Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2018, 18:57
Tigerly
Tigerly is offline
Varkensgehakt klinkt echt als
Oud 27-03-2018, 19:04
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik gebruik het normaal echt alleen maar voor gehaktballen, maar dan ook nog half-om-half. Dit was ook echt een deceptie toen ik het uit Mn tas haalde
Oud 27-03-2018, 19:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja idd voor gehaktballen hoh
Oud 27-03-2018, 21:35
Verwijderd
Door de pasta flikkeren.
Oud 27-03-2018, 21:36
Verwijderd
Eerst een uurtje laten uitlekken.
Oud 27-03-2018, 22:52
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Piemels en voorbipsen, wie heeft er hier goed advies aangaande wandelschoenen? Ik zoek een paar schoenen voor:

- Stedentrips
- Zo nu en dan een keer een wandeltochtje door de Ardennen
- X-dagen op mn poten staan bij festivals. Ik merk dat met mijn normale schoenen toch vrij snel last krijg. Dus iets wat de natuurlijke houding goed support is wenselijk.
- Waterdicht (gezien de kans aannemelijk is dat er wel eens door n zut modder of plas water gebanjerd gaat worden).

Heb zelf al ontdekt dat ik waarschijnlijk een A/B of B model nodig heb.
Ga sowieso nog langs een winkel binnenkort maar misschien zijn er gouden tips.
Ik zou, wanneer je veel stevigheid wenst en ook wel eens door de Ardennen wilt banjeren, sowieso voor een A/B of B gaan. Als je een hoog model wilt, kom je al snel op B uit. Let er bij het passen goed op dat je een model hebt dat breed genoeg is voor jouw voet. Lichte knelling op de wreef loop je wel uit, maar kies liever voor een schoen die meteen op het perfecte af zit. En nog een gouden tip: neem liever een maat groter dan je normale schoenmaat dan dat je een wandelschoen hebt die je net past, want je gaat geheid je teennagel eraf lopen. En let op met welke sokken je gaat passen, maar dat zei Caro ook al. Let tijdens het proeflopen in de winkel op dat ze goed afwikkelen tijdens het lopen, want anders ga je sloffen wanneer je op een verharde ondergrond loopt dat is doodvermoeiend. En leg een smak geld klaar, want ze zijn het echt heel erg waard! Veel plezier en succes met zoeken en laat natuurlijk even weten welke het geworden zijn!
Citaat:
Bever heeft kwalitatief prima spul, geregeld leuke aanbiedingen en vaak zeer kundig personeel. Heb daar mijn wandelschoenen ook vandaan en die bevallen uitstekend, zou alleen zo even het merk niet meer weten, TVP voor vanavond of Miekje* naamzoek
De jouwe weet ik niet, maar ik heb Meindl's!
Oud 27-03-2018, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Piemels en voorbipsen, wie heeft er hier goed advies aangaande wandelschoenen? Ik zoek een paar schoenen voor:

- Stedentrips
- Zo nu en dan een keer een wandeltochtje door de Ardennen
- X-dagen op mn poten staan bij festivals. Ik merk dat met mijn normale schoenen toch vrij snel last krijg. Dus iets wat de natuurlijke houding goed support is wenselijk.
- Waterdicht (gezien de kans aannemelijk is dat er wel eens door n zut modder of plas water gebanjerd gaat worden).

Heb zelf al ontdekt dat ik waarschijnlijk een A/B of B model nodig heb.
Ga sowieso nog langs een winkel binnenkort maar misschien zijn er gouden tips.
Voor met zonder waterdicht zou ik ecco sandalen zeggen.
Oud 27-03-2018, 23:17
Holland Oates
Holland Oates is offline
Goede tips. Mijn poten trekken het vele lopen ook steeds.minder, terwijl ik 't wel graag doe. Het zijn ook echt m'n voeten en niet m'n benen, want die kunnen een hele hoop hebben.
Oud 28-03-2018, 00:05
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
De jouwe weet ik niet, maar ik heb Meindl's!
Wij allebei ook 👍🏻 Van de buitensportzaak hier in het dorp, die hebben zoveel, echt ideaal.
Oud 28-03-2018, 09:40
hppa
hppa is offline
met jouw wensen zou ik gewoon een waterdichte A-schoen nemen
hoge stevige B-schoenen zijn handig voor in de alpen buiten de paden, maar voor op festivals of in de stad zijn ze erg warm en vooral erg zwaar

ik zou gewoon naar de bever of zo'n soort winkel gaan en je laten adviseren en kijken wat voor jou goed zit. heb ik ook gedaan, ben met deze meindls thuisgekomen en ben heel tevreden, zowel voor festivals als berghikes
Oud 28-03-2018, 10:20
Carn
Carn is offline
goeie tips allen! Vooral niet te strak passend even goed onthouden, begrijp inderdaad dat in de loop van een dag bij veel lopen / staan je voeten wat opzwellen. Ik heb wel een beetje naar binnenknikkende enkels dus neig toch naar iets wat wat hoger is. Maar ik ga denk ik morgenavond gewoon even langs de biffah.

Laatst gewijzigd op 28-03-2018 om 10:30.
Oud 28-03-2018, 11:59
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
met jouw wensen zou ik gewoon een waterdichte A-schoen nemen
hoge stevige B-schoenen zijn handig voor in de alpen buiten de paden, maar voor op festivals of in de stad zijn ze erg warm en vooral erg zwaar

ik zou gewoon naar de bever of zo'n soort winkel gaan en je laten adviseren en kijken wat voor jou goed zit. heb ik ook gedaan, ben met deze meindls thuisgekomen en ben heel tevreden, zowel voor festivals als berghikes
Die had ik de vorige keer ook, prima schoenen
Oud 28-03-2018, 12:41
Carn
Carn is offline
https://www.ed.nl/eindhoven/poep-spu...-zit~a5220611/

lekker heej. Je moet er maar op afgestuurd worden als journalist. Naast het feit dat het voor de bewoners natuurlijk ook geen feest is
Oud 28-03-2018, 12:56
Carn
Carn is offline
",,Niet alleen bij mij was het mis. Bij verschillende huizen in de straat zat de stront tegen het plafond. Zonder waarschuwing vooraf."

Met waarschuwing vooraf was er natuurlijk niets aan de hand, ook al zat de kak dan tot in de afzuigkap
Oud 28-03-2018, 13:32
Verwijderd
Oud 28-03-2018, 15:57
Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:

lekker heej. Je moet er maar op afgestuurd worden als journalist. Naast het feit dat het voor de bewoners natuurlijk ook geen feest is
Gatver de gatver 💩
Oud 28-03-2018, 17:24
zoef de haas
zoef de haas is offline
Is er hier iemand die extra betaald bij de bank voor het betalen van rekeningen/acceptgiro’s via je app/internetbankieren? Dus dat je per transactie nog iets betaald bovenop wat je betaald voor je rekening? Bestaat dat überhaupt in Nederland bij gewone consumenten rekeningen?
Oud 28-03-2018, 17:26
Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Is er hier iemand die extra betaald bij de bank voor het betalen van rekeningen/acceptgiro’s via je app/internetbankieren? Dus dat je per transactie nog iets betaald bovenop wat je betaald voor je rekening? Bestaat dat überhaupt in Nederland bij gewone consumenten rekeningen?
Bij acceptgiro's is dat volgens mij wel eens zo. Voor de rest heb ik het nog nooit gehad
Oud 28-03-2018, 17:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ja, bunq heeft dat. En ING zakelijk maar neem aan dat je privé bedoeld.
Oud 28-03-2018, 17:53
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zowel bij ING als ABN Amro nog nooit meegemaakt.
Oud 28-03-2018, 18:19
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:

"Haar 18-jarige dochter ging echter over haar nek en moest overgeven."

Ook echt een openingszin die wijst op topjournalistiek.
Oud 28-03-2018, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is dat bij consumentenrekeningen strikt verboden. Drie keer betaald ipv betaalt
Oud 28-03-2018, 18:43
Verwijderd
Citaat:

Dit dacht ik ook.
Oud 28-03-2018, 19:15
Carn
Carn is offline
Citaat:

Daarom is het ook een fantastisch stukje
Oud 28-03-2018, 19:17
Carn
Carn is offline
Citaat:
Voor consumenten niet per transactie, naar wat ik weet. Doorgaans betaal je wel per kwartaal of per jaar nog een bepaalde fee voor het een en ander.
Oud 29-03-2018, 10:08
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Volgens mij is dat bij consumentenrekeningen strikt verboden. Drie keer betaald ipv betaalt
Jessesdetering wat slecht :’( het is echt zo snel aan het vergaan, die toch al waardeloze D/T skills van me :’(
Oud 29-03-2018, 10:09
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik gooide er gisteren ook iets uit in het Nederlands tegen Humme en dat klonk ook zo onnatuurlijk raar.
Oud 29-03-2018, 10:30
Verwijderd
Nederland is in het algemeen qua bankervaringen zo ongeveer het fijnste land ter wereld - zelfs vergeleken met landen die op andere gebieden ontwikkelder zijn dan Nederland. Internetbankieren ver ontwikkeld, niet betalen voor een hoop transacties waar dat in andere landen heel normaal is, et cetera. Als je het vergelijkt met derdewereldland Verenigde Staten wordt het helemaal absurd, daar is het nieuwe millennium op consumentenbankgebied nog altijd niet begonnen.

In Australië, zo ongeveer het ideale land om te wonen, betaalde je tot voor kort voor iedere pintransactie een kleine fee. ING wilde de consumentenmarkt daar veroveren en ging adverteren met gratis pinnen. Wereldwijd. Nu zijn alle Australische grootbanken er ook maar eens aan begonnen om pinnen in Australië zelf gratis te maken Dit als voorbeeld hoe gemakkelijk en goedkoop consumentenbanken in Nederland eigenlijk zijn.
Oud 29-03-2018, 12:07
WolterB
WolterB is offline
Nog iemand die hier de moeite wil nemen om op te reageren hoe achterlijk en onrealistisch dit is?
Oud 29-03-2018, 12:27
Megatron
Megatron is offline
Mwah, volgens mij zijn dat soort constructies met gedegen kennis best te doen. Sowieso, als ik een student zou zijn, zou ik maximaal lenen om die knaken ergens in te pompen met een rendement > rentepercentage over geleend bedrag. Wellicht moreel laakbaar, maar vette pech.
Oud 29-03-2018, 13:17
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Nog iemand die hier de moeite wil nemen om op te reageren hoe achterlijk en onrealistisch dit is?
Deze klinkt heel onrealistisch. Mn broertje heeft overigens wel vol bijgeleend en dat vervolgens in beleggingen gestopt, en heeft dat slim gespeeld en heeft daar een leuk bedrag aan overgehouden
Oud 29-03-2018, 13:25
Carn
Carn is offline
"herinvesteer het in wat obscure dingetjes zoals cryptocurrencies of buitenlandse bedrijven"

Net of men niet gaat uitzoeken waar al dat geld is gebleven.
Oud 29-03-2018, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Mwah, volgens mij zijn dat soort constructies met gedegen kennis best te doen. Sowieso, als ik een student zou zijn, zou ik maximaal lenen om die knaken ergens in te pompen met een rendement > rentepercentage over geleend bedrag. Wellicht moreel laakbaar, maar vette pech.
Citaat:
Deze klinkt heel onrealistisch. Mn broertje heeft overigens wel vol bijgeleend en dat vervolgens in beleggingen gestopt, en heeft dat slim gespeeld en heeft daar een leuk bedrag aan overgehouden
Wat jullie beiden beschrijven is gewoon binnen de regels. Bewust failliet gaan en bezittingen buiten de boedel houden is ruim buiten de regels.

Los daarvan, heeft die knakker het over "500 duizend (sic)" euro aan studielening. Via DUO is het al een knappe prestatie om in vijf jaar tijd meer dan 60.000 euro te lenen en van dat bedrag moet je ook leven en een studie betalen - je krijgt de lening niet als je nergens ingeschreven staat - dus er blijft bij lange na niet zo veel van over. Je kunt via een bank een studentenkredietje van een paar duizend euro krijgen. Misschien met handig schuiven van leningen en credit cards dat je richting de 80.000 euro gaat, en daar heb je dus jaren voor nodig. Dat is het niet waard, die jaren kun je ook gewoon serieus een studie volgen en doen wat jullie beschrijven.
Oud 29-03-2018, 13:34
Positive mind
Positive mind is offline
Binnen het nieuwe leenstelsel waarbinnen hij gaat vallen is het opbouwen van een studielening van €500.000 bijzonder surrealistisch. Hoe hoog het plafond precies ligt weet ik niet, ik zou het even na kunnen kijken.

Edit: €1084,35 was wat ik tot vorige maand maximaal kon lenen. Dat betekent dat je ruim 38 jaar ingeschreven moet staan voor studies.
Oud 29-03-2018, 13:40
Verwijderd
Ik heb met wat fake gegevens een offerte voor lening van 40.000 euro aangevraagd bij FREO. Ik krijg die niet en ze willen telefonisch contact opnemen, dus het bedrag is blijkbaar te hoog voor een student. Ik zeg niet dat het onmogelijk is om een leuk bedrag te lenen maar heel waarschijnlijk is het in ieder geval niet.
Oud 29-03-2018, 13:43
WolterB
WolterB is offline
Januari tot en met augustus 2018
Lening € 870,46 *
Collegegeldkrediet € 167,17
Totaal € 1037,63

September tot en met december 2018
Lening € 870,46*
Collegegeldkrediet € 171,67
Totaal € 1042,13

Voor de meeste studies kun je 7 jaar studiefinanciering krijgen. De laatste 3 jaar daarvan is de maximale lening hoger. Je kunt dan € 934,49 per maand lenen.

Voor het gemak even rekenen een jaarlijkse verhoging van 5 euro per maand kom je, wanneer je in september begint en 7 jaar gaat studeren aan een bedrag van:
12x1042=12504
12x1047=12564
12x1052=12624
12x1057=12684
12x1126=13512
12x1131=13572
12x1136=13632
Totaal = 91092

Haal daar 7 jaar collegegeld af à 2060 per jaar met een verhoging van 60 per jaar, zonder rekening te houden met de voorwaarden waarbij het collegegeld gehalveerd mag worden (18160), dan houd je maximaal een krappe 73k over als je verder 0 kosten maakt.
Oud 29-03-2018, 13:54
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Wat jullie beiden beschrijven is gewoon binnen de regels.
Obviously, echter, het is niet in de geest van de regels.
Oud 29-03-2018, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Obviously, echter, het is niet in de geest van de regels.
Maar jij zegt dat zo'n constructie als die van hem (buiten de regels) met gedegen kennis te doen is en komt met een voorbeeld binnen de regels maakt ook niets uit, ik geloof niet dat het met gedegen kennis te doen is (op de schaal die hij zich voorstelt).
Oud 29-03-2018, 14:30
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Maar jij zegt dat zo'n constructie als die van hem (buiten de regels) met gedegen kennis te doen is en komt met een voorbeeld binnen de regels maakt ook niets uit, ik geloof niet dat het met gedegen kennis te doen is (op de schaal die hij zich voorstelt).
Oh, nee, ik bedoelde dat ten aanzien van studentenlening ik zo ver zou gaan als maximaal lenen en beleggen. Maar niet verder dan dat (omdat ik daar te goody two-shoes voor ben).

De schaal die hij hanteert verwacht ik ook niet, maar het principe zou wel moeten werken. Hoeveel vruchten je daar van kunt plukken, afgezet tegen de moeite, immateriele schade, en wellicht ook stress, tsja.
Oud 29-03-2018, 14:54
Verwijderd
Maar die schaal is wel essentieel voor het plan. Failliet gaan als je pakweg 60k stiekem ergens in cryptocurrency hebt weggezet is gewoon niet lucratief. Ga dan gewoon werken, dan verdien je met een beetje opleiding (hij komt verder niet dom over) meer in een jaar tijd.
Oud 29-03-2018, 16:23
Carn
Carn is offline
engage hypetrainnnnnn

Oud 29-03-2018, 16:27
Verwijderd
Ik heb m'n t-shirt van Defqon.1 binnen en ben nu helemaal happy yaay
Oud 29-03-2018, 18:32
zoef de haas
zoef de haas is offline
We hebben een duidelijke binnenkat gevonden in ons portiek. En omdat de dierenambulance/asiel dicht is en t buiten tyfuskoud is, zit t nu in de slaapkamer tot iemand zich meld, of de dierenambulance weer open is.
Oud 29-03-2018, 19:27
Carn
Carn is offline
Zo, wandelpata's in de pocket. Het zijn deze geworden . Erg licht vergeleken met vergelijkbare modellen, en vond net dat beetje steun rond de enkels toch wel fijn.
Oud 29-03-2018, 19:29
Verwijderd
fijn dat je iets gevonden hebt!
Oud 29-03-2018, 20:01
Verwijderd
Citaat:
We hebben een duidelijke binnenkat gevonden in ons portiek. En omdat de dierenambulance/asiel dicht is en t buiten tyfuskoud is, zit t nu in de slaapkamer tot iemand zich meld, of de dierenambulance weer open is.
Okay, deze is je vergeven omdat het vakantie is (k) Foto!
Oud 29-03-2018, 20:01
Verwijderd
Kronos is dus echt Heel Erg Stuk. Ik zal kijken of ik zo een filmpje kan maken. Morgen om 10:55 naar de Tierenartzt.
Oud 29-03-2018, 20:05
Verwijderd
Wat rot Bas. Echt heel klote. Dikke knuffel.
Oud 29-03-2018, 20:12
Verwijderd
Hij had z'n rechter achterpoot uit de kom vannacht al schijnbaar. Tijdens het buiten spelen. Joël heeft 'm er weer ingezet maar ik denk iets te hardhandig. Hij kan nu niet zonder auto vervoerd worden en Joël stond in de file dus daarom pas morgen. Heb wel een vrij sterke pijnstiller voor hem opgehaald.
Oud 29-03-2018, 20:19
Verwijderd
Hopelijk baat die pijnstiller genoeg om de nacht door te komen. Ik zal duimen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten