Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2014, 16:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Maar wacht, Margot, jij bent boven de 27 toch? Dan gaat het aanvragen vrij makkelijk, 5 sollicitaties per week (volgens mij is dit standaard) in de bijstand, 4 sollicitatieactiviteiten per maand bij een WW. WW hoef je ook niet door een heel traject met moeilijke gesprekken en bla, die kun je gewoon aanvragen.
Oud 10-01-2014, 16:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik had afbakcroissantjes gehaald bij de Aldi, maar ze zijn helaas niet te vreten.
Oud 10-01-2014, 16:14
Verwijderd
Dan zou ik liever een opleiding doen, dan kruiden inpakken
Oud 10-01-2014, 16:23
Hazel
Hazel is offline
Waarom wil je geen opleiding volgen?
Oud 10-01-2014, 16:26
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Nog een leuk onderwerp waar ik het laatst al met een paar anderen hier over had: als jullie een kind zouden baren, zou je partner dan tussen je benen mogen kijken naar hoe het eruit komt?
Dat was hier onderlaatst ook ondewerp van gesprek en wij waren het er over eens dat hij maar gewoon op de gang rondjes moet gaan lopen/buiten sigaretjes moet gaan roken. Ik denk dat ik hem dan toch niet verdraag en hij denkt dat hij vooral het niet kan aanzien hoe ik pijn heb. Maar hey, wie weet dat we nog van gedachten veranderen.
Oud 10-01-2014, 16:32
Verwijderd
Toen mijn zusje werd geboren, was een broer van mijn moeder er ook bij. Hij is priester/pastoor/ietsbelangrijksbijdekerk en maakte regelmatig sterfgevallen mee, en wilde ook graag een keer een geboorte mee maken. Toen het spannend begon te worden, vroeg hij met een klein stemmetje aan mijn moeder "Zal ik nu dan toch maar gaan?" en mijn moeder heeft hem toen toegeschreeuwd "Godverdomme je wilde er bij zijn en nu zul je hier blijven ook, lul."
Oud 10-01-2014, 16:51
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dat was hier onderlaatst ook ondewerp van gesprek en wij waren het er over eens dat hij maar gewoon op de gang rondjes moet gaan lopen/buiten sigaretjes moet gaan roken. Ik denk dat ik hem dan toch niet verdraag en hij denkt dat hij vooral het niet kan aanzien hoe ik pijn heb. Maar hey, wie weet dat we nog van gedachten veranderen.
Ik denk dat ik juist heel blij zou zijn met z'n aanwezigheid
Oud 10-01-2014, 17:01
Verwijderd
Ik zou het erg raar vinden als de vader van het kindje er niet bij zou zijn. Of ie tussen mijn benen mag gluren op het moment supreme weet ik nog niet.
Oud 10-01-2014, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Nog een leuk onderwerp waar ik het laatst al met een paar anderen hier over had: als jullie een kind zouden baren, zou je partner dan tussen je benen mogen kijken naar hoe het eruit komt?
ja geil. jammergenoeg val ik niet op vrouwen.

Citaat:
Een vriendin van mij is verloskundige en zij heeft ooit eens meegemaakt dat een meisje van 19 een kindje kreeg van haar 22-jarige vriend. Hij zei halverwege de bevalling (die nie top gang kwam) dat hij even naar het toilet zou gaan. Drie kwartier later was hij nog niet terug en zat hij beneden op de bank te X-boxen. Toen ze naar het ziekenhuis moest en daar haar kindje heeft gekregen, heeft hij tijdens de bevalling op de gang gewacht (terwijl zij duidelijk aangaf dat ze graag wilde dat hij erbij zou zijn) en na de bevalling kwam hij de kamer binnen en zei "Ik maak het uit, ik wil dat je volgende week je spullen op komt halen." en is hij gegaan. Ben je ook mooi klaar mee.
tja...ik snap die gozer ook wel. Het is nogal wat. En misschien ging hij xboxen om er niet aan te hoeven denken maar schaamt ie zich ook wel rot.
om het dan meteen uit te maken vind erg overdreven. Maar goed, blijkbaar zijn die lui niet in staat tot communiceren anders was het zo niet gelopen.

Citaat:
Ik weet niet of jouw gemeente heel streng is of niet, maar die van mij wel en als ik niet naar school ga, dan krijg ik niks maar nu denkt ze weer dat ik dat niet allemaal op tijd voor elkaar krijg en dan zou ik in september naar school moeten en dan tot die tijd ineens wél weer een uitkering krijgen (die ik hopelijk zsm niet meer nodig heb) en argh. Zij weet niet zo goed wat ze met me aan moet, want ik wil echt helemaal niet naar school, maar werk vinden is echt onmogelijk nu. Het is ook enorm lang gerekt, ik had al best ingeschreven kunnen staan op een school.
En nu moet ik naar de zogenaamde jongerenacademie, 4 weken lang 3 dagdelen (zover ik begreep van haar) en dan werken. Stom werk, kruiden inpakken enzo, en zij gaan dan kijken welke richting mijn opleiding op moet.
ik herhaal het nog maar even: hbo21+ toets en lekker stufi opstrijken waar je recht op hebt.
Ik vind het heel goed dat ze zo streng zijn. De euro's komen niemand aanwaaien.
Oud 10-01-2014, 17:04
Verwijderd
Waarom the fock zou je niet naar school willen? Zeker met t oog op "werk is niet te vinden". Zonder opleiding zal dat nog wel zo blijven ook, he. Als je niet eens in je zelf wil investeren, hoe ga je dan ooit een bedrijf vinden wat wel bereid is dat te doen??
Oud 10-01-2014, 17:07
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het is veel efficiënter om gewoon no strings attached iedereen een minimuminkomen te geven. Dan heb je ook geen leger van ambtenaren nodig om alles te toetsen.
Oud 10-01-2014, 17:31
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dan zou ik liever een opleiding doen, dan kruiden inpakken
Dat moet sowieso, ik heb geen keus
Citaat:
Waarom wil je geen opleiding volgen?
Citaat:
Waarom the fock zou je niet naar school willen? Zeker met t oog op "werk is niet te vinden". Zonder opleiding zal dat nog wel zo blijven ook, he. Als je niet eens in je zelf wil investeren, hoe ga je dan ooit een bedrijf vinden wat wel bereid is dat te doen??
Omdat ik niet weet wat ik wil en ik het zonde van mijn tijd en geld vind iets te doen waar ik niet 100% achter sta.

Citaat:
ik herhaal het nog maar even: hbo21+ toets en lekker stufi opstrijken waar je recht op hebt.
Ja, ik herhaal mezelf ook nog maar even: Ik wil geen hbo doen. Nog niet, in ieder geval.

En ja, ik vind het ook wel goed dat ze niet iedereen maar geld geven, maar ik hoor al weken 'je moet naar school, want anders krijg je geen cent' en nu ze eindelijk besloten heeft me aan te melden voor dat traject, is het eigenlijk al te laat om nog in te (kunnen) stromen ergens. Dat vind ik meer de issue.
Oud 10-01-2014, 17:54
Verwijderd
Wat je nu doet is niet zonde van je tijd? Neem aan dat prioriteit 1 werk krijgen is voor je, en met welke opleiding dan ook gaat dat makkelijker over t algemeen dan zonder opleiding. Er zijn toch wel opleidingen die je "leuk lijken"? Ik volg de gedachtegang oprecht ff niet hoor. In de bijstand (als je daarin komt/zit geen idee hoor) heb je ook verplichte trajecten bij de roteb, anders word je gekort. Dan toch liever een opleiding (incl. stufi).

Maar ik zal wel gek zijn.
Oud 10-01-2014, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Het is veel efficiënter om gewoon no strings attached iedereen een minimuminkomen te geven. Dan heb je ook geen leger van ambtenaren nodig om alles te toetsen.
eens. Ook qua solidatiteit binnen europa, want nu concurreren de lidstaten elkaar enkel kapot en heeft er zoiets als een polenprobleem kunnen ontstaan. Maar ja, het al decennialang gepropageerde minimuminkomen blijft weggezet worden als een extreem-llinkse maatregel dus t zal nog wel even duren/er nooit komen.
Oud 10-01-2014, 18:00
Verwijderd
Citaat:

Omdat ik niet weet wat ik wil en ik het zonde van mijn tijd en geld vind iets te doen waar ik niet 100% achter sta.

Ja, ik herhaal mezelf ook nog maar even: Ik wil geen hbo doen. Nog niet, in ieder geval.

En ja, ik vind het ook wel goed dat ze niet iedereen maar geld geven, maar ik hoor al weken 'je moet naar school, want anders krijg je geen cent' en nu ze eindelijk besloten heeft me aan te melden voor dat traject, is het eigenlijk al te laat om nog in te (kunnen) stromen ergens. Dat vind ik meer de issue.
Sta je dan wel 100% achter je huidige situatie en de bijbehorende perspectieven? Ik snap dat het lastig kan zijn om te kiezen, maar ehhhhh bijna niemand heeft of had de luxe om 100% achter een gekozen opleiding of werk te staan. En dat lijkt me nou niet bepaald een drama.
Oud 10-01-2014, 18:09
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik sta nooit ergens "100% achter". Behalve muren en zo.
Oud 10-01-2014, 18:14
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik sta nooit ergens "100% achter". Behalve muren en zo.

Ga je wel naar open dagen enzo Little Phoebe?
Oud 10-01-2014, 18:16
Verwijderd
Citaat:

Vind je wel iets leuk? Je moet minder series kijken en je meer in opleidingen verdiepen
Oud 10-01-2014, 18:18
Verwijderd
Wat siqu zegt. Alsof deze situatie wel leuk is. En alsof iedereeniets doet waar ie aaltijd al van gedroomd heeft. Komt op mij meer over als niet willen dit..
Oud 10-01-2014, 18:23
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Sta je dan wel 100% achter je huidige situatie en de bijbehorende perspectieven? Ik snap dat het lastig kan zijn om te kiezen, maar ehhhhh bijna niemand heeft of had de luxe om 100% achter een gekozen opleiding of werk te staan. En dat lijkt me nou niet bepaald een drama.
Hier zit ergens wel wat in maar mensen die niet achter hun gekozen opleiding of werk staan hebben dat ook hoofdzakelijk aan zichzelf te danken vind ik. Dan moet je maar een opleiding volgen of werk zoeken waar je wel achter staat. Het zou wellicht verstandig zijn als LP zich verdiept in opleidingen om haar kansen op de arbeidsmarkt te vergroten maar ik vind haar situatie niet bepaald benijdenswaardig.
Oud 10-01-2014, 18:24
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
O, ja, een ei leggen lijkt me wel leuk. Dat je dat dan doet in het ziekenhuis, en dat neem je mee naar huis en dan kan je samen op de bank met het ei in je armen kijken hoe het uitkomt.

//Over werk/school gesproken, een vriend van me zei ooit dit toen we dat punt bespraken: 'Ik heb een hekel aan werken, en geen hekel aan school. Dus ga ik naar school en hoop ik dat ik na school werken wel leuk vind.'
Oud 10-01-2014, 18:42
Verwijderd
Hahahaaa ons profielwerkstuk is de magische grens van dertigduizend woorden voorbij!
Oud 10-01-2014, 18:43
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wat je nu doet is niet zonde van je tijd? Neem aan dat prioriteit 1 werk krijgen is voor je, en met welke opleiding dan ook gaat dat makkelijker over t algemeen dan zonder opleiding. Er zijn toch wel opleidingen die je "leuk lijken"? Ik volg de gedachtegang oprecht ff niet hoor. In de bijstand (als je daarin komt/zit geen idee hoor) heb je ook verplichte trajecten bij de roteb, anders word je gekort. Dan toch liever een opleiding (incl. stufi).

Maar ik zal wel gek zijn.
Dat is ook zonde van mijn tijd, natuurlijk wel, maar denk je niet dat ik me helemaal suf solliciteer? Het is niet dat ik de hele dag zit te chillen en geen moeite doe om een baan te krijgen, al zal dat best zo lijken. Ja, er zijn wel een paar opleidingen die me leuk lijken, maar niet leuk genoeg om jaren in te investeren. Dat is dus juist het punt: Als ik wist welke richting ik op wilde, alleen de richting al, dan was ik fluitend een opleiding gaan doen. Maar eerlijk, wát ga ik doen?
Ik heb in de bijstand nog geen verplichte trajecten gehad, niet wat jij bedoelt in ieder geval (Den Haag moest ik 5 sollicitaties per week doen, hier loop ik via het Jongerenloket en moet ik nu die academie doen en kruiden inpakken en sollicitatietrainingen doen en blaaaa).
Ik krijg geen stufi met BBL en een voltijdopleiding zit er niet in.
Citaat:
Nee, natuurlijk niet. Niemand wil elke dag solliciteren en elke dag terug horen dat je 'niet in het profiel past'. Maar wat moet ik dan, mijn tijd verdoen met een opleiding die ik niet wil doen? Dat ik uiteindelijk misschien eventueel werk kan vinden, is niet motiverend genoeg voor mij, zeker als dat werk is dat aansluit op de opleiding (die ik dus al niet wilde doen). Ik weet dat er meer kans op werk is met een papiertje, maar wat moet ik met een papiertje voor werk dat ik niet wil doen?
Citaat:
Vind je wel iets leuk? Je moet minder series kijken en je meer in opleidingen verdiepen
Ja, jij denkt dat ik de hele dag uit mijn neus zit te vreten, of niet ik heb me erin verdiept en nee, er is niks. Ik zeg altijd: Als ik wist wat ik zou willen doen, was ik het al aan het doen.
Als je niet weet wat je wil, is het nogal moeilijk om een opleiding uit te zoeken.
Citaat:
Wat siqu zegt. Alsof deze situatie wel leuk is. En alsof iedereeniets doet waar ie aaltijd al van gedroomd heeft. Komt op mij meer over als niet willen dit..
Omg, ik heb dit gesprek echt al sinds ik van school ben.

En ik wil inderdaad niet, dat heb je goed gezien. Maar ik leg hierboven uit waarom ik niet wil.

Citaat:

Ga je wel naar open dagen enzo Little Phoebe?
Het plan is wel om naar de komende open dagen te gaan gezien het een beetje hopeloos is met de vacatures (en de eisen) sta ik er wel wat meer over open een opleiding te doen, al is dat nog steeds meer met het gevoel 'dat moet dan maar'.
Citaat:
Hier zit ergens wel wat in maar mensen die niet achter hun gekozen opleiding of werk staan hebben dat ook hoofdzakelijk aan zichzelf te danken vind ik. Dan moet je maar een opleiding volgen of werk zoeken waar je wel achter staat. Het zou wellicht verstandig zijn als LP zich verdiept in opleidingen om haar kansen op de arbeidsmarkt te vergroten maar ik vind haar situatie niet bepaald benijdenswaardig.
Thanks. Ik ben me wel aan het verdiepen, maar echt níks doet me iets. Mijn hart hoeft er niet sneller van te gaan kloppen, ik zoek gewoon iets dat ik denk 'Mja, dat zou wel wat zijn.'
Ik heb geen bizar hoge eisen ofzo, maar blijkbaar is het heel vreemd niet ergens aan te beginnen waar je niet achter staat.

Ik zou liever een opleiding doen waar ik geen ene fuck aan heb dan eentje waar ik wel wat aan heb, maar niet leuk vind.
Oud 10-01-2014, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb vandaag het hoesje met artikelnummer*T528T00235 ontvangen en wil hierover iets opmerken. De beschrijving zei dat het hoesje bezet was met strasssteentjes. Strasssteentjes zijn glazen steentjes met een zilverkleurige achterkant. Dit hoesje is versierd met glitters, dat is wat anders. Ik vind het niet zo'n probleem dat ik het hoesje erom wil retourneren maar zou het waarderen als de omschrijving op de website wordt aangepast.

Met vriendelijke groet,
Ja ik wist dat ik geen classy telefoonhoesje aan het bestellen was maar kom nou, ze moeten wel eerlijk zijn
Oud 10-01-2014, 18:47
Verwijderd
OVERAL ZIT GLITTER
Oud 10-01-2014, 18:52
Verwijderd
Laat de glitter los?
Oud 10-01-2014, 18:53
Verwijderd
Citaat:
ik verbaasde me over het 100% stukje. Wat je zegt klopt, en LP nuanceerde het later ook al.
Edit: ik bedoel, zoeken naar iets waarvan je denkt "mja dat is wel wat" is heel iets anders dan zorken naar iets waar je 100% achter staat.
En dat het geen benijdenswaardige situatie is ontken ik ook helemaal niet!
Oud 10-01-2014, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Dat is ook zonde van mijn tijd, natuurlijk wel, maar denk je niet dat ik me helemaal suf solliciteer? Het is niet dat ik de hele dag zit te chillen en geen moeite doe om een baan te krijgen, al zal dat best zo lijken. Ja, er zijn wel een paar opleidingen die me leuk lijken, maar niet leuk genoeg om jaren in te investeren. Dat is dus juist het punt: Als ik wist welke richting ik op wilde, alleen de richting al, dan was ik fluitend een opleiding gaan doen. Maar eerlijk, wát ga ik doen?
Ik heb in de bijstand nog geen verplichte trajecten gehad, niet wat jij bedoelt in ieder geval (Den Haag moest ik 5 sollicitaties per week doen, hier loop ik via het Jongerenloket en moet ik nu die academie doen en kruiden inpakken en sollicitatietrainingen doen en blaaaa).
Ik krijg geen stufi met BBL en een voltijdopleiding zit er niet in.

Nee, natuurlijk niet. Niemand wil elke dag solliciteren en elke dag terug horen dat je 'niet in het profiel past'. Maar wat moet ik dan, mijn tijd verdoen met een opleiding die ik niet wil doen? Dat ik uiteindelijk misschien eventueel werk kan vinden, is niet motiverend genoeg voor mij, zeker als dat werk is dat aansluit op de opleiding (die ik dus al niet wilde doen). Ik weet dat er meer kans op werk is met een papiertje, maar wat moet ik met een papiertje voor werk dat ik niet wil doen?

Ja, jij denkt dat ik de hele dag uit mijn neus zit te vreten, of niet ik heb me erin verdiept en nee, er is niks. Ik zeg altijd: Als ik wist wat ik zou willen doen, was ik het al aan het doen.
Als je niet weet wat je wil, is het nogal moeilijk om een opleiding uit te zoeken.

Omg, ik heb dit gesprek echt al sinds ik van school ben.

En ik wil inderdaad niet, dat heb je goed gezien. Maar ik leg hierboven uit waarom ik niet wil.

Het plan is wel om naar de komende open dagen te gaan gezien het een beetje hopeloos is met de vacatures (en de eisen) sta ik er wel wat meer over open een opleiding te doen, al is dat nog steeds meer met het gevoel 'dat moet dan maar'.

Thanks. Ik ben me wel aan het verdiepen, maar echt níks doet me iets. Mijn hart hoeft er niet sneller van te gaan kloppen, ik zoek gewoon iets dat ik denk 'Mja, dat zou wel wat zijn.'
Ik heb geen bizar hoge eisen ofzo, maar blijkbaar is het heel vreemd niet ergens aan te beginnen waar je niet achter staat.

Ik zou liever een opleiding doen waar ik geen ene fuck aan heb dan eentje waar ik wel wat aan heb, maar niet leuk vind.
Als je iets echt niet wilt moet je het niet doen. Er moet toch iets zijn wat leuk is. Ga gewoon die opendagen en shit bezoeken, misschien zit er toch iets tussen.

Veel succes! ik zie je niet als iemand die neus peutert
Oud 10-01-2014, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Laat de glitter los?
Glitter laat altijd los, zo is glitter.
Oud 10-01-2014, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Oud 10-01-2014, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het erg raar vinden als de vader van het kindje er niet bij zou zijn. Of ie tussen mijn benen mag gluren op het moment supreme weet ik nog niet.
Ik zou het ergens zelfs een beetje oneerlijk vinden, dat hij het kindje dan zoveel eerder zou zien dan de ploeterende vrouw
Oud 10-01-2014, 19:14
Carn
Carn is offline
Wat een rare gedachtegang trouwens, "er 100% achter staan". Dat is voor weinig mensen weggelegd; en voor veel mensen sluit dan ook nog eens "het werk" niet per definitie aan op de gevolgde opleiding. Ook een studie is een vorm van werk en ervaring op doen; namelijk laten zien dat je capabel bent in bepaalde dingen (en die dingen hoeven echt niet met het studieonderwerp zelf te maken hebben). En als je daar dan niet een paar jaar in wil investeren dan moet je ook verder niet te veel verwachten, lijkt me.

Het klinkt mij als "Ja ik wil best een rijbewijs halen en auto rijden hoor want autorijden is superhandig en dat snap ik ook wel maar ik wil eigenlijk dan wel alleen in een Ferrari rijden, want dat vind ik de mooiste en die kan ik toch niet betalen dus dan maar geen rijbewijs". Mijn opleidingen en werk hebben voor mij ook niet geleid naar de 'ideale baan', maar geven me wel steeds meer middelen en ervaring om daar mogelijk naar toe te groeien.
Oud 10-01-2014, 19:14
Verwijderd
Bij de meeste bevallingen die ik heb gezien bleef de partner aan het hoofdeinde, niet puffend maar gewoon een beetje kletsen, afleiden, een bevalling duurt lang en het meeste daarvan is niet het persgebeuren, en als het hoofdje dan kwam gingen sommigen kijken en anderen niet, ik denk dat van de Nederlandse mannen driekwart ging kijken en van de buutnlaander de helft. Eén viel flauw. Soms was er een moeder bij, dat was ook fifty fifty, en een keer een beste vriendin, die niet ging kijken.

Edit: Nouja die ene viel niet echt flauw, hij werd alleen heel wit en ging op de grond zitten.
Oud 10-01-2014, 19:16
Verwijderd
Maar de hele tijd meepuffen deed geen enkele man, wel waren er een paar die het af en toe voordeden als de vrouw het moeilijk vond. Puffen is om te voorkomen dat je gaat hyperventileren, maar de een hyperventileert wat sneller dan de ander.
Oud 10-01-2014, 19:18
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Maar de hele tijd meepuffen deed geen enkele man, wel waren er een paar die het af en toe voordeden als de vrouw het moeilijk vond. Puffen is om te voorkomen dat je gaat hyperventileren, maar de een hyperventileert wat sneller dan de ander.
He, ik dacht dat het "pijnmanagement" was. Wat ik vreemd vond, want puffen = bewegen en bewegen = pijn.
Oud 10-01-2014, 19:21
Verwijderd
Ook. Je gaat hyperventileren door de pijn en daardoor kun je moeilijker ontspannen en wordt de pijn erger.
Oud 10-01-2014, 19:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
eens. Ook qua solidatiteit binnen europa, want nu concurreren de lidstaten elkaar enkel kapot en heeft er zoiets als een polenprobleem kunnen ontstaan. Maar ja, het al decennialang gepropageerde minimuminkomen blijft weggezet worden als een extreem-llinkse maatregel dus t zal nog wel even duren/er nooit komen.
Maar waarom werkt zoiets dan? En kan zoiets als de werkeloosheid zou oplopen niet voor enorme kosten zorgen? Oprechte vragen, geen kritiek.
Oud 10-01-2014, 19:24
Verwijderd
Citaat:
dat is ook weer waar
Oud 10-01-2014, 19:33
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mijn opleidingen en werk hebben voor mij ook niet geleid naar de 'ideale baan', maar geven me wel steeds meer middelen en ervaring om daar mogelijk naar toe te groeien.
Het zou wat zijn als je op je 30e al je carrièrewensen al bereikt had! Veel plezier dan met tot je 70e hetzelfde blijven doen. Voor de meesten geeft juist het perspectief om te kunnen blijven groeien en variëren plezier in het werk.

En net alsof je baan dé zaligmakende factor in je leven moet zijn. Ik ken genoeg mensen die echt geen droombaan hebben en als enige doel hebben brood op de plank te brengen, maar toch heel tevreden zijn met hun leven, omdat ze voldoening halen uit andere zaken.
Oud 10-01-2014, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Het zou wat zijn als je op je 30e al je carrièrewensen al bereikt had! Veel plezier dan met tot je 70e hetzelfde blijven doen.
Dank je!

Oud 10-01-2014, 19:38
Verwijderd
Nee ik ga er van uit dat mijn wensen zullen veranderen in de loop der jaren en dat ik er dan dingen bij ga doen, onderwijs geven of in besturen zitten of kaderarts worden ofzo
Oud 10-01-2014, 19:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ik verbaasde me over het 100% stukje. Wat je zegt klopt, en LP nuanceerde het later ook al.
Edit: ik bedoel, zoeken naar iets waarvan je denkt "mja dat is wel wat" is heel iets anders dan zorken naar iets waar je 100% achter staat.
En dat het geen benijdenswaardige situatie is ontken ik ook helemaal niet!
Nou goed, niet 100% dan. Maar ik wil wel iets met plezier doen en niet omdat het moet of om maar een papiertje te halen.

Bwaaaah en nu ben ik weer klaar met schoolgesprekken, ik voer al sinds mijn 16e hetzelfde gesprek en ik weet dat iedereen het goed bedoelt, maar het is nogal vermoeiend dat ik niet kan duidelijk maken dat het geen onwil of luiheid is, maar gewoon niet in staat zijn iets te kiezen en geen genoegen willen nemen met iets anders/minder.
Oud 10-01-2014, 19:41
Verwijderd
Mijn opleider vanaf maart gaat in 2016 met pensioen. Ik vind dat grappig, hij zo aan het eind en ik zo aan het begin. Maar hij doet er dus van alles bij inmiddels, zoals opleiden.
Oud 10-01-2014, 19:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dus op die noot, zal ik vanavond pasta maken of mijn frituurpan inwijden?
Oud 10-01-2014, 19:42
Verwijderd
Pasta natuurlijk!
Oud 10-01-2014, 19:44
Verwijderd
Phoebe, zou je niet chauffeur willen worden?
Oud 10-01-2014, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Daarom vond ik het echt irritant; hij deed het voor, maar dat was echt een veel te snel ritme waardoor ik juist ging hyperventileren De verloskundige deed 't beter voor
Oud 10-01-2014, 19:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
niet in staat zijn iets te kiezen.
Maar accepteer je dan wel dat andere mensen voor je kiezen en kan je je daar dan ook bij neerleggen, gezien je zelf niet kan kiezen?
Oud 10-01-2014, 19:55
Verwijderd
Wat kunnen sommige kinderen toch fucking abnormaal mooi zingen
Oud 10-01-2014, 19:58
Verwijderd
Welke film zal ik kijken? Noem eens iets leuks!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten