Advertentie | |
|
![]() |
|
The Vow
Man en vrouw krijgen een ongeluk en vrouw weet niks meer van haar man, ze is ongeveer 5 jaar kwijt. Dan volgt de strijd tussen haar ouders en haar man en wie het beste met haar voorheeft. En natuurlijk de vraag, zal ze haar geheugen terug krijgen? Het is een beetje raar. Hij (Channing Tatum, lekker lichaam, naar hoofd) moet eraan wennen dat dit niet de vrouw is die hij kent en zij weet helemaal niks meer van hun leven en ja. Hij moet zorgen dat zij weer verliefd op hem wordt en zo is er kans op geheugenterugkomst.
Spoiler
Goed idee, slecht uigevoerd. 6,5/10
|
We bought a zoo
Ik dacht eerst dat het enorm kut zou worden, maar dat viel mee! Matt Damon verliest zijn vrouw en wil opnieuw beginnen met zijn kinderen. Ze vinden het droomhuis, maar oeps, een dierentuin als achtertuin. Er wordt een hele rits mensen aan je voorgesteld, waaronder Scarlett Johansson. Dan duurt de film best lang en is er gedoe met een tijger, geldtekort, inspectie en natuurlijk de verwerking van de dood van zijn vrouw. Het duurt allemaal best lang allemaal. Beetje te lang misschien. Het einde was top, maar ook enorm voorspelbaar ![]() 7/10
|
Verwijderd
|
12 Angry Men
Interessant om te volgen, ook al zakte het tegen het midden van de film een beetje in. Ook komt het soms wat onnatuurlijk over. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het een heel knap uitgevoerd concept is. Het lijkt me niet niks om een film als dit van script naar film over te brengen. Je hebt te maken met 12 personen, een hoop tekst, en een ruimte. Ga er maar aanstaan. 7,8/10 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Deconstructing Harry
Een vreemde Woody Allen. De jumpcuts, de losse verhaaltjes waarvan de clue me niet altijd helemaal duidelijk was, alle fictieve en echte personages... het is soms behoorlijk verwarrend. Er komen zeker leuke grapjes en gesprekken voorbij en Woody Allen maakt het weer het aanzien waard. Maar deze film... nee niet echt iets voor mij. 6,5/10 |
![]() |
|
Titanic 3D
Nou, voor het 3D hoef je het niet te doen, dat is weinig spectaculair. Het is dat we weg moesten om een trein te halen, nog voordat het daadwerkelijke zinken begon ( ![]() ![]() Het 3D oogde vaak vrij plat, vooral omdat de film oorspronkelijk natuurlijk geen extreme dieptewerking voor ogen had. Hier en daar zijn er enkele prima shots. Nja en verder, qua drama en romantiek is het allemaal flinterdun, maar zijn de personages wel op een fijne manier simpel. Het verhaal is ongelooflijk uitgesponnen. De intro (het duiken naar de gezonken Titanic) duurt al dik een half uur. 7/10
|
The Viral Factor - 7/10
Leuk, soepel lopend tijdverdrijf. Originaliteit is in geen velden of wegen te bekennen, maar alles is zo competent uitgevoerd dat dat niet zo heel veel uitmaakt. Wel erg vreemd hoe iedereen steeds head first tegen kogels blijft aanlopen, maar ja. Gekke pinda's.
|
Deconstructing Harry
Ja, Woody Allen is een fijne vent, maar deze film is een beetje warrig en bij vlagen zelfs oersaai. Fictieve personages en echte mensen lopen door elkaar heen, waardoor het soms wat lastig te volgen is, maar het plot is wel redelijk goed te begrijpen. Ik vind de film alleen wel wat gedateerd. En op een of andere manier grijpt het niet zo lekker vast als Woody's vroegere films. 6/10
|
Hm, ik vind Deconstructing Harry nog steeds de grappigste Woody, denk ik. Lekker fragmentarische kolder.
Men in Black 3 Will Smith is beter dan in de eerste. Wat een held. Ik snap die journalist wel, die man wil je op zijn bek pakken, zoals ze dat plegen te zeggen. Josh Brolin doet een goede Tommy Lee Jones-imitatie. Tommy Lee Jones ook. Jemaine Clement is precies wat je verwacht van Jemaine Clement die een boosaardige alien speelt: ![]() Rick Baker heeft een paar glansmomenten. Verder een lossig verhaaltje met de gebruikelijke tijdreisparadoxen waar je niet over na moet denken en een paar degelijke set pieces. 7/10 Men in Black Nog steeds heel goed. Mooie effecten, goede cast, leuke dialogen en lekker tegendraadse grappen over de futiliteit van de mens. 8.5/10
|
Ocean's Eleven
Leuk hoor, zo'n heist. Maar, luister eens, Brad en George: knappe, succesvolle, sexy mensen zijn niet grappig. John Goodman is geen romantic lead, en jullie zijn geen komieken. Oké? Maar het heistgedeelte is wel leuk. 7/10
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Weer eens herkeken omdat ik er door dit weer zin had. Blijft een prachtige film, bijna perfect. Het kleurgebruik, de muziek, de personages, de vondsten, de details, de boodschap, het aparte wereldje dat geschapen wordt. Blijft een van m'n favoriete films. 10/10 |
![]() |
|
Verwijderd
|
The Avengers: 5/10
Mwaaaaa, de meeste marvelfilms zijn niet bijzonder maar juist van the avengers had ik wat meer verwacht, zeker met oog op mijn jeugdsentiment. CGI is leuk maar zonder dat aspect valt de film totaal uit elkaar. Het verhaal is huilen met de broek uit en klinkt vooral als een slap excuus om alle superhero's even bij elkaar te krijgen. Door enkele komische momenten en een klein feestje van herkenning toch wel te doen, maar het is allemaal kielekiele. |
![]() |
|
Twin Peaks: Fire Walk With Me - 5/10
Maar weer eens gekeken, omdat ik recentelijk de serie ook opnieuw heb doorlopen. Daarmee vergeleken stelt deze prequel eigenlijk maar weinig voor. Om de één of andere reden voelt het té anders, waardoor de geboden antwoorden toch niet echt bevredigend zijn. En het is soms ook gewoon saai, wat TP de serie zelf helemaal nergens is.
|
Back to the future 7/10
Een paar van de meest frustrerende plotgaten die ik in een tijdreisfilm gezien heb
Spoiler
Back to the Future 2 8/10 Het stuk in 2015 is vrij lame, en de plotgaten zijn nog verwarrender dan in de eerste
Spoiler
|
MIB 3
Zeer vermakelijk ![]() Prometheus Volgens mij was ik de enige van de groep mensen, waarmee ik deze film ging kijken, die niet zo enthousiast was. Maar ik weet eigenlijk niet waarom, behalve
Spoiler
|
Moonrise Kingdom
Typische Wes. Gewoon met alles wat er altijd in een Wes zit, en ook met kinderen die erg goed kunnen acteren. Ik zou hem denk ik op drie zetten in mijn lijst (1. Rushmore, 2. Royal Tenenbaums). Cosmopolis Goede rol van Robert Pattinson en knap geschreven dialogen. Maar ik zal hem nog een keer moeten zien voordat ik echt weet wat ik ervan vind.
||
Prometheus
Ja ![]() Citaat:
Spoiler
||
Verwijderd
|
Citaat:
Closer 8/10 Nogmaals gezien, één van mijn favoriete (en enige) relatie-films die ik wel kan appreciëren. Clive Owen speelt zoals altijd prima, Jude Law doet het heel degelijk en zelfs Julia Roberts schijnt te kunnen acteren. Vooral de scene tussen Clive en Julia in hun huis doet mij smullen. Prima film als je een bitch naar je huis toehaalt om te ballen en je wilt haar een beetje paaien met "een romantische film". |
![]() |
||
Citaat:
Back to the future 3 6,5/10 Een stuk minder leuk dan de eerste twee, want een stuk minder tijdreizerij. Het is eigenlijk gewoon een slappe western. Nou ja, dat stuk met de stoomtrein maakt veel goed. The Pink Panther 6,5/10 Vrij trage film met veel gedateerde of gewoon niet leuke grappen, en veel scènes die niet eens proberen grappg te zijn. Peter Sellers redt de zaak door als enige echt grappig te zijn, maar hij zit er veel te weinig in. A shot in the dark 8/10 Veel beter. Peter Sellers krijgt de hoofdrol en maakt Clouseau groter en grappiger dan hij in het eerste deel was. Het plot zit ook beter in elkaar en de dialogen zijn een stuk leuker.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
The Iron Giant 9/10
Alles is goed, behalve de animatie. Wat dat betreft kun je wel zien dat Brad Bird naar Pixar zou gaan: perfect verhaal, lelijk vorgegeven. Iedere gezichtsuitdrukking komt uit een boekje gezichtsuitdrukkingen tekenen voor beginners, de kleuren zijn te verzadigd, shots hebben te weinig diepte, dat werk. Ook snap ik niet waarom Jennifer Aniston een stem doet. Huur een echte stemactrice in voor een tiende van haar salaris en je krijgt meer waar voor je geld. Is het echt financieel voordelig om een televisiester die niet om haar stem bekend staat en waar kinderen niets om geven, in een familie-animatiefilm te laten spelen? Maar goed, daarom heeft ie dus een 9 en geen 10, want verder zou ik niet weten wat erop aan te merken is. Robot, goede actiescènes, mooi sentiment, leuke schurk.
|
The Raid: Redemption - 8/10
Ik graaf de hel uit die poep! Niets geen plot of karakternuances, gewoon 95 minuten rammen, steken en knallen. Maar dan wel op een manier die Steven Seagal zich de ogen uit de kop doet schamen. Een mens heeft dit soort dingen gewoon nodig, af en toe. Berserk: Golden Age Chapter I - Egg of the High King - 5/10 Matig begin van de tweede reeks adaptaties van Berserk, dit keer met idioot véél en idioot lelijke CGI. Ik zie toch liever dat ouderwetse, schilderijachtige handwerk. Maar ja, het blijft toch Berserk, dus lager dan een vijf wil ik niet gaan.
|
Verwijderd
|
Le Premier Jour du Reste de Ta Vie
Leuke film, weinig op aan te merken. De vertelstructuur is aangenaam, het is mooi 'rond', daar hou ik altijd wel van, alles komt leuk terug. Leuke personages en alles is ook wel creatief in beeld gebracht. De gebeurtenissen op zich zijn misschien wat standaard en soms wat voorspelbaar, maar er zit genoeg vermakelijks bij. Ook de muziek beviel me goed. Dit is wel een film die ik vaker wil zien. 8,5/10 |
![]() |
|
Abeltje
Blijft een leuke film ![]() ![]() 7,5/10 Merlijn de Tovenaar Er zit vet veel humor in de film, dat wist ik helemaal niet! Veel woordgrapjes enzo. Het is een beetje langdradig en de Nederlandse titel gaat ook meer op dan de Engelse (the sword in the stone), want het gaat meer om Merlijn. Ik vond madame Mim/Mikmak altijd al eng en nu nog steeds ![]() 7,2/10
|
Robocop (director's cut) 9/10
Een van de beste linkse propagandafilms die Hollywood ooit heeft voortgebracht. De enige andere grote Amerikaanse actiefilm die ik zou kunnen bedenken die zo expliciet anti-rechts is, is Starship Troopers. Onze Paul kan er wat van. En naast de politieke subtext is het geweld natuurlijk prachtig, zeker in de director's cut.
||
Citaat:
Ik ben iets minder lyrisch ![]() De film zag er prachtig uit, maar ik hoopte dat het een wat meer serieuze inslag zou hebben (ala Sunshine of Moon) maar kwam toch bedrogen uit. Ik had geen spoilers gelezen maar bij de openingscene had ik het vermoeden dat het gewoon een
Spoiler
![]() ![]() Overigens heb ik het idee dat Alien (de film) eigenlijk een stuk minder vies was; maar misschien is dat mn geheugen. en hallo, glaring plotHOLE?! Een 3 voor het scripts/plot, 1 punt erbij omdat Fassbender zijn rol gaaf doet en 3 punten voor de looks, en 1 minpunt voor de totaal niet passende muziek ![]()
Laatst gewijzigd op 07-06-2012 om 00:57. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Blade Runner
Moet het voor mij alleen hebben van het visuele aspect, want voor de rest gewoon een dikke klotefilm. Ook omdat het totaal mijn ding niet is (beweer ook verder echt geen verstand te hebben van het genre). Leuk om op te zetten als achtergrond-kunstwerk, de uitwerking van het verhaal was traag, SAAI, vreemd en heel de achterliggende gedachte boeide me geen drol. 3,5/10 |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel, in Star Trek zou het natuurlijk een extreme schending van away mission protocols zijn als je je helm afdoet in een onbekende atmosfeer, maarja, veel mensen vinden Star Trek daarom ook suf. ![]() En
Spoiler
En ik snap de plothole niet helemaal.
Laatst gewijzigd op 07-06-2012 om 08:05. |
![]() |
|
Mjah, ik vind dat niet echt een excuus. Maar door de trailers leek het een 'intelligente scififilm' en dat is het gewoon niet. De karakters in Alien doen ook domme dingen, maar dat zijn dan ook geen zogenaamde 'topwetenschappers'. Verder was de helft van de cast overbodig.
Plotdingetje:
Spoiler
|
Dus eigenlijk moeten we dan maar geloven dat, als de film zich in hetzelfde universum als Alien afspeelt, het hele gedoe met de engineer, de derelict en de distress call nóg een keer plaats zal gaan vinden?
Dat zou echt onwijs lame zijn ![]() Na alle slechte verhalen heb ik nu helemaal geen zin meer om te gaan ![]()
|
sad but true
![]() Maar goed, als je daar dus allemaal niet bij stil staat hou je een en sich een zeer fraai uitziende niet al te snuggere scifi film over. ![]()
|
Ach ja. Mensen denken bij Ridley Scott aan Alien en Blade Runner, maar vergeten dat hij de afgelopen twintig jaar niets van dat niveau en eigenlijk vooral kutfilms gemaakt heeft. Prometheus interesseert me ook niet echt. Alien was een prima als een soort 'haunted house... in space!'-film, maar de hele mythologie van die wereld is niet bepaald boeiend.
||
Citaat:
Mja, vast wel. Ik had toch al kaartjes besteld voor vanavond ![]() Maar dat ze een Caprica hebben gedaan, is toch wel een tegenvaller die ik waarschijnlijk niet zal kunnen negeren ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb jij het laatst gezien, wat vond je ervan en zaten er nog tieten in? Uice | 500 | 29-02-2008 22:41 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 |