Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2013, 18:23
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Maar, eh, waarom gaat het hierover?
Vanwege het ranzige vriendje van mijn huisgenote.
Oud 23-03-2013, 18:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, ja. Nee, niet dat. En mats me even wil je
Oh hell no
Citaat:
Overdag overleef ik het wel, maar ik vind het wel irritant als iemand tijdelijk bij mij verblijft en het standaard niet doet. Bij mijn ex had ik een briefje opgehangen, niet dat het hielp.

Maar 's nachts stel ik eisen, bril omlaag, deksel omhoog, sowieso omdat ik het licht niet wil aandoen om te kijken en als ik het licht zou aandoen, zou ik nog niets zien zonder lenzen en ik wil niet met mijn neus boven het toilet gaan hangen of gaan voelen of de bril omlaag is.
Was leuk he, toen ik er was elke dag weer die verrassing dat de bril naar beneden was enzo
Oud 23-03-2013, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Was leuk he, toen ik er was elke dag weer die verrassing dat de bril naar beneden was enzo
Ja! Ik moet met een vrouw gaan samenwonen, dan hoef ik nooit 's nachts met angst naar het toilet
Oud 23-03-2013, 18:32
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline

GPOY.
Oud 23-03-2013, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Oh hell no
Moet ik dan echt twee personen gaan haten in plaats van één?
Oud 23-03-2013, 19:11
Verwijderd
Fuck! Rugpijn! En dat door andermans rommelkasten op te ruimen! Ik heb hun plasticbakjeskast ook maar even aangepakt
Oud 23-03-2013, 19:19
ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Oh dear, ik weet weer een reden waarom ik het niet tof vind dat het vriendje van m'n huisgenote hier is... Hij was al een notoire wc-spetteraar en hij deed de bril nooit omlaag, maar nu doet hij de bril niet eens meer omhoog en pist hij gewoon lekker op de bril. Natuurlijk joh!
Wrs woont hij in Amerika nog bij z'n ouders en ruimt z'n moeder altijd z'n pisvlekken op. GADVeRDAMMe!
Bah.
Oud 23-03-2013, 19:21
Verwijderd
Culinair improvisatietaim Vandaag heb ik kipfilet, ui, knoflook, wortels en courgette in deze unit gestopt. Beetje zeezout, peper en olijfolie erdoorheen, deksel erop en in de oven. Kan niet zoveel aan misgaan, lijkt me, maar ik ben benieuwd.

Er komt ook nog meegranenrijst bij.
Oud 23-03-2013, 19:23
ßuerp
ßuerp is offline
Lekker
Oud 23-03-2013, 19:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja! Ik moet met een vrouw gaan samenwonen, dan hoef ik nooit 's nachts met angst naar het toilet
Doen!
Citaat:
Moet ik dan echt twee personen gaan haten in plaats van één?
Haters gonna hate

Wie haat je nog meer dan?
Oud 23-03-2013, 19:25
Verwijderd
Mm ik ben niet echt fan van kip op die manier klaarmaken. Liever straf gebakken
Oud 23-03-2013, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Wie haat je nog meer dan?
Mezelf, natuurlijk.
Oud 23-03-2013, 19:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Lekkah para! Ik ben nu een appel-kaneelcake aan het improviseren. Het deeg smaakte iig fucking lekker, dus ben benieuwd of de gebakken versie ook ok is.

en ik had als avondeten hetzelfde als gisteren: Radijs-risotto met een kippenbout. Nommie!
Oud 23-03-2013, 19:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Mezelf, natuurlijk.
Oh, dan is het goed als je het écht weg wil hebben, moet je maar even je vuist bij een andere fb in zijn of haar reet duwen, want ik vind het echt te teringgrappig
Oud 23-03-2013, 19:30
Verwijderd
She's the man op tv!
Oud 23-03-2013, 19:30
Verwijderd
Niet dat ik zo geboeid ben daardoor, maar ik moet mijn ww-stress afleiden.
Oud 23-03-2013, 19:36
Verwijderd
Citaat:
ja, ik voelde me ook al een beetje gepasseerd. Het lijkt me geweldig leuk om jou te exploiteren. 'ook hebben we phoebe... Een heel lief meisje... In voor alles... Ja, doet ook vrouwen... Wil jou graag verwennen...' maar eigenlijk wil ik dat trimm de telefoon doet, die heeft daar een goede stem voor.

Citaat:
hoe kom je daar nou weer bij?

"hallo, 'het slettenparadijs' hiero. Wat mot je?'

Citaat:
net als mij ja?

Citaat:
oh, dan is het goed als je het écht weg wil hebben, moet je maar even je vuist bij een andere fb in zijn of haar reet duwen, want ik vind het echt te teringgrappig
Oud 23-03-2013, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Lekker
Dankzij alle wortels 1949µg vitamine A vandaag *statistiekjes liefkozend streelt*

Wel nog steeds een tekort aan ijzer. Ik weet niet hoe andere mensen dit doen, want tenzij ik ga leven van appelstroop, spinazie en biefstuk is er geen manier waarop ik aan de 15 mg per dag kom.
Oud 23-03-2013, 19:38
Verwijderd
hoeveel mg ijzer krijg je binnen als je 2 sneetjes brood daarmee eet? Dat is dus 30 gram appelstroop ongeveer.
Oud 23-03-2013, 19:39
Verwijderd
Nou ja, zolang je maar zorgt dat je niet aan de ijzerspuiten hoeft. Die dingen deden wel niet zo achterlijk veel pijn als iedereen beweerde, maar de blauwe plekken hebben er 1,5 jaar gezeten en die deden wel van tijd tot tijd flink pijn.
Oud 23-03-2013, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Lekkah para! Ik ben nu een appel-kaneelcake aan het improviseren. Het deeg smaakte iig fucking lekker, dus ben benieuwd of de gebakken versie ook ok is.

en ik had als avondeten hetzelfde als gisteren: Radijs-risotto met een kippenbout. Nommie!
Noh, ik heb nog nooit van radijs-risotto gehoord! Gekke combinatie, maar het klinkt potentieel erg lekker. Recept plz.

Citaat:
Mm ik ben niet echt fan van kip op die manier klaarmaken. Liever straf gebakken
Ja? Waarom niet? Ik heb het nog nooit op deze manier gedaan want ik heb dat pannetje pas sinds anderhalve week.
Verwijderd
van ijzerpillen gaat je aars pijn doen, omdat je drollen een soort zwarte stenen worden.
Verwijderd
Citaat:
hoeveel mg ijzer krijg je binnen als je 2 sneetjes brood daarmee eet? Dat is dus 30 gram appelstroop ongeveer.
20mg ijzer per 100g ongeveer. 30 gram levert dan 6mg ijzer op. Ongeveer. Ik baseer dat hier op.
Oud 23-03-2013, 19:42
Verwijderd
Citaat:
4,5 gram, aldus het Voedingscentrum.
Oud 23-03-2013, 19:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik kijk Deutschland sucht ein Superstar, want de Kaulitz tweeling zit in de jury
Oud 23-03-2013, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Ja? Waarom niet? Ik heb het nog nooit op deze manier gedaan want ik heb dat pannetje pas sinds anderhalve week.
Ik houd van korstjes
Oud 23-03-2013, 19:44
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Noh, ik heb nog nooit van radijs-risotto gehoord! Gekke combinatie, maar het klinkt potentieel erg lekker. Recept plz.
euh, zakje radijs-risotto van de lidl.
er zitten ook rode bietjes in. Dat heft 't bittere van de radijs wat op.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Even voor de duidelijkheid: die herpsmilie staat er voor haters.
Verwijderd
aha, dat zijn dus bijna 5 boterhammen met appelstroop. Best veel om elke dag te eten.
Oud 23-03-2013, 19:45
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Waar zit nog meer ijzer in?
Oud 23-03-2013, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Even voor de duidelijkheid: die herpsmilie staat er voor haters.
ben je nog steeds in love met die grietjes?
Oud 23-03-2013, 19:47
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ben je nog steeds in love met die grietjes?
Echte liefde duurt een leven lang.

Gatverdamme, dat was zelfs voor mij te cheesy
Oud 23-03-2013, 19:48
Verwijderd
Elleu
Oud 23-03-2013, 19:49
Verwijderd
rugpijnnnnnnnnn
Oud 23-03-2013, 19:50
Verwijderd
Heeft het bij jullie ook zo hard gesneeuwd?
Oud 23-03-2013, 19:50
Verwijderd
Citaat:
20mg ijzer per 100g ongeveer. 30 gram levert dan 6mg ijzer op. Ongeveer.
Ja, dat klopt dus niet! Dat wilde ik nog zeggen, want ik heb er uitgebreid naar gekeken in de supermarkt. Rinse zit op iets van 10mg per 100g, mijn biologische hippievariant ook. Die van Hero zit wel op iets van 20mg, meen ik, maar ik heb smaaktechnisch geen hoge pet op van Hero dus dat heb ik voorlopig laten staan.

Sowieso is heel dat ijzer een beetje dubieus. Misschien moet ik gewoon een smakelijk supplement uitzoeken en er verder niet op letten.
Oud 23-03-2013, 19:51
Verwijderd
Nee alleen heel hard gewaaid en volgens mij zat daar op een gegeven moment wat miezersneeuw door, maar dat waaide gewoon verder.
Oud 23-03-2013, 19:53
Verwijderd
tilburg. Is de enige fucking plaats waar het sneeuwde
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Tering, die gozer zingt echt KNIJTERvals

En Muut, check je fb even.
Verwijderd
Ik zit niet zo ver van je af
Oud 23-03-2013, 19:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ga nog heel even iets nuttigs doen, moment.
Oud 23-03-2013, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat klopt dus niet! Dat wilde ik nog zeggen, want ik heb er uitgebreid naar gekeken in de supermarkt. Rinse zit op iets van 10mg per 100g, mijn biologische hippievariant ook. Die van Hero zit wel op iets van 20mg, meen ik, maar ik heb smaaktechnisch geen hoge pet op van Hero dus dat heb ik voorlopig laten staan.

Sowieso is heel dat ijzer een beetje dubieus. Misschien moet ik gewoon een smakelijk supplement uitzoeken en er verder niet op letten.
Hmm, indrigerend. Desalniettemin blijft 't wel een goede bron van ijzer en het is nog lekkah ook!
Oud 23-03-2013, 19:58
Verwijderd
Citaat:

hmm dan moet je wel aardig wat stroop wegtikken voor je dat haalt ja.
Oud 23-03-2013, 20:09
Verwijderd
Citaat:
euh, zakje radijs-risotto van de lidl.
er zitten ook rode bietjes in. Dat heft 't bittere van de radijs wat op.
Oh hm Ik wil wel een keer een heuse variant maken, juist om dat bittere. Er is weinig bitter eten.

Citaat:
Waar zit nog meer ijzer in?
Biefstuk, lever, zeevruchten, kaviaar, donkergroene groentes, gedroogde kruiden, pompoenzaadjes, noten, granen, bonen (inclusief cacaobonen, dus pure chocola en cacaopoeder zijn ook ijzerbronnen). Maar 'veel' is erg relatief en het zijn allemaal dingen waar je niet eventjes een heel bord van eet.

Met 100 gram pompoenpitten zit je bijvoorbeeld wel chill meteen op 12,5mg, maar tegelijkertijd leveren ze per diezelfde 100g ook 574 kcal en 47,2 gram vet. Nou, tenzij je dat bewust in je eetpatroon verwerkt ga je daarmee al heel snel scheeflopen.
Oud 23-03-2013, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Hmm, indrigerend. Desalniettemin blijft 't wel een goede bron van ijzer en het is nog lekkah ook!
Ja, donkerbruine boterhammen met boter en appelstroop zijn mijn nieuwe lievelingsontbijt Dank daarvoor!
Oud 23-03-2013, 20:11
Verwijderd
Oh, ik zag laatst iets dat je misschien wel leuk had gevonden! Een vergelijking van hoeveel voedingsproduct 100 calorieën bevat. Dus zoveel van een Snickers tot zoveel rijstkorrels enzo.
Oud 23-03-2013, 20:12
ßuerp
ßuerp is offline
Gestopt met de Weet ik veel- app want hij wilde volt niet aanklikken, dus mn antwoord was watt en dan heeft de app de durf om te zeggen "helaas, je antwoord is fout". Krijg de tyfus.
Oud 23-03-2013, 20:13
Verwijderd
Deze, maar er was nog een uitgebreidere: http://www.diet-blog.com/08/how_much...0_calories.php

Hoe zit het met paté trouwens? Dat wordt gemaakt van lever?
Oud 23-03-2013, 20:24
Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarvoor heb je ijzer nodig, Paranoide?
Oud 23-03-2013, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Deze, maar er was nog een uitgebreidere: http://www.diet-blog.com/08/how_much...0_calories.php
Dat hadden ze zó veel leuker kunnen fotograferen Maar wel een leuke gimmick, ja. Het werkt alleen een soort obsessief-restrictieve mindset in de hand, die aanpak. Want hij focust erg op de absolute aantallen in plaats van op de simpele balans tussen je micro- en macrovoedingsstoffen in combinatie met je energiebehoefte. Ik voorzie weinig succes, diet-blog.com.

Citaat:
Hoe zit het met paté trouwens? Dat wordt gemaakt van lever?
Per 100g paté, dat zijn iets van 6 boterhammen: 6,8mg ijzer, 360 kcal (excl. brood), 33 gram vet. Goeie bron van vitamine B12.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten