Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2012, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Waarvoor moesten ze troost zoeken?
Het ging over de kritische kijker van Zomergasten, dat het spannend is wat er nu over deze aflevering zal worden gezegd en geschreven. Geloof ik.
Advertentie
Oud 26-08-2012, 22:37
Verwijderd
De kritische kijker van Zomergasten

dat vind ik er (sorry Minke ) irritant aan, dat er zo'n pretentie omheen hangt. Heb gewoon een leuk gesprek aan de hand van boeiende fragmenten en je hoort me verder niet, maar het moet altijd per se diep gaan en lagen hebben en achteraf moeten de kijkers tevreden zijn over hoe het gegaan is.

Vorig jaar met Paulien Cornelisse was er veel kritiek dat het zo luchtig was. Dat ze zomergast was vond ik ook wat apart, want wie kent haar, en wat heeft ze te vertellen, maar ik vond het wel gewoon vrij leuk om te kijken.
Oud 26-08-2012, 22:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee, het was eerder.

Ik vond vooral 'Laten we troost zoeken bij elkaar' wel ehh.. apart Volgens mij wist Adriaan ook niet echt hoe hij erop moest reageren
De opmerking dat ie zichzelf dom vond vroeger, omdat hij de maanlanding niet wilde aanschouwen. En zichzelf een snob vond omdat ie geen Olympische Spelen wilde kijken omdat hij 'tegen sport was'
Oud 26-08-2012, 22:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
En anders je moeder wel
zeker, die kijkt een film.
Oud 26-08-2012, 22:42
Verwijderd
Citaat:
De kritische kijker van Zomergasten

dat vind ik er (sorry Minke ) irritant aan, dat er zo'n pretentie omheen hangt. Heb gewoon een leuk gesprek aan de hand van boeiende fragmenten en je hoort me verder niet, maar het moet altijd per se diep gaan en lagen hebben en achteraf moeten de kijkers tevreden zijn over hoe het gegaan is.

Vorig jaar met Paulien Cornelisse was er veel kritiek dat het zo luchtig was. Dat ze zomergast was vond ik ook wat apart, want wie kent haar, en wat heeft ze te vertellen, maar ik vond het wel gewoon vrij leuk om te kijken.
Oh, dat vond ik ook wel hoor. Ze toonde vooral dat ze een goede smaak had, want ze liet gave fragmenten zien en dat is op zich best prima.
Maar het beginidee van Zomergasten is inderdaad wel dat het een 3 uur durend interview is dat dus wat dieper gaat dan een DWDD-interviewtje. En daarvoor is het het interessantst als het een gast is die ook echt een boeiend verhaal te vertellen heeft. Daarom vind ik de aflevering met Paulien Cornelisse prima, maar is het er niet één die me bij blijft.
Oud 26-08-2012, 22:43
Verwijderd
Citaat:
De opmerking dat ie zichzelf dom vond vroeger, omdat hij de maanlanding niet wilde aanschouwen. En zichzelf een snob vond omdat ie geen Olympische Spelen wilde kijken omdat hij 'tegen sport was'
Die was het niet volgens mij, maar die was ook mooi ja <3
Oud 26-08-2012, 23:02
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Hoi! Hadden jullie ook een fijn weekend?
Oud 26-08-2012, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Hoi! Hadden jullie ook een fijn weekend?
Ik heb een, eh, opmerkelijk weekend achter de rug
Oud 26-08-2012, 23:04
Verwijderd
Ja. Vrijdagavond eerst een prima bbq'tje op m'n werk, toen een The Room-filmavond met wellicht iets te veel bier maar was gezellig, zaterdag Efteling en vandaag vooral gewerkt en geslapen
Oud 26-08-2012, 23:07
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik heb een, eh, opmerkelijk weekend achter de rug
Vertel vertel!
Oud 26-08-2012, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Vertel vertel!
Verjaardagsparteh die gierend uit de klauwen dreigde te escaleren door een enigszins treurig meiske die niet bijster goed tegen (veel) wijn en coke kon, o.a.
Oud 26-08-2012, 23:14
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Verjaardagsparteh die gierend uit de klauwen dreigde te escaleren door een enigszins treurig meiske die niet bijster goed tegen (veel) wijn en coke kon, o.a.
Oh oeps. Ze was bijna niet meer?
Oud 26-08-2012, 23:15
Verwijderd
Coke. Wie heeft er hier weleens coke gebruikt?
Oud 26-08-2012, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Oh oeps. Ze was bijna niet meer?
Oh, luid en duidelijk, dat was een beetje het probleem Ze werd strontvervelend en betichtte mij en passant twee keer over van valsspelen met kaarten (alsof ik er wat aan kan doen dat ik redelijk kan pokeren, for fuck's sake). En toen was voor mij de maat vol (want ik liet haar al duidelijk merken dat ik daar bepaald niet van gecharmeerd ben) en ben ik een beetje uit mijn slof geschoten Daarna heeft ze alleen maar zitten sippen, mokken en nog meer gesnoven, naast in het algemeen zeer vervelend gedrag vertonen. Iedereen was haar zat, en zij was haarzelf ook zat volgens mij. Al met al vrij droevig.

Citaat:
Ik nog nooit, ik heb er ook geen interesse in. Het is ook een beetje een gek gezicht om zo'n bergje te zien liggen op een spiegel, bankpasje en rietje ernaast waar sommigen dan geroutineerd naartoe sjouwen.
Oud 26-08-2012, 23:19
Verwijderd
Oei oei. Je gaat toch niet uit je slof schieten als een niet meer nuchter grietje je beticht van zoiets kinderachtigs?
Oud 26-08-2012, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Oei oei. Je gaat toch niet uit je slof schieten als een niet meer nuchter grietje je beticht van zoiets kinderachtigs?
Zeker wel. Je hebt sowieso geen idee van hoe vervelend ze de ganse avond al deed. Subtiele hints hadden nul effect. Sorry, maar dan is voor mij de grens wel bereikt.

edit: Als jij je kut voelt, op een verjaardag bent waar je met vreemden zit, is het jouw verantwoordelijkheid het niet zo ver uit de hand te laten lopen. Dan moet je maar geen liters wijn achterover tikken en bergen coke door je neus halen, hoor. Ik kan erg veel hebben, maar suggereren dat ik valsspeel in een miserabel potje van twee euro/stack met voor het leeuwendeel mensen die ik al járen ken, dat is zó not done. Helemaal niet als ik de eerste keer al duidelijk liet merken daar niet van gecharmeerd te zijn.
Oud 26-08-2012, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Ik nog nooit, ik heb er ook geen interesse in. Het is ook een beetje een gek gezicht om zo'n bergje te zien liggen op een spiegel, bankpasje en rietje ernaast waar sommigen dan geroutineerd naartoe sjouwen.
Ik heb er meer interesse in dan in XTC, terwijl coke minder onschuldig is en verslavender, dacht ik.

Ik weet niet, het is misschien de sfeer die er omheen hangt. Maar misschien heb ik dan teveel films gekeken hoor.
Maar gewoon, lekker snuiven op een gore wc. I SAID GODDAMN.

Ik zou het overigens nooit doen hoor, ik vertrouw mezelf niet met drugs.
Oud 26-08-2012, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Zeker wel. Je hebt sowieso geen idee van hoe vervelend ze de ganse avond al deed. Subtiele hints hadden nul effect. Sorry, maar dan is voor mij de grens wel bereikt.
En hoe deed je het?

Heb je haar geslagen als een 50's wife?
Oud 26-08-2012, 23:22
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Neuh, ik denk dat alcohol en/of cannabis me al kan nekken. Coke lijkt me al helemaal geen goed idee.
Oud 26-08-2012, 23:23
Verwijderd
oh, over xtc hoor ik altijd van die positieve verhalen, van mensen die zeggen 'oh man de eerste keer dat ik xtc gebruikte wow' enzo, terwijl ik over coke mensen meer dingen hoor zeggen als 'ohja en bij het uitgaan gebruik ik soms coke, want tja, dan hebben vrienden van me het, en dan gaat dat zo'
Oud 26-08-2012, 23:24
Verwijderd
Overigens wilde ze bij vertrek mij niet eens gedag zeggen, vermoedelijk uit schaamte. Daar heb ik dus wél een stokje voor gestoken en heb haar welgemeend gedag gezegd, met de drie kusjes en een vertederende hand op haar schouder.
Oud 26-08-2012, 23:24
Verwijderd
Citaat:
oh, over xtc hoor ik altijd van die positieve verhalen
Ja, klopt hoor.

Maar toch trekt het me niet zo. Coke gebruiken voelt stoerder, en ja, ik besef hoe triest het is dat ik dit zeg.
Oud 26-08-2012, 23:25
Verwijderd
Citaat:
En hoe deed je het?

Heb je haar geslagen als een 50's wife?
Ben je helemaal gek geworden? Ik sla sowieso nooit. 't Zal je wellicht verbazen, maar ik kan behoorlijk sterk uit de hoek komen, gewoon verbaal.
Oud 26-08-2012, 23:26
Verwijderd
Als mensen beschrijven hoe coke voelt, moet ik altijd sterk denken aan de keer dat ik eigenlijk nooit koffie dronk en toen ineens drie kopjes binnen een uur. Maar dat was niet heel prettig verder.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

?
Verwijderd
Citaat:
Ben je helemaal gek geworden? Ik sla sowieso nooit. 't Zal je wellicht verbazen, maar ik kan behoorlijk sterk uit de hoek komen, gewoon verbaal.
Meende ik toch niet serieuzie
Oud 26-08-2012, 23:27
Verwijderd
Neehee, ze was gewoon in een kutbui en had geen discipline. Geen OD of zo, gewoon kankerirritant zijn.
Oud 26-08-2012, 23:31
Verwijderd
Mensen die af en toe coke gebruiken maken vaak wel een meer... sociaal aangepaste? indruk dan mensen die af en toe xtc gebruiken, al zal dat niet een gevolg van de drugs zijn maar misschien eerder andersom. Ik heb wel vaker een gevoel van wrevel bij de mensen die af en toe coke gebruiken. Misschien dat dat vaak mensen zijn die te veel hun best doen om sociaal aangepast over te komen, en dat ik dat storend vind? Zoiets. Gebaseerd op mijn ervaringen bij de psychiatrie, want daar heb ik elke patient gevraagd naar drugsgebruik. En nu natuurlijk grof generaliserend.
Oud 26-08-2012, 23:32
Verwijderd
Ik geloof dat XTC gebruiken wel 'normaler' is dan coke gebruiken?

Hoewel ik niet precies weet waar ik dat op baseer omdat ik me in het coke- noch het XTC-circuit heb begeven, ooit.
Oud 26-08-2012, 23:33
Noedelhap
Noedelhap is offline
Grapje Q, ik las coke en ik moest aan PF denken Hee maar, als een dronken, obnoxious cokewijf je gaat betichten van valsspelen, dan doe je toch gewoon van

?
Oud 26-08-2012, 23:34
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Mensen die af en toe coke gebruiken maken vaak wel een meer... sociaal aangepaste? indruk dan mensen die af en toe xtc gebruiken, al zal dat niet een gevolg van de drugs zijn maar misschien eerder andersom. Ik heb wel vaker een gevoel van wrevel bij de mensen die af en toe coke gebruiken. Misschien dat dat vaak mensen zijn die te veel hun best doen om sociaal aangepast over te komen, en dat ik dat storend vind? Zoiets. Gebaseerd op mijn ervaringen bij de psychiatrie, want daar heb ik elke patient gevraagd naar drugsgebruik. En nu natuurlijk grof generaliserend.
Nou, ik heb de indruk dat mensen die coke gebruiken vaker arrogant, druk en megalomaan overkomen en mensen met xtc aanhankelijk, mellow, blij.
Oud 26-08-2012, 23:36
Verwijderd
Ik hoor het allebei ongeveer even vaak, xtc of coke. Coke-gebruikers zijn vaker vrijgezelle, midden-tot-hoogopgeleide mannen van in de dertig, die het met vrienden gebruiken bij het uitgaan, of vrouwen van begin twintig die het van eerdergenoemde mannen krijgen aangeboden bij het uitgaan. XTC-gebruikers zijn een beetje twee categorien, de feestgebruikers die meestal laag-tot-midden opgeleide mannen van in de twintig zijn of de seksgebruikers waarbij ik geen duidelijke demografische groep herken.
Oud 26-08-2012, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik heb de indruk dat mensen die coke gebruiken vaker arrogant, druk en megalomaan overkomen en mensen met xtc aanhankelijk, mellow, blij.
Ja, als ze onder invloed zijn, ongetwijfeld. Maar dan spreek ik ze nooit
Oud 26-08-2012, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Ik hoor het allebei ongeveer even vaak, xtc of coke. Coke-gebruikers zijn vaker vrijgezelle, midden-tot-hoogopgeleide mannen van in de dertig, die het met vrienden gebruiken bij het uitgaan, of vrouwen van begin twintig die het van eerdergenoemde mannen krijgen aangeboden bij het uitgaan. XTC-gebruikers zijn een beetje twee categorien, de feestgebruikers die meestal laag-tot-midden opgeleide mannen van in de twintig zijn of de seksgebruikers waarbij ik geen duidelijke demografische groep herken.
En cannabis-gebruikers?
Oud 26-08-2012, 23:43
Verwijderd
Citaat:
En cannabis-gebruikers?
Onder 18-30 jarigen kan dat iedereen zijn, zo'n beetje, al is de kans wat hoger bij mensen met een alternatief uiterlijk en gebruikt minstens de helft van de jonge ADHD'ers het. Bij 30+ers zijn de dagelijkse gebruikers vaak laagopgeleide alleenstaande mannen die moeite hebben een baan vast te houden, de vaste weekendgebruikers vaak laagopgeleide zowel mannen als vrouwen met een vaste relatie en geen verband met werkloosheid, maar de af-en-toe gebruikers zijn weer heel breed verdeeld.
Dit weer allemaal niet gebaseerd op officiele statistieken, maar op mijn ervaring.
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
En cannabis-gebruikers?
Die worden psychotisch en eindigen onderaan de sociale ladder.
Verwijderd
Citaat:
Grapje Q, ik las coke en ik moest aan PF denken Hee maar, als een dronken, obnoxious cokewijf je gaat betichten van valsspelen, dan doe je toch gewoon van [afbeelding]

?
Nou, dat was de eerste keer dat ze 't deed ook het plan, hoor. Maar de waarschuwing bleek aan dovemansoren gericht. Neen, ik vind het een zeer kwalijke zaak mensen te beschuldigen van valsspelen als je zelf amper de regels kent van het spel en zéker gezien de setting en het gezelschap. Bijvoorbeeld; ik moest delen. Tijdens het schudden donderstraalde er wat kaarten op de grond -- cut me some slack here, want ook ik was verre van nuchter Omdat de dude laminaat heeft, glijden ze vrij makkelijk onder tafels en banken. Voor de zekerheid checkte ik dus of het deck compleet was, door gewoon te tellen, facedown. Mevrouw was er van overtuigd dat ik viezigheid aan het uithalen was. Dat was dus de tweede keer. Eveneens de laatste keer.
Oud 26-08-2012, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Dit is ook mijn ervaring. Ik vind coke dan ook een beetje een loserdrug.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
'navond.
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
heel ongenuanceerd, want ik kom ze pas tegen als ze psychotisch zijn. Er zullen ook genoeg cannabis-gebruikers zijn die niet psychotisch worden
Oud 26-08-2012, 23:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nou, dat was de eerste keer dat ze 't deed ook het plan, hoor. Maar de waarschuwing bleek aan dovemansoren gericht. Neen, ik vind het een zeer kwalijke zaak mensen te beschuldigen van valsspelen als je zelf amper de regels kent van het spel en zéker gezien de setting en het gezelschap. Bijvoorbeeld; ik moest delen. Tijdens het schudden donderstraalde er wat kaarten op de grond. Omdat de dude laminaat heeft, glijden ze vrij makkelijk onder tafels en banken. Voor de zekerheid checkte ik dus of het deck compleet was, door de gewoon te tellen, facedown. Mevrouw was er van overtuigd dat ik viezigheid aan het uithalen was. Dat was dus de tweede keer. Eveneens de laatste keer.
Ja, misschien had ik er bij moeten zijn hoor, maar deed ze boos tegen je, pakte ze kaarten af of bracht ze je reputatie in gevaar? Ik zou zo iemand of sarcastisch terugpakken of weglachen.

Wat heb je haar gezegd? Ik ben wel benieuwd naar hoe jij haar verbaal zou uitkafferen
Oud 26-08-2012, 23:47
Verwijderd
Citaat:
heel ongenuanceerd, want ik kom ze pas tegen als ze psychotisch zijn. Er zullen ook genoeg cannabis-gebruikers zijn die niet psychotisch worden
Ik!

Hoewel het laatst niet helemaal lekker viel, had dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Was heel naar. Ik kon alleen nog maar beangstigende gedachten hebben, van, wat als mijn moeder nu doodgaat, en dat soort narigheid. :/

Maar goed, aangezien ik nu een leven ga krijgen ga ik het wss vrijwel nooit meer gebruiken.
Oud 26-08-2012, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Wat heb je haar gezegd? Ik ben wel benieuwd naar hoe jij haar verbaal zou uitkafferen
+1
Oud 26-08-2012, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Ja, misschien had ik er bij moeten zijn hoor, maar deed ze boos tegen je, pakte ze kaarten af of bracht ze je reputatie in gevaar? Ik zou zo iemand of sarcastisch terugpakken of weglachen.

Heel verontwaardigd en overstuur deed ze, moord en brand roepen. Eerst probeerde ik haar nog te laten uitleggen wat ik in godsvredesnaam kan doen met een deck kaarten dat ik blind tel, waar ze niet eens op in ging en door ging met haar tirade. En toen heb ik haar gezegd dat dit de tweede en laatste keer is dat ze me dat flikt omdat ik er niet van gediend ben. Toen ze stamelde dat ze het niet zo bedoelde beet ik haar toe dat ze misschien eens moest nadenken over hoe dat soort dingen overkomen. C'est tout, really. Maar ik zei dat wel op een tamelijk, eh, niet mis te verstane manier. Niet schreeuwen of zo, maar wel een lichte stemverheffing. Overigens deed haar vriend bepaald geen moeite haar te whiteknighten, nuff said. En daarna was 't voor mij ook klaar en over, overgaan tot waar het om ging: pret maken. Maar zij kon zich er niet zo goed overheen zetten. Niet mijn zorg.

Overigens ben ik echt allergisch voor beschuldigingen van valsspelen. Een soort van erekwestie, of zo.
Oud 26-08-2012, 23:52
Verwijderd
bedtijd!
Oud 26-08-2012, 23:53
Verwijderd
Citaat:
bedtijd!
QFT. Slaap wel, forumvolk!
Oud 26-08-2012, 23:53
Verwijderd
Trusten Sarah!

En Q!
Oud 26-08-2012, 23:56
Noedelhap
Noedelhap is offline
Night night! Nu heb ik zin in poker, een bergje wit, een flesje rood en X tegelijk.
Oud 26-08-2012, 23:58
Verwijderd
Kijk maar uit, don't fucking die on me Noedel!!
Oud 27-08-2012, 00:03
Verwijderd
Citaat:
'navond.
Hoi Trimm. Iedereen negeert je, maar ik niet! Hoe gaat het? Hoe is het met je telefoon?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten