Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik weet niet waarom, maar ik vind het heel irritant dat mensen, als ze horen dat ik kunstgeschiedenis studeer, dan aan me vragen of ik heel veel kunst maak dan.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik zat ook een tijdje (per ongeluk) op een datingsite. OKCupid, die site met al die honderden testen, dat is dus ook een datingsite, en ik had daar blijkbaar ooit wat gegevens ingevuld, waardoor ik ineens een profiel had en berichtjes kreeg van kerels.
Op zich was het nog best wel een leuke site hoor, maar toch is zoiets niks voor mij. Je begint dan meteen al met het idee dat je iemand zoekt en dat het eventueel iets kan gaan worden, terwijl ik liever iemand gewoon leer kennen zonder die bijbedoelingen. Daarbij is dit forum ook mijn datingsite gebleken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Of ik 35 graden ga trekken moet nog maar blijken ![]()
|
Een tijdje terug had ik heel erg last van een kies. Paracetamol en ibu600 waren niet genoeg. De arts schreef codeine 20 mg voor. Vanmorgen kies laten trekken, vanmiddag veel pijn. Ga ik terug voor een herhaalrecept.
De kraai achter de balie 'CODEINUH VOOR PIJN? NEE HOOR NEE, DAAR HEB IK NOG NOOIT VAN GEHOORD' ik zei ja het is een herhaalrecept, vorige keer heb ik het voor dezelfde klachten gekregen. 'NOU IK WERK HIER AL DERTIG JAAR EN DIT WORDT NOOIT VOORGESCHREVEN BIJ PIJN, ALLEEN HOEST' Nou moeilijk moeilijk moeilijk, uiteindelijk kreeg ik toch een recept. Kom ik bij de apotheek, zie ik dat de dosis is gehalveerd en zegt de assistente dat ik het moet nemen als ik erg hoest. Hele aardige en bekwame artsen daar, maar die assistenten daar zijn echt zo vervelend. Dit is al de zoveelste keer dat ik op zo'n manier word bejegend, ik ga nu maar (weer) op zoek naar een andere huisarts.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Maar als iemand er een opmerking overmaakt ga ik ze onderdrukken, en dan krijg ik dus migraine. ![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Mijn oudste tic is er een waarbij ik met mijn vingers 'tover'. Ik strek mijn vingers uit en maak er dan een vuist van beginnende bij mijn pink, en tegen de tijd dat ik bij mijn wijsvinger ben is de pink alweer bijna gestrekt. Dat deed ik al in de buik, dat konden ze op de echo's zien ![]() Daaruit voortgevloeide tics zijn onder andere het mijn handen tot vuisten ballen tot er nagelafdrukken in mijn handen staan (als die afdrukken op de verkeerde plek staan moet ik ze met de vingers van mijn andere hand nog even op de goede plek drukken/snijden); het in een bepaalde volgorde naar achter forceren van mijn vingers en dan mijn polsen. Dat kan ik natuurlijk onopvallend doen, alleen moet ik daarna mijn polsen heftig alle kanten op buigen en dan mijn ellebogen strekken en vaak ook mijn schoudergewrichten, wat al meer opvalt. Wat nog vervelender is is dat de daaropvolgende spieren de nekspieren zijn die aan de kaak vastzitten. Ik moet dus als volgende stap mijn kaak extreem opensperren. Daarna knak ik er een keer mee en dan haal ik mijn neus op als een konijntje. Meestal rek ik dan nog even mijn nek van links naar rechts. Dat is de tic van mijn vingers ![]() Van mijn hoofd is de meest opvallende, mijn hoofd gooi ik namelijk heel hard naar achter in mijn nek. Het moet pijn doen, als ik het te langzaam doe en het knakt niet moet ik het nog duisent keer doen. Hierdoor zit er heel vaak een spier in mijn nek verkeerd. Daarom rol ik meestal nog even met mijn hoofd hierna. Vaak moet ook mijn kaak er weer aan geloven. Nog debieler is natuurlijk mijn oogspier-oprek-tic. Hierbij sper ik mijn ogen zo ver mogelijk open waarbij ik scheel kijk, en daarna houd ik 1 oog stil en rol het andere, en daarna andersom. Iets soortgelijks als met mijn vingers heb ik met mijn tenen. Ik begin met mijn tenen 'toveren', dan mijn tenen op de grond twee kanten op strekken, dan mijn enkel, dan mijn knieen overstrekken, dan mijn billen samenknijpen tot mijn heupen knakken, dan mijn rug beide kanten op buigen (liefst tot het knakt). Als ik deze tic op de fiets heb moet ik meestal afstappen. Dat zijn zo ongeveer de lichamelijke tics. Dan is er nog een soort-van lichamelijke die mijn ademhaling verstoort, want ik moet mijn middenrif en longen natuurlijk ook oprekken, door zo diep mogelijk in te ademen in korte teugjes, liefst tot ik sterretjes zie zodat het goed diep zit. Maar door dat overschot aan zuurstof krijg ik weer stress waardoor ik meer tics krijg dus heel handig is deze tic niet. En dan komen de geluids-tics. Mijn stembanden moeten namelijk ook alle hoeken van de kamer zien. Er is de zo-hoog-mogelijke piep, de zo-laag mogelijke brom, en de glissando die heel snel van hoog naar laag gaat. Zo, ik geloof dat ik nog nooit mijn tics zo uitvoerig beschreven heb ![]() En het is dus niet zo dat ik zomaar opeens een ongecontroleerde beweging maak. Ik merk zeker dat ik ze doe, en ik merk nog meer dat ik ze niet doe. Het zijn dwanghandelingen, maar ze richten zich vooral (eigenlijk alleen) op mijn spieren. Als ik de tics weiger te doen, zenden mijn hersenen toch een spannings-signaal uit en dan krijg ik dus een heftige hoofdpijn. En de meeste tics heb ik zo in beheersing dat ze wel het maximale van mijn spieren en gewrichten vragen, maar zo weinig mogelijk aandacht trekken, maar dat heeft jaren geduurd. ![]() |
![]() |
|
Jeetje fizzle, wat lastig! En ik vraag me af, als je je zo schaamt voor je tics, hoe deed je dat dan bij het vormen van vriendschappen en het aangaan van relaties? Wanneer vertel je dat je tourette hebt? En wanneer 'durf' je ook echt in hun bijzijn toe te geven aan je tics?
Maar goed dat je het zo wil vertellen allemaal ![]()
||
Citaat:
Op de basisschool heb ik gewoon een spreekbeurt erover gehouden, zodat de kinderen klassikaal hun vragen konden stellen en er niet gepest hoefde te worden. Toen ben ik ook nooit gepest daarmee, op school. Meestal als ik met iemand vriendschappelijk omga, vragen ze het op een gegeven moment gewoon en dan ben ik ook bereid alles te vertellen wat ze willen weten. Als iemand kut gaat doen ('haha wat doe je nou raar' 'loop eens niet zo dom te piepen') zonder verder geinteresseerd te zijn in wat er aan de hand is, dan zit er meestal meer mis in de communicatie dus dan is het ook met de vriendschap gauw over. Ik vind het best belangrijk dat iemand er mee kan omgaan. ![]() |
![]() |
|
|