Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Om het nieuws, dat ze vertelden van een hele rij huizen die gerenoveerd moesten worden en dat er eentje tegen de vlakte moest. Hadden de gasten die dat klusje moesten klaren per ongeluk het verkeerde huis gesloopt.
![]() |
![]() |
|
Hero Brinkmans ding op film1.nl: http://www.film1.nl/filmliefde/705-Hero-Brinkman.html.
Met name dit: Wat is de grappigste film die je kent? Dat moet iets zijn van John Cleese, Louis de Funès of Rowan Atkinson. Ik hou daar enorm van: als ze maar gek doen! Van die enorm droge humor. Het kan helemaal geen kwaad om het leven af en toe een beetje te relativeren. Het is heel belangrijk om af en toe eens goed te lachen. Ik heb dat gemerkt bij de politie, waar ik 22 jaar heb gewerkt. Dan speelden we soms met collega's fragmenten van Fawlty Towers na en verzonnen zelf hele nieuwe sketches. Datzelfde gold trouwens voor Crediteuren/Debiteuren toen dat heel populair was. Ook in de politiek is humor erg belangrijk, ja. In de PVV-fractie wordt erg veel gelachen. Het houdt je met beide benen op de grond. En lachen is ook een hoopvolle emotie: je gaat altijd goedgeluimd weer verder na een flink lachsalvo. Wat is de beste film die je kent? Ik ben helemaal gek van The Lord of the Rings. Ik heb de trilogie-dvd-box thuis liggen en letterlijk al tientallen keren gezien. Ik kan vrijwel alle dialogen mee praten. En het boek heb ik zowel in het Engels als in het Nederlands meerdere malen gelezen. J.R.R. Tolkien heeft een droomwereld geschapen, een wereld die niet bestaat. Maar toch vindt je in Middle Earth heel veel herkenbare facetten uit het echte leven terug: heldendom, de strijd tussen goed en kwaad. Ik zie thematisch ook enorm veel overeenkomsten tussen The Lord of the Rings en de Nederlandse politiek. Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen? Ik had heel graag willen mee werken aan Fawlty Towers! Ik had dolgraag een keer op de set willen kijken bij de grote John Cleese. En ik denk dat ik hem op basis van bijna een halve eeuw levenservaring nog wel een paar prima verhaalsuggesties aan de hand had kunnen doen.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
Hij stelt zich ook echt voor dat ie zoals ie nu is praat met John Cleese ten tijde van Fawlty Towers, want hij zegt 'op basis van bijna een halve eeuw levenservaring', en volgens mij was Hero begin jaren zeventig nog geen vijftig. Ik zie hem al zitten, in zijn kamertje, te fantaseren dat hij Sjon Klies advies geeft en dat er dan inderdaad een Fawlty Towers-aflevering komt over moslims die het varkensvlees van het menu niet willen eten ofzo. En dat Hero Basil mag spelen, omdat Cleese op het laatste moment ziek werd.
Wat het nog mooier maakt is dat het blijkbaar geen telefonisch interview was, maar dat ie het allemaal heeft opgeschreven (dat indiceren de spelfouten in ieder geval). Dus hij heeft echt de tijd gehad erover na te denken.
||
Citaat:
![]()
|
Een citaat uit deze niet spoilervrije recensie van Frankenstein uit 1931:
It is one of those weird and gruesome stories that brings shrieks and ejaculations from the feminine fans and sends a cold shiver up the spines of the sterner sex.
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal Sean Paul. | 1 | 27-04-2003 18:19 |