Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou ja, er valt weinig over los te branden. Ik vind mensen met een beperking geen kinderen mogen krijgen, omdat ik eigenlijk alleen maar negatieve verhalen ken en het enorm zwaar is voor de normaal begaafde kinderen. Ik weet alleen ook niet hoe dit in de praktijk uitgevoerd moet worden want verplicht sterilliseren of zo vind ik ook een beetje twijfelachtig.... Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Het lijkt nu heel zwaar en moeilijk en donker en onoverkomelijk, maar het wordt beter. Écht waar. Hoe eerder je je diploma hebt, hoe sneller je door kunt met je verder ontwikkelen en het leven leiden dat je graag wil. Kom op! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ligt er aan wat voor jou werkt. Doelen kunnen ook frustrerend werken. De vorige teamleider van het AC, scheen erg te hameren op ontwikkelingsgerichte doelen die te maken hadden met meetbare kennis opdoen. Collega's vonden dat heel frustrerend, want daardoor ontstond het gevoel dat ze nú niet goed genoeg waren. Dat hun kennis niet goed genoeg was. Daarnaast is "de cliënten zo goed mogelijk leren kennen" een heel belangrijk doel in ons vakgebie ddat vaak onderbelicht wordt. Als dat je doel is, is dat een heel goed doel, maar het is moeilijk om dat om te zetten in iets meetbaars. Dat heeft meer te maken met een gevoel dat je met een cliënt hebt. Het ligt er maar net aan wat wel of niet fijn is.
|
![]() |
|
Jaapio, ik ben een middelbareschool drop-out, en ik kan je zeggen dat als je de kans hebt om het af te maken, hoe zwaar ook, je het moet doen. Een jaartje is peanuts en helpt je zo veel in de rest van je leven (geen papiertjes hebben is ruk). En wat ik wou dat ik geweten had: het is niet erg om om hulp te vragen. Als er een docent of een mentor is bij wie je je prettig voelt, praat daar dan mee. Zij kunnen je vast helpen als ze weten dat je het wilt. Huphup! Je kan het!
|
Verwijderd
|
Jaapie, ik heb tig keer gedacht om te stoppen met iets, maar ook tig keer besloten om wel door te gaan, om de doodeenvoudige reden: Ook dit gaat ooit over. Tuurlijk heb ik ook fouten gemaakt in keuzes, maar dat is niet erg, want ik heb er van geleerd. Sowieso is fouten maken normaal, dat doet iedereen. Dat had ik graag op jouw leeftijd willen horen.
![]() Nu ben ik echt blij dat ik doorgezet heb en daarnaast, nu is het even moeilijk, maar er komen nog meer dingen in je leven aan die ook moeilijk zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wel nu, hoe vaak ik niet hoorde van stellen die dat deden, omdat ze wisten dat zij als ouders niet de liefde konden geven wat dat kind nodig had. En dat ze daar dan commentaar op kregen van anderen, wat ik echt verschrikkelijk vind. Zo'n kind kan een belasting zijn voor de ouders en het gezin. Als de ouders dood gaan, zitten broers en zussen er mee en moeten ze tig keer naar het ziekenhuis etc. Dan nog het uit huis plaatsen, de agressiviteit die er ook is. De financiële belasting etc. Ik vind het volstrekt logisch als mensen dit niet zouden willen en dan voor abortus kiezen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is ook niet dat de zorg overspoeld wordt ofzo. Maar ik wil het niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder, een kind op de wereld zetten dat vaak naar het ziekenhuis moet, veel pijn heeft etc en je weet dit van te voren, vind ik dan wél egoïstisch. |
![]() |
||
Citaat:
Met een erge beperking bedoel ik dat degene heel afhankelijk is van externe help voor zijn rest van zijn leven. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Kanttekening hier in is dat ik het wel heb over gemiddeld/laag niveau heb. Mensen van hoog niveau zijn wel evne andere shit - die zijn zich vaak wel bewust van dat ze "anders" zijn en niet mee kunnen met de huidige maatschappij. Dat kan als heel zwaar worden ervaren en brengt meer dan eens serieus onveilige situaties met zich mee. Dan liever volledig afhankelijk van anderen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ken je Special Books by Special Kids? Zo'n kerel interviewt al jaren kinderen met allerlei handicaps en ik vind het fascinerend. Sommigen weten idd niet beter, maar er zijn er ook zat die duidelijk inzien dat ze anders zijn en daar verdrietig of gefrustreerd door raken. Ik vind het een lastig iets, maar denk wel dat mensen de keus moeten hebben om hun kindje weg te laten halen als ze denken er niet goed (genoeg) voor te kunnen zorgen. Of als het kindje met pijn moet leven.
|
Verwijderd
|
Tuurlijk os dat anders en dat snap ik ook wel. Het ging me meer om dat "heel afhankelijk van externe hulp" een heel vaag iets is en dat dat voor veel meer mensen geldt dan alleen de ernstig meervoudig gehandicapten. Er zijn veel gradaties in "afhankelijk zijn van externe hulp" en dat wilde ik duidelijk maken.
|
![]() |
|
Gesprek met mijn arts, waarin hij zei dat hij het ook niet weet. Niet het antwoord wat ik wil horen, wel het eerlijke antwoord. Hakt er toch best in.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |