Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2012, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Zo, dat was de vakantie. Nu weer keihard aan het werk.
Vertel nou even wat meer over je neefje/nichtje oom Elmer!
Advertentie
Oud 17-01-2012, 19:31
Verwijderd
duits gaat nachtwerk worden, maar dat boeit niet, ik kan tovh niet slapen.
Oud 17-01-2012, 19:34
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Vertel nou even wat meer over je neefje/nichtje oom Elmer!
Nou, zijn naam zeg ik maar niet, en verder kan ik niet zo veel vertellen, behalve dat 'ie rustig en gezond schijnt te zijn.
Oud 17-01-2012, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Nou, zijn naam zeg ik maar niet, en verder kan ik niet zo veel vertellen, behalve dat 'ie rustig en gezond schijnt te zijn.
Oh het is een jongen dus, hij heet dus ws geen Rebel
Hoe vinden je ouders het? Of heb je daar niet in verdiept?
Oud 17-01-2012, 19:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oh het is een jongen dus, hij heet dus ws geen Rebel
Hoe vinden je ouders het? Of heb je daar niet in verdiept?
Nou, mijn vader vond het wel leuk, geloof ik, en mijn moeder voelt zich nu heel oud.
Oud 17-01-2012, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Nou, mijn vader vond het wel leuk, geloof ik, en mijn moeder voelt zich nu heel oud.
aahw
Oud 17-01-2012, 20:21
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Je moet 'r vooral ineens heel veel OMA gaan noemen. Vind ze vast leuk.
Oud 17-01-2012, 20:25
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Je moet 'r vooral ineens heel veel OMA gaan noemen. Vind ze vast leuk.
Dat vindt ze inderdaad top.
Oud 17-01-2012, 20:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
Arie Boomsma: "Niek (15) wil uit de kast komen. Zijn vrienden van de KORFBALCLUB weten echter nog van niks."

Oud 17-01-2012, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Arie Boomsma: "Niek (15) wil uit de kast komen. Zijn vrienden van de KORFBALCLUB weten echter nog van niks."

Oud 17-01-2012, 20:32
Vowel
Vowel is offline
Oud 17-01-2012, 20:36
Verwijderd
Citaat:
nou ja, als HBOer (die geen kunstrichting doet) heb je sowieso veel te doen met middle-management onzin; it's part of the package. Als je alleen maar "nuttige dingen" wil leren over een vakgebied dan moet je lekker naar de uni gaan of zelf gewoon veel bijlezen/leren.
Je leert veel interessants op de uni, maar niet zozeer vaktechnische nuttige dingen. Heb er vijf jaar uni opgezeten, maar als ik ergens word aangenomen, moeten ze me alsnog helemaal inwerken. Het heeft wel wat dat je als bijv. verpleger na je studie ook daadwerkelijk weet wat je te doen staat enzo.

Verder is er bij ons op de kunstacademie idd een grandioos gebrek aan POPs! Mijn scriptie hangt wel aaneen van zelfreflectie, maar dat is juist leuk. De verloofde doet overigens hbo lerarenopleiding en ik schrijf zijn reflecties voor hem, omdat ik ze idd ook in een half uurtje uit mijn duim zuig. Ik vind reflecties schrijven leuk Het is zo heerlijk hersenloos en gemakkelijk!
Oud 17-01-2012, 20:52
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb zat vaktechnische dingen geleerd op de uni. Ik kan bijv. zo aan de slag als programmeur ergens.
Oud 17-01-2012, 20:58
Verwijderd
Ja maar jij bent helemaal geweldig. Ik heb ook genoeg dingen geleerd die je moet kunnen binnen mijn vakgebied, maar dat is iets heel anders dan zulke functies ook daadwerkelijk gehad te hebben tíjdens je studie.
Oud 17-01-2012, 21:09
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hmm ja, daar moet je toch een geweldige studie voor gedaan hebben, denk ik.
Oud 17-01-2012, 21:12
Verwijderd
Of een geweldig saaie, blijkbaar
Oud 17-01-2012, 21:18
Schrödinger
Schrödinger is offline
De mysteries van het universum ontsluieren is alles behalve saai!
Oud 17-01-2012, 21:19
Verwijderd
Die lays reclame met dansende gevangenen werkt goed, ik krijg er trek in chips van.
Oud 17-01-2012, 21:20
Verwijderd
En ik heb wel mijn werk mogen oefenen tijdens mijn studie
Oud 17-01-2012, 21:21
Miekje*
Miekje* is offline
Dat is toch ook het doel van de studie lijkt me?
Oud 17-01-2012, 21:22
Verwijderd
Wat een goor wijf, die fan van Joran.
Oud 17-01-2012, 21:23
Verwijderd
Citaat:
De mysteries van het universum ontsluieren is alles behalve saai!
Ah, je hebt poëtischer geantwoord dan ik dacht, go you
Oud 17-01-2012, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Dat is toch ook het doel van de studie lijkt me?
oefenen voor je werk? Bij uni studies meestal niet. Genoeg studies die je zonder één stage kunt afronden.
Oud 17-01-2012, 21:24
Verwijderd
Elmer je zat zo opgevouwen dat ik twijfelde of je het was Ik was het pas zeker toen ik mijn trein moest halen, en jij tegelijk werd opgehaald
Oud 17-01-2012, 21:25
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Elmer je zat zo opgevouwen dat ik twijfelde of je het was Ik was het pas zeker toen ik mijn trein moest halen, en jij tegelijk werd opgehaald
Opgevouwen? Omdat ik op een muurtje leunde?
Oud 17-01-2012, 21:26
Verwijderd
Ja nou je leek niet Lang.
Oud 17-01-2012, 21:27
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
oefenen voor je werk? Bij uni studies meestal niet. Genoeg studies die je zonder één stage kunt afronden.
Dan lijkt het me lastig om een baan te kiezen, als je niet weet of je het wel leuk vindt . Of is het dan zo dat je alle banen binnen jouw studierichting leuk moet vinden?
Oud 17-01-2012, 21:30
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja nou je leek niet Lang.
Komt doordat ik zo'n ninja ben.
Verwijderd
Citaat:
Dan lijkt het me lastig om een baan te kiezen, als je niet weet of je het wel leuk vindt . Of is het dan zo dat je alle banen binnen jouw studierichting leuk moet vinden?
Je moet maar wat proberen Er is wel veel mogelijk, gewoon omdat je een academische graad hebt. Je mag overigens wel stages lopen, maar ik heb het zelf dus niet gedaan (ik deed een tweede studie).
Verwijderd
Smeerlap
Oud 17-01-2012, 21:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik had tijdens mijn geweldige studie drie verplichte stages (van 3 maanden, minimaal 3 maanden en minimaal 10 maanden).
Oud 17-01-2012, 21:33
Verwijderd
HBO'er

Bij mijn huidige studie houdt een stage in "zoek ergens buiten de school tenminste drie opdrachtgevers"
Oud 17-01-2012, 21:34
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Je moet maar wat proberen Er is wel veel mogelijk, gewoon omdat je een academische graad hebt. Je mag overigens wel stages lopen, maar ik heb het zelf dus niet gedaan (ik deed een tweede studie).
Oké . Ik zou toch wel willen weten hoe de baan was als ik eraan zou beginnen. Actually, je weet nooit echt of een baan je wel bevalt of niet, aangezien factoren als collega's enzo ook wel meespelen. Je kunt bij het ene bedrijf het absoluut niet naar je zin hebben, en op het andere bedrijf wel, ook al heb je dan dezelfde functie.
Oud 17-01-2012, 21:34
Carn
Carn is offline
het is nu best prima hardloopweer, zo rond het vriespunt
Oud 17-01-2012, 21:37
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb zat vaktechnische dingen geleerd op de uni. Ik kan bijv. zo aan de slag als programmeur ergens.
Mjah, daar doel ik op. Een boek lezen en wat verdiepen is natuurlijk geen kunst, maar qua "basiskennis" en onderzoeksmethodiek krijg je natuurlijk wel het nodige voorgeschoteld, waarmee je in staat zou moeten zijn om je whatever eigen te maken wat je eigen moet maken voor wat je ook gaat doen, al dan niet met wat training. Verder vind/vond ik het HBO eigenlijk vrij waardeloos vergeleken met hoe het er daadwerkelijk aan toegaat in de praktijk.
Oud 17-01-2012, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Oké . Ik zou toch wel willen weten hoe de baan was als ik eraan zou beginnen. Actually, je weet nooit echt of een baan je wel bevalt of niet, aangezien factoren als collega's enzo ook wel meespelen. Je kunt bij het ene bedrijf het absoluut niet naar je zin hebben, en op het andere bedrijf wel, ook al heb je dan dezelfde functie.
Met enig inlevingsvermogen kom je een eind Maar dan nog kun je wel rondshoppen, helemaal als je eenmaal een eerste baan hebt gehad. Een vriend van me werkte bij een grote organisatie als... eh... ik weet niet eens hoe zijn functie heet, maar het kwam neer op een heleboel praten met een heleboel mensen En nu is hij gepromoveerd naar een meer bestuurlijke functie binnen hetzelfde bedrijf, maar ze spenderen geloof ik 3 maanden aan hem inwerken, waarbij hij de eerste 6 weken oid alleen maar meeloopt met mensen. En daar krijgt hij echt belachelijk veel voor betaald. (En het komt alsnog neer op alleen maar heel veel praten met heel veel mensen )
Oud 17-01-2012, 21:40
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Met enig inlevingsvermogen kom je een eind Maar dan nog kun je wel rondshoppen, helemaal als je eenmaal een eerste baan hebt gehad. Een vriend van me werkte bij een grote organisatie als... eh... ik weet niet eens hoe zijn functie heet, maar het kwam neer op een heleboel praten met een heleboel mensen En nu is hij gepromoveerd naar een meer bestuurlijke functie binnen hetzelfde bedrijf, maar ze spenderen geloof ik 3 maanden aan hem inwerken, waarbij hij de eerste 6 weken oid alleen maar meeloopt met mensen. En daar krijgt hij echt belachelijk veel voor betaald. (En het komt alsnog neer op alleen maar heel veel praten met heel veel mensen )
Oh, dat is dan wel weer tof, ja .
Oud 17-01-2012, 21:41
Schrödinger
Schrödinger is offline
Bij mijn geweldige werk was de inwerkperiode 0 dagen en moest ik meteen kei- en keihard werken.
Oud 17-01-2012, 21:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mijn credo is vaak "je bent altijd bezig met ontdekken wat je niet leuk vindt"
Oud 17-01-2012, 21:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bij mijn geweldige werk was de inwerkperiode 0 dagen en moest ik meteen kei- en keihard werken.
Had je maar een vak moeten leren!
Oud 17-01-2012, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Mjah, daar doel ik op. Een boek lezen en wat verdiepen is natuurlijk geen kunst, maar qua "basiskennis" en onderzoeksmethodiek krijg je natuurlijk wel het nodige voorgeschoteld, waarmee je in staat zou moeten zijn om je whatever eigen te maken wat je eigen moet maken voor wat je ook gaat doen, al dan niet met wat training. Verder vind/vond ik het HBO eigenlijk vrij waardeloos vergeleken met hoe het er daadwerkelijk aan toegaat in de praktijk.
Mja, het verschilt natuurlijk per vakgebied, maar de dingen die je moet doen als redacteur bij een uitgeverij, lijken niet bepaald op wat je doet tijdens de studie Nederlands. Hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat bij een uitgeverij moet je toch echt in de praktijk leren. Het feit dat je kunt analyseren en onderzoeken en beschrijven is natuurlijk wél nodig en ook de achtergrondkennis, dus in die zin heb je alle componenten wel geleerd. Maar de daadwerkelijke hándelingen die je in een bedrijf uitvoert, toch niet echt. En eenzelfde soort omschakeling zie ik bij afgestudeerde biologen en historici.

Verder lul ik trouwens uit m'n nek want ik ben ook afgestudeerd als vertaler en daarmee kan ik natuurlijk wel meteen aan de bak.
Oud 17-01-2012, 21:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou, 650 euro per maand kom ik mijn bed niet voor uit, hoor.
Oud 17-01-2012, 21:46
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nou, 650 euro per maand kom ik mijn bed niet voor uit, hoor.
Jij komt sowieso amper je bed uit.
Oud 17-01-2012, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Jij smokkelt dan ook nogal, je bent gewoon promovendus. Als ik was gaan promoveren, had ik ook niet ingewerkt hoeven te worden, dan kon ik gewoon doorgaan met wat ik al deed
Oud 17-01-2012, 21:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oud 17-01-2012, 21:48
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat komt doordat ik zo moe word van het harde werken.
Oud 17-01-2012, 21:48
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mja, het verschilt natuurlijk per vakgebied, maar de dingen die je moet doen als redacteur bij een uitgeverij, lijken niet bepaald op wat je doet tijdens de studie Nederlands. Hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat bij een uitgeverij moet je toch echt in de praktijk leren.
Dingen doen bij een uitgeverij is dan ook geen baan waarvoor je academisch onderlegd hoeft te zijn, dat is gewoon gezond verstand hebben en ervaring opdoen. En men let toch meer op dat laatste mocht je de arbeidsmarkt opgaan.
Oud 17-01-2012, 21:50
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dat komt doordat ik zo moe word van het harde werken.
In bed werk je anders harder dan erbuiten.
Oud 17-01-2012, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Dingen doen bij een uitgeverij is dan ook geen baan waarvoor je academisch onderlegd hoeft te zijn, dat is gewoon gezond verstand hebben en ervaring opdoen. En men let toch meer op dat laatste mocht je de arbeidsmarkt opgaan.
Verbazingwekkend genoeg zoeken ze toch altijd mensen met een academische graad, iig bij de goede uitgeverijen Maar er zijn maar weinig banen waar je academisch voor onderlegd zou hóeven te zijn; het wordt gewoon gebruikt als graadmeter voor intelligentie en doorzettingsvermogen (en waarom ook niet?). En die academische graad zegt ook niet zó veel, gezien het feit dat er mensen studeren aan universiteiten die geloven dat de aarde in 6.000 jaar geschapen is

@Schrödinger: 650 per maand?
Oud 17-01-2012, 21:53
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat bedoel je met "rondkomen" als het niet je salaris is?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten