Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2012, 14:48
Verwijderd
Lentekriebel, ik zou ook benoemen dat je snapt dat je moeder die optie vooral overweegt omdat ze zich zoveel zorgen maakt om jou, en daarom naar dergelijke strohalmen grijpt. Dat lijkt me een prima manier om te zeggen dat je haar (en haar redenen) niet dom vindt.
Advertentie
Oud 04-01-2012, 14:55
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
jeetje martino, het is natuurlijk je goed recht om terug te gaan met die jas, maar jij kunt zelf toch wel knoopjes aanzetten?
Ik kan het denk ik wel maar:
1. Ik heb geen naaisetje in huis
2. Een jas die ik anderhalve week geleden heb gekocht moet niet nu al twee knoopjes en een lusje los hebben zitten.

Citaat:
een echte vent kan dat!
Citaat:
Dan ben ik geen echte vent.

Ik kan het ook niet zo goed hoor, dan wordt het nooit zo netjes.

Laatst gewijzigd op 04-01-2012 om 15:04.
Oud 04-01-2012, 15:04
Martiño
Martiño is offline
In de winkel had ik wel een wtf-momentje. De verkoopster/floormanager had gelijk al van 'oh, als ik er nog een heb krijgt u gelijk een nieuwe mee' (prima service dus, bij de WE ), dus ze liet haar homo-assistent gelijk de winkel inrennen om een nieuwe jas te pakken. Vervolgens gebeurt er dit:
Verkoopster: Ja, ik raad u wel aan om de jas niet aan het lusje op te hangen
Martiño: Haha, ehm, waarom zit hij er dan aan?
Verkoopster: Voor de sier!
Martiño: (maar denkt: )
Oud 04-01-2012, 15:12
Carn
Carn is offline
Dus eigenlijk zegt ze: "het is een beetje crappy gemaakt dus hang m liever niet aan het lusje op"
Oud 04-01-2012, 15:17
Rationeel
Rationeel is offline
wat waren kapitein iglo's laatste woorden?

Spoiler

:D::D::::
Oud 04-01-2012, 15:32
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
In de winkel had ik wel een wtf-momentje. De verkoopster/floormanager had gelijk al van 'oh, als ik er nog een heb krijgt u gelijk een nieuwe mee' (prima service dus, bij de WE ), dus ze liet haar homo-assistent gelijk de winkel inrennen om een nieuwe jas te pakken. Vervolgens gebeurt er dit:
Verkoopster: Ja, ik raad u wel aan om de jas niet aan het lusje op te hangen
Martiño: Haha, ehm, waarom zit hij er dan aan?
Verkoopster: Voor de sier!
Martiño: (maar denkt: )
WTF . Dat ding zit er niet voor niets aan hoor . Zo'n lusje hoort echt niet los te gaan, en zeker niet binnen anderhalve week.
Oud 04-01-2012, 15:34
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
WTF . Dat ding zit er niet voor niets aan hoor . Zo'n lusje hoort echt niet los te gaan, en zeker niet binnen anderhalve week.
Het lusje van mijn jas is na jaren pas kapot gegaan, maar het blijft irritant, want ik kan dat ding nergens meer ophangen.
Oud 04-01-2012, 15:41
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het lusje van mijn jas is na jaren pas kapot gegaan, maar het blijft irritant, want ik kan dat ding nergens meer ophangen.
Bij ons thuis hangen eigenlijk alle jassen op hangers, dus daar heb ik geen last van. Op school en op andere plaatsen hang ik mijn jas wel aan de lus, maar ik draag je de jas pas voor het tweede jaar nu.

Kooktaim!
Oud 04-01-2012, 15:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Mijn vorige jas had ook een kapot lusje. Dat heb ik gewoon jaren zo gelaten.
Oud 04-01-2012, 15:53
Martiño
Martiño is offline
Het is een wollen jas, die moet je blijkbaar altijd aan een hanger ophangen.
Oud 04-01-2012, 16:05
Verwijderd
Ik hang mijn jas altijd op aan de capuchon
Oud 04-01-2012, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Lentekriebel, ik zou ook benoemen dat je snapt dat je moeder die optie vooral overweegt omdat ze zich zoveel zorgen maakt om jou, en daarom naar dergelijke strohalmen grijpt. Dat lijkt me een prima manier om te zeggen dat je haar (en haar redenen) niet dom vindt.
Oud 04-01-2012, 16:08
Verwijderd
Hoe lang laten jullie aardappels koken?
Oud 04-01-2012, 16:13
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wil je ze daarna nog bakken of niet? Zo ja, tien minuten, zo nee, 20 minuten.
Oud 04-01-2012, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Ik kook aardappels ongeschild en in 6 of 8 stukjes gesneden en zet ze op met koud water, dan moeten ze nog een klein kwartier vanaf dat het water kookt.
Oud 04-01-2012, 16:14
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Aardappels zijn vies, dus niet. Maar normaal moet het 20 minuten koken.
Oud 04-01-2012, 16:16
Verwijderd
als je ze heel laat idd 20 minuten behalve als het krieltjes zijn ofzo ik vind het lekkerder om ze in stukjes te koken, anders is het binnenste pas gaar als de buitenkant al papperig wordt.
Oud 04-01-2012, 16:21
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zou nooit aardappels koken, dus het kan me ook niet zo schelen Als ik ze wil eten, bak ik ze wel en als ik ze wil bakken, koop ik wel kant en klaar
Schrödinger
Schrödinger is offline
Gekookte aardappelen zijn sowieso niet lekker, tenzij je ze in een stamppot doet.
Verwijderd
Goeiemiddag hoe is het hier?
Verwijderd
ah, dan had ik dat goed bedacht . Kunnen alle aardappels met schil?
Oud 04-01-2012, 16:22
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Lijkt me wel. Is ook makkelijker, en gezonder.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Gepofte aardappels daarentegen
Verwijderd
ik kook ook bijna nooit aardappels. Alleen in een soep of als ik stamppot maak, maar ik heb er ineens wel zin in!
Oud 04-01-2012, 16:23
Verwijderd
En lekkerder! Ik houd van aardappels met schil, maar mijn moeder schilt ze altijd.
Oud 04-01-2012, 16:23
Verwijderd
Nou, dan ga ik maar eens wat te eten maken
Oud 04-01-2012, 16:59
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Gekookte aardappelen zijn sowieso niet lekker, tenzij je ze in een stamppot doet.
Dit. Gekookte aardappelen . Gepofte aardappel . Dat is lekker als je ze doormidden snijdt, uitholt en ten slotte vult met in blokjes gesneden champignon met een beetje olijfolie en gemengde kruiden, nomnomnom.
Oud 04-01-2012, 17:03
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Dat laat ik doen.
Oud 04-01-2012, 17:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat laat ik doen.
Hoe lang laat je het doen?
Oud 04-01-2012, 17:05
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
In principe wel, is best lekker. Wel goed schrobben en wassen zodat het vuil er van af is.
Oud 04-01-2012, 17:05
Carn
Carn is offline
ik gok 12cm
Oud 04-01-2012, 17:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Goed, ik ga naar mijn vriendje.

Houdoe!
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Hoe lang laat je het doen?
Tot het klaar is
Verwijderd
Vraagt facebook bij jullie ook op welke plaats je bent? Waarom? Weten ze dat niet allang zonder dat ze het vragen?
Oud 04-01-2012, 17:43
mollerator
mollerator is offline
WTF ik wilde een woning bezichtigen op het Spui, krijg ik een mailtje terug of ik me eerst wil inschrijven bij hun makelaarskantoor. Dus ik lees dat formulier door; het komt erop neer dat ik 35 euro moet betalen om een woning te bezichtigen
Oud 04-01-2012, 17:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Die bezichtigingen ben ik gelukkig nu een tijdje van af.

Oh trouwens Lucky, ik heb een IKEA-stoel in elkaar gezet, zonder problemen!
Oud 04-01-2012, 17:46
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wie kookt er nou aardappels? Die dingen koop je gewoon in een zak en bak je gewoon. Of snij je in stukjes en frituur je. Koken, kom nou. Moet je ze ook nog schoonmaken en schillen en alles. Teveel werk.
Oud 04-01-2012, 17:50
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Die bezichtigingen ben ik gelukkig nu een tijdje van af.
Ja ik vind het ook best irritant. Wat ik ook irritant vind zijn makelaars die opeens allemaal verborgen kosten nog bij de huurprijs laten komen. Dus dan is de huurprijs 850 per maand in de advertentie en dan staat er helemaal onderaan, +20 euro servicekosten + 60 euro stofferingskosten.
Citaat:
Oh trouwens Lucky, ik heb een IKEA-stoel in elkaar gezet, zonder problemen!
Ben je er al op gaan zitten?
Oud 04-01-2012, 17:50
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Wie kookt er nou aardappels? Die dingen koop je gewoon in een zak en bak je gewoon. Of snij je in stukjes en frituur je. Koken, kom nou. Moet je ze ook nog schoonmaken en schillen en alles. Teveel werk.
qft
Oud 04-01-2012, 17:52
mollerator
mollerator is offline
En ik snap ook niet dat funda niet een meer specifieke locatiefunctie heeft, waardoor je op wijkniveau of lokale straatradius kan selecteren.
Oud 04-01-2012, 17:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja ik vind het ook best irritant. Wat ik ook irritant vind zijn makelaars die opeens allemaal verborgen kosten nog bij de huurprijs laten komen. Dus dan is de huurprijs 850 per maand in de advertentie en dan staat er helemaal onderaan, +20 euro servicekosten + 60 euro stofferingskosten.
Hmm, daar had ik geen last van. Wel vroegen ze allemaal 2 maanden borg (sommige zelfs drie!), en dat is een aardige duit. Wel zitten water en verwarming inbegrepen bij de huur en krijg ik als ik het goed begrepen heb korting bij de internetprovider omdat ze een soort collectief contract hebben afgesloten.
Citaat:

Ben je er al op gaan zitten?
Ja, en hij viel niet direct uit elkaar. Daar gaan toch wel zeker een paar dagen overheen, denk ik.
Oud 04-01-2012, 17:56
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
WTF ik wilde een woning bezichtigen op het Spui, krijg ik een mailtje terug of ik me eerst wil inschrijven bij hun makelaarskantoor. Dus ik lees dat formulier door; het komt erop neer dat ik 35 euro moet betalen om een woning te bezichtigen
Ja, je moet je tegenwoordig overal eerst inschrijven. En dat is dan vaak nog per maand ook. Dus dan betaal je een vast bedrag per maand dat je ingeschreven staat, omdat zij dan zogenaamd constant bezig zijn met voor jou woningen zoeken, terwijl je dus eigenlijk zélf de woning al hebt gevonden en hem alleen wilt bezichtigen. Dat is bij bijna alle makelaars zo, echt te debiel voor woorden.

En die extra kosten zijn ook irritant. Maar ze worden ook steeds belachelijker. Ik zag laatst op een website staan dat de "bemiddelingskosten" twee keer de huur is. Dus als jij via een site een leuke woning vindt (en de makelaar dus helemaal geen moeite heeft hoeven doen) moet je ze alsnog geld geven.

Belachelijk.
Oud 04-01-2012, 17:58
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
En ik snap ook niet dat funda niet een meer specifieke locatiefunctie heeft, waardoor je op wijkniveau of lokale straatradius kan selecteren.
Oh, het Finse equivalent van Funda heeft dat wel. Is maar goed ook, want de andere kant van de stad is hier 20km vandaan, en ik heb ook nog in het westen van Helsinki gekeken.
Oud 04-01-2012, 17:58
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Ja, je moet je tegenwoordig overal eerst inschrijven. En dat is dan vaak nog per maand ook. Dus dan betaal je een vast bedrag per maand dat je ingeschreven staat, omdat zij dan zogenaamd constant bezig zijn met voor jou woningen zoeken, terwijl je dus eigenlijk zélf de woning al hebt gevonden en hem alleen wilt bezichtigen. Dat is bij bijna alle makelaars zo, echt te debiel voor woorden.
O dit is eigenlijk de eerste keer dat ik het meemaak.
Oud 04-01-2012, 17:59
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
En die extra kosten zijn ook irritant. Maar ze worden ook steeds belachelijker. Ik zag laatst op een website staan dat de "bemiddelingskosten" twee keer de huur is. Dus als jij via een site een leuke woning vindt (en de makelaar dus helemaal geen moeite heeft hoeven doen) moet je ze alsnog geld geven.

Belachelijk.
Ja dat vond ik ook idioot. Ik bedoel ik vind het prima dat ze er iets aan verdienen, maar meer dan 400 euro slaat gewoon nergens op.

Laatst gewijzigd op 04-01-2012 om 18:07.
Oud 04-01-2012, 18:00
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb geen idee wat de makelaar aan mij heeft verdiend. Daar stond niets over, ik neem aan dat die kosten via de huisbaas gegaan zijn.
Oud 04-01-2012, 18:16
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Ik heb geen idee wat de makelaar aan mij heeft verdiend. Daar stond niets over, ik neem aan dat die kosten via de huisbaas gegaan zijn.
Dat lijkt me ook het logisch. Hij wil die woning verhuren, dus hij betaalt ervoor. Hoewel hij het natuurlijk in de huurprijs heeft verdisconteerd.
Oud 04-01-2012, 18:41
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat lijkt me ook het logisch. Hij wil die woning verhuren, dus hij betaalt ervoor. Hoewel hij het natuurlijk in de huurprijs heeft verdisconteerd.
Ja, dat neem ik aan. Maar het was een vrouw in een rolstoel, dus zo help ik de onfortuinlijken in de samenleving ook een beetje!
Oud 04-01-2012, 18:45
Geel
Geel is offline
Ik wil ik ook de groepsfoto van Schro's onderzoeksteam zien! /laaaat
Oud 04-01-2012, 18:46
Geel
Geel is offline
O, en, ik ben verliefd op mijn nieuwe laptop <3

Regels voor berichten