Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2012, 16:13
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
De lokale bevolking bestaat uit vissers en boeren. Wat Shell vooral creëert is vervuiling, zodat zij niet meer kunnen overleven in dat gebied. Lees de dingen die ik eerder linkte.
Het is de lokale bevolking die meer dan 90% van de vervuiling creëert.
Citaat:

En los hiervan ontkracht dit mijn punt ook helemaal niet. Ik zei namelijk al dat corruptie een reden kan zijn voor waarom een gebied makkelijk te exploiteren is. Dat betekent nog niet meteen dat je dat ook moet gaan dóen, of dat je er geen morele verantwoording voor hoeft te dragen. Dat Shell 'het niet kan helpen' is dus onzin.
Dus je punt is dat er geen handel moet worden gedreven met landen waar corruptie heerst Dat komt neer op het links laten liggen van Afrika en daar wordt de levenstandaard daar echt niet beter van. Het probleem is Afrika zijn de corrupte regeringen die het geld voor zichzelf houden en de bevolking onderdrukken, niet de bedrijven die daar werkzaamheden verrichten.
Oud 11-02-2012, 16:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik ga zo een kleurboek kopen.
Journey of an Absolute Rookie Part 2?
Oud 11-02-2012, 16:23
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Stef, je moet deze kopen!

of deze

Oud 11-02-2012, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Heb je fijn geslapen Joris?
Prima!
Oud 11-02-2012, 16:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, ik ben het eens met alles wat je hier zegt, hoor. Dat verandert toch niets aan mijn punt dat grote corporaties over 't algemeen gedreven zijn door winst, en daardoor makkelijk exploiteren waar straffeloos geëxploiteerd kan worden? Zoals in derdewereldlanden. Shell en de Nigerdelta zijn maar voorbeelden, praktisch iedere grote corporatie maakt zich schuldig aan dergelijke dingen.
Klopt. Maar het probleem hier is een gebrek aan democratie. Zonder democratie krijg je altijd wel exploitatie op wat voor manier dan ook.
Citaat:
Als Europa en Amerika samen zouden beslissen om alleen nog met elkaar te handelen en absoluut niets meer te importeren of exporteren, ook niet indirect, zouden veel grote bedrijven die hier zitten failliet gaan, enorm inkrimpen of vertrekken. Hoezo zou dat geen effect hebben op onze levensstandaard? Dat ons politieke systeem ook daar erg bepalend voor is staat daar verder los van.
Dat valt wel mee. De meeste bedrijven handelen louter of voornamelijk met landen buiten Afrika. De chocolade, olie en wat andere grondstoffen zullen wat duurder worden, verder zal het een gering effect hebben.
Citaat:
En verder heb ik het sowieso niet over 'het kapitalisme' als democratisch politiek systeem, he. Ik heb 't over dat 64% van de lijst met grootste economische entiteiten een bedrijf is, en geen land. En dat betekent dat ongeacht van wat wij allemaal vinden en doen, 64% van de noemenswaardige spelers binnen de wereldeconomie opereren vanuit strikt en onverbiddelijk winstbejag. Met exploitatie tot gevolg. Want dat is goedkoop.
Klopt. Maar alleen in die gebieden waar exploitatie mag. Dit geeft ook aan waarom regelgeving vanuit de overheid belangrijk is een kapitalistisch systeem - rond 1900 had je in Europa ook vrijwel geen regels die de exploitatie van bedrijven aan band legden.
Oud 11-02-2012, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Het is de lokale bevolking die meer dan 90% van de vervuiling creëert.
Citaat:
Lees de dingen die ik eerder linkte.
Citaat:
Informatie over m'n voorbeeld in simpele taal en diepgang.
Citaat:
Dus je punt is dat er geen handel moet worden gedreven met landen waar corruptie heerst Dat komt neer op het links laten liggen van Afrika en daar wordt de levenstandaard daar echt niet beter van. Het probleem is Afrika zijn de corrupte regeringen die het geld voor zichzelf houden en de bevolking onderdrukken, niet de bedrijven die daar werkzaamheden verrichten.
Nee, mijn punt is wat ik in mijn eerste post letterlijk zei Namelijk, dat het kapitalisme zoals het in de huidige vorm in 't Westen gebezigd wordt, bestaat bij gratie van exploitatie. En dat het plaatje van McKauw daarom gewoon gegrond is in waarheid. Ik zeg verder niets over de oplossing, de oorzaken, de invloed van dit gegeven op onze levensstandaard of de gevolgen voor de gebieden die geëxploiteerd worden. Ik heb me zelfs bewust verre gehouden van wat voor morele connotaties dit in mijn ogen heeft. Het is gewoon een objectieve vaststelling van een feit. Zo moeilijk is dat toch niet?
Oud 11-02-2012, 16:36
Verwijderd
Alles was dicht. Wat moet ik nu met mijn kleurbehoefte.
Oud 11-02-2012, 16:40
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
http://howsecureismypassword.net/

Scholieren.com ww zou 6000 jaar kosten, facebook ww 36 quadriljoen jaar.

Grappige website .
Oud 11-02-2012, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Klopt. Maar het probleem hier is een gebrek aan democratie. Zonder democratie krijg je altijd wel exploitatie op wat voor manier dan ook.
Ja, dat is zo. Maar daar wordt mijn statement niet minder waar van.

Citaat:
Dat valt wel mee. De meeste bedrijven handelen louter of voornamelijk met landen buiten Afrika. De chocolade, olie en wat andere grondstoffen zullen wat duurder worden, verder zal het een gering effect hebben.
'Wat' duurder is een behoorlijke understatement. De prijs van olie heeft bovendien gigantische invloed op de prijs van andere goederen en diensten, puur omdat er zo veel van gemaakt en mee gedaan wordt (lijstje met voorbeelden voor de meelezers) en omdat het bovendien cruciaal is voor transport. Verder heb ik het niet alleen over Afrika, maar ook over bijvoorbeeld over Zuid-Amerika en grote delen van Azië.

Citaat:
Klopt. Maar alleen in die gebieden waar exploitatie mag. Dit geeft ook aan waarom regelgeving vanuit de overheid belangrijk is een kapitalistisch systeem - rond 1900 had je in Europa ook vrijwel geen regels die de exploitatie van bedrijven aan band legden.
Hier ben ik het ook gewoon mee eens.
Oud 11-02-2012, 16:47
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn vriend zit met Sam Star Wars te kijken. Ik probeer heel hard niet mee te kijken
Oud 11-02-2012, 16:48
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Kleurplaat downloaden en uitprinten?
Oud 11-02-2012, 16:48
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Zoek iets op op internet, leg een papier op je beeldscherm en trek het over. Voila, een kleurplaat!
Oud 11-02-2012, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Kleurplaat downloaden en uitprinten?
Ik heb geen printer!

En al had ik een printer, ik heb ook geen stiften/kleurpotloden.
Oud 11-02-2012, 16:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dan ga je lekker alles shaden met een pen.
Oud 11-02-2012, 16:52
Verwijderd
Ik zal moeten wachten tot maandag.
Oud 11-02-2012, 16:54
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Zijn in DH geen winkels op zondag open dan? Of mss kan je bellen naar een kleurplaten bezorg-service.
Oud 11-02-2012, 16:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ste, ren even naar de bruna ofzo?
Oud 11-02-2012, 16:55
Verwijderd
Ja vast wel, maar ik vind het een beetje te ver gaan om voor een kleurboek en potloden helemaal met de tram richting Den Haag te gaan.
Oud 11-02-2012, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Ste, ren even naar de bruna ofzo?
Ook dicht.
Oud 11-02-2012, 16:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ook dicht.
Dan morgen naar de stad!
Oud 11-02-2012, 16:56
Verwijderd
Volgens mij heb je bij de AH ook vaak kleurboeken.
Oud 11-02-2012, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij heb je bij de AH ook vaak kleurboeken.
Al gekeken, en nope.
Oud 11-02-2012, 16:58
Verwijderd
Vroegaaahhhh had ik een kleurboek waar je met een penseel met water overheen moest, en dan verschenen er vanzelf kleuren op de plaatsen waar het papier nat was geweest Pure magie vond ik dat.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De XL wel tot 10 uur open!
Verwijderd
Maar goed, ik denk dat ik het wel zal redden tot maandag hoor

Ik heb immers al zo'n 15 jaar zonder kleuren gedaan!
Oud 11-02-2012, 16:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mijn vriend zit met Sam Star Wars te kijken. Ik probeer heel hard niet mee te kijken
Oud 11-02-2012, 16:59
Verwijderd
Ik had van die stiften, waarmee je over elkaar kon kleuren/schrijven, en dan ontstond er een kleur. Of hoe zat dat ook alweer.
Oud 11-02-2012, 17:01
Martiño
Martiño is offline
Als Nederland met geen enkel corrupt land meer handel mag drijven dan blijven er weinig landen over, vrees ik. Oost-Europa, Zuid-Europa, Rusland, Midden-Oosten, Afrika, Zuid-Amerika en Azië worden grotendeels door corrupte overheden bestuurd, op zijn minst op lokaal niveau.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oeh, voor het eerst de slechte Han did not shoot first scène gezien
Martiño
Martiño is offline
Zijn jullie daar pas?
Oud 11-02-2012, 17:02
Verwijderd
En van die krasblaadjes waren ook awesome. Die zou ik stiekem ook nog wel willen.

Maar dan wel dat het echt een verrassing is wat er tevoorschijn komt. Dat het ook iets SCHUNNIGS kan zijn, zoals de krasblaadjes van Jackie Treehorn
Oud 11-02-2012, 17:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Zijn jullie daar pas?
Ja man nog een uur ellende te gaan.
Oud 11-02-2012, 17:07
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, dat is zo. Maar daar wordt mijn statement niet minder waar van.

'Wat' duurder is een behoorlijke understatement. De prijs van olie heeft bovendien gigantische invloed op de prijs van andere goederen en diensten, puur omdat er zo veel van gemaakt en mee gedaan wordt (lijstje met voorbeelden voor de meelezers) en omdat het bovendien cruciaal is voor transport. Verder heb ik het niet alleen over Afrika, maar ook over bijvoorbeeld over Zuid-Amerika en grote delen van Azië.

Hier ben ik het ook gewoon mee eens.
De meeste olie komt niet uit Afrika. En ik had het wél alleen over Afrika, in Zuid-Amerika en de meeste delen van Azië is de levensstandaard ook niet zo slecht.
Oud 11-02-2012, 17:09
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Nee, mijn punt is wat ik in mijn eerste post letterlijk zei Namelijk, dat het kapitalisme zoals het in de huidige vorm in 't Westen gebezigd wordt, bestaat bij gratie van exploitatie. En dat het plaatje van McKauw daarom gewoon gegrond is in waarheid.
Je kan wel verwijzen naar je links, maar zodra de informatie die daarin staat onjuist is heeft het natuurlijk geen waarde. 90% van de schade aan het milieu in Nigeria wordt veroorzaakt door de lokale bevolking die olieleidingen kapot maken om 3 jerrycan olie af te tappen.

Tuurlijk bestaat kapitalisme uit exploitatie van kapitaalgoederen, dat is nu eenmaal inherent verbonden aan het kapitalisme. Maar dat geldt min of meer voor elke ideologie.
Het plaatje van McKauw klopt daarom dus niet perse, want het doet net alsof andere landen worden uitgebuit, maar dat is natuurlijk niet het geval. Immers, om je voorbeeld van Shell aan te halen, ontvangt de Nigeriaanse overheid een meerderheid van de opbrengst. Dat die overheid vervolgens de bevolking uitbuit is iets dat los staat van het de multinationals.
Oud 11-02-2012, 17:12
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja man nog een uur ellende te gaan.
En dat is pas de eerste film!
Oud 11-02-2012, 17:14
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
De meeste olie komt niet uit Afrika. En ik had het wél alleen over Afrika, in Zuid-Amerika en de meeste delen van Azië is de levensstandaard ook niet zo slecht.
Idd, het is een hardnekkig misverstand dat iedereen daar ziek, hongerig en zielig is. Ik zal zeker niet zeggen dat de levensstandaard daar hoog is, maar in Zuid-Amerika en grote stukken van Azië is het echt geen kommer en kwel hoor.
Oud 11-02-2012, 17:14
Verwijderd
Ik heb pas ook de eerste Star Wars film gekeken. Ik vond hem zozo.
Oud 11-02-2012, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Ik had van die stiften, waarmee je over elkaar kon kleuren/schrijven, en dan ontstond er een kleur. Of hoe zat dat ook alweer.
Omg, ja, ik weet dit nog!
Oud 11-02-2012, 17:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
En dat is pas de eerste film!
I know
Citaat:
Ik heb pas ook de eerste Star Wars film gekeken. Ik vond hem zozo.
De eerste (episode 4) of de eerste (episode 1)? ik vind het ook niet echt boeiend, trouwens.
Oud 11-02-2012, 17:20
Verwijderd
Citaat:
I know

De eerste (episode 4) of de eerste (episode 1)? ik vind het ook niet echt boeiend, trouwens.
De eerste die uitkwam, dus episode 4.
Oud 11-02-2012, 17:22
Verwijderd
Maar het bleek dat ik een of andere opgepoetste versie had, dus ik zat best vaak van 'wtffff, fakking mooi voor die tijd!', maar toen bleek het dus een nieuwe te zijn :')

Ik vind het superlame dat het bij elke re-release weer helemaal wordt opgeknapt, en dat er zelfs nieuwe wezens ingestopt zijn.
Oud 11-02-2012, 17:22
Martiño
Martiño is offline
Nouja, het opknappen vind ik geen probleem, gewoon wat foutjes herstellen en zorgen dat de kwaliteit overeenkomt met de recente standaard. Dat er echt nieuwe elementen aan toegevoegd worden is natuurlijk een beetje lame.
Oud 11-02-2012, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Nouja, het opknappen vind ik geen probleem, gewoon wat foutjes herstellen. Dat er echt nieuwe elementen aan toegevoegd worden is natuurlijk een beetje lame.
Ja, want ik had het toen over die dinosaurus-achtige wezens, en hoe die al zo mooi konden zijn vóór het Jurassic Park-tijdperk, bleek dat die er origineel helemaal niet inzaten. :')
Oud 11-02-2012, 17:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wij kijken die nu ook. Maar ik heb de versie waarin Han eerst schoot ook gezien.

En er is een shirt met "Han shot first" en die wil ik /nerd
Oud 11-02-2012, 17:24
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Idd, het is een hardnekkig misverstand dat iedereen daar ziek, hongerig en zielig is. Ik zal zeker niet zeggen dat de levensstandaard daar hoog is, maar in Zuid-Amerika en grote stukken van Azië is het echt geen kommer en kwel hoor.
Ja, mensen zitten wat dat betreft vaak nog heel kolionialistisch te denken. In Iran bijvoorbeeld, om maar wat te noemen, is de levensverwachting meer dan 70 jaar.
Oud 11-02-2012, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Nouja, het opknappen vind ik geen probleem, gewoon wat foutjes herstellen en zorgen dat de kwaliteit overeenkomt met de recente standaard.
Vind ik niet. Je gaat andere films toch ook niet opknappen zodat de kwaliteit overeenkomt met de recente standaard? Ze gebruiken maar lekker alle snufjes bij de latere Star Wars-films, maar je gaat toch niet morrelen aan de oudere films?
Oud 11-02-2012, 17:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
In Belle en het Beest is ook een extra liedje toegevoegd. Met andere stemmen. Ook nutteloos.
Oud 11-02-2012, 17:29
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Vind ik niet. Je gaat andere films toch ook niet opknappen zodat de kwaliteit overeenkomt met de recente standaard? Ze gebruiken maar lekker alle snufjes bij de latere Star Wars-films, maar je gaat toch niet morrelen aan de oudere films?
Jawel, want dan kan je de film nog eens verkopen
Oud 11-02-2012, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Jawel, want dan kan je de film nog eens verkopen
Aan mensen die een originele Star Wars niet op waarde weten te schatten, ja.
Oud 11-02-2012, 17:31
Verwijderd
Nu is het net alsof ik een fanatieke Star Wars-fangirl ben, want helemaal niet zo is, maar wat heeft het voor zin om een film, die voor die tijd revolutionair was wat betreft effecten, op te poetsen tot de recente standaard?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten