud 18-08-2011, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Lebberen als otters.
Oud 18-08-2011, 23:22
Verwijderd
Wat vies, dat Apple-artikel. Niet echt onkarakteristiek voor Apple ofzo, maar zelfs voor hun doen vies.
Oud 19-08-2011, 00:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
LOL @ Community Designs. Wat is Apple een ongelooflijk smerig kutbedrijf, als dit waar is.

maar welke onbenul bedenkt dan ook zo'n brak patent-achtig systeem.
Oud 19-08-2011, 01:14
Pierrot
Pierrot is offline
Apple, .
Oud 19-08-2011, 01:20
Carn
Carn is offline
Oud 19-08-2011, 01:49
Verwijderd
Schuimparty <3.
Oud 19-08-2011, 02:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja dat was kut maar dat geluid! Nee, het ergste vond ik dat de "veilige haven" het bed werd ontheiligd door dat mens erin te laten verdwijnen. Toen sliep ik niet echt lekker meer

Ik denk dus dat ik deze film ook maar oversla, hoe graag ik ook naar Daniel kijk. Ik ga met mijn zwagertje binnenkort naar HP en daarna nog een keer met Interglot geloof ik

En hoi!

Regels voor berichten