Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2013, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Ik praat nooit meer echt Limburgs, maar inderdaad, als ik geëmotioneerd ben of heel enthousiast of zo gaat het einde van mn zin wel drastisch omhoog qua klank.
Precies ja. 'Ik begrijp dat jullie moeite hebben met mijn gedrag, maar ik kannut ook amoal niemerg aon. Kwittut ok amoal nie merg. '
Advertentie
Oud 11-01-2013, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Precies ja. 'Ik begrijp dat jullie moeite hebben met mijn gedrag, maar ik kannut ook amoal niemerg aon. Kwittut ok amoal nie merg. '
<3
Oud 11-01-2013, 22:13
Verwijderd
Ooit noemde iemand Schiphol als voorbeeld van een Nederlands woord waarin de ph niet als f wordt uitgesproken. Sindsdien lees ik Schiphol altijd als schiffol, dat is veel leuker
Oud 11-01-2013, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie ook wel eens dat jullie een accent zo tof vinden dat je een tijd lang alleen maar in dat accent wilt praten/dat accent in je hoofd hoort.

Ik zit nu al een paar dagen met een zwaar Glaswegian accent in m'n kop.
Ja! Al weet ik dan niet hoe het accent in kwestie heet. Lang gehad met Johnny Vegas. Iets Manchesterigs?
En met het accent van Dobby ook.
En Howard van Fresh Meat. Oh Howard met je schapentrui en je zoetgevooisde Schotsheid <3
Oud 11-01-2013, 22:14
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
En waar leggen jullie de klemtoon bij catalogus? Want dat doen ook veel te veel mensen fout
Verwijderd
Citaat:
Ooit noemde iemand Schiphol als voorbeeld van een Nederlands woord waarin de ph niet als f wordt uitgesproken. Sindsdien lees ik Schiphol altijd als schiffol, dat is veel leuker
<3
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Kat: Manjetron-boks! Ooit zei Wim T Schippers dat tijdens de grote wetenschapsquiz (want het is toch ook sjampanje en sjampinjon!) en ik vond dat zo grappig dat ik dat erin heb gehouden
Wim T. Schippers is een held. Ik vind het jammer dat ik te laat ben geboren en al zijn TV series en radioprgramma's nooit heb meegekregen, want die man heeft echt hilarische dingen verzonnen.

Citaat:
Nee. Behalve toen ik 13? 14? was en standaard met m'n vriendinnen Zaais praatte. Ik was toen vrij onuitstaanbaar denk ik.
Och, zo'n fase heb ik ook gehad op school. Iedereen wel, volgens mij.
Maar zoals bekend ben ik een accentenhoer en wil ik dus soms alleen maar engels praten in 1 accent. Meestal is het zwaar Yorkshire, pasgeleden was ik nog aan het oefenen op m'n Geordie en nu is het Glaswegian.
Tussendoor was het ook nog Bristolian en Noord-Iers.

Verwijderd
Citaat:
Kat: Manjetron-boks! Ooit zei Wim T Schippers dat tijdens de grote wetenschapsquiz (want het is toch ook sjampanje en sjampinjon!) en ik vond dat zo grappig dat ik dat erin heb gehouden

Citaat:
<3

Citaat:
Hebben jullie ook wel eens dat jullie een accent zo tof vinden dat je een tijd lang alleen maar in dat accent wilt praten/dat accent in je hoofd hoort.

Ik zit nu al een paar dagen met een zwaar Glaswegian accent in m'n kop.
Ja. Nijmeegs. Dat klinkt zo schattig.

Citaat:
En waar leggen jullie de klemtoon bij catalogus? Want dat doen ook veel te veel mensen fout
Cataaalogus.
Oud 11-01-2013, 22:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
CaTAlogus.
Verwijderd
Citaat:
Ja. Nijmeegs. Dat klinkt zo schattig.
Ik ben er nog niet echt achter wat dat dan precies is, behalve dat het soms half Duits klinkt
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik spreek tegenwoordig best normaal Nederlands, maar ik hoef maar een paar uur met een Limburgse vriendin te kletsen en mijn accent komt weer tevoorschijn.
Verwijderd
Ik zeg in het Russisch sommige woorden ook op zijn Oekraïens, en dat krijg ik er nauwelijks uit. En ik kan amper Oekraïens praten.
Oud 11-01-2013, 22:16
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:

Cataaalogus.
Citaat:
CaTAlogus.
Jullie krijgen een sticker.
Oud 11-01-2013, 22:16
Verwijderd
Ik heb nooit zaais gepraat, maar ik vond het wel cool als anderen dat deden
Oud 11-01-2013, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Ik ben er nog niet echt achter wat dat dan precies is, behalve dat het soms half Duits klinkt
http://vocaroo.com/i/s1tn2iPrwQrv
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Jullie krijgen een sticker.

Citaat:
Ik heb nooit zaais gepraat, maar ik vond het wel cool als anderen dat deden
COOL ook echt
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik praat nogsteeds wel eens zaais
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ja! Al weet ik dan niet hoe het accent in kwestie heet. Lang gehad met Johnny Vegas. Iets Manchesterigs?
En met het accent van Dobby ook.
En Howard van Fresh Meat. Oh Howard met je schapentrui en je zoetgevooisde Schotsheid <3
Johnny Vegas komt uit St Helens, Lancashire, ergens in de buurt van Manchester. Dobby/Isy Suttie komt uit Derbyshire en Howard...oh, Howard.... Hij komt eigenlijk uit edinburgh, maar volgens mij zet ie als Howard een iets ander accent op.
Verwijderd
Verwijderd
wat is zaais?
Oud 11-01-2013, 22:18
Verwijderd
Citaat:
COOL ook echt
ja! Ik kon het niet
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben verknocht aan het Welshe accent in het Engels <3 Oh, en Iers is ook tof
Verwijderd
Dat klinkt wel een beetje als de schoonmaaksters die hier op willekeurige tijden binnen komen vallen ja
Verwijderd
He! Dat is dat meiske van Scrubs en Raising Hope!
Verwijderd
Citaat:
wat is zaais?
hallooooo posbode simennn
Oud 11-01-2013, 22:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
wat is zaais?
Oud 11-01-2013, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt wel een beetje als de schoonmaaksters die hier op willekeurige tijden binnen komen vallen ja
Dat was niet eens Nijmeegs. Het antwoord op het raadsel is als volgt:

http://vocaroo.com/i/s1h9g3Vxav9W
Oud 11-01-2013, 22:20
Verwijderd
Oke hier had ik dus nog nooit van gehoord! maar ze klinken als mijn schoonfamilie
Oud 11-01-2013, 22:21
Verwijderd
Citaat:
ja! ze is ook comedian en ze zingt met Ricki Lindholm (die soms ook acteert) grappige tekstliedjes. Dus ze is eigenlijk cabaretier, maar dat kennen ze niet in Amerika. En ze zijn heel grappig
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik ben verknocht aan het Welshe accent in het Engels <3 Oh, en Iers is ook tof
Ik ben op Lloyd Langford en Rhod Gilbert. Vooral vanwege hun lage bromstemmen.

Miekje*
Miekje* is offline
Zaais is toch een beetje Drents? Het klinkt een beetje zoals Zus praat in Toen was geluk heel gewoon.
Oud 11-01-2013, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Dat was niet eens Nijmeegs. Het antwoord op het raadsel is als volgt:

http://vocaroo.com/i/s1h9g3Vxav9W
Oud 11-01-2013, 22:22
Verwijderd
Volgens mij is het wat bij Hoorn gesproken wordt. Westfries ofzo.
Oud 11-01-2013, 22:23
Chick Rock
Chick Rock is offline

Citaat:
Ja! En die blonde ken ik ook ergens van.

Citaat:
Oke hier had ik dus nog nooit van gehoord! maar ze klinken als mijn schoonfamilie
Huh, hoe kan je Zaai nou gemist hebben?
Oud 11-01-2013, 22:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Zaais is toch een beetje Drents? Het klinkt een beetje zoals Zus praat in Toen was geluk heel gewoon.
Ik weet niet wat het is, maar zeker niet Drents.
Oud 11-01-2013, 22:24
Verwijderd
Ik vind het al heel wat dat ik verschillende accenten kan onderscheiden, laat staan dat ik kan praten met een ander accent. Volgens mij ben ik echt de enige die dat abnormaal moeilijk vind, ofzo.
Oud 11-01-2013, 22:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zeg trouwens nog steeds wel regelmatig 'duuuuuus'.
Oud 11-01-2013, 22:25
Miekje*
Miekje* is offline
Nou, ik ga maar eens mijn bedje opzoeken, want mijn oogleden gaan zakken. Weltrusten!
Oud 11-01-2013, 22:25
Verwijderd
Zaai is volgens mij vooral hoe Westerlingen zich voorstellen dat Noordoosterlingen praten. In het echt hoor ik nooit mensen zo praten.
Oud 11-01-2013, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Zaai is volgens mij vooral hoe Westerlingen zich voorstellen dat Noordoosterlingen praten. In het echt hoor ik nooit mensen zo praten.
Ik zeg dus, het is Westfries. Ook afgaande op het landschap. Het is sowieso niet iets van de rechterkant van het IJsselmeer.
Oud 11-01-2013, 22:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ga ook maar eens slapen. Adieu!
Oud 11-01-2013, 22:28
Verwijderd
Trusten!
Oud 11-01-2013, 22:29
Verwijderd
Oud 11-01-2013, 22:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Plien en Bianca zeiden ook dat het een zelfverzonnen accent was, een beetje een mengelmoesje van allerlei 'plattelands'-accenten./
Oud 11-01-2013, 22:41
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Jeeeeemig, Marc-Marie, maak je zinnen af!
Oud 11-01-2013, 22:42
Verwijderd
Ik dacht altijd dat Marc-Marie een typetje deed, een soort Adje, maar een jaar geleden ofzo kwam ik erachter dat hij gewoon echt zo is. :\
Oud 11-01-2013, 22:50
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik dacht altijd dat Marc-Marie een typetje deed, een soort Adje, maar een jaar geleden ofzo kwam ik erachter dat hij gewoon echt zo is. :\
Dat dacht ik eerst ook
Oud 11-01-2013, 23:29
Verwijderd
bedtijd he
Oud 11-01-2013, 23:30
Verwijderd
ik wou dus eigenlijk vroeg-ish naar bed, rond elf uur, zodat ik kon uitslapen zonder laat op te staan. Maar dat wordt m niet.
Oud 12-01-2013, 02:13
Verwijderd
Citaat:
als je 'the dark knight' zegt kun je wel zowel dark als knight beklemtonen, omdat het twee woorden zijn. Dan klink je juist weer wat dramatisch.
Ja, volgens mij is dit van mij op toepassing.

En zojuist voor 't eerst de nieuwe toekomstige relatie van mijn lesbische vriendin ontmoet en the girl got taste
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten