Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2013, 21:43
Pluis
Pluis is offline
Ja eh je bent ook 16 dus je groeit nog. vrouwenlichaam met heupen enzo.
Oud 24-05-2013, 07:42
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Nouja dat ook, maar mijn buik wordt vooral dikker ><
Met citaat reageren
Oud 24-05-2013, 18:42
Verwijderd
Citaat:
nouja ik fiets elke dag naar school
Afhankelijk van de afstand is dat ook waarschijnlijk wat weinig beweging.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2013, 20:22
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Afhankelijk van de afstand is dat ook waarschijnlijk wat weinig beweging.
Nouja ik fiets 20 min heen en terug, en op school loopik de trappen telkens op en neer enz enz, dus ik neem aan datet daar niet aan ligt ;/
Niet datik echt dik ben.. Maar inde avond hebik wel een buikje, ook omdatik een holle rug heb, maar ik wil m'n oude figuurtje graag weer terug
Met citaat reageren
Oud 24-05-2013, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Nouja ik fiets 20 min heen en terug, en op school loopik de trappen telkens op en neer enz enz, dus ik neem aan datet daar niet aan ligt ;/
20 minuten is natuurlijk niet echt veel en trappen lopen doet iedereen. Als je echt denkt dat je dik aan het worden bent kan je best wat meer beweging in je schema verwerken.
Citaat:
Niet datik echt dik ben.. Maar inde avond hebik wel een buikje, ook omdatik een holle rug heb, maar ik wil m'n oude figuurtje graag weer terug
Nou, zweten dus
Met citaat reageren
Oud 24-05-2013, 21:23
Verwijderd
Dat je je s' avonds dikker voelt of lijkt te zijn, dat komt ook omdat je dan net hebt gegeten misschien? Tenminste dat heb ik wel eens, hoewel dat natuurlijk dan niet ook direct voor jou geldt natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 24-05-2013, 21:40
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Dat je je s' avonds dikker voelt of lijkt te zijn, dat komt ook omdat je dan net hebt gegeten misschien? Tenminste dat heb ik wel eens, hoewel dat natuurlijk dan niet ook direct voor jou geldt natuurlijk
ja ik heb het na het eten inderdaad, maar dan ook nog laat in de avond, soms lijk ik net zwanger.. dat vind ik gewoon vaag
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 21:20
igfy
igfy is offline
Misschien ben je gewoon wat opgeblazen dan? Is je buik op zo'n moment hard of zacht? Ik heb dat zelf ook heel vaak (met name als ik gestresst ben), mijn buik groeit dan behoorlijk in omvang en voelt harder aan maar is dan de volgende ochtend of een paar dagen later weer normaal.
Oud 05-06-2013, 22:37
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Misschien ben je gewoon wat opgeblazen dan? Is je buik op zo'n moment hard of zacht? Ik heb dat zelf ook heel vaak (met name als ik gestresst ben), mijn buik groeit dan behoorlijk in omvang en voelt harder aan maar is dan de volgende ochtend of een paar dagen later weer normaal.
idd, ik heb het ook sommige dagen in de ochtend, en ja het is hard ;o
maar de laatste tijd voelik ook wel meer vet dan eerst, als ik m'n buikspieren aanspan.
naja wie weet ligt het ook aan de pil
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 14:55
scholier206
scholier206 is offline
hallo allemaal,
ik ben veel te dik (geen twijfel mogelijk).
maar ik ga 3x per week sporten en ik eet gewoon goed maar hebben jullie misschien tips om wat meer gewicht te verliezen??
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 14:57
Verwijderd
Stoppen met liegen tegen jezelf.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 14:58
scholier206
scholier206 is offline
jammer dat is het niet
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 15:31
Textor
Textor is offline
Als jij echt het idee hebt dat je veel sport en gezond eet zou ik dit eens bij een arts aankaarten, misschien kan die vaststellen of je misschien een bepaald dieet moet volgen of iets dergelijks. Kan nooit kwaad! Of ben je onlangs pas begonnen met sporten en gezond eten? Het kan natuurlijk een tijdje duren voordat je of je streefgewicht zit, maar niks forceren en geduld hebben in dat geval! Dan komt het resultaat vanzelf.
Oud 11-06-2013, 15:40
scholier206
scholier206 is offline
ik ben al bij 3 dieetistes geweest geen een heeft me kunnen helpen ik wil het echt!! ik krijg een ring van mijn vader als ik mijn streefgewicht haal en iok d9oe t vooral voor me zelf zodat ik minder nagekeken word
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 15:48
Verwijderd
Als drie dietistes je niet kunnen helpen, hoe een forum dan wel?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 16:13
scholier206
scholier206 is offline
miss tips??
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 18:10
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ok.. je zegt dat je veel te dik bent maar wel goed eet en heel vaak sport,
Dan eet je blijkbaar toch niet goed he x)
als 3 diëtisten je niet hebben kunnen helpen en het zo erg is zeg ik doe er zelf wat aan, misschien minder eten, ooit aan gedacht?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 18:22
Verwijderd
Noteer je lengte, je gewicht, schrijf álles op wat je eet, en houd bij hoeveel je gesport hebt. Zodra je dat hebt gedaan voor minimaal een week, kunnen er wat gerichtere tips gegeven worden.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 23:58
Pluis
Pluis is offline
scholier206: topic even samengevoegd met het daarvoor bedoelde topic!
Oud 12-06-2013, 20:11
Maritt
Maritt is offline
Hoihoi iedereen,

ik heb een vraagje, en hij is wat anders dan de meeste op dit topic. Ik wil nl. aankomen. Heeft iemand daar tips oid voor?
Ik ben 14 jaar, 170 en 44 kg. Dat is te licht... i know. Ook sport ik vijf keer in de week. Dit is wat ik eet meestal:

O: twee volkoren boterhammen met kaas of jam en een beschuitje met hagelslag
T: Sinaasappel
L: Vijf boterhammen met allerlei beleg
T: stuk fruit en een koek(je)
A: Van alles, wel gezond (vandaag bijv: penne met spinazie en groene groente saus en vis, weet ff niet welke), en op zondag friet
T: bak yoghurt met muesli

O ja, ik eet geen vlees, wel vis.

Laatst gewijzigd op 14-06-2013 om 20:50.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 20:54
Verwijderd
Wat houdt het sporten in? Is het een optie maar drie keer te sporten bijvoorbeeld?

Je ontbijt is erg minimaal, kun je daar wat extra's bij nemen? Ook je tussendoortjes kunnen wel omhoog. Na het avondeten kun je best nog wat snacken, zes eetmomenten is normaal. Bijv wat chips/nootjes, of als je toch verantwoord wil: yoghurt met vanalles erin. Let ook op dat je genoeg avondeten opschept.

En vooral: doe dingen die je toch al lekker vindt, en niet alles tegelijk. Kies er bijvoorbeeld voor alleen de tussendoorjes te verhogen en over een paar weken ook meer ontbijt.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 14:05
Maritt
Maritt is offline
Ik judo op hoog niveau, dus het trainen kan helaas niet minder.

Meestal neem ik na het avond-eten een bak yoghurt met muesli en jam. Maar het gaat wel lukken om meer tussendoortjes te eten denk ik, er is genoeg wat ik lekker vind

Bedankt voor je tips
Oud 13-06-2013, 18:04
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hoezo weeg je dan zo weinig o.o
dat vind ik eerlijk gezegd behoorlijk veel eten x)
Ik eet lang niet zoveel enk heb een buikje
mjah dat komt waarschijnlijk door het sporten, moet ik ook eens proberen
In ieder geval zou idd wel veel tussendoor eten, niet te slechte dingen natuurlijk,
je kan beter dingen eten die gezond maar ook vet zijn, bijv nootjes en avocado!
ook misschien proberen om grotere porties te eten
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 20:04
Maritt
Maritt is offline
haha, als je een sport vindt die je echt leuk vindt en er ook nog eens goed in bent, geloof me, dan ga je vaak sporten xD
Maar ik zal eens kijken wat we aan noten ed in huis hebben, volgens mij wel veel, want mijn vader is er gek op
Oud 13-06-2013, 20:51
Verwijderd
DaichiDechu heeft wel vaker een snel oordeel. Je eet niet veel, alleen over je lunch kan gezegd worden dat die degelijk is. Dat is een op zes eetmomenten.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 22:55
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hoezo heb ik nou weer een snel oordeel >.>
Ik zeg dat ik het veel vind aangezien ik veel minder eet, ik beoordeel haar niet op wat ze eet ofzo jezus..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2013, 19:17
Hulk
Hulk is offline
Aankomen is eigenlijk heel simpel: meer eten!

Dat kun je op de volgende manieren doen:

-Meer eetmomenten, dus bij je tussendoortjes ook nog een extra boterham
-Energierijker eten. Bijvoorbeeld meer vetten eten, die bevatten namelijk 9kcal per gram ipv 4kcal voor eiwit of koolhydraten. Op een gezonde manier kan dit bijvoorbeeld door altijd pindakaas op je brood of een flinke lepel mayonaise bij je avondeten
-Vloeibaar voedsel. Drink bijveerbeeld elke dag 2L volle melk (is 1300kcal), om te beginnen na elke maaltijd twee grote glazen, dit eventueel opbouwen naar drie.

Je kunt ook kiezen voor energierijke tussendoortjes. Eet bijvoorbeeld een stuk 48+ kaas of een paar handjes noten.

En misschien heb je wel helemaal geen honger of trek, maar gewoon doorzetten, je maag wordt ook groter als je meer gaat eten!
Oud 14-06-2013, 20:48
Verwijderd
wuttt? waarom heeft lusi een ban? dat kan toch helemaal niet als je forumbaas bent? wuuth
Met citaat reageren
Oud 14-06-2013, 20:49
Maritt
Maritt is offline
haha, dat wist ik al. alleen hoe wilde ik graag wat tips voor, want elke lunch naar de mac is ook niet gezond
bedankt voor je tips
Oud 14-06-2013, 23:44
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
wuttt? waarom heeft lusi een ban? dat kan toch helemaal niet als je forumbaas bent? wuuth
lusi is geen fb en als je op forum.scholieren.com/banlist had gekeken had je kunnen zien dat de ban op haar eigen verzoek is.
Oud 15-06-2013, 11:03
Verwijderd
Citaat:
lusi is geen fb en als je op forum.scholieren.com/banlist had gekeken had je kunnen zien dat de ban op haar eigen verzoek is.
oh sorry dat wist ik niet
Met citaat reageren
Oud 16-06-2013, 17:26
superdry.RS
superdry.RS is offline
Hallo, ik zou deze zomer liefst mijn buik wegwerken + wat buikspieren kweken. I k ben 1m92 & weeg juist 80, ik doe om de 2 dagen 40 pushups en 80 situps + 3setjes van 10 met halter( +- 10kilo) en ik ga om de 3 dagen lopen ( tussen de 5& 8km aan ongeveer 10 à 12/u ). Nu het bijna vakantie is wil ik gaan fitnessen ( 3 dagen in de week + 2 dagen lopen ) en ik vroeg mij af wat ik het best kan doen om mijn buikje weg te werken (is niet zo groot maar toch) en welke oefeningen ik het beste doe + hoeveel keer.. en wat voor soort training ik moet doen zodat ik het maximale er kan uit halen deze zomer. In augustus beginnen de voetbaltrainingen terug (3x/week) en misschien dat ik dan iets minder kan doen zodat ik toch niets overbelast? Ik zoj graag in september naar school gaan zonder buikje..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Hallo, ik zou deze zomer liefst mijn buik wegwerken + wat buikspieren kweken. I k ben 1m92 & weeg juist 80, ik doe om de 2 dagen 40 pushups en 80 situps + 3setjes van 10 met halter( +- 10kilo) en ik ga om de 3 dagen lopen ( tussen de 5& 8km aan ongeveer 10 à 12/u ). Nu het bijna vakantie is wil ik gaan fitnessen ( 3 dagen in de week + 2 dagen lopen ) en ik vroeg mij af wat ik het best kan doen om mijn buikje weg te werken (is niet zo groot maar toch) en welke oefeningen ik het beste doe + hoeveel keer.. en wat voor soort training ik moet doen zodat ik het maximale er kan uit halen deze zomer. In augustus beginnen de voetbaltrainingen terug (3x/week) en misschien dat ik dan iets minder kan doen zodat ik toch niets overbelast? Ik zoj graag in september naar school gaan zonder buikje..
Ik geloof niet dat je bij die lengte en gewicht echt een buik hebt, maar goed. Volgens mij ben je goed bezig met sporten, als je je buikspieren beter wilt zien is het alleen handiger om elke dag wat herhalingen te doen ipv 2x in de week..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 13:15
superdry.RS
superdry.RS is offline
Ik heb niet een buik die je echt ziet als ik ergens loop ofso, maar er zit toch een beegje vet aan hoor, en kwildat eraf krijgen, maar als ik dan op andere sites lees raden zij juist aan rust te nemen zodat de spieren kunnen herstellen en dat teveel trainen een tegenwerkend effect kan hebbe...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niet een buik die je echt ziet als ik ergens loop ofso, maar er zit toch een beegje vet aan hoor, en kwildat eraf krijgen, maar als ik dan op andere sites lees raden zij juist aan rust te nemen zodat de spieren kunnen herstellen en dat teveel trainen een tegenwerkend effect kan hebbe...
Dat gaat over echte krachttraining met zware gewichten, van een beetje sit-ups etc. hoeven je spieren echt niet veel te herstellen hoor
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Hoihoi iedereen,

