Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2011, 13:33
Verwijderd
Q en mijn zoon zijn heel netjes op de plee . En ik raak liever alleen iets droogs zoals wcpapier aan als het strikt noodzakelijk is.
Advertentie
Oud 13-12-2011, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet? Toiletpapier of keukenpapier. Niet één velletje, maar een paar velletjes dubbelvouwen. Als je echt smetvrees hebt dan trek je huishoudhandschoenen aan.
Ik heb geen smetvrees maar ik link nat toiletpapier aan vastgedroogde poep schoonmaken.
Oud 13-12-2011, 13:35
Verwijderd
IK heb trouwens een o-rly-tip tegen badkamerschimmel. Antischimmelspul werkt afschuwelijk goed, zo goed dat je denkt van huh waar is het spullie naartoe? Miljardgoed
Oud 13-12-2011, 13:38
Verwijderd
Citaat:
IK heb trouwens een o-rly-tip tegen badkamerschimmel. Antischimmelspul werkt afschuwelijk goed, zo goed dat je denkt van huh waar is het spullie naartoe? Miljardgoed
Ik onderschrijf dit

Ik heb net de vensterbank in kerststijl gedecoreerd en word nu verscheurd door gevoelens van voldoening enerzijds en schaamte door de kleinburgerlijke walgelijkheid anderzijds.
Oud 13-12-2011, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Dan heb ik nog een tip: als je het op je plafond sprayt, let dan op dat je er zelf niet recht onder staat, en als je toch wat op je gezicht krijgt, meteen wassen met veel water. Je gezicht is geen leuke plek voor allemaal kleine chemische brandwondjes
Oud 13-12-2011, 13:40
Vowel
Vowel is offline
Zo'n leuk topic, dit.
Oud 13-12-2011, 13:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
en hoe is een aantal vellen keukenpapier met schoonmaakmiddel erop minder afval dan een schoonmaakdoekje?
Keukenpapier en toiletpapier breken in het milieu beter af dan schoonmaakdoekjes, die vaak geweven zijn, en bijvoorbeeld niet oplossen in water (hoewel ze door veel mensen wel vaak in het toilet worden gegooid). Daarnaast kun je daarbij makkelijker doseren hoeveel je nodig hebt, bij een "hygiënisch doekje" zit je vast aan één formaat en heb je altijd dezelfde hoeveelheid (vaak te veel) schoonmaakmiddel. En ze zijn natuurlijk onnodig duur.
Oud 13-12-2011, 13:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik gebruik die hygiënische doekjes altijd om mijn kamer af te stoffen. Want ook ik ben te lui om:
1) een sopje te maken;
2) vaak af te stoffen, dus doe ik dit maar eens in de twee weken ofzo.
Conclusie: gediskwalificeerd! Met één sopje kan ik bijna mijn hele huis schoonmaken.
Oud 13-12-2011, 13:46
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat is waar! Alleen helpt het natuurlijk niet als je de oorzaak van de schimmel niet aanpakt. En in een badkamer is dat natuurlijk negen van de tien keer slechte ventilatie/isolatie.

Citaat:
Ik onderschrijf dit

Ik heb net de vensterbank in kerststijl gedecoreerd en word nu verscheurd door gevoelens van voldoening enerzijds en schaamte door de kleinburgerlijke walgelijkheid anderzijds.
<3
Citaat:
Dan heb ik nog een tip: als je het op je plafond sprayt, let dan op dat je er zelf niet recht onder staat, en als je toch wat op je gezicht krijgt, meteen wassen met veel water. Je gezicht is geen leuke plek voor allemaal kleine chemische brandwondjes
Oud 13-12-2011, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Haha ja ik kneep mijn ogen dicht want het prikte zo
Oud 13-12-2011, 20:11
Verwijderd
Vandaag heb ik netjes geconserveerd met een aantal niet-directe collega's, in een rood truitje, want netjes volgens thema, de weinige vegetarische hapjes van het lopen bufet geprobeerd onderwijl ik mij afvroeg vanaf welk tijdstip het niet meer onbeleefd is te vertrekken. Ik ontving nog een kleine attentie in de vorm van een vvv-bon en verbaasde een aantal van de aanwezigen met mijn voornemen tussen kerst en oud&nieuw gewoon te werken. Toen voelde ik mij erg een burgervrouw.
Oud 13-12-2011, 20:36
Verwijderd
Hoewel een goede burgervrouw de beste technieken kent om te conserveren, lijkt het mij dat uw bezigheid was berust op converseren.

Je kletste en bewaarde geen bietjes, muts.
Oud 13-12-2011, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Hoewel een goede burgervrouw de beste technieken kent om te conserveren, lijkt het mij dat uw bezigheid was berust op converseren.

Je kletste en bewaarde geen bietjes, muts.
Zie je hoe leeg/doodgeslagen je er van raakt!
Oud 14-12-2011, 14:11
Martiño
Martiño is offline
Deze emoticon moet het topic-icoon worden:

Oud 14-12-2011, 14:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wel voor mijn werk, maar heb vanochtend 3,5u besteed aan kuisen, koffiedrinken en buurten met een oude dame. Maar ik kom helemaal niet aan opruimen toe verder want ik heb het druk en ik ben toch zelden thuis, het enige wat rommelig wordt hier is dat er steeds meer vuile vaat staat omdat ik niet afwas, maar verder ben ik hier niet.
Oud 14-12-2011, 14:22
Verwijderd
Gisteren:
- vaatwasser inruimen 5 minuten

Oud 14-12-2011, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Deze emoticon moet het topic-icoon worden:

[afbeelding]
Oud 15-12-2011, 16:23
Miekje*
Miekje* is offline
Tijd voor een to do list:
- kerstcadeautjes inpakken;
- bureau opruimen;
- kamer opruimen;
- cavia's verschonen;
- stofzuigen;
- andere bloempot zoeken.
Oud 15-12-2011, 17:17
Martiño
Martiño is offline
Ik heb vandaag mijn bed opgemaakt, de was gedaan, en de boekenkast heringericht. Verder heb ik nog boodschappen gedaan en mijn grill gepoetst. Badkamer gepoetst, blokje in spoelbak gegooid zodat mijn spoelwater nu mooi blauw is.

Zodadelijk ga ik nog koken en de afwas doen, en eventueel de kerstversieringen.

Morgen volgt de was deel twee, eventueel (ik zet hem wel al vast klaar) en ga ik wederom boodschappen doen. En naar de kapper en eventueel ook nog wat kleren aanschaffen.
Oud 15-12-2011, 17:17
Verwijderd
Gisteren enkel afgewassen en een was gedaan (en andere was weggeruimd). Vandaag meer afgewassen, was weggeruimd, bed verschoond, trap gestofzuigd, wc schoongemaakt, aanrecht schoongemaakt (maar na het koken is het weer vies geworden )
Oud 15-12-2011, 17:20
Verwijderd
Het is maar goed dat ik niet meedoe want ik zou hartstochtelijk falen. Ik heb vandaag: een matras aan de kant geschopt en dekens erop gedumpt, sokken in de wasmand gedaan, haren uit het doucheputje gehaald. Dat was het wel.
Oud 15-12-2011, 17:21
Carn
Carn is offline
Ik heb gisteren pak m beet 600 cd's van de ene hoek van mn kamer naar de andere hoek van mn kamer gezeuld.
Oud 15-12-2011, 17:23
Verwijderd
Ik heb het huis gestofzuigd, mijn tas opgeromen, kleren gewassen (met de hand) en afwasdingskes enzo gedaan.
Oud 15-12-2011, 18:51
Miekje*
Miekje* is offline
- kerstcadeautjes inpakken;
- bureau opruimen;
- kamer opruimen;
- cavia's verschonen;
- stofzuigen;
- andere bloempot zoeken.
Oud 15-12-2011, 20:58
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb de oven schoongemaakt en 2 wasjes gedaan
Oud 15-12-2011, 21:21
Verwijderd
Ik zou de afwas moeten doen.
Oud 15-12-2011, 22:17
Verwijderd
Ik ben de slechtste denk ik Maar morgen ga ik mijn leven beteren. En dan ben ik het hele weekend weg
Oud 16-12-2011, 01:05
Martiño
Martiño is offline
Ik heb de kerstdecoratie gedaan. Morgen komen foto's
Oud 16-12-2011, 07:54
Rationeel
Rationeel is offline
ik heb vandeweek 2 knopen aangezet op mijn jas!
en ik heb gisteren gestreken

ik win het topic
Oud 16-12-2011, 10:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Eergister: 20 minuten vuilnis buiten zetten. Gister: halfuur afwassen, 's middags koken voor vriendinnen en tussendoor terwijl het kookte nog even de kamer op orde maken, stofzuigen en bed opmaken enzo. Dus gister wel een uur in totaal denk ik/
Oud 19-12-2011, 10:18
Verwijderd
De wasmachine is zojuist bezorgd. Ik heb van tevoren de badkamervloer grondig gereinigd, ik heb de heren laten slepen en ik heb ze een warm drankje aangeboden. Ik werd aangesproken met mevrouw.

ik vind dat ik burgervrouw van de dag ben. (verkapt tussentijdse prijzen plz opmerking)
Oud 19-12-2011, 10:21
Verwijderd
Ohja goede up. Ik heb gister groentes klaargemaakt, gehaktballen gedraaid en aardappels gekookt en dat stel sovjettertjes thuis getrakteerd op AARDAPPELSVLEESGROENTE. Ze vonden het superlekker. Ik was wel vergeten de aardappels te prakken en een vulkaan met jus te maken, maar dat vergeef ik mezelf.

