Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2013, 17:15
Verwijderd
Kan ik rostirondjes verwerken in een ovenschotel? Dus met gehakt enzo? Moet ik ze dan eerst laten ontdooien?
Advertentie
Oud 26-02-2013, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Zo is voor mij beginnen met sporten vrij lastig, omdat ik vast zit in andere gewoontes
Dat is toch niet meer dan beginnen met ééns, misschien twee keer per week naar de spogtschool gaan? 'n Klein uurtje per keer. Zoek desnoods een frientjuh of friendinnutjuh om samen mee te gaan als extra motivatie/social engagement/whatever.

Citaat:
en ik bang ben voor hoe mijn lichaam (niet) reageert
Daar is helaas maar één remedie voor; dóen. En blijven doen. Met name in het begin ga je enorme sprongen maken die heul motiverend zijn.

Citaat:
of voor de reacties van anderen.
Ikzelf heb bijna twee jaar redelijk fanatiek gesport in een sportschool, nog nooit heb ik iets gemerkt van flauwe blikken, opmerkingen, grappen of wat dan ook ten koste van wie dan ook. Iedereen is ergens begonnen, iedereen weet dat en iedereen heeft alleen maar een thumbsup over voor degenen die zich in het zweet aan het werken zijn.
Oud 26-02-2013, 17:17
Verwijderd
Die reacties vna anderen moet je niet mee bezig zijn hoor Trimm. Dat zo'n Obese-figuur nou bekijks trekt, oke, maar jij bent toch een lekker wief de laatste tijd, zeg je zelf ook
Oud 26-02-2013, 17:19
Verwijderd
En als sportschool te hoog gegrepen voelt (ik ken het, zelfs een jaarabonnement van 200 euro liet me niet er naartoe gaan) kan je toch ook gewoon net als ik wat gaan lopen of fietsen een half uurtje/uur? Lekker muziekje erbij. Hoef je geen extra geld voor uit te geven of ergens naartoe gaan. Gewoon de deur uit en gaan.
Oud 26-02-2013, 17:25
Verwijderd
Als je niet van sport houdt of niet van bewegen, dan is er bijna niets dat je kan motiveren. Dat is het probleem. Hier gaat momenteel 55 euro per maand van mijn rekening af en dat is geen motivatie blijkbaar.

Zwemmen daarentegen doe ik wel, aquatherapie/fitness, dat vind ik wel leuk. En dat is met andere mensen met fysieke problemen, dus niemand kijkt raar als je iets niet kunt of doet of als je geen slanke lijn hebt.
Oud 26-02-2013, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Hoezo ? Ik doe niets wat echt beschadigend is, ik zorg ervoor dat als iets langer pijn blijft doen ik langs ga bij een fysio of een dokter. Ik doe niets wat artsen of mijn coaches niet goedkeuren. Hoe is dat blessures en permanente schade?
"Als ik dan train en het doet pijn of ik denk dat ik kapot ben dan denk ik daaraan en dan kán ik gewoon niet opgeven." Ik ken je natuurlijk niet dus voor hetzelfde geld houd je dingen heel goed in de gaten, maar met zo'n houding zal je eerder dingen negeren en wachten tot ze uit de hand lopen, lijkt me. Zie ook het Pfeiffervoorbeeld dat je zelf al geeft, toen moest je kennelijk ook bijna knock out gaan voor je dacht dat het misschien slim is om even rust te houden met trainen.

Maar zelf weten hoor Ik zeg alleen dat ik dit niet zou aanraden als algemene aanpak. Tenminste, qua sporten.
Oud 26-02-2013, 17:33
Verwijderd
Nou ja, toen wist ik niet dat ik pfeiffer had natuurlijk. En ook toen had ik nog door kunnen gaan tot ik gewoon knock out ging . Kijk naar willekeurige wedstrijden van welke sport en je hebt altijd mensen die knock out gaan omdat ze zo ver over hun grens gaan . Dus dat had ik ook kunnen doen.

Verder, als een huisarts (ja, echt) tegen mij zegt 'Dit is een lymfeklierontsteking, is zeg maar praktisch hetzelfde als een keelontsteking of een blaasontsteking, lastig, maar je hoeft er eigenlijk niets om te laten' dan ga ik geen trainingen afzeggen . Ik hou het wel degelijk in de gaten. Want dus ook in dit geval was ik éérst bij een arts geweest die het dus niet afraad om te gaan sporten.

En, in die post refereerde ik meer naar pijn en denken dat ik niet meer kan als in, verzuring van je spieren enzo. Gewoon, dat je spieren een beetje pijnlijk worden. Daar kun je namelijk heel erg prima doorheen. Maar pijn doet het wel
Oud 26-02-2013, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, toen wist ik niet dat ik pfeiffer had natuurlijk. En ook toen had ik nog door kunnen gaan tot ik gewoon knock out ging . Kijk naar willekeurige wedstrijden van welke sport en je hebt altijd mensen die knock out gaan omdat ze zo ver over hun grens gaan . Dus dat had ik ook kunnen doen.

Verder, als een huisarts (ja, echt) tegen mij zegt 'Dit is een lymfeklierontsteking, is zeg maar praktisch hetzelfde als een keelontsteking of een blaasontsteking, lastig, maar je hoeft er eigenlijk niets om te laten' dan ga ik geen trainingen afzeggen . Ik hou het wel degelijk in de gaten. Want dus ook in dit geval was ik éérst bij een arts geweest die het dus niet afraad om te gaan sporten.
Dat bleek niet direct uit je eerdere posts, met 'pijn is geen reden om te stoppen' enzo. Maar dan is het goed!
Oud 26-02-2013, 17:38
Verwijderd
Citaat:
En, in die post refereerde ik meer naar pijn en denken dat ik niet meer kan als in, verzuring van je spieren enzo. Gewoon, dat je spieren een beetje pijnlijk worden. Daar kun je namelijk heel erg prima doorheen. Maar pijn doet het wel
Hm, ik ervaar dat niet als pijn, geloof ik. Het brandt een beetje en je spieren voelen zwakker.

Nu ja.
Oud 26-02-2013, 17:38
Verwijderd
Mijn achternicht (bij wie ik woonde) heeft een bedrijfje begonnen. Ze verkoopt van die ballonnen in de vorm van hondjes e.d. Ik ben keitrots op haar. Ze is hier ook zo de goede persoon voor, ondernemend, creatief, praktisch, allesssss.
Oud 26-02-2013, 17:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hoofdpijn
Oud 26-02-2013, 17:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
En ik moet over een half uur weg naar yoga.
Oud 26-02-2013, 17:44
Verwijderd
Nou ja, het hangt er vanaf wat voor pijn, maar waar ik het constant over had, en dat is misschien inderdaad niet helemaal duidelijk, is gewoon pijn die je altijd krijgt bij trainen. Omdat je traint zeg maar. Buiten adem zijn, pijnlijke spieren omdat je ze gebruikt enzo. Dat is sowieso geen reden om te stoppen.

Verder is het natuurlijk zo dat je niet met een gebroken arm moet gaan trainen en dergelijke , maar dat is gewoon common sense lijkt me.
Oud 26-02-2013, 17:57
Verwijderd
Buiten adem zijn is toch geen pijn Maar dat lijkt me inderdaad geen reden om te stoppen. Ik heb het meer over iets irritants aan je gewrichten wat permanent kan worden bij herhaalde overbelasting, zulk soort dingen.
Oud 26-02-2013, 17:57
Verwijderd
Als ik langer dan een minuut hardloop, en ik weet dat het ernstig is, dan krijg ik gewoon bijna geen lucht meer. Dus geen pijn ofzo. Maar ik kan dan conditioneel niet meer door. Dus ik weet niet hoe jij voor je ziet dat ik dan toch door moet.

Maar bah, genoeg over sport!

Wat gaan jullie eten/hebben jullie gegeten? En heeft iemand antwoord op mijn rostirondjesvraag?
Oud 26-02-2013, 17:58
Carn
Carn is offline
dan loop je te hard.
Oud 26-02-2013, 17:59
Verwijderd
Citaat:
dan loop je te hard.
Nee ik sjok al voort Het is echt niet dat ik in ene een sprint trek. Het is gewoon erg met me gesteld
Oud 26-02-2013, 18:01
Verwijderd
Bij het roeien is het best wel vaak dat ademhalen gewoon pijnlijk wordt na intensieve trainingen, evenals gewoon goede krachttraining.

Maar goed, roeien en dergelijke is heeeeel anders dan bijvoorbeeld hardlopen. En als je na een minuut geen adem meer krijgt moet je waarschijnlijk gewoon eerder iets veranderen aan je ademhaling. Of rustiger lopen inderdaad, of juist rustiger ademen ook al lijkt dat heel apart . Maar zo goed weet ik het niet meer, en het enige wat ik weet is dat ik het vroeger ook had en dat mijn gymleraar dit ongeveer zei . Mensen die daadwerkelijk hardlopen kunnen je dat denk ik beter zeggen.
Oud 26-02-2013, 18:02
Verwijderd
Op zich heb ik ook wel dezelfde houding, maar dan qua artistieke ambities. Maar ik ervaar dat niet als 'doorzetten' of als zelfdiscipline, het is meer een kwestie van weten wat je wil en dan dingen doen die je helpen dat te bereiken. Tot je er bent.

Ik kan dit artikel ook niet vaak genoeg linken.

Citaat:
The amount of action you take to bring something about, is directly proportional to your desire for it to exist. If you take no action, you don't really desire the thing, but instead like the idea of it.
Het gaat over 3D-ontwerp maar je kunt het betrekken op zo'n beetje alles.
Oud 26-02-2013, 18:02
Verwijderd
Of nou ja, niet zo zeer pijnlijk, maar dat je gewoon echt veel lucht nodig hebt en daardoor gewoon ergens pijn krijgt . Maar sowieso heb ik nu bijvoorbeeld heel veel pijn in mijn rug, maar dat is puur omdat ik die spieren weer gebruik. Dat gaat binnen 10 minuten over tijdens het roeien.
Oud 26-02-2013, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Als ik langer dan een minuut hardloop, en ik weet dat het ernstig is, dan krijg ik gewoon bijna geen lucht meer. Dus geen pijn ofzo. Maar ik kan dan conditioneel niet meer door. Dus ik weet niet hoe jij voor je ziet dat ik dan toch door moet.
Dan moet je eerst eens een minuut gaan joggen, en daarbij alleen maar op je ademhaling letten. Hij hoeft niet helemaal 'normaal' te blijven, maar probeer hem als het ware naar beneden te drukken. Let op dat je niet gaat hyperventileren.

Nou, en als je dat een beetje kan, dan ga je een minuutje hardlopen. En twee dagen later een minuut en tien seconden. En weer twee dagen later een minuut en twintig seconden. En na een jaar kan je dan tien minuten hardlopen, superchill.
Oud 26-02-2013, 18:05
Verwijderd
Citaat:
En na een jaar kan je dan tien minuten hardlopen, superchill.
Oud 26-02-2013, 18:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Tien minuten na een fucking jaar
Oud 26-02-2013, 18:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Volgens mij moet een verder gezond mens toch wel de 40 minuten halen na een maand of 4.
Oud 26-02-2013, 18:07
Verwijderd
Volgens mij is het best normaal om na een minuut buiten adem te zijn als je nog nooit gesport hebt. Maar dat kun je heel snel opbouwen, dat gaat in 't begin met reusachtige sprongen.
Oud 26-02-2013, 18:07
Macrador
Macrador is offline
Citaat:

Maar bah, genoeg over sport!

Wat gaan jullie eten/hebben jullie gegeten? En heeft iemand antwoord op mijn rostirondjesvraag?
Al eens naar een dokter en/of longarts gegaan?

Ik had ook inspanningsastma zonder dat ik het wist.
Oud 26-02-2013, 18:08
Verwijderd

Kan het niet zijn dat hardlopen gewoon niet weggelegd is voor sommige mensen? Dat het veel langer duurt voordat je enigszins op niveau bent? Vroegah heb ik wel een tijdje hardgelopen, ook met Evy, maar van bijvoorbeeld dat heerlijke gevoel heb ik ook nooit wat gemerkt. Het bleef kut.
Ik vind mezelf meer een fietspersoon, daar heb ik weinig moeite mee.
Mijn moeder en de rest van de familie is ook niet zo loperig. Het is echt beyond me dat mensen een x aantal minuten aan een stuk kunnen rennen, laat staan 40 minuten of langer.

Maar nu wil ik ECHT niet meer praten over sport!
Oud 26-02-2013, 18:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb drie maanden getraind met Evy (3 keer per week) en ik kwam niet verder dan les 3
Oud 26-02-2013, 18:09
Verwijderd
Citaat:

Kan het niet zijn dat hardlopen gewoon niet weggelegd is voor sommige mensen? Ik vind mezelf meer een fietspersoon, daar heb ik weinig moeite mee.
Mijn moeder en de rest van de familie is ook niet zo loperig. Het is echt beyond me dat mensen een x aantal minuten aan een stuk kunnen rennen, laat staan 40 minuten of langer.

Ja, dat kan. Je kan namelijk ook gewoon besluiten van 'ik kan niet hardlopen en ik ga het nooit kunnen, dus ik ga het niet proberen ook', maar dan moet je er ook niet over zeuren.
Verwijderd
Mensen vinden hardlopen chill of kut. Ik vind het kut, maar ik mag het ook niet vanwege mijn knie . Oh wat naar
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Kan het niet zijn dat hardlopen gewoon niet weggelegd is voor sommige mensen? Ik vind mezelf meer een fietspersoon, daar heb ik weinig moeite mee.

Ik heb het ook nooit goed gekund, ook niet vóór mijn CVS. Ik heb altijd een behoorlijk goede wandelconditie gehad, kon prima urenlange bergtochten maken, maar niet 5 minuten hardlopen
Oud 26-02-2013, 18:10
Verwijderd
Ahh een kennis van me is ZO mooi. <3 Ik zou wel de hele dag een rijdende camera willen zijn die naast haar rolt.
Oud 26-02-2013, 18:11
Verwijderd
Oh en Stef, je vindt vanzelf een sport die bij je past . Of niet. Dat maakt ook niet zoveel uit. Dan kun je gewoon minder eten en is alles alsnog goed
Oud 26-02-2013, 18:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Sport is gay.
Oud 26-02-2013, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Sport is gay.
Dat is wel aan je af te zien, ja.
Oud 26-02-2013, 18:14
Verwijderd
Citaat:

Kan het niet zijn dat hardlopen gewoon niet weggelegd is voor sommige mensen? Dat het veel langer duurt voordat je enigszins op niveau bent? Vroegah heb ik wel een tijdje hardgelopen, ook met Evy, maar van bijvoorbeeld dat heerlijke gevoel heb ik ook nooit wat gemerkt. Het bleef kut.
Ik vind mezelf meer een fietspersoon, daar heb ik weinig moeite mee.

Kan hoor, ik had het laatst met mensen van de aquafitness erover, iedereen heeft zijn beperkingen, maar zwemmen enzo gaat bijvoorbeeld heel goed. Ik heb inspanningsastma en een kutconditie en ik was slecht in veel sporten, maar als we moesten zwemmen werd ik standaard als eerste gekozen bij wedstrijdjes want ik zwom gewoon iedereen er uit, zonder moeite, zonder ademhalingsproblemen. Ik heb mijn lange afstandsdiploma's gewoon makkelijk gehaald. Zwemmen of sporten in het water gaat mij goed af, hardlopen is niet voor me weggelegd. Niet met ondergewicht, niet met gewoon gewicht en zeker niet met overgewicht ^^ Trainen of opbouwen hielp gewoon niet.

En nu heb ik het ook wel gehad met het 'je moet zus en zo met sport' ^^
Oud 26-02-2013, 18:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat is wel aan je af te zien, ja.
Wat een tyfusopmerking.
Oud 26-02-2013, 18:17
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Wat een tyfusopmerking.
*rolletjes vastneem*
Oud 26-02-2013, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Wat een tyfusopmerking.
Grapje liefje.

(ik vind dit plaatje heel grappig door het 'baiser' )

Dit is voor jou, omdat ik het niet kwaad bedoel. <3 kusjes
Oud 26-02-2013, 18:18
Verwijderd
Ik weet niet wat jullie mekkerschapen hoor, ik heb hier prachtig zicht gehad op een heel mooi lichaam in ondergoed

Ik had niks te klagen over dat zicht, integendeel!
Oud 26-02-2013, 18:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Grapje liefje.

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is voor jou, omdat ik het niet kwaad bedoel. <3 kusjes
Toch een tyfusopmerking!

Maar kusjes terug en alles
Citaat:
Ik weet niet wat jullie mekkerschapen hoor, ik heb hier prachtig zicht gehad op een heel mooi lichaam in ondergoed

Oud 26-02-2013, 18:20
Verwijderd
Citaat:

Ja als Phoebe echt dik was geweest had ik dat natuurlijk ook niet gezegd, troel.
Oud 26-02-2013, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Ja als Phoebe echt dik was geweest had ik dat natuurlijk ook niet gezegd, troel.
Je moet dat gewoon niet zeggen, troel
Oud 26-02-2013, 18:24
Verwijderd
Vrouwen en gewichtsdingen
Oud 26-02-2013, 18:26
Verwijderd
Ja nou, er bijna aan doodgaan
Oud 26-02-2013, 18:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik wil voor de zomer zijn afgevallen zodat ik bepaalde personen kan hosselen. en zodat mijn kleine prop van een collega niet meer kan zeggen dat ik een dikke pens heb zoals zij en dat ik 'moet oppassen' omdat ik 'bijna 30' ben.

Oud 26-02-2013, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Ik wil voor de zomer zijn afgevallen
Dat is ook mijn doel! Omdat ik anders niet naar buiten wil.
Oud 26-02-2013, 18:30
Verwijderd
Je kan dat hoor Trimm
Oud 26-02-2013, 18:31
Verwijderd
En jij ook Stef
Oud 26-02-2013, 18:31
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Dat is ook mijn doel! Omdat ik anders niet naar buiten wil.
Jij bent toch helemaal niet zo dik?

Regels voor berichten