Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Toen mijn zusje werd geboren, was een broer van mijn moeder er ook bij. Hij is priester/pastoor/ietsbelangrijksbijdekerk en maakte regelmatig sterfgevallen mee, en wilde ook graag een keer een geboorte mee maken. Toen het spannend begon te worden, vroeg hij met een klein stemmetje aan mijn moeder "Zal ik nu dan toch maar gaan?" en mijn moeder heeft hem toen toegeschreeuwd "Godverdomme je wilde er bij zijn en nu zul je hier blijven ook, lul."
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
om het dan meteen uit te maken vind erg overdreven. Maar goed, blijkbaar zijn die lui niet in staat tot communiceren anders was het zo niet gelopen. Citaat:
Ik vind het heel goed dat ze zo streng zijn. De euro's komen niemand aanwaaien. |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ja, ik vind het ook wel goed dat ze niet iedereen maar geld geven, maar ik hoor al weken 'je moet naar school, want anders krijg je geen cent' en nu ze eindelijk besloten heeft me aan te melden voor dat traject, is het eigenlijk al te laat om nog in te (kunnen) stromen ergens. Dat vind ik meer de issue.
|
Verwijderd
|
Wat je nu doet is niet zonde van je tijd? Neem aan dat prioriteit 1 werk krijgen is voor je, en met welke opleiding dan ook gaat dat makkelijker over t algemeen dan zonder opleiding. Er zijn toch wel opleidingen die je "leuk lijken"? Ik volg de gedachtegang oprecht ff niet hoor. In de bijstand (als je daarin komt/zit geen idee hoor) heb je ook verplichte trajecten bij de roteb, anders word je gekort. Dan toch liever een opleiding (incl. stufi).
Maar ik zal wel gek zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() //Over werk/school gesproken, een vriend van me zei ooit dit toen we dat punt bespraken: 'Ik heb een hekel aan werken, en geen hekel aan school. Dus ga ik naar school en hoop ik dat ik na school werken wel leuk vind.'
|||||||
Citaat:
Ik heb in de bijstand nog geen verplichte trajecten gehad, niet wat jij bedoelt in ieder geval (Den Haag moest ik 5 sollicitaties per week doen, hier loop ik via het Jongerenloket en moet ik nu die academie doen en kruiden inpakken en sollicitatietrainingen doen en blaaaa). Ik krijg geen stufi met BBL en een voltijdopleiding zit er niet in. Citaat:
Citaat:
![]() Als je niet weet wat je wil, is het nogal moeilijk om een opleiding uit te zoeken. Citaat:
En ik wil inderdaad niet, dat heb je goed gezien. Maar ik leg hierboven uit waarom ik niet wil. Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb geen bizar hoge eisen ofzo, maar blijkbaar is het heel vreemd niet ergens aan te beginnen waar je niet achter staat. Ik zou liever een opleiding doen waar ik geen ene fuck aan heb dan eentje waar ik wel wat aan heb, maar niet leuk vind.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Edit: ik bedoel, zoeken naar iets waarvan je denkt "mja dat is wel wat" is heel iets anders dan zorken naar iets waar je 100% achter staat. En dat het geen benijdenswaardige situatie is ontken ik ook helemaal niet! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Veel succes! ik zie je niet als iemand die neus peutert ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Wat een rare gedachtegang trouwens, "er 100% achter staan". Dat is voor weinig mensen weggelegd; en voor veel mensen sluit dan ook nog eens "het werk" niet per definitie aan op de gevolgde opleiding. Ook een studie is een vorm van werk en ervaring op doen; namelijk laten zien dat je capabel bent in bepaalde dingen (en die dingen hoeven echt niet met het studieonderwerp zelf te maken hebben). En als je daar dan niet een paar jaar in wil investeren dan moet je ook verder niet te veel verwachten, lijkt me.
Het klinkt mij als "Ja ik wil best een rijbewijs halen en auto rijden hoor want autorijden is superhandig en dat snap ik ook wel maar ik wil eigenlijk dan wel alleen in een Ferrari rijden, want dat vind ik de mooiste en die kan ik toch niet betalen dus dan maar geen rijbewijs". Mijn opleidingen en werk hebben voor mij ook niet geleid naar de 'ideale baan', maar geven me wel steeds meer middelen en ervaring om daar mogelijk naar toe te groeien.
|
Verwijderd
|
Bij de meeste bevallingen die ik heb gezien bleef de partner aan het hoofdeinde, niet puffend maar gewoon een beetje kletsen, afleiden, een bevalling duurt lang en het meeste daarvan is niet het persgebeuren, en als het hoofdje dan kwam gingen sommigen kijken en anderen niet, ik denk dat van de Nederlandse mannen driekwart ging kijken en van de buutnlaander de helft. Eén viel flauw. Soms was er een moeder bij, dat was ook fifty fifty, en een keer een beste vriendin, die niet ging kijken.
Edit: Nouja die ene viel niet echt flauw, hij werd alleen heel wit en ging op de grond zitten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
En net alsof je baan dé zaligmakende factor in je leven moet zijn. Ik ken genoeg mensen die echt geen droombaan hebben en als enige doel hebben brood op de plank te brengen, maar toch heel tevreden zijn met hun leven, omdat ze voldoening halen uit andere zaken.
||
Citaat:
Bwaaaah en nu ben ik weer klaar met schoolgesprekken, ik voer al sinds mijn 16e hetzelfde gesprek en ik weet dat iedereen het goed bedoelt, maar het is nogal vermoeiend dat ik niet kan duidelijk maken dat het geen onwil of luiheid is, maar gewoon niet in staat zijn iets te kiezen en geen genoegen willen nemen met iets anders/minder.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|