Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Extreem rechts is niet meer extreem rechts, behalve achter gesloten deuren en hetzelfde geldt voor extreem links of Molukkers uit Vaassen. Ik zeg niet dat we er geen aandacht aan hoeven te geven, maar de betoging serieus nemen hoeft natuurlijk ook weer niet. Omdat de sociologische lading die de demonstratie meebrengt mij wel interesseert heb ik links en rechts (zowel letterlijk als figuurlijk) wat rondgevraagd en niemand heeft zin in een massaal tegenprotest of nazistisch protest. Ook niet Molukkers, behalve misschien wat jongeren. Nogmaals het massale is er allang vanaf. Kraakfeesten bestaan niet meer zoals ze vroeger bestonden. Hardcore feesten zijn niet meer gedoemd uit te lopen op een vechtpartij. Voetbalgeweld is niet meer 70 tegen 70 in de binnenstad, maar 10 tegen 10 langs de snelweg. Links en rechts zoekt elkaar niet meer op. Nederland wordt gekenmerkt door een gematigd klimaat en het extreme is er vanaf. Ik weet niet wat je verwacht (hoopt dat gaat gebeuren) en wat je van plan bent, maar ik ga die zaterdagmiddag me er in ieder geval niet om druk maken en gewoon wat drinken in de Finnegans. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() Niks om op aan te merken
||
Citaat:
En raad eens wat ik nu ga doen ? Het nieuws kijken yaaaay Tot over een half uur
||
Citaat:
Wat was er eerder? De kip of het ei. Wat was er eerder? Agressie of de buitenlander? Overal waar geweld voorkomt moeten naar mijn mening mensen naar zichzelf kijken, want daar ligt het probleem veelal. Neonazi zijn is geen gevolg van buitenlanders, het is jezelf afzetten, je zelf willen bewijzen en exact hetzelfde doen wat kansarme Marokkanen doen die zichzelf willen bewijzen. Is geweld niet gewoon een handicap die de man met zich mee heeft gebracht omdat hij geen raad weet met zijn emoties en omdat hij het leuk vind? De goede student wil graag de hoogste cijfers halen. De sportman of vrouw wil altijd winnen. De casanova wil de mooiste en de meeste meisjes versieren. De workaholic wil zichzelf bewijzen met zijn goede baan. Diegene die niets heeft wil zich bewijzen door middel van geweld (‘kijk eens hoe gek ik ben!’). Waarom noem je jezelf hooligirl? Niet omdat je de wereld wilt laten shockeren met je talenten als boswortelslingeraar. Ik ben regelmatig op hardcorefeesten (en dan bedoel ik niet Mysteryland, mede mogelijk gemaakt door TMF en UNOX) geweest en heb zo af en toe ook eens een kraakfeest bezocht, maar toch moest er vaak gevochten worden. Tegen elkaar of met elkaar tegen de politie. Cultuurverschillen kunnen zorgen voor verschil in mening, maar kunnen nooit de aanleiding zijn voor haat. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik snap niet wat je hiermee bedoeld bovendien: nederlands op de middelbare school is iets anders dan nederlands leren waarmee je je in het dagelijks leven en op je werk of op school redelijk mee kunt redden. AHG (ofzoiets.. sorry, k ben te lui om nog een keer te scrollen) precies...
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Offtopic: Hey de discussie begint een beetje offtopic te raken. Vind ik op zich niet zo erg maar probeer elkaar wel in waarde te laten (of doe alsof
![]()
||||
![]() |
Voor het overzicht:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
En laat de NVU maar lekker demonstreren.
|
Op zich moet iedereen zijn mening kunnen uiten MITS je daar niemand anders mee kwetst. En dat vind ik wel, als een stel van die (sorry hoor: maar meestal laagbegaafden) idioten rond gaan zitten schreeuwen dat alle buitenlanders Nederland uit moeten. Ik bedoel: hoe zielig ben je dan?
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() bevendien hebben ze het vaak over dat ze dappere strijders voor nederland zijn. als ze dapper zijn; waarom dragen ze dan vaak bivakmutsen? of vinden ze het soms koud? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
MMmmmmm, ik hoorde net dat de demo waarschijnlijk niet door gaat op 8 maart, omdat er een herdenking is van de woeste hoeve(ondergronds verzet) hier in apeldoorn!!!!
Dit kan ik moeilijk beargumenteren!!! want het nieuws is nog nie officieel!!!!!! Dussss, maar wou het ff kwijt!!!!
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
waarom terecht? zijn alle neo - nazis mensen met een lage opleiding? of niet goed bij hun hoofd? of dom? of kaal? NEE, nou dan, moet je ook generaliseren. Hun mening is extreem, maar hoeft daarom toch niet dom te zijn? Ik ben het ook niet met hun extreme ideeen eens, maar daarom zijn die mensen toch neit dom? da zijn HUN meningen! Dan kunnen ze jou ook dom vinden! en zeggen alle linkse mensen zijn achterlijk. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik blijf erbij dat het gewoon een stelletje extreem chauvinistische zwijntjes zijn, die allemaal achter elkaar aan lopen. vooral achter degene met de groostte bek. en een frutratie, joh, dat wil je niet weten. hier in de buurt ehbben de ook 2 broertjes, skinheads. altijd stoer doen over dat ze weer "zwartjes" in elkaar hebben geslagen, maar het punt is: ze kunnen niet vechten. ze zijn slap, ze zijn na de basisschool niet meer naar school gegaan. en iedereen die het niet met hen eens is, is een landverrader. ![]() D ![]() dom. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat bijv. El Moumni niet vervolgd is vind ik schandalig, hij kwetst met zulke uitspraken een grote groep mensen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat mij tegen de borst stuit, is de simpele gedachte dat iedereen die iemand anders kwetst of beledigt maar vervolgd moet worden.
Voor de duizendste maal: het strafproces is niet bedoeld om in individuele gevallen iemand aan de schandpaal te nagelen. Als een groep homo's zich beledigd voelt door El Moumni, dan nodig ik ze uit een vordering uit onrechtmatige daad in te stellen, waarin ze natuurlijk geen kans van slagen hebben. Immers, ze hebben geen schade geleden. Het is gewoon zoiets triviaals, ik word echt gek van het gezeik altijd. Een of andere oude gek als El Moumni zegt iets, dat neem je toch niet serieus? Valt me een beetje tegen van dat COC, dat die meteen zo op hun achterste benen staan. Denk gewoon: laat die kerel toch lullen. Wees verstandig, doe normaal. Maar nee, de afgelopen anderhalf jaar moet iedereen die zich een beetje in z'n wiek geschoten voelt meteen zeiken over artikel 1 Grondwet, of het befaamde 139c Strafrecht ('verspreiden van haat'). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|