Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2012, 15:44
Verwijderd
Wat ik? Ik vind het kut waarom denk je dat ik hier zo'n relaas aan het houden ben
Advertentie
Verwijderd
Alleen moet je niet gaan toeteren. Sissen of brommen is leuker
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb echt maar 1 huisgenoot waar ik meer dan eens in de drie dagen mee praat
Verwijderd
SOPN op de twee-na-laatste plek. Verdorie.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, maar het maakt dus helemaal niks uit of jullie close zijn of niet. Natuurlijk is het (veel) leuker als je dat bent, en als het even kan moet je ook vooral huisgenoten zoeken waarmee je dat kunt zijn, maar je hoeft niet superclose met elkaar te zijn om normaal met elkaar in huis te wonen.

Dan kun je wel doen van 'nou, oei, wat een drama, we zijn niet BESTE VRIENDEN met de nieuwe huisgenoot', maar als diegene voor de rest gewoon normaal en aardig is dan stel je je dus een beetje aan. Vind ik.
. Ik heb/had ook niet echt veel op met mijn huisgenoot. Aardige dude, zo nu en dan een praatje, maar dat was het ook wel.
Oud 15-08-2012, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Wat ik? Ik vind het kut waarom denk je dat ik hier zo'n relaas aan het houden ben
Snap ik, maar het viel me gewoon op hoe vaak je 'we' zei.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Alleen moet je niet gaan toeteren. Sissen of brommen is leuker
huh? Toeteren?
Verwijderd
Citaat:
Dat is met mensen die bij hun ouders in Haarlem wonen meegerekend neem ik aan ?
Mensen die niet eens op kamers willen, bedoel je? Nee, daar hebben ze op gecorrigeerd.

Citaat:
Deze instellingen lieten ABF Research onderzoek doen naar de woonsituatie en de kwantitatieve en kwalitatieve woonwensen van Leidse studenten. Ook zijn de woonwensen van de groep bijna-afgestudeerden in kaart gebracht.
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar het maakt dus helemaal niks uit of jullie close zijn of niet. Natuurlijk is het (veel) leuker als je dat bent, en als het even kan moet je ook vooral huisgenoten zoeken waarmee je dat kunt zijn, maar je hoeft niet superclose met elkaar te zijn om normaal met elkaar in huis te wonen.

Dan kun je wel doen van 'nou, oei, wat een drama, we zijn niet BESTE VRIENDEN met de nieuwe huisgenoot', maar als diegene voor de rest gewoon normaal en aardig is dan stel je je dus een beetje aan. Vind ik.
Nou ja, nee dus. Want we hebben wel eens een onderhuurder gehad, best een aardige chick hoor. Als je alleen met haar was. Maar gewoon, ja, hoe zeg je dat. Vrij gevoelig aangelegd ? Wij kunnen best gemene grapjes naar elkaar maken, bij mij gaat dat over mijn studie, bij een ander gaat dat over de mensen met wie hij seks heeft gehad en bij weer de ander gaat het over het falen in weet ik veel wat. En zij kon daar niet zo goed tegen, ook niet als het naar andere gebeurde want dat vond ze dan niet leuk. En zij heeft dus daadwerkelijk de hele sfeer in huis verpest.
Oud 15-08-2012, 15:46
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Overigens als we echt een instelling hadden van iedereen is kut, dan zouden we toch ook niet kunnen hospiteren ?
Nee maar goed, jullie verwachten niet echt dat iemand die geplaatst wordt leuk zal zijn.
Verwijderd
Citaat:
Mensen die niet eens op kamers willen, bedoel je? Nee, daar hebben ze op gecorrigeerd.
Nee, mensen die bij hun ouders zitten en wel op kamers willen. Want daar ken ik er een heel rijtje van die 'oh zo graag op kamers willen' en dan dus 1 keer in de 2 maanden gaan hospiteren en dan zelf die kamer niet willen
Verwijderd
Als je in een huis woont waar je nooit veel hebt gehad met huisgenoten hoeft iemand inderdaad alleen maar leefbaar te zijn. Als je in een huis woont waar je elkaar elke dag spreekt en goed met elkaar kunt is het kut om er dan iemand bij te hebben met wie je dat niet hebt. Dat is toch niet zo vreemd
Oud 15-08-2012, 15:47
Geel
Geel is offline
Citaat:
maar als diegene voor de rest gewoon normaal en aardig is dan stel je je dus een beetje aan. Vind ik.
Dan stellen ze zich volgens jou logica absoluut niet aan. Want Apate zei 'als we hem niet aardig vinden'.
Oud 15-08-2012, 15:47
Verwijderd
Maar Apate, het KAN dus goed komen! Ik zou het even afwachten.
Oud 15-08-2012, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, nee dus. Want we hebben wel eens een onderhuurder gehad, best een aardige chick hoor. Als je alleen met haar was. Maar gewoon, ja, hoe zeg je dat. Vrij gevoelig aangelegd ? Wij kunnen best gemene grapjes naar elkaar maken, bij mij gaat dat over mijn studie, bij een ander gaat dat over de mensen met wie hij seks heeft gehad en bij weer de ander gaat het over het falen in weet ik veel wat. En zij kon daar niet zo goed tegen, ook niet als het naar andere gebeurde want dat vond ze dan niet leuk. En zij heeft dus daadwerkelijk de hele sfeer in huis verpest.
No offencscsce, maar Paatje, jij hebt toch ook dingen waar wij al echt helemáál geen grapjes over mogen maken?
Oud 15-08-2012, 15:49
Geel
Geel is offline
Is het normaal dat mijn huisarts echt duisent keer per jaar op vakantie gaat?
Oud 15-08-2012, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Nee maar goed, jullie verwachten niet echt dat iemand die geplaatst wordt leuk zal zijn.
Er zitten hele prima mensen tussen. Je zal mij niet anders horen beweren hoor Mr.Mark (naamzoek) is ook geplaatst volgens mij, en daar heb ik altijd supergoed en leuk contact mee. Als hij hier zou wonen zou dat heel prima zijn. Maar het percentage van mensen die enigszins apart zijn (zoals een aantal van mijn studiegenoten) is gewoon hoger. Het zijn ook heel vaak mensen die geen Nederlands spreken, alhoewel ik denk dat we daar prima mee omgaan, een van mijn huisgenoten heeft supervaak couchsurfers over de vloer . Maar de meeste mensen die gewoon zijn zoals de rest van ons, hospiteren allemaal. Omdat het ook gewoon beter is daadwerkelijk . Ik bedoel, ik wil graag weten in wat voor huis ik ga wonen, en ik heb daar graag toch een beeld van. Ik zou niet zo maar ergens een keer een kamer gaan bekijken (in een huis met 15 anderen) en dan denken, ja prima kamer doe maar , zonder dat ik weet hoe de mensen daar zijn.
Oud 15-08-2012, 15:50
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Als je in een huis woont waar je nooit veel hebt gehad met huisgenoten hoeft iemand inderdaad alleen maar leefbaar te zijn. Als je in een huis woont waar je elkaar elke dag spreekt en goed met elkaar kunt is het kut om er dan iemand bij te hebben met wie je dat niet hebt. Dat is toch niet zo vreemd
Dat snap ik prima, maar wat ik wil zeggen is dat het ook een beetje aan jezelf ligt of zoiets slaagt of niet. Stel je een beetje open voor nieuwe en/of rare mensen, scheelt jezelf ook een hoop stress en drama. En mijn tweede punt is dat NIETS pesten verantwoordt.
Oud 15-08-2012, 15:51
Verwijderd
Citaat:
No offencscsce, maar Paatje, jij hebt toch ook dingen waar wij al echt helemáál geen grapjes over mogen maken?
Tegen geen enkel grapje kunnen en tegen bepaalde grapjes niet kunnen vanwege ervaringen in het verleden zijn verschillend. Je gaat tegen een slachtoffer van verkrachting toch geen grapjes maken over verkrachting lijkt me ?
Oud 15-08-2012, 15:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Is het normaal dat mijn huisarts echt duisent keer per jaar op vakantie gaat?
Mijn huisarts was 6 weken weg. Als ik het geld had, zou ik het ook doen
Oud 15-08-2012, 15:52
Verwijderd
Mijn huisarts was ook altijd weg als ik hem nodig had
Oud 15-08-2012, 15:53
Verwijderd
Mijn huisarts is er altijd, maar die is slecht. Ik vraag me af wat fijner is.
Verwijderd
Oh ja, en Kat niet tegen grapjes die over jezelf gaan kunnen, à la. Maar niet tegen de grapjes over anderen kunnen?
Geel
Geel is offline
Ja, maar mijn huisarts is heel vaak heel lang weg.
Oud 15-08-2012, 15:54
Geel
Geel is offline
Citaat:
Mijn huisarts is er altijd, maar die is slecht. Ik vraag me af wat fijner is.
Ik vind mijn huisarts ook niet supergoed. Dus dat is dubbel kut
Oud 15-08-2012, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Ik vind mijn huisarts ook niet supergoed. Dus dat is dubbel kut
Oh oei
Oud 15-08-2012, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, en Kat niet tegen grapjes die over jezelf gaan kunnen, à la. Maar niet tegen de grapjes over anderen kunnen?
Ik weet niet waar zij precies niet tegen kan, misschien ligt het iets anders dan dat lijkt, zegmaar. Misschien heeft zij negatieve ervaringen met grapjes, weet jij veel.

Citaat:
Ja, maar mijn huisarts is heel vaak heel lang weg.
Volgens mijn moeder is dat een teken van een onzuiver geweten.
Oud 15-08-2012, 15:56
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Er zitten hele prima mensen tussen. Je zal mij niet anders horen beweren hoor Mr.Mark (naamzoek) is ook geplaatst volgens mij, en daar heb ik altijd supergoed en leuk contact mee. Als hij hier zou wonen zou dat heel prima zijn. Maar het percentage van mensen die enigszins apart zijn (zoals een aantal van mijn studiegenoten) is gewoon hoger. Het zijn ook heel vaak mensen die geen Nederlands spreken, alhoewel ik denk dat we daar prima mee omgaan, een van mijn huisgenoten heeft supervaak couchsurfers over de vloer . Maar de meeste mensen die gewoon zijn zoals de rest van ons, hospiteren allemaal. Omdat het ook gewoon beter is daadwerkelijk . Ik bedoel, ik wil graag weten in wat voor huis ik ga wonen, en ik heb daar graag toch een beeld van. Ik zou niet zo maar ergens een keer een kamer gaan bekijken (in een huis met 15 anderen) en dan denken, ja prima kamer doe maar , zonder dat ik weet hoe de mensen daar zijn.
Mensen die geplaatst worden hebben juist vaak al tig keer gehospiteerd. Je kunt ze niet verwijten dat ze niet wíllen, voor hen is het ook vaak een laatste optie, zo'n plaatsing.
Oud 15-08-2012, 15:57
Verwijderd
Overigens nog even als zij-opmerking, het is natuurlijk ook wel wat makkelijker om commentaar te geven als je een fijn huisje hebt waar je het helemaal naar je zin hebt. Ik zou dat volgens mij ook doen omdat ik me dan simpelweg niet echt zou kunnen voorstellen wat voor vreselijks er nou in hemelsnaam zou kunnen gebeuren. Maar het is echt heel heel naar als je je niet op je gemak voelt in je eigen huis, vooral als je nergens anders naartoe kan, zoals ik. Ik bedoel, ik kan niet "even" naar mijn ouders als ik me niet prettig voel.
Oud 15-08-2012, 15:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb een superfijne goeie huisarts, maar zodra ik een klacht heb waarbij ik een kledingstuk uit moet trekken (vooral bij dingen op (secundaire) geslachtsdelen) krijg ik een of andere vrouw die op zich best goed is enzo maar waar ik me niet half zo goed bij op mijn gemak voel. Ik vind dat best wel seksistisch, dat ze er maar vanuit gaan dat omdat ik iets aan mijn borst heb ofzo, ik wel een vrouwelijke arts zal willen in plaats van de man waar ik al drie jaar bij zit ondanks dat ik inmiddels in een heel andere buurt woon.
Oud 15-08-2012, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Mensen die geplaatst worden hebben juist vaak al tig keer gehospiteerd. Je kunt ze niet verwijten dat ze niet wíllen, voor hen is het ook vaak een laatste optie, zo'n plaatsing.
Nee hoor Mark in ieder geval niet, die was te lui om te gaan hospiteren.
Oud 15-08-2012, 15:59
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Overigens nog even als zij-opmerking, het is natuurlijk ook wel wat makkelijker om commentaar te geven als je een fijn huisje hebt waar je het helemaal naar je zin hebt. Ik zou dat volgens mij ook doen omdat ik me dan simpelweg niet echt zou kunnen voorstellen wat voor vreselijks er nou in hemelsnaam zou kunnen gebeuren. Maar het is echt heel heel naar als je je niet op je gemak voelt in je eigen huis, vooral als je nergens anders naartoe kan, zoals ik. Ik bedoel, ik kan niet "even" naar mijn ouders als ik me niet prettig voel.
Maar ik kan ook niet echt ergens anders naartoe (het dichtste bij is bergeijk ), en toch heb ik amper contact met huisgenoten.
Verwijderd
Nou ja, het hangt er vanaf. Niet iedereen voelt zich op z'n gemak bij een close huis met een sfeer zoals de onze . Mijn zus heeft jarenlang in een huis gewoond zonder dat ze goed contact had met huisgenoten. Hartstikke prima allemaal. Maar wij zoeken juist iemand die wel goed contact wil. Ik heb het dan ook niet over contact, maar echt over sfeer. Ik neem aan dat je je wel thuis voelt in je kamer?
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Maar goed, ik heb mijn punt wel gemaakt geloof ik. Ik vind jou verder wel lief hoor Apaat en ik ben misschien een beetje een gevoelig typje als het gaat om mensen die anders zijn en over pesten enzo.
Oud 15-08-2012, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Ik weet op zich wel hoe het voelt om geen fijn huisje te hebben en niet even naar je ouders te kunnen. En hoe dan ook moet je geven en nemen, zodat het leven voor iedereen een beetje leuk blijft.
Oud 15-08-2012, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Nee, mensen die bij hun ouders zitten en wel op kamers willen. Want daar ken ik er een heel rijtje van die 'oh zo graag op kamers willen' en dan dus 1 keer in de 2 maanden gaan hospiteren en dan zelf die kamer niet willen
En ik ken toevallig iemand die geen kamer kon krijgen in Leiden. Anekdotisch bewijs is anekdotisch. Er is onderzoek gedaan; dat lijkt me betrouwbaarder dan onze ervaringen.

Citaat:
Ja, natuurlijk is dat kut. Maar dat is irrelevant.

Citaat:
Dan stellen ze zich volgens jou logica absoluut niet aan. Want Apate zei 'als we hem niet aardig vinden'.
'Als we hem niet aardig vinden' is iets heel anders dan 'als hij niet aardig is'.
Verwijderd
Kijk nu wat een schatje
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nou ja, het hangt er vanaf. Niet iedereen voelt zich op z'n gemak bij een close huis met een sfeer zoals de onze . Mijn zus heeft jarenlang in een huis gewoond zonder dat ze goed contact had met huisgenoten. Hartstikke prima allemaal. Maar wij zoeken juist iemand die wel goed contact wil. Ik heb het dan ook niet over contact, maar echt over sfeer. Ik neem aan dat je je wel thuis voelt in je kamer?
Jazeker, maar niet in de keuken ofzo, daar ben ik zo weinig mogelijk. Mijn kamer is helemaal van mij <3
Oud 15-08-2012, 16:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
[afbeelding]
Kijk nu wat een schatje
OMg wordt hij geplaatst
Oud 15-08-2012, 16:03
Verwijderd
Ja. Nou ja, nu zijn onze kamers behoorlijk klein, dus daar kun je niet zo gemakkelijk zitten. Daarvoor hebben we een fusie.

Maar ik blijf behoorlijk bij mijn standpunt, als we weer zo'n rare idioot krijgen zoals die onderhuurder, dan zou ik serieus hier weggaan of hem wegpesten. Ik weiger om ergens te wonen waar ik me niet op mijn gemak voel (jezus ik schrijf telkens gemakt) terwijl ik wel gewoon twee studies ga doen en al dat soort shit. Dan wil ik dat er niet ook nog bij hebben. Met alle respect voor degene die hier komt wonen, als het iemand is die stinkt, haren en spuiten achterlaat, is het jammer voor hem.
Verwijderd
Citaat:
OMg wordt hij geplaatst
Hij is al geplaatst bij mijn zus
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik heb in een huis gewoond waar ik me kut voelde omdat ik het idee had dat een van mijn huisgenoten op mij neer keek. Uiteindelijk ben ik verhuisd omdat ik het niet meer trok. Ik kan ook niet 'even' naar mijn ouders.
Oud 15-08-2012, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Ik heb in een huis gewoond waar ik me kut voelde omdat ik het idee had dat een van mijn huisgenoten op mij neer keek. Uiteindelijk ben ik verhuisd omdat ik het niet meer trok. Ik kan ook niet 'even' naar mijn ouders.
Nou ja, dan zou je het juist moeten begrijpen . Als er 1 iemand komt, op een huis van 16, die de sfeer verpest (en zoals de ervaring leert, dat kán dus) dan ga je toch niet met z'n 15-en verhuizen ? Sorry hoor maar dan is het echt heel jammer voor die ene.
Oud 15-08-2012, 16:06
Verwijderd
Ik heb bij een vriendin gewoond met een moeder waar ik doodsbang voor was. Dus ik snap wel dat je ergens wil wonen waar je je thuisvoelt. Het is ook naar om 's nachts niet naar de wc te durven en weet ik wat. Maar wat Para zegt, als je iemand gewoon niet áárdig vindt heb je pech. En als iemand rare tics heeft (baard bijknippen in de gang) moet je daar wat van zeggen, maar om zo'n drukte te maken over wat haren en iemand die gewoon niks zegt... ik weet niet, ik snap dat gewoon niet.
Oud 15-08-2012, 16:08
Verwijderd
Want jij vindt het normaal om spuiten in de gang te vinden ? Maar het stomme was dus dat als je wat tegen hem zei, hij niets terug zei. Want ook bij hem hebben we wel geprobeerd om een beetje aardig te doen, vragen of hij mee kwam om film te kijken, mee-eten, biertje doen in de fusie en dat soort shit. Dus ja. Je kunt het wel zeggen, maar als je geen antwoord krijgt
Oud 15-08-2012, 16:09
Verwijderd
Als iemand grapjes haat vind ik dat trouwens ook genoeg reden om 'hahaha lol nee' tegen diegene te doen, hoor. Maar als iemand al geen baard mag hebben.. Ik neem aan dat 'ie niet expres aan het verharen was.
Oud 15-08-2012, 16:09
Verwijderd
Spuiten kan je voor meer gebruiken dan het spuiten van heroïne, hè.
Oud 15-08-2012, 16:10
Verwijderd
Wel expres aan het afknippen in ieder geval . Hij had best een baard, maar het waren allemaal echt van die klein haartjes, niet complete haren ofzo. Echt afgeknipt Want gewoon haren verliezen had ik echt minder erg gevonden, daar kun je inderdaad niets aan doen
Oud 15-08-2012, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Spuiten kan je voor meer gebruiken dan het spuiten van heroïne, hè.
Ik heb nooit gezegd dat het om heroïne ging. Maar dan nog vind ik het niet prettig om spuiten in de gang te vinden, wat als ik er een keer in ga staan? Lekker dan
Oud 15-08-2012, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat het om heroïne ging. Maar dan nog vind ik het niet prettig om spuiten in de gang te vinden, wat als ik er een keer in ga staan? Lekker dan
Ah. Ja, dat zou rottig zijn.

Is hij goed weggepest, dan?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten