Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2013, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Je stofwisseling verandert zodra je stopt met roken, ja. Het effect daarvan zal per persoon verschillen, maar er staat me een vuistregeltje bij van gemiddeld 'n kilo of vijf.
Kijk Niet alles is stuk!
Advertentie
Oud 12-11-2013, 15:32
Verwijderd
Het fysieke effect valt op termijn te verwaarlozen, dat is minder dan een kilo. Het wordt veroorzaakt door je leefstijl, patronen, psychische drang.
Oud 12-11-2013, 15:33
Verwijderd
Ja, ik wist wel dat je iets zou bijkomen van stoppen met roken maar op 13 kg had ik niet gerekend.
Oud 12-11-2013, 15:35
Verwijderd
Vervelend Pip. Wat ze hierboven zeggen + sport je? Eet/drink je dingen die je niet vullen maar wel (heel) hoog in calorieën zijn (frisdrank, sap, ships). Doe je sinds je studeert meer zittend werk dan eerst? Ik zou dit overigens aangrijpen om in Delft een andere huisarts te zoeken. Niks zo vervelend als een huisarts waar je je niet prettig bij voelt, weet ik uit ervaring, en het is relatief weinig werk om je in en uit te schrijven.
Oud 12-11-2013, 15:37
Verwijderd
Je stofwisseling vertraagt weer, ja, maar daarmee is je fysieke behoefte aan voedsel ook dalende. Die 'eerlijke' behoefte trekt snel bij.

Het is gewoon fucking zwaar tegen je patronen in te gaan, bestaande gewoonten met als toetje dat stoppen stressvol is en je nóg een extra moeilijkheid hebt.
Oud 12-11-2013, 15:41
Verwijderd
Nee ik sport niet maar ik fiets wel veel. Ik fiets ook vanaf hier naar school als het niet keihard regent. Ter compensatie van school dus, hoewel ik nou ook weer niet vreselijk veel deed tijdens mn nachtdiensten qua lichaamsbeweging. En ja huisarts, ben al een beetje aan het rondkijken. Het is niet zozeer de huisarts maar de kattige vervelende assistenten die er zitten. Elke keer als ik bel wordt er semi geïrriteerd gevraagd waarom ik niet eerder heb gebeld. Wat een rare vraag is.
Oud 12-11-2013, 15:42
Verwijderd
Stoppen is overigens niet stressvol of moeilijk geweest en ik heb eten ook niet als vervanging ofzo.
Oud 12-11-2013, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Nee ik sport niet maar ik fiets wel veel. Ik fiets ook vanaf hier naar school als het niet keihard regent. Ter compensatie van school dus, hoewel ik nou ook weer niet vreselijk veel deed tijdens mn nachtdiensten qua lichaamsbeweging. En ja huisarts, ben al een beetje aan het rondkijken. Het is niet zozeer de huisarts maar de kattige vervelende assistenten die er zitten. Elke keer als ik bel wordt er semi geïrriteerd gevraagd waarom ik niet eerder heb gebeld. Wat een rare vraag is.
Dat is inderdaad raar. Nouja, wat je reden ook is, een van de weinige dingen waar je als ''zorgconsument'' zelf nog invloed op hebt is welke huisarts je hebt, dus ik zou gewoon wisselen.
Ik ben vergeten hoe oud je bent maar de combinatie met niet (fanatiek) sporten (fietsen is wel heel gezond natuurlijk, dus goed bezig, maar het is ook weer niet alles), zittend werk en wat ouder worden zonder eetgewoontes aan te passen zorgde bij mijn voorheen graatmagere vriend in een jaar tijd voor best wel een buik (die nu weer een lief klein buikje is dus niks te klagen ).
Oud 12-11-2013, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Stoppen is overigens niet stressvol of moeilijk geweest en ik heb eten ook niet als vervanging ofzo.
Je eens een tijdje je eet/beweegpatroon bijhouden met deze site, misschien helpt dat? Het kan zijn dat je iets eet waar zonder dat je het weet veel vet in zit.
Oud 12-11-2013, 15:58
Verwijderd
Ik raak geobsedeerd van die lijstjes bijhouden. En ik denk niet dat vet de grote boosdoener is, maar juist suiker. Het is wel lastig om suikervrij te eten, vooral als je huisgenoten totaal niet bereid zijn mee te werken.
Oud 12-11-2013, 15:59
Verwijderd
nou goed, genoeg gejammerd. Tijd om verder te gaan met m'n andere ellende.
Oud 12-11-2013, 15:59
Verwijderd
maar bedankt voor de reacties
Oud 12-11-2013, 16:02
Verwijderd
Go Pip
Oud 12-11-2013, 16:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik sta op de eerste plaats voor een huis in Delft ik hoor morgen of overmorgen wanneer ik mag gaan kijken.
Oud 12-11-2013, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Ik raak geobsedeerd van die lijstjes bijhouden. En ik denk niet dat vet de grote boosdoener is, maar juist suiker. Het is wel lastig om suikervrij te eten, vooral als je huisgenoten totaal niet bereid zijn mee te werken.
Ook volledig suikervrij eten kun je geobsedeerd noemen (tenzij je allergisch bent of zo)... M.i. is 'veel minder suiker eten, maar zelf niet ieder stukje taart/chocola/whatever ontzeggen' veel gezonder dan volledig suikervrij eten.
Nouja succes er mee. Ga vooral maar wel naar de dokter want hoewel de kans klein is dat het iets medisch is, is in een korte tijd ''overklaarbaar'' veel aankomen natuurlijk ook een symptoom van het een en ander, bijvoorbeeld een falende schildklier.
Verwijderd
Wat fijn
Verwijderd
Citaat:
Ik sta op de eerste plaats voor een huis in Delft ik hoor morgen of overmorgen wanneer ik mag gaan kijken.
Oud 12-11-2013, 16:07
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ook al naar Delft?!
Oud 12-11-2013, 16:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik moest net DHL bellen, omdat ze zoals wel vaker maar 1 keer hebben aangebeld en binnen 2 seconden een briefje in de bus hebben geflikkerd dat ik ze gemist heb, en ze hebben zo'n telefoonmenu waarbij je dingen moet inspreken ipv intikken. Ik vind dat zo raar om te doen... Zeker als er iemand anders thuis is. Dan zit ik ineens 'JA', 'DEZE DATUM' en 'NAMIDDAG!' in m'n telefoon te roepen.
Oud 12-11-2013, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Delft is cool! Ik kom er heel vaak
Oud 12-11-2013, 16:33
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wat fijn

Citaat:
Ook al naar Delft?!
Ja! Het had ook net zo goed een andere stad hier in de buurt kunnen zijn hoor
Citaat:
Delft is cool! Ik kom er heel vaak
Delft is zeker cool!
Oud 12-11-2013, 16:48
Verwijderd
Ik dacht vroeger altijd dat Dreft uit Delft kwam.
Oud 12-11-2013, 17:10
Carn
Carn is offline
Quintiano naamzoek! Hollands Glorie

Spoiler

Laatst gewijzigd op 12-11-2013 om 17:19.
Oud 12-11-2013, 18:15
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik las eerst: "ik ben in bad gaan liggen met de elektrische deken op de hoogste stand."
Citaat:
Op zich geen slecht idee, dan hoef ik al die ongein ook niet meer te schrijven.
Oud 12-11-2013, 18:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Kopers waren er net om te meten, maar eigenlijk wilden ze gewoon het huis laten zien, want de halve familie was mee. De makelaar was ook not amused, maar je doet er niks aan. Ze gaan alles eruit slopen, wat ik ook zou doen. Keuken, badkamer, wc eruit, vloer eruit en vloerverwarming erin. Nu weet ik ook waarom ze zo'n enorme haast hebben.

Wel enorm vriendelijke mensen trouwens, wilden allemaal weten waar ik dan heen zou gaan en of het allemaal ging lukken enzo
Oud 12-11-2013, 18:19
Verwijderd
Ze hebben wij ook kopers gehad die 3 keer zijn komen kijken. 1 keer alleen, daarna nog 2 keer met familie.

Het verbaast me altijd wat voor verschillende soorten mensen we hebben gehad.
Een hippievrouw, 2 mensen die nog in La Palmas woonden en de vrouw liet ons huis keuren door haar vriendinnen omdat ze theekransjes wilde houden, 2 mensen die alles afkeurden, Een gezin met 5 kinderen en een oma en de ouders die niet een wisten wat ze zochten (ons oude huis was daar ook veel te klein voor), en die wat er nu in zitten.
Oud 12-11-2013, 18:22
Verwijderd
Wij zijn ook drie keer in ons huis komen kijken voordat we beslisten.
Oud 12-11-2013, 18:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ze hebben al getekend! Ze kwamen 'dingen opmeten'. Met de halve familie en zonder meetlint
Oud 12-11-2013, 18:25
Verwijderd
Ik zou ook niet zo snel met één keer kijken zo'n bedrag uitgeven.
Verwijderd
Mijn ouders hebben het 2 keer bekeken. 1 keer alleen en nog eens met een taxateur. Ik vind eigenlijk dat ze het te snel hebben gekocht. Het o zo fanatische huis heeft veel gebreken achteraf. Er moeten dingen gemaakt worden, waar mijn vader geen zin meer in heeft Ik haat het huis stiekem nog steeds Ik heb het niet eens gezien van te voren, alleen toen we introkken.
Verwijderd
Citaat:
Ze hebben al getekend! Ze kwamen 'dingen opmeten'. Met de halve familie en zonder meetlint
Pure trots!
Oud 12-11-2013, 18:29
Verwijderd
Ik zag dit appartement (met het door mijn hoofd geblurde kind erbij) en ik vond het helemaal dikke prima. Ik moest snel een plek hebben, locatie is super, voor de prijs een zee van ruimte, alles wat ik nodig heb. Het is niet perfect (ik wil een stadouche godver), maar /care. Ik heb toch het geld niet voor alles wat ik zou willen en het liefst zou ik terug naar Nederland gaan maar dat zit er sowieso nog niet in.

Ik zit overigens hiernaar te kijken: http://www.jamieoliver.com/us/founda...evolution/home
Dat is deprimerende shit zeg. En ik vond dat het hier al dringend was om kinderen wat begrip over voedingsstoffen mee te brengen.
Oud 12-11-2013, 18:31
Hazel
Hazel is offline
Een stadouche? Je hebt nu een bad? Wat is een stadouche?

Het lijkt mij maar irritant om een huis te kopen of te verkopen.
Oud 12-11-2013, 18:32
Verwijderd
Mijn zus stuurde mij twee filmpjes van mijn nichtje (15 mnd), in de ene vraagt ze "wat voor geluid maakt een paardje?" en daarop doet mijn nichtje klak-klak klak-klak met haar tong. En in de andere is mijn nichtje op de badrand aan het trommelen, houdt er dan even mee op, zegt "bmm-tish, bmm-tish, bmm-tish, bmm-tish" en trommelt dan weer verder. Muzikaal genietje
Oud 12-11-2013, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Ik zag dit appartement (met het door mijn hoofd geblurde kind erbij) en ik vond het helemaal dikke prima. Ik moest snel een plek hebben, locatie is super, voor de prijs een zee van ruimte, alles wat ik nodig heb. Het is niet perfect (ik wil een stadouche godver), maar /care. Ik heb toch het geld niet voor alles wat ik zou willen en het liefst zou ik terug naar Nederland gaan maar dat zit er sowieso nog niet in.
Bij ons huurappartement was het ook gewoon van: Theodoor ging ernaartoe, keek in elke kamer, stelde vast dat het er inderdaad drie waren, belde me er even over op en we waren klaar
Oud 12-11-2013, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Een stadouche? Je hebt nu een bad? Wat is een stadouche?
Ik heb een bad waar ik kan zitten om te douchen, maar omdat ik een dakappartement heb en het bad onder een schuin stuk zit, kan ik nooit staand douchen. En dat mis ik
Oud 12-11-2013, 18:36
Verwijderd
Badkamer verkeerd ingedeeld?
Oud 12-11-2013, 18:36
Verwijderd
soms wil ik een bad juist zodat ik zittend kan douchen
Oud 12-11-2013, 18:37
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik heb een bad waar ik kan zitten om te douchen, maar omdat ik een dakappartement heb en het bad onder een schuin stuk zit, kan ik nooit staand douchen. En dat mis ik
Haha, dat is ook waardeloos maar je hebt dan wel een bad
Oud 12-11-2013, 18:38
Verwijderd
Wij hebben douche en bad. De douche heeft alleen een verhoogde onderbak (waar je in moet staan) Dat is irritant, 9 van de 10 keer val ik de douche in of uit
Oud 12-11-2013, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Bij ons huurappartement was het ook gewoon van: Theodoor ging ernaartoe, keek in elke kamer, stelde vast dat het er inderdaad drie waren, belde me er even over op en we waren klaar

Ik was toevallig ook de eerste kijker en ik dacht echt van 'nu die hand erop, afhandelen, voordat er straks nog eentje mee aan de haal gaat terwijl ik me erover wil nadenken, beter zal het niet snel worden'. Ik had al een appartementstudio gezien in het dorp verderop voor maar 20 euro minder, helft van de ruimte maar (zoniet minder) en de trap naar 'boven' was een brandladder tegen de muur Zie je het jezelf al doen elke avond, in gezonde, normale staat alleen al?
Oud 12-11-2013, 18:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Pure trots!
Ik had al gezegd dat ze alles eruit gaan slopen, toch?
Citaat:
Jouw huis <3

Je douche is inderdaad debiel gemaakt, maar verder is jouw huis echt supergoed.
Oud 12-11-2013, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Badkamer verkeerd ingedeeld?
Nee, kan gewoon niet anders.

Citaat:
soms wil ik een bad juist zodat ik zittend kan douchen
Ja, als ik alleen een douche heb, dan mis ik wel eens een bad, maar met een bad mis ik vaker de douche dan andersom ^^

Citaat:
Haha, dat is ook waardeloos maar je hebt dan wel een bad
Tja, ja, ach ja Toen ik te zwak was om zelf in en uit bad te stappen, was mijn huisbaas al in overleg met mijn vader om eventueel een douche te plaatsen, maar het is gewoon onmogelijk tenzij je het hele appartement ondersteboven trekt en dat zal ook niet zomaar gaan, want het is allemaal in een oud huis.
Oud 12-11-2013, 19:10
Verwijderd
ik heb de vocals van mijn nichtje voor jullie ge-upload

http://vocaroo.com/i/s0eoftkHiP0S
Oud 12-11-2013, 19:13
Verwijderd
Ja, ik vind het prima. Alleen een tip: de woorden 'ook' en 'dus' kun je 9/10 keer weglaten, dan wordt het meer schrijftaal.
Oud 12-11-2013, 19:19
Verwijderd
hmm ik vond het m'n negatieve houding nog meer benadrukken maar je hebt gelijk, ik ga dat aanpassen. dank!
Oud 12-11-2013, 21:05
Miekje*
Miekje* is offline
13 kantjes samenvatting voor evertebraten. Hopelijk verwacht de docent niet dat ik uit mijn hoofd weet dat Turbellaria vrijlevende platwormen zijn die lichtgevoelige oogvlekken hebben en dat Cheliceformen bijna allemaal zijn uitgestorven behalve de degenkrab. Want dat word ik een beetje gek

En ik had eerder moeten beginnen God, ik heb me nog nooit eerder zo erg student-met-uitstelgedrag gevoeld.
Oud 12-11-2013, 21:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vind 't harstikke goed van je dat je juist eerlijk durft te vertellen dat je er geen tering aan vond en ook wáárom je dat vond.
Juist je laatste stukje laat zien dat je het waarschijnlijk beter hebt begrepen dan die pipo's die moeilijk kijkend hun baard staan te aaien.

Laatst gewijzigd op 13-11-2013 om 14:20.
Oud 12-11-2013, 21:16
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
ik heb de vocals van mijn nichtje voor jullie ge-upload

http://vocaroo.com/i/s0eoftkHiP0S
Awww.
'boem tish...eh...boem tish?' <3
Oud 12-11-2013, 22:15
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Op een paar komma's na, kan ik helaas geen fouten vinden in je tekst.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten