Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2015, 20:43
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Het is me btw vandaag eindelijk gelukt om wat te eten. yaaass!
Ik voelde me echt zo slap als een spreekwoordelijke vaatdoek.
slappe vaatdoekboks
Hoewel ik me nu alweer een stuk beter voel. Was denk ik een reactie op de griepprik

Beterschap HO! Hopelijk voel je je na een nacht slapen wat beter. Ik heb nooit migraine gehad, lijkt me intens kut. Sterkte!
Oud 28-10-2015, 21:03
Holland Oates
Holland Oates is offline
*slap boksje*

Dank je! Het gaat nu alweer een stuk beter, gelukkig. Het begon gisterochtend en ik dacht 's avonds dat het alweer beter ging, maar vanochtend voelde ik me nog steeds kut en kon ik echt maar een paar hapjes havermout wegkrijgen voor ik me weer misselijk voelde. Ben ook een paar keer weer terug naar bed gegaan omdat het licht in m'n woonkamer me moe maakte.
Ik denk dat het getriggered is omdat ik maandagavond heb gerookt. Het is me ook al eerder gebeurd nadat ik de avond ervoor een glas wijn had gedronken, maar ik heb er nog nooit zo lang last van gehad als nu. Gelukkig voel ik me dankzij het eten nu al een stuk beter. Fingers crossed dat ik morgen weer de oude ben.
Oud 29-10-2015, 22:09
Dekaloog
Dekaloog is offline
Er komt een vervolg op The Big Lebowski. Met Bill Murray.
Oud 29-10-2015, 22:23
Miekje*
Miekje* is offline
Duuuuuuuude!
Oud 29-10-2015, 22:25
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!
Oud 29-10-2015, 22:29
Miekje*
Miekje* is offline
The rug really tied the room together, man!
Oud 29-10-2015, 22:45
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Accompanying the trio on their journey to find the missing teen is Jesus Quintana, played by John Turturro, who stole the show in the original movie and for comedic relief, a Christian anti-masturbation group’s mascot named Fappy The Anti-Masturbation Dolphin, played by newcomer 36-year-old Paul Horner from Phoenix, Arizona.

“I’m not familiar with the first movie, honestly if it’s not in the Bible I probably haven’t heard about it,” Horner told Entertainment Tonight. “A couple months ago, Lonnie Childs, president of Stop Masturbation Now, contacted me and asked if I wanted to be in one of those talking pictures on the big screen. I told him yes, just as long as it had no self rape or homogayness in it. He assured me it didn’t, so I said, sure, why not!” Horner continued, “I think this is a perfect platform to help spread awareness about the dangers and consequences of masturbation. This is going to be so much fun! Praise Lonnie Childs! Praise Fappy!”
Oud 29-10-2015, 23:21
Dekaloog
Dekaloog is offline
O, duidelijk een hoax, dan.
Oud 29-10-2015, 23:24
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ja, hoax.

Ik dacht al, wat een onwaarschijnlijk nieuws.
Oud 30-10-2015, 00:01
Miekje*
Miekje* is offline
'self rape'
Oud 30-10-2015, 00:43
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
iemand Pauw gezien maandag met NVU voorzitter Kusters? Het is gewoon knap hoeveel drogreden hij uit zijn mouw schudt.
Oud 30-10-2015, 00:56
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Goed punt maken ze in hun grotendeels krankzinnige partijprogram!
Basis filosofie en ethiek integreren in het onderwijs om de in gang gezette maatschappelijk ontsporing terug te dringen
Oud 30-10-2015, 07:48
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Dat was een hoax, toch?
Oud 30-10-2015, 07:48
WolterB
WolterB is offline
Oké, eerst verder lezen dan alleen het eerste bericht
Oud 30-10-2015, 08:20
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
iemand Pauw gezien maandag met NVU voorzitter Kusters? Het is gewoon knap hoeveel drogreden hij uit zijn mouw schudt.
Het viel me nog mee eigenlijk
Oud 30-10-2015, 08:55
Verwijderd
Het viel mij ook nog wel mee en ik vond het ook wel prima dat hij roept dat dit gewoon vrijheid van meningsuiting is.
Oud 30-10-2015, 09:00
Dekaloog
Dekaloog is offline

> "Hey, Facebook, luister je mij af?"
< "Nee hoor, klant! We gebruiken alleen je microfoon om te registreren welke geluiden jij of je omgeving produceert."
Oud 30-10-2015, 11:08
Verwijderd
Oud 30-10-2015, 11:31
df
df is offline
Kusters was voor zijn doen redelijk inderdaad. Weet alleen niet of ik het er helemaal mee eens ben dat wat hij en z'n bruinhemdige vriendjes doen 'moet kunnen' omdat vrijheid van meningsuiting. Geen argumenten inbrengen en alleen maar door mensen heenschreeuwen en infantiele liedjes zingen op zo'n inspraakavond is verstoring van het debat. Nog los van de sfeer die ze creeeren waardoor het voor voorstanders gevaarlijk is/voelt hun mening uit te spreken op zo'n inspraakavond.

Je mag van mij alles zeggen, maar laat andere mensen ook gewoon alles zeggen dan zonder dat je door ze heenschreeuwt.
Oud 30-10-2015, 11:38
df
df is offline
Dus wat eigenlijk de vraag is: Moet je 'we gaan op vossenjacht' mogen roepen terwijl burgermeester Vos een punt probeert te maken? Moet je 'daar moet een piemel in' mogen schreeuwen als een vrouwelijke voorstander haar punt aan het maken is?

Van mij mag het allemaal in principe (we zijn ten slotte allemaal Charlie) maar je creert wel een sfeer waarin degene met de minste hersenen en de grootste bek het meest gehoord worden.
Oud 30-10-2015, 11:44
Dekaloog
Dekaloog is offline
Charlie is hier irrelevant. Vrijheid van meningsuiting betekent dat je niet naar de gevangenis hoeft als je een domme mening hebt. Het betekent niet dat je als een mongool die mening overal dwars doorheen mag schreeuwen.
Oud 30-10-2015, 11:44
df
df is offline
Jammer eigenlijk dat er hier geen inspraakavond over Heumensoord is geweest nu ik erover nadenk. De mix linkse studenten, bejaarden die over het algemeen voor zijn want 'in de oorlog moesten wij ook vluchten en werden we ook geholpen' en een klein percentage Nimweegse tokkies had een goed showtje opgeleverd waarschijnlijk.
Oud 30-10-2015, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Charlie is hier irrelevant. Vrijheid van meningsuiting betekent dat je niet naar de gevangenis hoeft als je een domme mening hebt. Het betekent niet dat je als een mongool die mening overal dwars doorheen mag schreeuwen.
Nee, daarom vind ik het ook fijn dat hij nogmaals benadrukt dat hij niet weet wat vrijheid van meningsuiting betekent.
Oud 30-10-2015, 13:15
Turk February
Turk February is offline
Sowieso, mensen die hun woorden en daden alleen verdedigen met: "het mág toch!"

Maar goed, wie een inspraakavond verstoort dient er gewoon door de beveiliging uitgezet te worden, zoals ook gebeurt wanneer je dat doet in bij de opera.

Wat mij vooral tegenstraat is dat een quazi als Kusters op de publieke omroep podium krijgt om zijn ideologie te verspreiding en zo onkritisch behandeld wordt.
Oud 01-11-2015, 08:53
Verwijderd
Blup
Oud 01-11-2015, 15:32
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik heb vandaag over jou gedroomd, deadlock!

Je had blauwpaarsig behang dat zo ruw was dat je je huisdieren er tegenaan kon duwen en dan grepen ze zich erin vast. De droom ging voornamelijk over dat ik vroeg of het bijvoorbeeld ook met een dachshund kon, en dat jij of zoef zeiden 'ja hoor, wacht' en dan pakten jullie er een teckel bij. Het zag er grappig uit, al die dieren verticaal op de muur. Toen kwam er een overstroming en ging ik weg. Dat was verder niet onaardig van mij, want ik ging ervan uit dat als je zulk behang had, een overstroming ook geen probleem was. Later zat ik foto's te maken van wat drijfhout en zag ik jullie huis inderdaad als enige langsdobberen. Ik heb gezwaaid.
Oud 01-11-2015, 15:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oud 01-11-2015, 16:08
Verwijderd
Oud 01-11-2015, 16:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik heb vandaag over jou gedroomd, deadlock!

Je had blauwpaarsig behang dat zo ruw was dat je je huisdieren er tegenaan kon duwen en dan grepen ze zich erin vast. De droom ging voornamelijk over dat ik vroeg of het bijvoorbeeld ook met een dachshund kon, en dat jij of zoef zeiden 'ja hoor, wacht' en dan pakten jullie er een teckel bij. Het zag er grappig uit, al die dieren verticaal op de muur. Toen kwam er een overstroming en ging ik weg. Dat was verder niet onaardig van mij, want ik ging ervan uit dat als je zulk behang had, een overstroming ook geen probleem was. Later zat ik foto's te maken van wat drijfhout en zag ik jullie huis inderdaad als enige langsdobberen. Ik heb gezwaaid.
Maar dat kan toch helemaal niet!
Oud 01-11-2015, 19:04
Abby.
Abby. is offline
Ik heb vannacht gedroomd dat deadlock en betercore me allemaal foto's stuurden via whatsapp van gekke knuffels
Oud 01-11-2015, 21:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Waarom heeft iedereen van deadlock gedroomd
Oud 01-11-2015, 21:14
Abby.
Abby. is offline
Ik weet het ook niet
Oud 02-11-2015, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Waarom heeft iedereen van deadlock gedroomd
WAT IS DAAR ZO RAAR AAN HEAJ??
Oud 02-11-2015, 13:40
Dekaloog
Dekaloog is offline
Lekker wandelen.

Oud 02-11-2015, 14:00
Hazel
Hazel is offline
Wat IS het?
Oud 02-11-2015, 14:09
Dekaloog
Dekaloog is offline
Dit is hoe bacon er van binnen uitziet.
Oud 02-11-2015, 14:09
Dekaloog
Dekaloog is offline
Het loopdingetje is proteïne. Hij heeft een vesikel bij zich, daar zitten stofjes in waar ze misschien iets van willen bouwen.
Oud 02-11-2015, 14:30
Hazel
Hazel is offline
Cute is ie.
Oud 02-11-2015, 14:53
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ja, he. Lekker lopen met de voetjes. Plap plap plap.
Oud 02-11-2015, 14:58
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Het loopdingetje is proteïne. Hij heeft een vesikel bij zich, daar zitten stofjes in waar ze misschien iets van willen bouwen.
ECHT

omg
Oud 02-11-2015, 16:12
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Lekker wandelen.

[afbeelding]
Motoreiwitten Die zijn heel cute, ja.
Oud 02-11-2015, 16:25
Dekaloog
Dekaloog is offline
Hoe worden motoreiwitten precies gemaakt?
Oud 02-11-2015, 16:56
Verwijderd
Oeh wat cool
Oud 02-11-2015, 17:00
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hoe worden motoreiwitten precies gemaakt?
Die op het plaatje is een dineïne-eiwit (want hij wandelt over een microtubuli met een vesikel eraan). Ze worden -net als alle andere eiwitten- gesynthetiseerd in het cytoplasma van de cel

Bepaalde eiwitten kopiëren het DNA uit de kern. Die kopie heet RNA. De messengerRNA ('boodschapper') gaat vanuit de celkern naar een ribosoom (een 'eiwitfabriekje'), die de RNA aflezen en vertalen naar een bepaalde aminozuur-volgorde. Aminozuren zijn de bouwstenen van de eiwitten. De ribosoom pikt de goede aminozuren uit het cytoplasma en plakt ze allemaal aan elkaar. Door de volgorde van die aminozuren, vouwt het nieuwe eiwit zich vanzelf in vorm.

Als de de informatie in de vorm van messengerRNA op is, valt het nieuwe eiwit in het cytoplasma of in het rER (ruwe endoplasmatisch reticulum). In het rER wordt het 'ruwe eiwit' nog even in de goede vorm gevouwen en dan is hij klaar om aan het werk te gaan.
Oud 02-11-2015, 21:27
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Die op het plaatje is een dineïne-eiwit (want hij wandelt over een microtubuli met een vesikel eraan). Ze worden -net als alle andere eiwitten- gesynthetiseerd in het cytoplasma van de cel

Bepaalde eiwitten kopiëren het DNA uit de kern. Die kopie heet RNA. De messengerRNA ('boodschapper') gaat vanuit de celkern naar een ribosoom (een 'eiwitfabriekje'), die de RNA aflezen en vertalen naar een bepaalde aminozuur-volgorde. Aminozuren zijn de bouwstenen van de eiwitten. De ribosoom pikt de goede aminozuren uit het cytoplasma en plakt ze allemaal aan elkaar. Door de volgorde van die aminozuren, vouwt het nieuwe eiwit zich vanzelf in vorm.

Als de de informatie in de vorm van messengerRNA op is, valt het nieuwe eiwit in het cytoplasma of in het rER (ruwe endoplasmatisch reticulum). In het rER wordt het 'ruwe eiwit' nog even in de goede vorm gevouwen en dan is hij klaar om aan het werk te gaan.
you talk so sexy
Oud 02-11-2015, 21:45
Miekje*
Miekje* is offline
Ik doe graag de bionerd
Oud 02-11-2015, 22:28
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Miekje, ik vind jou echt iemand die op schoolniveau gezien een dubbeltje was maar een kwartje is geworden. En dat is echt heel knap van je. Ook gezien het feit hoe je hier soms heb geschreven over hoe je moeder soms doet tegen iedereen in het gezin. Je positieve inslag en je verstand en niet te vergeten je passie hebben je echt verder gebracht dan de meeste mensen in betere omstandigheden
Oud 02-11-2015, 22:32
Miekje*
Miekje* is offline
Ahw, Fitematrulle Dankjewel
Oud 02-11-2015, 22:38
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb best vaak het gevoel alsof ik nog niet zoveel bereikt heb in me lefuh, maar als mensen zoiets tegen me zeggen, denk ik ook wel 'ohja, ik heb toch wel het één en ander mooi genaild, ook al ging het niet altijd even lekker.'
Oud 02-11-2015, 22:46
Axel11
Axel11 is offline
Lijkt me dat je een prima score hebt voor iemand van 21
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten