Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2016, 09:04
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:

HOI ALLERLIEFSTE XOXOXOXOXOXOXOXOXOOXOXOXOXOX

Citaat:
Haaaa
Oud 23-09-2016, 09:05
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ik kan niet meer uitslapen. Word elke dag om 0800 wakker. Zo kut.
Dus je hebt gewoon uitgeslapen
Oud 23-09-2016, 09:10
Verwijderd
Als ik vrij ben, vind ik dat geen uitslapen. Dan wil ik tot minstens 10 liggen snurken en dan langzaam wakker worden en nog tot 11 uur liggen stinken in bed.
Oud 23-09-2016, 09:12
Elin3
Elin3 is offline
Ik ben altijd al blij als ik tot 8.00u slaap i.p.v. 7.00u
Oud 23-09-2016, 09:31
Verwijderd
Oh Ik kon altijd prima uitslapen, maar de laatste weken dus niet meer. /eerstewereldprobleem
Oud 23-09-2016, 09:49
Verwijderd
Agenda kwijt, godverdomme
Oud 23-09-2016, 10:18
Yne
Yne is offline
Ik moet een artikel schrijven maar ik heb er echt zo'n geen zin in
Oud 23-09-2016, 10:20
Elin3
Elin3 is offline
Ik luister hele "hippe" Christelijke muziek, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind Het luistert wel makkelijk in elk geval.
Oud 23-09-2016, 10:30
Verwijderd
Wat moet ik me daar bij voorstellen dan?
Oud 23-09-2016, 10:38
Macrador
Macrador is offline
You and me baby ain't nothing but sinners
So do it like they do in sodom en gomorra?
Oud 23-09-2016, 10:49
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wat moet ik me daar bij voorstellen dan?
Gewone 'moderne' muziek, maar dan met teksten over hoe fantastisch het wel niet is om met je onderarm in de anus van Jezus te zitten.
Oud 23-09-2016, 10:50
Verwijderd
Oh. Dat klinkt niet echt als iets wat mij aanspreekt.
Oud 23-09-2016, 10:51
Carn
Carn is offline
Schijnt overigens wel goed te verdienen, gezien het beperkte aanbod aan kwalitatief goede artiesten dat zich wil toeleggen tot dat specifieke genre.
Oud 23-09-2016, 10:56
Verwijderd
Het is dat ik niet zo muzikaal ben, anders zou ik daar prima mijn geld mee willen verdienen. Beetje liedjes zingen, beetje touren, beetje cd's opnemen. Een jaar of tien dat doen en geld verdienen en dan met mijn luie billen niks meer doen
Oud 23-09-2016, 11:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh. Dat klinkt niet echt als iets wat mij aanspreekt.
Het aanbod is ook niet echt geweldig Veel bands / artiesten die een podium hebben puur omdat het zeg maar EO-approved is; niet omdat de muziek nou geweldig is. Als het gros van de teksten bestaan uit "God is geweldig, lief zijn voor elkaar, God heelt alle wonden ook al heb je terminale kanker" of "Ik heb een zwaar leven maar dankzij mijn geloof in The Lord scoor ik nu refo-bitches bij de vleet" dan getuigd dat niet echt van iemand die een inhoudelijk verhaal wil vertellen.
Geef mij maar getergde zielen .

Overigens vind ik iets als Wovenhand wel fantastisch, maar daar ligt het er allemaal niet zo (textueel) bovenop, is de frontman erg tolerant en is het gewoon gave muziek.
Oud 23-09-2016, 11:03
Macrador
Macrador is offline
Ik scoor refo-bitches bij de vleet is wel iets moois voor een christelijke rapper ofzo.
Oud 23-09-2016, 11:06
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik ben eens naar een christelijk death metal festival geweest en dat was best goed. Klonk precies hetzelfde als alle andere death maar dan met 'jezus' in de microfoon gegrunt in plaats van 'satan'.
Oud 23-09-2016, 11:06
Carn
Carn is offline
Citaat:
Het is dat ik niet zo muzikaal ben, anders zou ik daar prima mijn geld mee willen verdienen. Beetje liedjes zingen, beetje touren, beetje cd's opnemen. Een jaar of tien dat doen en geld verdienen en dan met mijn luie billen niks meer doen
Mwah, muzikaal zijn is niet het belangrijkste. Je kan beter wat minder talent hebben maar een goed stel hersens hebben en 'hard werken' (je shit goed voor elkaar hebben, afspraken nakomen; dingen die bij muzikanten vaak ontbreken).

Maar goed, tenzij je dikke (wereld) hits scoort zal je er heel veel aan verdienen tegenwoordig; veel mensen in de muziek vullen het inkomen voornamelijk aan met allerlei 'bijbaantjes'.
Oud 23-09-2016, 11:08
Verwijderd
Ik word sowieso een beetje.... onpasselijk van Gristelijke teksten.
Ooit één keer een (ik geloof) protestantse trouwdienst meegemaakt en ik werd daar echt helemaal opstandig van. God had hen bij elkaar gebracht, en dankzij god was hun relatie zo goed, en hoe dichter ze bij elkaar kwamen, hoe dichter ze bij god kwamen, en god was toch wel degene die er voor zorgde dat het zo fijn was en als ze ooit problemen hadden moesten ze zich maar tot god wenden. Ik ben er van overtuigd dat iedereen moet doen waar ze blij van worden en wat ze fijn vinden en dat ze moeten geloven waar ze zich goed bij voelen (ik bedoel, dat doe ik ook en er izjn meer dan genoeg mensen die dat ook flauwekul vinden), maar dat trok ik toch niet zo goed. Lekker alle verantwoordelijkheid bij god neerleggen. Handig joh
Oud 23-09-2016, 11:08
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben eens naar een christelijk death metal festival geweest en dat was best goed. Klonk precies hetzelfde als alle andere death maar dan met 'jezus' in de microfoon gegrunt in plaats van 'satan'.
Ik vraag me soms wel eens af of dat niet stiekem gewoon jongens zijn die door hun ouders gesponsord worden in het kader van "We zijn blij dat je een hobby hebt en we willen dit voor je betalen, zolang je het maar niet over dn Duvel hebt!"
Oud 23-09-2016, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Mwah, muzikaal zijn is niet het belangrijkste. Je kan beter wat minder talent hebben maar een goed stel hersens hebben en 'hard werken' (je shit goed voor elkaar hebben, afspraken nakomen; dingen die bij muzikanten vaak ontbreken).

Maar goed, tenzij je dikke (wereld) hits scoort zal je er heel veel aan verdienen tegenwoordig; veel mensen in de muziek vullen het inkomen voornamelijk aan met allerlei 'bijbaantjes'.
Das waar
Oud 23-09-2016, 11:10
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Denk niet dat ik dergelijke muziek zal waarderen
Oud 23-09-2016, 11:12
Verwijderd
Nou ja, ik kan gewoon niet zo goed tegen mensen die hun verantwoordelijkheid ergens anders neerleggen. Kennis van ons doet dat ook (diegene die laatst op FB deelde dat ze een gspotorgasme had gehad bij de gyneacoloog maar het daar verder niet over wilde hebben want dat was privé). Ooit vertelde ze dat het zadel van haar fiets was gejat. Hartstikke vervelend. In diezelfde week ging haar laptop kapot en mocht ze de tablet van haar moeder lenen. Die tablet pakte haar wifi niet en dus kon ze niet op internet. Uiteindelijk was dat hét teken van Het Universum dat ze meer van haar billen af moest komen en moest gaan bewegen.
Als we daar op bezoek zijn, rent en schreeuwt haar tienjarige zoon als een dolle door het huis want "Hij reageert zo op energieën van mensen die hij niet goed kent, al helemaal als het volle maan is." En iedereen weet dat het dan ook geen enkele zin heeft om een tienjarige te corrigeren, ook niet als hij bij het bezoek in de oren staat te tetteren terwijl ze duidelijk aangeven dat vervelend te vinden. Volle maan yo, doe je niks aan.
Oud 23-09-2016, 11:15
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
(diegene die laatst op FB deelde dat ze een gspotorgasme had gehad bij de gyneacoloog maar het daar verder niet over wilde hebben want dat was privé)
omg
Oud 23-09-2016, 11:18
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Nou ja, ik kan gewoon niet zo goed tegen mensen die hun verantwoordelijkheid ergens anders neerleggen. Kennis van ons doet dat ook (diegene die laatst op FB deelde dat ze een gspotorgasme had gehad bij de gyneacoloog maar het daar verder niet over wilde hebben want dat was privé). Ooit vertelde ze dat het zadel van haar fiets was gejat. Hartstikke vervelend. In diezelfde week ging haar laptop kapot en mocht ze de tablet van haar moeder lenen. Die tablet pakte haar wifi niet en dus kon ze niet op internet. Uiteindelijk was dat hét teken van Het Universum dat ze meer van haar billen af moest komen en moest gaan bewegen.
Als we daar op bezoek zijn, rent en schreeuwt haar tienjarige zoon als een dolle door het huis want "Hij reageert zo op energieën van mensen die hij niet goed kent, al helemaal als het volle maan is." En iedereen weet dat het dan ook geen enkele zin heeft om een tienjarige te corrigeren, ook niet als hij bij het bezoek in de oren staat te tetteren terwijl ze duidelijk aangeven dat vervelend te vinden. Volle maan yo, doe je niks aan.
Kan je vooral even doorgaan met vertellen over deze vrouw?
Oud 23-09-2016, 11:19
Carn
Carn is offline
Citaat:
Lekker alle verantwoordelijkheid bij god neerleggen. Handig joh
Opium van het volk enzo.
Oud 23-09-2016, 11:22
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:

Oud 23-09-2016, 11:22
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Kan je vooral even doorgaan met vertellen over deze vrouw?
Idd.
Oud 23-09-2016, 11:23
Abby.
Abby. is offline
Ach, de muziek van Sixteen Horsepower is ook een grote verzameling bijbeltekst, maar ik vind het wel bij de mooiste muziek horen die ik ken
Oud 23-09-2016, 11:23
Verwijderd
MxPx toch ook?
Oud 23-09-2016, 11:26
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ach, de muziek van Sixteen Horsepower is ook een grote verzameling bijbeltekst, maar ik vind het wel bij de mooiste muziek horen die ik ken
Neutral Milk Hotel's 'in an aeroplane over the sea' heeft een nummer dat begint met 'I love you Jesus Christ', maar het is alsnog een geniaal album.
Oud 23-09-2016, 11:28
Dekaloog
Dekaloog is offline
Dat van die hyperactieve zoon is wel zielig. Hij moet gewoon duidelijke grenzen en ritalin, zo te horen, geen praatjes over de maan.

Maar ik heb niks tegen zweverige mensen die de maan of God puur gebruiken als zelfexpressie. Uiteindelijk zijn alle goede fictieverhalen erop gericht mensen te leren omgaan met het leven, en religieuze teksten zijn daar meestal best goed in. Zeker vroeger, toen je minder media tot je beschikking had.
Oud 23-09-2016, 11:29
Dekaloog
Dekaloog is offline
Neutral Milk heb ik altijd zulke irritante muziek gevonden, he, nooit begrepen waarom muziekliefhebbers er zo mee weglopen.
Oud 23-09-2016, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Maar ik heb niks tegen zweverige mensen die de maan of God puur gebruiken als zelfexpressie. Uiteindelijk zijn alle goede fictieverhalen erop gericht mensen te leren omgaan met het leven, en religieuze teksten zijn daar meestal best goed in. Zeker vroeger, toen je minder media tot je beschikking had.
Ik heb ook niks tegen zweverige mensen die de maan of god of de waterleiding als tools gebruiken om vorm te geven aan weet ik wat. Ik ben zelf af en toe ook best wel een zweefteef. Waar ik wel iets tegen heb, is als mensen de verantwoordelijkheid over hun eigen leven afschuiven. Dus beweren dat je zoon niet te corrigeren is want "het is volle maan" en dat je relatie zo goed is "omdat god zich er mee bemoeit" en dat je leven nu heel moeilijk is omdat "de waterleidingen de straling niet goed doorgeven," dat vind ik de grootste bullshit. Uitiendelijk heb je het zelf in de hand en zul je ondersteund worden door datgene waar je in gelooft, maar je doet het zelf.
Oud 23-09-2016, 11:37
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Neutral Milk Hotel's 'in an aeroplane over the sea' heeft een nummer dat begint met 'I love you Jesus Christ', maar het is alsnog een geniaal album.
Ken ik niet
Oud 23-09-2016, 11:38
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Neutral Milk heb ik altijd zulke irritante muziek gevonden, he, nooit begrepen waarom muziekliefhebbers er zo mee weglopen.
Ach ja, smaken verschillen. Bij mij was het zo'n album dat beter werd naarmate ik er meer naar luisterde, maar ik kan me goed voorstellen dat je 't zeikmuziek vind.

Ik heb dat met Joanna Newsom.
Oud 23-09-2016, 11:39
Verwijderd
Overigens heeft de vrouw de gewoonte opgevat om brieven te schrijven naar godweetwat op FB en ze zijn best... bijzonder. Ze heeft het over dat ze haar hondje ooit eens heeft horen praten. Of was dat toch haar beschermengel? Zij en de hond keken elkaar heel lang aan en ze voelde ineens een implosie in haar hart, ze voelde al haar poriën open gaan en ze kreeg het Grote Hondencadeau. Ineens hield ze van alle honden!
Oud 23-09-2016, 11:40
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ach ja, smaken verschillen. Bij mij was het zo'n album dat beter werd naarmate ik er meer naar luisterde, maar ik kan me goed voorstellen dat je 't zeikmuziek vind.

Joanna Newsom
Oud 23-09-2016, 11:44
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Joanna Newsom
Ze kan heus wel mooi harpen enzo, maar ik vind dat stemmetje van 'r reteirritant. Daarom kan ik ook niet naar CocoRosie luisteren, of Julia Stone of andere kirrende indie-zangeressen. (Zangers met zo'n gekwelde kraakstem trek ik overigens ook slecht).
Oud 23-09-2016, 11:47
Abby.
Abby. is offline
Ik snap helemaal waarom je Joanna Newsom en CocoRosie irritant kan vinden hoor. Die stem, daar moet je wel echt tegen kunnen. CocoRosie vind/vond ik daarnaast ook altijd nogal vervelend theatraal en "lekker gek" en aanstellerig. Maar drie jaar terug zag ik ze op Incubate en het is serieus één van de mooiste concerten die ik ooit gezien heb Één van de twee heeft een klassiek geschoolde stem, een stuk mooier dan de kraakstem, maar die twee stemmen matchen op een gekke manier wel heel tof met elkaar.
Oud 23-09-2016, 11:47
Abby.
Abby. is offline
Julia Stone vind ik suf.
Oud 23-09-2016, 11:59
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:

Joanna Newsom vind ik ook vervelend, ja.

Ik snap wel wat mensen zien in NMH, maar het resoneert niet met mij. Nu wel weer even opgezet, wie weet is mijn mening veranderd.

Citaat:
Ik heb ook niks tegen zweverige mensen die de maan of god of de waterleiding als tools gebruiken om vorm te geven aan weet ik wat. Ik ben zelf af en toe ook best wel een zweefteef. Waar ik wel iets tegen heb, is als mensen de verantwoordelijkheid over hun eigen leven afschuiven. Dus beweren dat je zoon niet te corrigeren is want "het is volle maan" en dat je relatie zo goed is "omdat god zich er mee bemoeit" en dat je leven nu heel moeilijk is omdat "de waterleidingen de straling niet goed doorgeven," dat vind ik de grootste bullshit. Uitiendelijk heb je het zelf in de hand en zul je ondersteund worden door datgene waar je in gelooft, maar je doet het zelf.
Eens hoor! Mijn post was meer aanvulling, geen tegenspreking
Oud 23-09-2016, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Joanna Newsom vind ik ook vervelend, ja.

Ik snap wel wat mensen zien in NMH, maar het resoneert niet met mij. Nu wel weer even opgezet, wie weet is mijn mening veranderd.

Eens hoor! Mijn post was meer aanvulling, geen tegenspreking
Dan las ik 'm verkeerd
Oud 23-09-2016, 12:02
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik ken iemand die sci-fi strips gebruikt om aan persoonlijke verantwoordelijkheid te ontkomen. Ik vind het knap maar het lukt 'm.
Oud 23-09-2016, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Ik ken iemand die sci-fi strips gebruikt om aan persoonlijke verantwoordelijkheid te ontkomen. Ik vind het knap maar het lukt 'm.
Ik vraag me af hoe dit werkt bij bijvoorbeeld Arad & Maya. Het lukt me niet.
Oud 23-09-2016, 12:05
Verwijderd
Oh jah, Dekaloog, ik heb nog wat strips uit de jaren '70 en '80. Wil jij ze?
Oud 23-09-2016, 12:07
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn vriendin zei laatst ook iets dat ik misschien moe was door de volle maan. Toen zei ik dat gemiddeld 5 uur slaap per nacht daar inderdaad niets mee te maken had en toen moest ze lachen die is ook een zweefteef en soms twijfel ik ernstig aan dingen waarvan ze zegt dat ze ze kan, maar ze is magnetiseur en heeft een maand of 2 geleden mijn rug gedaan en mijn fysio was nog nooit zo blij met me en ik had nog nooit zo weinig knopen gehad. Dus ja, ik weet het niet.
Oud 23-09-2016, 12:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Overigens heeft de vrouw de gewoonte opgevat om brieven te schrijven naar godweetwat op FB en ze zijn best... bijzonder. Ze heeft het over dat ze haar hondje ooit eens heeft horen praten. Of was dat toch haar beschermengel? Zij en de hond keken elkaar heel lang aan en ze voelde ineens een implosie in haar hart, ze voelde al haar poriën open gaan en ze kreeg het Grote Hondencadeau. Ineens hield ze van alle honden!
En ik vind dit hilarisch ik zou zo iemand alleen maar op fb houden om me aan te ergeren. Sterker nog, ik heb zo'n moeder aarde zweefteef op fb alleen om me te ergeren. Die blaat dat ze zo een is met de natuur nu ze gestopt is met de pil en vrouwelijke krachten en blablabla
Oud 23-09-2016, 12:20
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik vraag me af hoe dit werkt bij bijvoorbeeld Arad & Maya. Het lukt me niet.
Ha, hoe bedoel je precies?

Ik heb de strips zelf niet gelezen, maar qua metafoor lijkt het me een standaard 'gevoelig/artistiek meisje, analytische jongen, ze zijn zo verschillend maar toch passen ze zo goed bij elkaar!!1'-dingetje waar veel mensen zich in kunnen herkennen.

En verantwoordelijkheid ermee afschuiven gaat ongeveer zo: gewoon die strips lezen en op jezelf betrekken en daarna zeggen dat jij er ook niks aan kan doen dat je ruimtescheepje telkens stukgaat terwijl je geniale communicatief begaafde vrouw de wereld redt. En dat je alleen maar een beetje hulp nodig hebt. Namelijk dat zij al haar prioriteiten aan de kant schuift en jouw shit oplost, want je doet het toch sámen, net als in Arad & Maya?

Citaat:
Oh jah, Dekaloog, ik heb nog wat strips uit de jaren '70 en '80. Wil jij ze?
Oeh, ja!

Ik ben deze dinsdag weer in Zwollywood, kun jij dan?
Oud 23-09-2016, 12:22
Dekaloog
Dekaloog is offline
Wat voor strips zijn het?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten