Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2013, 15:09
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hoe merk jij dan concreet die automatische verwachting? En wat betreft 'zwaar werk'; mannen zijn nou eenmaal fysiek sterker als het gaat om spiermassa en lichaamsbouw.
Ik bedoel niet per se fysiek zwaar werk.

Citaat:
Neemt niet weg dat mannen zich weldegelijk kwetsbaar opstellen, ook onderling. En lang niet iedere man is van nature dominant of heeft aspiraties dat te zijn. En ook die mannen komen prima op de pootjes terecht.
Natuurlijk. Maar volgens mij is het toch immers al te vaak nog het geval dat emotionele kwetsbaarheid bij mannen minder geaccepteerd wordt dan bij hun gevagineerde soortgenoten. Dat zie ik in mijn huidige sociale omgeving niet zo, maar in mijn vroegere wel, en natuurlijk gewoon in mainstream cultuurproducten. Je kunt zeggen dat 'man up' puur semantiek is, maar dat soort termen komen ergens vandaan, en taalgebruik heeft bovendien ook invloed op hoe we denken. Ons denkvermogen is net zo goed de ouder van taal als andersom.
Oud 20-09-2013, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Het inintiatief nemen inzake romantische contacten;
Doe ik zelden

Citaat:
een schouder bieden aan huilende vrouwen;
Doe ik zelden, ook tegen vrouwen bitch ik over het algemeen dat ze niet moeten janken

Citaat:
veel bier kunnen drinken;
Doe ik en vind ik erg leuk om te doen Maar ik denk niet dat ik dat doe omdat ik een man ben

Citaat:
betalen bij een drinkgelegenheid.
Dat vind ik altijd een erg lastige, bij een eerste date doe ik dat meestal wel, behalve als ik merk dat de dame in kwestie zich er erg ongemakkelijk bij voelt. Het is ook aan de dame om in te grijpen als ze dat niet wilt en als ze dat niet durft dan is het niet een vrouw op wie ik zou vallen. Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat dit een man-vrouw ding is. Ik denk, maar het is lastig in te schatten, dat ik me hetzelfde zou gedragen als ik een vrouw was geweest.
Oud 20-09-2013, 15:16
Verwijderd
Oh, ik had het niet per se over fouten maar meer gewoon over schrijfstijl en dergelijke . Ik vind de telegraaf een verschrikkelijk schreeuwerige krant, heel sensatie-achtig. Dat vind ik voor een krant echt heel erg naar, als ik sensatie wil koop ik wel een of ander roddelblad .

Wat betreft de compleet andere discussie: Mijn vriend tilt altijd de zware tassen. Houdt deuren voor me open enzo. Misschien is dat op dit moment voor iedereen begrijpelijk omdat ik ze soms daadwerkelijk niet kan tillen/openen, maar ook voordat ik zo extreem in elkaar deed hij dat . Ik vond dat juist lief en fijn. Ik deed (en doe soms) ook de was, ook die van hem (weliswaar omdat hij geen wasmachine heeft en ik een wasmachine en een droger) maar dat gebeurde gewoon. Zonder verwachtingen. Ik heb nu het idee dat mensen hier dat echt verschrikkelijk vinden
Oud 20-09-2013, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel niet per se fysiek zwaar werk.
Wat had je dan voor ogen? Computers? Ik ken genoeg vrouwen met mad skills, een goed voorbeeld heeft hier rondgehobbelt in de zin van Enlightenment. En dan nog gaat 't om synergie; als persoon X goed in Y is en Z is er slecht in, is het toch niet meer dan logisch dat X Z helpt?

Citaat:
Natuurlijk. Maar volgens mij is het toch immers al te vaak nog het geval dat emotionele kwetsbaarheid bij mannen minder geaccepteerd wordt dan bij hun gevagineerde soortgenoten. Dat zie ik in mijn huidige sociale omgeving niet zo, maar in mijn vroegere wel, en natuurlijk gewoon in mainstream cultuurproducten. Je kunt zeggen dat 'man up' puur semantiek is, maar dat soort termen komen ergens vandaan, en taalgebruik heeft bovendien ook invloed op hoe we denken. Ons denkvermogen is net zo goed de ouder van taal als andersom.
Natuurlijk is het semantiek. Als ik iemand 'man up' hoor zeggen is dat niet meer dan 'kiezen op elkaar', niet 'krijg meer testosteron'.
Oud 20-09-2013, 15:23
Verwijderd
Citaat:
gevagineerde soortgenoten
Oud 20-09-2013, 15:26
Verwijderd
ik vind het soms heerlijk, die 'traditionele' man/vrouw dingen. Ik vind het lekker als een man een potje openkrijgt en ik niet. Ik vind het ook lekker als ik kan huilen in zijn schouder. Als ie voor mij betaalt voel ik me heerlijk verwend en daar heb ik niets op tegen.
Oud 20-09-2013, 15:28
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Doe ik zelden

Doe ik zelden, ook tegen vrouwen bitch ik over het algemeen dat ze niet moeten janken

Doe ik en vind ik erg leuk om te doen Maar ik denk niet dat ik dat doe omdat ik een man ben
Jongeh, daar gaat het toch niet om. Iedereen vind het leuk om bier te drinken. Het was maar een voorbeeld van iets dan van mannen meer verwacht wordt dan van vrouwen, omdat mannen geacht worden stoerder en tot meer in staat te zijn.
Oud 20-09-2013, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik had het niet per se over fouten maar meer gewoon over schrijfstijl en dergelijke . Ik vind de telegraaf een verschrikkelijk schreeuwerige krant, heel sensatie-achtig. Dat vind ik voor een krant echt heel erg naar, als ik sensatie wil koop ik wel een of ander roddelblad .
Ik vind de Telegraaf ook niets hoor
Citaat:
Wat betreft de compleet andere discussie: Mijn vriend tilt altijd de zware tassen. Houdt deuren voor me open enzo. Misschien is dat op dit moment voor iedereen begrijpelijk omdat ik ze soms daadwerkelijk niet kan tillen/openen, maar ook voordat ik zo extreem in elkaar deed hij dat . Ik vond dat juist lief en fijn. Ik deed (en doe soms) ook de was, ook die van hem (weliswaar omdat hij geen wasmachine heeft en ik een wasmachine en een droger) maar dat gebeurde gewoon. Zonder verwachtingen. Ik heb nu het idee dat mensen hier dat echt verschrikkelijk vinden
Ik vind dat soort dingen doodnormaal en vind ook dat ze weinig te maken hebben met wat er in het filmpje besproken wordt/de manbox.
Oud 20-09-2013, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Jongeh, daar gaat het toch niet om. Iedereen vind het leuk om bier te drinken. Het was maar een voorbeeld van iets dan van mannen meer verwacht wordt dan van vrouwen, omdat mannen geacht worden stoerder en tot meer in staat te zijn.
Maar ik geef aan dat ik bij die voorbeelden niet het idee heb dat dat van mij verwacht wordt omdat ik een man ben. Eerder omdat ik een nogal studentikoze bal ben. Van de vrouwelijke versie van mij zou het ook verwacht worden.
Oud 20-09-2013, 15:31
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wat had je dan voor ogen? Computers? Ik ken genoeg vrouwen met mad skills, een goed voorbeeld heeft hier rondgehobbelt in de zin van Enlightenment. En dan nog gaat 't om synergie; als persoon X goed in Y is en Z is er slecht in, is het toch niet meer dan logisch dat X Z helpt?
Jongeh, daar gaat het toch niet om. Ik zeg ook niet dat je elkander niet moet helpen. Alleen dat het jammer is dat zo vaak verwacht wordt dat mannen in zulks altijd het voortouw nemen.

Citaat:
Natuurlijk is het semantiek. Als ik iemand 'man up' hoor zeggen is dat niet meer dan 'kiezen op elkaar', niet 'krijg meer testosteron'.
Ja, maar het feit dat mannelijkheid wordt gekozen als indicator van kracht, zegt wel iets over onze cultuur, en heeft bovendien invloed op de manier waarop we nadenken over genderzaken.
Oud 20-09-2013, 15:32
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Maar ik geef aan dat ik bij die voorbeelden niet het idee heb dat dat van mij verwacht wordt omdat ik een man ben. Eerder omdat ik een nogal studentikoze bal ben. Van de vrouwelijke versie van mij zou het ook verwacht worden.
Ik heb het ook niet per se over jou.
Oud 20-09-2013, 15:33
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ik vind het soms heerlijk, die 'traditionele' man/vrouw dingen. Ik vind het lekker als een man een potje openkrijgt en ik niet. Ik vind het ook lekker als ik kan huilen in zijn schouder. Als ie voor mij betaalt voel ik me heerlijk verwend en daar heb ik niets op tegen.
+1

Ik vind het ook heerlijk als mannen een deur voor me open houden, trouwens.
Oud 20-09-2013, 15:34
Turk February
Turk February is offline
Ik ook. Keihard word ik daarvan.
Oud 20-09-2013, 15:35
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik denk ook dat Quintus en ertus 't niet helemaal snappen.

Dat niet iedereen voldoet aan de stereotype genderrollen, wil nog niet zeggen dat niemand er aan voldoet. Het is niet voor niks een stereoptype.
Denk je ook dat types als de Cherso's en de Jersey/Geordie shores verzonnen zijn? Of dat het Viva-forum een hoax is? Helaes niet.
Oud 20-09-2013, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het ook niet per se over jou.
Ja, dat snap ik, maar ik snap niet waar we dan nog over praten. Ik gaf aan dat ik mezelf en mijn omgeving er niet in herkende, jij zei dat het toch wel zo was, ik vroeg om voorbeelden, jij geeft voorbeelden, ik geef aan dat ik die voorbeelden niet herken of althans niet op de manier uitleg zoals het filmpje doet. Dat het niet precies op mij slaat snap ik wel, maar wat ik over mezelf zeg klopt grotendeels ook voor mijn omgeving. Ik herken dat niet of ik denk niet dat het komt door de manbox. Als jij dan zegt "ja maar dat is jouw omgeving" dan zijn we gewoon bij stap 1 terug
Oud 20-09-2013, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Ik denk ook dat Quintus en ertus 't niet helemaal snappen.

Dat niet iedereen voldoet aan de stereotype genderrollen, wil nog niet zeggen dat niemand er aan voldoet. Het is niet voor niks een stereoptype.
Denk je ook dat types als de Cherso's en de Jersey/Geordie shores verzonnen zijn? Of dat het Viva-forum een hoax is? Helaes niet.
Nee, als het zo overkomt, dan is blijkbaar niet duidelijk wat ik zeg. Ik zeg niet dat ik denk dat het onzin is in de zin van dat het voor niemand klopt. Uiteraard zijn er genoeg mannen die in de manbox zitten.
Oud 20-09-2013, 15:39
Verwijderd
Turk, je hebt het maar over verwachtingen en zo, maar waar komt dat dan vandaan? Wie verwacht dat? Ik begrijp je punt(en) niet.

En verder doe ik het toch echt af als semantisch geneuzel, ik kan er niet meer van maken. Doen alsof er nul verschillen zijn tussen mannen en vrouwen is in mijn ogen net zo kansloos als ongeremd seksistisch zijn.
Oud 20-09-2013, 15:41
Verwijderd
Ik vind het overigens WEL onzin om, zoals Q min of meer zegt, alle verschillen tussen man en vrouw op de manbox te gooien.
Oud 20-09-2013, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Nee, als het zo overkomt, dan is blijkbaar niet duidelijk wat ik zeg. Ik zeg niet dat ik denk dat het onzin is in de zin van dat het voor niemand klopt. Uiteraard zijn er genoeg mannen die in de manbox zitten.
Dit.
Oud 20-09-2013, 15:43
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik geloof ook niet dat dit forum heel erg representatief is voor wat normaal is in Nederland. Van wat ik hier lees kennen de meeste vaste forumers vooral weldenke en liberale mensen die niet zo doen aan hokjes en alles wel prima vinden.
Oud 20-09-2013, 15:44
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Turk, je hebt het maar over verwachtingen en zo, maar waar komt dat dan vandaan?
Deels mijn, met name voormalige, sociale omgeving, waarin het van meisjes/vrouwen veel sneller geaccepteerd werd als ze zich emotioneel kwetsbaar toonden. Ik vind het ook moeilijk te geloven dat jij zulks nooit hebt gezien, op z'n minst op de middelbare school.

Citaat:
En verder doe ik het toch echt af als semantisch geneuzel, ik kan er niet meer van maken. Doen alsof er nul verschillen zijn tussen mannen en vrouwen is in mijn ogen net zo kansloos als ongeremd seksistisch zijn.
Dat doe ik toch ook niet?
Oud 20-09-2013, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof ook niet dat dit forum heel erg representatief is voor wat normaal is in Nederland. Van wat ik hier lees kennen de meeste vaste forumers vooral weldenke en liberale mensen die niet zo doen aan hokjes en alles wel prima vinden.
Ja, maar dat was bijna precies wat ik beweerde, en dan zeg je dat ik het niet snap?
Oud 20-09-2013, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Deels mijn, met name voormalige, sociale omgeving, waarin het van meisjes/vrouwen veel sneller geaccepteerd werd als ze zich emotioneel kwetsbaar toonden. Ik vind het ook moeilijk te geloven dat jij zulks nooit hebt gezien, op z'n minst op de middelbare school.
Ik ga ook gewoon antwoorden, mijn middelbare school was (met de nadruk op was, inmiddels kapotgefuseerd) een eliteschool vol kinderen met hoogopgeleide ouders Ik zat ooit een paar maanden niet zo lekker in mijn vel en werd toen van alle kanten door de school - ook de mannelijke leraren - geholpen en gestimuleerd daarover te praten en mocht huilen. JUIST mijn middelbare schoolervaring draagt bij aan wat ik beweer over mijn omgeving En heel direct de gezinssituatie: ik ben de laatstgeborene in mijn gezin, ik werd verwend en kwam overal mee weg en als ik iets had dan had iedereen daar aandacht en begrip voor. Bij mijn oudere zussen was dat veel minder.

En nu kun je wel weer zeggen dat je het niet per se over mij hebt, maar ja, ik heb het wel over mij en mijn omgeving al de hele tijd
Oud 20-09-2013, 15:54
Verwijderd
Deuren openhouden hadden we het vandaag nog over (na een discussie over veranderende normen en waarden met mijn ouders, dat ging over eten meenemen op restaurant overigens), dat sommige vrouwen best wel door het lint kunnen gaan omdat ze zich beledigd voelen als een man de deur voor hen openhoudt. Flauwekul zeg, ik vind het niet meer dan beleefd de deur open te houden voor wie dan ook in de buurt is als je ze opendoet. Ik hou ook de deur open voor mannen en kinderen en tieners en vrouwen en whatever als die toevallig daar zijn. Ik vind het niet meer dan normaal dat die man die daar ook net is dat dan ook voor mij doet, daar heeft zijn man zijn vrij weinig mee te maken.

Van mijn 16e tot mijn 20e betaalde mijn ex heel veel qua dates enzo, echt op stap gaan deelden we, feestjes en cadeautjes werden opgelost, maar hij vond het leuk om mij te trakteren, ik dacht er toen niet over na, maar ik trakteerde op andere manieren door iets te kopen wat hij zichzelf niet zou kopen (hij is een fanatieke verzamelaar van 007), ik spaarde lang voor bepaalde items, draafde over straat met reclameitems en dat soort dingen.
Maar ik heb er inderdaad toen nooit echt bij stilgestaan. De laatste jaren is het meestal andersom geweest Nu heb ik iets van, mocht een man willen betalen, zal ik aangeven dat dat absoluut niet hoeft, wil hij het toch gewoon graag zonder dat daar iets van 'het hoort nu eenmaal zo' bij komt kijken, vind ik het prima. Net zoals ik het prima vind om een man te trakteren.

Over de kranten, FD lijkt mij nogal weinig nieuws buiten de economische en politieke wereld te bieden of lijkt dat maar zo? Laat ik het zo stellen: ik wil graag een redelijk objectieve nieuwssite voor Nederland en België (België heb ik op zich al wel, ook voor lokaal, maar die krant haalt het bloed onder mijn nagels vandaan met het meest oninteressante nieuws ever, al dan niet sensatie) dat allerlei nieuws aanhaalt, maar niet 'de hond van de buren heeft mijn bloemenperk opgevreten'.
Oud 20-09-2013, 15:58
Verwijderd
nu.nl
Oud 20-09-2013, 15:58
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ja, maar dat was bijna precies wat ik beweerde, en dan zeg je dat ik het niet snap?
'bijna precies'...

Niet alles wat ik zeg is om tegen je in te gaan hoor. Ik beaamde dat de mensen hier, waaronder jij dus, niet in het standaard hokje passen en dan is het nog niet goed.
Ik snap het allemaal prima hoor, kereltje.
Oud 20-09-2013, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Voor mijn gevoel is het niet zo dat mannen hetzelfde in elkaar zitten als vrouwen en dus anders uiting geven aan problemen en issues. Met andere woorden; de reden dat mannen (veel) minder (snel) tranen laten rollen hoeft niets te maken te hebben met een verwachtingspatroon maar gewoon omdat er te weinig aanleiding voor is. Daar koppel ik overigens ook geen waardeoordeel aan, althans, niet per definitie.

Citaat:
Dat doe ik toch ook niet?
Mwoah. Impliciet een beetje wel, voor mijn gevoel. Maar I'm happy to be wrong.
Oud 20-09-2013, 16:03
Verwijderd
Citaat:
'bijna precies'...

Niet alles wat ik zeg is om tegen je in te gaan hoor. Ik beaamde dat de mensen hier, waaronder jij dus, niet in het standaard hokje passen en dan is het nog niet goed.
Ik snap het allemaal prima hoor, kereltje.
Ik denk ook helemaal niet dat alles wat je zegt is om tegen me in te gaan?
Oud 20-09-2013, 16:05
Verwijderd
Citaat:
kereltje.
Wat is er mis met jou de laatste tijd?
Oud 20-09-2013, 16:06
Verwijderd
Is gewoon een wijf
Oud 20-09-2013, 16:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik denk ook helemaal niet dat alles wat je zegt is om tegen me in te gaan?
Waarom maak je er dan zo'n punt van dat ik iets zeg wat jij bijna ook zo hebt gezegd?

en met 'alles' bedoel ik natuurlijk niet letterlijk alles. Wijf.
Oud 20-09-2013, 16:07
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Wat is er mis met jou de laatste tijd?
Hetzelfde als wat er altijd 'mis' met me is.

Srsly, toen ik het woord 'kereltje' typte wist ik gewoon al dat ik er commentaar op ging krijgen. Zo voorspelbaar.
Oud 20-09-2013, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Hetzelfde als wat er altijd 'mis' met me is.

Srsly, toen ik het woord 'kereltje' typte wist ik gewoon al dat ik er commentaar op ging krijgen. Zo voorspelbaar.
Niet alleen dit, hoor.
Verwijderd
Citaat:
Waarom maak je er dan zo'n punt van dat ik iets zeg wat jij bijna ook zo hebt gezegd?

en met 'alles' bedoel ik natuurlijk niet letterlijk alles. Wijf.
Ik vind niet dat ik dat doe en ik vind juist dat jij nu enorm een punt maakt van iets waar niets aan de hand is
Verwijderd
Ik ben met Pip en Pheebs. Het is fijn als een man de deur voor je openhoudt. Of als hij mijn stoel aanschuift als ik ga zitten of me helpt met mijn jas . En ja, mijn vriendje doet dat best wel regelmatig. Verwacht ik niet per se maar is wel heel erg fijn.

Wat dan wel weer grappig is, ik googelde op stoel aanschuiven dame, de eerste hit die ik krijg is van een vrouw die het belachelijk vind dat mannen dit doen en dat het alleen maar de mannelijke superioriteit bevestigd
Oud 20-09-2013, 16:10
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Voor mijn gevoel is het niet zo dat mannen hetzelfde in elkaar zitten als vrouwen en dus anders uiting geven aan problemen en issues. Met andere woorden; de reden dat mannen (veel) minder (snel) tranen laten rollen hoeft niets te maken te hebben met een verwachtingspatroon maar gewoon omdat er te weinig aanleiding voor is.
Ik denk dat beiden een rol spelen.

Citaat:
Mwoah. Impliciet een beetje wel, voor mijn gevoel. Maar I'm happy to be wrong.
Och, kijk; dat a meestal zus doet en b meestal zo, wil niet zeggen dat het terecht van iedere a te verwachten zus te doen, en afkeurend te reageren als a zo doet.

En ik denk dat zulks dus vaak genoeg gebeurt.
Oud 20-09-2013, 16:12
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dit ja En ik vind het ook heerlijk om te koken voor mijn vriend, terwijl hij de tafel dekt en kaarsjes aansteekt. En ik hou ervan als hij mijn zware tassen draagt. En ik doe met alle liefde de was. Geen problemen mee, integendeel zelfs. Verschillen zijn er nou eenmaal. Dat sommige stellen minder verschillen daarin, is logisch, want nogmmaals: verschillen zijn er nou eenmaal.
Oud 20-09-2013, 16:13
Turk February
Turk February is offline
Hoe heet trouwens ook alweer dat nutteloze stukje vlees dat bij een kut zit?
Turk February
Turk February is offline
Oh ja, een vrouw.
Verwijderd
Citaat:
nu.nl
Dat is een serieuze reactie? Serieuze vraag hoor, ik weet het niet, ik dacht dat ik daar gemekker over langs zag komen.
Verwijderd
Citaat:
Dit ja En ik vind het ook heerlijk om te koken voor mijn vriend, terwijl hij de tafel dekt en kaarsjes aansteekt. En ik hou ervan als hij mijn zware tassen draagt. En ik doe met alle liefde de was. Geen problemen mee, integendeel zelfs. Verschillen zijn er nou eenmaal.
Precies dit ja
Oud 20-09-2013, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, een vrouw.
Oud 20-09-2013, 16:15
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Precies dit ja
Omg, ik geloof dat er nog nooit iemand het zo expliciet met me eens is geweest
Oud 20-09-2013, 16:16
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat is een serieuze reactie? Serieuze vraag hoor, ik weet het niet, ik dacht dat ik daar gemekker over langs zag komen.
Toch is dat zo ongeveer het beste antwoord. Naar een objectieve nieuwsbron kun je zoeken tot je een ons weegt. De meeste Nederlandse kranten, 'kwaliteits-' of niet, staan in principe aan de kant van de overheid en berichten vrij kritiekloos wat een politicus ze vertelt.
Oud 20-09-2013, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Toch is dat zo ongeveer het beste antwoord. Naar een objectieve nieuwsbron kun je zoeken tot je een ons weegt. De meeste Nederlandse kranten, 'kwaliteits-' of niet, staan in principe aan de kant van de overheid en berichten vrij kritiekloos wat een politicus ze vertelt.
Ja ok, dat besef had ik wel ^^ Het was meer dat bepaalde kranten echt expliciet een bepaalde kant op neigen. HBVL vindt het tegenwoordig blijkbaar leuk om Facebook en 9Gag nieuwtjes en grapjes te delen. Dat kan ik zelf ook wel zien. Daar heb ik geen krant voor nodig. Maar ok, nu.nl voor Nederland dus
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dit ja En ik vind het ook heerlijk om te koken voor mijn vriend, terwijl hij de tafel dekt en kaarsjes aansteekt. En ik hou ervan als hij mijn zware tassen draagt. En ik doe met alle liefde de was. Geen problemen mee, integendeel zelfs. Verschillen zijn er nou eenmaal. Dat sommige stellen minder verschillen daarin, is logisch, want nogmmaals: verschillen zijn er nou eenmaal.
Niemand met verstand heeft er problemen mee dat jij het graag zo doet. Het probleem is de hegemonie van het idee dat die rolverdeling de enige natuurlijke is.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Niet alleen dit, hoor.
Wat dan?
Oud 20-09-2013, 16:20
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja ok, dat besef had ik wel ^^ Het was meer dat bepaalde kranten echt expliciet een bepaalde kant op neigen. HBVL vindt het tegenwoordig blijkbaar leuk om Facebook en 9Gag nieuwtjes en grapjes te delen. Dat kan ik zelf ook wel zien. Daar heb ik geen krant voor nodig. Maar ok, nu.nl voor Nederland dus
NRC en NRC Next vind ik allebei wel goed; de rest staat of aan de kant van de overheid, of rechts ervan.

Het beste wat je kunt doen is denk ik basisinformatie zoeken op nu.nl, en dan voor verdieping op zoek gaan naar de bronnen die zijn gebruiken. Zo doe ik 't in ieder geval.
Oud 20-09-2013, 16:21
Verwijderd
Merci!
Oud 20-09-2013, 16:23
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Niemand met verstand heeft er problemen mee dat jij het graag zo doet. Het probleem is de hegemonie van het idee dat die rolverdeling de enige natuurlijke is.
Jamaar, stel dat gewoon heel veel mensen dat zo vinden. Dan is dat toch nu eenmaal zo En wie ben jij dan om over andermans meningen te oordelen?

Regels voor berichten