ik heb een vraagje, en hij is wat anders dan de meeste op dit topic. Ik wil nl. aankomen. Heeft iemand daar tips oid voor?
Ik ben 14 jaar, 170 en 44 kg. Dat is te licht... i know. Ook sport ik vijf keer in de week. Dit is wat ik eet meestal:

O: twee volkoren boterhammen met kaas of jam en een beschuitje met hagelslag
T: Sinaasappel
L: Vijf boterhammen met allerlei beleg
T: stuk fruit en een koek(je)
A: Van alles, wel gezond (vandaag bijv: penne met spinazie en groene groente saus en vis, weet ff niet welke), en op zondag friet
T: bak yoghurt met muesli

O ja, ik eet geen vlees, wel vis.
Daarmee kom je nog niet eens aan de 2000 calorieën. Probeer dagelijks minimaal 5x te eten waarbij je 500 calorieen per maaltijd krijgt. Zorg er ook voor dat de calorieen niet uit suikers of ongezonde vetten komen. Eet vooral havermout, melk, vis, volkoren brood en gemengde nootjes(zonder extra toevoegingen).
Verder kan je krachttraining om een wat voller en strakker lichaam te krijgen maar je moet dan wel echt zware gewichten pakken en niet denken dat je dan een bodybuilder wordt.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 01:18
Verwijderd
Citaat:
hallo allemaal,
ik ben veel te dik (geen twijfel mogelijk).
maar ik ga 3x per week sporten en ik eet gewoon goed maar hebben jullie misschien tips om wat meer gewicht te verliezen??
Ga naar een sportschool en doe aan serieuze krachtraining. Dus geen lichtgewicht dumbells maar kapot trainen. Ieder kilo spiermassa dat je erbij krijgt zorgt ervoor dat je stofwisseling omhoog gaat en dus meer mag eten zonder dat je aankomt. EN NEEEE MEIDEN DIE AAN KRACHTTRAINING DOEN WORDEN GEEN BODYBUILDER TENZIJ JE DOPING GEBRUIKT maar krijgen een lekker strak lichaam.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 15:27
Snickers
Snickers is offline
Regelmatig sporten, regelmatig (gezonde) voeding en voldoende slaap zijn de 3 belangrijkste factoren voor een evenwichtig en ''gezonde'' levensstijl.

Vooral niet gaan eten vlak voor het slapen gaan!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Vooral niet gaan eten vlak voor het slapen gaan!
Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 10:52
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Waarom niet?
Omdat men dan niks meer verbrand in het algemeen. Bij krachtsporters is het een ander verhaal,maar ook dan moet de voeding aangepast worden zodat het niet te zwaar op de maag ligt. Beter een lichtere maaltijd, zoals kwark, of yoghurt met muesli, havermoutpap of Brinta etc.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Omdat men dan niks meer verbrand in het algemeen. Bij krachtsporters is het een ander verhaal,maar ook dan moet de voeding aangepast worden zodat het niet te zwaar op de maag ligt. Beter een lichtere maaltijd, zoals kwark, of yoghurt met muesli, havermoutpap of Brinta etc.
Wat een onzin. De stofwisseling gaat niet slapen hoor, het verwerkingsproces van het eten gaat gewoon door. In veel landen is het heel normaal om 's middags eerst stevig te eten en dan een siesta te houden. Dit is zo'n ongelofelijke fabel.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 11:28
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Wat een onzin. De stofwisseling gaat niet slapen hoor, het verwerkingsproces van het eten gaat gewoon door. In veel landen is het heel normaal om 's middags eerst stevig te eten en dan een siesta te houden. Dit is zo'n ongelofelijke fabel.
Daar heb jij inderdaad gelijk in, want in onze slaap gaat de stofwisseling ook gewoon door, maar die stofwisseling is natuurlijke vele malen trager dan overdag. Overdag beweeg je over het algemeen veel meer. Alles wat niet word verbrand, word opgeslagen in energie en als dat niet verbrand word, in vet op den duur. Waarom denk je dat mensen dik worden? Overigens is een siësta maar rond de 2/3 uur en slapen s' nachts is gemiddeld 8 uur, en dat is nogal een verschil.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 12:03
Verwijderd
Sorry hoor, maar wat een onzinverhaal, je argumentatie spreekt zichzelf tegen.

Citaat:
Daar heb jij inderdaad gelijk in, want in onze slaap gaat de stofwisseling ook gewoon door, maar die stofwisseling is natuurlijke vele malen trager dan overdag. Overdag beweeg je over het algemeen veel meer. Alles wat niet word verbrand, word opgeslagen in energie en als dat niet verbrand word, in vet op den duur.
Tot hier zeg je inhoudelijk niets verkeerd. Maar je impliceert dat er dus 's nachts eten in vet wordt omgezet omdat je dan niets verbrandt. Dat is om zoveel redenen onzin.

Ten eerste: heel veel mensen doen na het avondeten sowieso niets inspannends meer. Of je nou meteen gaat slapen, of eerst drie uur een film gaat kijken/een boekje leest, maakt weinig verschil voor de verbranding.

Ten tweede: je argumentatie rammelt echt aan alle kanten. Je zegt zelf dat de stofwisseling 's nachts langzamer gaat. Je bent je er van bewust dat de vetomzetting deel is van de stofwisseling? Het omzetten in vet gaat dus even goed langzamer.
Daarnaast impliceer je dat het een zeer kortstondig proces is. Dat is natuurlijk flauwekul, aankomen en afvallen wordt niet in een paar uurtjes bepaald.

Citaat:
Waarom denk je dat mensen dik worden?
Oh boy, dit is echt een mooie. Wil je serieus beweren dat dikke mensen het aan zichzelf te danken hebben omdat ze zo dom zijn om vlak voor het slapen te eten?

Antwoord op je vraag is heel simpel: omdat ze op lange termijn meer innemen dan ze verbranden. Het tijdstip waarop ze innemen is irrelevant.

Citaat:
Overigens is een siësta maar rond de 2/3 uur en slapen s' nachts is gemiddeld 8 uur, en dat is nogal een verschil.
Ja nee, hier gaan we weer! Je spreekt jezelf tegen. Je gaf aan dat eten "vlak voor het slapengaan" vermeden moet worden. Dus het gaat juist om die eerste uurtjes en niet om hoe lang je slaapt. In feite zeg je hier iets nog absurders: mensen mogen best vlak voor het slapen gaan eten, als ze dan maar na drie uur weer opstaan

Zullen we ons gewoon bij de feiten houden? Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat het echt helemaal niets uitmaakt op welk moment van de dag je eet. Als je wilt, kan ik wel wat wetenschappelijke onderzoeken voor je opduikelen, maar ik schat zo in dat je dit wat leesbaarder zult vinden:

http://www.nu.nl/gezondheid/2887351/...et-dikker.html

Als jij met een serieus te nemen bron komt die dit weerlegt, praten we verder.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 14:27
Snickers
Snickers is offline
De reactie op de hierboven vermelde uitleg:

Naast het gebrek aan kennis, kun je ook niet lezen! Ik heb gezegd, wanneer jij gaat eten word dat voedsel opgeslagen als energie. Wanneer deze energie niet wordt verbrand, slaat dit zich op in vet. En natuurlijk heb ik het niet over een korte termijn, want daar gaat een periode overheen.

De reden dat mensen dik worden heb je goed uitgelegd, maar dat wist ik zelf ook wel.

En over de rest van je verhaal:

Het is een combi van eten en bewegen. Het is toch logisch als je bijv 4000 kcal. naar binnen werkt en per dag maar 2000 kcal. verbrand, dat je op ten duur dikker wordt. (aankomt)
Daarnaast met het weinig bewegen erbij, ja dan lukt dat wel.
Je hoeft mij er echt niks over uit te leggen, want ten eerste doe ik al ruim 6 jaar aan bodybuilding, waarbij de kennis over voedsel essentieel is + dat ik beroepsmatig kok ben en alles over eten af weet. Dus ga mij niet vertellen wat wel of niet goed is op dit gebied. 1 geruststelling: Je bent niet de enige hier!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 14:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn diëtiste zei altijd: is het donker of licht van binnen? Donker, dus je darmen zien echt niet of het dag of nacht is en of je slaapt of wakker bent dus het is een fabeltje.
Oud 12-07-2013, 14:42
Verwijderd
Citaat:
De reactie op de hierboven vermelde uitleg:

Naast het gebrek aan kennis, kun je ook niet lezen! Ik heb gezegd, wanneer jij gaat eten word dat voedsel opgeslagen als energie. Wanneer deze energie niet wordt verbrand, slaat dit zich op in vet. En natuurlijk heb ik het niet over een korte termijn, want daar gaat een periode overheen.

De reden dat mensen dik worden heb je goed uitgelegd, maar dat wist ik zelf ook wel.

En over de rest van je verhaal:

Het is een combi van eten en bewegen. Het is toch logisch als je bijv 4000 kcal. naar binnen werkt en per dag maar 2000 kcal. verbrand, dat je op ten duur dikker wordt. (aankomt)
Daarnaast met het weinig bewegen erbij, ja dan lukt dat wel.
Je hoeft mij er echt niks over uit te leggen, want ten eerste doe ik al ruim 6 jaar aan bodybuilding, waarbij de kennis over voedsel essentieel is + dat ik beroepsmatig kok ben en alles over eten af weet. Dus ga mij niet vertellen wat wel of niet goed is op dit gebied. 1 geruststelling: Je bent niet de enige hier!
Ik sport stukken langer dan zes jaar, maar ik zie niet in waarom dat ook maar enige relevantie heeft. Dat je kok bent, heeft al helemaal geen flikker te maken met weten hoe de spijsvertering werkt als je slaapt. Je gaat in je antwoord geen seconde meer in op je stelling dat eten vlak voor slapen gaan slecht zou zijn. Je kunt wel een heel leuk blablaverhaal typen, maar je praatte gewoon grote onzin toen je zei dat eten vlak voor slapen gaan slecht is. En dat je daar nu niet meer op ingaat, zegt me genoeg.

Overigens is het een ad verecundiam om te zeggen dat je vanwege sport/beroep iets weet. Kom nou eens met onderbouwing.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 14:42
Snickers
Snickers is offline
Het gaat natuurlijk voornamelijk wat ik net ook al zei over de combi kcal. inname en de verbranding.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 14:48
Snickers
Snickers is offline
Ok, andere vraag: Waarom zijn de meeste koks dik?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 14:54
Verwijderd
Man, dat heeft toch allemaal niets te maken met eten vlak voor het slapen gaan. Dat was waar ik op reageerde, omdat het geen zin heeft als mensen hier fabeltjes lezen. Dus dat wilde ik de wereld uit helpen. De rest interesseert me allemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Ok, andere vraag: Waarom zijn de meeste koks dik?
Sinds wanneer is dat zo?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten