Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2013, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Eh dat was mijn klacht niet, mijn klacht is dat zorgverzekeraars zich menen te moeten bemoeien met jouw ziekenhuiskeuze. Dat vind ik echt belachelijk namelijk. Waar bemoeien ze zich mee...
En ik hoef dat niet, dus ik hoef daar ook niet voor te betalen.
Advertentie
Oud 11-12-2013, 12:25
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Waarom vond je het niet belachelijk toen het al decennia gold voor andere zorginstellingen?
Eh wat? heb ik dat ooit gezegd dan?
Oud 11-12-2013, 12:27
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Bovendien denk ik dat het weinig met kritisch zijn te maken heeft, vooral met geld. En ja dan ben je kritisch op geld, als verzekeraar, wh00ptid00.
Inderdaad, ik weet toevallig waar zorgverzekeraars naar vragen en dat ze op basis daarvan bepalen of ze wel of geen contract met je willen. En ik kan je vertellen dat er niet naar enige KWALITEIT van zorg wordt gevraagd.
Oud 11-12-2013, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Eh wat? heb ik dat ooit gezegd dan?
Dat impliceer je vrij sterk door zoveel heisa te maken over specifiek ziekenhuizen, specifiek nu.
Verwijderd
En 13 euro minder op basisverzekering Wel iets meer aanvullend, maar uiteindelijk toch 7 euro goedkoper uit. Ik word rijkkkkk En ik hoef bepaalde dingen niet meer zelf te betalen die ik eerst wel zelf betaalde
Verwijderd
Hilarische discussie terwijl ik lekker blij aan het zijn ben met m'n nieuwe superverzekering
Oud 11-12-2013, 12:30
Verwijderd
Tijd voor lunch en dan een rondje hardlopen om puntjes te sparen zodat ik gratis nieuwe hardloopschoenen uit kan zoeken in de webshop van die TOPVERZEKERING
Oud 11-12-2013, 12:30
Verwijderd
Oke, zo makkelijk gaat het niet helemaal, maar ik maak dingen graag mooier dan ze zijn
Oud 11-12-2013, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Hilarische discussie terwijl ik lekker blij aan het zijn ben met m'n nieuwe superverzekering
Weinig discussie, mensen sputteren zo snel a la BELACHELIJK DAT DIT KAN IN NEDERLAND
Oud 11-12-2013, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Oke, zo makkelijk gaat het niet helemaal, maar ik maak dingen graag mooier dan ze zijn
Net zoals je hoofd he?
Oud 11-12-2013, 12:35
Verwijderd
Nou ja ik vind het ronduit debiel van Zilveren Kruis doet, met 1 fucking ziekenhuis en 1 apotheek, maar ik ga gewoon lekker bij ze weg, problem solved

En er nog winst op maken ook
Oud 11-12-2013, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Net zoals je hoofd he?
Mijn hoofd is vet mooi Lusi, waar bemoei je je mee
Oud 11-12-2013, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Mijn hoofd is vet mooi Lusi, waar bemoei je je mee
Sorry ik dacht dat grapjes over je wijnvlekken wel konden.
Oud 11-12-2013, 12:37
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
En ik hoef dat niet, dus ik hoef daar ook niet voor te betalen.
Is het hele idee van zo'n zorgverzekering niet een beetje dat de kosten van de zorg over een grote groep mensen worden verdeeld? Dus natuurlijk betaal jij voor anderen en zij weer voor jou, daar is ook helemaal niks mis mee. Solidariteit heet dat.
Oud 11-12-2013, 12:41
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dat impliceer je vrij sterk door zoveel heisa te maken over specifiek ziekenhuizen, specifiek nu.
ik wist niet dat je boos werd
Verwijderd
Dat werd of word ik ook niet
Verwijderd
Citaat:
Is het hele idee van zo'n zorgverzekering niet een beetje dat de kosten van de zorg over een grote groep mensen worden verdeeld? Dus natuurlijk betaal jij voor anderen en zij weer voor jou, daar is ook helemaal niks mis mee. Solidariteit heet dat.
De basis van Nederlandse zorgverzekeringen is solidariteit, waarbinnen je wel de keuze hebt om bepaalde zaken waar je meer waarde aan hecht uitgebreider te verzekeren.
Oud 11-12-2013, 12:43
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dat werd of word ik ook niet
Aangezien ik in een ZBC werk vind ik het al veel langer belachelijk dat zorgverzekeraars zich bemoeien met de keuzevrijheid van zijn klanten, en deze bemoeizucht wordt steeds groter, dus ook mijn ergernis over dat fenomeen neemt toe
Oud 11-12-2013, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Aangezien ik in een ZBC werk vind ik het al veel langer belachelijk dat zorgverzekeraars zich bemoeien met de keuzevrijheid van zijn klanten, en deze bemoeizucht wordt steeds groter, dus ook mijn ergernis over dat fenomeen neemt toe
Citaat:
ik wist niet dat je boos werd
Oud 11-12-2013, 12:47
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
De basis van Nederlandse zorgverzekeringen is solidariteit, waarbinnen je wel de keuze hebt om bepaalde zaken waar je meer waarde aan hecht uitgebreider te verzekeren.
Ik zie liever één uniforme zorgverzekering met exact gelijke dekking voor iedereen, aangezien dergelijke keuzemogelijkheden de solidariteit ondergraven en eventueel minder gezonde mensen benadelen. Van echte solidariteit is alleen sprake als iedereen exact dezelfde rechten heeft en de kosten ook exact gelijk worden uitgesmeerd over alle verzekerden. TOEVOEGING: in dit laatste geval geldt natuurlijk wel dat rekening moet worden gehouden met het inkomen van mensen, mensen die weinig te besteden hebben zullen ook minder hoeven bij te dragen dan mensen met een groter inkomen.

En ja, dat eigen risico zie ik liever ook verdwijnen.

Laatst gewijzigd op 11-12-2013 om 13:39.
Oud 11-12-2013, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Ik zie liever één uniforme zorgverzekering met exact gelijke dekking voor iedereen, aangezien dergelijke keuzemogelijkheden de solidariteit ondergraven en eventueel minder gezonde mensen benadelen. Van echte solidariteit is alleen sprake als iedereen exact dezelfde rechten heeft en de kosten ook exact gelijk worden uitgesmeerd over alle verzekerden.

Stem je SP? Ik geloof dat het Britse systeem wel werkt.
Oud 11-12-2013, 12:53
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Stem je SP? Ik geloof dat het Britse systeem wel werkt.
Dat heb ik één keer gedaan, maar dat was meer bij gebrek aan beter. Als er nu verkiezingen zijn wordt het waarschijnlijk een blanco stem.

En dat er bij de NHS problemen zijn/waren is mij bekend ja, maar dat zal ongetwijfeld vele oorzaken hebben die niet allemaal direct met de verdeling van de zorgkosten samenhangen. Dat een bepaalde uitvoering van een idee ergens niet goed functioneert, betekent nog niet dat dit elders ook het geval moet zijn. De problemen kunnen immers ook alleen in die specifieke uitvoering zitten.

Laatst gewijzigd op 11-12-2013 om 13:23.
Oud 11-12-2013, 12:58
Qimm
Qimm is offline
Ik word er inderdaad wel boos van
Oud 11-12-2013, 13:02
Verwijderd
Wat ben je mooi als je boos bent!
Oud 11-12-2013, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Ik zie liever één uniforme zorgverzekering met exact gelijke dekking voor iedereen, aangezien dergelijke keuzemogelijkheden de solidariteit ondergraven en eventueel minder gezonde mensen benadelen. Van echte solidariteit is alleen sprake als iedereen exact dezelfde rechten heeft en de kosten ook exact gelijk worden uitgesmeerd over alle verzekerden.

Dat neemt niet weg dat als ik kies om misschien wat verder te reizen voor het ziekenhuis in ruil voor korting ik dat gewoon moet kunnen krijgen, dat doet geen afbraak aan de solidariteit.
Oud 11-12-2013, 13:09
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Wat ben je mooi als je boos bent!
Ik ben altijd mooi!
Oud 11-12-2013, 13:13
Verwijderd
Oei.
Oud 11-12-2013, 13:19
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Dat neemt niet weg dat als ik kies om misschien wat verder te reizen voor het ziekenhuis in ruil voor korting ik dat gewoon moet kunnen krijgen, dat doet geen afbraak aan de solidariteit.
Dat doet het wel, omdat jij dan een naar verhouding minder groot aandeel van de zorgkosten betaalt zonder dat de directe reden daarvan gezocht moet worden in bijvoorbeeld lagere inkomsten aan jouw kant.

Laatst gewijzigd op 11-12-2013 om 13:34.
Oud 11-12-2013, 13:48
Carn
Carn is offline
ik heb nu de meest schrale verzekering ooit, betaal omgerekend nu 60 euro per maand
Oud 11-12-2013, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Dat doet het wel, omdat jij dan een naar verhouding minder groot aandeel van de zorgkosten betaalt zonder dat de directe reden daarvan gezocht moet worden in bijvoorbeeld lagere inkomsten aan jouw kant.
De reden voor mijn korting (slechts een paar euro per maand) is niet omdat ik gezonder ben of een kleiner risico vorm voor de verzekeraar, maar omdat ik kies voor de kans dat ik in een ziekenhuis ver weg om te liggen. Dat vind ik fair.
Oud 11-12-2013, 13:51
Verwijderd
Citaat:
ik heb nu de meest schrale verzekering ooit, betaal omgerekend nu 60 euro per maand
850 eigen risico of niet? Ik heb daar niet genoeg geld voor op mijn spaarrekening staan, heb ik besloten.
Oud 11-12-2013, 13:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
850 eigen risico of niet? Ik heb daar niet genoeg geld voor op mijn spaarrekening staan, heb ik besloten.
Ook dat. En nog een collectiviteitskorting + paar euro minder omdat ik in 1x betaal. Heb door de jaren heen minimaal 1000+ euro "extra" betaald die ik nooit heb hoeven te declareren, en laatst moest ik een bloedonderzoek doen en daar werd maar een klein deel van vergoed; dus die 30 euro die ik nu per maand minder hoef te betalen zet ik op een spaarrekening. Even afkloppen dat de komende 2 jaar er niets ernstigs zal gebeuren
Oud 11-12-2013, 16:16
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Uuuuh, door jullie bedenk ik me dat ik ook mijn zorgverzekering maar moet checken en veranderen, want ik heb eigenlijk geen idee waarvoor ik verzekerd ben en ik betaal best veel. Ik heb ook zoveel sterren extra ofzo, ook voor m'n tandartsverzekering, want dat vonden m'n ouders ooit superbelangrijk en ik dacht altijd 'ja whatever, zal wel goed zijn'.
Maar ik ga nooit naar de dokter en gebruik geen medicijnen. Het enige waar mijn verzekering voor van pas kwam was mijn bril, maar die was ook niet al te duur en daar doe ik wrs een jaar of 5 (zo niet langer) mee.

Overstappen dan maar!
Oud 11-12-2013, 16:35
Hazel
Hazel is offline
Ik zou het echt heel eng vinden om niet goed verzekerd te zijn en een hoog eigen risico te hebben.
Oud 11-12-2013, 16:53
Verwijderd
Ik weet nu wel zeker dat ik mijn eigen risico niet ga verhogen, want ik moet mijn verstandskiezen laten trekken binnenkort.
Oud 11-12-2013, 16:58
Verwijderd
Als dat bij de tandarts gedaan wordt is het geen aanslag op je eigen risico.
Oud 11-12-2013, 17:05
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik zou het echt heel eng vinden om niet goed verzekerd te zijn en een hoog eigen risico te hebben.

ik was afgelopen jaar erg blij met mijn minimum eigen risico (of ja, heel blij... heel blij. Maar blij dat ik geen hoger ER had) Galstenen hebben is een dure business
Oud 11-12-2013, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Als dat bij de tandarts gedaan wordt is het geen aanslag op je eigen risico.
Helaas, het gaat naar de chirurg.
Oud 11-12-2013, 17:13
Carn
Carn is offline
Mjah. ik moet gewoon zorgen dat ik in 2014 qua zorgkosten onder de 360 euro blijf (dat ben je sowieso kwijt). Aanvullende verzekeringen zijn al snel 15 tot 25 euro per maand meer, dus dat is een kleine 200 tot 250 euro per jaar. Dus zolang mijn totale kosten onder de 500 / 600 euro blijven 'ga ik er op vooruit'. Denk ik.
Oud 11-12-2013, 17:26
Verwijderd
Ik ben blij dat dat in België wel wat fijner geregeld is in totaal (de mijne geeft trouwens ook max 30 euro per jaar sportclubgeld, sann!), maar het moment dat je buiten de lijntjes ziek wordt, dan word je zwaar genaaid.

Als jullie daar nu aandacht aan zijn aan het geven, denk dan ook even over energieleveranciers! Ik kreeg een buitengewoon hoge aanrekening te slikken (niet raar na de lange winter, na overleg met mensen in mijn omgeving, buurvrouw moet exact hetzelfde bedrag bijbetalen) en ik kwam er achter dat mijn contract oud was en alle contracten die Luminus op dit moment heeft minstens 100 euro minder zouden hebben gekost. Duur lesje geleerd

En ik weet niet wie geïnteresseerd zou zijn en wie er aan kan komen vanuit Nederland, maar De Groote Oorlog van Sophie De Schaepdrijver krijg je zaterdag gratis bij De Standaard.
Oud 11-12-2013, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Ik ben blij dat dat in België wel wat fijner geregeld is in totaal (de mijne geeft trouwens ook max 30 euro per jaar sportclubgeld, sann!), maar het moment dat je buiten de lijntjes ziek wordt, dan word je zwaar genaaid.

Als jullie daar nu aandacht aan zijn aan het geven, denk dan ook even over energieleveranciers! Ik kreeg een buitengewoon hoge aanrekening te slikken (niet raar na de lange winter, na overleg met mensen in mijn omgeving, buurvrouw moet exact hetzelfde bedrag bijbetalen) en ik kwam er achter dat mijn contract oud was en alle contracten die Luminus op dit moment heeft minstens 100 euro minder zouden hebben gekost. Duur lesje geleerd

En ik weet niet wie geïnteresseerd zou zijn en wie er aan kan komen vanuit Nederland, maar De Groote Oorlog van Sophie De Schaepdrijver krijg je zaterdag gratis bij De Standaard.
Oh wow. Die wil ik wel hebben eigenlijk! Zeker voor de prijs van een krant.
Oud 11-12-2013, 17:46
Verwijderd
Ik kan iig niet beloven hem voor iemand te halen, want ik gok dat het wel om één aanbieding per klant gaat (ook al staan er geen kleine lettertjes bij) en ik wil hem zelf
Oud 11-12-2013, 17:48
Verwijderd
Ha! Mijn bff woont in België.
Oud 11-12-2013, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Ha! Mijn bff woont in België.
Oud 11-12-2013, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Ik kan iig niet beloven hem voor iemand te halen, want ik gok dat het wel om één aanbieding per klant gaat (ook al staan er geen kleine lettertjes bij) en ik wil hem zelf
Wil je het wel proberen? Ik betaal de krant en verzending wel, natuurlijk.
Oud 11-12-2013, 18:06
Verwijderd
Ik zal proberen, maar alleen en speciaal voor jou dan
Oud 11-12-2013, 18:08
Verwijderd
Ik fietste vanmiddag langs huizen die ze aan het afbreken zijn. Staan daar een aantal bejaarden dat te filmen en te fotograferen.
Oud 11-12-2013, 18:09
Carn
Carn is offline
misschien hebben ze daar gewoond?
Oud 11-12-2013, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Ik fietste vanmiddag langs huizen die ze aan het afbreken zijn. Staan daar een aantal bejaarden dat te filmen en te fotograferen.
Misschien mensen die daar vroeger hebben gewoond?
Oud 11-12-2013, 18:10
Verwijderd
Kijk
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten