Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2015, 18:32
Daantjer
Daantjer is offline
Je kan ook je excuses zo formuleren zodat het geen excuses zijn. "Sorry dat ik je zo ver heb laten gaan dat je een klap voor je harses uitlokte", of met iets meer nuance.
Oud 10-02-2015, 18:38
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Je kan ook je excuses zo formuleren zodat het geen excuses zijn. "Sorry dat ik je zo ver heb laten gaan dat je een klap voor je harses uitlokte", of met iets meer nuance.
Haha, dat gaat een docent al helemaaaal niet goed vinden.

Melove: soms moet je principieel zijn, soms moet je opzitten en pootjes geven omdat dat de weg van de minste weerstand is. Je hebt al genoeg shit met jezelf zonder dat die rotmeid er wat mee te maken heeft, dus zeg gewoon sorry en ga verder met je leven. Dat scheelt je een heleboel kostbare energie die zij niet verdient.
Oud 10-02-2015, 20:43
Nonny
Nonny is offline
Het gaat hier op&neer. Ik word knettergek van mezelf, ik maak ruzie met iedereen, ben chagrijnig, moe & heb veel pijn. Maar tegelijkertijd ben ik als ik in mijn nieuwe huisje aan het klussen ben vrolijk & energiek. Ik vraag echt teveel van mezelf, en baal vervolgens van mezelf. Miss is het maar goed dat de verhuizing 2 week uitgesteld wordt door tegenslagen met de badkamer. Kan ik nog even 1.5 week uitrusten thuis maar ik baal er wel van. Lange tijd mijn elastiekje van mijn pols afgehad, maar die is alweer een aantal dagen om.. Ik hoop echt heel hard dat als het over 2 week vakantie is dat ik dan kan verhuizen en dat alles dan weer rustig wordt...
Oud 10-02-2015, 20:45
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het gaat hier op&neer. Ik word knettergek van mezelf, ik maak ruzie met iedereen, ben chagrijnig, moe & heb veel pijn. Maar tegelijkertijd ben ik als ik in mijn nieuwe huisje aan het klussen ben vrolijk & energiek. Ik vraag echt teveel van mezelf, en baal vervolgens van mezelf. Miss is het maar goed dat de verhuizing 2 week uitgesteld wordt door tegenslagen met de badkamer. Kan ik nog even 1.5 week uitrusten thuis maar ik baal er wel van. Lange tijd mijn elastiekje van mijn pols afgehad, maar die is alweer een aantal dagen om.. Ik hoop echt heel hard dat als het over 2 week vakantie is dat ik dan kan verhuizen en dat alles dan weer rustig wordt...
Poe lastig Nonny, een verhuizing en verbouwing kunnen sowieso al best veel stress opleveren. Wees dan niet te streng voor jezelf. Stel kleine doelen en als je die niet haalt is het ook geen drama. Neem je rust en droom vast een beetje over je nieuwe huisje

Ga je op kamers of heb je echt een eigen huisje?
Oud 11-02-2015, 08:30
Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Poe lastig Nonny, een verhuizing en verbouwing kunnen sowieso al best veel stress opleveren. Wees dan niet te streng voor jezelf. Stel kleine doelen en als je die niet haalt is het ook geen drama. Neem je rust en droom vast een beetje over je nieuwe huisje

Ga je op kamers of heb je echt een eigen huisje?
De ouders van vriendin hebben een huis gekocht voor haar, mij en nog een vriendin van ons. Dus ik ga wel op kamers maar dan op de luxe manier haha. Dat kleine doelen stellen vind ik lastig, maar is wel iets wat ik moet leren indd. Ik hoop dat als deze week agelopen is en alle inleidende colleges van het nieuwe blok afgelopen zijn, dus dat de rollen en projecten etc duidelijk zijn dat dat dan ook stukje rust geeft. Verder heb ik mezelf beloofd dat ik alles op me af laat komen, en vooral niet teveel moet verwachten. Nu maar hopen dat dat lukt :')
Oud 11-02-2015, 08:48
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De ouders van vriendin hebben een huis gekocht voor haar, mij en nog een vriendin van ons. Dus ik ga wel op kamers maar dan op de luxe manier haha. Dat kleine doelen stellen vind ik lastig, maar is wel iets wat ik moet leren indd. Ik hoop dat als deze week agelopen is en alle inleidende colleges van het nieuwe blok afgelopen zijn, dus dat de rollen en projecten etc duidelijk zijn dat dat dan ook stukje rust geeft. Verder heb ik mezelf beloofd dat ik alles op me af laat komen, en vooral niet teveel moet verwachten. Nu maar hopen dat dat lukt :')
Wat een geweldige kans om zo op kamers te kunnen! Een vriendin van mij heeft inderdaad ook een eigen huis, waar ze met nog wat andere studentes woont, die heeft het daar heel erg naar haar zin

Als je daar woont, probeer dan met de andere meiden duidelijke afspraken te maken wie wat doet, maak bijvoorbeeld per week een corvee-rooster. Dat klinkt misschien een beetje alsof je op schoolkamp bent, maar uiteindelijk helpt het heel goed om ergernissen te voorkomen en heb je door het rooster ook iets om elkaar op aan te spreken wanneer het niet helemaal goed draait met het huishouden.

Soms helpt het ook om gewoon super veel op te schrijven. Maak lijstjes van dingen die nog door je hoofd spoken, als het eenmaal op papier staat hoef je er minder druk mee te zijn. Je kunt het even loslaten, en dat is prima, want helemaal vergeten is door het lijstje uitgesloten.
Oud 11-02-2015, 09:34
Verwijderd
En als je dingen van het lijstje gedaan hebt kun je ze doorstrepen en dat geeft een goed gevoel
Oud 11-02-2015, 10:19
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En als je dingen van het lijstje gedaan hebt kun je ze doorstrepen en dat geeft een goed gevoel
Precies Ik streep dingen vaak van mijn lijstje als ik ze gedaan heb door ze te markeren met een markeer stift. Dan blijft datgene dat je gepresteerd hebt leesbaar en blijft je lijstje netjes.
Oud 11-02-2015, 20:26
Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Soms helpt het ook om gewoon super veel op te schrijven. Maak lijstjes van dingen die nog door je hoofd spoken, als het eenmaal op papier staat hoef je er minder druk mee te zijn. Je kunt het even loslaten, en dat is prima, want helemaal vergeten is door het lijstje uitgesloten.
Citaat:
Citaat:
Precies Ik streep dingen vaak van mijn lijstje als ik ze gedaan heb door ze te markeren met een markeer stift. Dan blijft datgene dat je gepresteerd hebt leesbaar en blijft je lijstje netjes.
Haha ja zonder todo-lijstjes word ik gek, ik maak ze vaak op de computer (mijn handschrift is soms wat onduidelijk) en zet er dan open bolletjes voor, die ik inkleur als het af is.

En de dingen die rondspoken probeer ik wel es op papier te zetten maar dat lukt me niet zo vaak, op een of andere manier vind ik dat dan onzin ofzo en blokkeert mijn denksysteem.

Citaat:
Als je daar woont, probeer dan met de andere meiden duidelijke afspraken te maken wie wat doet, maak bijvoorbeeld per week een corvee-rooster. Dat klinkt misschien een beetje alsof je op schoolkamp bent, maar uiteindelijk helpt het heel goed om ergernissen te voorkomen en heb je door het rooster ook iets om elkaar op aan te spreken wanneer het niet helemaal goed draait met het huishouden.
Ja dat gaan we ook echt wel doen hoor, we kennen elkaar goed en kunnen elkaar sws wel aanspreken op dingen, maar er komt wel een lijstje met bepaalde taken, zodat daar gewoon geen gedoe over kan ontstaan. We moeten nog even kijken hoe we dat vorm gaan geven maar daar komen we vast wel uit.

Ot; We gaan zaterdag proefkamperen in ons huis haha, aangezien we eigenlijk dit weekend zouden verhuizen, maar dat niet lukt doordat de badkamer niet klaar is, gaan we nu met luchtbedden in de woonkamer slapen . Alles is verder af dus dat kan prima. Die meiden zijn allebei erg enthousiast en vrolijk, en daar word ik dan ook weer blij van. Vandaag was verder qua pijn&vermoeidheid een rotdag maar ik hem er doorheen geslagen en ga zo lekker slapen, morgen eerst werken van 8 tot half1&daarna naar school tot half6, dus heb mijn rust redelijk hard nodig.

Bedankt Eline voor je tips&reacties, dat waardeer ik!
Oud 14-02-2015, 20:28
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Over de lijstjes:
Wat ik altijd nog leuker vind is de muur vol met post-it's hangen, elk klusje op een andere post-it. Op die manier zie je de klusjes nog veel duidelijker verdwijnen!
Oud 15-02-2015, 08:36
Elin3
Elin3 is offline
Nonny, hoe was/ is het proefkamperen?
Oud 15-02-2015, 19:13
Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Nonny, hoe was/ is het proefkamperen?
Leuk dat je het vraagt! Het was gezellig! Ik was smiddags al naar het huis en ben daar de halve middag bezig geweest met school. Toen de andere meiden erwaren gingen we boodschappen doen en hebben we samen taco's gemaakt en gegeten. Daarna de luchtbedden in de woonkamer gelegd, en tijdens de film chocolade fondue gehad. We wouden eerst nog de stad in maar gingen toch maar om 1 uur slapen ofzo, want de wekker ging om 7 uur weer voor een van de andere meiden. Vanmorgen gingen we ondanks het tijdstip samen ontbijten. Toen waren er problemen met de trein dus moest het andere meisje ook snel aankleden en haar met de auto brengen, en bleef ik dus alleen en dat was tegen verwachting in best heel prettig. Ik ben nog even op het luchtbed van een van die meisjes gaan slapen, mijne was lek namelijk dus ik sliep niet echt prettig. Daarna heb ik de hele beneden verdieping zo goed mogelijk opgeruimd (tussen alle klusspullen door) en even de tafels gepoetst en alles gestofzuigd enzo, en dat vond ik echt fijn om te doen, het gaf rust in mijn hoofd ofzo. Toen ben ik begonnen met mijn luxaflex schoon te maken, en daarna heb ik gegeten, en daar was ik best trots op want ik ben de afgelopen maanden lichtelijk obsessief met (niet) eten bezig geweest en ondanks al het eten gisteren, heb ik vandaag ook goed gegeten en toen ik thuis kwam net ook nog met de rest mee patat gegeten. Na het middageten heb ik een andere vriendin opgehaald van het station, zijn we naar mijn huis gelopen, heb ik alles laten zien en daarna hebben we ouderwets goede gesprekken gehad. 'Smiddags naar "the theory of everything" geweest in de bios, en die was positief verrassend. Toen met de trein naar thuisthuis, en nu heerlijk op de bank. Al met al een fijn weekend gehad, en ik ben blij dat het nog een weekje bikkelen op school is, en daarna vakantie, want ik ben wel erg moe en veel pijn in mijn benen, maar erg blij hoe alles al met al gegaan is!
Oud 15-02-2015, 21:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat een goede verhalen, Nonny! Hoop dat je echt een fijne tijd krijgt in je studentenhuis! Leuk hoor, geniet ervan.

OT: Voor de tweede keer in mijn leven 'onder behandeling' bij de psycholoog. Dit keer naar aanleiding van mijn revalidatie om om te leren gaan met mijn beperkingen en hoe de mensen om me heen daar op reageren. Aardige psycholoog. Ik zie er telkens nog wel tegenop maar als ik daar ben, kan ik ook wel weer met haar lachen. Het lijkt dan tien minuten maar de tijd vliegt voorbij. Ik hoop dat ik er veel aan ga hebben want er zijn toch wel veel dingen waar ik mee zit. Actiepunten voor nu zijn dat ik me bij alles waar ik tegen aan loop bewust moet afvragen wat ik goed doe in een situatie. Ook moet ik niet bij alles wat niet lekker loopt denken dat het aan mij ligt, soms liggen dingen ook wel eens aan een ander maar ik trek het onbewust altijd naar mezelf toe. Goed om dat in te zien maar kost nog tijd om dat ook echt te aanvaarden.
Oud 16-02-2015, 07:31
Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Wat een goede verhalen, Nonny! Hoop dat je echt een fijne tijd krijgt in je studentenhuis! Leuk hoor, geniet ervan.
Dankjewel! Ik hoop dat het gaat lukken, ga er iig alles aan doen!

Citaat:
OT: Voor de tweede keer in mijn leven 'onder behandeling' bij de psycholoog. Dit keer naar aanleiding van mijn revalidatie om om te leren gaan met mijn beperkingen en hoe de mensen om me heen daar op reageren. Aardige psycholoog. Ik zie er telkens nog wel tegenop maar als ik daar ben, kan ik ook wel weer met haar lachen. Het lijkt dan tien minuten maar de tijd vliegt voorbij. Ik hoop dat ik er veel aan ga hebben want er zijn toch wel veel dingen waar ik mee zit. Actiepunten voor nu zijn dat ik me bij alles waar ik tegen aan loop bewust moet afvragen wat ik goed doe in een situatie. Ook moet ik niet bij alles wat niet lekker loopt denken dat het aan mij ligt, soms liggen dingen ook wel eens aan een ander maar ik trek het onbewust altijd naar mezelf toe. Goed om dat in te zien maar kost nog tijd om dat ook echt te aanvaarden.
Goed van je dat ondanks je er blijvend tegenop ziet toch actie ondernomen hebt en blijft gaan! De actiepunten die je noemt zijn hier zo herkenbaar, en ik weet het wel maar blijf toch in die patronen hangen.. Ik hoop echt van harte dat je er veel uit kunt halen, zodat die dingen een mindergrote rol in je leven aan zullen nemen, waardoor ook daar weer plek is voor de positieve dingen. Heel veel succes!
Oud 18-02-2015, 22:23
Verwijderd
Gisteren intake gehad. Ik zag er heel erg tegen op maar ze lijkt me nu wel heel aardig. We hebben gezellig gekletst en we gaan vanaf volgende week bezig met angstregulering. Ik hoop echt dat het gaat werken!

Nonny, wat tof dat je op jezelf gaat! Succes nog met verbouwen en heel erg veel plezier gewenst!
Oud 28-02-2015, 16:23
Verwijderd
Op dít moment voel ik me eigen erg gespannen en gestresst.
Ik baal ook heel erg van mezelf, want als mij iets niet lukt, word ik meteen kwaad en geïrriteerd.
Ik wil graag dat ik dingen zelf moet kunnen en zelf moet kunnen oplossen, maar dat lukt mij niet en dat kan ik niet.
Hier baal ik heel erg van en heb ook erg veel moeite om dít te accepteren.
Ik heb bij sommige dingen de begeleiding en of mijn ouders en zus nodig en dat vind ik soms best wel moeilijk.
Ik waardeer het heel erg hoor, dat iedereen voor mij klaar staat en dat vind ik ook erg fijn, maar toch is en blijft het moeilijk.
Nu vraag ik me eigen af, of dat er hier meerdere mensen zijn die, als er iets niet snel genoeg lukt, ook net als ik snel kwaad, gespannen en of gestresst raken?
Hier ben ik erg benieuwd naar!
Oud 28-02-2015, 16:31
Elin3
Elin3 is offline
Ik herken heel erg wat je schrijft hoor. Dan doe ik keihard mijn best om iets voor elkaar te krijgen, en dan lukt het gewoon niet! Omdat anderen tegenwerken of omdat het te moeilijk is. Langzamerhand begin ik ook wel te leren dat je soms gewoon niet meer kunt doen dan je erbij neerleggen. Je frustraties van je af praten of schrijven en je proberen op iets anders te richten. Ik doe mijn best, maar soms levert dat niets of niet genoeg op. Meer kan ik niet doen...
Oud 01-03-2015, 22:31
Verwijderd
Ja ik herken het ook wel echt
Oud 03-03-2015, 13:16
Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Ik herken heel erg wat je schrijft hoor. Dan doe ik keihard mijn best om iets voor elkaar te krijgen, en dan lukt het gewoon niet! Omdat anderen tegenwerken of omdat het te moeilijk is. Langzamerhand begin ik ook wel te leren dat je soms gewoon niet meer kunt doen dan je erbij neerleggen. Je frustraties van je af praten of schrijven en je proberen op iets anders te richten. Ik doe mijn best, maar soms levert dat niets of niet genoeg op. Meer kan ik niet doen...
Dit. Ik herken het echt heel erg en word dan boos op mezelf en dan lukt het nog minder en zo wordt het dan een vicieuze cirkel.. Ik probeer die cirkel ook te doorbreken met 'meer dan mijn best kan ik niet doen' gedachtes, maar ook dat lukt de ene keer beter dan de andere keer.
Oud 03-03-2015, 20:51
Verwijderd
Vandaag tweede keer gehad, merk al wel kleine verschillen. We zijn vorige week begonnen met faalangst rondom school en prestatieangst. Ik ging de tips van vorige week proberen te gebruiken en ik was wat minder gespannen tijdens mijn toets
Vanmiddag verteld over mijn toets en renate was ook blij. Wel zei ze dat dit iets kleins was om te beginnen en dat ik moet gaan nadenken over een grotere angst die ik aan wil gaan. Dat geeft wel echt spanning want het liefst ren ik gewoon overal lekker voor weg haha. Ik moet er mee om leren gaan dat het niet erg is iets fout te doen en dat vind ik best moeilijk want ik ben zelf heel erg perfectionistisch. Het idee dat alles mis mag gaan vind ik beangstigend en niet bevrijdend zoals zij dat dan zegt haha.
Nouja dat was mijn update, verder gaat het met mij eig best wel goed, ik voel alleen wel stress richting de examens maar dat hoort erbij denk ik
Oud 08-03-2015, 12:03
Verwijderd
Spoiler
Oud 09-03-2015, 20:06
Nonny
Nonny is offline
Ik moet even overzicht creëeren en mezelf stop zetten maar dat lukt niet echt. Lijstjes gemaakt maar het is zo veel dat het eerder nog meer chaos creëert in de zin van how the fuck ga ik dit allemaal voor elkaar boksen.
Oud 09-03-2015, 21:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En als je dan een blokkenschema maakt met dagen en eventueel tijdsvakken en daarin je taken verdeeld?
Oud 17-03-2015, 12:51
darkfairy
darkfairy is offline
ik heb hier al een tijdje niks geplaatst.
maar het gaat op en af.
de verpleging ziet dat het beter gaat met me.
maar zelf zie ik het nog niet altijd.
en omdat het zolang slecht is gegaan.
heb ik er schrik voor als het een keer goed gaat.
al voel ik het heel soms wel goed gaan.
en voel ik dat aan bepaalde dingen ook wel.
ben voor me been naar de praktijk ondersteuner geweest.
en ze is trots dat mijn been er zo goed uit ziet.
waardoor ik nou al 2 weken zonder zwachtels rond loop.
en daar ben ik zelf ook blij om.
me bloeddruk is wel nog steeds erg hoog.
en ik heb voor de slijtage in me rug nou 3x per dag 2 paracetamols.
tot en met donderdag en als ik er dan nog zoveel last van heb moet ik naar de dokter.
vanochtend heb ik ook van bezigheids therapie gehad,
en ik mis de plek waar ik begeleid heb gewoont..
me moeder zegt waarom ga je niet terug.
want ze vinden vast toch niks beters.
maar ze zijn nou op zoek naar een andere plek.
de verpleging zeiden dat ik beter niet naar de psychiater kan gaan,
maar beter eerst met de psycholoog kan bespreken.
waarom hun het wel merken dat het beter gaat maar waarom ik het niet merk.
en dat de psycholoog dan nog altijd kan zeggen ga naar de psychiater toe.
gelukkig heb ik morgen een gesprek met de psycholoog.
wel pas om 16:30 laat op de middag maar er gaat altijd verpleging mee en dat is fijn.
verder is het nou een lekker weertje buiten.
en ik merk daar aan dat mijn humeur ook wat beter is.
ik ben nou alleen onrustig maar daar probeer ik afleiding voor te zoeken.
ik ben net met een andere client naar het activiteiten gebouw gelopen dat is gezellig.
en nou heb ik nog even bezigheid tot 14:30 en dan ben ik klaar voor vandaag.,
Oud 22-03-2015, 20:36
Nonny
Nonny is offline
Het afgelopen weekend was echt crazy. Vrijdag de hele dag op pad geweest om (redelijk) vooraan te komen bij the script. Het was gelukt en wat was het gaaf, ik heb me 2 uur lang zo ontzettend gelukkig gevoeld, en ik heb gisteren en vandaag zo'n 2 uur besteed aan het kijken van allerlei filmpjes die anderen gemaakt hebben, want daar was ik niet toe in staat tijdens dat concert, ik was verdoofd door blijdschap, dat is nog wel de beste beschrijving denk ik. Maar tering wat was/ben ik kapot. En dat is wel echt heel kut ook al was het het meer dan waard. Gisteren bijna de hele dag en vandaag de hele dag op een plek gelegen. Alles doet pijn, mijn benen zijn totaal op en mijn hoofd wil niet nadenken. Verder voel ik me sinds vanmiddag echt labiel, en heb het idee dat ik zo in huilen uit kan barsten maar dat komt vast door de vermoeidheid. Vanaf morgen weer een maldrukke week, en over twee weken tentamens en dat gaat echt drama worden als het zo blijft. Mijn eneregie was de afgelopen weken al laag, maar het is nu echt heel erg laag. Ik ben sinds 1.5 week lid van de sportschool (wat al een wonder opzich is voor diegene die dit topic een beetje gevolgd hebben) en ik vind het bewegen echt heel fijn. Ik ben nu 3x geweest, en het resulteerde niet eens in enorme pijn dus daar ben ik echt zo blij om, maar misschien moet ik dat deze week maar even laten schieten, of in ieder geval uitstellen tot het einde van de week. Ik ben bang dat het anders niet goed gaat komen..Ik ga zo eerst maar es slapen, in de hoop dat ik me morgen wat minder labiel voel en een dag vol school, werk & boodschappen doen goed door kom. Ik hoop dat het (na omstandigheden) goed gaat met iedereen hier, dit was even een update in notendop van mijn kant. Welterusten!
Oud 22-03-2015, 20:39
Elin3
Elin3 is offline
Weltrusten Nonny, leuk om je update zo te lezen!
Oud 22-03-2015, 22:28
Verwijderd
Ups en downs maar ik red me de laatste tijd wel aardig. Wel nog steeds vaak last van angsten maar ik leer er beter mee omgaan alhoewel het moeilijk blijft. Druk aan het blokken, de examenstress neemt hier toch al wel een beetje toe.De afgelopen weken een paar keer gedroomd dat ik ging zakken en dat wil ik echt niet dus ik ben echt super goed mijn best aan het doen om zo hoog mogelijk te komen staan.

Nonny, wat gaaf dat je bij the script was! Ik had daar ook zoo graag naartoe gewild haha!
Oud 23-03-2015, 12:46
darkfairy
darkfairy is offline
gisteren was het na lange tijd weer misgegaan met am.
alleen het was doorgeschoten waardoor het maar bleef bloeden.
waar ik heel erg van schrok.
na 4x met een nat washandje erop te doen stopte het eindelijk toch.
ze hadden wat op me pols gedaan.
het was helemaal niet mijn bedoeling dat het door zou schieten.
vanochtend moest ik gelukkig naar de wond specialist.
en het hoefde gelukkig niet gehecht te worden.
dus ze heeft er een pleister opgedaan die onder de douche mag blijven zitten.
en een verbandje erop gedaan.
verder probeer ik er later deze week ook niet aan te komen.
veel te bang dat het dan weer open gaat.
en ze zei dat ik me er verder geen zorgen om moet maken.
ze heeft ook naar mijn been gekeken.
en ze vindt het er goed uit zien.
dus dit is al mijn 2de week zonder zwachtels.
daar ben ik heel blij mee.
verder voel ik me op het moment nog erg onrustig.
aan gisteren probeer ik niet te denken.
het was mischien ook niet slim om die 2 blikjes redbull te drinken.
je mag het daar niet hebben ook al was het wel lekker.
maar nou drink ik vandaag verder geen cafeine meer.
en hopelijk wordt mijn onrust snel minder door afleiding.
ik heb wel al iets positiefs in mijn schriftje geschreven.
Oud 27-03-2015, 08:23
darkfairy
darkfairy is offline
gisteren hebben we op de afdeling gourmetten gedaan.
omdat een client volgende week weg gaat.
dat was heel gezellig en we hebben veel gelachen.
en gisteren hoorde ik dat ik dinsdag naar het ziekenhuis moet om 8:30 daar zijn.
om een 24uurs bloeddruk meter te laten aansluiten.
maar ik hoef gelukkig niet te blijven daar.
die maandag slaap ik thuis bij me ouders.
en die dinsdag gaat me vader met me mee naar he ziekenhuis.
ik vindt het wel heel spannend of we de weg vinden.
en of het wel allemaal gaat lukken met het aansluiten en met slapen enzo.
maar op die manier kunnen ze wel mijn bloeddruk goed zien.
maar gelukkig is dat pas dinsdag,
nou nog even tot 10:30 bezigheid.
daarna douchen dan heb ik dat ook weer gedaan.
en s'middag's hebben we een uitgebreide lunch.
omdat een verpleegkundige morgen 25 jaar in dienst is.
dan zijn we met 25 man daar ben ik wel zenuwachtig voor ook al ken ik de meeste wel.
en vanmiddag komt mischien me vader op bezoek.
en vanavond komt mijn moeder langs.
verder probeer ik veel afleiding te zoeken.
Oud 29-03-2015, 15:00
Verwijderd
Het gaat de laatste tijd erg op en af met mij.
Ik vang al langere tijd veel prikkels op van alles en iedereen.
Zo heb ik een huisgenoot die echt waar alles doet en moet controleren.
Ik vind dit zo vervelend en van hierdoor zoveel prikkels op dat het erg onrustig en druk is in mijn hoofd.
Deze prikkels worden heel langzaam dwanggedachten en daar moet ik wat mee doen met deze dwanggedachten.
Zo moet ik op alles en iedereen letten, ik moet op mijn huisgenoot letten die alles maar de hele dag door aan het controleren is en vooral s`avonds voor het slapen gaan.
Erg irritant en erg vervelend vind ik dit.
Ik voel me eigen in het woonhuis ook niet prettig en fijn en vooral om mijn psychische welzijn heb ik erg het gevoel dat ik te weinig begeleiding om me heen heb en krijg.
Ik heb het hier gisteren avond ook over gehad met een inval begeleiding en die zal alles opschrijven in mijn map ( rapportage ).
Ook krijg ik hulp van een psychologe die mij gaat helpen.
Mijn grootste wens is om te gaan verhuizen naar een andere woongroep/woonvoorziening waar meer begeleiding en hulp aanwezig is.
Kijk ik woon al in een woongroep maar dit zijn 2 woonhuizen met in elk woonhuis 4 bewoners en dan een begeleiding op 8 bewoners, wel 24 uur maar toch vind ik dat best weinig 1 begeleiding op 8 bewoners.
Ik vind het erg moeilijk om hier aan te moeten wennen en denk echt waar zelf meer begeleiding/hulp nodig te hebben.
Herkent iemand mijn probleem? Zo ja wat doen jullie eraan?
Oud 03-04-2015, 08:18
darkfairy
darkfairy is offline
@Diddlina sterkte ermee.

van maandag tot woensdag bij me ouders geslapen.
dinsdag in het ziekenhuis een 24uurs bloeddruk meter laten aansluiten.
mijn bloeddruk was daar al erg hoog door de spanning.
overdaqg tot 22:00 ging ie elk half uur op pompen.
en vanaf 22:00 elk uur op pompen.
ik was wensdag op tijd terug op de afdeling om afscheid te nemen van een client.
en gisteren heb ik voor het eerst weer geprobeert tot 11:30 bij de bezigheid te blijven.
en ik kreeg veel complimenten gisteren dat het zo goed ging.
gisteren avond kwam er begeleiding van waar ik woonde met haar vriend hier op bezoek.
dat was heel gezellig en we hebben veel gelachen.
nou nog een half dagje bezigheid en dan weekend!.
en morgen haalt mijn moeder me op en dan blijf ik van morgen middag tot maandag bij mijn ouders.
Oud 05-04-2015, 14:34
Verwijderd
Op dit moment gaat het wel weer redelijk goed met mij.
Ik heb vorige week donderdag een goed gesprek gehad met mijn psychologe en ik heb fijn met haar kunnen praten.
Ze is mij onder andere aan het mee helpen bij het opletten/afvallen en ze helpt mij ook erg goed mee met het afsluiten van rottige en vervelende dingen uit het verleden, wat ik er fijn vindt.
Zo denk ik altijd als het niet goed met mij gaat, dat ik dan liever opgenomen wil worden bij het GGZ-Oost Brabant in Boekel, Huize Padua.
Ik ben daar al 2 keer eerder geweest voor een opname nu denk ik daar de hele tijd weer aan terug.
En omdat ik eigenlijk heel goed weet dat ik toch niet opgenomen ga worden en dat ik bij mij op de woonvorm bij de stichting waar ik bij woon, heel goed geholpen wordt heb ik samen met mijn psychologe afgesproken dat ik samen met haar en met mijn vaste persoonlijke begeleider een wensballon met daaraan een kaartje de lucht in laat als afsluiting van het GGZ-Oost Brabant Huize Padua in Boekel en als blijk voor de goede zorgen die ik krijg hier bij de stichting en op de woonvorm waar ik bij woon.
Ik ben benieuwd of ik inderdaad dan niet meer aan het GGZ-Oost Brabant Huize Padua hoef te denken.
Oud 05-04-2015, 15:36
Elin3
Elin3 is offline
Fijn dat het goed gaat! Ik denk dat het niet zo heel erg is om er af en toe aan terug te denken, als je daar een goede tijd hebt gehad. Wel is het belangrijk dat je het niet als perfecte uitweg gaat zien. Je bent nu dat stadium voorbij en op die manier mag je het ook afsluiten.
Oud 05-04-2015, 22:44
Verwijderd
Voor het eerst sinds tijden kan ik weer zeggen dat het echt heel goed gaat, en niet voor een paar dagen en daarna depressie maar echt al bijna 2 weken en dat is iets wat ik al jaren niet meer gehad heb en het voelt heerlijk, een verlichting! Ik heb de laatste weken grote stappen mogen zetten, ben niet meer zo vreselijk bang voor honderdduizend dingen tegelijkertijd, het constante gevoel van spanning is weg en ik ben gewoon weer echt blij, zonder te hoeven doen alsof en dat voelt heerlijk. Ik merk dat op alle gebieden (school, sociaal leven, rijles, etc) het beter gaat doordat ik niet zo erg overal meer tegen op zie. Ik sta positiever in het leven, zit goed in mijn vel, ben alleen wel constant heel moe ( wat zich niet eens omzet ik bitchbuien). Ik sta echt te kijken, leef in een soort roes en ik hoop dat het nog een weekje goed gaat.
Veel liefs!
Oud 06-04-2015, 07:10
Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Voor het eerst sinds tijden kan ik weer zeggen dat het echt heel goed gaat, en niet voor een paar dagen en daarna depressie maar echt al bijna 2 weken en dat is iets wat ik al jaren niet meer gehad heb en het voelt heerlijk, een verlichting! Ik heb de laatste weken grote stappen mogen zetten, ben niet meer zo vreselijk bang voor honderdduizend dingen tegelijkertijd, het constante gevoel van spanning is weg en ik ben gewoon weer echt blij, zonder te hoeven doen alsof en dat voelt heerlijk. Ik merk dat op alle gebieden (school, sociaal leven, rijles, etc) het beter gaat doordat ik niet zo erg overal meer tegen op zie. Ik sta positiever in het leven, zit goed in mijn vel, ben alleen wel constant heel moe ( wat zich niet eens omzet ik bitchbuien). Ik sta echt te kijken, leef in een soort roes en ik hoop dat het nog een weekje goed gaat.
Veel liefs!
Oh super fijn om te horen meis! Ik blijf het voor je hopen (:

OT: hier gaat het ook goed , afgezien van de komende tentamens waar ik me niet druk om maak terwijl dat miss wel zou moeten, want ik geef er echt niks om momenteel. Maar het voelt fijn en ik zie wel wat de uitkomst is. Ik heb aan 7-8 uur slaap per nacht genoeg, waar dat eerst 9-10 uur was. Desondanks ben ik 's avonds rond 21uur-21.30 wel aan het einde, maar probeer ik het slapen uit te stellen tot 22.30-23.00, omdat ik anders de halve nacht wakker ben.
Lichamelijk gaat het dus best goed, ik heb me zelfs ingeschreven om de 4mijl hard te lopen in oktober, dus ik ben (nu nog) in de sportschool conditie op aan het bouwen, en wil in mei graag beginnen met buiten rennen. Ik stond afgelopen maandag voor het eerst sinds 3 jaar op de loopband (en heb al 5 jaar niet meer buiten hardgekookt), en ik liep bijna 3 kilometer in 20.00 minuten, en dat viel me echt zo erg mee, gezien het feit dat ik de afgelopen jaren behalve wat fietsen echt niks aan lichamelijke beweging heb gedaan, laat staan inspannende beweging.

Het op mezelf wonen is echt heerlijk, er is nog niks wat me nog niet bevallen is en ik word al vrolijk denk aan hoe mijn leven nu is. De relatie met mijn ouders en broertjes verbetert echt zienderogen nu ik niet meer zo vaak thuis ben, en dat is ook zo fijn! Eigelijk is bijna alles fijn nu en hoop ik maar heel hard dat het zo blijft!

Ik wens jullie allemaal een fijne tweede paasdag!
Oud 06-04-2015, 22:05
Verwijderd
Nonny wat fijn dat het bij jou ook goed gaat! Wat een sportieve doelen, hopen dat het je lukt! Op mezelf wonen lijkt mij ook heerlijk, maar zover is het voor mij nog niet.
Wel ga ik volgend jaar aan een hbo beginnen (als alles goed gaat en ik mijn diploma haal) en dat lijkt me ook al een leuke stap
Succes met het trainen!
Oud 07-04-2015, 17:39
stitch29
stitch29 is offline
Komende weken richting de zwaarste tijd van het jaar. Mn verjaardag en wanneer het precies een jaar geleden is dat mn inmiddels ex er niet meer is(die zin loopt nie helemaal lekker)

Vooral omdat ze er 2dagen na mn verjaardag niet meer was.
Gelukkig gaat school wel goed, das wel een meevallertje. En ik verdien lekker geld met mn hobby, daar ben ik ook gelukkig mee.

Ik mis alleen wat liefde in mn leven
Oud 09-04-2015, 09:49
darkfairy
darkfairy is offline
deze week komen er heel veel herinneringen en beelden van de aanranding terug.
dat ik het gewoon helemaal voor me zie.
ik heb het er gisteren met de psycholoog over gehad.
en dat hielp wel een beetje.
maandag naar de psychiater toe omdat ik het gevoel heb dat mijn pillen niet werken.
verder lukt het bij de bezigheid goed tot 11:30 ook al is het vermoeiend.
maar ik krijg er wel veel complimenten dat ik het goed doe.
en dat een van de leiding daar moeite had om mij bij te houden.
die complimenten doen mij wel goed.
ik probeer ook vaker ander werk te doen.
want eerst deed ik alleen enveloppen ritsen.
en nou doe ik ook in pakken en kaarten vouwen enzo.
gisteren avond is mijn zusje nog geweest en dat was gezellig.
we zijn samen wat wezen drinken en even naar de winkel geweest.
en ik hoorde gisteren dat ik morgen.
voor de uitslag van de 24 uurs bloeddruk meter die ik heb gehad kan bellen.
dat vindt ik heel spannend want ik denk meteen het ergste.
maar als er iets erg mis was dan hadden ze me allang gebeld.
dus ik hoop maar dat ze morgen gewoon wat aan me bloeddruk pillen gaan veranderen.
en ik heb gevraagd of leiding van de bezigheid er morgen bij wil zitten als ik bel.
dat wouden ze ook dus dat vindt ik al een opluchting.
want 2 horen en onthouden meer dan 1.
nou nog tot 11:30 bezigheid en vanmiddag nog een uurtje bezigheid.
en dan vanavond koken wat ik wel spannend vindt.
ik raak in paniek om de kleinste dingen en dat wil ik helemaal niet maar dat is moeilijk.
maar ik probeer het niet op te blazen.
en niet om alles in paniek te raken en positief te denken,
Oud 09-04-2015, 21:47
ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Citaat:
deze week komen er heel veel herinneringen en beelden van de aanranding terug.
dat ik het gewoon helemaal voor me zie.
ik heb het er gisteren met de psycholoog over gehad.
en dat hielp wel een beetje.
maandag naar de psychiater toe omdat ik het gevoel heb dat mijn pillen niet werken.
verder lukt het bij de bezigheid goed tot 11:30 ook al is het vermoeiend.
maar ik krijg er wel veel complimenten dat ik het goed doe.
en dat een van de leiding daar moeite had om mij bij te houden.
die complimenten doen mij wel goed.
ik probeer ook vaker ander werk te doen.
want eerst deed ik alleen enveloppen ritsen.
en nou doe ik ook in pakken en kaarten vouwen enzo.
gisteren avond is mijn zusje nog geweest en dat was gezellig.
we zijn samen wat wezen drinken en even naar de winkel geweest.
en ik hoorde gisteren dat ik morgen.
voor de uitslag van de 24 uurs bloeddruk meter die ik heb gehad kan bellen.
dat vindt ik heel spannend want ik denk meteen het ergste.
maar als er iets erg mis was dan hadden ze me allang gebeld.
dus ik hoop maar dat ze morgen gewoon wat aan me bloeddruk pillen gaan veranderen.
en ik heb gevraagd of leiding van de bezigheid er morgen bij wil zitten als ik bel.
dat wouden ze ook dus dat vindt ik al een opluchting.
want 2 horen en onthouden meer dan 1.
nou nog tot 11:30 bezigheid en vanmiddag nog een uurtje bezigheid.
en dan vanavond koken wat ik wel spannend vindt.
ik raak in paniek om de kleinste dingen en dat wil ik helemaal niet maar dat is moeilijk.
maar ik probeer het niet op te blazen.
en niet om alles in paniek te raken en positief te denken,

Aanranding?
Oud 10-04-2015, 09:48
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Aanranding?
ja?.

ot.
vanochtend gebeld voor de uitslag.
van de 24uurs bloeddruk meting.
de uitslag was nog niet binnen.
dus ik moet vanmiddag om 13:00 terug bellen.
nou ff bezigheid en dan vanmiddag lekker weekend!.
straks ff eten en daarna douchen.
en dan hebben ze hopelijk om 13:00 de uitslag wel binnen.
anders zou ik erg balen en nog langer in de zenuwen zitten.
maar we zien het vanmiddag wel.
iemand van de verpleging zit erbij als ik ga bellen dat is wel fijn.
en verder doe ik het rustig aan.
als het goed is komt vandaag of morgen mijn vader.
en zondag komt mijn moeder.
dus dat is wel gezellig.
Oud 10-04-2015, 18:24
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@nonny, haha ik lees hier niet meer zo vaak dus zie het nu pas. Maar ik was diezelfde avond bij the script! was echt geweldig inderdaad!
Het was mijn eerste concert, en ik ging er met joyce heen omdat ik niet wist of ik tegen de drukte zou kunnen en zij heeft er tenminste begrip voor als ik het niet had gekund. Maar het ging supergoed, we hadden wel zitplaatsen voor de zekerheid maar het ging echt goed en ik heb genoten!

OT: ups en downs, maar meer ups dan downs en ook steeds meer gezellige en fijne mensen om me heen. Helaas nog niemand waarvan ik kan zeggen dat het echt een beste vriendin is ofzo, maar alsnog heb ik meer en meer gezellige mensen om me heen. Soms mopper ik nog teveel over dingen die niet goed gaan, maar dan is er altijd wel weer iemand die me eraan herinnert hoe ik er een paar jaar geleden aantoe was. En het piekeren zal ik wel nooit afleren denk ik. Ik kwam een mooie spreuk tegen 'als ik niet zo'n perfectionist was zou mijn leven perfect zijn' en ik denk dat dat wel klopt voor mij. Piekeren en perfectionistisch zijn zijn ook twee dingen die volgens mij nogal samen gaan.
Mijn opleiding vind ik helaas steeds minder leuk, maar ik heb er alsnog geen spijt van ofzo. Ik maak hem ook gewoon af omdat ik al in het derde jaar zit. En ik kijk er heel erg naar uit om als ik klaar ben met deze opleiding op kamers te gaan enzo. Vrijheid, en weg uit dit klotedorp waar ik alleen maar negatieve herinneringen aan heb. Lekker mezelf zijn, tussen mensen die ik zelf uitkies, en zo min mogelijk in dit dorp komen. Mijn hond zal ik dan wel echt ontzettend gaan missen, hij is echt mijn allerbeste maatje!
Oud 10-04-2015, 23:09
Nonny
Nonny is offline
Cool dat je er ook was! Zat je op een goede plek? Mijn plek was echt zo fijn. 3 weeks ago but still in love ♡♡♡

Ot: na 12 uur dus een nieuwe dag, en als die dag net als vandaag was teken ik gelijk! Allereerst het weer! Ookal was het bij ons bovenin het noorden het koudst, ik vond het heerlijk en ben de hele dag buiten geweest! Vandaag op de fiets naar stage geweest (19kmheen&19terug), heerlijk met de kindjes de hele dag buiten gespeeld, soort van gebbq't met huisgenootjes (alleen de bbq werd niet warm genoeg dus alles in de pan gebakken en buiten opgegeten #oops #blond) & zonet naar de film the longest ride geweest in de bios, en die was leukkkk! Verder ben ik vanaf gistermiddag eindelijk beter want de hele week ziek geweest en niet veel verder dan de bank&mijn bed gekomen. Erg onhandig met tentamenweek, maar ik ga alles vam afgelopen week maar herkansen I guess. Nu lekker slapen, morgen proberen te leren voor de rest van de tentamens & 's avonds op stap met huisgenootjes naar een hardstyle/dance feest. Goodnight everyone!
Oud 12-04-2015, 18:33
Verwijderd
Op dít moment gaat het redelijk goed met mij.
Ik voel me minder gespannen en gestresst en er komt ook bijna geen druk meer op mij te staan, wat ik erg fijn vindt.
Zo kwam er bij mij bij het opletten/lijnen erg veel druk op mij te staan er werd er erg veel op mijn eetgewoonte's gelet door sommige begeleiding.
Hier door kwam er erg veel druk op mij te staan wat niet fijn was.
Ook ving ik heel veel prikkels op in mijn hoofd en deze prikkels werden dwanggedachte's.
Ik moest op alles en iedereen letten in wat ze doen, waarom ze zoiets dan doen enz.
Ook hoorde en zag ik alles en ook daar moest ik dan wat mee doen.
Zo heb ik een huisgenoot die alles doet controleren, van het koffiezetapparaat en de kookplaat tot aan de televisie, stereo,de deuren en het kraantje op het toilet en de wasmachine en droger toe.
Dít vind ik erg irritant en ik word al snel afgeleid als ik haar zie of hoor controleren.
Ik vang dan ook hierbij erg veel prikkels op en deze prikkels worden dwang, waar ik wat meemoet doe, b.v op mijn huisgenoot letten wat ze zoal aaan het controleren is.
Gek word ik ervan en ik krijg ook maar geen rust in mijn hoofd wat ik erg vervelend vindt.
Binnenkort gaat mijn zorgcoördinator samen met de huisarts bekijken of dat mijn medicijnen nog wel goed bij mij werken.
Ik gebruik citalopram40mg en ik gebruik 5mg abillify.
Deze medicatie heb ik voornamelijk om zo min mogelijk prikkels op te vangen en ook voor de rust in mijn hoofd.
Ik ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen en of dat ik andere medicatie nodig zou moeten hebben, dat is nog even afwachten dus.
Wordt vervolgd.
Oud 13-04-2015, 09:45
darkfairy
darkfairy is offline
vrijdag heb ik de uitslag van de 24uurs bloeddruk meter gekregen.
en de dokter heeft met de cardioloog overlegt.
ze willen niet meteen iets met pillen gaan doen.
maar ik moet wel binnekort naar het ziekenhuis toe naar de internist.
voor een gesprek en onderzoeken.
ik ben wel bang om naar het ziekenhuis te gaan.
want ik denk dat ik moet bloedprikken ofzo.
maar het is eigenlijk alleen maar goed.
want dan komen ze er hopelijk eindelijk achter waar mijn hoge bloeddruk vandaan komt.
want ik heb blijkbaar snachts ook een te hoge bloeddruk.
waardoor ik sochtends opgejaagd opsta.
wat dus geen angsten zijn.
dat is wel fijn om te weten.
ze gaan nou een afspraak maken.
en dan gaat mijn moeder die afspraak op een dag zetten dat zij mee kan.
dat vindt ik wel heel fijn.
en dadelijk naar de psychiater toe.
waarvoor ik ook een brief heb getypt.
ook over mijn bloeddruk want dat moet zij ook weten.
en of ik een andere zonnodig mag.
heb ook het gevoel dat mijn andere pillen niet werken.
maar we zullen het dadelijk wel zien.
en vanochtend ben ik voor mijn been naar de wondspecialist geweest.
ik kreeg een compliment dat mijn been er beter uitziet dan ooit.
en dat voelt wel goed die complimenten.
en morgen heb ik een gesprek met mijn coordinator de psycholoog me moeder en MEE en dichterbij.
om te kijken hoe ver ze nou zijn met het zoeken naar begeleid wonen enzo.
dus ik ben erg benieuwd!.
Oud 13-04-2015, 12:36
darkfairy
darkfairy is offline
bij de psychiater ging het goed.
ze hebben me brief gelezen.
en ik krijg vanaf morgen voor zo nodig 2 maal per dag diazepam.
maar dat moest ik proberen niet elke dag te nemen omdat het dan niet meer werkt.
ik ben blij dat de psychiater en ik het eens zijn.
en verder is het douchen me net alleen gelukt.
eigenlijk zou ik het morgen pas doen.
maar ik ben trots op me eigen dat ik het vandaag heb gedaan.
dit is een van de zeldzame momenten dat ik trots op me eigen ben.
en ik krijg vandaag veel complimenten van de verpleging.
ze vinden dat ik er goed uit zie.
en dat ik er ontspannen uit zie vandaag.
en van een mede client kreeg ik ook een compliment.
daar ben ik heel blij mee.
nou nog tot 14:30 bij de bezigheid.
en vanavond nog even corvee.
en daarna met een mede client wat drinken en eten in het ontmoetings centrum.
ik heb er zin in!.
Oud 14-04-2015, 08:17
darkfairy
darkfairy is offline
gisteren middag sloeg me stemming in een keer weer om naar slecht.
en ik voelde me weer in een keer heel moe worden.
gisteren avond nog wel corvee gedaan.
maar we zijn niet meer naar het ontmoetings centrum geweest.
wel op tijd naar bed toe gegaan.
en nou voel ik me angstig.
geen idee waarom.
en weer een opgejaagt gevoel door mijn hoge bloeddruk.
nou bij de bezigheid net een gesprek daar gehad zoals elke ochtend dat is wel fijn.
straks om 10:45 naar de pedicure er gaat wel een stagiare mee daar ben ik blij mee.
dan vanmiddag nog een uurtje bezigheid.
en dan om 15:00 een gesprek met de psycholoog mijn coordinator MEE dichterbij mijn moeder en een onbekende.
om te kijken hoe ver het nou met het zoeken naar begeleid wonen enzo staat.
hoe dat gaat zie ik dan wel.
maar ik ben wel benieuwd.
Oud 14-04-2015, 08:37
Elin3
Elin3 is offline
Succes vandaag Darkfairy, hopelijk voel je je snel weer wat opgewekter.
Oud 15-04-2015, 09:50
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Succes vandaag Darkfairy, hopelijk voel je je snel weer wat opgewekter.
dankje wel!.

ot.
het gesprek ging gisteren goed.
ik ben op verschillende plaatsen aangemeld.
er kwam ook een nieuw project van begeleid wonen.
maar dat vondt mijn moeder niet zo'n goed idee.
dus dat gaat niet door en daar ben ik het wel mee eens.
maar nou is het dus afwachten.
en ik wordt op meer plekken aangemeld.
gisteren leuk zitten appen met iemand die ik na lange tijd weer ga ontmoeten.
en dat voelt zeker wel goed.
daarna huiskamer bespreking gehad.
en met een mede client naar het ontmoetings centrum geweest.
daar wat gedronken en gegeten.
ik heb het gisteren avond ondanks hoe ik me voelde.
toch nog zonder de nieuwe zonnodig gedaan.
toen daarna met knallende hoofdpijn naar bed gegaan,
me hoofdpijn is nou gelukkig weg.
verder voel ik me opgejaagt door de bloeddruk.
en heb ik angsten maar ik probeer afleiding te vinden.
als het nodig is vraag ik vandaag wel die nieuwe zonnodig.
maar het is lekker weer en dat is fijn!.
Oud 16-04-2015, 09:44
darkfairy
darkfairy is offline
gisteren hoorde ik van me moeder.
dat ik de 29ste naar het ziekenhuis kan.
maar dan kan me moeder niet dus dat verzetten we.
vanacht een nachtmerrie gehad waardoor ik zwetend wakker werd.
daarna gelukkig wel weer verder geslapen.
ik weet gelukkig ook niet meer waar die nachtmerrie over ging.
vanochtend al vroeg me kamer gedaan.
ook al voel ik me opgejaagd en angstig.
nou nog ff bezigheid.
daarna tussen de middag douchen.
en ik zou het liefst vanmiddag op de afdeling blijven.
maar ik weet niet of dat mag.
want de bezigheid heb ik vanmiddag nog maar een uurtje.
en of ik dit weekend naar huis toe ga weet ik ook nog niet.
dat ligt eraan hoe ik me voel en of ze gaan bekvechten.
maar dat hoef ik nou nog niet te beslissen.
en de nieuwe zonnodig werkte gisteren goed.
dat is zeker wel fijn.
Oud 17-04-2015, 09:48
darkfairy
darkfairy is offline
ik heb besloten om toch maar het weekend op de afdeling te blijven.
en me ouders weten dat al.
nog tot 11:30 bezigheid.
en dan lekker genieten van het weekend!.
vanmiddag of morgen komt me vader even langs.
en zondag komt mijn moeder langs.
dan kan ik haar gelijk de verwijs brief voor het ziekenhuis meegeven zodat ze die datum kan verzetten.
verder probeer ik nog niet te veel daar aan te denken.
en aan wat voor onderzoeken het zouden kunnen zijn.
want zo ver is het nog niet.
ik probeer in het weekend ook niet elke dag mijn zonnodig te pakken.
want dan werkt ie niet meer.
verder probeer ik positief te denken.
en lekker te genieten van het weekend!.

Regels voor berichten