Vandaag heb ik heel veel afwas gedaan (omdat ineens niemand meer zijn spullen afwaste ofzo) en ik moet straks nog wat kleren repareren.
Oud 19-12-2011, 10:24
Verwijderd
Gisteren: de afwas, een was gedraaid, aanrecht schoongemaakt. Dag ervoor alleen afwas gedaan.
Oud 19-12-2011, 10:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Heb vanochtend als allereerste toen ik opstond, nog voor het ontbijt en het douchen, mijn kamer gestofzuigd omdat ik hem vies vond.
Oud 19-12-2011, 11:33
Martiño
Martiño is offline
Ik had een logé gisteren en ik heb als een ware gastheer een uitgebreid ontbijt/brunch gemaakt
Oud 19-12-2011, 16:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb net afgewassen, gedweild, mijn wastafel en omgeving schoongemaakt, de tafel opgeruimd en die gedekt met een kaarsje, voor het huisetentje straks. Burgerlijk!!
Oud 19-12-2011, 19:37
Uice
Uice is offline
Vandaag, zomaar uit het niets:

- De DVD-aankopen van de laatste paar maanden eindelijk in de kast op alfabet gezet.

- Rondslingerende boeken een plek in de kast gegeven.

- Oude videobanden in rommeltassen gestopt.

- PC een goede stofbeurt gegeven met de spuitbus.

Moet nog:

- Stapels tekeningen uitzoeken en opruimen.

- Kleren in de kast.

- Keuken.

- Badkamer.
Oud 19-12-2011, 19:38
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Heeft iemand Dexter gezien vandaag? se06ep12
Oud 19-12-2011, 23:52
Verwijderd
Niet zoveel gedaan vandaag, maar heb dan ook al mijn tijd gebruikt om nuttige dingen te doen, als in lessen voorbereiden en spullen kopen voor lessen en werken en wat niet al. Dat is toch ook best burgerlijk?
Oud 19-12-2011, 23:55
Carn
Carn is offline
ik heb drie wasjess gedaan maar kom nu tot de conclusie dat ik daar qua droogrek geen plaats voor heb. HMM.
Oud 20-12-2011, 09:04
Miekje*
Miekje* is offline
Vandaag ben ik vrij en ga ik nuttige dingen doen:
- caviakooi binnen schoonmaken
- oude caviakooi buiten schoonmaken en opruimen
- mooie pot zoeken voor mijn nieuwe plant en die verpoten
- kamer opruimen
- stofzuigen
- was draaien
- was ophangen
- afstoffen

Laatst gewijzigd op 20-12-2011 om 13:49.
Oud 22-12-2011, 11:09
Verwijderd
Ik heb vandaag ons sanitair schoongemaakt voor de rest ben ik een beetje aan het falen als burgervrouw, want ik heb verder alleen mijn sjaal afgebreid, maar dat telde niet volgens sann.
Oud 22-12-2011, 13:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik kijk nooit in dit topic omdat ik een heel slechte burgervrouw ben Maar vandaag heb ik al de afwas gedaan, de badkamer schoongemaakt, draai ik een was en nu ben ik bezig met mijn kamer opruimen en schoonmaken.

Oud 22-12-2011, 14:13
Verwijderd
De twee weken zijn voorbij. Sanne en Para, kom maar vertellen wat jullie briljante puntensysteem was en wie er gewonnen heeft! :'D

OT: Ik heb vandaag iets van anderhalf uur spullen ingepakt en ik heb mijn jas gerepareerd. Met naald en draad.
Oud 22-12-2011, 19:20
Verwijderd
Ik heb voor 100 euro aan pannen gekocht en ga nu voor een veelvoud daarvan matrassen kopen.

Edit: done!

Laatst gewijzigd op 22-12-2011 om 19:39.
Oud 22-12-2011, 20:28
Miekje*
Miekje* is offline
To do:
- caviakooi binnen schoonmaken
- oude caviakooi buiten schoonmaken en opruimen
- mooie pot zoeken voor mijn nieuwe plant en die verpoten
- kamer opruimen
- stofzuigen
- was draaien
- was ophangen
- afstoffen[/QUOTE]

En er is nog bijgekomen:

- spullen inpakken voor kerst bij vriend
- laatste kerstboodschappen doen
- sollicitatieformulieren invullen
Oud 23-12-2011, 07:19
Verwijderd
Een goede huisvrouw solliciteert niet!
Oud 23-12-2011, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Een goede huisvrouw solliciteert niet!
Maar het gaat hier niet om de huisvrouw, maar om de burgervrouw! En de modale burgervrouw werkt 24 uur per week omdat ze haar werk en haar collega's zo leuk vindt maar wel tijd over wil houden voor zichzelf!
Oud 23-12-2011, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Maar het gaat hier niet om de huisvrouw, maar om de burgervrouw! En de modale burgervrouw werkt 24 uur per week omdat ze haar werk en haar collega's zo leuk vindt maar wel tijd over wil houden voor zichzelf!
Qft. En dat maakt ze meteen een nuisance

OT: Misschien ga ik vanmiddag Grote Schoonmaak houden. Maar misschien ga ik ook wel powernappen om 's avonds nog een beetje bij de les te kunnen blijven. Alles kan en niets hoeft
Oud 23-12-2011, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Potverdorie, ik was bezig met ultieme huisvrouw Point taken.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten